ΕΛΛΑΔΑ

ΒΡΕΘΗΚΑΝ ΟΙ ΤΑΦΟΙ ΤΗΣ ΡΩΞΑΝΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Δ;

Μπροστά σε μια μεγάλη αρχαιολογική ανακάλυψη πιθανόν να βρίσκονται τα συνεργεία της ΚΗ’ Εφορείας Κλασσικών Αρχαιοτήτων Σερρών..... Μετά από έρευνες ετών και αξιοποιώντας την ιστοριογραφία και τις προφορικές παραδόσεις της περιοχής, οι αρχαιολόγοι κατέληξαν σε μία «τούμπα» σε αγροτική περιοχή του Δήμου Αμφίπολης.

ΟΔΗΓΟΣ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ

Πολλοί φίλοι και φίλες μου έχουν ζητήσει να γράψω ένα αρθρο με "Οδηγίες Επιβίωσης",γιατί μπορεί σύντομα να αντιμετωπίσουμε δύσκολες καταστάσεις που να οφείλονται σε διάφορους λόγους,όπως πτώχευση και στάση πληρωμών,περίεργα και πρωτόγνωρα γεωφυσικά φαινόμενα και εγώ δεν ξέρω τι άλλο.

ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ 16/10/1912

Το έργο της απελευθέρωσης της Κατερίνης ανατέθηκε στην 7η Μεραρχία του Στρατού Θεσσαλονίκης, που είχε διοικητή το Συνταγματάρχη (ΠΒ) Κλεομένη Κλεομένους. Στις.. 15 Οκτωβρίου 1912 εκδόθηκε η Διαταγή των Επιχειρήσεων.

ΠΛΑΝΗΤΕΣ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

Οι πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος είναι 8. Ερμής, Αφροδίτη, Γη, Άρης, Δίας, Κρόνος, Ουρανός και Ποσειδώνας. Και έχουνε όλοι αρχαία ελληνικά ονόματα προς τιμήν των αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων που θεμελίωσαν την αστρονομία. Ας γνωρίσουμε λοιπόν τα μυθικά πρόσωπα των οποίων τα ονόματα πήραν οι πλανήτες.

Η ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Αν καλούσαμε στις μέρες μας σ’ ένα γεύμα κάποιους αρχαίους Έλληνες όπως τον... Ηρόδοτο, τον Ηρακλή ή τον Αριστοφάνη..

Σάββατο, 11 Ιουνίου 2011

ΔΕΛΦΙΚΟ ΕΨΙΛΟΝ


ΤΟ ΔΕΛΦΙΚΟ Ε (ΕΨΙΛΟΝ)

ΤΟ ΔΕΛΦΙΚΟ Ε (ΕΨΙΛΟΝ) Ή αλλιώς το «Έψιλον εν Δελφοίς» είναι σήμερα ένα πολύ παρεξηγημένο σύμβολο που οι αδαείς θέλουν να το ταυτίζουν, από άγνοια βέβαια, με μυστικές ομάδες, (βλέπε ομάδα Έψιλον), συνομωσίες και άλλου είδους φανταστικές θεωρίες. Αντιθέτως το Δελφικό Έψιλον, δηλαδή το σύμβολο αυτό που ήταν τοποθετημένο (σύμφωνα με τα αρχαία κείμενα και τα ευρήματα), στην κορυφή τού Αετώματος τού Ναού τού Απόλλωνος στους Δελφούς, είχε για τον αρχαίο κόσμο την δικιά του σημαντική αξία και φιλοσοφία.

Είναι σαν να ρωτάς κάποιον να σου πει τι είναι «ζούγκλα» και να σου απαντάει με μεγαλόπρεπη αφέλεια: «εκπομπή του ΑΛΤΕΡ με τον Τριανταφυλλόπουλο».

Να λοιπόν ποιο ήταν και τι σήμαινε το ΔΕΛΦΙΚΟ ΕΨΙΛΟΝ:

Το Γράμμα Έψιλον σαν σύμβολο σχετίζεται άμεσα με την Δελφική Ηλιακή μυσταγωγία, την μύηση του ανθρώπου στο ΦΩΣ. Η τοποθέτησης του στο αέτωμα του Δελφικού Ναού του ΑΠΟΛΛΩΝΟΣ (θεού του Φωτός - Ηλιακή λατρεία) δηλώνει την αέναη σχέση του με το Φως, την τελείωση και ως εκ τούτου σαν Έψιλον υποδηλώνεται ο Φωτεινός. Το γράμμα Ε είναι σαν σχήμα η έκφανση της τριαδικότητας εξ ου και η τρείς φορές τοποθέτηση του εις το αέτωμα του Απολλώνιου ναού μια σε ξύλο, δεύτερη σε χαλκό και τρίτη σε χρυσό.Το γράμμα Ε ως αριθμός συμβολίζεται με τον αριθμό 5. Τα 4 κοσμογονικά στοιχεία της Γής, του Αέρα, του Νερού και του Πυρ με την πεμπτουσία του Ουράνιου - Αιθέρα. Όλα τα παραπάνω συνθέτουν τον Άνθρωπο. Ομοίως γνωρίζουμε ότι το ιερό πεντάγραμμο (πεντάλφα) συμβολίζει τον άνθρωπο και παράλληλα τα 5 στοιχεία που τον αποτελούν κατά τους Πυθαγόρειους μύστες όπου το είχαν σαν ιερό σύμβολο.

Τρείς φορές τοποθετήθηκε ένα Ε (ΕΨΙΛΟΝ) στην κορυφή τού Αετώματος τού Ναού τού Απόλλωνος στους Δελφούς, κατάντικρυ σε όποιον πλησίαζε την κεντρική, ανατολική Πύλη του, πάντοτε συνοδευόμενο από το ΓΝΩΘΙ Σ'ΑΥΤΟΝ στην κάτω αριστερή γωνία και το ΜΗΔΕΝ ΑΓΑΝ στην κάτω δεξιά τού ιδίου Αετώματος. Ήταν γνωστά σαν ''Δελφικά παραγγέλματα'', το δε Ε το ''προεδρεύον'' αυτών. Το παλαιότερο από αυτά (τα Ε) ήταν ξύλινο κι αναφέρεται σαν ''Ε των Σοφών '', γιατί αφιερώθηκε από τον Σόλωνα κατά μία εκδοχή, κατά δε άλλη από όλους μαζί τούς τότε αναγνωρισμένους Σοφούς. Όταν αυτό εφθάρη, οι Αθηναίοι ανέθεσαν στο Ναό το δεύτερο, το οποίο ήταν χάλκινο. Σε αντικατάσταση και αυτού, η Λιβία Δρουσέλλα, σύζυγος τού Αυγούστου, αφιέρωσε το τρίτο και τελευταίο, από καθαρό χρυσό. Η μοναδική πληροφορία για το Ε των Δελφών προέρχεται από τον Πλούταρχο (46-127 μ.Χ.), ο οποίος ως Ιερεύς διά βίου τού Απόλλωνος, πρέπει να ήταν κοινωνός και γνώστης των Μυστηρίων.

Το ότι λοιπόν ένα γράμμα τού Αλφαβήτου, είναι το αποκλειστικό αντικείμενο μιας ολόκληρης διατριβής του, δείχνει, όπως και τα γραφόμενα, την μεγάλη σημασία πού ένας συγγραφέας της ολκής του, απέδιδε σ' αυτό. Το ότι κανείς άλλος δεν έγραψε γι' αυτό, αλλά κι ο τρόπος (σε μορφή διαλόγου) πού ο ίδιος ο Πλούταρχος το παρουσιάζει, συνηγορούν ότι πρόκειται για κλείδα των Δελφικών Μυστηρίων, γιατί ως γνωστόν η αποκάλυψη στοιχείων τους στους αμύητους, αποτελούσε ηθικό και ποινικό αδίκημα.

Στον διάλογο αυτόν, προβάλλονται διάφορες ερμηνείες από τούς διαλεγόμενους, σαν προσωπικές τους απόψεις, μερικές αδύναμα τεκμηριωμένες, άλλες ισχυρά, πολλές αλληλοαναιρούσες. Σε κάποιες επεμβαίνει ο ίδιος ο Πλούταρχος, με πληθώρα αναλύσεων, μη παίρνοντας ρητή θέση, αλλ' ωστόσο καθοδηγώντας διακριτικά τον αναγνώστη. Δεν μπορεί έτσι να κατηγορηθεί ότι αποκαλύπτει τα των Μυστηρίων, αλλά προτρέπει σε συλλογισμούς προσέγγισής τους, τηρώντας το ρηθέν από τον Ηράκλειτο ότι : "Ο ΑΝΑΞ Ο ΕΝ ΔΕΛΦΟΙΣ, ΟΥΤΕ ΛΕΓΕΙ, ΟΥΤΕ ΚΡΥΠΤΕΙ, ΑΛΛΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ". Τα δε σημαίνοντα διαφέρουν ως προς την προσέγγισή τους, ανάλογα με την πνευματική, την ποιοτική και την μυητική διαβάθμιση των πιστών. Γιατί κι ο ίδιος ο Θεός έχει ανάλογα ονόματα προς αυτούς: είναι ΛΟΞΙΑΣ για τούς μη νοούντας, ΠΥΘΙΟΣ για εκείνους που αρχίζουν να μαθαίνουν, να ερωτούν, να ενημερώνονται και ΔΗΛΙΟΣ και ΦΑΝΑΙΟΣ σε όσους φανερώνεται και διαφαίνεται κάποια Αλήθεια. Είναι ΙΣΜΗΝΙΟΣ σ' αυτούς που γνωρίζουν την αλήθεια και ΛΕΣΧΗΤΟΡΙΟΣ σ' εκείνους που μεταχειρίζονται αυτήν την Αλήθεια, φιλοσοφώντας. Η πρώτη άποψη στο διάλογο, δηλωμένη από τον αδελφό τού Πλουτάρχου Λαμπρία, είναι πώς οι πέντε από τούς επτά Σοφούς - οι Χίλων, Θαλής, Σόλων, Βίας και Πιττακός θέλοντας να διαχωριστούν από τούς άλλους δύο, τον Κλεόβουλο τον Λίνδιο και τον Περίανδρο τον Κορίνθιο, οι οποίοι με πλάγια μέσα εξεπόρθησαν τη φήμη τού Σοφού - αφιέρωσαν το Ε (δηλαδή τον αριθμό 5) στον Θεό, δηλώνοντας έτσι το πραγματικό πλήθος τους. Άλλος είπε πως το Ε, όντας το δεύτερο των γραμμάτων, των εχόντων Φωνήν (φωνηέντων), δηλώνει τον Απόλλωνα, τον δεύτερο τη ταξει, μετά τον Δία, Θεόν. Η τρίτη άποψη τού Ιερέως Νικάνδρου είναι ότι, επειδή το Ε γράφεται και ΕΙ (βλ. Δειπνοσοφιστού βιβλ. β'.5: '' πάντες οι Αρχαίοι τώ ΟΥ αντί τού Ο μακρού στοιχείου προσεχρώντο, παραπλησίως και τώ ΕΙ αντί τού Ε μακρού. Ώσπερ ορώμεν καν τή Ιλιάδι το πέμπτον βιβλίον σημειούμενον διά τού ΕΙ.), είναι χαρακτηριστικό των προς χρησμοδότησιν ερωτημάτων (εάν), αλλά και μόριο ευχής ή παράκλησης (ΕΙ-θε). Η άποψη τού Θέοντος, πού ακολουθεί, είναι πως ο Θεός ευνοώντας την Διαλεκτική, παραδέχεται αυτό το μόριο (ΕΙ) τού συλλογισμού και χρησιμοποιώντας το συχνά στους Χρησμούς του, προτείνει τή χρήση του στους Φιλοσόφους. Γιατί Φιλοσοφία είναι η έρευνα της Αλήθειας και φώς της Αλήθειας η απόδειξη και της απόδειξης αρχή ο συναπτόμενος συλλογισμός. Και κανένα πράγμα δεν υπάρχει χωρίς αιτία και κανένας συλλογισμός δίχως λογική προϋπόθεση.

Ο Έυστροφος ο Αθηναίος υποστηρίζει πως το Ε δηλώνει την έννοια των αριθμών ως Πεμπάς, αφού οι Σοφοί το αριθμείν ονομάζουν ''πεμπάζειν''. Εκφράζει έτσι την Πυθαγόρεια θέση ότι ο αριθμός είναι πρώτη και απόλυτη αιτία των πάντων κι ότι ο Θεός αεί γεωμετρεί. Την άποψη αυτή συμπληρώνει ο ίδιος ο Πλούταρχος, λέγοντας ότι οι αριθμοί διαιρούνται σε άρτιους και περιττούς και η Μονάδα είναι κοινή κατά τη δύναμη και στα δύο είδη, αφού προστιθέμενη, κάνει τον άρτιο περιττό και τον περιττό άρτιο. Το δύο είναι ο πρώτος άρτιος και το τρία ο πρώτος περιττός. Το άθροισμα αυτών των δύο δίνει αριθμό εξαιρετικής τιμής, γιατί πρώτος αυτός αποτελείται από πρώτους και έχει ονομασθεί από τούς Πυθαγόρειους Γάμος, λόγω της ομοιότητάς του με την ενωτική σχέση τού άρτιου προς το θήλυ και τού περιττού προς το άρρεν. Γιατί από καμιά ανάμιξη τους δεν γεννιέται άρτιος, μα πάντα περιττός και ποτέ άρτιος όταν προστεθεί σε άρτιο δεν γεννά περιττό, ούτε βγαίνει από τή φύση του, από αυτήν ακριβώς την αδυναμία του να γεννήσει άλλον. Αντίθετα, περιττοί όταν προστεθούν σε περιττούς, γεννούν πολλούς άρτιους, γιατί πάντα αποτελούν το γόνιμο στοιχείο. Το πέντε (Ε) λέγεται και φύσις γιατί με τον πολλαπλασιασμό επί τον εαυτό του τελειώνει πάντα στον εαυτό του. Γιατί και η φύση - πού από το σπόρο μετά από διάφορες μεταμορφώσεις, αποδίδει πάλι σπόρο - πάντα τελειώνει στον εαυτό της. Κι όταν αυτό (το Ε) προστίθεται στον εαυτό του, γεννά εκ περιτροπής ή τον εαυτό του ή την δεκάδα, κι αυτό γίνεται επ' άπειρον. Η ένωση λοιπόν της Πεμπάδος (Ε) με τον εαυτό της δεν γεννά τίποτε ατελές ή αλλιώτικο, αλλ' έχει καθορισμένες μεταβολές. Γεννά ή τον αριθμό τού είδους της ή τον τέλειο αριθμό. Εδώ ακριβώς βρίσκεται το κοινόν με τον Απόλλωνα, γιατί ο Θεός υμνείται ως αιώνιος και άφθαρτος από την ίδια του την φύση, και άλλοτε ως πυρ τα πάντα εξομοιώνει προς τα πάντα (ΠΥΡΟΣ Τ' ΑΝΤΑΜΕΙΒΕΣΘΑΙ ΠΑΝΤΑ), άλλοτε δε καταφεύγει σε μεταμορφώσεις τού εαυτού του ως προς τή μορφή, τή διάθεση και τή δύναμη, όπως ακριβώς κι ο Κόσμος. Αλλά και στη Μουσική πού τόσο αρέσει στον Θεό, η Πεμπάς έχει την σημασία της. Γιατί πέντε είναι οι ορθές συμφωνίες και αν και υπάρχουν πολλά διαστήματα μεταξύ των τόνων, η Μελωδία, πέντε μόνο χρησιμοποιεί: τή Δίεση, το Ημιτόνιο, τον Τόνο, το Τριημιτόνιο και το Δίτονο. Μα και κατά τον Πλάτωνα, αν υπάρχουν περισσότεροι από έναν κόσμοι, τότε αυτοί είναι πέντε. Αλλά κι αν υπάρχει μόνο ένας, όπως λέγει ο Αριστοτέλης, αυτός αποτελείται από πέντε: τον κόσμο της Γής, τον κόσμο τού Ύδατος, αυτόν τού Πυρός, τον τέταρτο τού Αέρος και τον πέμπτο που άλλοι ονομάζουν Ουρανό, άλλοι Φώς, άλλοι Αιθέρα και άλλοι Πέμπτη Ουσία ή Πεμπτουσία. Αρκετοί Φιλόσοφοι συσχετίζουν με αυτούς τούς πέντε κόσμους, τις πέντε αισθήσεις, γιατί θεωρούν ότι η αφή είναι σκληρή και γεώδης, η γεύση από την υγρότητά της αποκτά αντίληψη για τις ποιότητες γευστών. Η όσφρηση επειδή είναι αναθυμίασης και άρα γεννάται από την θερμότητα, έχει τή φύση τού πυρός. Ο αέρας όταν προσκρούει στο αυτί γίνεται φωνή και ήχος. Και τέλος η όρασης διαλάμπει από το φώς και τον Αιθέρα. Ο διάλογος κλείνει με την άποψη τού Αμμωνίου που υποστηρίζει ότι ούτε αριθμό, ούτε τάξη, ούτε σύνδεσμο, ούτε κάποιο άλλο ελλίπον μόριο λέξεως, δηλώνει το Ε. Αλλά ότι είναι αυτοτελής τού Θεού προσαγόρευσης και προσφώνησης. Ο Θεός όταν πλησιάζει κάποιος στο Ναό, τον χαιρετά και τον προσαγορεύει με το ''Γνώθι σ’αυτόν'', κι αυτός ανταπαντά '' ΕΙ '' (είσαι), αναγνωρίζοντας και ομολογώντας ότι πραγματικά Αυτός υπάρχει. Και ''ΕΙ ΕΝ'', γιατί είναι Ένας (ΕΝ ΔΕ ΑΠΟΛΛΩΝ) - γι' αυτό λέγεται Α-πολλών - αρνούμενος τα πολλά και το πλήθος. Λέγεται και Ιήϊος γιατί είναι Ένας και μόνος, και Φοίβος γιατί οι Αρχαίοι έτσι ονόμαζαν κάθε καθαρό κι αγνό. Ο Πλούταρχος τελειώνει εδώ τον διάλογο, με την τελευταία άποψη να αναιρεί όλες τις προηγούμενες, χωρίς κάποιο συμπερασματικό επίλογο ή σχόλιο, μη κλείνοντας ουσιαστικά το θέμα κι αφήνοντας να εννοηθεί ότι υπάρχουν πιθανώς και άλλες πτυχές της Αλήθειας. Τηρεί έτσι ως Μύστης και Ιερεύς, τις Μυστηριακές επιταγές, κάνοντας συγχρόνως ένα άνοιγμα προς τούς έξω και αμύητους. Άνοιγμα που έχει από μια μεριά σκοπιμότητα - σε μια εποχή παρακμής τού Μαντείου και ανταγωνισμού του από άλλες θρησκείες και Θεούς που εισήγαγαν οι Ρωμαίοι από τα πέρατα της Αυτοκρατορίας - αλλά και ανάγκη της προβολής και δικαίωσης τού Κοσμικού και Νοητικού χαρακτήρα της Απολλώνιας Θεοσέβειας.

Από τούς νεότερους συγγραφείς μόνο δύο έχουν γράψει για το Ε των Δελφών. Ο Στέφ. Καραθεοδωρής, Ιατρός και ο Γ. Λευκοφρύδης, Δικηγόρος (Αθήνα 1977), οι οποίοι αφού αναφέρονται στα τού Πλουτάρχου, διατυπώνουν ο καθένας κι από μια δική του άποψη. Ο μεν πρώτος επισημαίνοντας ότι το Ε συμβολίζει τον Θεό, το συνδέει με το γράμμα (συλλαβή) τού Εβραϊκού αλφαβήτου, που επίσης συμβολίζει το Θείον, υποστηρίζοντας ότι είναι μετάφρασή του και συνεπώς αποτέλεσμα μαθητείας κι αποδοχής της Εβραϊκής Θρησκείας. Ο δε δεύτερος, Λευκοφρύδης, συνδέοντας το Δελφικό Ε με την κατά την άποψή του αποκωδικοποίηση τού έργου τού Αριστοτέλη '' Οργάνων Όργανον'', υποστηρίζει ότι πρόκειται για διακριτικό σύμβολο ενός Πλανητικού συστήματος στον αστερισμό τού Λαγού και τού συνωνύμου του Κοσμοσκάφους. Αν και η λογική της αποκωδικοποίησης τού έργου είναι ισχυρή, εναπόκειται στην κρίση τού κάθε ερευνητή να καταλήξει για το ακραίο ή όχι της θέσης αυτής. Η δική μου άποψη για το γράμμα αυτό τού Ελληνικού Αλφαβήτου, είναι ότι αποτελεί σε Κοσμικό επίπεδο, καθαρό συμβολισμό τού Ενούντος Θείου.

Στη Σαμοθράκη έχουν βρεθεί κεραμικά πιάτα που χρησιμοποιούνταν σε τελετές των Καβειρίων Μυστηρίων. Τα μισά από αυτά είχαν χαραγμένο ένα Ο (Θήτα) και τα υπόλοιπα ένα Ε. Και τα δύο συμβολίζουν το Θείον. Το πρώτο σαν Κέντρο τού Σύμπαντος Όλου, το δεύτερο σαν Ενωτικό των Πάντων στοιχείο. Η Ελληνική γλώσσα δεν είναι απλά μια γλώσσα επικοινωνίας. Είναι το παράγωγο μιας Κοσμικής, Συμπαντικής γεωμετρικής Μήτρας κωδικοποιημένων Εννοιολογήσεων.

Ο Φιλόστρατος αναφέρει ότι: '' Παλαμήδης εύρε τα γράμματα ουχ υπέρ τού γράφειν μόνον, αλλά και υπέρ τού γιγνώσκειν ά δεί μή γράφειν''. Κατά τον Λουκιανό, ο Παλαμήδης - υιός τού Ναυπλίου, Ομηρικός ήρως και εφευρέτης τού Αλφαβήτου- ''... πρώτος ημίν τούς νόμους τούτους διατυπώσας, ου τή ταξει μόνον καθ' ήν προεδρίαν βεβαιούνται, διώρισεν τί πρώτον έσται ή δεύτερον, αλλά καί ποιότητας άς έκαστον έχει καί δυνάμεις συνείδον''. Χαρακτηριστικά δηλαδή τού Αλφαβήτου εκτός από τή σειρά των γραμμάτων είναι και οι ποιότητες αυτών, αλλά και οι δυνάμεις. Τί σημαίνει όμως, τα γράμματα έχουν ποιότητες και δυνάμεις; Δυνάμεις να κάνουν τί, ή δυνάμεις τίνων; Η Ελληνική γλώσσα είναι Λόγος, και ο Λόγος είναι πρώτιστα αναλογία. Κι εκφράζεται πολυσήμαντα και κατ' αναλογία σε άπειρα διαβαθμιστικά επίπεδα. Από τα πλέον Γήινα σαν επικοινωνία, έως τα πλέον Κοσμικά σαν Κοσμικές, Συμπαντικές έννοιες. Έτσι το Ν είναι Νόησης. Το Λ είναι Λόγος. Ο Λόγος όταν αποκτά βάση (-), γίνεται -Δ- Δραστηριοποιείται, αποκτά Διαστάσεις. Το Ο είναι μία Ολότητα, ένα Πάν. Το Όλον με το Κέντρο του, ο Δημιουργός και η Δημιουργία, αδιαίρετα μαζί, είναι το Θ (Θήτα) το Θείον, το Σύν-Πάν. Το Ε είναι τα τρία στοιχεία (οι τρείς παράλληλες γραμμές) τού Τρισυπόστατου Θείου, ενωμένα. Εξ ου και Ένωσης= ώσις πρό τό ΕΝ = ώθηση προς τή Θεία Νόηση.

Τό Ε δηλώνει, τον Ενωτικό χαρακτήρα τού Τρισυπόστατου Θείου και γι' αυτό αφιερώθηκε, μαζί με τα ''Γνώθι σ’αυτόν'' καί ''Μηδέν Άγαν'', που είναι επίσης Ενωτικά παραγγέλματα - αφού δεν νοείται Ένωσης χωρίς την βαθιά, Νοητική γνώση τού Εγώ, αλλ' ούτε και προσέγγισης της με παραθλαστικές λειτουργίες υπερβολής- στον Θεό τού Φωτός και της Αρμονίας. Αυτό το στοιχείο της Ένωσης συνηγορεί προς την ονομασία ''Γάμος'', που έδωσαν στο Ε, οι Πυθαγόρειοι.

ΑΛΛΗ ΑΟΖ


Του Γιώργου Γ. Λιάρου -

Το Υπουργείο Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και ο αρμόδιος υφυπουργός Γιάννη Μανιάτης ξεκίνησαν σήμερα την διαδικασία για την διενέργεια σεισμικών ερευνών στην περιοχή του Ιονίου πελάγους, της Δυτικής Ελλάδας και νότια της Κρήτης σε μια κίνηση που ενδέχεται να αποτελέσει το πρώτο βήμα για να μπορέσει επιτέλους το έθνος εκμεταλλευόμενο τον τεράστιο φυσικό του πλούτο να σταθεί στα πόδια του.

Το Υπουργείο έδωσε την Τετάρτη σε δημόσια διαβούλευση στο Οpengov.gr (http://www.opengov.gr/minenv/?p=2442) το προσχέδιο της διεθνούς πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη διενέργεια σεισμικών ερευνών, μη αποκλειστικής χρήσης, στην ευρύτερη περιοχή του Ιονίου Πελάγους, της Δυτικής Ελλάδας και νότια της Κρήτης προκειμένου να διασφαλισθεί η διαφάνεια της διαδικασίας και να αποτυπωθούν οι προτάσεις των ενδιαφερομένων.
Η διαδικασία αφορά στην απόκτηση δεδομένων μη αποκλειστικού χαρακτήρα από διεθνείς γεωφυσικές εταιρίες, που αναλαμβάνουν το κόστος των ερευνών. Το σύνολο των τεχνικών και επιστημονικών αποτελεσμάτων παραδίδεται στο Ελληνικό Δημόσιο και οι εταιρίες, για συγκεκριμένο χρόνο, διατηρούν το δικαίωμα διάθεσης των δεδομένων αυτών στις διεθνείς πετρελαϊκές εταιρείες, οι οποίες σχεδιάζουν να επενδύσουν για έρευνα και παραγωγή υδρογονανθράκων.
Με τις έρευνες αυτές, οι ειδικοί διευκολύνονται στο να διερευνήσουν γρήγορα και αποτελεσματικά ευρείες περιοχές με τη χρήση τεχνολογιών αιχμής, να αποτυπώσουν σε βάθος πετρελαϊκά συστήματα και να αναδείξουν γεωλογικές δομές, οι οποίες, στη συνέχεια, θα αποτελέσουν αντικείμενο γύρου παραχωρήσεων για τον εντοπισμό κοιτασμάτων υδρογονανθράκων.
Με τον τρόπο αυτό, η Κυβέρνηση στοχεύει να συλλέξει αξιόπιστα στοιχεία με τα οποία να αξιολογήσει το πιθανό πετρελαϊκό δυναμικό, προκειμένου να καθορίσει τις πλέον συμφέρουσες για το Ελληνικό Δημόσιο προϋποθέσεις ώστε να δρομολογηθεί γύρος παραχωρήσεων στις συγκεκριμένες θαλάσσιες περιοχές, που προγραμματίζεται να γίνει πριν τα μέσα του 2012. Η δημόσια διαβούλευση θα ολοκληρωθεί στις 17 Ιουνίου.

ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ;


Πως Έλληνες εφοπλιστές διαπρέπουν στο εξωτερικό μεταφέροντας υδρογονάνθρακες για άλλους την ώρα που ορυκτός πλούτος αξίας ενδεχομένως άνω των $2 τρις. παραμένει «θαμμένος» κάτω από την ευθυνοφοβία των κυβερνώντων.
Του Γιώργου Γ. Λιάρου
Ενώ οι Έλληνες εφοπλιστές πρωταγωνιστούν στην διεθνή «επανάσταση» του φυσικού αερίου, στην Αθήνα η κυβέρνηση αδυνατεί να αρθεί στο ύψος των περιστάσεων και να εκμεταλλευτεί τον φυσικό πλούτο του έθνους τη στιγμή που η χώρα το χρειάζεται περισσότερο. Και αυτό ενώ έχει ήδη αναδυθεί μια νέα γενιά «Χρυσών Ελλήνων» που με την επιχειρηματικότητά της, την οξυδέρκεια και την ευθυκρισία της μαγνητίζει την προσοχή των διεθνών αγορών και αναδεικνύεται σε ισάξιο διάδοχο εφοπλιστών- θρύλων όπως ήταν ο Ωνάσης, ο Λιβανός, ο Νιάρχος ή ο Καρράς.

Τα deals Αγγελικούση, Προκοπίου
Δύο κορυφαίοι Έλληνες εφοπλιστές, ο Γιάννης Αγγελικούσης και ο Γιώργος Προκοπίου όπως έγινε γνωστό με διαφορά ενός 24ωρου την προηγούμενη εβδομάδα, έκλεισαν deals αξίας 2,5 δισ. δολ. για την ναυπήγηση 8 και 3 αντίστοιχα πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου αερίου (ή LNG όπως είναι ευρύτερα γνωστά στις διεθνείς ναυτιλιακές αγορές). Η ζήτηση για τέτοια καράβια είναι τέτοια που ο μεγαλύτερος πλοιοκτήτης του κόσμου ο Νορβηγός John Fredriksen αποφάσισε να βγάλει από την ναφθαλίνη ένα τέτοιο πλοίο ηλικίας 34 ετών (Μάλιστα! Σωστά διαβάσατε. Τριάντα τεσσάρων ετών). Πληρώνοντας μάλιστα και 10 εκατομμύρια για να το φρεσκάρει.

Η «έκρηξη» της ζήτησης του αερίου
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά. Την περίοδο αυτή έχει ξεκινήσει αυτό που κάποιοι ήδη αποκαλούν η επανάσταση του αερίου. Η ενεργοβόρα παγκόσμια οικονομία στερημένη από την τονωτική ένεση της πυρηνικής ενέργειας μετά το ατύχημα τη Φουκουσίμα διψά για ετοιμοπαράδοτες εναλλακτικές πηγές όπως είναι το αέριο και όχι για πολλά υποσχόμενες και με τεράστιες κεφαλαιακές απαιτήσεις και πολύχρονες αποσβέσεις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (που ευαγγελίζεται η ελληνική κυβέρνηση ωσάν σύγχρονος Δον Κιχώτης).
Γερμανία και Ιαπωνία που κατεβάζουν ταχύτητες στους πυρηνικούς τους αντιδραστήρες χρειάζονται τεράστιες επιπλέον ποσότητες αερίου για να καλύψουν το ελλειμματικό ενεργειακό τους ισοζύγιο. Και αν και υπάρχει αέριο σε γειτονικές χώρες όπως η Ρωσία ή το Κατάρ δεν υπάρχει απαραίτητα αρκετό μακροπρόθεσμα ενώ άμεσα αδυνατούν να καλύψουν τη ζήτηση για μεταφορά οι υπάρχουσες υποδομές. Η ανάγκη λοιπόν άμεση, η ζήτηση τεράστια και οι μεταφορικές δυνατότητες των επίγειων δικτύων αγωγών και του παγκόσμιου στόλου περιορισμένες. Τα πλοία LNG απλά σπανίζουν και τώρα πρέπει να φτιαχτεί στόλος για να μεταφέρει αέριο ανά τον πλανήτη.
Η ευκαιρία προφανής και οι ισχυροί και οξυδερκείς χτίζουν ήδη capacity. Οι Έλληνες γράφουν και πάλι Ιστορία. Οι όμιλοι Αγγελικούση, Προκοπίου και Βαφειά είναι ήδη από τους ισχυρότερους στον κλάδο διεθνώς και πρωταγωνιστούν στους ανά τον πλανήτη διαγωνισμούς για μακροχρόνια ναυλοσύμφωνα. Έτσι λίγο πρέπει να παραξενεύει το γεγονός ότι ο Γιάννης Αγγελικούσης θα πληρώσει 1,6 δισ. δολ για 8 πλοία σε δύο νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία (σπάει την παραγγελία για να παραλάβει νωρίτερα) και ο Γιώργος Προκοπίου 900 εκατ. δολ. για άλλα 3 τέτοια πλοία. Άλλωστε αμφότεροι κατέβηκαν και σε διεθνή διαγωνισμό της Gazprom για 15ετή συμβόλαια.

Ελληνικό πετρέλαιο και αέριο αξίας τρισεκατομμυρίων
Απορίας άξιον είναι όμως πρώτον, το γιατί η ελληνική κυβέρνηση δεν επιταχύνει τις διαδικασίες για την άντληση εξακριβωμένων κοιτασμάτων αερίου εντός μη διαφιλονικούμενων με την Τουρκία ΑΟΖ και, δεύτερον, γιατί δεν προχωρά και στην οριοθέτηση της ΑΟΖ της χώρας ώστε να εκμεταλλευθεί και τα περεταίρω μεγάλα επίσης αποδεδειγμένα κοιτάσματα. Η έκθεση του ΙΓΜΕ, του επίσημου συμβούλου του κράτους για μεταλλεύματα και ορυκτά μιλά για μεγάλες ποσότητες εκμεταλλεύσιμων υδρογονανθράκων ενώ άλλοι επιστήμονες εκτιμούν. Η ελληνική επιχειρηματικότητα πρωταγωνιστεί στον κλάδο διεθνώς και εδώ οι αρμόδιοι επιδεικνύουν εγκληματική αβελτηρία.
Υπάρχουν επιστήμονες όπως ο ομότιμος καθηγητής του Τμήματος Μηχανικών Ορυκτών Πόρων του Πολυτεχνείου Κρήτης και ομότιμος ερευνητής της Γεωλογικής Υπηρεσίας του Καναδά, καθηγητής Αντώνης Φώσκολος και ο καθηγητής Θαλάσσιας Γεωλογίας και Γεωδυναμικής του Πανεπιστημίου Πατρών Αβραάμ Ζεληλίδης ο οποίοι κάνουν λόγο για δυνητικά κοιτάσματα πετρελαίου και φυσικού αέριου αξίας μεγαλύτερης των 1,8 τρισεκατομμυρίων δολαρίων.
Το ζήτημα είναι κομβικής σημασίας για την καταχρεωμένη χώρα καθώς δρομολογήθηκαν διαδικασίες για την ενεργοποίηση του Εθνικού Φορέα Έρευνας και Εκμετάλλευσης Υδρογονανθράκων. Κατά την εκτίμησή τους και με βάση σχετικές μελέτες, όπως έρευνες Ελλήνων και ξένων επιστημόνων, υπολογισμούς γεωλογικών υπηρεσιών (όπως της Γαλλίας), καθώς και γεωλογικά δεδομένα, όπως είναι η ύπαρξη ηφαιστείων λάσπης νότια της Κρήτης προκύπτουν τα εξής:

• Το Αιγαίο διαθέτει γύρω στα 750 εκατομμύρια βαρέλια πετρέλαιο, σε έξι κοιτάσματα ανατολικά της Θάσου.
• Στη Δυτική Ελλάδα εκτιμάται ότι μπορεί να υπάρχουν 1,5 δισ. βαρέλια πετρελαίου, αξίας 150 δισ. δολαρίων, καθώς και
• 500 δισ. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου ισοδύναμα με 3,2 δισ. βαρέλια πετρελαίου και αξίας επίσης 150 δισ. δολαρίων.
• Τεράστια κοιτάσματα υδρογονανθράκων βρίσκονται και στη θαλάσσια περιοχή νότια της Κρήτης.
• Η ευρύτερη περιοχή στην οποία περιλαμβάνεται και η περίφημη «Λεκάνη του Ηροδότου» μπορεί να περιέχει πέντε τρισ. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου. Η αξία τους ανέρχεται σε 1,5 τρισ. δολάρια.

ΟΧΙ ΠΙΑ ΒΑΡΒΑΡΙΚΑ ΓΡΑΦΕΤΕ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΑΡΑΚΑΛΩ


ΟΤΑΝ ΟΠΟΙΟΣΔΗΠΟΤΕ ΕΛΛΗΝΑΣ ΜΙΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΛΩΣΣΑ,ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ,ΤΙΣ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙΣ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΕΧΩ ΝΑ ΚΑΝΩ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΤΟ ΓΡΑΨΩ ΑΣΧΕΤΑ ΑΝ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ Η ΟΧΙ Ο ΕΧΩΝ ΤΟΝ ΛΟΓΟ. ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΗ ΤΗΝ ΞΕΡΕΤΕ ΚΑΙ ΑΝ ΟΧΙ ΔΕΝ ΠΕΙΡΑΖΕΙ ΑΛΛΑ ΑΦΟΥ ΜΙΛΑΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΟΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ (ΚΑΤΙ ΠΟΥ Ο ΙΔΙΟΣ ΔΕΝ ΔΕΧΕΤΑΙ ΜΙΛΑ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΑ ΙΝΔΟΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΠΙΡΡΟΗ )ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΣ ΝΑ ΤΟ ΜΕΤΑΦΕΡΩ

Η γλώσσα μας είναι ο πολιτισμός, η ιστορία και η ταυτότητά μας

Την ανάγκη στήριξης της γλώσσας σε ένα επίπεδο ποιότητας, τόνισε ο καθηγητής γλωσσολογίας Γιώργος Μπαμπινιώτης μιλώντας σε ημερίδα για την γλώσσα που οργάνωσε στα Χανιά, το Ινστιτούτο Επαρχιακού Τύπου.

» Εγώ θα έλεγα στον κόσμο που μας ακούει, τη γλώσσα και τα μάτια σας. Θα έλεγα, ότι σε ημέρες κρίσης θα πρέπει να σκύψουμε σε ότι καλύτερο διαθέτει αυτός ο τόπος. Που είναι ο πολιτισμός μας, η παράδοση μας και με τον πιο εύγλωττο τρόπο η γλώσσα μας, ανέφερε χαρακτηριστικά ο καθηγητής και πρόσθεσε:

«Επειδή η γλώσσα συνδέεται άμεσα με τον τρόπο της σκέψης, κάθε πρόοδος βελτίωσης και ενίσχυσης της γλώσσας είναι στην πραγματικότητα μια ενίσχυση του τρόπου της σκέψης μας. Γι΄ αυτό και επιμένω και στον τρόπο διδασκαλίας της γλώσσας στα σχολεία και στην προσέγγιση της γλώσσας, όχι μόνο εργαλειακά. Δεν είναι απλό εργαλείο η γλώσσα, είναι ο πολιτισμός μας είναι η ιστορία μας είναι η σκέψη μας είναι η νοοτροπία μας είναι η ταυτότητα μας. Πάνω από όλα η γλώσσα είναι αξία» .

O κ. Μπαμπινιώτης απαντώντας σε σχετική ερώτηση εμφανίσθηκε κριτικός και αντίθετος με την χρήση των γκρίκλις (greeklish).

» Τα γκρίκλις είναι ο καλύτερος δρόμος αποξένωσης από την εικόνα της λέξης. Αυτό μπορούν νέοι άνθρωποι να το πληρώσουν ακριβά. Έχουμε ελληνικές γραμματοσειρές και μπορούμε, αξιοποιώντας το διαδίκτυο και τα ηλεκτρονικά μέσα, να χρησιμοποιούμε τις ελληνικές γραμματοσειρές που έχουν το προτέρημα να δίνουν την εικόνα της λέξης, το οπτικό ίνδαλμα και να μας συμφιλιώνουν με την ορθογραφία της λέξης και με τη σημασία της» , ανέφερε.

Ο ίδιος τόνισε την ανάγκη, κυρίως η νέα γενιά να μην » φεύγει» από την εικόνα των λέξεων, ενώ υποστήριξε ότι σήμερα υπάρχει θέμα ποιότητας της γλώσσας.

» Υπάρχει ένα θέμα ποιότητας της γλώσσας γιατί τα παιδιά μας δεν τα έχουμε συνηθίσει να διαβάζουν κείμενα. Και όταν λέω κείμενα εννοώ από την εφημερίδα μέχρι και το βιβλίο, και όχι μόνο λογοτεχνία. Δεν έχουν επαφή με κείμενα, δεν διδάσκουμε σωστά -που σημαίνει δημιουργικά- τη γλώσσα στο σχολείο και έχουν ξεχάσει οι δάσκαλοι ότι το λογισμικό της γλώσσας είναι η γραμματική και η σύνταξη, που συνδέουν τις λέξεις.

Επομένως υπάρχει ένα θέμα ποιότητας στη χρήση της γλώσσας, αλλά αυτή η κατάσταση είναι αναστρέψιμη και εντάσσεται στο γενικότερο θέμα μιας ποιότητας στη παιδεία μας, που είναι αυτό που πρέπει να επιδιωχθεί», είπε ο καθηγητής της γλωσσολογίας και κατέληξε:

«Θεωρώ ότι η κρίση στην οικονομία ξεκινάει από μια κρίση βαθύτερη στην παιδεία μας. Αν ξεπεράσουμε την κρίση στην παιδεία, θα ξεπεράσουμε σε μεγάλο βαθμό και την κρίση στην οικονομία»
Ο κ.Μπαμπινιώτης, μετά την ομιλία του συμμετείχε σε σεμινάριο για δημοσιογράφους και εκπαιδευτικούς, που οργάνωσε το ινστιτούτο επαρχιακού τύποι.

ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΗΣ ΛΕΣΧΗΣ


Ποιοι Έλληνες συμμετέχουν στη συνεδρίαση της Λέσχης Bilderberg 2011; Διαβάστε τα ονόματα:

Greece
David, George A., Chairman, Coca-Cola H.B.C. S.A.
Hardouvelis, Gikas A., Chief Economist and Head of Research, Eurobank EFG
Papaconstantinou, George, Minister of Finance
Tsoukalis, Loukas, President, ELIAMEP Grisons

Η Λέσχη Bilderberg 2011 πραγματοποιείται το διάστημα 9-12 Ιουνίου, δηλαδή τώρα, στο St. Moritz της Ελβετίας.

ΠΕΡΠΑΤΩ ΕΙΣ ΤΟ ΔΑΣΟΣ ΟΤΑΝ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ


Λίγη περισσότερη υπομονή ψυχραιμία, χρόνος και η απόφαση: ...αυτά είναι τα συστατικά που χρειάζεται ένας οδηγός προκειμένου να μειώσει στο μισό περίπου τη δαπάνη λόγω καταβολής τελών διοδίων στο ταξίδι από τη Θεσσαλονίκη προς την Αθήνα και το αντίστροφο.
Τα υψηλά -έως δυσβάσταχτα- τέλη των διοδίων (σύνολο 20,80 ευρώ Αθήνα - Θεσσαλονίκη) οδηγούν ολοένα και περισσότερους κατόχους Ι.Χ. και επαγγελματικών στους παρακαμπτήριους των σταθμών διοδίων.
Το ταξίδι Θεσσαλονίκη - Αθήνα είναι κλασική περίπτωση υπέρογκης δαπάνης όσον αφορά τα τέλη διοδίων. Ξεκινώντας από Θεσσαλονίκη και εως ότου φτάσει στην πρωτεύουσα ο οδηγός θα σταματήσει 9 φορές σε σταθμούς διοδίων -καθυστερώντας έτσι σημαντικά, συναντώντας και ουρές οχημάτων- καταβάλλοντας 20,80 ευρώ συνολικά!
Αντίθετα, αν επιλέξει εναλλακτικές διαδρομές και χωρίς αισθητή επιβάρυνση στην κατανάλωση καυσίμου (αφού οι ταχύτητες μειώνονται στις επαρχιακές οδούς), τότε γλιτώνει 9,20 ευρώ.
Ως αυτόπτες μάρτυρες, ακολουθήσαμε έναν τακτικό... επισκέπτη των παρακαμπτηρίων.
Πριν φτάσουμε στα Μάλγαρα, βγήκαμε στην έξοδο προς Χαλάστρα. Στις 3 πρώτες διασταυρώσεις στρίψαμε αριστερά. Μπήκαμε στο χωριό, αναζητήσαμε και βρήκαμε την πινακίδα για τα Νέα Μάλγαρα - άγνωστοι «πειράζουν» κατά καιρούς την πινακίδα, με αποτέλεσμα τα δύο χωριά, ιδιαίτερα τα Σαββατοκύριακα, να θυμίζουν... πανηγύρι διερχόμενων τετράτροχων. Εκεί κατευθυνθήκαμε αριστερά για Μάλγαρα και συνεχίσαμε ώς τα Κύμινα. Στην επόμενη διασταύρωση στρίψαμε δεξιά και αμέσως αριστερά. Ακολουθεί η έξοδος για την εθνική οδό.
Τα επόμενα και πιο τσουχτερά τέλη διοδίων (3,10 ευρώ) μας περιμένουν στη Λεπτοκαρυά. Ακολουθούμε την έξοδο προς Λιτόχωρο και ακολουθούν τις πινακίδες για τη Σκοτίνα. Εδώ χρειάζεται προσοχή γιατί υπάρχει διασταύρωση, στην οποία ναι μεν στρίβουμε αριστερά, αλλά προσέχουμε να μην πάρουμε τον δρόμο για την παραλία. Αμέσως μετά την πρώτη αριστερή στροφή, στρίβουμε δεξιά και συνεχίζουμε προς Σκοτίνα. Στα δύο ΣΤΟΠ σήματα που θα σταματήσουμε, θα συνεχίσουμε όλο ευθεία, έως ότου συναντήσουμε πινακίδες για Λάρισα, Αθήνα. Εδώ υπάρχει υπόγεια διάβαση, όπου επιχειρούμε μια κίνηση τύπου αναστροφής (όχι πλήρη) προς τα δεξιά για να βγούμε ξανά στο ρεύμα για Αθήνα.
Τα διόδια του Πυργετού και του Ευαγγελισμού είναι απλές περιπτώσεις. Από τις εξόδους για Πυργετό και Ευαγγελισμό, αντίστοιχα, ακολουθούμε παράλληλα σχεδόν με την εθνική οδό τους παράδρομους, που εδώ ευτυχώς υπάρχουν. Στην πρώτη περίπτωση ο οδηγός θα βγει στη Ραψάνη ακριβώς μετά τα διόδια και στη δεύτερη θα ακολουθήσει μια μεγάλη ευθεία ώς τα 4 φανάρια της Λάρισας και από κει στην εθνική οδό.
1 Από Αθήνα βγαίνουμε στην έξοδο των Μαλγάρων ακολουθούμε τον δρόμο για τα Κύμινα και μετά τον δρόμο για Θεσσαλονίκη και Σίνδο. Μόλις περάσουμε τα δύο ΣΤΟΠ σήματα, θα βρούμε δύο φορές πινακίδες για Θεσσαλονίκη. Στην πρώτη ο δρόμος για Θεσσαλονίκη πάει δεξιά και στη δεύτερη αριστερά
2 Για τον Ευαγγελισμό, λίγο πριν φτάσουμε στα διόδια, βγαίνουμε στην έξοδο για Συκούριο ή στην έξοδο Λάρισα 1. Στον Πυργετό, ακριβώς πριν από τον σταθμό, στρίβουμε δεξιά κάτω, ακολουθώντας τον παράδρομο. Για τις δύο αυτές περιπτώσεις συνιστούμε ανεπιφύλακτα αναζήτηση βοήθειας σε σταθμούς ανεφοδιασμού καυσίμων, για παράδειγμα.


ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ


Η μετανάστευση που μετατρέπεται σε μόνιμη κατοίκηση στην Ελλάδα προέρχεται σε συντριπτικό βαθμό από χώρες εκτός της ΕΕ, δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat.
Τα τελευταία χρόνια η πλήρης ενσωμάτωση αλλοδαπών στον ελληνικό πληθυσμό έχει αυξηθεί ραγδαία, καθώς νπήραν υπηκοότητα ανά έτος:

  • 2003: 1.900 άτομα
  • 2004: 1.400 άτομα
  • 2005: 1.700 άτομα
  • 2006: 2.000 άτομα
  • 2007: 3.900 άτομα
  • 2008: 16.900 άτομα
  • 2009: 17.000 άτομα
Μόλις 500 άτομα, από τα 17.000 που πήραν ελληνική υπηκοότητα το 2009 προήλθαν από κάποια χώρα της ΕΕ. Η εθνική τους προέλευση ήταν:
  • Αλβανία, 83,9%
  • Γεωργία: 3,2%
  • Ρωσία: 2,4%
  • Τουρκία: 1%
  • Αυστραλία: 0,8%
  • Λοιπές χώρες: 8,7%
Αξίζει να σημειωθεί ότι την ίδια ώρα οι Ελληνες αποτελούν το μεγαλύτερο ποσοστό μεταναστών που παίρνουν την κυπριακή υπηκοότητα, με 9,1%.

Πολύ μεγάλο το ποσοστό ηλικιωμένων
Απειλή υπάρχει και για τη βιωσιμότητα του ελληνικού ασφαλιστικού συστήματος και της δημόσιας Υγείας. Ο μέσος όρος ηλικίας όσων πήραν ιθαγένεια το 2009 φτάνει τα 40 έτη, δεύτερη υψηλότερη τιμή στην ΕΕ μετά τη Λιθουανία και 8,2 έτη πάνω από τον μέσο όρο της Ενωσης.
Η ηλικιακή ομάδα των 55 και άνω αποτελεί το 19,9% του συνόλου όσων έγιναν Ελληνες υπήκοοι το 2009, όταν στην ΕΕ το αντίστοιχο ποσοστό είναι μόλις 5,9%. Αντίθετα, ανήλικοι που πήραν ελληνική υπηκοότητα είναι μόλις το 8,6%, έναντι 19,3% στην ΕΕ.

Αυξήθηκε η εισροή πολιτών στην ΕΕ
Περίπου 776.000 άτομα πήραν ιθαγένεια κάποιας από τις 27 χώρες μέλη της ΕΕ το 2009, σύμφωνα με την ίδια πηγή, αριθμός σημαντικά αυξημένος (11%) σε σχέση με τα 699.000 άτομα του 2008.
Η προέλευσή τους ήταν από την Αφρική (29%), την Ασία (24%), ευρωπαϊκές χώρες εκτός ΕΕ (22%), Αμερική (15%) και Ωκεανία μόλις κατά 1%, ενώ 8% ήταν ήδη κάτοικοι της ΕΕ.
Οι κύριες χώρες υποδοχής ήταν (πάνω από το ήμισυ του συνόλου) οι Βρετανία (204.000), Γαλλία (136.000) και Γερμανία (96.000)
ΜΙΑ ΣΚΕΨΗ Οι μετανάστες/πρόσφυγες, δεν πρέπει ΠΟΤΕ να παίρνουν υπηκοότητα και δικαίωμα ψήφου. Αλλά μόνο άδεια εργασίας, και να πληρώνουν κάθε χρόνο για να την ανανεώνουν. Ποσό, που θα αντιστοιχεί σε κατ'αποκοπή φόρο/ασφάλιση/ιατρική περίθαλψη.

ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑ ΤΗΝ ΣΚΕΨΗ


Ακόμα και ιδιόκτητα κτήρια του Ελληνικού Δημοσίου σκέφτηκε το Υπουργείο Οικονομικών να βγάλει στο «σφυρί».

Σύμφωνα με τα στοιχεία που προκύπτουν από τους «Χώρους Γραφείων Διαχείρισης ΚΕΔ» και που περιλαμβάνονται στο σχέδιο νόμου για το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα ,υπάρχουν κτήρια όπως αυτά που στεγάζουν τις υπηρεσίες του υπουργείου Εξωτερικών.

Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου τα κτήρια θα μπορούν να πουληθούν σε ιδιώτες το τέταρτο τρίμηνο του 2011 και στην συνέχεια με την διαδικασία της επαναμίσθωσης το Δημόσιο θα πληρώνει ενοίκιο στους νέους ιδιοκτήτες.

Δηλαδή το σχέδιο προβλέπει την πώληση των κτηρίων που στεγάζονται τα υπουργεία Υγείας, Παιδείας, Εξωτερικών, Εσωτερικών, Πολιτισμού, Προστασίας του Πολίτη, καθώς και πολλά άλλα κτήρια όπου λειτουργούν δημόσιες υπηρεσίες όπως ΔΟΥ, το Γενικό Χημείο του Κράτους αλλά ακόμη και το κτήριο της ΓΑΔΑ στην Αλεξάνδρας.

ΔΗΛΑΔΗ ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΤΩΡΑ ΕΧΟΥΜΕ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΚΤΗΡΙΑ ΘΑ ΤΑ ΔΩΣΟΥΜΕ ΣΕ ΤΡΙΤΟΥΣ ΚΑΙ ΘΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΕΝΟΙΚΙΟ

ΔΗΛΑΔΗ ΘΑ ΞΟΔΕΥΟΥΜΕ ΚΑΠΟΙΕΣ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΕΥΡΩ ΤΟΝ ΜΗΝΑ ΓΙΑ ΝΑ ΝΟΙΚΙΑΣΟΥΜΕ ΚΡΑΤΙΚΑ ΚΤΗΡΙΑ

ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΑ ΕΣΕΙΣ ; ΕΤΣΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ;

ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΠΟΝΤΙΩΝ


Η υποψήφια βουλευτής του ΠΑΣΟΚ στο νομό Ροδόπης η Σιμπελ Μουσταφάογλου σε επιστολή της προς το δημοτικό συμβούλιο της Κομοτηνής σε ένα ρεσιτάλ προκλητικότητας μλάει για «υποτιθέμενη γενοκτονία των Ποντίων" υιοθετώντας πλήρως τις θέσεις της Αγκυρας και ζητώντας να καταργηθεί η 19η Μαϊου ως ημέρα εθνικής μνήμης γιατί «στοχοποιούνται οι πολιτικοί και αξιωματούχοι της μειονότητας»!

Τις ανιστόριτες, επικίνδυνες και προκλητικές θέσεις της κυρίας Μουσταφάογλου έφεραν στην Βουλή οι βουλευτές της ΝΔ, Αναστάσιος Καριπίδης, Γιώργος Κασαπίδης, Σάββας Αναστασιάδης και Δημήτρης Τσουμάνης, καταθέτοντας ερώτηση προς τους υπουργούς Εξωτερικών, Εσωτερικών και Δικαιοσύνης, που μεταξύ άλλων αναφέρει

«Μετά από δημοσιεύματα από το τουρκόφωνο περιοδικό «Αζινλίκτσα» (15-5-2011) διαβάσαμε το δελτίο τύπου που εξέδωσε η επικεφαλής του συνδυασμού «Πρώτο Βήμα για την Ισότητα» Σιμπέλ Μουσταφάογλου… στο δελτίο αυτό λέει πολλά και ανιστόρητα, όπως π.χ. εκείνο το ανεκδιήγητο ότι με … αν θα τιμηθεί η Γενοκτονία του Ποντιακού Ελληνισμού, στοχοποιούνται δήθεν οι πολιτικοί και οι αξιωματούχοι της μειονότητας…Το χειρότερο όμως όλων και το πλέον εξοργιστικό είναι ότι κάνει λόγο για «υποτιθέμενη ποντιακή γενοκτονία».

Οι τέσσερις βουλευτές σημειώνουν πως «ο τρόπος με τον οποίο αναμασά η κ. Σιμπέλ τις θέσεις του τουρκικού υπουργείου Εξωτερικών περί «υποτιθέμενης γενοκτονίας», πέραν του ότι συνιστά ύβρη στους εκατοντάδες χιλιάδες νεκρούς της Γενοκτονίας και παραβίαση της νομιμότητας, αποτελεί βάση για δημιουργία μιας κατάστασης που μπορεί να προκαλέσει τεράστια προβλήματα στην ειρηνική συμβίωση των απογόνων των θυμάτων της Γενοκτονίας και όλων εκείνων που συντάσσονται με το γράμμα και το πνεύμα του νόμου, με εκείνους που συντάσονται με τις θέσεις των θυτών-γενοκτόνων» και προσθέτουν πως

«Επειδή, με βάση το γεγονός ότι η κ. Σιμπέλ και άλλα ενεργούμενα του Προξενείου και της Άγκυρας όχι μόνο αρνούνται τη Γενοκτονία, αλλά και τιμούν τον φασίστα δολοφόνο Μουσταφά Κεμάλ, δημιουργώντας συνθήκες κοινωνικής σύγκρουσης και διασάλευσης της ειρήνης και της ασφάλειας των πολιτών, ερωτώνται οι κ.κ. υπουργοί

1) Προτίθεστε να φέρετε νόμο, προς ψήφιση στη Βουλή που θα ποινικοποιεί την άρνηση της Γενοκτονίας;

2) Προτίθεστε να λάβετε μέτρα εναντίον εκείνων που χρησιμοποιούν τη θέση τους ως εκλεγμένοι εκπρόσωποι των μουσουλμάνων για να εκθειάζουν εγκλήματα και εγκληματίες κατά της ανθρωπότητας;

3) Πρόκειται να λάβετε μέτρα για τη συμμόρφωση του τουρκικού προξενείου Κομοτηνής με τη νομιμότητα;».

Η αποκάλυψη των βουλευτών της Ν.Δ. κανονικά θα αρκούσε σε ένα οποιοδήποτε άλλο ελληνικό κόμμα να αποκηρύξει το στέλεχός του.
Υ.Γ ΞΕΡΕΤΕ ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΜΕ ΝΥΧΙΑ ΚΑΙ ΜΕ ΔΟΝΤΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΕΙ Η ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ;
ΔΕΝ ΘΑ ΣΑΣ ΤΟ ΑΠΟΚΑΛΥΨΩ ΑΠΛΑ ΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΠΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΟΝΤΙΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΛΗΣΜΟΝΗΤΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ
ΚΑΙ ΤΟΤΕ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΤΕ.......ΤΗΝ ΑΡΝΗΣΗ

ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΑΔΑ


Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΛΑΟΣ ΕΧΕΙ ΠΕΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΕΙΤΟΝΙΚΗ ΧΩΡΑ ΤΩΝ ΣΛΑΒΩΝ
VARDASKA
ΕΚΤΟΣ ΑΥΤΟΥ ΕΧΕΙ ΔΗΛΩΣΕΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΠΙΘΥΜΕΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΑΥΤΗΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΟΝ ΟΡΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ Η ΠΑΡΑΓΩΓΑ ΤΗΣ ΙΕΡΗΣ ΑΥΤΗΣ ΛΕΞΕΩΣ.
ΚΑΙ ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΗΘΕΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΟ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟ ΚΥΡΙΟΙ έλληνες ΒΟ(Υ)ΛΕΥΤΕΣ
ΕΝΑ ΝΑ ΞΕΡΕΤΕ ΩΣ ΠΕΡΙΟΧΗ ΣΑΦΩΣ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΣΑΦΩΣ ΚΑΙ ΑΝΗΚΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΟΠΟΙΟΣΔΗΠΟΤΕ ΟΡΟΣ ΤΟΥΣ ΔΟΘΕΙ ΑΥΤΟΜΑΤΑ ΘΑ ΥΠΟΛΟΓΙΖΟΝΤΑΙ ΩΣ ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ ΚΑΙ ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ ΚΥΡΙΟΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ
Η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΑΔΑ
Ενώ η Ελλάδα επιμένει, επίσημα, σε ονομασία με γεωγραφικό προσδιορισμό και για συνολική χρήση, μια θέση που θεωρείται απαράδεκτη από τα Σκόπια, επεμβαίνει τώρα και η Βουλγαρία στη διένεξη αυτή, γράφει η εφημερίδα «Νόβα Μακεντόνια».

Πολιτικό ζήτημα δημιουργήθηκε με τη δημοσίευση της δήλωσης του Βούλγαρου προέδρου, Γκεόργκι Ιβάνοφ από τη Σλοβενία, ότι η Βουλγαρία υποστηρίζει μια συμβιβαστική λύση μεταξύ Σκοπίων και Αθήνας με την προειδοποίηση ότι η ονομασία με γεωγραφικό προσδιορισμό, όπως Βόρεια ή Άνω Μακεδονία θα μπορούσε να επηρεάσει τη Βουλγαρία.

Ο πρώην Σκοπιανός πρέσβης στη Σόφια, Αμντουραχμάν Αλίτι, δήλωσε ότι όσο χρόνο το ζήτημα της ονομασίας βρισκόταν στο ερευνητικό στάδιο, η Βουλγαρία δεν ενδιαφερόταν για το πρόβλημα του ονόματος και είχε μια θέση αρχής, ότι, δηλαδή, πρέπει να διευθετηθεί το όνομα για να ενταχθεί η πΓΔΜ στο ΝΑΤΟ και την ΕΕ.

«Νομίζω ότι υπάρχουν πολλοί λόγοι που ώθησαν τον Παρβάνοφ να προβεί σε μια τέτοια δήλωση. Ο ένας είναι ότι, ίσως, πιστεύει η Βουλγαρία ότι η διαδικασία διευθέτησης του προβλήματος φθάνει στο τέλος της και προσπαθεί να μείνει έξω από αυτό, αν και δεν βλέπω το λόγο να θέλει να παρέμβει.

» Από την άλλη πλευρά μπορεί να εκφράζει μια τάση να δυσκολέψει τα πράγματα, για να επιτύχει μια καλύτερη λύση – όπως Σλαβομακεδονία- και με τον τρόπο αυτό παρεμβαίνει στα πράγματα της πΓΔΜ», δήλωσε ο Αλίτι.

Ο Βούλγαρος καθηγητής εξάλλου, Ντιμίταρ Μίρτσεβ, είπε ότι η δήλωση του Παρβάνοφ δεν αποτελεί παρέμβαση στη διαφωνία του ονόματος, αλλά αποτελεί μια θετική συμβολή στην επίλυση του προβλήματος.

«Ο Παρβάνοφ, ανέφερε ότι μια κακή απόφαση για το όνομα, μπορεί να επηρεάσει τις σχέσεις στην περιοχή, κάτι για το οποίο όλοι μιλούμε. Νομίζω ότι με τη δήλωσή του θέλει να βοηθήσει» δήλωσε ο Μίρτσεβ.

ΜΑΣ ΧΡΩΣΤΑΝΕ


Εν μέσω συζητήσεων και σεναρίων για ένα νέο πακέτο στήριξης της Ελλάδας, οι Financial Times επισημαίνουν σε δημοσίευμά τους ότι η Γερμανία χρωστάει στην άσωτη Ελλάδα.

Αναφέρουν μάλιστα ότι η κρίση χρέους στην Ευρώπη έχει προκαλέσει το διαχωρισμό μεταξύ των χωρών και έχει πάρει τη μορφή ενός έργου ηθικής που θέτει την άσωτη περιφέρεια -ειδικά την Ελλάδα και την Ιρλανδία- απέναντι στο υπεύθυνο κέντρο -ειδικά τη Γερμανία.

Το πνεύμα που κυριαρχεί είναι η συμμόρφωση των ασώτων και η χρηματοδότηση από τους σώφρονες, εικόνα που σύμφωνα με τους Financial Times είναι αληθινή σε έναν βαθμό.

Η Ελλάδα, η Ιρλανδία και η Πορτογαλία ακολούθησαν μη βιώσιμες στρατηγικές και ζούσαν με παραπάνω από όσα μπορούσαν επισημαίνεται στο δημοσίευμα.

«Αυτό, όμως, δεν είναι όλη η αλήθεια. Το ευρώ είναι καλό για τη Γερμανία, ειδικά για τις εξαγωγές της, γιατί είναι ασθενέστερο από όσο θα ήταν το γερμανικό μάρκο, επειδή ακριβώς περιλαμβάνει την Ελλάδα και την Ιρλανδία», συνεχίζει ο συντάκτης.

Μάλιστα για να υποστηρίξει τους ισχυρισμούς θέτει το ερώτημα πού θα βρισκόταν το μάρκο πριν από την κρίση και πού σήμερα αν δεν υπήρχε το ευρώ, δίνοντας την απάντηση πως η Γερμανία δεν θα προχωρούσε απτόητη με ρυθμό ανάπτυξης 4% αν δεν υπήρχε το κοινό νόμισμα.

Σημειώνεται, τέλος, ότι οι γερμανικές τράπεζες έχουν αποσύρει περίπου το ένα τρίτο των επενδύσεων που είχαν σε ελληνικά ομόλογα από το Μάιο του 2010 μέχρι σήμερα.

ΔΙΕΔΩΣΕ ΤΟ

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More