ΕΛΛΑΔΑ

ΒΡΕΘΗΚΑΝ ΟΙ ΤΑΦΟΙ ΤΗΣ ΡΩΞΑΝΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Δ;

Μπροστά σε μια μεγάλη αρχαιολογική ανακάλυψη πιθανόν να βρίσκονται τα συνεργεία της ΚΗ’ Εφορείας Κλασσικών Αρχαιοτήτων Σερρών..... Μετά από έρευνες ετών και αξιοποιώντας την ιστοριογραφία και τις προφορικές παραδόσεις της περιοχής, οι αρχαιολόγοι κατέληξαν σε μία «τούμπα» σε αγροτική περιοχή του Δήμου Αμφίπολης.

ΟΔΗΓΟΣ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ

Πολλοί φίλοι και φίλες μου έχουν ζητήσει να γράψω ένα αρθρο με "Οδηγίες Επιβίωσης",γιατί μπορεί σύντομα να αντιμετωπίσουμε δύσκολες καταστάσεις που να οφείλονται σε διάφορους λόγους,όπως πτώχευση και στάση πληρωμών,περίεργα και πρωτόγνωρα γεωφυσικά φαινόμενα και εγώ δεν ξέρω τι άλλο.

ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ 16/10/1912

Το έργο της απελευθέρωσης της Κατερίνης ανατέθηκε στην 7η Μεραρχία του Στρατού Θεσσαλονίκης, που είχε διοικητή το Συνταγματάρχη (ΠΒ) Κλεομένη Κλεομένους. Στις.. 15 Οκτωβρίου 1912 εκδόθηκε η Διαταγή των Επιχειρήσεων.

ΠΛΑΝΗΤΕΣ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

Οι πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος είναι 8. Ερμής, Αφροδίτη, Γη, Άρης, Δίας, Κρόνος, Ουρανός και Ποσειδώνας. Και έχουνε όλοι αρχαία ελληνικά ονόματα προς τιμήν των αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων που θεμελίωσαν την αστρονομία. Ας γνωρίσουμε λοιπόν τα μυθικά πρόσωπα των οποίων τα ονόματα πήραν οι πλανήτες.

Η ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Αν καλούσαμε στις μέρες μας σ’ ένα γεύμα κάποιους αρχαίους Έλληνες όπως τον... Ηρόδοτο, τον Ηρακλή ή τον Αριστοφάνη..

Κυριακή, 8 Ιουλίου 2012

ΔΑΝΕΙΟ ΑΠΟ ΡΩΣΣΙΑ Η ΚΥΠΡΟΣ


Άφωνη έχει μείνει η ΕΕ και του ΔΝΤ από το κυπριακό αίτημα που κατατέθηκε στην Ρωσία για παροχή δανείου 5 δισ. ευρώ, ταυτόχρονα με την αίτηση για οικονομική βοήθεια από τον Μηχανισμό Στήριξης. Κανένα σχόλιο δεν έχει γίνει μέχρι στιγμής παρότι ζητήθηκε σχολιασμός στις Βρυξέλλες και είναι σαφές ότι έχουν αιφνιδιαστεί από τις εξελίξεις.
Υπολόγιζαν ότι "είχαν στριμώξει στη γωνία" τη Λευκωσία και είχαν αποκτήσει τον έλεγχο των κοιτασμάτων, αλλά φευ...
Πριν λίγες ώρες ανακοινώθηκε επίσημα για πρώτη φορά από το ρωσικό υπουργείο Εξωτερικών το αίτημα της Κύπρου για δάνειο ύψους 5 δισ. ευρώ. Ο υπουργός Οικονομικών της Ρωσίας αποδέχθηκε για πρώτη φορά την ύπαρξη ετοίματος, προσθέτοντας «πως το παρόν το εξετάζουμε».

Είναι σαφές ότι η Κύπρος παίζει "υψηλό παιχνίδι". Μιλάει με την τρόϊκα, καταθέτει αίτημα για τον Μηχανισμό Στήριξης και ξαφνικά βγάζει το "χαρτί Ρωσία" αυτό που πολλοί νόμιζαν ότι το είχε "κάψει". Χωρίς να έχει υπογράψει ακόμα για το δάνειο με την τρόϊκα και φυσικά πριν ξεκινήσουν οι διαπραγματεύσεις.
Πριν λίγο ο Ρώσος υπουργός Οικονομικών Άντον Σιλουάνοφ, επιβεβαίωσε επίσημα ότι η Κύπρος, ζήτησε από τη Μόσχα δάνειο ύψους 5 δισ. ευρώ.

«Λάβαμε ένα αίτημα από την κυπριακή πλευρά. Προς το παρόν, το εξετάζουμε», είπε ο κ. Σιλουάνοφ, σύμφωνα με τα ρωσικά πρακτορεία ειδήσεων τα οποία προσθέτουν ότι ο υπουργός διευκρίνισε πως το ύψος του δανείου ανέρχεται σε 5 δισ. ευρώ.
Αλλά και ο Κύπριος υπουργός Οικονομικών, Βάσος Σιαρλή, επιβεβαίωσε ότι έχει ζητηθεί δάνειο από τη Μόσχα ύψους 5 δισ. ευρώ. Ωστόσο, ανέφερε ότι ακόμη δεν υπάρχει απάντηση στο αίτημα της Κύπρου.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας Δ.Χριστόφιας επανέλαβε χθες (Πέμπτη), και ενώ η τρόικα συνεχίζει τις επαφές της με πολιτικούς και κοινωνικους φορείς για την καταγραφή της κατάστασης της κυπριακής οικονομίας, την πρόθεσή του να επιχειρήσει να πάρει δάνεια τόσο από την ΕΕ όσο και από την Ρωσία, προσθέτοντας πως είναι απολύτως φυσικό μια χώρα να στρέφεται σε όλους τους συμμάχους της για βοήθεια.

«Χρειαζόμαστε χρήματα να τονώσουμε την οικονομία μας και να ανακεφαλαιοποιήσουμε τις τράπεζές μας», είπε ο Δημήτρης Χριστόφιας σε δημοσιογράφους, όπως αναφέρει το Reuters.

«Οι Ρώσοι, ως καλοί φίλοι της Κύπρου, θέλουν να μας φροντίσουν», είπε ο Χριστόφιας.
Πρόσθεσε πως είναι προετοιμασμένος να δεχτεί οικονομική βοήθεια τόσο από την Μόσχα όσο και από τους Ευρωπαίους εταίρους, προκειμένου να επαναφέρει την οικονομία της χώρας σε τροχιά ανάπτυξης, και πως οι στενές σχέσεις του με την Μόσχα δεν θα μπορούσαν να βλάψουν τις σχέσεις του με την Ευρώπη.

ΑΝΤΙΟ ΣΤΑ ΣΗΜΑΤΑ


Καταργούνται από το τέλος του 2012 τα αυτοκόλλητα που τοποθετούνταν στα παρμπρίζ των αυτοκινήτων ή στις μοτοσικλέτες.

Πλέον οι ιδιοκτήτες όλων των τύπων οχημάτων θα καταβάλουν το αντίτιμο μόνο στις τράπεζες. Ο λόγος είναι ότι το κόστος αποστολής των ειδοποιητηρίων αλλά και των αυτοκόλλητων σημάτων κοστίζει στο κράτος 80 εκατομμύρια ευρώ, ενώ με το τωρινό σύστημα έχουν διαπιστωθεί πάρα πολλά κρούσματα παράνομης τοποθέτησης αυτοκόλλητου σήματος σε οχήματα που δεν έχουν πληρώσει τα τέλη.

Με το νέο σύστημα οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων θα πηγαίνουν στην τράπεζα με τη φορολογική τους δήλωση αλλά και την άδεια κυκλοφορίας του οχήματος τους, ώστε οι υπάλληλοι να μη χρειάζεται να βεβαιώσουν ούτε τους φορολογήσιμους ίππους, αν πρόκειται για παλιό ΙΧ ούτε τις εκπομπές ρύπων αν είναι καινούργιο.

Έτσι θα βάλουν τέλος και στις ουρές που παρατηρούνται στις εφορίες τις τελευταίες μέρες διάθεσης των τελών.

Η μεγάλη κομπίνα με τα σήματα
Με το τωρινό σύστημα έχουν διαπιστωθεί πάρα πολλά κρούσματα παράνομης τοποθέτησης αυτοκόλλητου σήματος σε οχήματα που δεν έχουν πληρώσει τα τέλη. Η διαδικασία είναι πολύ απλή: Κάποιος που διαθέτει δύο ή περισσότερα ΙΧ φρόντιζε να καταβάλει τα τέλη στο όχημα που είχε το μικρότερο κινητήρα ή τις χαμηλότερες εκπομπές ρύπων.

Στη συνέχεια μετά από 10 ή 20 μέρες πήγαινε στην εφορία προσκομίζοντας την απόδειξη καταβολής των Τελών του ΙΧ του με την αιτιολογία πως καταστράφηκε το παρμπρίζ όπου είχε βάλει το αυτοκόλλητο και έπαιρνε καινούργιο μόνο με 3 ευρω και το έβαζε στο όχημα που δεν είχε πληρώσει τα τέλη!

ΖΗΤΟΥΝ ΚΑΙ ΑΥΞΗΣΕΙΣ.


ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΕΧΟΝΤΑΣ ΚΑΝΕΙ ΤΟΣΟ ΚΑΛΑ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥΣ ΧΡΟΝΙΑ ΤΩΡΑ,ΕΧΟΝΤΑΣ ΦΕΡΕΙ ΕΙΣ ΠΕΡΑΣ ΤΗΝ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΟΥΣ ,ΖΗΤΟΥΝ ΚΑΙ ΑΥΞΗΣΕΙΣ. ΜΑΛΙΣΤΑ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΜΕ ΤΙΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΤΟΥΣ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΛΥΣΕΙ ΠΕΡΙΠΟΥ 1,500,000 ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΕΧΟΝΤΑΣ ΣΤΕΙΛΕΙ ΣΤΗΝ ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΑ ΠΕΡΙΠΟΥ 3.000 ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ 68% ΠΕΡΙΠΟΥ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΝΑ ΖΕΙ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟ ΟΡΙΟ ΤΗΣ ΦΤΩΧΙΑΣ ΕΧΧΟΥΝ ΤΟ ΘΡΑΣΣΟΣ ΝΑ ΖΗΤΟΥΝ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΜΙΣΘΩΝ.

Με επιστολή του προς τον πρόεδρο της βουλής Ευ.Μεϊμαράκη, ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Δ.Κρεμαστινός ζητά η βουλευτική αποζημίωση να περιοριστεί στα απολύτως προβλεπόμενα από το Σύνταγμα που εξισώνουν τον βουλευτή με τον ανώτατο δικαστικό.

Αυτό βέβαια φαίνεται να είναι υπέρ των βουλευτών καθώς ένας ανώτατος δικαστικός, για παράδειγμα ο Πρόεδρος του Αρείου Πάγου λαμβάνει μηνιαίο μισθό κοντά στις 10.000 ευρώ. Ένας βουλευτής λαμβάνει μέσο μηνιαίο μισθό περίπου 5.500 ευρώ, επομένως ο κ. Κρεμαστινός φαίνεται να ζητά και αύξηση!

Μάλιστα, στην επιστολή του αναφέρει χαρακτηριστικά πως «αυτή η ιστορία των περικοπών του 20, ή 30 ή 40% των αποδοχών γελοιοποιεί όχι μόνο τον θεσμό του βουλευτή, αλλά το ίδιο το κοινοβουλευτικό πολίτευμα.

Ο κ. Κρεμαστινός ζητά ο βουλευτής να λαμβάνει ως αποζημίωση την αποζημίωση ενός δικαστικού, χωρίς επιπλέον αμοιβή για συμμετοχή του σε οποιεσδήποτε Επιτροπές της Βουλής. Δηλαδή να έχει την ίδια αντιμετώπιση με τον ανώτατο δημόσιο λειτουργό με ό,τι δικαιούνται ο δικαστικός (υπερωρίες ή εκτός έδρας) εάν βέβαια συντρέχουν πραγματικοί λόγοι.

Δηλαδή ζητά να κοπούν τα επιμίσθια για τις επιτροπές που σε πολλές περιπτώσεις μπορεί να ξεπεράσουν και τα χίλια ευρώ, αλλά να πληρώνονται οι βουλευτές υπερωρίες ή ακόμα και εκτός έδρας, όπως άλλωστε όλοι οι έλληνες πολίτες.

Μάλιστα, στην αρχή της επιστολής ο κ. Κρεμαστινός περιγράφει το «δράμα» των βουλευτών, λέγοντας πως σχεδόν κάθε μήνα κάποιος βουλευτής ζητούσε είτε να προεισπράξει τη βουλευτική του αποζημίωση ή τη σύνταξή του, είτε ζητούσε έκτακτη οικονομική βοήθεια, προκειμένου να αντιμετωπίσει προβλήματα υγείας του ιδίου ή της οικογένειάς του,ακόμα και έξοδα κηδείας.

Φυσικά ο βουλευτής Δωδεκανήσου στρέφεται και εναντίον των μέσων ενημέρωσης λέγοντας πως το θέμα της βουλευτικής αποζημίωσης γίνεται αντικείμενο εκμετάλλευσης από ορισμένους και ιδιαίτερα από πολλά ΜΜΕ, και αναρωτιέται εάν ο λόγος της σκληρής κριτικής των μέσων είναι γιατί θέλουν να «οδηγήσουν τον οικονομικά εξαθλιωμένο βουλευτή να αναγκαστεί να ζητήσει οικονομικούς προστάτες των οποίων φυσικά τα συμφέροντα θα εξυπηρετεί.

Αξίζει να σημειωθεί πως αυτή η επιστολή έρχεται μετά το σάλο με το επίδομα που ζητούν οι υπάλληλοι της βουλής.

ΑΛΛΑ ΚΑΙ Ο ΑΔΩΝΙΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ ΜΑΖΙ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΒΟ(Υ)ΛΕ(ΜΕΝΟΙ)ΥΤΕΣ,ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΘΕΛΟΥΝ ΑΥΞΗΣΗ ΑΠΛΑ ΔΕΝ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΟΥΝ ΑΚΟΜΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ ΑΛΛΟΙ ΟΠΩΣ ΑΛΛΩΣΤΕ ΓΙΝΕΤΑΙ,ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΕΤΑΕΙ ΚΑΤΙ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΑΛΟΓΑ ΠΡΑΤΟΥΜΕ.

Μετά το σάλο που προκάλεσε η επιστολή-πρόταση του κ. Κρεμαστινού ο Άδωνις Γεωργιάδης , παίρνει δημόσια θέση και εκφράζει την άποψή του ότι ο μισθός του βουλευτή … χρειάζεται ενίσχυση.

«Οφείλω δημοσίως να εκφράσω την κατά το 100 % συμφωνία μου με την επιστολή του κ. Κρεμαστινού στον Πρόεδρο της Βουλής» γράφει ο Αδωνις Γεωργιάδης, στο twitter του.

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΦΑΚΕΛΩΜΑ


Σε άνευ προηγουμένου «ηλεκτρονικό φακέλωμα», και μάλιστα αναδρομικά, προχωρά το υπουργείο Οικονομικών.

Το υπουργείο θα καταγράψει μέσω του TAXIS σε ετήσια βάση τις καταθέσεις, τα δάνεια, τις πιστωτικές κάρτες, τις ασφαλιστικές εισφορές, τους λογαριασμούς κινητών και σταθερών τηλεφώνων, τους λογαριασμούς τής ΔΕΗ και των ΔΕΚΟ και τις ιατρικές δαπάνες.

Με αυτόν τον τρόπο θα επιχειρήσει να προχωρήσει σε διασταυρώσεις για να εντοπίσει περιστατικά φοροδιαφυγής καθώς και να επιβάλλει φόρους σε πολίτες, τα εισοδήματα των οποίων δεν έχουν δηλωθεί, ενώ έχουν αποκτήσει ακίνητα που δεν δικαιολογούνται.

Ζητά αναλυτικά στοιχεία

Έτσι, το οικονομικό επιτελείο ζητά από τράπεζες, ασφαλιστικές εταιρείες, ασφαλιστικά ταμεία, κλινικές, χρηματιστήριο, ΔΕΚΟ, εταιρείες σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, να στείλουν στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων αναλυτικά στοιχεία για το σύνολο των πελατών τους.

Τα στοιχεία αυτά θα διασταυρωθούν με τις δαπάνες και τα εισοδήματα που αναγράφονται στις φορολογικές δηλώσεις κάθε χρόνο και όπου υπάρχουν διαφορές να επιβάλλονται φόροι και αυστηρά πρόστιμα.

Ειδικότερα, οι τράπεζες, μεταξύ αυτών και τα υποκαταστήματα αλλοδαπών πιστωτικών ιδρυμάτων, τα χρηματοδοτικά ιδρύματα, οι φορείς εκκαθάρισης συναλλαγών με χρήση καρτών πληρωμών και τα ιδρύματα πληρωμών που λειτουργούν στην Ελλάδα, τα Ελληνικά Χρηματιστήρια ΑΕ, τα ιδιωτικά θεραπευτήρια, τα δημόσια θεραπευτήρια και οι κλινικές των ταμείων ασφάλισης, οι επιχειρήσεις ιδιωτικής ασφάλισης, τα ταμεία κύριας και επικουρικής ασφάλισης, οι εταιρείες σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, οι πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς και οι εταιρείες ύδρευσης, θα πρέπει να διαβιβάζουν στη ΓΓΠΣ αρχεία που εμπεριέχουν στοιχεία οικονομικού και φορολογικού ενδιαφέροντος.

Ποια στοιχεία θα αποστέλλονται

Τα πιστωτικά και χρηματοδοτικά ιδρύματα, καθώς και τα ιδρύματα πληρωμών διαβιβάζουν στή Γ.Γ.Π.Σ του Υπουργείου Οικονομικών στοιχεία που αφορούν σε:

α) δάνεια προς νοικοκυριά και επιχειρήσεις,

β) υπόλοιπο και κινήσεις λογαριασμών, ενεργών ή μη, που άνοιξαν ή έκλεισαν.

γ) κάθε άλλο στοιχείο αναγκαίο στις διαδικασίες βεβαίωσης και είσπραξης του φόρου καθώς και στις διαδικασίες του ελέγχου και των διασταυρώσεων.

Σχετικά με τα δάνεια προς πελάτες / κατοίκους (ιδιώτες και επιχειρήσεις), διαβιβάζονται:

α) Τριψήφιος κωδικός τράπεζας όπως ορίζεται από την Τράπεζα της Ελλάδος ή επίσημη επωνυμία χρηματοδοτικού ιδρύματος,

β) ΑΦΜ του δανειολήπτη,

γ) ΑΔΤ ή αριθμός διαβατηρίου, ημερομηνία, τόπος γεννήσεως και διεύθυνση κατοικίας δανειολήπτη, εφόσον δεν υπάρχει ΑΦΜ.

δ) Το είδος του δανείου,

• 01=στεγαστικό δάνειο

• 02=καταναλωτικό δάνειο

• 03=επιχειρηματικό δάνειο

ε) Ημερομηνία χορήγησης του δανείου,

στ) Νόμισμα τήρησης του δανείου, σε ISO code 4217,

ζ) Υπόλοιπο δανείου στην αρχή της περιόδου του έτους αναφοράς,

η) Υπόλοιπο δανείου στο τέλος της περιόδου του έτους αναφοράς,

θ) Σύνολο χρεώσεων που επιβαρύνουν το υπόλοιπο του δανείου κατά το έτος αναφοράς, συμπεριλαμβανομένων των τόκων,

ι) Σύνολο πιστώσεων που μειώνουν το υπόλοιπο του δανείου κατά το έτος αναφοράς,

ια) Ένδειξη επιδότησης δανείων

• Ν=ΝΑΙ

• Ο=ΟΧΙ

ιβ) Ένδειξη δανείου α΄ κατοικίας

Αναφορικά με τα υπόλοιπα των λογαριασμών, ενεργών ή μη, που άνοιξαν ή χρησιμοποιούνται ή έκλεισαν διαβιβάζονται:

α) Τριψήφιος κωδικός τράπεζας όπως ορίζεται από την Τράπεζα της Ελλάδος ή επίσημη επωνυμία ιδρύματος πληρωμών,

β) Ονοματεπώνυμο πρώτου δικαιούχου και συνδικαιούχων του λογαριασμού,

γ) Αριθμός λογαριασμού,

δ) Υπόλοιπο λογαριασμού,

ε) Κωδικός νομίσματος, σε ISO code 4217,

στ) Ημερομηνία αναφοράς.

Αναφορικά με τις κινήσεις των λογαριασμών, ενεργών ή μη, που άνοιξαν ή χρησιμοποιούνται ή έκλεισαν διαβιβάζονται:

α) Τριψήφιος κωδικός τράπεζας όπως ορίζεται από την Τράπεζα της Ελλάδος ή επίσημη επωνυμία ιδρύματος πληρωμών,

β) Ονοματεπώνυμο πρώτου δικαιούχου και συνδικαιούχων του λογαριασμού,

γ) Αριθμός λογαριασμού,

δ) Ημερομηνία συναλλαγής,

ε) Ονοματεπώνυμο τρίτου, σε σχέση με το δικαιούχο και τους συνδικαιούχους του λογαριασμού, πληρωτή ή δικαιούχου,

στ) ΑΦΜ τρίτου, σε σχέση με το δικαιούχο και τους συνδικαιούχους του λογαριασμού, πληρωτή ή δικαιούχου (εφόσον υπάρχει η σχετική πληροφορία),

ζ) Κωδικός νομίσματος, σε ISO code 4217,

η) Ποσό συναλλαγής.

Αναφορικά με κάθε άλλο στοιχείο αναγκαίο στις διαδικασίες βεβαίωσης και είσπραξης του φόρου καθώς και στις διαδικασίες του ελέγχου και των διασταυρώσεων διαβιβάζονται:

α) Ύπαρξη επενδυτικών χαρτοφυλακίων (ενδεικτικά αναφέρονται: αμοιβαία κεφάλαια, μετοχές, παράγωγα, ομόλογα, προϊόντα εφάπαξ καταβολής, επενδύσεις σε χρυσό ή ασήμι κ.λ.π.),

β) Κίνηση επενδυτικών χαρτοφυλακίων (ενδεικτικά αναφέρονται: αμοιβαία κεφάλαια, μετοχές, παράγωγα, ομόλογα κ.λ.π.),

γ) Ύπαρξη θυρίδων,

δ) Αγορά χρυσών λιρών και ράβδων χρυσού.

Υποχρεώσεις των ιδιωτικών θεραπευτηρίων

Τα ιδιωτικά θεραπευτήρια διαβιβάζουν στη Γ.Γ.Π.Σ. του Υπουργείου Οικονομικών κατάσταση με τα ακόλουθα στοιχεία:

α) ΑΦΜ ιατρού που εκτέλεσε την πράξη,

β) ένδειξη έμμισθου (1) ή συνεργαζόμενου (2) ιατρού,

γ) ημερομηνία εκτελεσθείσης πράξης,

δ) κωδικό πράξης, σύμφωνα με την Κωδικοποίηση Νόσων – Διαγνώσεων (ICD −10)/ ιατρικών πράξεων.

Υποχρεώσεις των δημοσίων θεραπευτηρίων και κλινικών των ταμείων ασφάλισης

Τα δημόσια θεραπευτήρια και οι κλινικές των ταμείων ασφάλισης διαβιβάζουν στη Γ.Γ.Π.Σ. του Υπουργείου Οικονομικών κατάσταση με τα ακόλουθα στοιχεία:

α) ΑΦΜ συνεργαζόμενου (μη έμμισθου) ιατρού που εκτέλεσε την πράξη,

β) ημερομηνία εκτελεσθείσης πράξης,

γ) κωδικό πράξης, σύμφωνα με την Κωδικοποίηση Νόσων – Διαγνώσεων (ICD −10)/ ιατρικών πράξεων.

Υποχρεώσεις επιχειρήσεων ιδιωτικής ασφάλισης

Οι επιχειρήσεις ιδιωτικής ασφάλισης διαβιβάζουν στη Γ.Γ.Π.Σ. του Υπουργείου Οικονομικών, σε ηλεκτρονική κατάσταση, περιεχόμενο των βεβαιώσεων που χορηγούν στους πελάτες τους για να τύχουν της ωφέλειας της μείωσης φόρου.

Τα στοιχεία που διαβιβάζονται είναι τα ακόλουθα:

α) ΑΦΜ υπόχρεου,

β) Αριθμός συμβολαίου,

γ) Ποσό ασφαλίστρων που κατέβαλε ο υπόχρεος,

δ) Ημερολογιακό έτος είσπραξης.

Υποχρεώσεις ταμείων ασφάλισης

Τα ταμεία κύριας καί επικουρικής ασφάλισης διαβιβάζουν στη Γ.Γ.Π.Σ. του Υπουργείου Οικονομικών, σε ηλεκτρονική κατάσταση, περιεχόμενο των βεβαιώσεων που χορηγούν στους ασφαλισμένους τους για τις υποχρεωτικές τους εισφορές σε αυτά, καθώς και για τις προαιρετικές τους εισφορές, εφόσον τα ταμεία έχουν συσταθεί με νόμο.

Τα στοιχεία που διαβιβάζονται είναι τα ακόλουθα:

α) ΑΦΜ υπόχρεου ασφαλισμένου,

β) Ποσό εισφορών που κατέβαλε ο υπόχρεος ή ο εργοδότης του υπέρ αυτού,

γ) Ημερολογιακό έτος είσπραξης,

δ) ΑΜΚΑ υπόχρεου ασφαλισμένου.

Υποχρεώσεις εταιρειών σταθερής και κινητής τηλεφωνίας

Οι εταιρείες σταθερής και κινητής τηλεφωνίας διαβιβάζουν στη Γ.Γ.Π.Σ. του Υπουργείου Οικονομικών, σε ηλεκτρονική κατάσταση, στοιχεία τελών σταθερής και κινητής τηλεφωνίας των συνδρομητών τους. Στο τηλεπικοινωνιακό κόστος συμπεριλαμβάνονται τα πάγια τέλη και τα τέλη χρήσης για συνδέσεις σταθερής και κινητής τηλεφωνίας ή σύνδεσης στο διαδίκτυο μέσω σταθερής ή κινητής τηλεφωνίας, είτε αυτή γίνεται μέσω συμβολαίου, είτε μέσω κάρτας. Στο κόστος αυτό δεν υπολογίζονται οι φορολογικές επιβαρύνσεις, καθώς και οι λοιπές επιβαρύνσεις υπέρ τρίτων.

Τα στοιχεία που διαβιβάζονται είναι τα ακόλουθα:

α) ΑΦΜ υπόχρεου συνδρομητή (ή αριθμός αστυνομικής ταυτότητας εφόσον στερείται ΑΦΜ),

β) Ποσό ετήσιου τηλεπικοινωνιακού κόστους (καθαρή αξία λογαριασμού),

γ) Ημερολογιακό έτος αναφοράς.

Επιπλέον, το Υπουργείο Οικονομικών δύναται, κατόπιν εγγράφου αιτήματος της Γ.Γ.Π.Σ. σε συνεργασία με τη Γενική Διεύθυνση Φορολογίας και τη Γενική Διεύθυνση Ελέγχων και Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων, να ζητεί και να λαμβάνει τα παραπάνω στοιχεία είτε για συγκεκριμένους Α.Φ.Μ. ή συγκεκριμένους αριθμούς παροχής, είτε για συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα και είτε για συγκεκριμένα όρια ετήσιας τηλεπικοινωνιακής δαπάνης.

Υποχρεώσεις παρόχων εταιρειών ηλεκτρικής ενέργειας

Οι εταιρείες παροχής ηλεκτρικής ενέργειας διαβιβάζουν στη Γ.Γ.Π.Σ. του Υπουργείου Οικονομικών, σε ηλεκτρονική κατάσταση, στοιχεία κατανάλωσης και κόστος ηλεκτρικής ενέργειας των συνδρομητών τους. Στο ετήσιο κόστος ηλεκτρικής ενέργειας δεν υπολογίζονται οι φορολογικές επιβαρύνσεις, καθώς και οι λοιπές επιβαρύνσεις υπέρ τρίτων.

Τα στοιχεία που διαβιβάζονται είναι τα ακόλουθα:

α) Αριθμός Παροχής,

β) ΑΦΜ συνδρομητή (ή αριθμός αστυνομικής ταυτότητας εφόσον στερείται ΑΦΜ)),

γ) Κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος σε κιλοβατώρες (KWh),

δ) Κόστος ηλεκτρικού ρεύματος (καθαρή αξία λογαριασμού),

ε) Περίοδος αναφοράς.

Επιπλέον, το Υπουργείο Οικονομικών δύναται, κατόπιν εγγράφου αιτήματος της Γ.Γ.Π.Σ. σε συνεργασία με τη Γενική Διεύθυνση Φορολογίας και τη Γενική Διεύθυνση Ελέγχων και Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων, να ζητεί και να λαμβάνει τα παραπάνω στοιχεία είτε για συγκεκριμένους Α.Φ.Μ. ή συγκεκριμένους αριθμούς παροχής, είτε για συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα και είτε για συγκεκριμένα όρια ετήσιας δαπάνης ηλεκτρικής ενέργειας.

Υποχρεώσεις εταιρειών ύδρευσης

Οι εταιρείες ύδρευσης διαβιβάζουν στη Γ.Γ.Π.Σ. του Υπουργείου Οικονομικών, σε ηλεκτρονική κατάσταση, στοιχεία κατανάλωσης και κόστος νερού των συνδρομητών τους. Στο ετήσιο κόστος ύδρευσης δεν υπολογίζονται οι φορολογικές επιβαρύνσεις, καθώς και οι λοιπές επιβαρύνσεις υπέρ τρίτων.

Τα στοιχεία που διαβιβάζονται είναι τα ακόλουθα:

α) Αριθμός Παροχής,

β) ΑΦΜ συνδρομητή (ή αριθμός αστυνομικής ταυτότητας εφόσον στερείται ΑΦΜ),

γ) Κατανάλωση νερού σε κυβικά μέτρα (m³),

δ) Κόστος νερού (καθαρή αξία λογαριασμού),

ε) Περίοδος αναφοράς.

Επιπλέον, το Υπουργείο Οικονομικών δύναται, κατόπιν εγγράφου αιτήματος της Γ.Γ.Π.Σ. σε συνεργασία με τη Γενική Διεύθυνση Φορολογίας και τη Γενική Διεύθυνση Ελέγχων και Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων, να ζητεί και να λαμβάνει τα παραπάνω στοιχεία είτε για συγκεκριμένους Α.Φ.Μ. ή συγκεκριμένους αριθμούς παροχής, είτε για συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα και είτε για συγκεκριμένα όρια ετήσιας δαπάνης ύδρευσης.

Συναλλαγές πιστωτικών καρτών εκδοτών εκτός Ελλάδος

Οι φορείς (τράπεζες κ.λπ.) εκκαθάρισης συναλλαγών με χρήση καρτών πληρωμών (πιστωτικών ή χρεωστικών) διαβιβάζουν στη Γ.Γ.Π.Σ. του Υπουργείου Οικονομικών στοιχεία που αφορούν σε συναλλαγές καρτών πληρωμών που έχουν εκδοθεί στην αλλοδαπή από πιστωτικό ίδρυμα με έδρα εκτός Ελλάδας.

Τα στοιχεία που διαβιβάζονται είναι:

(α) Αριθμός Κάρτας

(β) Ημερομηνία συναλλαγής

(γ) Αξία συναλλαγών καρτών σε ευρώ για την περίοδο αναφοράς, βάσει της ημερομηνίας επεξεργασίας της συναλλαγής.

(δ) ΑΦΜ επιχείρησης (φορέα)

(ε) Τριψήφιος κωδικός τράπεζας όπως ορίζεται από την Τράπεζα της Ελλάδος ή επίσημη επωνυμία χρηματοδοτικού ιδρύματος/ ιδρύματος πληρωμών.

Στην αξία των συναλλαγών του στοιχείου (γ) αφαιρούνται τα ποσά των επιστροφών / ακυρώσεων από τα ποσά των αγορών (net balance). Στην αξία των συναλλαγών καταγράφεται το σύνολο του ποσού της αγοράς σε περιπτώσεις δόσεων (και όχι το ποσό της δόσης).

Χρόνος διαβίβασης και διατήρησης των στοιχείων

Η διαβίβαση των στοιχείων γίνεται κατόπιν αιτήματος της Γ.Γ.Π.Σ του Υπουργείου Οικονομικών σε συνεργασία με τη Γενική Διεύθυνση Φορολογίας και τη Γενική Διεύθυνση Ελέγχων και Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων. Στο αίτημα αυτό θα ορίζεται σαφώς το χρονικό διάστημα στο οποίο θα αφορούν τα ζητούμενα στοιχεία, ο μορφότυπος αυτών όπου δεν προβλέπεται, καθώς και η προθεσμία διαβίβασής τους στη Γ.Γ.Π.Σ..

Η συχνότητα διαβίβασης όλων των λοιπών στοιχείων είναι ετήσια και ως καταληκτική ημερομηνία ορίζεται η 31η Μαρτίου του επόμενου έτους του έτους αναφοράς.

Οι φορείς διατηρούν τα στοιχεία που αποστέλλουν στη Γ.Γ.Π.Σ., στη μορφή με την οποία τα αποστέλλουν, για χρονικό διάστημα τουλάχιστον δεκαπέντε εργάσιμων ημερών. Η Γ.Γ.Π.Σ. του Υπουργείου Οικονομικών θα διατηρεί τα ως άνω στοιχεία για χρονικό διάστημα έξι ετών.

Κυρώσεις μη διαβίβασης και διατήρησης των στοιχείων

Σε περίπτωση μη τήρησης των ανωτέρω υποχρεώσεων, εφαρμόζονται με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών οι ανάλογες κυρώσεις

Τα στοιχεία που θα πρέπει να γνωστοποιήσουν οι αρμόδιοι φορείς στο υπουργείο Οικονομικών αφορούν τις χρήσεις από το 2010 και εφεξής.

ΔΙΕΔΩΣΕ ΤΟ

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More