ΕΛΛΑΔΑ

ΒΡΕΘΗΚΑΝ ΟΙ ΤΑΦΟΙ ΤΗΣ ΡΩΞΑΝΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Δ;

Μπροστά σε μια μεγάλη αρχαιολογική ανακάλυψη πιθανόν να βρίσκονται τα συνεργεία της ΚΗ’ Εφορείας Κλασσικών Αρχαιοτήτων Σερρών..... Μετά από έρευνες ετών και αξιοποιώντας την ιστοριογραφία και τις προφορικές παραδόσεις της περιοχής, οι αρχαιολόγοι κατέληξαν σε μία «τούμπα» σε αγροτική περιοχή του Δήμου Αμφίπολης.

ΟΔΗΓΟΣ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ

Πολλοί φίλοι και φίλες μου έχουν ζητήσει να γράψω ένα αρθρο με "Οδηγίες Επιβίωσης",γιατί μπορεί σύντομα να αντιμετωπίσουμε δύσκολες καταστάσεις που να οφείλονται σε διάφορους λόγους,όπως πτώχευση και στάση πληρωμών,περίεργα και πρωτόγνωρα γεωφυσικά φαινόμενα και εγώ δεν ξέρω τι άλλο.

ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ 16/10/1912

Το έργο της απελευθέρωσης της Κατερίνης ανατέθηκε στην 7η Μεραρχία του Στρατού Θεσσαλονίκης, που είχε διοικητή το Συνταγματάρχη (ΠΒ) Κλεομένη Κλεομένους. Στις.. 15 Οκτωβρίου 1912 εκδόθηκε η Διαταγή των Επιχειρήσεων.

ΠΛΑΝΗΤΕΣ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

Οι πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος είναι 8. Ερμής, Αφροδίτη, Γη, Άρης, Δίας, Κρόνος, Ουρανός και Ποσειδώνας. Και έχουνε όλοι αρχαία ελληνικά ονόματα προς τιμήν των αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων που θεμελίωσαν την αστρονομία. Ας γνωρίσουμε λοιπόν τα μυθικά πρόσωπα των οποίων τα ονόματα πήραν οι πλανήτες.

Η ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Αν καλούσαμε στις μέρες μας σ’ ένα γεύμα κάποιους αρχαίους Έλληνες όπως τον... Ηρόδοτο, τον Ηρακλή ή τον Αριστοφάνη..

Δευτέρα, 11 Ιουλίου 2011

ΑΣ ΤΗΝ ΞΕΧΑΣΟΥΜΕ ΛΟΙΠΟΝ


ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΧΩΡΑ ΜΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ Η ΤΟ ΠΑΡΑΓΩΓΟ ΤΗΣ ΙΕΡΗΣ ΑΥΤΗΣ ΛΕΞΕΩΣ.
ΚΑΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΑΥΤΗΣ VARDRASKA
Η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΑΔΑ

Ο πρωθυπουργός της ΠΓΔΜ, Νίκολα Γκρούεφσκι, ζήτησε σήμερα από την ΕΕ να αφιερώσει περισσότερη προσοχή για την επίλυση της εκκρεμότητας της ονομασίας, ενώ ο πρωθυπουργός της Σλοβενίας, Μπόρουτ Πάχορ, προειδοποίησε ότι η ΠΓΔΜ μπορεί να καταστεί μία «ξεχασμένη χώρα» αν δεν βρεθεί σύντομα λύση στο ζήτημα της ονομασίας.

Σε ομιλία του στην διάσκεψη "Croatia Summit" που διεξάγεται στο Ντουμπρόβνικ της Κροατίας, ο πρωθυπουργός της Σλοβενίας Μπορούτ Πάχορ αναφέρθηκε ιδιαίτερα στην εκκρεμότητα μεταξύ της ΠΓΔΜ και της Ελλάδας για το ζήτημα της ονομασίας, σημειώνοντας ότι είναι σημαντικό για την ΠΓΔΜ να βρει μία συμβιβαστική λύση με την Ελλάδα για το θέμα αυτό, για να μην καταστεί μία "ξεχασμένη χώρα".

Από την πλευρά του ο πρωθυπουργός της ΠΓΔΜ, Νίκολα Γκρούεφσκι σημείωσε ότι η χώρα του επιθυμεί την εξεύρεση λύσης στο θέμα της ονομασίας, η οποία δεν θα θίξει τα ζητήματα ταυτότητας.

"Ένα σημαντικό μέρος της διαδικασίας της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης είναι το κλείσιμο των ανοιχτών διμερών θεμάτων, ακολουθώντας το παράδειγμα της Σλοβενίας και της Κροατίας. Στο πλαίσιο αυτό η Μακεδονία αναμένει από την ΕΕ να δώσει μεγαλύτερη προσοχή στην περισσότερο συναισθηματική παρά ορθολογική πτυχή του προβλήματος με το νότιο γείτονά μας, που συνδέεται με το όνομά μας, η οποία σίγουρα θα οδηγήσει σε επιτυχή κλείσιμο του προβλήματος. Θα συνεχίσουμε να διαδραματίζουμε ενεργό ρόλο για να βρεθεί μια ρεαλιστική λύση για την εκκρεμότητα η οποία θα βασίζεται στις αρχές του σεβασμού της εθνικής ταυτότητας και του σεβασμού της διαφορετικότητας, οι οποίες δεν είναι μόνο δικές μας, αλλά και βασικές αξίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Μιλάμε για λύσεις που δεν θα θέτουν σε κίνδυνο την εθνική, γλωσσική και πολιτιστική ταυτότητα " ανέφερε ο κ.Γκρούεφσκι.

Ο κ. Πάχορ ανέφερε ακόμη ότι "δεδομένης της τρέχουσας κρίσης στην Ελλάδα, τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή να γίνει μια στροφή στις συνομιλίες για το όνομα".

ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΜΑΚΡΙΑ


Ένα σμήνος άγνωστων ιπτάμενων αντικειμένων ισχυρίζονται ότι εντόπισαν ερευνητές... του SETI (Search for Extra-Terrestrial Intelligence).
Τα ιπτάμενα βρίσκονται πολύ κοντά στο ηλιακό σύστημα με κατεύθηνση προς την Γη, όπως αναφέρει η ιστοσελίδα conspiracy channel.
Το ζήτημα είναι ότι το SETI κλείνει λόγω περικοπής εξόδων και ορισμένοι ερευνητές καταγγέλλουν ότι το θέμα είναι πως το κλείνουν ακριβώς επειδή εντόπισε τα αντικείμενα που κινούνται προς την κατεύθυνση του πλανήτη μας.
Τα αντικείμενα, σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πηγές, βρίσκονται πέρα από την τροχιά του Πλούτωνα, και έχουν ένα πολύ εντυπωσιακό μέγεθος: περίπου 240 χλμ. και 50-80 χλμ. πλάτος.
Οι Ειδικοί του SETI ήταν σαφείς: «Αυτά τα αντικείμενα είναι γνωστά στη NASA εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα, και είναι πραγματικά. Ωστόσο, η NASA δεν θέλει να ενημερώσει το κοινό. Αυτά τα ξένα σκάφη κινούνται προς τη Γη, και οι κυβερνήσεις το γνωρίζουν».
Για να δείτε τα σκάφη μπείτε στο Sky-map.org -διαδραστικός χάρτης του ουρανού- και δώστε τις ακόλουθες συντεταγμένες στο πεδίο αναζήτησης:
19 25 12 -89 46 03 - το πρώτο μεγάλο πλοίο
16 19 35 -88 43 10 - το δεύτερο μεγαλύτερο πλοίο
02 26 39 -89 43 13 - κυκλικό αντικείμενο


ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΧΩΡΙΣ ΤΟ ΕΥΡΩ;


Ο Γερμανός πρόεδρος του Ινστιτούτου Οικονομικών Ερευνών (ΙFO), γνωστός πλέον για τις τοποθετήσεις του για το Ελληνικό ζήτημα , Χανς Βέρνερ Ζιν, επαναλαμβάνει την εκτίμηση του ότι η Ελλάδα «θα τα φέρει βόλτα» καλύτερα χωρίς το ευρώ.

Μιλώντας στην οικονομική εβδομαδιαία εφημερίδα Wirtschfatswoche αναφέρει χαρακτηριστικά: «Για να ξαναγίνει ανταγωνιστική η χώρα, πρέπει να φτηνύνει κατά 20 με 30%. Με το ευρώ αυτό δεν γίνεται», ενώ παρομοιάζει τις περικοπές μισθών και τα μέτρα λιτότητας με τη Δημοκρατία της Βαιμάρης.

«Η κατάσταση είναι ίδια όπως και στη Γερμανία επί καγκελαρίας Χάινριχ Μπρύνινγκ. Από το 1928 μέχρι το 1933 οι τιμές μειώθηκαν κατά 23%, οι μισθοί κατά 30%. Η χώρα οδηγήθηκε στο χείλος εμφυλίου» είπε. «Αν έβγαινε η Ελλάδα για ένα διάστημα από το ευρώ, θα ανακτούσε αργά ή γρήγορα την ανταγωνιστικότητά της και στη συνέχεια θα μπορούσε να ξαναμπεί με μια άλλη ισοτιμία».

Ο γερμανός οικονομολόγος δεν απέκλεισε τον κίνδυνο σε αυτήν την περίπτωση οι πελάτες να σηκώσουν τα χρήματά τους από τις τράπεζες, αλλά ούτως άλλως, όπως προειδοποίησε, η παραμονή της χώρας στη ζώνη του ευρώ θα οδηγούσε στο ίδιο αποτέλεσμα.

Η ΑΡΑΧΝΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ


Η Αράχνη ήταν κόρη του βαφέα Ίδμονα από την Κολοφώνα. Κατοικούσε στην πόλη της Λυδίας Ύπαιπα. Η υφαντική της τέχνη ήταν τόσο ξακουστή ώστε ακόμα και οι Νύμφες πήγαιναν για να θαυμάσουν τα έργα της. Όλοι πίστευαν πως η Αράχνη είχε διδαχθεί την τέχνη της από τη θεά Αθηνά. Εκείνη όμως το αρνιόταν και προκάλεσε μάλιστα τη θεά σε διαγωνισμό για να φανεί ποια υφαίνει καλύτερα.Η Αθηνά μεταμορφώθηκε σε γριά και συμβούλεψε την κοπέλα ότι ήταν ασέβεια να προσπαθεί κάποιος να αναμετρηθεί με τους θεούς. Όμως η Αράχνη δεν άκουσε τις συμβουλές της και συνέχισε να προκαλεί τη θεά. Τότε η Αθηνά πήρε την κανονική της μορφή κι ο αγώνας άρχισε. Η Αθηνά στο υφαντό της παράστησε δυο θέματα. Το κεντρικό θέμα ήταν ο αγώνας της με τον Ποσειδώνα για την προστασία της Αθήνας. Το άλλο απεικόνιζε τέσσερις θνητούς (ένας σε κάθε γωνία του υφαντού) να τιμωρούνται γιατί είχαν τολμήσει να αναμετρηθούν με θνητούς.Η Αράχνη στο δικό της υφαντό είχε παραστήσει τους έρωτες του Δία και άλλων θεών με θνητές καθώς και τις μορφές που είχαν πάρει για πετύχουν το σκοπό τους.Η Αθηνά πήρε το έργο της Αράχνης στα χέρια της και προσπάθησε να του βρει ψεγάδια. Όταν δεν κατάφερε να του βρει κάποιο ελάττωμα θυμωμένη από τις παραστάσεις του υφαντού και τυφλωμένη από την ζήλια το έσκισε και χτύπησε με το αδράχτι της την κοπέλα στο πρόσωπο.Η Αράχνη από ντροπή για την προσβολή που της έγινε επιχείρησε να κρεμαστεί. Η θεά όμως δεν την άφησε να πεθάνει. Την μεταμόρφωσε στο γνωστό έντομο και την καταράστηκε να είναι πάντα κρεμασμένη καθώς θα εξασκεί την παλιά της τέχνη. Ὁ δὲ Ζηνοδότειος Θεόφιλος ἱστορεῖ, ὡς ἄρα ἐν τῇ Ἀττικῇ δύο ἐγένοντο ἀδελφοὶ, Φάλαγξ μὲν ἄρσην, θήλεια δ' Ἀράχνη τοὔνομα· καὶ ὁ μὲν Φάλαγξ ἔμαθε παρὰ τῆς Ἀθηνᾶς τὰ περὶ τὴν ὁπλομαχίαν, ἡ δὲ Ἀράχνη τὰ περὶ τὴν ἱστοποιίαν· μιγέντας δὲ ἀλλήλοις στυγηθῆναι ὑπὸ τῆς θεοῦ καὶ μεταβληθῆναι εἰς ἑρπετὰ, ἃ δὴ καὶ συμβαίνει ὑπὸ τῶν ἰδίων τέκνων κατεσθίεσθαι. Θεόφιλος, Fragmenta 5, 3

Η ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑ


Γράφει ο Δημήτρης Μαυρίδης,

Εκείνο που η λέξη ελληνικότητα φέρνει αμέσως στο νου είναι η άμεση εμπειρία. H γλώσσα, ο τόπος και η ιστορική μνήμη, αλλά και οι τρόποι που τη χαρακτηρίζουν είναι άμεση εμπειρία. Αυτά είναι πράγματα δεδομένα, που δύσκολα περιγράφονται.

Πρόκειται για ζώσες ιστορικές μορφές και για καθημερινή πρακτική. Πρόκειται, με άλλα λόγια, για όλα αυτά που γενικά αντιλαμβανόμαστε ως «πολιτισμικά χαρακτηριστικά». Τα πολιτισμικά χαρακτηριστικά και το πολιτισμικό περιβάλλον προσδιορίζουν σε μεγάλο βαθμό τις ανθρώπινες συμπεριφορές. Οι μακραίωνες εμπειρίες και παραδόσεις του Ελληνισμού μας υποχρεώνουν στη θεώρηση της πολιτισμικής πραγματικότητας ως θεμελιώδους χαρακτηριστικού του.

Η κοσμοϊστορικών διαστάσεων παρουσία μας, τα επιτεύγματά μας, οι αγώνες μας, οι επιτυχίες και οι αποτυχίες μας μπορούν να γίνουν κατανοητά ως ιδιαίτερες συμπεριφορές και χαρακτήρες μέσα σε ένα κόσμο μεγάλης πολιτισμικής πολυμορφίας, όπου οι αξίες, οι παραδόσεις και οι αντιλήψεις μπορούν πάντα να αναιρεθούν από το διαφορετικό, το παράδοξο και το τυχαίο.

Όσον αφορά τη γλώσσα, αυτή αποτελεί τη ζώσα ελληνικότητα, της οποίας η παράδοση συνεχίζεται και παραδίδεται σταθερά και μόνιμα κάθε στιγμή. Η γλώσσα αποτελεί το βέβαιο, αλλά άυλο σώμα της παράδοσης και αυτή μας κάνει ικανούς να γνωρίσουμε και να κοινωνήσουμε στην ελληνικότητα. Ιδιαίτερη αξία της ελληνικής γλώσσας είναι η από την αρχαιότητα δομή της, που προσφέρεται στην προσέγγιση του κόσμου ως μεταφυσικής πραγματικότητας. Η ελληνική γλώσσα είναι η γλώσσα της φιλοσοφίας κατ΄ εξοχήν. Αλλά και η ελληνική γραφή είναι μοναδική και γεμάτη ιδιορρυθμίες, που βέβαια αποτελούν στοιχεία ταυτότητας. Μέσα από τη γλώσσα και με τη στήριξή της μπορούμε να αντιληφθούμε την ύπαρξη και τη σημασία του τόπου.

Τόπος, χώρος, χρόνος είναι έννοιες που αποκτούν σημασία με την ανθρώπινη πολιτισμική παρουσία. Αποτελούν δηλαδή πολιτισμικά και κοινωνικά αποτελέσματα. Ο χώρος από άξενος και χαώδης μετατρέπεται σε τόπο με την ανθρώπινη παρουσία. Η αντίληψη για τον τόπο είναι, βέβαια, μία αντίληψη υποκειμενική. Ο τόπος δεν είναι μία συγκεκριμένη οπτική παράσταση, ένας χώρος πού μπορεί να μετρηθεί ή ένα τοπογραφικό σύστημα, αλλά μία διανοητική κατασκευή, μία επέκταση της ατομικής και της συλλογικής ύπαρξης. Ο τόπος περιγράφεται και γίνεται κατανοητός με υποκειμενικό τρόπο. Τίποτε δεν είναι πιο χαρακτηριστικό για την υποκειμενικότητα του τόπου από τις καλλιτεχνικές περιγραφές και τα εγκώμια. Έτσι μπορούμε να καταλάβουμε πόσο βαθιά σχέση έχει ο τόπος με την ταυτότητα, πόσο ουσιαστικά συνδέεται με την ιστορία και με τα συστήματα έκφρασης – γλώσσα, γραφή και τέχνη. Ο τόπος είναι αντικείμενο και εμπειρία, αφού ως παλίμψηστο συσσωρεύει και εκθέτει την ιστορική εμπειρία. Ο τόπος γίνεται συγκεκριμένος ως ιστορική εμπειρία και βοηθά την αντίληψή μας, ώστε αυτή να επιβεβαιωθεί ως ιστορική μνήμη.

Ωστόσο, ο τόπος βρίσκεται μόνιμα σε αμφισβήτηση: κάθε στιγμή κάποια από αυτά τα ίχνη και τα μνημεία της παράδοσης και της ιστορικής εμπειρίας αίρονται από το ετερόδοξο, το αλλότριο και το τυχαίο. Αλλά και ο χρόνος καταστρέφει, ενώ εμείς είμαστε υποχρεωμένοι να διατηρούμε. Τους τελευταίους αιώνες, μάλιστα, βρισκόμαστε αντιμέτωποι, όχι μόνον με τον χρόνο, αλλά και με τη θύελλα μιας πολιτισμικής αλλοτρίωσης.

Η ιστορική μνήμη μας δίνει το μέτρο της κρίσης και της σύγκρισης, μας οδηγεί και μας υποχρεώνει σε μια ατομική στάση, που δεν είναι συγκεκριμένη και δεν είναι δυνατό να περιγραφεί, αλλά θέτει τα όρια και τις κατευθύνσεις των συμπεριφορών. Κάθε πτυχή της συμπεριφοράς μας κάθε ιδιομορφία μας έχουν σχέση με κάποιες ισχνές ιστορικές καταβολές. Η ιστορική μνήμη αποτελεί την πραγμάτωση της ελληνικότητας μέσα στον χρόνο και αν χαθεί, σημαίνει και το χάσιμο της ελληνικότητας. Το ίδιο σημαίνει και κάθε αλλοτρίωση της γλώσσας και του τόπου. Οι αιτιάσεις για το τέλος του Ελληνισμού θα πραγματοποιηθούν μόνο μετά την εξαφάνιση του τελευταίου ίχνους ελληνικότητας.

Η ελληνικότητα βρίσκεται συνεχώς σε συγκριτιστική αντιπαράθεση με άλλες στάσεις και άλλες συμπεριφορές. Η ελληνικότητα θα αντιμετωπίζει μόνιμα το αλλότριο και θα πασχίζει μόνιμα να αφομοιώσει και να εσωτερικεύσει το καινοφανές και το ξένο. Όσοι μιλούν την ελληνική γλώσσα είναι πάντα λίγοι και οι ελληνικές χώρες είναι μικρές σε έκταση, ενώ βρίσκονται σε χώρους αντιπαράθεσης λαών και πολιτισμών.

Η ελληνικότητα βρίσκεται, λοιπόν, σχεδόν μόνιμα σε κατάσταση άμυνας και αμφιβολίας, δηλαδή σ’ αυτό που πολύ γενικά και αόριστα ονομάζουμε «κρίση ταυτότητας».

Μέσα από τις συμπεριφορές μας ξεχωρίζουν έτσι η αντίληψή μας για την αξία της προσωπικής ελευθερίας, η περιφρόνηση κάθε οργανωμένης καταπίεσης και η απόρριψη της απαίτησης του λογικού να συλλάβει και να χρησιμοποιήσει το πραγματικό. Αυτό εξηγεί τη μόνιμη τάση μας από το εμπειρικό στο νοητικό και μας οδηγεί στον πλούτο των ιδεών και τη βαθύτητα των αισθημάτων. Πρόκειται με λίγα λόγια για τον ιδιαίτερο εκείνο αυθορμητισμό, την έλλειψη συστήματος και την τάση προς το στιγμιαίο που περιφρονητικά αποκαλούμε «Ρωμηοσύνη». Ξεχωρίζουν, επίσης, η αίσθηση του τραγικού, που υποβάλλει ο μονίμως και πανταχόθεν απειλούμενος ελληνικός χώρος, όπως και η προσέγγισή μας προς τη ζωή και τον κόσμο, που είναι κατά βάση αισθητική, αλλά και αγαπητική και παραμυθητική, όπως και πολλά ακόμη.

Η ελληνικότητα επίσης περιγράφεται και αποφατικά, δηλαδή μπορούμε να πούμε τί δεν είναι. Έτσι, η επίκαιρη πρόταση: «Η Ελλάδα δεν είναι ούτε Δύση, ούτε Ανατολή, ούτε βρίσκεται ανάμεσά τους, αλλά είναι αυτό που είναι», διατυπώνει ουσιαστικά τη διαχρονική κρίση ταυτότητας που μας τυραννά και προτείνει τον δρόμο για την άρση της. Δεν είναι λοιπόν ο ελληνικός χώρος, χώρος ενδιάμεσος μεταξύ Ανατολής και Δύσης, αλλά χώρος ιδιαίτερος, αφού αποτελεί ο ίδιος ένα ιδιαίτερο πολιτισμικό σύνολο. Ανάλογα, η φράση: «Δεν ανήκουμε στη Δύση, αλλά ανήκουμε μόνο σ’ αυτό που είμαστε», απαντά στο γνωστό πολιτικό αίτημα, αλλά και ελευθερώνει τα όρια της ταυτότητάς μας. Όσον αφορά την κρίση ταυτότητας που μας χαρακτηρίζει συνεχώς από τους τελευταίους βυζαντινούς αιώνες, αυτή ξεκινά από την αντιπαράθεσή μας την Δύση, της οποίας όμως έχει εξαντληθεί ο ενδογενής δυναμισμός.

Μέσα από τα ερωτήματα για την γλώσσα, τον τόπο και την ιστορία αναδεικνύονται σύμβολα και πραγματικότητες με ιδιαίτερες και χαρακτηριστικές σημασίες. Η πολιτισμική ιδιαιτερότητα αναγνωρίζεται ως το υπόβαθρο της ελληνικής ζωής. Ο ελληνικός χώρος δεν βρίσκεται ούτε σε Ανατολή, ούτε σε Δύση, αλλά ως ιδιαίτερος αποτελεί την εστία μιας πολιτισμικής επιβεβαίωσης. Η αναγέννηση μέσα από τα χαλάσματα και από τις καταρρεύσεις αποκαλύπτεται ως διήγηση-σύμβολο της ελληνικής ιστορίας. Όλα αυτά είναι πράγματα και νοοτροπίες που υφίστανται αόριστα και χωρίς καταναγκασμό, αλλά μας υπερβαίνουν. Αυτό σημαίνει ότι είμαστε με κάποιο ανεξήγητο τρόπο δεμένοι μαζί τους, με τρόπο που δεν διασπάται και με τρόπους που μας υποχρεώνουν να πράττουμε σε συμφωνία μ’ αυτά.

Απέναντι στην ελληνικότητα βρίσκονται οι σύγχρονες πραγματικότητες της αναγκαστικής και εμπορικής πληροφόρησης και της παγκόσμιας καταναλωτικής αγοράς. Αυτές έχουν κάθε συμφέρον να καλλιεργούν τη λήθη και την αποξένωση και να επιδιώκουν ένα παγκόσμιο και παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον, μέσα στο οποίο δεν θα υπάρχουν αντιστάσεις προς τη χειραγώγηση που επιχειρείται. Πρόκειται για τον παγκόσμιο πολιτισμό, που είναι αδύνατος ως πολιτισμός και που διαδίδεται από την σύγχρονη «Βιομηχανία του Πολιτισμού». Η Βιομηχανία του Πολιτισμού είναι παντού παρούσα μέσα από τα πανίσχυρα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης τα οποία ελέγχει.

Μας λένε ότι η χώρα μας θα πρέπει να εγκαταλείψει τη νοσηρή και έμμονη προσήλωση σε κάποιο παρελθόν που δεν σημαίνει για τους άλλους τίποτα. Μας λένε ότι το μέλλον και η πράξη απαιτούν τη λήθη και τον εκσυγχρονισμό. Η ιστορικότητα θεωρείται ότι είναι μία μορφή καθυστέρησης και μία τροχοπέδη της προόδου και της ανάπτυξης. Πρέπει, λένε, να προσαρμοστούμε, αφού απαλλαγούμε από όλα όσα δυσχεραίνουν την προσαρμογή μας. Ο τόπος παρουσιάζεται να είναι στενός και να εμποδίζει την ανάπτυξη. Αυτοί που προβάλλουν ως παράδειγμα, επιμένουν στο ότι ο χώρος είναι κενός από σημασίες και πεδίο της υποταγής και εκμετάλλευσης της φύσης. Κάθε άλλη αντίληψη θεωρείται αναχρονιστική και επιζήμια.

Δεν πιστεύουμε ότι είναι έτσι. Αντίθετα, είναι απόλυτη ανάγκη να επιχειρήσουμε ένα εκσυγχρονισμό που θα έχει την μορφή που μας αρμόζει. Άλλωστε, η υπέρβαση της καθολικής κρίσης του Ελληνισμού επιβάλλει την αναγέννησή του. Πρέπει να επιχειρήσουμε να επιτύχουμε κάτι ανάλογο με αυτό, που και σε άλλες κρίσιμες στιγμές της ιστορίας μας έχουμε με χαρακτηριστικό τρόπο κατορθώσει.

Και, μάλιστα, σε μια εποχή κατά την οποία φαίνεται ότι κορυφώνεται η διαχρονική αντιπαράθεσή μας με την Δύση και αποτυγχάνει η προσπάθειά μας να συμπορευθούμε μαζί της. Παράλληλα, οι ανατολικοί μας γείτονες εκδηλώνουν σαφείς επεκτατικές διαθέσεις εις βάρος μας και απειλούν την εθνική μας ύπαρξη. Μπροστά στις δυσχέρειες του παρόντος ένα εγχείρημα, όπως η αναγέννηση του Ελληνισμού, φαίνεται σε πολλούς ακατόρθωτο. Μόνον μέσα από την ελληνικότητα θα κατορθώσουμε να αντλήσουμε τα αναγκαία για την ένταξη και την επιβίωση μας στον σύγχρονο κόσμο. Μπορεί αυτά να φαίνονται χίμαιρες , άλλος δρόμος όμως δεν υπάρχει.

ΟΙ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ


Απίστευτη γκάφα του πρωθυπουργικού γραφείου έφερε στο φως της δημοσιότητας με ερώτησή του ο βουλευτής της ΝΔ κ. Γρηγόρης Αποστολάκος.

Στη σελίδα της «Ανοικτής Διακυβέρνησης» τη γνωστή opengov.gr, που χειρίζεται το γραφείο του κ. Παπανδρέου, και σε φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος για θέσεις στο δημόσιο, οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να δηλώσουν τις γνώσεις τους στις ξένες γλώσσες.

Στις ξένες γλώσσες περιλαμβάνονται τα Ποντιακά, τα Αρβανίτικα και τα Βλάχικα.

Ο κ. Αποστολάκος κατήγγειλε το γεγονός στη Βουλή και αμέσως οι υπεύθυνοι του πρωθυπουργικού γραφείου έσπευσαν να διαγράψουν Ποντιακά, Αρβανίτικα και Βλάχικα από τις ξένες γλώσσες.

Βουλευτές της ΝΔ κατέθεσαν επίκαιρη ερώτηση καλώντας τον πρωθυπουργό να δώσει εξηγήσεις ενώ η κυβέρνηση προσπαθεί να υποβαθμίσει το ζήτημα.

Κυβερνητικοί παράγοντες, σύμφωνα με την εφημερίδα «Παρόν», αποδίδουν την εξέλιξη αυτή σε γκάφα στελεχών του πρωθυπουργικού γραφείου.

Εξάλλου ο υφυπουργός Εσωτερικών κ. Γιώργος Ντόλιος παίρνοντας τον λόγο στη Βουλή έκανε λόγο για λάθος και ζήτησε να θεωρηθεί λήξαν το θέμα.

ΑΝΩΝΥΜΟΣ

Ψηφιακή επίθεση στην Ελλάδα φέρεται να ετοιμάζει η περιβόητη ομάδα χάκερ «Anonymous»…
και μάλιστα το ανακοίνωσε μέσω δύο ιδιαίτερα επιθετικών βίντεο που ανέβασε στο Διαδίκτυο. [Βίντεο]


Θυμίζουμε ότι οι «Anonymous» είναι μια διεθνής ομάδα από hackers που «χτυπούν» διαδικτυακά επιλεγμένους στόχους σε όλο τον κόσμο. Αυτή τη φορά το σύνθημα δίνεται από μια γαλλική παραφυάδα της οργάνωσης και μένει να δούμε πως θα αντιδράσουν και οι υπόλοιπες υπο-ομάδες που «τρομοκρατούν» το διαδίκτυο.


Στα βίντεο, ο αφηγητής μιλά στα Γαλλικά, με ελληνικούς όμως υποτίτλους, απευθύνεται στην Ελληνική Κυβέρνηση και τα κόμματα και λέει τα εξής:


«Σας παρακολουθούμε να γκρεμίζετε και το τελευταίο ίχνος δημοκρατίας στη χώρα σας. Σας παρακολουθούμε να υπογράφετε εξωφρενικά συμφωνητικά με το ΔΝΤ και να ξεπουλάτε τις ψυχές του λαού σας για να ικανοποιήσετε τους φίλους σας, χρησιμοποιώντας παρακρατικές ομάδες σαν προβοκάτορες, σε ειρηνικές διαδηλώσεις. Σας παρακολουθούμε να επιτίθεστε σε διαδηλωτές με δακρυγόνα, πέτρες και βία. Επί αιώνες η χώρα σας ήταν το περήφανο λίκνο της δημοκρατίας και του πολιτισμού, αλλά τώρα μετατρέψατε τη χώρα σας σε παιχνιδότοπο για κερδοσκόπους».

ΔΙΕΔΩΣΕ ΤΟ

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More