ΕΛΛΑΔΑ

ΒΡΕΘΗΚΑΝ ΟΙ ΤΑΦΟΙ ΤΗΣ ΡΩΞΑΝΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Δ;

Μπροστά σε μια μεγάλη αρχαιολογική ανακάλυψη πιθανόν να βρίσκονται τα συνεργεία της ΚΗ’ Εφορείας Κλασσικών Αρχαιοτήτων Σερρών..... Μετά από έρευνες ετών και αξιοποιώντας την ιστοριογραφία και τις προφορικές παραδόσεις της περιοχής, οι αρχαιολόγοι κατέληξαν σε μία «τούμπα» σε αγροτική περιοχή του Δήμου Αμφίπολης.

ΟΔΗΓΟΣ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ

Πολλοί φίλοι και φίλες μου έχουν ζητήσει να γράψω ένα αρθρο με "Οδηγίες Επιβίωσης",γιατί μπορεί σύντομα να αντιμετωπίσουμε δύσκολες καταστάσεις που να οφείλονται σε διάφορους λόγους,όπως πτώχευση και στάση πληρωμών,περίεργα και πρωτόγνωρα γεωφυσικά φαινόμενα και εγώ δεν ξέρω τι άλλο.

ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ 16/10/1912

Το έργο της απελευθέρωσης της Κατερίνης ανατέθηκε στην 7η Μεραρχία του Στρατού Θεσσαλονίκης, που είχε διοικητή το Συνταγματάρχη (ΠΒ) Κλεομένη Κλεομένους. Στις.. 15 Οκτωβρίου 1912 εκδόθηκε η Διαταγή των Επιχειρήσεων.

ΠΛΑΝΗΤΕΣ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

Οι πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος είναι 8. Ερμής, Αφροδίτη, Γη, Άρης, Δίας, Κρόνος, Ουρανός και Ποσειδώνας. Και έχουνε όλοι αρχαία ελληνικά ονόματα προς τιμήν των αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων που θεμελίωσαν την αστρονομία. Ας γνωρίσουμε λοιπόν τα μυθικά πρόσωπα των οποίων τα ονόματα πήραν οι πλανήτες.

Η ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Αν καλούσαμε στις μέρες μας σ’ ένα γεύμα κάποιους αρχαίους Έλληνες όπως τον... Ηρόδοτο, τον Ηρακλή ή τον Αριστοφάνη..

Τετάρτη, 1 Φεβρουαρίου 2012

ΟΜΙΛΟΥΝ ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΗ ΔΙΑΛΕΚΤΟ


Στο πλαίσιο των «Ημαθειώτικων» που γίνονται κάτω από την αιγίδα της Παμμακεδονικής του Οντάριο, έγινε η παρουσίαση του Δημήτρη Γκεκόπουλου με θέμα, εάν η «μακεδονική» είναι διάλεκτος ή αυτόνομη γλώσσα. Την παρουσίαση άνοιξε ο πρόεδρος του Συλλόγου Θεσσαλονικέων και Γραμματέας της Παμμακεδονικής κ. Γιάννης Πύργος. Χαιρετισμούς απηύθυναν ο πρόεδρος της Παμμακεδονικής Δημήτρης Κάρας, η εκπαιδευτική ακόλουθος του Γενικού Προξενείου της Ελλάδας κ. Καραγρηγορίου, ο Επίσκοπος Ανδίδων κ.κ. Χριστοφόρος και ο Πρόξενος της Κυπριακής Δημοκρατίας στο Τορόντο κ. Κιρακοσιάν.
Η παρουσίαση ήταν τεκμηριωμένη και το πόρισμα ότι δεν υπάρχει “μακεδονική γλώσσα”, όπως ποτέ δεν υπήρχε αυτόνομη γλώσσα από αρχαιοτάτων χρόνων. Η σήμερα ομιλούμενη «γλώσσα» των γυφτοσκοπιανών είναι απλά μια βουλγαρική διάλεκτος που χρησιμοποιεί το βουλγαρικό αλφάβητο, βουλγαρικές λέξεις και εκφράσεις, πασπαλισμένες με ελληνικές, σλαβικές και αλβανικές λέξεις. Αλλά το ατού της βραδιάς που βεβαίωσε την παραδοχή ότι πρόκειται περί διαλέκτου, ήταν η καθηγήτρια βουλγαρικής φιλολογίας Άννα Ντάνκοβα.Όταν προβλήθηκε στην οθόνη ένα κείμενο γραμμένο στην αποκαλούμενη απο τους γυφτοσκοπιανούς «μακεδονική» και εκλήθη η Ντάνκοβα να το διαβάσει, εκείνη το διάβασε άνετα και διαβεβαίωσε ότι ήταν άπταιστη βουλγαρική διάλεκτος και ουδεμία μετάφραση χρειάζονταν από την «μακεδονική» στη Βουλγαρική, γεγονός που αποδεικνύει περίτρανα ότι πρόκειται για Βουλγαρική διάλεκτο και ας προσπαθούν οι γυφτοσκοπιανοί να πείσουν τους εαυτούς τους ότι είναι δήθεν “γλώσσα”!

ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΟΝΟΙ ΑΛΛΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΛΛΗΝΕΣ


ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΤΕ ΟΤΙ ΟΥΤΕ ΟΙ ΡΩΣΣΟΙ ΗΣΑΝ ΠΟΤΕ ΦΙΛΟΙ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ,ΟΤΑΝ ΜΑΣ ΧΡΕΙΑΖΟΤΑΝ ΜΑΣ ΠΛΗΣΙΑΖΑΝ
Η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΑΔΑ
Αύγουστος 1992

Στις 6 Αυγούστου η Ρωσία με επιστολή του υπουργού Εξωτερικών Βιτάλη Τσούρκιν στον Γκλιγκόροφ αναγνωρίζει επισήμως τα Σκόπια με το όνομα Μακεδονία. 24 Αυγούστου τα Σκόπια επιλέγουν σημαία με το αστέρι της Βεργίνας.

Για να μην ξεχναμε και για να θυμουνται αυτοι που μιλουν για αδελφικες σχεσεις με το ξανθο γενος του Πουτιν...
Οπως μας πουλησε η Δυση...Ετσι μας πουλησαν και οι φιλοι μας οι Ρωσοι...
Ναι θελουμε στρατηγικες σχεσεις με την Ρωσια...οπως θελουν και αυτοι μαζι μας... Οχι ομως επειδη μας αγαπησαν ξεφνικα... Αλλα επειδη εχουμε κοινα συμφεροντα σε μια περιοχη κλειδι (ενεργια - φυσικο αεριο - πετρελαιο)

Μην περιμενε οτι η Ρωσια θα μας σωσει με τον στρατο της σε μια ενοπλη συγκρουση με την Τουρκια... Δεν το εκαναν ποτε...Δεν θα το κανουν και τωρα...

Οι Ρωσοι εχουν κανει σημαντικες συμφωνιες κυριως εμπορικες με την Τουρκια ενω παιρνουν μερος σε ολα τα εξοπλιστικα προγραμματα της Τουρκιας... εχουν προσφερει ακομα και τους S-400....

ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ ΣΛΑΒΟΙ


Περισσότερες αδιάσειστες αποδείξεις για τις πραγματικές ρίζες των Σκοπιανών βρίσκουμε στην αυτοβιογραφία του Dimitar Vlahov, ουσιαστικά του 2ου Σκοπιανού Πρόεδρου (Presidium of the People’s Assembly - 15 March 1946 – 1947) μετά τον Metodija Antonov-Cento.

O Vlahov, γεννημένος στο Κιλκίς το 1878, ήταν μαθητής στο Βουλγαρικό Γυμνάσιο της Θεσσαλονίκης, στην συνέχεια μετακόμισε στην Βουλγαρία και αποφοίτησε απο την σχολή του Belogradtchik. Σπούδασε Χημεία στην Γερμανία και Ελβετία αλλά αποφοίτησε απο το Πανεπιστήμιο της Σόφιας. Το 1903 εισήλθε στην στρατιωτική ακαδημία της Σόφιας. Δούλεψε ως δάσκαλος στο βουλγαρικό γυμνάσιο της Θεσσαλονίκης και ήταν ενεργός με το IMRO. Δούλεψε ως δάσκαλος στο Kazanlak και το 1908 ξαναγύρισε το βουλγαρικό γυμνάσιο της Θεσσαλονίκης. Ήταν μέλος του Οθωμανικού Κοινοβουλείου ως εκπρόσωπος του People’s Federative Party (Bulgarian Section) ενώ διετέλεσε και Διπλωματικός αντιπρόσωπος του Βασιλείου της Βουλγαρίας στην Οδησσό, Πρίστινα , Κίεβο και Βιέννη. Κατα τα άλλα σύμφωνα με τους Σκοπιανούς ήταν ένας…υπερήφανος Makedonski!!!

Στα “Memoirs” του o Dimitar Vlahov αναφέρει για την πραγματική σημασία του όρου “Μακεδόνας” καθώς και ξεκαθαρίζει τι πίστευαν οι ίδιοι οι Σκοπιανοί παλαιότερα για τους εαυτούς τους.

From the same book: “Кога зборувам за македонскиот народ ги имам предвид на прво место македонските Славjани. Под името македонски народ по тоа време мекедонските деjатели го разбираа целото население на Македниjа, т.е. зборот Македонци имаше поскоро географски карактер …Кога револуционерната организациjа беше основана и почна да работи, jа започнува своjата работа наjнапред среде оние Македонци кои се викаа Бугари..”

Μετάφραση: Όταν μιλάω για τον Μακεδονικό λαό, εννοώ τους Μακεδόνες Σλάβους. Ο Μακεδονικός λαός εκείνης της περιόδου σήμαινε τον πληθυσμό της Μακεδονίας - Το όνομα Μακεδόνες ήταν Γεωγραφικός Προσδιορισμός. Όταν η επαναστατική οργάνωση ιδρύθηκε και άρχισε να λειτουργεί, οι πρώτοι άνθρωποι που άρχισαν να δουλεύουν ήταν οι Μακεδόνες που θεωρούσαν τους εαυτούς τους Βούλγαρους!!!!


Η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΑΔΑ Η ΑΝ ΘΕΛΕΤΕ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΤΗ

ΜΙΑ ΑΝΤΡΙΑΝΝΑ ΦΟΒΙΖΕΙ ΤΟΥΣ ΣΛΑΒΟΥΣ


Με την Ελληνο-Αμερικανίδα Arianna Huffington – ιδιοκτήτρια της Huffington Post – ασχολείται σε άρθρο της η Σκοπιανή εφημερίδα Utrinski Vesnik.

Η αρθογράφος επισημαίνει πως η Σκοπιανή διπλωματία θα πρέπει να δώσει την πρέπουσα προσοχή στην δυναμική Ελληνο-Αμερικανίδα και στην επιρροή που έχει στην διεθνή σκηνή.

Η Arianna Huffington μπορεί ίσως να μην έχει δείξει ως τώρα ενδιαφέρον για το ζήτημα της Ονομασίας, αλλά πετυχαίνει πλήρως την αποστολή της, η οποία της έχει ανατεθεί από την Ελλ. κυβέρνηση – όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η αρθογράφος – να πιέζει παρασκηνιακά υπέρ της Ελλάδος.

Ενώ τα Σκόπια ασχολούνται με τον Αδαμάντιο Βασιλάκη και τον Υπ. Εξωτερικών Δήμα, η Arianna Huffington δυναμώνει σημαντικά τις Ελληνικές θέσεις σε διεθνές επίπεδο.

Χωρίς αμφιβολία, όπως τονίζει η εφημερίδα, πρόκειται για μια ανεπίσημη πρέσβειρα που μπορεί να αποβεί σε σημαντικό κεφάλαιο για την Ελλάδα, από την οπτική των πολιτικών διαφορών μεταξύ της ΠΓΔΜ και της Ελλάδος.

ΕΛΛΗΝΙΚΑ Η ΜΟΝΗ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΓΛΩΣΣΑ


«Ο λαός των Γκρέκων είναι αναρχικός και δύσκολος να τιθασευθή. Γι’ αυτό πρέπει να τον χτυπήσουμε βαθιά στις πολιτιστικές του ρίζες. Τότε ίσως αναγκασθή να συμμορφωθή. Εννοώ να πλήξουμε τη γλώσσα του, την θρησκεία του, τα πνευματικά και ιστορικά του αποθέματα, ώστε να εξουδετερώσουμε την δυνατότητά του να αναπτυχθεί Χένρι Κίσινγκερ

Δυστυχώς, στις μέρες μας βλέπουμε τα λόγια του μεγάλου ανθέλληνα Χένρι Κίσινγκερ να επαληθεύονται.
Οι ίδιοι οι Έλληνες έχουν αρχίσει να ξεχνούν τις ρίζες και την καταγωγή τους, έχουν ξεχάσει ότι είναι απόγονοι του Σωκράτη, του Μεγάλου Αλεξάνδρου, του Κολοκοτρώνη.
Ο ελληνικός πολιτισμός δέχεται απανωτά πλήγματα είτε λόγω παγκοσμιοποίησης, είτε λόγω της ξενομανίας που μας διακατέχει.
Το μεγαλύτερο πλήγμα το δέχεται η ελληνική γλώσσα καθημερινά από τα λεγόμενα greeklish. Η συνεχής χρησιμοποίηση τους στο διαδίκτυο και στα γραπτά μηνύματα στα κινητά τηλέφωνα έχει επηρεάσει σημαντικά την...
ορθογραφία, την στίξη και τον τονισμό, ενώ αρκετά συχνά χρησιμοποιούνται λατινικές βραχυγραφίες.

Σύμφωνα με έρευνα, η οποία διενεργήθηκε το 2009 από το Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας σε μαθητές γυμνασίων και λυκείων της Κοζάνης, περίπου 77,4% των μαθητών χρησιμοποιούν greeklish.
Δυστυχώς, αυτός ο αριθμός αντί να μειώνεται, αυξάνεται δραματικά και η χρήση των greeklish διαδίδεται και σε μικρότερες ηλικίες.
Ερωτηθέντες στην σχετική έρευνα γιατί χρησιμοποιούν τα greeklish, οι μαθητές απάντησαν ότι είναι θέμα συνήθειας, είναι «βολικά», για να αποφεύγουν ορθογραφικά λάθη, μερικοί κιόλας απάντησαν πως είναι πιο μοδάτα!
Εύλογα μπορεί να διερωτηθεί κανείς: Είναι οι πιο πάνω λόγοι ουσιώδεις; Είναι επαρκείς ούτως ώστε να εγκαταλείψουμε την χρήση της ελληνικής γλώσσας και να οδηγήσουμε τον πολιτισμό μας σε διάβρωση;
Είναι λυπηρό το γεγονός ότι εμείς οι Έλληνες δεν συνειδητοποιούμε και δεν αντιλαμβανόμαστε το κακό που μας προξενεί η χρησιμοποίηση των greeklish.
Πρέπει να αντιληφθούμε πόσο ευλογημένοι είμαστε που γεννηθήκαμε Έλληνες και κληρονομήσαμε την μαγευτική αυτή γλώσσα. Θα έπρεπε να ήμασταν τόσο περήφανοι για την γλώσσα μας, που να μην καταδεχόμασταν την είσοδο των greeklish στη ζωή μας. Δυστυχώς όμως δεν το αντιλαμβανόμαστε. Ή μήπως το αντιλαμβανόμαστε και συμβιβαζόμαστε;

«Tὴ γλῶσσα μοῦ ἔδωσαν ἑλληνική· τὸ σπίτι φτωχικὸ στὶς ἀμμουδιὲς τοῦ Ὁμήρου. Μονάχη ἔγνοια ἡ γλῶσσα μου στὶς ἀμμουδιὲς τοῦ Ὁμήρου

Σε μια μόνο πρόταση ο Οδυσσέας Ελύτης τονίζει την πλούσια, πνευματική, γλωσσική αρχαία παράδοση που κληρονομήσαμε από τον Όμηρο.

Ως νεολαία οφείλουμε να παραδειγματιστούμε και να διαφυλάξουμε τον ελληνικό πολιτισμό και την γλώσσα μας.

Πρέπει να διασώσουμε την ελληνική μας γλώσσα και να συμβάλουμε όλοι μαζί, ούτως ώστε να καταπολεμήσουμε την επιδημία των greeklish.

Έχουμε το χρέος να διαφυλάξουμε την μοναδική γλώσσα που εδω και τέσσερις χιλιάδες χρόνια ομιλείται και γράφεται αδιάκοπα. Δεν πρέπει να αποτελέσουμε τη γενιά που θα οδηγήσει στη καταστροφή της ελληνικής γλώσσας και του ελληνικού πολιτισμού.
Ελένη Λανίτη
Αντιπρόσωπος Essex ΜΕΤΩΠΟ Κυπρίων Φοιτητών Ηνωμένου Βασιλείου

ΛΑΘΟΣ ΣΥΝΤΑΓΗ ΤΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ


Του Κωστα Καλλιτση

Διατυπώνεται συχνά, άνευ αποδείξεως, ο μοδάτος ισχυρισμός ότι η συνταγή του Μνημονίου ήταν λάθος. Συγκαταλέγομαι σε όσους υποστηρίζουν ότι τα λάθη πρέπει να αναζητηθούν αλλού. Κι ότι αυτός ο (λαθεμένος) ισχυρισμός μπορεί να συμβάλλει σε μεγάλα προβλήματα στο άμεσο μέλλον.

Σε τι αποσκοπούσε το Μνημόνιο; Πρώτον, να διασώσει τη χώρα από την κήρυξη παύσης πληρωμών ώστε να συνεχίσει να πληρώνει μισθούς, συντάξεις και να αποπληρώνει τα χρέη της. Δεύτερον, να προωθήσει τη δημοσιονομική εξυγίανση (εντός 5ετίας…) και τις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις ώστε ο ελληνικός καπιταλισμός να γίνει ανταγωνιστικός. Διότι όπως ήταν (και παραμένει…) όσα λεφτά κι αν του ρίξεις, δεν αναπτύσσεται. Η ελληνική φούσκα (ακινήτων, μαγαζιών, δημοσίων υπαλλήλων, μέσων ενημέρωσης, διαφήμισης, τραπεζών, εισοδημάτων) έσπασε, δεν φουσκώνει πια, όσο κι αν φυσάς. Αν πετυχαίναμε σε ικανοποιητικό βαθμό αυτούς τους στόχους, θα μπορούσαμε να πετύχουμε και τον τρίτο: Να ξαναβγούμε στις αγορές και να δανειστούμε, ώστε να μπορέσει να χρηματοδοτηθεί μια βιώσιμη ανάπτυξη.

Γιατί δεν πετύχαμε τον στόχο; Γιατί το πολιτικό κατεστημένο είτε αδυνατούσε να συλλάβει το πρόβλημα και -άρα- τη λύση του, είτε τα ψιλοκαταλάβαινε και αντιδρούσε για να μη θίξει τους «πελάτες» του, είτε επέλεγε να εκφράσει τα συμφέροντα της «συμμορίας της δραχμής». Ετσι, για αλλού ξεκινήσαμε κι αλλού μας πήγε η μεγάλη ανατριχίλα ενός πολιτικού συστήματος φοβικού στις μεταρρυθμίσεις: Βάλαμε πλώρη να τιμωρήσουμε τους κερδοσκόπους και, τελικά, καταντήσαμε να τιμωρούμε όσους μας εμπιστεύτηκαν και μας δάνειζαν – η τιμωρία λέγεται PSI.

Μέτρα που έπρεπε να εφαρμοστούν στην πράξη, έμειναν να γυρίζουν σαν ρόδα στον αέρα. Μέτρα που έπρεπε να εφαρμοστούν ταυτοχρόνως, εφαρμόστηκαν αποσπασματικά. Αλλού έγιναν λίγα, αλλού δεν έγινε τίποτα, πάρα πολλά έγιναν με λάθος τρόπο. Στόχοι που ήταν δυνατό να επιτευχθούν με εναλλακτικούς τρόπους και διαφορετική επίδραση στη ζωή κοινωνικών τάξεων και ομάδων, επιδιώχθηκαν με τρόπο που έπληξαν κατεξοχήν τον κόσμο της εργασίας κι όλους εκείνους που πρώτοι είχαν (κι έχουν) συμφέρον από τη μεταρρύθμιση. Ενώ ο εσμός του παρασιτισμού παρέμεινε ουσιαστικά άθικτος.

Το Μνημόνιο δεν όριζε το δημοσιονομικό νοικοκύρεμα να γίνει με φορολογικές καταιγίδες ή με βασιλεύουσα τη φοροδιαφυγή κι όχι με περικοπή δαπανών και κατάργηση άχρηστων οργανισμών - αντιθέτως. Δεν όριζε ότι πρέπει να συνεχιστεί η διαφθορά, να ενισχύουν τις θέσεις τους οι λουσάτοι κλέφτες δημοσίου χρήματος και οι επιδοτούμενοι χειραγωγοί της κοινής γνώμης - αντιθέτως. Ούτε να επιβληθούν οριζόντιες περικοπές, ούτε να τεθούν σε ίση και άδικη μοίρα οι έντιμοι και αποδοτικοί δημόσιοι λειτουργοί με όσους αραχνιάζουν αραχτοί ή έχουν πνιγεί στο «λάδι».

Το Μνημόνιο περιείχε αστοχίες σε μακροοικονομικές προβλέψεις. Αλλά μια περιορισμένη σε βάθος και διάρκεια ύφεση ήταν αναπόφευκτη, δεδομένη. Δεν όριζε, όμως, το Μνημόνιο να συνεχιστεί η κρατική παρεμπόδιση κάθε επιχειρηματικής προσπάθειας, να διατηρηθεί η κρατική προστασία κερδών των «κλειστών» επαγγελμάτων και των επιτήδειων των κλειστών αγορών - αντιθέτως. Ούτε πρόβλεπε ότι θα λιμνάζουν τα 15 δισ. ευρώ του ΕΣΠΑ - αντιθέτως. Μια ύφεση ήταν αναπόφευκτη, αλλά το πολιτικό κατεστημένο διά πράξεων, παραλείψεων και αντιδράσεων την κατέστησε τόσο παρατεταμένη και βαθιά, που καμιά χώρα δεν έχει δει ώς τώρα. Μία «ρήτρα προστασίας» χρειαζόταν αλλά αυτή δεν ήταν εφικτή: Ρήτρα προστασίας του εγχειρήματος από το πολιτικό σύστημα (πολιτικούς, μέσα ενημέρωσης και όπου-φυσά-ο-άνεμος σχολιαστές, κρατικοδίαιτα συμφέροντα και συντεχνίες). Ο λαθεμένος ισχυρισμός περί της συνταγής του Μνημονίου μπορεί να συμβάλλει σε δραματικές εμπλοκές. Μπροστά μας είναι το δεύτερο Μνημόνιο. Η συνταγή του είναι ουσιαστικά ίδια με το πρώτο – όλοι το γνωρίζουν. Συνταγή (επώδυνων) μεταρρυθμίσεων, άνευ των οποίων αποσυρόμαστε από την Ευρωζώνη και τις θυσίες διαδέχεται η Μεγάλη Θυσία του ελληνικού λαού.

Αντιφάσκουν, λοιπόν, επικίνδυνα όσοι ισχυρίζονται ότι η συνταγή του πρώτου Μνημονίου ήταν λάθος, ενώ ετοιμάζονται να εγκρίνουν δεύτερο Μνημόνιο με ίδια συνταγή. Αν ήταν λάθος, γιατί, άραγε, τώρα την εγκρίνουν; Γιατί αγωνιούν μήπως δεν «περάσουν» οι μεταρρυθμίσεις και δεν καταφέρει η κυβέρνηση συνεργασίας να υπογράψει το δεύτερο Μνημόνιο, με την ίδια συνταγή; Και γιατί, τέλος πάντων, επιθυμούν να διεξαχθούν εκλογές μετά την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων με την τρόικα, δηλαδή αφού προηγουμένως η χώρα δεσμευτεί στη μακροπρόθεσμη άσκηση μιας πολιτικής που η ουσία της θα είναι αυτή η συνταγή; Πρακτικό ερώτημα: Πώς θα εφαρμοστεί αυτή η πολιτική, αν αφεθεί να ναρκοθετηθεί;

ΜΑΣ ΕΚΔΙΚΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΝΑΖΙ


Μήπως χρειάζεται να διοριστεί ένας Γκαουλαιντερ στη Γερμανία για να κανονίσει το χρέος προς την Ελλάδα; ...
αντέστρεψε την πρόταση των Γερμανών για διορισμό Επιτρόπου-καπέλο στην Ελλάδα για τον προϋπολογισμό ο Μανώλης Γλέζος.
Αφορμή η ανακίνηση του θέματος των Γερμανικών πολεμικών αποζημιώσεων και του κατοχικού δανείου που ήρθε στην επιφάνεια λόγω της επικείμενης απόφασης – την Παρασκευή- του Δικαστηρίου της Χάγης για την Σφαγή του Διστόμου.
Αναφερόμενος ο αγωνιστής της εθνικής αντίστασης στον πλούτο που καταχράστηκαν οι κατακτητές κατά την περίοδο της κατοχής 41΄-44΄, τόνισε ότι υπολογίστηκε από την Διασυμμαχική Επιτροπή των Παρισίων σε 14 δισεκατομμύρια δολάρια αγοραστικής αξίας 1938.
«Μας έδωσαν 7,1. Από τότε δεν μας έδωσαν τίποτα και ενώ έχουν πάρει όλες οι άλλες χώρες. Με ποιο δικαίωμα εξαίρεσαν την Ελλάδα», τόνισε ο Μανώλης Γλέζος. Μάλιστα έχοντας υπολογίσει, χωρίς τους τόκους, τις οφειλές της Γερμανίας προς την χώρα μας το συνολικό ποσόν ανέρχεται στα 162 δισεκατομμύρια ευρώ, 108 στον τομέα των επανορθώσεων και 52 δις από τα κατοχικά δάνεια.
Επίσης, τόνισε ότι ως Εθνικό Συμβούλιο Διεκδίκησης των γερμανικών αποκαταστάσεων, είχαν ενημερώσει τον πρώην πρωθυπουργό Γ. Παπανδρέου, υπογραμμίζοντας ότι «δεν είχαμε ποτέ απάντηση από την κυβέρνηση Παπανδρέου και μονάχα η αξιωματική αντιπολίτευση του Αντώνη του Σαμαρά και είπε πως όλα τα στοιχεία που θα του δώσουμε θα τα αξιοποιήσει προς το όφελος της χώρας. Για πρώτη φορά έγινε αυτό από αξιωματική αντιπολίτευση».
«Το 2001 επιτροπή δική μας επισκέφθηκε τον τότε διοικητή της ΤτΕ, που είναι ο σημερινός πρωθυπουργός και του ζητήσαμε να δώσει σε μας και στην δημοσιότητα, τα στοιχεία του γερμανικού δανείου. Απάντησε ότι, δεν έχω εντολή από την κυβέρνηση, χρειάζεται κυβερνητική εντολή», διερωτώμενος για ποιον λόγο δεν το κάνει σήμερα ο ίδιος. Ακόμα είπε πως «Οι σημερινοί ηγέτες της Γερμανίας θέλουν να εκδικηθούν την Ελλάδα, επειδή ματαίωσε τα σχέδια του Χίτλερ», είπε στον Real fm .


ΤΟ ΚΥΠΡΙΑΚΟ ΚΟΙΤΑΣΜΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΚΛΑΣΗΣ


Την επιλογή της μεταφοράς του φυσικού αερίου με αγωγό στην Κύπρο από το οικόπεδο 12 και εν συνεχεία τη δημιουργία ενός χερσαίου τερματικού, μελετά η εταιρεία Noble Energy, όπως δήλωσε ο Αντιπρόεδρος της εταιρείας Τέρι Γκέρχαρντ.

Παράλληλα, επαναβεβαίωσε ότι οι μέχρι τώρα εκτιμήσεις της εταιρείας επιβεβαιώνουν την ύπαρξη 5-8 τρις κυβικών ποδιών φυσικού αερίου στο κοίτασμα, κάτι που το χαρακτηρίζει ως κοίτασμα παγκοσμίου κλάσης. Ο Τ. Γκέρχαρντ δήλωσε επίσης ότι η Noble Energy μελετά και το ενδεχόμενο συμμετοχής της και στο δεύτερο γύρο αδειοδότησης για τα υπόλοιπα τεμάχια της κυπριακής ΑΟΖ.


Τα παραπάνω έγιναν γνωστά ύστερα από δηλώσεις του Τ. Γκέρχαρντ, σε δημοσιογράφους. Είχε προηγηθεί ενημέρωση του Πρόεδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας, Δημήτρη Χριστόφια από τον αντιπρόεδρο της Noble Energy.

Σε δηλώσεις στους δημοσιογράφους, εξέφρασε την ελπίδα, όπως η εκτίμηση για τα 5 με 8 τρισεκατομμύρια κυβικά πόδια φυσικού αερίου, να γίνει πραγματικότητα για την κυπριακή αγορά.
Ο Τ. Γκέρχαρντ δήλωσε επίσης ότι θα πάρει αρκετό καιρό για να αναλυθούν όλα τα δεδομένα που η εταιρεία έχει ενώπιον της. «Είμαστε στη διαδικασία για αυτό, και έχουμε φέρει μαζί μας εμπειρογνώμονες από το Χιούστον οι οποίοι ενημέρωσαν τους συμβούλους του Προέδρου της Δημοκρατίας και τα Υπουργεία για την πρόοδο που κάναμε μέχρι σήμερα», ανέφερε.

Ερωτηθείς εάν η εταιρεία εξετάζει θέμα μεταφοράς του αερίου με αγωγό και αν θα δημιουργήσει χερσαίο τερματικό, ο αντιπρόεδρος της Noble είπε ότι μελετά το σενάριο αυτό. «Είναι σίγουρα μια από τις επιλογές μας και εξετάζουμε τη δημιουργία ενός αγωγού από την πλατφόρμα για μεταφορά αερίου για την ντόπια αγορά και για την πιθανότητα εξαγωγής του».

Απαντώντας στην ερώτηση για το πώς θα προχωρήσει η εταιρεία τους επόμενους μήνες, ο κ. Γκέρχαρντ είπε ότι υπάρχουν αρκετά δεδομένα που πρέπει να αναλυθούν από τους εμπειρογνώμονες της Noble. «Και κάνοντας το αυτό», συνέχισε, «η επόμενη φάση της διαδικασίας θα είναι μια ακόμη γεώτρηση για να επιβεβαιωθούν τα δεδομένα. Υπάρχει μια περιοχή 100 τετραγωνικών χιλιομέτρων που θα εξεταστεί. Έχουμε κάνει μόνο μια γεώτρηση επιβεβαίωσης ως τώρα για να βοηθήσουμε να εξακριβώσουμε αυτό που είδαμε. Στο μέλλον πρέπει να γίνουν και άλλες», πρόσθεσε.

Τέλος, ερωτηθείς αν το κοίτασμα στο τεμάχιο 12 θα είναι τελικά μεγαλύτερο από 8 τρις κυβικά πόδια, ο Τ. Γκέρχαρντ είπε ότι «5-8 τρις είναι η καλύτερη μας εκτίμηση σε αυτό το στάδιο, με βάση και τις πληροφορίες που έχουμε σήμερα». Ο Αντιπρόεδρος της Noble κατέληξε λέγοντας ότι το κοίτασμα που ανευρέθηκε είναι παγκοσμίου κλάσης.

ΣΧΕΔΙΟ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΣ ΤΗΣ ΔΡΑΧΜΗΣ


Τη βασική πρόταση έχει συντάξει ο οικονομικός αναλυτής της εφημερίδας Όλιβερ Καμ και αφορά στην υιοθέτηση της «νέας δραχμής» σε σταθερή ισοτιμία τόσο με το ευρώ όσο και με το δολάριο.

Με τον τρόπο αυτό, υποστηρίζει η πρόταση, η Ελλάδα θα αποκτούσε αξιοπιστία στις αγορές και θα απέτρεπε τη φυγή κεφαλαίων στο εξωτερικό, επομένως την κατάρρευση των ελληνικών τραπεζών πριν την εισαγωγή του νέου νομίσματος.

Η λειτουργία των αγορών θα εξασφάλιζε ότι η δραχμή θα ήταν προσκολλημένη στο σχετικά πιο υποτιμημένο από τα δύο νομίσματα. Η χώρα θα αποκτούσε λίγο υψηλότερη ανταγωνιστικότητα, χωρίς να θυσιάζει τη νομισματική αξιοπιστία της. Θα εξασφάλιζε επίσης περιθώριο ανάσας για τις απαραίτητες διαρθρωτικές αλλαγές στο κράτος πρόνοιας και την αγορά εργασίας, τονίζει η πρόταση των Τάιμς.

Η εφημερίδα σχολιάζει ότι το πρόβλημα που αντιμετωπίζει η ΕΕ είναι απλό και απαιτεί την έξοδο της Ελλάδας από το ευρώ, τόσο προς όφελος των Ελλήνων όσο και του ενιαίου νομίσματος.

Η ελληνική πτώχευση ή αναδιάρθρωση χρέους είναι μεν αναπόφευκτη, αλλά δε λύνει το πρόβλημα, σημειώνουν οι Τάιμς.

ΤΟ ΑΡΤΕΜΙΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ



Βίντεο – ιστορικό ντοκουμέντο παρουσιάζεται για πρώτη φορά το οποίο αφορά τις δόκιμες αποδοχής του θρυλικού Άρτεμις-30 της τότε ΕΒΟ στις αρχές της δεκαετίας του 1990.

Το παρουσιάζουμε βασικά για να καταδείξουμε το τι μπορούν να κάνουν οι Έλληνες μηχανικοί και η ελληνική αμυντική βιομηχανία, η οποία τότε παρουσίασε ένα σύστημα αιχμής για την εποχή εκείνη το οποίο πολεμήθηκε σφοδρά από ξένα συμφέροντα που ήθελαν το ARTEMIS-30 να σβήσει από τον χάρτη τόσο ως υποψήφιο για της ΕΕΔ όσο και ανταγωνιστικό σύστημα στις διεθνείς αγορές.


Αξίζει να προσέξουμε το πως κονιορτοποιείται όχι το παλαιό αεροσκάφος, αλλά το ΤΟΜΠ (APC) Λεωνίδας ΙΙ από τις βολές του πυροβόλου του ARTEMIS-30, το οποίο καταδεικνύει ότι εύκολα θα μπορούσε να τοποθετηθεί με ένα διαφορετικό πυρομαχικό (οι βολές είναι με το αντιαεροπορικό βλήμα και όχι με αντιαρματικό) σε ένα ΤΟΜΑ εγχώριας κατασκευής.

Η ξεχασμένη αυτή προσπάθεια της ελληνικής πολεμικής βιομηχανίας έρχεται ξανά στο προσκήνιο χάρις στο ενδιαφέρον πιθανών ξένων πελατών που φαίνεται να εκτιμούν τα ελληνικά προϊόντα περισσότερο από τους Έλληνες.

Το ενδιαφέρον των Ινδών για το ελληνικό ολοκληρωμένο αντιαεροπορικό σύστημα Αρτεμις-30 αλλά και των μονάδων πυρών του αποτελεί την δικαίωση των Ελλήνων μηχανικών και όσων πίστεψαν στο σύστημα αυτό που δεν έτυχε να έχει την υποστήριξη της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας της χώρας όλα αυτά τα χρόνια.

Επισημαίνεται ότι το σύστημα παραγγέλθηκε τελικά από τις ΕΕΔ το 1993 επί υπουργείας Ιωάννη Βαρβιτσιώτη και αφορούσε την αγορά 60 μονάδων πυρός με 30 ακόμα option για το μέλλον.

Σύμφωνα με πληροφορίες οι ινδικές Ένοπλες δυνάμεις έχουν ξεκινήσει την υλοποίηση ενός προγράμματος αναβάθμισης των αντιαεροπορικών δυνατοτήτων τους και για το λόγο αυτό αναζητούν από την διεθνή αγορά προτάσεις που να μπορούν να καλύψουν τις επιχειρησιακές τους ανάγκες.

Οι απαιτήσεις των Ινδών αφορούν την απόκτηση ανεξάρτητων μονάδων πυρός με ηλεκτροπτικό σύστημα και Σύστημα Ελέγχου Πυρός ώστε το πυροβόλο να μπορεί να λειτουργήσει αυτόνομα καθώς και ολοκληρωμένα αντιαεροπορικά συστήματα τα οποία θα περιλαμβάνουν Κέντρο Ελέγχου Πυρός διασυνδεδεμένο με αριθμό πυροβόλων και αισθητήρων.

Τα συστήματα αυτά θα χρησιμοποιηθούν για την προστασία στόχων όπως αεροδρόμια, ναυστάθμους, αποθήκες, υποδομές κλπ. Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει ακριβή πληροφόρηση για την τελική διαμόρφωση της ελληνικής πρότασης πάντως στο παρελθόν το πυροβόλο έχει εξοπλιστεί με ΣΕΠ διαφόρων εταιρειών όπως το σύστημα Gun King της Oerlikon και του οικονομικού P75/Vantha της Galileo, του LVS της εταιρείας Saab και το ολλανδικό LIOD, ενώ η μονάδα πυρός είχε δοκιμαστεί υπό ρεαλιστικές συνθήκες και σε συνεργασία με το κέντρο διοίκησης- ελέγχου Skyguard που διαθέτει η ΠΑ

Όποια και να είναι η τελική πρόταση της εταιρείας το γεγονός ότι οι Ινδοί προτίθενται να αξιολογήσουν το ελληνικό σύστημα των ΕΑΣ, αποτελεί μία εξέλιξη που μπορεί να ήρθε αργά όμως δεν παύει να έχει την αξία της.

Έστω και καθυστερημένα κυρίως λόγω της έλλειψης εξωστρέφειας της ελληνικής βιομηχανίας, αλλά και των αγκυλώσεων της ελληνικής γραφειοκρατίας, ένα νέο ξεκίνημα φαίνεται να γίνεται για μία από τις πιο αξιόλογες, αλλά ταλαιπωρημένες κρατικές βιομηχανίες όπως τα ΕΑΣ.

Ακολουθεί το αποκλειστικό βίντεο από τις δοκιμές του Άρτεμις-30.

ΤΑ ΚΑΒΕΙΡΙΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΚΑΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΣ


"Αμύητον μη εισιέναι"

Ποιοι ήταν οι Κάβειροι;
Για τα Καβείρια μυστήρια σώζονται οι λιγότερες ίσως πληροφορίες σε σχέση με τα άλλα ελληνικά μυστήρια. Ο Στράβων γράφει σχετικά με τις λίγες πληροφορίες που γνώριζαν από την εποχή του ακόμα: «Για τους Σαμοθράκη τιμώμενους θεούς πολλοί έχουν πει ότι είναι οι Κάβειροι οι ίδιοι, αλλά ούτε και αυτοί που είπαν αυτό μπορούν να μας πουν ποιοι ήταν οι Κάβειροι στην πραγματικότητα».

Είναι πολύ απροσδιόριστα τόσο ο αριθμός όσο και τα ονόματα τους, έτσι που η σύγχυση γύρω απ’ την προσωπικότητα τους αυξάνει συνεχώς. Στις αρχαίες πηγές υπάρχουν αρκετές εκδοχές σχετικά με την προέλευση τους και επικρατέστερη εκδοχή είναι ότι οι Κάβειροι είναι μια ομάδα χθονίων Θεοτήτων Θρακοπελασγικής προέλευσης, οι οποίοι είναι δαίμονες και παιδιά του Ηφαίστου, του θεού της φωτιάς και των τεχνών. Άλλοι έλεγαν πως οι Κάβειροι είναι η Μεγάλη Μητέρα, η μητέρα γη (στην τοπική γλώσσα λεγόταν Αξίερος, ταυτίζονταν με τηνΔήμητρα και την αποκαλούσαν Ηλέκτρα, Λαμπρή, Στρατηγίδα και Ηγέτιδα), ο σύζυγός της ο Καδμίλος [θεός της γονιμότητας που πολλές φορές ταυτίζονταν με τονΕρμή γιατί τα σύμβολα του (το ιερό του ζώο, ο κριός, που συμβόλιζε τη γονιμοποιό δύναμη και τον αρχηγό ποιμένα, καθώς και το φιδοκέφαλο κηρύκειο του) βρέθηκαν χαραγμένα σε νομίσματα και σε επιγραφές του Ναού]. Άλλοι λένε πως ήταν δύο αρένες δίδυμοι Θεοί και τους συνέδεαν με τους Διόσκουρους, άλλοι πάλι, πως οι Θεοί ήταν τρεις και τα τοπικά ονόματα τους Αξίερος, Αξιόκερσα και Αξιόκερσος υποδήλωναν ότι ήταν η Δήμητρα, η Κόρη και ο Ερμής. Άλλοι προσθέτουν και τον Άδη, την Εκάτη, τη Ρέα, τους Οκριβάντες, τον Ουρανό και τη Γαία. Ακόμα και η Αφροδίτη που ίσως είναι αυτή που παριστάνεται σε περίεργα τρίμαστα γυμνά ειδώλια που βρέθηκαν στις ανασκαφές, φαίνεται να θεωρείται πως ανήκε στους Κάβειρους. Αυτή η πολυπροσωπία που υπάρχει στην λατρεία των Καβειριων οδηγεί στη σκέψη πως στα μυστήρια της Σαμοθράκης φανερώνονταν η γενική και απρόσωπη θεωρία για την θεότητα που υπάρχει και στα Ορφικά μυστήρια (που ο Θεός προσφωνείτε «Μέγα πνεύμα», «Μέγας Ελευθερωτής», «Μεγάλη ψυχή του κόσμου», «Λόγος»).

Το βέβαιο είναι ότι οι πρώτοι Αχαιοί το 2000 π.Χ περίπου κατέγραψαν στον κατάλογο των θεοτήτων τα ονόματα τουΔία, της Εκάτης, του Απόλλωνα και των Καβείρων. Η λατρεία των Καβείρων σχετιζόταν με τον Ήφαιστο και τα Καβείρια μυστήρια τελούνταν κυρίως στη Σαμοθράκη , την Λήμνο, την Ίμβρο, την Μακεδονία, την Θράκη, την Βοιωτία, την Μικρά Ασία και την Κάρπαθο από τα οποία το πιο κέντρο λατρείας ήταν στη Σαμοθράκη.

Ο Όμηρος αναφέρεται στην Σαμοθράκη με το επίθετο «Ζαθέη» δηλαδή Σεπτή και Αγιότατη και επίσης την ονομάζει Ιερά χώρα: Σαμοθράκη όπου τελετές προκαλούν ρίγος φόβου γίνονται για χάρη των θεών οι οποίες είναι απόρρητες στους κοινούς θνητούς.

"Ζαθέη Σαμοθράκη ένθα και όργια φρικτά Θεών άρρητα βροτοΐσιν". (Σεπτή και αγιωτάτη Σαμοθράκη όπου τελετές που προκαλούν ρίγος φόβου γίνονται για χάρη των θεών, οι όποιες είναι απόρρητες στους κοινούς θνητούς).


Πότε ξεκίνησαν τα Καβείρια Μυστήρια;

Στην λατρεία των Καβειρίων μυστηρίων πρωτεύοντα ρόλο έπαιζε το πυρ, η φωτιά, από όπου φαίνεται πήραν το όνομα τους και η εσωτερική διδασκαλία των Καβειρίων μυστηρίων ήταν η γέννηση και η αναγέννηση του ανθρώπου. Οι κάτοικοι της Λήμνου, της Ίμβρου και της Σαμοθράκης τους ταύτιζαν με τον Πρωτέα, ο οποίος προσωποποιούσε την θάλασσα και το «ηφαιστειώδες πυρ» του οποίου κύρια θεότητα είναι ο Ήφαιστος ενώ ο Παυσανίας γράφει ότι ο Προμηθέας και ο γιος του Αιτναίος λατρευόταν ως Κάβειροι στην Βοιωτία.

Η αρχή της τελέσεως των καβειρίων μυστηρίων χάνεται στα βάθη της ελληνικής προϊστορίας και εδώ πάλι οι απόψεις διίστανται. Ο Ηρόδοτος υποστηρίζει ότι η λατρεία των Κάβειρων ήταν αυτόχθων μυστηριακή λατρεία των Πελασγών. Πιο συγκεκριμένα αναφέρει ότι στη Σαμοθράκη οπού τελούσαν τα Καβειρια κατοικούσαν Πελασγοί και ότι οι Αθηναίοι πρώτοι από όλους τους Έλληνες ηρθαν σε επαφή με τους Πελασγούς της Σαμοθράκης, τα αγάλματα του Ερμή με τον φαλλό του στραμενο προς τα πανω και την λατρεία των Κάβειρων, όταν οι Πελασγοί μετοίκησαν στην Αττική και άρχισαν να θεωρούνται και αυτοί Έλληνες:

"Αυτά και πολλά άλλα τα οποία εγώ θα υπομνήσω παρέλαβαν οι Έλληνες παρά των Αιγυπτίων, ότι Δε τα αγάλματα του Ερμού έχουν τα αιδοία ορθά, τούτο δεν το έμαθον παρά των Αιγυπτίων, αλλά παρά των Πελασγών μεν το έμαθον πρώτοι εξ όλων των Ελλήνων οι Αθηναίοι, παρά τούτων Δε οι άλλοι Έλληνες. Κατά την εποχήν Δε, καθ' ην ήδη οι Αθηναίοι ελογίζοντο μεταξύ των Ελλήνων, μετώκησαν εις την Αττικήν ως σύνοικοι οι Πελασγοί, και έκτοτε ήρχισαν να θεωρούνται ως Έλληνες. Εκείνος Δε, ο οποίος έχει μυηθή εις τα μυστήρια των Καβείρων, τα οποία επιτελούν οι Σαμοθράκες παραλαβόντες παρά των Πελασγών, αυτός θα καταλάβει τι θέλω να είπω με τα λόγια μου. Διότι την Σαμοθράκην κατώκουν προηγουμένως αυτοί οι Πελασγοί, οι οποίοι έγιναν σύνοικοι με τους Αθηναίους, παρ' αυτών Δε παρέλαβον τα μυστήρια οι Σαμοθράκες. Των οποίων τα αγάλματα του Ερμού, του να έχουν ορθά τα αιδοία έμαθον εκ των Ελλήνων παρά των Πελασγών πρώτοι οι Αθηναίοι. Περί τούτου παραδίδεται κάποιος Ιερός Λόγος, ο οποίος αποκαλύπτεται εις τα εν Σαμοθράκη μυστήρια."

Ο Στησίμβροτος υποστηρίζει ότι η λατρεία των Κάβειρων εισάγεται στον ελλαδικό χώρο από την Μικρά Ασία που την κατοικούσαν Πελασγοί.

Μια ακόμα σημαντική πληροφορία είναι αυτή που μας έχει δώσει ο χριστιανός συγγραφέας Ιππόλυτος (2ο αιώνας μ.X) που αναφέρει τα εξής: «Οι Σαμοθρακες ονομάζουν αυτόν που τιμούν στα μυστήρια που τελούν Αδαμο, τον αρχικό άνθρωπο, ενώ στο ιερό της Σαμοθράκης υπάρχουν δυο αγάλματα γυμνών ανθρώπων με τα χεριά τεντωμένα προς τον ουρανό και τους φαλλούς στραμενους προς τα πανω, όπως έχει και το άγαλμα του Ερμή στην Κυλλήνη. Τα αγάλματα αυτά είναι εικόνες του πρώτου ανθρώπου και του αναγεννημένου πνευματικά ανθρώπου».

Οι Τελετές και ο πανανθρώπινος χαρακτήρας των Καβειριων.

Δεν γνωρίζουμε ακριβώς το τι γινόταν στις τελετές γιατί οι μυημένοι τις τελούσαν μυστικά και δεν μιλούσαν γι’αυτές. Αυτό που ξέρουμε και είναι αξιοσημείωτο είναι ότι αντίθετα με αλλά μυστήρια τα Καβειρια είχαν πανανθρώπινο χαρακτήρα. Δηλαδή μπορούσαν να πάρουν μέρος άτομα ανεξαρτήτου φύλου, εθνότητας, αξιώματος η ηλικίας! (Στα Ελευσίνια μυστήρια για παράδειγμα μπορούσαν να λάβουν μέρος μονό Έλληνες ελεύθεροι πολίτες). Άνδρες και γυναίκες, δούλοι και δουλοπάροικοι, αλλοεθνείς, και αλλόπιστοι ήταν δεκτοί ενώ θεμελιώδης σκοπός των μυστηρίων αυτών ήταν η ηθικοποίηση του ανθρώπου. Με τη μύηση τους αναλάμβαναν ηθικές και κοινωνικές υποχρεώσεις και ο Διόδωρος ο Σικελιώτης λέει ότι «οι μυούμενοι εγίνοντο ευσεβέστεροι, δικαιότεροι και κατά πάντα καλλίτεροι».

Επίσης, κάτι ακόμα που διαφοροποιεί τα μυστήρια σε σχέση με όλα τα αλλά ήταν ένας ρητός και απαράβατος όρος που υπήρχε και τον συναντάμε μονό εδώ. Βασική και απαραίτητη προϋπόθεση και προπαρασκευαστικό στάδιο της μυήσεως, ήταν η ψυχική κάθαρση του ανθρώπου που ζητούσε να μυηθεί, η εξομολόγηση. Γι' αυτόν τον σκοπό υπήρχε ένας ειδικός ιερέας γνωστός ως Κοής ο οποίος άκουγε τον εξομολογούμενο και είχε το αξίωμα να εξαγνίζει ακόμα και τον φονιά που μετάνιωνε για την πράξη του. Έτσι, εκτός απ’ τη λατρευτική και θρησκευτική έννοια, βλέπουμε πως τα μυστήρια της Σαμοθράκης, είχαν φιλοσοφική βάση και χαρακτήρα κοινωνικής αρετής.

Ύστερα από την εξομολόγηση και την έγκριση του Κοή και των Ανακτοτελεστών, ο κατηχημένος μπορούσε να προσέλθει στην τελετή της μυήσεως. Πιστεύεται πως η μύηση γινόταν τη νύχτα, με το φως των δαδιών και των λυχναριών των μυημένων που παραβρίσκονταν στην τελετή. Πολλά λυχνάρια που βρέθηκαν στις ανασκαφές είχαν χαραγμένο το γράμμα Θ δηλωτικό των Μεγάλων Θεών, αλλά και στους τοίχους του Ιερού υπάρχουν πολλές οι θέσεις για τοποθέτηση δαδιών. Ο μειούμενος καθόταν πάνω σε θρόνο γι' αυτό και η τελετή λεγόταν «θρονισμός». Φαίνεται πως σ' αυτό το στάδιο οι μυούντες χόρευαν γύρω απ’ τον μυούμενο. Πολλές μαρτυρίες και κυρίως του Πλούταρχου υπάρχουν γι' αυτή τη φάση της τελετής. «Καθάπερ ειώθασιν εν τω καλουμένω θρονισμώ καθίσαντες τους μυουμένους οι τελούντες κύκλω περιχορεύειν».

Ύστερα από τον θρονισμό, ο ιερέας οδηγούσε τον μύστη στο άβατο του Ιερού και εκεί το νέο μέλος, είχε δηλαδή την εποπτεία, κάποιας ιερής αναπαράστασης με πιθανό αντικείμενο την έκφραση κοσμογονικών ιδεών στις όποιες πρώτευε η μυστηριώδης τους γενεαλογία. Έτσι, έφθανε στον βαθμό της εποπτείας. Μπροστά στο άβατο του Ιερού υπήρχε επιγραφή, που αποκάλυψε η αρχαιολογική σκαπάνη και που απαγόρευε με λιτό αλλά απόλυτο τρόπο, την είσοδο. «Αμύητον μη εισιέναι». Αργότερα, με την προσέλευση και των Ρωμαίων στα μυστήρια, προστέθηκε απαγορευτική επιγραφή και στα Λατινικά.

Στον καινούργιο μύστη προσέφεραν στεφάνι από ελιά και πορφυρή ζώνη που τον προφύλαγε απ’ τους κινδύνους. H μύηση μπορούσε να γίνει σ' οποιαδήποτε εποχή και κυρίως απ’ τον Απρίλη ως τον Σεπτέμβριο. Φαίνεται δηλαδή πώς δεν ήταν απαραίτητο να συμπέσει η μύηση με τις ετήσιες πανηγυρικές εκδηλώσεις. Αυτές, διαρκούσαν εννιά μέρες κατά τις όποιες κάθε πόλη απ’ τα νησιά, τη Θράκη και τα Μικρασιατικά παράλια έστελνε τους πρεσβευτές της. Πρεσβευτή έστελνε ακόμα και η πόλη της Σαμοθράκης κι' αυτό αποδεικνύει ότι το Ιερό δεν θεωρούνταν ότι ανήκε στο νησί αλλά πως ήταν όλου του κόσμου.

Πριν από τις τελετές έσβηναν γενικά κάθε φωτιά στο νησί και έφερναν νέα φλόγα απ’ το ιερό των Καβείρων της Δήλου. Δεν μπόρεσε να καθορισθεί πότε γίνονταν οι γιορτές αυτές ενώ ο αρχαιολόγος Λέμαν που ήταν επί χρόνια επικεφαλής της Αμερικανικής Αρχαιολογικής αποστολής στην Σαμοθράκη αποτολμά σε ένα σύγγραμμα του να αναφέρει ότι πιστεύει πως οι τελετές είναι πολύ πιθανόν να γίνονταν τον Ιούλιο.

Παρ' όλο που η μύηση γίνονταν αποκλειστικά στη Σαμοθράκη, όπου η λατρεία των Καβείρων άρχισε πριν από τον 7ο αιώνα, η διδασκαλία ξαπλώθηκε γρήγορα, πρώτα στα γειτονικά νησιά, Λήμνο, Ίμβρο, Τένεδο, πέρασε στις ακτές της Θράκης και της Ιωνίας και τελικά έφτασε σ' ολόκληρη την Ελλάδα. Σύμφωνα με περιγραφές του Στράβωνα και του Παυσανία αλλά και διαπιστώσεις από ανασκαφές, ιερά των Καβείρων υπήρχαν στη Σύρο, στη Θήβα, στη Δήλο, στην Πάρο, στην Χίο, στην Πέργαμο, ακόμα και στο Ιόνιο, στην Κέρκυρα. Μάλιστα ο Παυσανίας, αναφερόμενος στο ιερό των Καβείρων στη Θήβα, λέει ότι ήταν ανέκαθεν «άγιον» και «θαυματουργόν».

Οι Κάβειροι εξακολούθησαν να λατρεύονται και τα μυστήρια τους να τελούνται μέχρι το τέλος του 4ου μ.Χ αιώνα. Διαπιστώθηκε από τις ανασκαφές ότι οι Ρωμαίοι περιτείχισαν τον ιερό χώρο και πως παρ' όλο που μεγάλες καταστροφές σημειώθηκαν στα 200 μ.Χ. πιθανώς από σεισμό, αμέσως έγιναν αναστηλώσεις και αποκαταστάσεις των ζημιών σε μεγάλη έκταση. Ο ιερός χώρος εξακολούθησε να ακμάζει, η φήμη του παρέμεινε αμείωτη και η αρχαία θρησκεία είχε πάντα τους πιστούς της, ως το τέλος του 4ου μ.Χ. αιώνα οπότε εγκαταλείφθηκε αφού εγκαταστάθηκε η νέα θρησκεία. Στα μέσα του 6ου αιώνα μ.Χ. ένας καταστρεπτικός σεισμός ισοπέδωσε ότι είχε απομείνει.


Άλλες σημαντικές πληροφορίες:
• Στα Καβείρια μυστήρια είχαν μυηθεί ο Ορφεας , ο Ηρακλής, οι Διόσκουροι Κάστωρ και Πολυδεύκης, ο Αγαμέμνων, ο Οδυσσεας, ο Ιάσωνας αλλά και άλλοι Έλληνες που έλαβαν μέρος στον τρωικό πόλεμο.
• Στην Λήμνο οι Κάβειροι ήταν και προστάτες της αμπελουργίας.
• Οι Κάβειροι της Σαμοθράκης τιμόνταν από τους Έλληνες και σαν προστάτες των ναυτικών. Οι διασωθέντες από ναυάγια κατέθεταν αφιερώματα στο ιερό της Σαμοθράκης
• Ο Πίνδαρος αναφέρει για τους μυημένους στα Μυστήρια των Καβείρων: «Ευτυχής εκείνος ο οποίος αφού είδε αυτό το θέαμα, κατέρχεται στα βάθη της Γης. Γνωρίζει το τέλος της ζωής, γνωρίζει την Θεία πηγή».
• Ο Περσέας, ο τελευταίος Βασιλιάς της Μακεδονίας, κατά την διάρκεια των μαχών εναντίον των Ρωμαίων πήγε στην Σαμοθράκη για να ζητήσει την βοήθεια των Μεγάλων Θεών.
• Ο Βασιλιάς Φίλιππος ήταν μυημένος στα μυστήρια της Σαμοθράκης, όπου και γνώρισε την Ολυμπιάδα την μητέρα του Μεγάλου Αλεξάνδρου, η οποία ήταν και ιέρεια των Καβείρων.
• Ο Γερμανικός, ο διάδοχος του Αυτοκράτορα Τιβέριου πηγαίνοντας στην Συρία για να αναλάβει την διοίκηση των Ρωμαϊκών στρατευμάτων, πήγε μέσω του Αιγαίου στην Σαμοθράκη για να μυηθεί στα Καβείρια μυστήρια, αλλά λόγω των σφοδρών βορείων ανέμων δεν μπόρεσε να φτάσει. Αυτό θεωρήθηκε κακός οιωνός και μετά λίγους μήνες ο Γερμανικός πέθανε, δηλητηριασμένος από την γιαγιά του Λυβια, γυναίκα του Αυγούστου.

___________________________________________
Βιβλιογραφία & άλλες πηγές πληροφοριών:
Ηροδότου, Ιστορίαι. Μετάφρ. Ε. Πανέτσου. Βιβλ. ΙΙ έκδ. Πάπυρος.
Πλουτάρχου, Βίοι Παράλληλοι. Μετάφρ. Α. Ι. Πουρνάρα έκδ. Πάπυρος.
Εγώ ο Κλαύδιος, Ρομπερτ Γκρεηβς, εκδόσεις Ηριδανός
http://www.metafysiko.gr/epikairotita.php?id=13
http://www.diodos.gr/diodos/index.php?opti...d=133&Itemid=54
http://www.ysee.gr/index.php?type=article&f=kaveiria
http://www.freehellenes.org/keimena/kaveiria/kaveiria.htm
http://www.esoterica.gr/articles/esoteric/...ria/kaviria.htm



ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ



MEPOΣ ΠPΩTO - Bασικές διατάξεις
  TMHMA A΄ - Mορφή του πολιτεύματος
    'Αρθρο 1 - (Μορφή του πολιτεύματος)
    'Αρθρο 2 - (Πρωταρχικές υποχρεώσεις της πολιτείας)
  TMHMA Β΄ - Σχέσεις Eκκλησίας και Πολιτείας
    'Αρθρο 3 - (Σχέσεις Εκκλησίας και Πολιτείας)
MEPOΣ ΔEYTEPO - Aτομικά και κοινωνικά δικαιώματα
    'Αρθρο 4 - (Ισότητα των Ελλήνων)
    'Αρθρο 5 - (Ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας)
    **'Αρθρο 5A -
    'Αρθρο 6 - (Παράνομη κατακράτηση)
    'Αρθρο 7 - (Ποινή και έγκλημα χωρίς νόμο)
    'Αρθρο 8 - (Δικαίωμα νόμιμου δικαστή)
    'Αρθρο 9 - ('Ασυλο της κατοικίας)
    **'Αρθρο 9A -
    'Αρθρο 10 - (Δικαίωμα αναφοράς)
    'Αρθρο 11 - (Δικαίωμα συνάθροισης)
    **'Αρθρο 12 - (Δικαίωμα συνεταιρισμού)
    'Αρθρο 13 - (Θρησκευτική Ελευθερία)
    'Αρθρο 14 - (Ελευθερία του Τύπου)
    'Αρθρο 15 - (Κινηματογράφος, φωτογραφία, ραδιοφωνία, τηλεόραση)
    'Αρθρο 16 - (Παιδεία, τέχνη, επιστήμη)
    'Αρθρο 17 - (Προστασία της ιδιοκτησίας, απαλλοτρίωση)
    'Αρθρο 18 - (Προστασία της ιδιοκτησίας, ειδικές περιπτώσεις, επίταξη)
    'Αρθρο 19 - (Απόρρητο επιστολών)
    'Αρθρο 20 - (Δικαίωμα έννομης προστασίας)
    'Αρθρο 21 - (Προστασία οικογένειας, γάμου, μητρότητας και παιδίκης ηλικίας)
    **'Αρθρο 22 - (Προστασία της εργασίας)
    'Αρθρο 23 - (Συνδικαλιστική ελευθερία)
    'Αρθρο 24 - ((Προστασία του περιβάλλοντος)
    'Αρθρο 25 - (Προστασία θεμελιωδών δικαιωμάτων)
MEPOΣ TPITO - Oργάνωση και λειτουργίες της Πολιτείας
  TMHMA A΄ - Σύνταξη της Πολιτείας
    'Αρθρο 26 - ('Ασκηση των τριών λειτουργιών)
    'Αρθρο 27 - (Μεταβολή στα όρια της Επικράτειας)
    'Αρθρο 28 - (Κανόνες του διεθνούς δικαίου και διεθνείς οργανισμοί)
    'Αρθρο 29 - (Πολιτικά κόμματα)
  TMHMA B΄ - Πρόεδρος της Δημοκρατίας
    KEΦAΛAIO ΠPΩTO - Aνάδειξη του Προέδρου
    'Αρθρο 30 - (Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας ρυθμιστής του πολιτεύματος)
    **'Αρθρο 31 - (Προσόντα εκλογιμότητας)
    'Αρθρο 32 - (Εκλογή)
    'Αρθρο 33 - (Έναρξη θητείας, όρκος, χορηγία)
    'Αρθρο 34 - (Αναπλήρωση)
    KEΦAΛAIO ΔEYTEPO - Eξουσίες και ευθύνη από τις πράξεις του Προέδρου
    'Αρθρο 35 - (Ισχύς των πράξεων, προσυπογραφή)
    'Αρθρο 36 - (Διεθνής παραστάτης, διεθνείς συνθήκες)
    'Αρθρο 37 - (Διορισμός Πρωθυπουργού και Κυβέρνησης)
    'Αρθρο 38 - (Παύση της Κυβέρνησης)
    'Αρθρο 39 -
    'Αρθρο 40 - (Σύγκληση της Βουλής, Αναστολή εργασιών)
    'Αρθρο 41 - (Διάλυση της Βουλής)
    'Αρθρο 42 - (Έκδοση και δημοσίευση των νόμων)
    'Αρθρο 43 - (Έκδοση διαταγμάτων)
    'Αρθρο 44 - (Πράξεις νομοθετικού περιεχομένου, δημοψηφίσματα, διαγγέλματα)
    'Αρθρο 45 - (Αρχηγός των Ενόπλων Δυνάμεων)
    'Αρθρο 46 - (Διορισμός και παύση δημοσίων υπαλλήλων, απονομή παρασήμων)
    'Αρθρο 47 - (Χάρη και αμνηστία)
    'Αρθρο 48 - (Κατάσταση πολιορκίας)
    KEΦAΛAIO TPITO - Eιδικές ευθύνες του Προέδρου της Δημοκρατίας
    'Αρθρο 49 - (Ειδικές ευθύνες του Προέδρου της Δημοκρατίας)
    'Αρθρο 50 - (Τεκμήριο Αρμοδιότητας)
  TMHMA Γ΄ - Bουλή
    KEΦAΛAIO ΠPΩTO - Aνάδειξη και συγκρότηση της Bουλής
    'Αρθρο 51 - (Εκλογή βουλευτών, εκλογικό δικαίωμα)
    'Αρθρο 52 - (Γνησιότητα εκδήλωσης της λαΐκης θέλησης)
    'Αρθρο 53 - (Βουλευτική Περίοδος)
    'Αρθρο 54 - (Εκλογικό σύστημα, εκλογικές περιφέρειες, βουλευτές Επικρατείας)
    KEΦAΛAIO ΔEYTEPO - Kωλύματα και ασυμβίβαστα των βουλευτών
    'Αρθρο 55 - (Προσόντα εκλογιμότητας)
    'Αρθρο 56 - (Κωλύματα εκλογιμότητας)
    **'Αρθρο 57 - (Ασυμβίβαστα έργα)
    'Αρθρο 58 - (Δικαστικός έλεγχος εκλογών)
    KEΦAΛAIO TPITO - Kαθήκοντα και δικαιώματα των βουλευτών
    'Αρθρο 59 - (Όρκος)
    'Αρθρο 60 - (Δικαίωμα ψήφου, παραίτηση από το αξίωμα)
    'Αρθρο 61 - (Δίωξη βουλευτών)
    'Αρθρο 62 - (Βουλευτική ασυλία)
    'Αρθρο 63 - (Αποζημίωση, ατέλειες, απουσίες)
    KEΦAΛAIO TETAPTO - Oργάνωση και λειτουργία της Bουλής
    'Αρθρο 64 - (Σύνοδος)
    'Αρθρο 65 - (Κανονισμός, προεδρείο)
    'Αρθρο 66 - (Συνεδριάσεις)
    'Αρθρο 67 - (Κοινοβουλευτική πλειοψηφία)
    'Αρθρο 68 - (Κοινοβουλευτικές και εξεταστικές επιτροπές)
    'Αρθρο 69 - (Αναφορές)
    'Αρθρο 70 - ('Ασκηση νομοθετικού έργου)
    'Αρθρο 71 - (Τμήμα διακοπών)
    'Αρθρο 72 - (Ολομέλεια και Τμήματα)
    KEΦAΛAIO ΠEMΠTO - Nομοθετική λειτουργία της Bουλής
    'Αρθρο 73 - (Δικαίωμα πρότασης νόμων)
    'Αρθρο 74 - (Διαδικασία εισαγωγής για συζήτηση νομοσχεδίων και προτάσεων νόμων)
    'Αρθρο 75 - (Νομοσχέδια και προτάσεις νόμων που συνεπάγονται επιβάρυνση του προϋπολογισμού)
    'Αρθρο 76 - (Συζήτηση και ψήφιση νομοσχεδίων και προτάσεων νόμων)
    'Αρθρο 77 - (Αυθεντική ερμηνεία των νόμων)
    KEΦAΛAIO EKTO - Φορολογία και δημοσιονομική διαχείριση
    'Αρθρο 78 - (Νόμοι φοπολογικού περιεχομένου)
    'Αρθρο 79 - (Ψήφιση προϋπολογισμού, απολογισμός, γενικός ισολογισμός)
    'Αρθρο 80 - (Μισθός, σύνταξη, χορηγία, αμοιβή, νόμισμα)
  TMHMA Δ΄ - Kυβέρνηση
    KEΦAΛAIO ΠPΩTO - Συγκρότηση και αποστολή της Kυβέρνησης
    'Αρθρο 81 - (Υπουργικό Συμβούλιο)
    'Αρθρο 82 - (Κυβέρνηση και Πρωθυπουργός)
    'Αρθρο 83 - (Υπουργοί & Υφυπουργοί)
    KEΦAΛAIO ΔEYTEPO - Σχέσεις Bουλής και Kυβέρνησης
    'Αρθρο 84 - (Εμπιστοσύνη της Βουλής - Αρχή της δεδηλωμένης)
    'Αρθρο 85 - (Ευθύνη των Υπουργών)
    'Αρθρο 86 - (Δικαστήριο ευθύνης των Υπουργών)
  TMHMA E΄ - Δικαστική Eξουσία
    KEΦAΛAIO ΠPΩTO - Δικαστικοί λειτουργοί και υπάλληλοι
    'Αρθρο 87 - (Δικαστική Ανεξαρτησία)
    'Αρθρο 88 - (Εγγυήσεις δικαστικής ανεξαρτησίας)
    'Αρθρο 89 - (Δικαστικά ασυμβίβαστα)
    'Αρθρο 90 - (Ανώτατο δικαστικό συμβούλιο)
    'Αρθρο 91 - (Ανώτατο Πειθαρχικό Συμβούλιο)
    'Αρθρο 92 - (Δικαστικοί Υπάλληλοι, συμβολαιογράφοι, φύλακες υποθηκών & μεταγραφών και διευθυντές κτηματολογίων)
    KEΦAΛAIO ΔEYTEPO - Oργάνωση και δικαιοδοσία των δικαστηρίων
    'Αρθρο 93 - (Δικαστήρια)
    'Αρθρο 94 - (Δικαιοδοσία διοικητικών και πολιτικών δικαστηρίων)
    'Αρθρο 95 - (Συμβούλιο της Επικρατείας)
    'Αρθρο 96 - (Ποινική δικαιοσύνη)
    'Αρθρο 97 - (Μικτά ορκωτά δικαστήρια)
    'Αρθρο 98 - (Ελεγκτικό Συνέδριο)
    'Αρθρο 99 - (Αγωγές κακοδικίας)
    'Αρθρο 100 - (Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο)
    **'Αρθρο 100Α -
  TMHMA ΣT΄ - Διοίκηση
    KEΦAΛAIO ΠPΩTO - Oργάνωση της διοίκησης
    'Αρθρο 101 - (Διοικητική αποκέντρωση)
    'Αρθρο 101Α -
    'Αρθρο 102 - (Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης)
    KEΦAΛAIO ΔEYTEPO - Yπηρεσιακή κατάσταση των οργάνων της διοίκησης
    'Αρθρο 103 - (Δημόσιοι υπάλληλοι)
    'Αρθρο 104 - (Περιορισμοί Δημοσίων υτπαλλήλων)
    KEΦAΛAIO TPITO - Kαθεστώς του Aγίου Όρους
    'Αρθρο 105 - (Καθεστώς του Αγίου Όρους)
MEPOΣ TETAPTO - Eιδικές τελικές και μεταβατικές διατάξεις
  TMHMA A΄ - Eιδικές διατάξεις
    'Αρθρο 106 - (Κράτος και εθνική οικονομία)
    'Αρθρο 107 - (Προστασία κεφαλαίων εξωτερικού και ειδική οικονομική νομοθεσία)
    'Αρθρο 108 - (Απόδημος ελληνισμός)
    'Αρθρο 109 - Διαθήκη, κωδίκελλος, δωρεά υπέρ του Δημοσίου)
  TMHMA B΄ - Aναθεώρηση του Συντάγματος
    'Αρθρο 110 - (Αναθεώρηση του Συντάγματος)
  TMHMA Γ΄ - Mεταβατικές διατάξεις
    'Αρθρο 111 - (Διατάξεις που καταργούνται)
    'Αρθρο 112 - (Έκδοση νόμου που προβλέπεται από το Σύνταγμα)
    'Αρθρο 113 - (Ισχύς Κανονισμού της Βουλής)
    'Αρθρο 114 - (Εκλογή Προέδρου Δημοκρατίας, προσωρινός Πρόεδρος)
    'Αρθρο 115 - (Ειδικά δικαστήρια που προβλέπει το Σύνταγμα)
    'Αρθρο 116 - (Ισχύς διατάξεων αντίθετων με το άρθρο 4 παρ.2 και 22 παρ.1)
    'Αρθρο 117 - (Αγροτική ιδιοκτησία, δάση, απαλλοτριώσεις, οικιστικές περιοχές)
    'Αρθρο 118 - (Δικαστικοί λειτουργοί)
    'Αρθρο 119 - (Ακύρωση πράξεων που εκδόθηκαν από 21.4.67 ως 23.7.74 Στρατιωτικοί και δημόσιοι υπάλληλοι που αποκατ
  TMHMA Δ΄ - Aκροτελεύτια διάταξη
    'Αρθρο 120 - (Ακροτελεύτια διάταξη)
* Οι αστερίσκοι σημειώνουν τις παραγράφους των άρθρων που αναθεώρησε και τις ερμηνευτικές δηλώσεις που πρόσθεσε με το Α' Ψήφισμα της 6 Μαρτίου 1986 η ΣΤ' Αναθεωρητική Βουλή των Ελλήνων.
** Οι δύο αστερίσκοι σημειώνουν τα άρθρα, τις παραγράφους των άρθρων και τις ερμηνευτικές δηλώσεις που αναθεώρησε, καθώς και τα άρθρα και τις ερμηνευτικές δηλώσεις που πρόσθεσε με το από 6 Απριλίου 2001 Ψήφισμα η Ζ' Αναθεωρητική Βουλή των Ελλήνων.

ΔΙΕΔΩΣΕ ΤΟ

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More