ΕΛΛΑΔΑ

ΒΡΕΘΗΚΑΝ ΟΙ ΤΑΦΟΙ ΤΗΣ ΡΩΞΑΝΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Δ;

Μπροστά σε μια μεγάλη αρχαιολογική ανακάλυψη πιθανόν να βρίσκονται τα συνεργεία της ΚΗ’ Εφορείας Κλασσικών Αρχαιοτήτων Σερρών..... Μετά από έρευνες ετών και αξιοποιώντας την ιστοριογραφία και τις προφορικές παραδόσεις της περιοχής, οι αρχαιολόγοι κατέληξαν σε μία «τούμπα» σε αγροτική περιοχή του Δήμου Αμφίπολης.

ΟΔΗΓΟΣ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ

Πολλοί φίλοι και φίλες μου έχουν ζητήσει να γράψω ένα αρθρο με "Οδηγίες Επιβίωσης",γιατί μπορεί σύντομα να αντιμετωπίσουμε δύσκολες καταστάσεις που να οφείλονται σε διάφορους λόγους,όπως πτώχευση και στάση πληρωμών,περίεργα και πρωτόγνωρα γεωφυσικά φαινόμενα και εγώ δεν ξέρω τι άλλο.

ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ 16/10/1912

Το έργο της απελευθέρωσης της Κατερίνης ανατέθηκε στην 7η Μεραρχία του Στρατού Θεσσαλονίκης, που είχε διοικητή το Συνταγματάρχη (ΠΒ) Κλεομένη Κλεομένους. Στις.. 15 Οκτωβρίου 1912 εκδόθηκε η Διαταγή των Επιχειρήσεων.

ΠΛΑΝΗΤΕΣ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

Οι πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος είναι 8. Ερμής, Αφροδίτη, Γη, Άρης, Δίας, Κρόνος, Ουρανός και Ποσειδώνας. Και έχουνε όλοι αρχαία ελληνικά ονόματα προς τιμήν των αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων που θεμελίωσαν την αστρονομία. Ας γνωρίσουμε λοιπόν τα μυθικά πρόσωπα των οποίων τα ονόματα πήραν οι πλανήτες.

Η ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Αν καλούσαμε στις μέρες μας σ’ ένα γεύμα κάποιους αρχαίους Έλληνες όπως τον... Ηρόδοτο, τον Ηρακλή ή τον Αριστοφάνη..

Πέμπτη, 6 Σεπτεμβρίου 2012

ΑΡΧΑΙΑ ΚΑΛΑΜΑΤΑ ( ΦΑΡΑΙ )

Στη σημείο που βρίσκεται η σημερινή Καλαμάτα, βρισκόταν η αρχαία πόλη Φαραί ή Φηραί, που αναφέρεται στα κείμενα του Ομήρου, και που ήταν μια από τις 7 πόλεις που έδωσε προίκα ο Αγαμέμνονας στον Αχιλλέα. Με τη σημερινή της ονομασία αναφέρεται για πρώτη φορά στο Βίο του Οσίου Νίκωνα (του Μετανοείτε) περίπου τον 100 μ.Χ. αιώνα.

Θεωρείται ότι η ακρόπολη της αρχαίας πόλης των Φαρών βρισκόταν εκεί που βρίσκεται σήμερα το κάστρο ή βορειδουτικά από το κάστρο, στο λόφο "Τούρλες" (παλάτι του Διοκλέους). Το Κάστρο της Καλαμάτας χτίστηκε μετά το 1204 μ.Χ. από το Γοδεφρέδο Βιλλαρδουϊvο Α’.

Σύμφωνα με αρχαιολογικά ευρήματα, υπήρξε συνέχεια ζωής στον τόπο της Ομηρικής πόλης από την εποχή των κλασικών χρόνων και μεταγενέστερα. Μέσα και γύρω από το Κάστρο βρίσκονται όστρακα και λείψανα μυκηναϊκών και ρωμαϊκών χρόνων.

Κατά τη Φραγκοκρατία, η Καλαμάτα ήταν μια αξιόλογη πολίχνη και εξελίχθηκε σε σημαντικό κέντρο μεσαιωνικού πολιτισμού.

Το Κάστρο της ανακαινίσθηκε από τους Φράγκους, αλλά έκτοτε αρκετοί κατακτητές (Σλάβοι, Γότθοι, Τωτίλες, Σαρακηνοί κουρσάροι, Σταυροφόροι, Ναβαρροί, Ενετοί, Τούρκοι) έχουν αφήσει ίχνη από το πέρασμά τους.

Στην Τουρκοκρατία η Καλαμάτα ήταν μια μικρή κώμη, με σημαντική εμπορική δραστηριότητα. Με πληθυσμό που έφτανε τους 2-2.500 κατοίκους, η Καλαμάτα ήταν η πρώτη ελληνική πόλη που απελευθερώθηκε από τους Τούρκους στις 23 Μάρτη του 1821 στο εκκλησάκι των Αγίων Αποστόλωνκαι, από όπου και απεστάλη η Διακήρυξη του Πετρόμπεη Μαυρομιχάλη και της Mεσσηνιακής Γερουσίας προς τις Ευρωπαϊκές «αυλές». Αυτό ήταν και το πρώτο επίσημο έγγραφο της μεγάλης Ελληνικής Επανάστασης.

Η Καλαμάτα ήταν η πόλη όπου συστήθηκε και λειτούργησε η πρώτη ελεύθερη τοπική Βουλή, η Μεσσηνιακή Γερουσία και εδώ εκδόθηκε η πρώτη ελληνική εφημερίδα «Σάλπιγξ Ελληνική» την 1η Αυγούστου 1821, με επαναστατικό χαρακτήρα.

Το 1825, ο Ιμπραήμ Πασάς εισέβαλλε στην πόλη και έκανε βάρβαρες σφαγές και λεηλασίες, δίνοντας ένα καίριο χτύπημα στην πόλη. Η Καλαμάτα αρχίζει να αναπτύσσεται στις αρχές του 20ού αιώνα, και να παίρνει σιγά σιγά τη σύγχρονη σημερινή μορφή της.

Κατά τον πατέρα της Λαογραφικής επιστήμης, τον καλαματιανό πανεπιστημιακό δάσκαλο Ν. Πολίτη (1852-1921) η πόλη οφείλει το όνομά της σε μιαν εικόνα της «Παναγίας Καλομ(μ)άτας» που λατρευόταν στο εκκλησάκι του προμαχώνα του κάστρου. Αντιθέτως, οι πανεπιστημιακοί Γεώργιος Χατζηδάκης και Σωκράτης Κουγέας θεωρούν ότι το τοπωνύμιο έχει παραχθεί από το επίθετο «κάλαμος», λόγω των ποταμών του Άρεως και του Νέδοντα, που προκάλεσαν αφθονία καλαμιών στην περιοχή. Το σίγουρο είναι πως η ονομασία «Καλαμάτα» εντοπίζεται στους προχωρημένους μεσαιωνικούς χρόνους (10ος αιώνας).

ΑΡΧΑΙΕΣ ΚΛΕΩΝΕΣ

Θέση

Βρίσκεται νοτιοδυτικά της Κορίνθου, στις παρυφές του όρους Λιουφάτα, σε υψόμετρο 320 μέτρων. Απέχει 25 χλμ. από την πρωτεύουσα του νομού Κόρινθο, 10 χλμ. από τις Μυκήνες, 37 χλμ. από το Ναύπλιο και 100 χλμ. από την Αθήνα.

Ιστορία

Οι Κλεωνές αναφέρονται από τον Όμηρο, ο οποίος τις αποκαλεί «καλοκτισμένες». Τα τείχη τους σώζονται ακόμα και σήμερα στα βόρεια του λόφου (Ακρόπολη) της περιοχής. Πρόσφατη ανασκαφική έρευνα στη θέση Βαρελά, βορειοανατολικά των Κλεωνών, αποκάλυψε αγρέπαυλη με θαυμάσια ψηφιδωτά.
Το όνομα το έλαβε από την Κλεώνη κόρη του Πέλοπα ή του Ασωπού ποταμού και της Μετόπης, (κόρη του ποταμού και θεού Λάδωνα), υπήρξε αδελφή της Νεμέας, της Σαλαμίνας, της Αίγινας, που όλες έδωσαν τα ονόματά τους σε πόλεις.
Η περιοχή κατοικείται από τους νεολιθικούς χρόνους. Η κατοίκηση συνεχίστηκε και κατά την Εποχή του Χαλκού, οπότε και επικεντρώνεται κυρίως στον οικισμό των Ζυγουριών, που υπήρξε έδρα τοπικού ηγεμόνα.
Κατά την κάθοδο των Δωριέων ένα μέρος των κατοίκων της μετανάστευσε στην Ιωνία και εγκαταστάθηκε στις Κλαζομενές.
Μέχρι τις αρχές του 5ου π.Χ. αιώνα η πόλη διατήρησε την ανεξαρτησία της και είχε στην κυριαρχία της τη γειτονική πόλη Νεμέα, καθώς και την άμεση εποπτεία των «Νέμεων» αγώνων οι οποίοι ονομάζονταν και «Κλεωναίος αγών».
Η ιστορία της πόλης συνεχίζεται στους κλασσικούς και ελληνιστικούς χρόνους. Το 237 π.Χ. προσεχώρησε στην Αχαϊκή Συμπολιτεία. Στα χρόνια του Πλούταρχου και του Παυσανία αναφέρεται ότι στις Αρχαίες Κλεωνές φιλοξενήθηκε ο Ηρακλής στην καλύβα του γέροντα Μόλαρχου, που ήταν το ορμητήριό του στους έξι από τους δέκα άθλους του. Ο Παυσανίας μνημονεύει στα κείμενά του την Ακρόπολη, τον Ναό με το άγαλμα της Θεάς Αθηνάς, τη βιβλιοθήκη, την αγορά, το διοικητήριο και το θέατρο της παλαιάς πόλης.

Σήμερα

 Σήμερα, η κωμόπολη ανήκει στο Δήμο Νεμέας, έχει περίπου 1.000 κατοίκους, οι οποίοι ασχολούνται κυρίως με τη γεωργία, την κτηνοτροφία και την οινοποιία. Στην περιοχή δραστηριοποιούνται πολλές επιχειρήσεις (κυρίως οινοποιητικές), καταστήματα, ταβέρνες, καφετέριες κ.ά. Το ιδιαίτερο μικροκλίμα της περιοχής δίνει τη δυνατότητα να καλλιεργούνται μοναδικές ποικιλίες αμπέλου όπως το Αγιωργίτικο, αλλά και άλλες γηγενείς που δίνουν κρασιά με πλούσια χαρακτηριστικά. Όλη η περιοχή, είναι ένας εξαίρετος χώρος για επισκέψεις σε αμπελώνες μοναδικούς στην Ελλάδα αλλά και σε αρχαιολογικούς μικρόκοσμους.
Πολύ κοντά βρίσκεται ο Ναός του Ηρακλή, το Αρχαίο στάδιο Νεμέας, ο Ναός του Νέμειου Δία και το Αρχαιολογικό μουσείο με τα σπάνια ευρήματα των 2.000 χρόνων πολιτισμού της περιοχής. Για τους περιπατητές φίλους της φύσης και τους λάτρεις της αρχαίας ελληνικής ιστορίας θα  είναι ξεχωριστή η εμπειρία να περπατήσουν στα βήματα (δρόμους) του Ηρακλή, τη διαδρομή από τον ναό του Ηρακλή μέχρι το αρχαίο στάδιο Νεμέας.
Τα λείψανα των Αρχαίων Κλεωνών κοντά στα τοπικά διαμερίσματα Άγιο Βασίλειο και Αρχαίες Κλεωνές, δυστυχώς, είναι ελάχιστα: μόνο μερικά κομμάτια καλοχτισμένου πολυγωνικού τείχους και σε καλύτερη κατάσταση τα θεμέλια του Ηρακλείου, όπου βεβαιώθηκε η ύπαρξη αρχαιότερου ναού πριν χτιστεί ο σωζόμενος σήμερα ναός των ελληνιστικών χρόνων.

ΤΑ ΦΑΡΜΑΚΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ


Αχίλλεια για αιμορραγία, καρότο για ερπετά. Αλλά και ραπανάκι, σέλινο, άγριο κρεμμύδι, στα θεραπευ-τικά παρασκευάσματα που χρησιμοποιούσαν. "Θαυματουργό", στη σωστή δοσολογία, το κώνειο.

Τα φάρμακα των αρχαίων Ελλήνων αποκάλυψαν Αμερικανοί αρχαιολόγοι. Αναλύοντας αρχαία παρασκευάσματα, ερευνητική ομάδα στην Ουάσιγκτον εντόπισε ίχνη από καρότο, ραπανάκι, σέλινο, άγριο κρεμμύδι, βελανίδια, λάχανο, ήμερο τριφύλλι, αχίλλεια και ιβίσκο. Θεωρούν ότι πρόκειται για υπολείμματα θεραπευτικών ουσιών, καθώς οι αρχαίοι χρησιμοποιούσαν φυτά για να αντιμετωπίσουν παθήσεις και τραύματα.


Τα παραπάνω ανακοίνωσε χθες ο πρόεδρος του Διεθνούς Ιπποκράτειου Ιδρύματος, καθηγητής κ. Στέφανος Γερουλάνος, με αφορμή την 3η Αμφικτιονία Εταιρειών και Συλλόγων Ιστορίας Ιατρικής και Ηθικής - Δεοντολογίας, η οποία πραγματοποιείται στην Κω. Σύμφωνα με τον καθηγητή, οι σύγχρονες μελέτες επικεντρώνονται στο κατά πόσο τα φυτικά εκχυλίσματα που βρέθηκαν στα αρχαία παρασκευάσματα μπορούν να θεραπεύσουν ασθένειες. Οι επιστήμονες αναζητούν, επίσης, τις ακριβείς μετρήσεις που έκαναν οι αρχαίοι Έλληνες ιατροί για να καθορίσουν τη δοσολογία.

Σε πολλά αρχαία κείμενα αναφέρεται η θεραπευτική δράση των βοτάνων. Η αχίλλεια σταματούσε την αιμορραγία κάποιου τραύματος, ενώ ο Πεδάνιος Διοσκουρίδης -που θεωρείται ο πρόδρομος των φαρμακοποιών- περιγράφει το καρότο ως πανάκεια. Θεωρούσε, για παράδειγμα, ότι -εάν κάποιος καταναλώσει καρότο προληπτικά- δεν θα κινδυνεύει από τα ερπετά.

Οι Έλληνες πρώτοι απ' όλους τους λαούς κατέταξαν τα φάρμακα σε κατηγορίες ανάλογα με τη χρήση τους και έβγαλαν ή προσπάθησαν να βγάλουν το παγανιστικό - θεοκρατικό στοιχείο από τις συνταγές που χορηγούσαν. Σε αυτό πρωτοστάτησε ο Ιπποκράτης, που μετέτρεψε τις θεοκρατικές απόψεις σε φιλοσοφικές. Η παρασκευή των φαρμάκων της αρχαιότητας δεν ήταν απλή υπόθεση. Πεπειραμένοι ριζοτόμοι, δηλαδή οι συλλέκτες βοτάνων και ορυκτών, μάζευαν τα βότανα. Τα επεξεργάζονταν, ξεραίνοντας και σταθεροποιώντας τα, και στη συνέχεια τα παρέδιδαν στους γιατρούς.

Ο κ. Γερουλάνος διευκρινίζει ότι την εποχή εκείνη στα φάρμακα υπολογίζονταν και τα δηλητήρια και δεν είναι τυχαίο ότι το κώνειο που δόθηκε στον Σωκράτη αναφέρεται ως φάρμακο. Η διαφορά μεταξύ δηλητηρίου και φαρμάκου -εξηγεί- είναι μικρή και αφορά κυρίως τη δοσολογία.
Η θεραπευτική προσέγγιση των αρχαίων Ελλήνων ήταν τόσο εξειδικευμένη και αποτελεσματική, που τα φάρμακα της εποχής κυριαρχούσαν μέχρι και τον 19ο αιώνα! Ακόμη και σήμερα, σημαντικοί επιστήμονες ερευνούν σχολιαστικά τα ιπποκρατικά φάρμακα και ανακαλύπτουν συνεχώς νέες θεραπευτικές ιδιότητες.

ΔΕΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΕΤΑΙ ΠΛΕΟΝ ΤΟ ΧΡΕΟΣ

"Όσες πρόσθετες θυσίες και να κληθεί να κάνει ο ελληνικός λαός είναι σαφές, ότι το δημόσιο χρέος δεν είναι διαχειρίσιμο" σημειώνει η Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων στο υπόμνημά της στην κυβέρνηση ενόψει τηςΔΕΘ και προσθέτει, ότι "η ελληνική κυβέρνηση πρέπει και οφείλει να παρουσιάσει ένα εθνικό πρόγραμμα αλλαγών και μεταρρυθμίσεων με το οποίο θα είναι εφικτή η αντικατάσταση των δυσβάστακτων μέτρων που μας επιβάλει το μνημόνιο".

Ταυτόχρονα εκτιμά, ότι το ΔΝΤ, η ΕΚΤ και οι Ευρωπαίοι Εταίροι πρέπει και οφείλουν να κάνουν τρία βασικά βήματα για να μειωθεί το χρέος της Ελλάδας κατά 40% του ΑΕΠ.

Πρώτον, η ΕΚΤ να πουλήσει τα ελληνικά ομόλογα στο EFSF στα 70 σεντς ανά ευρώ. Και στη συνέχεια το EFSF μπορεί να τα ανταλλάξει με νέο δάνειο μεγαλύτερης διάρκειας προς την Ελλάδα. Έτσι, το χρέος της Ελλάδας θα μειωθεί κατά 15 δισ. ευρώ ή 7,4% του ΑΕΠ δίνοντας μεγαλύτερα περιθώρια στην αποπληρωμή των δανείων της.

Δεύτερον, η ευρωζώνη θα μπορούσε να επιδοτήσει με δάνειο το EFSF για την αγορά ελληνικών ομολόγων 62 δισ. ευρώ που προέκυψαν από το PSI. Μια προσφορά 25 σεντς ανά ευρώ είναι πολύ ελκυστική σε σχέση με τις τρέχουσες, χαμηλότερες τιμές στην αγορά.

Με μια τέτοια προσφορά ένα ποσοστό ιδιωτών επενδυτών θα μπορούσε να ανταλλάξει για παράδειγμα, ελληνικά ομόλογα 48 δισ. ευρώ με τίτλους 12,5 δισ. ευρώ από το EFSF, οδηγώντας στη μείωση του δημοσίου χρέους κατά 37,5 δισ. ευρώ ή 18,6% του ΑΕΠ.

Μια τέτοια ανταλλαγή προϋποθέτει την εκχώρηση νέων πιστώσεων στην Ελλάδα που μπορούν να δοθούν με ενέχυρο κρατικά περιουσιακά στοιχεία που πρόκειται ούτως ή άλλως να ιδιωτικοποιηθούν. Έτσι κάθε ευρώ που θα αντλείται από μια ιδιωτικοποίηση θα ακύρωνε κρατικό χρέος τεσσάρων ευρώ.

Τρίτον, η Ελλάδα δικαιούται ίση μεταχείριση με την Ισπανία και άλλους αποδέκτες πακέτων διάσωσης.

Να μπορέσει δηλαδή και η Ελλάδα να μεταφέρει από το Ελληνικό Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας στον ESM τα κεφάλαια που δανείσθηκε για τη στήριξη των εγχωρίων τραπεζών, όταν ασφαλώς δημιουργηθεί ένα ενιαίο ρυθμιστικό πλαίσιο για τις τράπεζες της ευρωζώνης.


Οι τέσσερις μεγαλύτερες τράπεζες έχουν λάβει ήδη 18,5 δισ. ευρώ από το EFSF και υπολογίζεται ότι θα χρειασθούν ακόμη 12 δισ. ευρώ.

Έτσι, το ελληνικό χρέος θα μπορούσε να μειωθεί κατά 30,5 δισ. ευρώ ή 15,1% του ΑΕΠ.Συνεπώς, αν υιοθετηθούν τα παραπάνω τρία βήματα, η Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων εκτιμά, ότι το δημόσιο χρέος της Ελλάδας μπορεί να μειωθεί κατά 83 δισ. ευρώ ή 41,1% του ΑΕΠ.

Να φθάσει δηλαδή το δημόσιο χρέος της Ελλάδας στο 120% του ΑΕΠ, ένα ποσοστό που θεωρείται βιώσιμο στην Ευρώπη. Και το οποίο θα άρει τις οποιεσδήποτε αμφιβολίες για την παραμονή της Ελλάδας στο ευρώ.

Τέλος, η ΚΕΕΕ κωδικοποιημένα κατέθεσε τις θέσεις της για τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν στη φορολογία, τις ασφαλιστικές εισφορές, την επίλυση των προβλημάτων ρευστότητας, τη ρύθμιση των σχέσεων μεταξύ του κράτους και των επιχειρήσεων, τα βήματα που πρέπει να γίνουν για την ανάπτυξη και τη στήριξη των εξαγωγών, την απελευθέρωση των μεταφορών, την εύρυθμη λειτουργία των αγορών και τη διευκόλυνση της έναρξης και επέκτασης επιχειρήσεων.

ΕΝΑ ΠΑΝΑΡΧΑΙΟ ΑΓΑΛΜΑΤΙΔΙΟ


Ο γεωλόγος Δρ Τσαρλς Μόρις αποκάλυψε ότι η NASA έχει ένα πελεκημένο άγγελο από βράχους της σεληνης , που τον έφεραν στη Γη οι αστροναύτες από το Apollo 11, το 1969.

Ο Δρ Charles ήταν ένας επιστήμονας της NASA για 23 χρόνια, αλλά έφυγε το 1987.
Αυτός εξακολουθεί να διατηρεί στενούς δεσμούς με πολλούς από τους πρώην συναδέλφους του.
Ο Δρ Τσαρλς δήλωσε στους δημοσιογράφους...

"Αυτό σημαίνει ότι κάποια στιγμή το φεγγάρι είχε ατμόσφαιρα που ευνουσε τη ζωή.Κάποτε υπήρχε εκεί μια εξελιγμένη φυλή ανθρώπων με ιδιαίτερα εκλεπτυσμένη αίσθηση της ομορφιάς ».

Ο άγγελος - ένα θηλυκό ανθρωποειδές με φτερα-( προεκτάσεις στην πλάτη ) και τα μακριά μαλλιά που πεφτουν - είναι κατασκευασμένος από μια ένωση σιδήρου που βρίσκεται αποκλειστικά στα υψίπεδα της σελήνης. Αυτό αποκλείει το ενδεχόμενο ότι είχε πέσει από μια φυλή αλλοδαπών από άλλο πλανήτη. Ήταν με το χέρι γυαλισμένο και έχει μια ασημένια μεταλλική γυαλάδα.

Με βάση τη χημική ανάλυση του μετάλλου, οι γεωλόγοι εκτιμούν το γλυπτό να είναι 200.000 ετών το οποίο σημαίνει ότι έγινε 170.000 χρόνια πριν από το ανθρώπινο είδος εμφανιστεί στη Γη. Έχει εξεταστεί από εμπειρογνώμονες τέχνης που συμφωνούν με την εκτίμηση Δρ Charles.

"Είναι σαφές ότι αυτά τα όντα είχαν την αίσθηση της θρησκείας που είναι παράλληλη και με τον Χριστιανισμό . Ίσως να είχαν ένα δικό τους Μίθρα, Αδωνη, Ιησού κλπ. αποδεικνύοντας ότι οι σημαντικές πνευματικές αρχές είναι, καθολικες , "είπε ανθρωπολόγος της Ουάσιγκτον.

ΔΙΕΔΩΣΕ ΤΟ

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More