ΕΛΛΑΔΑ

ΒΡΕΘΗΚΑΝ ΟΙ ΤΑΦΟΙ ΤΗΣ ΡΩΞΑΝΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Δ;

Μπροστά σε μια μεγάλη αρχαιολογική ανακάλυψη πιθανόν να βρίσκονται τα συνεργεία της ΚΗ’ Εφορείας Κλασσικών Αρχαιοτήτων Σερρών..... Μετά από έρευνες ετών και αξιοποιώντας την ιστοριογραφία και τις προφορικές παραδόσεις της περιοχής, οι αρχαιολόγοι κατέληξαν σε μία «τούμπα» σε αγροτική περιοχή του Δήμου Αμφίπολης.

ΟΔΗΓΟΣ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ

Πολλοί φίλοι και φίλες μου έχουν ζητήσει να γράψω ένα αρθρο με "Οδηγίες Επιβίωσης",γιατί μπορεί σύντομα να αντιμετωπίσουμε δύσκολες καταστάσεις που να οφείλονται σε διάφορους λόγους,όπως πτώχευση και στάση πληρωμών,περίεργα και πρωτόγνωρα γεωφυσικά φαινόμενα και εγώ δεν ξέρω τι άλλο.

ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ 16/10/1912

Το έργο της απελευθέρωσης της Κατερίνης ανατέθηκε στην 7η Μεραρχία του Στρατού Θεσσαλονίκης, που είχε διοικητή το Συνταγματάρχη (ΠΒ) Κλεομένη Κλεομένους. Στις.. 15 Οκτωβρίου 1912 εκδόθηκε η Διαταγή των Επιχειρήσεων.

ΠΛΑΝΗΤΕΣ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

Οι πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος είναι 8. Ερμής, Αφροδίτη, Γη, Άρης, Δίας, Κρόνος, Ουρανός και Ποσειδώνας. Και έχουνε όλοι αρχαία ελληνικά ονόματα προς τιμήν των αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων που θεμελίωσαν την αστρονομία. Ας γνωρίσουμε λοιπόν τα μυθικά πρόσωπα των οποίων τα ονόματα πήραν οι πλανήτες.

Η ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Αν καλούσαμε στις μέρες μας σ’ ένα γεύμα κάποιους αρχαίους Έλληνες όπως τον... Ηρόδοτο, τον Ηρακλή ή τον Αριστοφάνη..

Πέμπτη, 3 Μαΐου 2012

ΟΝΕΙΡΑ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΙΕΣ


Η έννοια της νόσου και συνεπώς και της θεραπείας, συνταυτίστηκε ήδη από την προϊστορία, με τη λατρεία του ή των Θεών, ή το αντίθετό τους, δηλαδή τις "κακές", τις δαιμονιακές θεότητες. Ανάλογα με την κρατούσα θεολογική προσέγγιση κάθε φυλής ανά τις εποχές, ήταν και οι θεραπευτικές δραστηριότητες. Αυτή η αντίληψη περί της νόσου παραμένει ισχυρότατη μέχρι την σύγχρονη εποχή, αν και προοδευτικά μάλλον εξασθενεί. Σε όλες ωστόσο τις εποχές, ο άνθρωπος ενδιαφέρθηκε για τη θεραπεία των ασθενειών με κάθε δυνατό τρόπο.

Στην Αρχαία Ελλάδα, το παλαιότερο ρεύμα θρησκευτικών πεποιθήσεων, απέδιδε θεραπευτικές δυνάμεις στον Θεό Ασκληπιό. Γιος ενός θεού και μιας θνητής, ο Ασκληπιός αρχικά δεν συγκαταλεγόταν στους 12 ισχυρούς θεούς που κατοικούσαν στον Όλυμπο, αλλά θεωρούνταν ημίθεος, απλός ήρωας, που είχε θεϊκή καταγωγή, (όπως ο Ηρακλής). Η πλατιά λαϊκή αποδοχή όμως, τον κατέταξε σαν ισάξιο των Θεών. Πολλοί τρόποι θεραπευτικής αναπτύχθηκαν, αλλά ο τόπος άσκησης της θεραπείας ήταν κυρίως τα Ασκληπιεία. Η πληθώρα αυτών των ιερών διασκορπισμένα σε όλο τον ελλαδικό χώρο (τουλάχιστον σε 300 σημεία), υποδηλώνει τη μεγάλη δραστηριότητα και επιτυχία αυτής της μαγικής μορφής θεραπείας από τον Ασκληπιό. Τα ιερά αυτά ήταν έξυπνα χτισμένα σε διαλεγμένες περιοχές υψηλού κάλλους και με καλό κλίμα. Ο συνδυασμός της θαυματουργικής ή ψυχολογικής θεραπείας μέσω της πίστης με την όποια φυσική ή σωματική θεραπεία προσέφεραν οι ιερείς, ήταν μέσω ιατρικής νοσηλείας και προσαρμογής του τρόπου ζωής.

Σταδιακά και καθώς ωρίμαζαν οι συσσωρευμένες θεραπευτικές γνώσεις και η λογική, έφτασε η εποχή όπου η έννοια του γιατρού ή θεραπευτή, πήρε μεγαλύτερη απόσταση από αυτήν του ιερέα του Ασκληπιού. Τη νέα εποχή σηματοδοτεί ο Ιπποκράτης και η Ιπποκρατική ιατρική. Αν και είχε ήδη αποκλίνει από τις μαγικές και τελετουργικές θεραπείες, προς όφελος της ορθολογικής επιστήμης, κατάφερε να συνδυαστεί επιτυχημένα με τη συνεχιζόμενη λατρεία του Ασκληπιού, χρησιμοποιώντας τα Ασκληπιεία, περίπου όπως εμείς οι σύγχρονοι τα νοσοκομεία. Η Ιπποκρατική ιατρική διατήρησε και το "θρησκευτικό-μαγικό" στοιχείο, όχι από φόβο προς το ανεξήγητο, αλλά προς χάριν της θεραπευτικής δύναμης που κρύβει αυτό μέσα του!

Όταν οι ασθενείς προσέρχονταν στο ιερό αναζητώντας θεραπεία, δεν τους επιτρεπόταν αμέσως η είσοδος, παρά μόνο μετά τον εξαγνισμό τους. Αυτό καλλιεργούσε και ενίσχυε την προσδοκία θεραπείας σύμφωνα με το φαινόμενο placebo. Έπλεναν το σώμα τους (συμβολική ψυχική κάθαρση), τελούσαν θυσία προς το θεό και έκαναν αυστηρή νηστεία. Το βράδυ γίνονταν δεκτοί στο ιερό όπου και περνούσαν τη νύχτα τους.

Ένας από τους τρόπους θεραπείας ήταν μέσω των ονείρων. Κατά τη διάρκεια της Εγκοιμήσεως σε κάποιον ιερό χώρο, ο ασθενής δεχόταν ένα αποκαλυπτικό όνειρο το οποίο του έδειχνε τον τρόπο θεραπείας που έπρεπε να ακολουθήσει. Αν το αναμενόμενο όνειρο δεν εμφανιζόταν η εγκοίμηση επαναλαμβανόταν πολλές συνεχόμενες νύχτες. Το όνειρο για μας σήμερα είναι συνήθως συνώνυμο του φανταστικού και άρα του ανύπαρκτου, γιατί ζούμε σ' έναν κόσμο όπου ο υλισμός και ο ορθολογισμός επικρατούν στης σκέψη και τη δράση μας. Όμως για τους αρχαίους προγόνους μας - και όχι μόνο για τους Έλληνες, αλλά για όλους τους αρχαίους λαούς της γης - το όνειρο είχε διπλό χαρακτήρα. Μπορούσε να παρουσιάσει ψεύτικες εικόνες είδωλα και φαντάσματα, αλλά και να δείξει αλήθειες και να συμβουλέψει σίγουρα, αν και μέσω συμβόλων πολλές φορές. Έπρεπε να εξηγηθεί όμως από τον κατάλληλο γνώστη. Υπήρχαν ειδικά ονειρομαντεία, όπως το περίφημο του Αμφιαράου και του Τροφώνιου στο οποίο ο αιτητής κατέβαινε σ' ένα όρυγμα κι έβγαζε μόνος του το χρησμό. Προηγούνταν νηστεία και γενικά έντονη ψυχολογική υποβολή, το δε όνειρο που έβλεπε εθεωρείτο ως το μήνυμα απάντηση στο αίτημα.

Όλα τα κείμενα των λαών είναι γεμάτα με αφηγήσεις σημαντικών αποκαλυπτικών ονείρων που βγήκαν αληθινά. Από τη Βίβλο μάς είναι αρκετά γνωστό το όνειρο του Φαραώ με τις παχιές και τις ισχνές αγελάδες το οποίο του ερμήνευσε ο Ιωσήφ.

Στην Αρχαία Ελλάδα, οι Πυθαγόρειοι έδιναν μεγάλη σημασία στα όνειρα , οι οποίοι μάλιστα μέσα από έναν κατάλληλο τρόπο ζωής με σωστή δίαιτα, μουσικά ακούσματα πριν από τον ύπνο, προσανατολισμό της σκέψης (Τι σφάλμα διέπραξα; Τι καλό έκανα; Τι υποχρέωση παρέλειψα;), προσπαθούσαν να δουν αποκαλυπτικά όνειρα. Οι Πυθαγόρειοι άσκησαν τεράστια επιρροή στον Πλάτωνα. Οι σκέψεις του στον Τίμαιο, η πλατωνική παρομοίωση του σώματος με φυλακή, η θεωρία της ανάμνησης, οι διάφοροι εσχατολογικοί μύθοι του μαθητή του Σωκράτη, προέρχονται από μια πυθαγόρεια ή, για την ακρίβεια, από μια ορφικοπυθαγόρεια παράδοση. Στον Πλάτωνα στην Πολιτεία, Κεφ. Θ 571 d, e , διαβάζουμε για τα όνειρα :

"Όταν όμως ένας άνθρωπος έχει ρυθμίσει τη δίαιτα του με τους κανόνες της υγιεινής και της σωφροσύνης, όταν, πριν παραδοθεί στον ύπνο, ξυπνάει το λογιστικό μέρος της ψυχής του και το θρέψει με καλούς λόγους και σκέψεις και συγκεντρώνει σ' αυτές όλη τη διάνοιά του, όταν χωρίς ούτε να στερήσει ούτε να παραφορτώσει το επιθυμητικό του, του παραχωρεί όσο ακριβώς χρειάζεται για να αποκοιμηθεί και να μην έρχεται να διαταράσσει το καλύτερο μέρος της ψυχής με τη χαρά ή τη λύπη του, αλλά το αφήνει να νιώσει, ότι δεν γνωρίζει από τα περασμένα ή από τα παρόντα ή από τα μέλλοντα. Όταν επίσης αυτός ο άνθρωπος κατευνάσει το θυμοειδές μέρος της ψυχής του και κοιμηθεί χωρίς να έχει την καρδιά του ταραγμένη από οργή εναντίον άλλων. Όταν τέλος καθησυχάζει αυτά τα δύο μέρη της ψυχής κρατώντας άγρυπνο μόνο το τρίτο, όπου εδρεύει η φρόνηση, και έτσι αναπαυθεί, ξέρεις βέβαια ότι τότε το πνεύμα του αγγίζει όσο γίνεται περισσότερο την αλήθεια..."

Η πίστη στη συμβολική κι αποκαλυπτική γλώσσα των ονείρων οδήγησε στην ονειροκριτική, που αναπτύχθηκε στην αρχαιότητα πάρα πολύ και υπήρξε μια πλουσιότατη φιλολογία. Ονειροκριτικά έγραψαν ο Αντιφών ο Αθηναίος ή τερατοσκόπος, ο Δημήτριος ο Φαληρεύς, ο Αντίπατρος, ο Αλέξανδρος ο Μύνδιος, ο Αρτέμων ο Μιλήσιος, ο Γεμίνος ο Τύριος, ο Αρτεμίδωρος του οποίου το "Ονειροκριτικόν" σώθηκε σε 5 βιβλία. Η μαντική αυτή εμπειρία, οδήγησε στην τεχνική αναζήτηση πληροφοριών μέσω των ονείρων. Η εγκοίμησις είπαμε ότι γινόταν σε ειδικούς τόπους (σπήλαια, χάσματα της γης, ιερά) όπου ήταν δυνατή η επικοινωνία με τους νεκρούς, τα χθόνια πνεύματα, ή τους θεούς, μιας και τα χάσματα της γης αποτελούν για την αρχαϊκή αντίληψη μια πύλη προς τον κάτω κόσμο. Παραλλαγή αυτής της μαντικής είναι η νεκρομαντεία που αναπτύχθηκε στα λεγόμενα ψυχομαντεία ή ψυχοπομπεία, όπως ήταν το περίφημο του Ταινάρου, μέσω ειδικών προσώπων που λεγόντουσαν ψυχαγωγοί (αυτοί που οδηγούν τις ψυχές των νεκρών πάνω) και η όλη τελετουργία λεγόταν ψυχαγωγία.

Ο συμβολικός και αποκαλυπτικός χαρακτήρας των ονείρων συνεχίζει να ισχύει και σήμερα, κόντρα στο μονόπλευρο ορθολογισμό που κυβερνά τη ζωή των περισσότερων ανθρώπων της εποχής μας. Έτσι ο χημικός τύπος του βενζολίου ανακαλύφθηκε χάρη σ' ένα όνειρο, πολλοί μεγάλοι μουσικοί έχουν δηλώσει ότι τις συνθέσεις τους τις άκουγαν πρώτα στο όνειρό τους και ακόμα και η διάσημη συγγραφέας Αγκάθα Κρίστι τις περίπλοκες υποθέσεις των αστυνομικών της διηγημάτων είχε δηλώσει ότι τις έβλεπε στον ύπνο της και τις κατέγραφε το πρωί.

Οι αρχαίοι είχαν βρει έναν τρόπο για να δεχτούν στον ύπνο τους τα όνειρα που τους οδηγούσαν σε θεραπείες.

ΘΑ ΛΑΜΨΕΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ


Σε σφοδρή επίθεση κατά της Γερμανίας και της πολιτικής της Ανγκέλα Μέρκελ προχώρησε, ποιος;
Ο πρόεδρος του Eurogroup, Ζαν Κλοντ Γιούνκερ, λέγοντας πως «Το ό,τι η Γερμανία ισχυρίζεται ότι πρέπει να πληρώσει εκείνη το λογαριασμό για όλες τις άλλες χώρες είναι μέρος του προβλήματος. Είναι μαζικά προσβλητικό για τους άλλους»!
Αν ο πρόεδρος του Eurogroup, προβαίνει σε τέτοια δήλωση, ο... εκ των αρχιτεκτόνων των Μνημονίων, τότε ότι και να πει στην Ελλάδα το αντιμνημονιακό μπλοκ κατά της Γερμανίας, είναι λίγο και "σεμνό" και αποδεικνύεται και η ρηχότητα των επιλογών των κυβερνήσεων Παπανδρέου και Παπαδήμου που με δέος μπροστά την Γερμανία έλεγαν "Ναι σε όλα".
Παράλληλα δικαιώνονται όλοι όσοι υποστήριζαν ότι με το να ακολουθούμε πολιτική υποταγής απέναντι στο Βερολίνο, όπως διέπραξαν ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, απλά υπογράφουμε την θανατική καταδίκη ως χώρα, γιατί η οικονομική πολιτική της Γερμανίας αποσκοπούσε μόνο στο να κερδίσει άμεσα και τολογλυφικά και όσι στο να βοηθήσει με μακροπρόθεσμη προοπτική στήριξης του ευρώ.
Ο Ζαν Κλοντ Γιούνκερ, βέβαια, αισθάνεται και πιο απελευθερωμένος και τα δηλώνει αυτά, καθώς ως πρωθυπουργός του Λουξεμβούργου, έχει "μεγάλο φόρτο εργασίας" και δεν θα επιδιώξει την ανανέωση της θητείας του ως επικεφαλής του Eurogroup.
Όπως λοιπόν μεταδίδει το Reuters, ο κ. Γιούνκερ δήλωσε πως ένας από τους βασικούς λόγους που τον Ιούνιο θα αποχωρήσει από το Eurogroup είναι η «συμπεριφορά Βερολίνου και δευτερευόντως του Παρισιού στην αντιμετώπιση της κρίσης της ευρωζώνης»!
Και όταν δήλωσε πως «Το ό,τι η Γερμανία ισχυρίζεται ότι πρέπει να πληρώσει εκείνη το λογαριασμό για όλες τις άλλες χώρες είναι μέρος του προβλήματος. Είναι μαζικά προσβλητικό για τους άλλους» συνέχισε λέγοντας «Τουλάχιστον επτά χώρες της ευρωζώνης έχουν χαμηλότερο επίπεδο χρέους από τη Γερμανία. Πως μπορεί να λέει ότι αυτή πληρώνει τον λογαριασμό, όταν άλλοι πληρώνουν τον δικό της»;
Αυτά έπρεπε να τα πει στην Ελλάδα στις κυβερνήσεις και στα "μεγάλα" ΜΜΕ που από το πρώι μέχρι το βράδυ μας έκαναν πλύση εγκεφάλου για το "πόσο ευγνώμονες πρέπει να είμαστε απέναντι στην Γερμανία"...

ΟΙ ΕΝΟΙΚΟΙ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ


Όλες οι εκτιμήσεις που βασίζονται κυρίως στις δημοσκοπήσεις που δημοσιεύτηκαν το τελευταίο διάστημα, ενισχύουν την πιθανότητα της εισόδου οκτώ και πλέον κομμάτων στη νέα Βουλή που θα προκύψει από τις εκλογές της 6ης Μαΐου 2012.
Αν συμβεί κάτι τέτοιο θα αποτελεί ρεκόρ για την κοινοβουλευτική ιστορία της Μεταπολίτευσης, αφού από το 1974 έως και το 2009 ποτέ δεν μπήκαν στη Βουλή περισσότερα από επτά κόμματα.
Στις δεκατρείς εκλογικές αναμετρήσεις της Μεταπολίτευσης, μόνο δύο φορές το 1977 και το 1990 κατάφεραν να περάσουν το κατώφλι της Βουλής επτά κόμματα.
Το 1977 τα επτά εισελθόντα κόμματα ήταν η ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ, η ΕΔΗΚ, το ΚΚΕ, η Εθνική Παράταξις, η Συμμαχία Αριστερών & Προοδευτικών Δυνάμεων και το Κόμμα Νεοφιλελευθέρων, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι το 1990, τα δύο από τα επτά κόμματα που κατέλαβαν έδρανα ήταν οι μουσουλμανικοί συνδυασμοί «Πεπρωμένο» στην Ξάνθη και «Εμπιστοσύνη» στη Ροδόπη.
Οι συνδυασμοί αυτοί δεν μπόρεσαν στη συνέχεια να εδραιώσουν την παρουσία τους, καθώς ο τότε πρωθυπουργός Κωνσταντίνος Μητσοτάκης άλλαξε τον εκλογικό νόμο και έθεσε ως προϋπόθεση εισόδου στη Βουλή πανελλαδικό πλαφόν 3%.
Από τις υπόλοιπες έντεκα εκλογές της Μεταπολίτευσης για το εθνικό κοινοβούλιο, πέντε φορές εισήλθαν στη Βουλή τέσσερα κόμματα, άλλες τόσες κατέλαβαν έδρες πέντε κόμματα, ενώ το 1981 όταν θριάμβευσε για πρώτη φορά το ΠΑΣΟΚ του Ανδρέα Παπανδρέου, η Βουλή ήταν «φτωχότερη» με τρικομματική σύνθεση (ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΚΚΕ).
Ανατρέχοντας στην παλαιότερη κοινοβουλευτική ιστορία διαπιστώνουμε ότι η κομματική ποικιλομορφία του ελληνικού κοινοβουλίου είχε σχεδόν καθοριστική εξάρτηση από το εκλογικό σύστημα, το οποίο σχεδόν πάντα προσαρμοζόταν ανάλογα με τις ανάγκες του εκάστοτε κυβερνώντος κόμματος.
Δεν είναι τυχαίο ότι από το 1926, για είκοσι εννέα εκλογικές αναμετρήσεις, αν συμπεριλάβουμε και τις εκλογές της 6ης Μαΐου, το εκλογικό σύστημα έχει αλλάξει ή προσαρμοστεί δεκαεννέα φορές, φαινόμενο που, όπως λένε ειδικοί, αποτελεί… παγκόσμιο ρεκόρ.
Πάντως, το ρεκόρ συμμετοχής πολιτικών κομμάτων κατέχει η σύνθεση της Βουλής που προέκυψε από τις εκλογές του της 7ης Νοεμβρίου του 1926, όταν καταργήθηκε το σφαιρίδιο και ίσχυσε για πρώτη φορά η γενικευμένη ψηφοφορία με ψηφοδέλτια, ενώ ίσχυσε επίσης για πρώτη φορά η απλή αναλογική.
Τότε, με εγγεγραμμένους εκλογείς που αποτελούσαν το 26% του συνολικού πληθυσμού και ψηφίσαντες που ήταν μόλις το 16,02%, δεκαπέντε κόμματα κατέλαβαν έδρανα, ενώ εξελέγησαν και δεκαπέντε ανεξάρτητοι υποψήφιοι.
Στη συνέχεια, το 1928, με πλειοψηφικό σύστημα, οι «εισακτέοι» μειώθηκαν στους δέκα και παρέμειναν πάλι δέκα το 1932 σε ψηφοφορία που έγινε με επαναφορά του αναλογικού συστήματος.
Η εφαρμογή εκ νέου του πλειοψηφικού συστήματος το 1933 είχε δραματικές συνέπειες, αφού μόνο τρία κόμματα (Ηνωμένη Αντιπολίτευσις, Εθνικός Συνασπισμός και Αγροτικόν Κόμμα Ελλάδος) μπήκαν στη Βουλή, ενώ το ίδιο συνέβη και το 1935 με το ίδιο σύστημα.
Όμως, το 1936, στις τελευταίες εκλογές πριν από τη δικτατορία του Ι. Μεταξά, η αλλαγή του εκλογικού συστήματος σε αναλογικό, αύξησε εντυπωσιακά τα κόμματα που εισήλθαν στη Βουλή που από τρία έγιναν έντεκα.
Η παρουσία έντεκα κομμάτων στις εκλογές του 1936 είναι η δεύτερη καλλίτερη επίδοση ποικιλομορφίας στο ελληνικό κοινοβούλιο τα τελευταία 86 χρόνια από τότε που η ψηφοφορία διεξάγεται με ψηφοδέλτια.
Μετά τον πόλεμο, από το 1946 και έως το 1964, όταν διεξήχθησαν οι τελευταίες εκλογές πριν από την απριλιανή δικτατορία, σε καμία από τις εννέα αναμετρήσεις δεν κατάφεραν να μπουν στη Βουλή περισσότερα από δέκα κόμματα.
Συγκεκριμένα, το 1946, μετά την κατοχή και τον εμφύλιο, υπήρχαν οι προϋποθέσεις, λόγω και του αναλογικού εκλογικού συστήματος, μιας έντονης κοινοβουλευτικής ποικιλομορφίας, αλλά λόγω της αποχής του ΚΚΕ και άλλων κομμάτων που το μιμήθηκαν, μπήκαν στη Βουλή τελικά επτά κόμματα.
Στις 5 Μαρτίου 1950, ισχύοντος ακόμη του αναλογικού συστήματος και μετά το οριστικό τέλος του εμφυλίου, κατέλαβαν έδρες δέκα κόμματα και μάλιστα με ποσοστά που παραπέμπουν στις σημερινές δημοσκοπήσεις, αφού οι δύο μεγάλες παραδοσιακές δυνάμεις, το Λαϊκό Κόμμα και το Κόμμα Φιλελευθέρων συγκέντρωσαν μαζί περίπου το 36,04% των ψήφων, όπως περίπου καταγράφουν τα γκάλοπ για το ΠΑΣΟΚ και τη ΝΔ σήμερα.
Μετά τις εκλογές του 1950 και έως το 1964 έγιναν άλλες επτά φορές βουλευτικές εκλογές, από τις οποίες οι πέντε με ενισχυμένη αναλογική και οι δύο με πλειοψηφικό σύστημα.
Σε αυτές τις επτά αναμετρήσεις καμία κοινοβουλευτική περίοδος δεν φιλοξένησε περισσότερα από έξι κόμματα. Με το πλειοψηφικό σύστημα διεξήχθησαν οι εκλογές του 1952 και του 1956 από τις οποίες προέκυψαν συνθέσεις με μόνο τρία κόμματα.
Ειδικότερα, στις 19 Φεβρουαρίου 1956 ίσχυσε το περιβόητο «τριφασικό» σύστημα (Ν.3457/1955) με αποτέλεσμα να μπουν στη Βουλή μόνο τρία κόμματα τα οποία ήταν η νεοϊδρυθείσα ΕΡΕ που απορρόφησε το μεγαλύτερο μέρος του Ελληνικού Συναγερμού, η επίσης νεοϊδρυθείσα Δημοκρατική Ένωσις (σύμπραξη Κέντρου και Αριστεράς) και ο Ανεξάρτητος Δημοκρατικός Συνδυασμός στο Ρέθυμνο με επικεφαλής τον Παύλο Βαρδινογιάννη που πήρε τρεις έδρες.
Με ενισχυμένη αναλογική το 1951 η σύνθεση της Βουλής είχε έξι κόμματα, τον Μάιο του 1958, όταν η ΕΔΑ ανακηρύχθηκε αξιωματική αντιπολίτευση, τα κόμματα ήταν πέντε, το Νοέμβριο του 1963 τέσσερα, ενώ στις εκλογές τις αποκαλούμενες «βίας και νοθείας» τον Οκτώβριο του 1961 ήταν τρία κόμματα όσα και στην αναμέτρηση του Φεβρουαρίου του 1964.
Στους δύο πίνακες που ακολουθούν καταγράφεται:
α) ο αριθμός των πολιτικών κομμάτων που εισήλθαν στη Βουλή με το αντίστοιχο έτος εκλογών από το 1926, και
β) τα πολιτικά κόμματα που αποτέλεσαν τη σύνθεση της Βουλής στις εκλογές την περίοδο της Μεταπολίτευσης.

ΚΟΜΜΑΤΑ ΕΚΛΟΓΕΣ
15 1926
11 1936
10 1928,1932, 1950
7 1946, 1977,1990
6 1951
5 1958, 6/1989, 11/1989, 1996, 2007, 2009
4 1963, 1974, 1985, 1993, 2000, 2004
3 1933, 1935, 1952, 1956, 1961,1964, 1981

Οι συνθέσεις της Βουλής στη μεταπολίτευση
1974: 4 κόμματα (ΝΔ, ΕΚ/ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, Ενωμένη Αριστερά)
1977: 7 κόμματα (ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΕΔΗΚ, ΚΚΕ, Εθνική Παράταξις, Συμμαχία Αριστερών & Προοδευτικών Δυνάμεων, Κόμμα Νεοφιλελευθέρων)
1981: 3 κόμματα (ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΚΚΕ )
1985: 4 κόμματα (ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΚΚΕ, ΚΚΕ Εσωτ.)
ΙΟΥΝ. 1989: 5 κόμματα (ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, Συνασπισμός της Αριστεράς & της Προόδου, ΔΗΑΝΑ, Εμπιστοσύνη- Μουσουλμάνοι Ροδόπης)
ΝΟΕ. 1989: 5 κόμματα (ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, Συνασπισμός της Αριστεράς & της Προόδου, Οικολόγοι Εναλλακτικοί-ΟΟΕΟ, Εμπιστοσύνη- Μουσουλμάνοι Ροδόπης)
1990: 7 κόμματα ((ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, Συνασπισμός της Αριστεράς & της Προόδου, Οικολόγοι Εναλλακτικοί-ΟΟΕΟ, ΔΗΑΝΑ, Εμπιστοσύνη- Μουσουλμάνοι Ροδόπης, Πεπρωμένο-Μουσουλμάνοι Ξάνθης)
1993: 4 κόμματα (ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, Πολιτική Άνοιξη, ΚΚΕ)
1996: 5 κόμματα (ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΚΚΕ, Συνασπισμός της Αριστεράς & της Προόδου, Δημοκρατικό Κοινωνικό Κίνημα (ΔΗΚΚΙ)
2000: 4 κόμματα (ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΚΚΕ, Συνασπισμός της Αριστεράς & της Προόδου)
2004: 4 κόμματα (ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΚΚΕ, Συνασπισμός της Αριστεράς & της Προόδου)
2007: 5 κόμματα (ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΚΚΕ, Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς-ΣΥΡΙΖΑ, Λαϊκός Ορθόδοξος Συναγερμός-ΛΑΟΣ)
2009: 5 κόμματα (ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΚΚΕ, Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς-ΣΥΡΙΖΑ, Λαϊκός Ορθόδοξος Συναγερμός-ΛΑΟΣ

ΠΕΡΙΕΡΓΗ ΑΝΑΚΑΛΥΨΗ ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΤΟΥΡΚΙΑ


Το «αυτοκινητάκι» ήταν μαζί με παιχνίδια κούκλες και σφυρίχτρες - όλα φτιαγμένα από πέτρα. Το αυτοκίνητο παιχνίδι είναι τουλάχιστον 7.500 ετών - που χρονολογείται.... από τα τέλη της Λίθινης Εποχής.
Το αυτοκίνητο είναι «σαν ένα αντίγραφο" των σημερινών αυτοκινήτων!!!
Προσθέτοντας ότι μοιάζει επίσης και με τρακτέρ. Ωστόσο, οι αρμόδιοι αρχαιολόγοι του Μουσείου Mardin δεν εξήγησαν πώς ένα αυτοκίνητο παιχνίδι θα μπορούσε να είναι 7.500 χρόνια παλιό. Σχολιάζοντας τα άλλα αρχαία παιχνίδια, είπαν:
«Πιστεύουμε ότι οι σφυρίχτρες και οι κούκλες είναι 5.000 έως 6.000 ετών. Οι σφυρίχτρες είναι ακόμα σε κατάσταση
λειτουργίας

ΘΑΥΜΑΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΥΣΤΡΑΛΟΥΣ


ΟΤΑΝ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΠΟΥ ΓΕΝΝΗΣΕ ΤΗΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ,ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΠΟΥ ΓΕΝΝΗΣΕ ΤΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ,ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΠΟΥ ΓΕΝΝΗΣΕ ΤΗΝ ΓΛΩΣΣΑ,ΤΗΝ ΓΡΑΦΗ,ΟΤΑΝ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΧΩΡΑ ΠΟΥ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΑΠΙΑΣΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΧΩΡΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ.ΕΔΩ ΚΑΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΝΕΝΑΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΔΕΝ ΗΘΕΛΕ ΝΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΨΕΙ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ,ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΗΘΕΛΕ ΝΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΨΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΑΓΕΙ ΑΝ ΘΕΛΕΤΕ ΑΚΟΜΑ ΤΗΝ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΡΑΦΗ,ΠΑΡΑ ΕΧΟΥΝ ΨΗΦΙΣΕΙ ΝΟΜΟΥΣ ΠΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΓΛΩΣΣΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΓΡΑΦΗ ΤΕΙΝΟΥΝ ΝΑ ΤΙΣ ΕΞΑΦΑΝΙΣΟΥΝ,ΞΑΝΑΓΡΑΦΟΥΝ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ,ΤΗΝ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ,ΔΕΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΜΟΝΑΔΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ,ΔΕΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΑΚΑΛΥΨΗ ΤΗΣ ΓΡΑΦΗΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΡΧΑΙΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΑΡΑ ΒΑΖΟΥΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΜΠΟΔΙΑ.
ΚΑΙ ΟΜΩΣ Η ΕΛΛΑΔΑ ΜΠΟΡΕΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΝΑ ΣΒΗΝΕΙ ΑΛΛΑ ΣΤ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΛΕΣ ΚΑΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΑ ΧΕΡΙ ΘΕΙΚΟ ΠΟΥ ΒΟΗΘΑΕΙ ΠΑΝΤΑ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΑΥΤΗ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ.
ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ ΜΙΑ ΧΩΡΑ ΜΑΚΡΙΝΗ ΜΙΑ ΧΩΡΑ ΠΟΥ ΣΕΒΕΤΑΙ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΛΛΟΝ ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΕΜΑΣ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΕΝΝΟΩ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ,
ΤΙ ΕΝΝΟΩ; ΜΠΕΙΤΕ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ http://www.wingedsandals.com/ ΚΑΙ ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΤΑΙ ΓΙΑΤΙ ΕΧΩ ΚΑΝΕΙ ΟΛΟ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΠΡΟΛΟΓΟ,ΟΙ ΑΥΣΤΡΑΛΟΙ ΒΡΗΚΑΝ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΥΠΕΡΟΧΟ ΤΡΟΠΟ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥΣ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΟΤΑΝ ΕΜΕΙΣ ΕΔΩ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΜΑΘΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΤΙΠΟΤΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΕΓΑΛΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ.ΘΑΥΜΑΣΤΕ ΤΟΥΣ ΑΥΣΤΡΑΛΟΥΣ

ΞΕΡΩ ΠΟΙΟΣ ΕΙΜΑΙ


Φίλε μου Έλληνα!

Πρόσεξε πολύ καλά που θα τη βάλεις… τη ψήφο σου στις 6 Μαΐου. Δεν είμαι ο καταλληλότερος για να σε προειδοποιήσω, αλλά έχω ταυτότητα. Είμαι ο Νεοέλληνας της διπλανής σου πόρτας. Είμαι ο νέος άνθρωπος που μοχθεί για την καθημερινότητά του και δε βασίζεται στις εύκολες γνωριμίες, στα κολακευτικά χτυπήματα του ώμου, στις πλάτες του μπαμπά του.

Είμαι αυτός που δε φωνάζει για αυτά που κάποτε τον έφερναν στο προσκήνιο της ιστορίας (ναι, ακόμα και αυτά εγώ είμαι, αλλά αυτά είναι το παρελθόν μου και εγώ ψάχνω το μέλλον μου) ούτε φωνάζει για να διεκδικήσει αυτό που είναι, γιατί τα ξέρει. Δεν είμαι ο σύγχρονος πεοταλαντωτής (=μαλάκας, συγγνώμη αλλά ελπίζω να μη σε προσβάλει η λέξη!). Ναι, από την άλλη όμως, σαν νέος άνθρωπος με ενδιαφέρει ο έρωτας, η σεξουαλική μου ζωή, η διασκέδασή μου, η δημιουργία των μελλοντικών μου ιστοριών-εμπειριών μου. Αυτό δε με κάνει απαθή όπως πολύ έχουν προσπαθήσει να πείσουν τη πλειοψηφία του κόσμου. Ξέρω ποιος είμαι!

Είμαι άνθρωπος με πατρίδα οριοθετημένη, με ιστορία γεμάτη αγώνες, με μια σημαία που αγγίζει τα χρώματα του καθαρού ουρανού (γαλάζια απόχρωση), αλλά και του ουρανού που στάζει όταν πονάει (λευκό χρώμα).

Είμαι αυτός που θέλω ελεύθερα και τις επόμενες δεκαετίες να λέω «ευχαριστώ Ελλάδα» και όχι «ευχαριστώ προάστιο της Ενωμένης Γερμανίας». Θέλω να λέω ευχαριστώ στη γλώσσα που μου μετέδωσε η «αγράμματη» οικογένειά μου, η μη in οικογένειά μου όταν με έστελνε για 12 συναπτά έτη σε δημόσια σχολεία. Είμαι ο άνθρωπος που πιστεύει στην παιδεία, στην έρευνα, στην επιστήμη, στην αξία του τόπου, στην καρδιά των συνανθρώπων μου, σε όλα αυτά που οι άλλες χώρες έχουν επενδύσει και έχουν πραγματικά την ανάπτυξη. Γιατί φίλε μου Έλληνα, η πολυπόθητη ανάπτυξη δε βρίσκεται μόνο σε εργοστάσια και βιομηχανίες. Βρίσκεται στην επένδυση της γνώσης, στην προαγωγή της επιστήμης και στη στήριξη των ανθρώπων που δημιουργούν νέες ιδέες. Για αυτό λίγο πριν την κάλπη αναρωτήσου… θέλουμε μια χώρα φάμπρικας με πολλά και φτηνά εργατικά χέρια ή μια χώρα ιδεών και επιστημόνων σε όλους τους σύγχρονους τομείς;

Δεν είμαι anonymous, κουκουλοφόρος ή αυτός που τα σπάει στις διαδηλώσεις. Βασικά, δεν κατεβαίνω στις πορείες (αν και πίστεψέ με πολύ θα το ήθελα), γιατί με όλα αυτά που γίνονται κάθε φορά σε αυτές τις εκδηλώσεις κινδυνεύει η ζωή μου. Βλέπεις φίλε μου, μαζί με όλα τα παραπάνω είμαι άνθρωπος με κινητική αναπηρία, που δε μπορεί να προστατεύσει τον εαυτό του εξαιτίας τις αδυναμίας μου να κουνήσω τα χέρια μου. Και για αυτό θέλω μετά τις 6 Μαΐου να συνεχίσουν να υπάρχουν οι ελεύθερες διαδηλώσεις, όταν η πολιτεία δε λειτουργεί σωστά αλλά και να μπορώ και εγώ να συμμετέχω γιατί θα είναι ειρηνικές.

Φίλε μου Έλληνα ή Γραίκο (σημασία δεν έχει οι άλλοι πως σε χαρακτηρίζουν αλλά το πώς τους έχεις πείσει πως πρέπει να φορτίζουν τη λέξη που λένε για εσένα). Μην ακούς τι δεν είσαι. Άκου μόνο τι θέλεις να γίνεις. Δεν είσαι ο «λαός», η μονάδα δηλαδή που εύκολα χειραγωγείται. Είσαι ξεχωριστή οντότητα από το διπλανό σου. Είσαι μοναδικός πολίτης. Είσαι ο Κώστας, η Μαρία, ο Γιάννης, η Δέσποινα. Εκτίμησε τα όνειρά σου και δες αν ταιριάζουν με του γείτονα. Μη γίνεσαι φερέφωνο απόψεων που δεν πιστεύεις εσύ ο ίδιος. Μη ψηφίσεις με βάση το εγώ, αλλά το εμείς… το εμείς για όλους! Είναι ο δικός μας τρόπος για αλλαγή!

Το μέλλον δε βρίσκεται στη νέα μόδα των συνεργασιών. Η ψήφος δεν πρέπει να πάει στον καλύτερο συνδυασμό χρωμάτων, στο καλύτερο ανοιξιάτικο μοντελάκι. Πρέπει να πάει σε νέους ανθρώπους, σε νέες ιδέες, σε νέες απόψεις. Πρέπει να προσφερθεί στην ομάδα των ανθρώπων που προτείνουν ολοκληρωμένες απόψεις και προγράμματα σε ό, τι αφορά την παιδεία, τον τουρισμό, την προστασία των κοινωνικών ομάδων, την αγροτική επένδυση, τη ναυτιλία, την έρευνα και όχι ΜΟΝΟ την οικονομία και το ασφαλιστικό.

Στην ομάδα που σέβεται την διαφορετικότητα του φύλου, της εθνικότητας, της θρησκευτικής πεποίθησης, της σωματικής διάπλασης. Να μη δοθεί στον αρχηγό που απλά ζητά να γίνει Πρωτοϋπουργός, αλλά σε αυτόν που θέλει μια Ελλάδα που ενδιαφέρεται για την ουσιαστική πρόοδο. Διαβάστε, συγκρίνετε και αποφασίστε με κλειστή τηλεόραση, μόνοι σας, για το τι θα κάνουμε αύριο.

Σίγουρα μπορούμε ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ να βρούμε ΜΙΑ ΛΥΣΗ για όλους όσους νιώθουν και είναι Έλληνες. Μη πέσετε στην παγίδα του φόβου. Έχουμε ζήσει πολλά ως έθνος, αλλά έχουμε ζήσει. Και ζήσαμε αυτές τις κακουχίες γιατί πιστεύουμε στην ελευθερία, στην ανεξαρτησία. Δεν είναι το δίλημμα Ευρώπη ή μόνοι μας! Δεν είναι η θεωρία μνημόνιο ή αντιμνημόνιο! Θεωρώ πως είναι η απόφαση που θα μας κάνει ξανά ελεύθερους. Μπορεί να πεινάσουμε, αλλά ας είμαστε ελεύθεροι. Και την ελευθερία δεν τη δίνει κανείς, μόνο διεκδικείται όταν δεν υπάρχει. Και τώρα δεν υπάρχει!

Δεν είμαι ο καταλληλότερος άνθρωπος για να μιλήσω. Είμαι άνθρωπος όμως με ταυτότητα. Είμαι ο Στέλιος Κυμπουρόπουλος, ειδικευόμενος ιατρός και πιστεύω πως η Ελλάδα δεν ανήκει μόνο στην ιστορία της. Είναι κομμάτι του αύριο, που μόνο εμείς μπορούμε να το ορίσουμε! Εγώ έχω ονειρευτεί μια Ελλάδα που κοιτάζει τον πολίτη ουσιαστικά, με ένα κράτος που έχει υποχρεώσεις απέναντι στους ανθρώπους, ενώ και οι πολίτες έχουν υποχρεώσεις λογικές και ανάλογες με τις δυνατότητες τους απέναντι στο κράτος. Μια Ελλάδα που έχει την επιστήμη ως βασικό στόχο για τη βελτίωση. Μια Ελλάδα που… που δεν έχει όρια, που δε φοβάται, που είναι ελεύθερη! Εσύ;

Στέλιος Κυμπουρόπουλος

ΔΙΕΔΩΣΕ ΤΟ

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More