ΕΛΛΑΔΑ

ΒΡΕΘΗΚΑΝ ΟΙ ΤΑΦΟΙ ΤΗΣ ΡΩΞΑΝΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Δ;

Μπροστά σε μια μεγάλη αρχαιολογική ανακάλυψη πιθανόν να βρίσκονται τα συνεργεία της ΚΗ’ Εφορείας Κλασσικών Αρχαιοτήτων Σερρών..... Μετά από έρευνες ετών και αξιοποιώντας την ιστοριογραφία και τις προφορικές παραδόσεις της περιοχής, οι αρχαιολόγοι κατέληξαν σε μία «τούμπα» σε αγροτική περιοχή του Δήμου Αμφίπολης.

ΟΔΗΓΟΣ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ

Πολλοί φίλοι και φίλες μου έχουν ζητήσει να γράψω ένα αρθρο με "Οδηγίες Επιβίωσης",γιατί μπορεί σύντομα να αντιμετωπίσουμε δύσκολες καταστάσεις που να οφείλονται σε διάφορους λόγους,όπως πτώχευση και στάση πληρωμών,περίεργα και πρωτόγνωρα γεωφυσικά φαινόμενα και εγώ δεν ξέρω τι άλλο.

ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ 16/10/1912

Το έργο της απελευθέρωσης της Κατερίνης ανατέθηκε στην 7η Μεραρχία του Στρατού Θεσσαλονίκης, που είχε διοικητή το Συνταγματάρχη (ΠΒ) Κλεομένη Κλεομένους. Στις.. 15 Οκτωβρίου 1912 εκδόθηκε η Διαταγή των Επιχειρήσεων.

ΠΛΑΝΗΤΕΣ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

Οι πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος είναι 8. Ερμής, Αφροδίτη, Γη, Άρης, Δίας, Κρόνος, Ουρανός και Ποσειδώνας. Και έχουνε όλοι αρχαία ελληνικά ονόματα προς τιμήν των αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων που θεμελίωσαν την αστρονομία. Ας γνωρίσουμε λοιπόν τα μυθικά πρόσωπα των οποίων τα ονόματα πήραν οι πλανήτες.

Η ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Αν καλούσαμε στις μέρες μας σ’ ένα γεύμα κάποιους αρχαίους Έλληνες όπως τον... Ηρόδοτο, τον Ηρακλή ή τον Αριστοφάνη..

Πέμπτη 4 Μαρτίου 2010

ΑΝΤΕ ΞΑΝΑ ΜΕ ΤΙΣ ΠΑΡΕΛΑΣΕΙΣ

Οι εύζωνοι, η οικονομική κρίση και η παρέλαση στην 5η Λεωφόρο


«Τώρα, μπορεί να μη στείλουν τους εύζωνες στην παρέλαση της 25ης Μαρτίου στη Νέα Υόρκη γιατί σκέφτονται το κόστος. Ολα αυτά τα χρόνια, όμως, οι υπουργοί έρχονταν εδώ για πολυήμερες επισκέψεις με δεκάδες άτομα ακολουθία, αδιαφορώντας για τα έξοδα. Μα, ιδιαίτερα σε αυτή τη δύσκολη περίοδο, υπάρχει καλύτερη διαφήμιση για την Ελλάδα από τους τσολιάδες μας;», σχολίαζε εξοργισμένος, ένας πενηντάρης θαμώνας που καθόταν δίπλα μου, στο ζαχαροπλαστείο «Λευκός Πύργος» στην Αστόρια.

Το κλασικό στέκι προσφέρει στους πελάτες του παραδοσιακά γλυκά, συνδρομητικά ελληνικά κανάλια και βέβαια, ευκαιρία για debate. Ανάμεσα σε δύο οθόνες που παίζουν Mega και Star, η συζήτηση στο διπλανό τραπέζι έχει φουντώσει. Το θέμα δεν είναι άλλο από το ενδεχόμενο να μην ταξιδέψουν φέτος τα μέλη της προεδρικής φρουράς που έρχονται κατά παράδοση στην εθνική παρέλαση, η οποία έχει προγραμματιστεί για τις 18 Απριλίου. Το γεγονός έχει προκαλέσει αναστάτωση στην ομογένεια των ΗΠΑ, που βλέπει τα αυστηρά μέτρα να έχουν αντίκτυπο και στις εκτός συνόρων κοινότητες.

Ηδη η ύφεση οδήγησε τις ελληνικές αρχές να πάρουν την απόφαση να μη στείλουν τη στρατιωτική μπάντα που ερχόταν κάθε χρόνο στην Αμερική για τη συγκεκριμένη περίσταση, εξόδοις του ελληνικού κράτους και αυτή. Αν απουσιάσουν οι εύζωνες, θα είναι το τελειωτικό πλήγμα για την εθνική υπερηφάνεια των ομογενών που, όσο κι αν ακούγεται ξεπερασμένο σε εμάς τους Ελλαδίτες, περιμένουν έναν ολόκληρο χρόνο να δουν τις κατάλευκες φουστανέλες και τα κεντημένα γιλέκα να κάνουν την εμφάνισή τους στην 5η Λεωφόρο στο Μανχάταν. Δεν είναι απλώς η κορυφαία στιγμή της παρέλασης.
Οταν τα τσαρούχια πατούν με καμάρι στην άσφαλτο δίπλα στο Σέντραλ Παρκ, δακρύζουν, νιώθουν την απόλυτη ταύτιση με τη μακρινή πατρίδα, το ιστορικό παρελθόν, το χωριό, τη γλώσσα, το ελληνικό χώμα. Οσο για τους ξένους, στέκουν μαγνητισμένοι και εκστατικοί μπροστά στους φουστανελοφόρους και τους φωτογραφίζουν ασταμάτητα. Είναι οι Ελληνες σούπερ σταρ. Η αλήθεια είναι ότι στην –καθημαγμένη από την οικονομική κρίση– Ελλάδα, κανείς δεν θα έβλεπε τη μετάβαση μιας 35μελούς συνολικά αποστολής από την προεδρική φρουρά στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού ως χρέος στους ομογενείς ούτε ως ευφυή κίνηση για να βελτιώσουμε την εικόνα μας στο εξωτερικό, αλλά ως ένα ακόμη περιττό κονδύλι. Στη Νέα Υόρκη, όμως, το κλίμα είναι εντελώς διαφορετικό.
Η παρέλαση παραμένει συμβολικός ομφάλιος λώρος με την Ελλάδα. Γενιές και γενιές Ελληνοαμερικανών έχουν ντυθεί με παραδοσιακές στολές όταν ήταν παιδάκια για τη σημαντική αυτή ημέρα και το θυμούνται για ολόκληρη τη ζωή τους με αγάπη και συγκίνηση. Μοιάζει με τελετή θεμελίωσης της εθνικής συνείδησης. Πολλοί από τους προγόνους τους στις αρχές του περασμένου αιώνα μόλις πατούσαν το πόδι τους στο νησί Ελις, φορούσαν από σεβασμό τη φουστανέλα για να τιμήσουν τη νέα τους πατρίδα.

Η εύλογη απορία είναι γιατί δεν κάνουν έναν έρανο οι Ελληνοαμερικανοί ώστε να πληρώσουν οι ίδιοι το ταξίδι και τη διαμονή των μελών της προεδρικής φρουράς, που άρχισαν να αποτελούν μέρος της παρέλασης από την εποχή της δικτατορίας. Την απάντηση δίνει στην «Κ» ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ελληνικών Σωματείων Μείζονος Νέας Υόρκης, Δημήτρης Καλαμαράς: «Δεν μας έχει ζητηθεί κάτι τέτοιο μέχρι στιγμής. Κάθε χρόνο κάνουμε έρανο ώστε να συγκεντρώσουμε 200.000 - 300.000 δολάρια που απαιτούνται για να καλυφθούν τα έξοδα της παρέλασης. Παλαιότερα, η ελληνική κυβέρνηση πλήρωνε για τη μετάβαση των ευζώνων κι εμείς για τη διαμονή. Κανονίζαμε μάλιστα να μείνουν τα μέλη της αποστολής σε ξενοδοχεία στο Κουίνς. Τα τελευταία πέντε χρόνια, οι ελληνικές αρχές είχαν αποφασίσει να επωμισθούν το συνολικό κόστος και έβαζαν τα παιδιά της προεδρικής φρουράς σε πιο ακριβά ξενοδοχεία στο Μανχάταν, οπότε ανέβαινε κατακόρυφα το κόστος της παρουσίας τους εδώ».

Το ζήτημα της μετάβασης των ευζώνων ακόμη εκκρεμεί. Οι ομογενείς της Βοστώνης εδώ και χρόνια έχουν φτιάξει το δικό τους «άγημα» από ντόπιους (ερασιτέχνες) τσολιάδες, αλλά δεν έχουν τη χάρη και τον βηματισμό των εκπαιδευμένων παλικαριών έξω από τον Εθνικό Κήπο. Στη Νέα Υόρκη, θεωρούν ότι η αποστολή των ευζώνων είναι η ελάχιστη ένδειξη προσφοράς του ελληνικού κράτους στην ομογένεια. Καλώς ή κακώς, στα μάτια τους είναι ένας τρόπος να δείξει η Ελλάδα ότι ακόμη ενδιαφέρεται για τους απόδημους. Μια κίνηση συμβολική ως προς τις προθέσεις και το περιεχόμενο.
Οπως υπογραμμίζει η Στέφανι Μαρούδας, 30χρονη Ελληνοαμερικανίδα δημοσιογράφος από τη Φιλαδέλφεια: «Στην Αθήνα, μπορεί να βρεις τσολιάδες έξω από τις ταβέρνες στη Βάρη. Μια γραφική εκδοχή, μια καρικατούρα. Εδώ, ο κόσμος τους αντιμετωπίζει διαφορετικά. Εκπέμπουν δέος ακόμη και στους ξένους, εκπροσωπούν την Ελλάδα...».

ΚΑΙ Η ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ ΘΕΛΕΙ ΕΛΛΑΔΑ! Η ΕΛΛΑΔΑ ΘΕΛΕΙ ΕΛΛΑΔΑ!

Στη Βουλγαρία διαφημίζουν χάρτη με Ελληνικά εδάφη

Mε τίτλο "Η Φιλιππούπολη αψήφησε τον Έλληνα Πρόξενο", η εφημερίδα Τelegraf γράφει:
"ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου της Φιλιππούπολης Ilko Iliev, δήλωσε με πείσμα ότι δεν θα αποσύρουμε τις αφίσες για την 3η Μαρτίου, ανεξάρτητα αν αρέσει ή όχι αυτό στον Έλληνα Πρόξενο. Αυτή είναι η δική μας ιστορία".
Αφορμή για τις δηλώσεις αυτές αποτέλεσε η δυσφορία του Έλληνα Προξένου στη Φιλιππούπολη Ν. Πιπερίγκου, για τις αφίσες στην πόλη, στις οποίες απεικονίζεται χάρτης της Βουλγαρίας που συμπεριλαμβάνει σημερινά ελληνικά εδάφη. "Στην Ελλάδα ακόμα υπάρχουν οδοί "Βασιλείου Βουλγαροκτόνου", πρέπει να θυμώνουμε;", ρώτησε ο Ilko Iliev.

Συνολικά 10 είναι οι αφίσες για την εθνική εορτή σε μεγάλα σταυροδρόμια της πόλης. Ο Αντιδήμαρχος Petko Atanasov παραδέχθηκε ότι αυτό γίνεται για πρώτη φορά, αλλά τα περασμένα χρόνια κυκλοφορούσαν πάνω από 20.000 ευχητήριες κάρτες με τον ίδιο χάρτη της Βουλγαρίας του Αγίου Στεφάνου

ΑΠΛΑ ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΛΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΝΤΡΕΠΟΜΑΣΤΕ ΑΛΛΑ!!!!


  • Η κατρακύλα κυριολεκτικά δεν έχει τέλος...
  • Μετά την κατάργηση του υπουργείου Μακεδονίας-Θράκης
  • μετά την μετονομασία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
  • μετά την αναγγελία της κατάργησης παρελάσεων μηχανοκίνητων μονάδων (λες και θα σωθεί η οικονομία από λίγο πετρέλαιο που θα κάψουν τα άρματα για 1-2 χιλιόμετρα),
  • μετά την απαγόρευση παρέλασης στρατιωτικού αγήματος στην πρόσφατη παρέλαση στο Λιτόχωρο Πιερίας
το "Ελληνικό" Υπουργείο Εξωτερικών ανακοίνωσε την ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ του εορτασμού της 25ης Μαρτίου στα Ελληνικά Προξενεία και στις Ελληνικές πρεσβείες.
Αρχικά επικαλέσθηκαν οικονομικούς λόγους...
Όταν όμως Έλληνες ομογενείς προσφέρθηκαν να καλύψουν οι ίδιοι τα έξοδα των εκδηλώσεων (βλέπετε υπάρχουν ακόμη Έλληνες με φιλότιμο) ακολούθησε ΝΕΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ του ΥΠ.ΕΞ. που ΑΠΑΓΟΡΕΥΕ στα Προξενεία και τις Πρεσβείες να επιτρέψουν εκδηλώσεις ακόμη και αν αυτές δεν θα κοστίσουν τίποτε στο ελληνικό κράτος "για λόγους συμβολισμού"!!!.
Με μια νέα πρωτοβουλία του ΑΝΤΙΒΑΡΟ ξεκινάει εκστρατεία συγκέντρωσης υπογραφών για να σταλλούν στις 8 Μαρτίου στο Υπουργείο Εξωτερικών, στους αρχηγούς των Ελληνικών Κομμάτων και στην Προεδρία της Δημοκρατίας.
Αναδημοσιεύουμε τμήμα από την έκκληση του αντίβαρου:
Το Ελληνικό Υπουργείο Εξωτερικών, με την εμμονή του στην ακύρωση του εορτασμού της 25ης Μαρτίου στις διπλωματικές αποστολές του εξωτερικού, και την απόρριψη εισηγήσεων πρεσβευτών και προξένων για την άνευ δαπάνης διοργάνωση τέτοιων εκδηλώσεων, εμφανίζεται να δυναμιτίζει αυτή καθαυτή την πολιτική σημασία και την υπόσταση της εθνικής μας επετείου.
Θεωρούμε ότι ο εορτασμός της Εθνικής Επετείου στις ελληνικές διπλωματικές αντιπροσωπείες δεν αποτελεί προαιρετική επιλογή για την Κυβέρνηση αλλά χρέος τιμής προς τους προγόνους μας, οι οποίοι έδωσαν την ζωή τους και την περιουσία τους για την ελευθερία και την εθνική ανεξαρτησία του λαού μας(...)
Είναι ιδιαίτερα λυπηρό το γεγονός ότι το Υπουργείο Εξωτερικών παραβλέπει το χρέος τιμής της σύγχρονης Ελλάδος προς τους αγωνιστές του 1821, επικαλούμενο «συμβολικούς λόγους» και οικονομικές δυσχέρειες για την ακύρωση των καθιερωμένων δεξιώσεων εορτασμού της εθνικής μας επετείου.
Αν πράγματι τα δημόσια οικονομικά είναι σε τέτοια οικτρή κατάσταση ώστε το Ελληνικό κράτος να μην δύναται να διοργανώσει λιτές δεξιώσεις τιμής της 25ης Μαρτίου στις διπλωματικές του αποστολές - όπως έπραξε σε πολύ χαλεπέστερους καιρούς, όταν η Ελλάδα τελούσε υπό ξένη κατοχή και οι Ελληνικές κυβερνήσεις βρίσκονταν εξόριστες στο εξωτερικό- θα αναμέναμε ότι θεσμοί που φέρουν κατά τεκμήριο τη βασική ευθύνη για την οικτρή κατάσταση των δημοσίων οικονομικών (κόμματα, διοίκηση, κοινοβούλιο) θα έβρισκαν τρόπους να εξοικονομήσουν τα όσα ελάχιστα χρειάζονται για την κάλυψη των εξόδων τιμητικών της 25ης Μαρτίου εκδηλώσεων στις κατά τόπους διπλωματικές αποστολές της Ελλάδος.
Υπογράψτε (μέχρι 8 Μαρτίου 2010) το σχετικό κείμενο
Επιπλέον, επιστολή θα σταλεί προς τις ομογενειακές οργανώσεις και τους Έλληνες του εξωτερικού που θα τους καλούν:
1) Να διαμαρτυρηθούν στο Ελληνικό Υπουργείο Εξωτερικών και να απαιτήσουν την άρση της απόφασης αναστολής των επίσημων εορτασμών της 25ης Μαρτίου στις κατά τόπους διπλωματικές αποστολές της Ελλάδος.
2) Να συνδράμουν οικονομικά για τη διενέργεια των εορτασμών αυτών, εφόσον κάτι τέτοιο κριθεί σκόπιμο.
3) Σε περίπτωση που η Ελληνική κυβέρνηση εμμένει στην απόφασή της, ΝΑ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΟΥΝ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΙΜΗΣ ΚΑΙ ΜΝΗΜΗΣ για την 25η Μαρτίου ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΕΣ ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ.
Κλείνοντας την ανάρτηση αυτή θα θυμίσουμε στο ανθελληνικό-μαρξιστικό παρακράτος ότι οι αγωνιστές του 21 δεν θυσίασαν την ζωή και την περιουσία τους για να γίνουμε "πολυπολιτισμική" χώρα την οποία θα απομυζούν οικονομικά μια χούφτα εναλλασσόμενοι πολιτικάντηδες.
Όσο προσπαθούν να ξεγράψουν την ένδοξη ιστορία μας τόσο θα χαλυβδώνει η θέλησή μας για να μη χάσουμε τα ιδανικά της φυλής μας.
25η Μαρτίου ΕΞΩ από τις Ελληνικές Πρεσβείες και Προξενεία.
Τιμούμε του ήρωες που θυσιάστηκαν "υπέρ πίστεως και πατρίδας".

ΖΕΙ ΚΑΙ ΒΑΣΙΛΕΥΕΙ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΚΥΡΙΕΥΕΙ


«Ο Αλέξανδρος είναι Έλληνας και σε καμία περίπτωση πρόγονος των σημερινών Σλαβομακεδόνων», δήλωσε την Παρασκευή 13 Νοεμβρίου 2009 ο κ. Alfried Wieczorek Διευθυντής του Αρχαιολογικού Μουσείου Reiss-Engelhorn Museum στο Μάνχαϊμ της Γερμανίας. Η δήλωση του κορυφαίου Γερμανού αρχαιολόγου μεταδόθηκε από το γερμανικό πρακτορείο ειδήσεων Deutsche Presse Agentur

Στο Μουσείο του Μανχάϊμ εγκαινιάσθηκε στις 2 Οκτωβρίου 2009 και λειτουργεί μέχρι 21 Φεβρουαρίου 2010, με μεγάλη κοσμοσυρροή, η διεθνής έκθεση (Ο ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΑΝΟΙΓΜΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ) όπου, για πρώτη φορά στα χρονικά, Μουσεία του Τατζικιστάν, του Αφγανιστάν, του Ιράν και το Ερμιτάζ της Αγίας Πετρούπολης απέστειλαν βαρύτιμα κειμήλια με τα οποία οι ανατολικοί Λαοί υμνούν τον Αλέξανδρο.

Tην ημέρα των εγκαινίων το Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων μετέδωσε προς όλα τα Μ.Μ.Ε. της Γερμανίας μεγάλο αφιέρωμα στην έκθεση όπου σημείωνε ότι...

«το σύγχρονο Κράτος, που αυτοαποκαλείται "Μακεδονία" και έχει κύρια γλώσσα την σλαβική, σφετερίζεται την παράδοση της αρχαίας Μακεδονίας». Το αφιέρωμα πλαισίωνε συνέντευξη του διευθυντού του Μουσείου, που δήλωνε κατηγορηματικά ότι «οι πρόσφατες έρευνες αποδεικνύουν με μεγάλη σαφήνεια, ακόμη μια φορά, πως οι Μακεδόνες την εποχή του Μεγάλου Αλεξάνδρου ήταν στενά συνδεδεμένοι με τους άλλους Έλληνες και μιλούσαν την ίδια γλώσσα». Συνέντευξή του με ανάλογο περιεχόμενο δημοσίευσε η εφημερίδα Real News στις 24 Οκτωβρίου 2009.

Η Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών κυκλοφόρησε στην ελληνική και στην αγγλική γλώσσα και ανήρτησε στην Ιστοσελίδα της http://www.ems.gr/ το σύντομο βιβλίο του Προέδρου Ν. Ι. Μέρτζου με τίτλο Ζει και βασιλεύει. Διανέμεται δωρεάν στα σχολεία και σε κάθε ενδιαφερόμενο. Δημοσιεύει σπάνια έργα των πολιτισμών, συνήθως άγνωστα στο ελληνικό κοινό, με τα οποία οι Λαοί σε Ανατολή και Δύση δοξάζουν εσαεί επί 2.300 έτη τον Μακεδόνα Μέγα Αλέξανδρο.

Τούτο το μοναδικό στην Οικουμένη φαινόμενο παρουσιάζει το βιβλίο του Ν. Ι. Μέρτζου και τεκμηριώνει με εικόνες. Συνοδεύεται με το CD-ROM των εικόνων που μπορούν να προβληθούν σε μεγάλη οθόνη. Eπειδή θα ήταν χρήσιμο να το γνωρίσουν επαγωγικά οι Ελληνόπαιδες ώστε να διευρύνουν την μόρφωσή τους, το παιδαγωγικό αυτό υλικό απεστάλη ήδη σε 120 επιλεγμένα Γυμνάσια και Λύκεια υψηλής στάθμης με την πρόταση να το εντάξουν σε ένα ωριαίο μάθημα για τον παγκόσμιο πολιτισμό και τη Μακεδονία.

ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΤΕΛΙΚΑ ΦΙΛΕΛΛΗΝΕΣ !!! ΕΥΤΥΧΩΣ

«Η Μακεδονία είναι τόσο ελληνική όσο και η Ακρόπολη» λέει ο πρωθυπουργός της Νότιας Αυστραλίας

«Εγώ θα μιλώ για την ελληνικότητα της Μακεδονίας και κανείς δεν θα με φιμώσει, γιατί είναι κάτι που το πιστεύω» . Έτσι απάντησε ο πρωθυπουργός της Νότιας Αυστραλίας, Μάικ Ραν, σε αντιδράσεις πολιτών καταγόμενων από την ΠΓΔΜ.
Ο κ. Ραν εδώ και χρόνια υποστηρίζει με κάθε δυνατό τρόπο τις ελληνικές θέσεις για τη Μακεδονία και την Κύπρο προκαλώντας την οργή κατοίκων της Αυστραλίας, που κατάγονται από την Τουρκία και την ΠΓΔΜ.

Μάλιστα η εφημερίδα της Αδελαΐδας «The Advertiser» δημοσιεύει άρθρο που αναφέρεται σε ομιλία του κ. Ραν κατά τη διάρκεια των ‘Δημητρίων’ (Ελληνικό Φεστιβάλ της Ν. Αυστραλίας), στην οποία χαρακτήρισε τον πρόεδρο της ΠΓΔΜ Γκιόργκι Ιβάνοφ ως «υποκινητή προβλημάτων με τον πλέον επικίνδυνο τρόπο» και κατηγόρησε την ΠΓΔΜ ότι «κλέβει τον ελληνικό πολιτισμό».

Ο κ. Ραν αναθέρμανε την υπόσχεσή του στους ελληνικής καταγωγής ψηφοφόρους του ότι θα 'συνεχίσει με συνέπεια και χωρίς περιστροφές να υποστηρίζει το σκοπό' τους.

«Είναι σημαντικό γιατί κανείς δεν δικαιούται να κλέβει την ιστορία και τον πολιτισμό ενός άλλου έθνους» είπε.

Η ομιλία προκάλεσε την παρέμβαση του Μετόντιγια Κολόσκι, προέδρου της αυτοαποκαλούμενης «Ενωμένης Μακεδονικής Διασποράς» (με έδρα την Ουάσιγκτον) ο οποίος συναντήθηκε στην Αδελαΐδα με τον υπουργό Πολυπολιτισμικών Υποθέσεων Μάικλ Άτκινσον και του επέδωσε επιστολή διαμαρτυρίας με αποδέκτη τον πρωθυπουργό Μάικ Ραν.

Ο Κολόσκι δήλωσε στην εφημερίδα ότι ο λαός του «συκοφαντήθηκε» και απαίτησε άνευ όρων συγνώμη. Ο κ. Ραν απάντησε ότι δεν θα σιωπήσει «ούτε θα φιμωθεί» και ότι «συνεχίζει» να μιλά δημοσίως για ζητήματα στα οποία πιστεύει.

Ο κ. Ραν είχε δηλώσει παλαιότερα πως «η Μακεδονία είναι τόσο ελληνική όσο και η Ακρόπολη» .

ΠΑΜΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΑΜΕΡΙΚΗΣ


PAN-MACEDONIAN ASSOCIATION, Inc.
Παμμακεδονική Ένωση
U.S.A.
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
8 Φεβρουαρίου 2010
Στις 3 Φεβρουαρίου 2010, μετά από αίτημα της Υπάτου Προέδρου της Παμμακεδονικής Ένωσης ΗΠΑ, πραγματοποιήθηκε συνάντηση στην Νέα Υόρκη με τον επισκεπτόμενο τις ΗΠΑ Αναπληρωτή Υπουργό Εξωτερικών κ. Δ. Δρούτσα στο περιθώριο της δεξίωσης που παρέθεσε το Γενικό Προξενείο Νέας Υόρκης προς τιμήν του. Παραβρέθηκαν ο Πρέσβης της Ελλάδας κ. Β. Κασκαρέλης, η Γενική Πρόξενος κα Αγνή Μπαλτά, ο εκπρόσωπος Τύπου του Υπουργείου Εξωτερικών κ. Γρ. Δελαβέκουρας, ο Πρόεδρος του Ελληνοαμερικανικού Εθνικού Συμβουλίου κ. Μ. Βεληβασάκης και από το Ύπατο Συμβούλιο της Παμμακεδονικής Ένωσης οι κ.κ. Κ. Χατζηστεφανίδης, Φ. Γερασόπουλος, Π .Σπηλιάκος, Δ.Τασσόπουλος, Β. Γκατζούλης και η Υπατος Πρόεδρος Κα Ν. Γκατζούλη.
Η κα Γκατζούλη εξέθεσε στον κ. Αν. Υπουργό τις αταλάντευτες θέσεις που ασπάζονται τόσον οι Μακεδόνες του Εξωτερικού και του Εσωτερικού όσο και η συντριπτική πλειοψηφία του Ελληνικού Λαού και της ομογένειας που απορρίπτουν την σύνθετη ονομασία με γεωγραφικό προσδιορισμό η οποία θα εμπεριέχει τον όρο Μακεδονία ή παράγωγα του. Επέδωσε στον συνομιλητή της υπόμνημα εκ μέρους των Παμμακεδονικών Ενώσεων ανά την υφήλιο καθώς και Ψήφισμα που υιοθέτησαν οι Παμμακεδονικές Ενώσεις και πλήθος Οργανώσεων της γενέτειρας στα οποία εμπεριέχεται η ανωτέρω θέση. Επίσης, αναφέρθηκε στην γνωστή επιστολή των 356 Καθηγητών Πανεπιστημίου διεθνούς κύρους προς τον Πρόεδρο των ΗΠΑ κ. Ομπάμα με την οποίαν τεκμηριώνεται με αδιαμφισβήτητο ιστορικό τρόπο η θέση των Μακεδονικών Οργανώσεων. Τόνισε εξʼ άλλου ότι οι Μακεδόνες αισθάνονται προσβεβλημένοι και ταπεινωμένοι με τον χειρισμό στο Σκοπιανό του Υπουργείου των Εξωτερικών των εκάστοτε Ελληνικών Κυβερνήσεων και ζήτησε να σταματήσει ο διεθνής διασυρμός των Μακεδόνων και να εμποδιστεί η χρήση των όρων Μακεδόνας, Μακεδονικός-ή-ό από τους Σλάβους των Σκοπίων.
Τόνισε ότι οποιαδήποτε συμφωνία που θα εμπεριέχει τον όρο Μακεδονία όχι μόνο δεν θα λύσει το πρόβλημα αλλά θα το διαιωνίσει και θα το οξύνει, ενώ θα πρέπει να γίνει κατανοητό ότι η μόνη αναγνώριση παγκοσμίως που θα νομιμοποιήσει την πολιτική της κλοπής και οικειοποίησης τμήματος του Ελληνικού πολιτισμού δια της υφαρπαγής του μακεδονικού ονόματος είναι μόνον η δική μας αναγνώριση. Η κ. Γκατζούλη τόνισε πως είναι ιερό καθήκον του Ελληνισμού να πείσει τη διεθνή κοινότητα ότι ο όρος Μακεδονία και τα παράγωγά του ανήκουν αποκλειστικά στον Ελληνισμό.
Πληροφόρησε, εξʼ αλλού τον συνομιλητή της ότι κατά τις επαφές τους οι υπεύθυνοι της Παμακεδονικής με το Κογκρέσο ή το Αμερικανικό Υπουργείο των Εξωτερικών δεν παραλείπουν να τονίζουν ότι είναι επιζήμιο για τον Ελληνισμό, συμπεριλαμβανομένων και των δύο εκατομμυρίων Ελληνοαμερικανών, να υπάρχει ο όρος «Μακεδονία» στην ονομασία των Σκοπίων.
Η κ. Γκατζούλη ανάφερε πως οι Βαυαροί πολιτιστικά είναι Βαυαροί. Εθνολογικά και γλωσσικά όμως είναι Γερμανοί και κανείς στον κόσμο δεν αρνείται την προφανή ταυτότητά τους. Θα μπορούσε ποτέ κανείς να δεχθεί ότι μπορεί ένα κράτος γειτονικό της Γερμανίας, να οικειοποιηθεί την κρατική ονομασία «Δημοκρατία της Βαυαρίας», και να μετονομάσει το λαό του σε «Βαυαρικό έθνος», και να ισχυρίζεται ότι μη Γερμανοί μπορούν να αποτελούν Βαυαρική μειονότητα στη Γερμανία; Ποια θα ήταν άραγε η στάση της Γερμανίας σε μια τέτοια περίπτωση; Θα δεχόταν ποτέ η Γερμανία να δεχτεί κράτος και μάλιστα γειτονικό κράτος να ονομαστεί Βόρεια, Νότια, Άνω, Κάτω Βαυαρία;Επίσης αναφέρθηκε πως πρόσφατα το συνταγματικό δικαστήριο της Αλβανίας αναίρεσε τη συμφωνία με την Ελλάδα για την αποκλειστική οικονομική ζώνη η οποία ήταν βασισμένη στο Δίκαιο της Θαλάσσης. Αυτό έγινε αμέσως μετά που η Ελλάδα είχε συμφωνήσει στην ένταξη της Αλβανίας ως πλήρες μέλος του ΝΑΤΟ. Η κ. Πρόεδρος επεσήμανε πως δεν πρέπει να επιτραπεί οποιαδήποτε ευρωατλαντική προσέγγιση πριν επικυρωθεί η τελική συμφωνία βάσει των εθνικών συμφερόντων της Ελλάδας και αφού μόνον περάσει και επικυρωθεί από το συνταγματικό δικαστήριο και το κοινοβούλιο της ΠΓΔΜ και ιδιαίτερα η απάλειψη του όρου «Μακεδονία» από το καινούριο συνταγματικό όνομα της ΠΓΔΜ.
Αν όντως οι Σκοπιανοί, επεσήμανε η αντιπροσωπεία της Παμμακεδονικής, συμφωνήσουν στην σύνθετη ονομασία Βόρεια «Μακεδονία», θα σταματήσουν να οικειοποιούνται τα αρχαία Μακεδονικά σύμβολα; Θα σταματήσουν να μιλούν για καταπιεσμένη «Μακεδονική» μειονότητα; Θα σταματήσουν να κατηγορούν την Ελλάδα για γενοκτονία των «Μακεδόνων»; Θα σταματήσουν να διασύρουν την Ελλάδα διεθνώς και να αναρωτιούνται τι δουλειά έχουν οι Έλληνες στη Μακεδονία;
Θα αποτελεί εξαθλίωση του Ελληνισμού η οποιαδήποτε έννοια «Μακεδονικού» στρατού και Ελληνικού στρατού στα πλαίσια του ΝΑΤΟ, ανέφεραν οι εκπρόσωποι των Μακεδόνων. Γι αυτό η χρήση των όρων Μακεδόνας/Μακεδονικός-ή-ό από τους Σλάβους της ΠΓΔΜ, πρέπει να εμποδιστεί με απόφαση νομικά δεσμευτική τουλάχιστον απʼ όλα τα κράτη της ΕΕ και του ΝΑΤΟ.
Ο Πρόεδρος του Ελληνοαμερικανικού Εθνικού Συμβουλίου ΗΠΑ κ. Μ. Βελιβασάκης, ο οποίος συνόδευε την ηγεσία της Παμμακεδονικής, τόνισε πως οι θέσεις της Παμμακεδονικής Ενωσης ΗΠΑ είναι και οι θέσεις των μελών του Ελληνοαμερικανικού Εθνικού Συμβουλίου και εξέφρασε την αμέριστη συμπαράσταση τους στο μείζον αυτό εθνικό θέμα.
Ο Αναπληρωτής Υπουργός των Εξωτερικών κ.Δ. Δρούτσας άκουσε με προσοχή τις θέσεις και απόψεις που ανέπτυξε η ηγεσία της Παμμακεδονικής Ένωσης και τόνισε πως τέτοιου είδους συναντήσεις είναι ωφέλιμες και παραγωγικές και η ανταλλαγή σκέψεων είναι πάντοτε θετική.
Οι Μακεδόνες των ΗΠΑ ζήτησαν, τέλος, από τον Αναπληρωτή Υπουργό των Εξωτερικών κ. Δ. Δρούτσα να πράξει τα δέοντα ώστε στα πλαίσια των διεθνών συναντήσεων του αλλά και με δηλώσεις του στον Διεθνή Τύπο να σταματήσει ο καθημερινός εξευτελισμός των Μακεδόνων από τους Σλάβους των Σκοπίων.

Nina Gatzoulis
Supreme President of the
Pan-Macedonian Association (USA)
E-mail: ninagatz@comcast.net
Tel: 603-742-0466
FAX (603) 617-2977.
Web: http://www.macedonia.info/

ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΑΝΤΟΥ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΚΙΝΑ


Οι μούμιες το αποδεικνύουν: Κάποτε η Κίνα κατοικούνταν από Λευκούς Ανθρώπους!

Οι κινέζοι είναι πιθανόν το σύμβολο της μογγολικής φυλής. Το πρώτο πράγμα που μας έρχεται στο μυαλό όταν βλέπουμε μια ασιατική μορφή είναι να ρωτήσουμε: Είσαι από την Κίνα;

Ακόμη και αν αυτός είναι στην πραγματικότητα από την Ιαπωνία, Κορέα, ή το Βιετνάμ κ.ο.κ.
Αλλά αυτό που πολλοί άνθρωποι δεν γνωρίζουν είναι ότι κατά την διάρκεια της αρχαιότητας, όταν οι Αιγύπτιοι έχτιζαν τις εντυπωσιακές πυραμίδες και οι Έλληνες πολεμούσαν για την Τροία, η Δυτική Κίνα στην πραγματικότητα κατοικούνταν από μια ανοιχτόχρωμη ξανθιά με γαλανά μάτια λευκή φυλή!

Πέρα από την επαρχία της Ν. Κίνας που φέρει ακόμα την επωνυμία Γιουνάν (Γιουνάν αποκαλούν οι Τούρκοι (μογγόλοι) και οι αραβόφωνοι αλλά και στην περιοχή της Ινδίας τους Έλληνες και προέρχεται ετυμολογικά από τη λέξη Ίωνας – Ιωνία) , μια ομάδα δυτικών και Κινέζων αρχαιολόγων προσπάθησε να ανιχνεύσει μια ακόμα από μια σειρά μούμιες ηλικίας 2800 ετών, καυκάσιου (Λευκού) ανθρώπου, που βρέθηκε σε ένα αρχαίο τάφο στο Ξιγιανγκ Ουϊγκορ την αυτόνομη περιοχή της Βορειοδυτικής Κίνας.
Η πολύ καλά διατηρημένη μούμια είναι πιθανότατα ενός σαμάνου και βρίσκεται κάτω από προσεχτική έρευνα ήδη από το 2003.
Οι επιστήμονες παραξενεύτηκαν από την παρουσία ενός σακιδίου φύλλων μαριχουάνας που βρήκαν θαμμένο οι αρχαιολόγοι μαζί με την ντυμένη με δερμάτινη φορεσιά μούμια.
«Από την φορεσιά και τα φύλλα της μαριχουάνας, που έχουν επιβεβαιωθεί από διεθνείς ειδικούς ότι είναι τα συστατικά ναρκωτικού, υποθέτουμε ότι ο άνδρας αυτός ήταν σαμάνος μεταξύ ηλικίας 40 και 50 ετών», εξήγησε ο ιστορικός Λι Ξϊαο.
Η εξερεύνηση το 2003 στην περιοχή έφερε στο φως 600 μούμιες από 2000 περιφερειακούς τάφους.
Αυτές οι μούμιες λευκών ανθρώπων που κάποτε κατοικούσαν στην Δυτική Κίνα δεν ήταν ταριχευμένες, όπως οι Αιγυπτιακές, αλλά διατηρήθηκαν αθέλητα από το τοπικό κλίμα: ακραίας ζέστης και ανυδρίας καλοκαίρια, δριμύτατοι ψυχροί χειμώνες, και έδαφος με άλατα.
Όταν οι ερευνητές πρωτοανακάλυψαν τις μούμιες, εντυπωσιάστηκαν από τα ξεκάθαρα ευρωπαϊκά τους χαρακτηριστικά, με ξανθές ή ερυθρόχρωμες τρίχες, προεξέχουσες μύτες, μουστάκια και γένια, «σκωτσέζικου» τύπου υφάσματα (σημ: ελληνιστί ΣΚΟΤ-ΛΑΝΤ η Χώρα του Σκότους, λόγω μεγάλου γεωγραφικού πλάτους μεγάλες νύχτες), και με αεράτα φτερωτά καπέλα.
Οι μούμιες, που ο λαός τους αποκαλέστηκε Τοχάριοι, άφησαν ακόμα και γραφή που είναι καθαρά «Ινδοευρωπαϊκής» προελεύσεως.
Επίσης, σε αρχαία Κινεζικά χρονικά, αναφέρονται επαφές (διάβαζε: εθνοκάθαρση-γενοκτονία) με κοκκινομάλληδες λαούς από την δύση.στοιχεία από:


Το Βήμα

Η περασμένη χρονιά ανήκε αναμφίβολα στην Κίνα. Ήταν η χρονιά των Ολυμπιακών Αγώνων της, η χρονιά που μας προμήθευσε« ντόπες», η χρονιά που ξύπνησε στον κόρφο της το Θιβέτ, η χρονιά που τη θυμήθηκε με θυμό ο Εγκέλαδος... Χρονιά κορύφωσης για την πρώτη σε πληθυσμό και τέταρτη σε έκταση χώρα της Γης, για καλό ή για κακό.
Πριν από λίγες ημέρες ξανακοίταξα προσεκτικά τη θέση της στον χάρτη. Θυμήθηκα σαν χθες το ανάγλυφο της χώρας, όπως το είδα σε ένα πάρκο «της Κίνας σε μινιατούρα», κατά την εκεί επίσκεψή μου προ δεκαετίας. «Βαδίζοντας» μεταξύ του Σινικού Τείχους και της Λάσα του Θιβέτ, είχα ρωτήσει τον ξεναγό μας πώς λένε την Ελλάδα στη γλώσσα τους. Μου αποκρίθηκε: «Σελλά» (λαρισινή προφορά). Ξαφνιασμένος, τον ρώτησα αν αυτή η λέξη έχει κάποιο άλλο νόημα στα κινέζικα. «Οχι» μου είπε «αλλά Αιγαίο σημαίνει Θάλασσα της Αγάπης»...
Η απορία για τις συμπτώσεις με συνόδεψε όλα τα επόμενα χρόνια. Ιδιαίτερα η ομοιότητα του Σελλά με το προομηρικό όνομα Σελλάς (Χώρα του Φωτός) της χώρας μας, με έκανε να φαντάζομαι απογόνους των Αργοναυτών σε ρόλο Μάρκο Πόλο. Βέβαια, ο Αριστέας ο Προκοννήσιος, ο ποιητής του 7ου αιώνα π.Χ. και συγγραφέας των Αριμασπείων Επών, είχε περιηγηθεί μεγάλο μέρος της Ασίας- αλλά είχε φθάσει στην άλλη της άκρη; Η βεβαιότητα του Αλεξάνδρου ότι μετά την Ινδία ο κόσμος τελείωνε, δεν άφηνε ίσως περιθώρια για κάτι τέτοιο. Ακόμη και έτσι όμως αυτό δεν σήμαινε ότι δεν θα το έκανε κάποιος επόμενος «για λογαριασμό του». Και, όντως, το λαμπύρισμα της δάδας στα Ιμαλάια φώτισε κάτι που είχα παραβλέψει.

Όταν η Ευρώπη συνάντησε την Κίνα

Τυπικά, ο Αλέξανδρος κατέκτησε και κράτησε την αυτοκρατορία του Δαρείου για μόλις εννέα χρόνια (334-323 π.Χ.), αλλά το σοκ που επέφερε στην ιστορία αυτού του κόσμου έμελλε να κρατήσει αιώνες. Χάρη στην αίγλη του ονόματός του, οι επίγονοι κατόρθωσαν μετά τον θάνατό του να κρατήσουν για δύο αιώνες τα φέουδα που μοιράστηκαν, παρά τους συνεχείς πολέμους μεταξύ τους. Χαρακτηριστικό είναι ότι ο Πείθων που είχε αναλάβει τις ινδικές κτήσεις στην κοιλάδα του Ινδού και ο Εύδεμος που είχε πάρει τη διοίκηση του Παντζάμπ έμειναν στις κτήσεις τους ως το 316 π.Χ., για να πάρει τη θέση τους η ινδική δυναστεία του Τσαντραγκούπτα Μαουρία. Ως τον πρώτο αιώνα π.Χ.- μας λέει η Ιστορία- τις κτήσεις της Δύσης τις κατέλαβαν οι Ρωμαίοι και εκείνες της Ανατολής οι διάδοχοι των Περσών, Πάρθοι. Σε πείσμα της ιστορίας όμως, οι Έλληνες κατόρθωσαν να συστήσουν στα εδάφη του Αφγανιστάν και του Πακιστάν το Ελληνο-Βακτριανό βασίλειο (206-140 π.Χ.) και να το επεκτείνουν ανατολικά, συστήνοντας το Ελληνο-Ινδικό βασίλειο (180 π.Χ.- 10 μ.Χ.) Τότε, με τα πρώτα κύματα των Ούννων (Ξιον Γκνου για τους Κινέζους) να σαρώνουν τα πάντα, τελείωσε το παιχνίδι εξουσίας των Ελλήνων.
Όσο για τους Κινέζους... γνωρίζαμε μόνο ότι οι στρατιώτες του Ευθύδημου (με πρωτεύουσα την Αντιόχεια τη Μαργιανή και ορμητήριο την Αλεξάνδρεια την Εσχάτη) είχαν εξερευνήσει τις ερημιές στο τωρινό κινεζικό Τουρκεστάν. Ο Στράβων έγραψε χαρακτηριστικά ότι οι Ελληνο-Βακτριανοί «επέκτειναν την αυτοκρατορία τους μακριά ως την Κίνα και τους Φρύνους (βλ. http://www.perseus.tufts.edu/cgibin/pte xt? lookup=Strab. +11.11.1 στο Διαδίκτυο). Αλλά λεπτομέρειες για εμπορικές σχέσεις δεν ανέφερε. Τους Κινέζους τους γνώρισαν έμμεσα οι Ρωμαίοι, επειδή εκείνοι πουλούσαν μετάξι στους Πάρθους και οι Πάρθοι στους Ρωμαίους. Η επαφή τους έγινε άμεση μετά το 14 μ.Χ., όταν ο έλληνας πλοίαρχος Εύπαλος έδειξε στον ναύαρχο του Αυγούστου το πώς να εκμεταλλεύεται τους μουσώνες για να συντομεύει το ταξίδι στην Ινδία. Σύμφωνα με τα κινεζικά αρχεία, ως τον 2ο αιώνα οι έλληνες ναυτικοί είχαν φτάσει στο Βιετνάμ και το 166 μ.Χ. επισκέφθηκαν την αυτοκρατορική αυλή του Χουάν Τι, ως απεσταλμένοι του αυτοκράτορα Μάρκου Αυρηλίου. Από τότε οι ρωμηοί αυτοκράτορες του Βυζαντίου με το μετάξι και τις άλλες εμπορικές συναλλαγές και ως τον Μάρκο Πόλο (1266 μ.Χ.) οι Ευρωπαίοι γνώριζαν ότι ο στεριανός δρόμος για την Κίνα ήταν στα χέρια Ούννων και Μογγόλων.

Παράδοξα, συμπτώσεις και ανατροπές

Αυτή η παγιωμένη εικόνα απομόνωσης της Κίνας ανατρέπεται άρδην τα τελευταία χρόνια, από τη διασταύρωση τόσο ιστορικών όσο και αρχαιολογικών ευρημάτων.
Σύμφωνα με το αρχείο του κινέζου ιστορικού Σίμα Κιάν, ο αυτοκράτορας Γου αποφάσισε το 138 π.Χ. να στείλει τον πρεσβευτή του Ζανγκ Κιάν στους λαούς της Δύσης, ψάχνοντας για συμμάχους κατά των Ούννων. Εκείνος, έπειτα από την ατυχή σύλληψή του και αιχμαλωσία δέκα χρόνων στα χέρια των Ούννων, δραπέτευσε και διέσχισε την έρημο του Τακλαμακάν για να συναντήσει... τους «Νταϊουάν» (Δαναοί;). Ήταν λευκοί χωρίς λοξά μάτια και είχαν γενειάδες. Ήταν εκτροφείς υπέροχων αλόγων, είχαν πολύ όμορφα κτίρια και αγάλματα, φέρονταν με σεβασμό στις γυναίκες και... τις άκουγαν. Η περιοχή διέθετε 60.000 οικογένειες και 30.000 στρατιώτες. Με βάση τις γεωγραφικές συντεταγμένες που έδινε ο Ζανγκ Κιάν στην αναφορά του, η πόλη που συνάντησε ήταν η Αλεξάνδρεια η Εσχάτη, στα όρια Φεργάνας και Σογδιανής, στο πέρασμα του Παμίρ. Το πολύ περίεργο είναι ότι στην πόλη αυτή έκοβαν ήδη νομίσματα με μια τεχνική που γνώριζαν μόνον οι Κινέζοι. Συγκεκριμένα, οι βασιλείς Αγαθοκλής και Πανταλέων της Βακτρίας είχαν κυκλοφορήσει- γύρω στο 170 π.Χ. - το πρώτο δυτικό νόμισμα «λευκού χαλκού», από κράμα χαλκού- νικελίου σε αναλογία 75/25. Προφανώς, κάποιοι είχαν προλάβει να κάνουν εισαγωγές...
Ο Ζανγκ προχώρησε στη Βακτρία και έφθασε ως την Ινδία. Επέστρεψε- έπειτα από μία ακόμη αιχμαλωσία στα χέρια των Ούννων- και πληροφόρησε τον αυτοκράτορα για τα θαυμαστά που είδε. Τον αυτοκράτορα τον ενδιέφερε κυρίως η αγορά των αλόγων που είχαν οι Έλληνες, αλλά μαζί με αυτό ξεκίνησε το αλισβερίσι που, τον 19ο αιώνα, βαφτίστηκε από τον γερμανό μελετητή von Richthofen «δρόμος του μεταξιού». Τους Έλληνες αντικατέστησαν στη συνέχεια οι Σκύθες, οι οποίοι πιεζόμενοι από τους Ούννους εισέβαλαν στη Βακτρία και στην Ινδία, για να δημιουργήσουν την αυτοκρατορία του Κουσάν, ώσπου την περιοχή κατέλαβε η Κίνα (70 μ.Χ.). Τα καραβάνια έφευγαν από την Κίνα με μετάξι, κεραμικά και σιδηρικά και επέστρεφαν με χρυσό, ελεφαντόδοντο και γυάλινα αντικείμενα. Ωστόσο οι επιθέσεις από ληστές ήταν συχνές. Για την προστασία του εμπορίου, το νεότευκτο Σινικό Τείχος επεκτάθηκε δυτικά, ως την έρημο Τακλαμακάν.

Τα σημάδια και η μεγάλη έκπληξη

Το πέρασμα των καραβανιών από την έρημο αυτή ανά τους αιώνες άφησε πάμπολλα σημάδια πίσω του. Οι πρώτοι δυτικοί μελετητές που έφθασαν στην περιοχή το 1900- ο Σουηδός γεωγράφος Sven Ηedin και ο Ούγγρος Αurel Stein- βρήκαν πολλά από αυτά, όπως και 2.000 χειρόγραφα που εξιστορούσαν τα δρομολόγια του δρόμου του μεταξιού τους προηγούμενους αιώνες. Ακολουθώντας τον δρόμο στις περιοχές της Κίνας, έβρισκαν παντού επιρροές από την τέχνη των Ελλήνων: Γεωμετρικά σχέδια στα υφαντά και στα κεραμικά, αγάλματα φτερωτών αλόγων, απεικονίσεις του Βούδα με φτερά αγγέλου... αλλά και ζωγραφιές με έλληνες στρατιώτες και Κενταύρους. Πολλοί σύγχρονοι αρχαιολόγοι επιμένουν ότι και ο πήλινος στρατός, που συνόδευσε το 210 π.Χ. τον αυτοκράτορα Κιν στον τάφο, είχε πηγή έμπνευσης τα αγάλματα των Ελλήνων!
Αλλά η μεγάλη έκπληξη ήλθε όταν πέρασε το «καθαρτήριο» της Πολιτιστικής Επανάστασης και η Κίνα άρχισε να ανασκάπτει επιστημονικά το παρελθόν της: Η έρημος Τακλαμακάν μόνον έρημη δεν ήταν. Θαμμένες πόλεις βρέθηκαν κάτω από τις αμμοθίνες της και τάφοι με μούμιες άρχισαν να έρχονται στην επιφάνεια. Δεκάδες μούμιες χιλιετηρίδων, τέλεια διατηρημένες από την ξηρασία. Ωστόσο... οι νεκροί δεν ήταν Κινέζοι! Ήταν ψηλοί, κοκκινομάλληδες, με ανοιχτόχρωμα μάτια. Οι πιο παλιοί ανάγονταν στο 1800 π.Χ. και οι πιο πρόσφατοι στο 300 π.Χ. Μεταξύ αυτών ήταν και ένα μωρό ενός έτους, που είχε στη θέση των ματιών του γαλάζιες πέτρες, και κάποιες γυναίκες, του 4ου και 3ου π.Χ. αιώνα, που φορούσαν μυτερά καπέλα όπως οι Αμαζόνες. Τι συνέβαινε; Ποιοι ήταν αυτοί οι άνθρωποι και πώς ζούσαν σε μια περιοχή τελείως άνυδρη;
Για το τελευταίο ερώτημα η απάντηση είναι μάλλον γεωλογική: Η έρημος Τακλαμακάν βρίσκεται πολύ χαμηλότερα από το επίπεδο της θάλασσας και- σε παλιότερη εποχή, με άλλο κλίμα- ήταν πιθανότατα εύφορη πεδιάδα με λίμνη.
Κατά τα λοιπά, τα απρόσμενα αυτά ευρήματα- της δεκαετίας του 1990- δημιούργησαν μεγάλο μειονοτικό πρόβλημα στην Κίνα. Οι τουρκογενείς Ουιγούροι της περιοχής άρχισαν να λένε ότι οι μούμιες αποδείκνυαν ότι κατάγονταν από μη Κινέζους, τους Τοχάριους, άρα και η γύρω χώρα έπρεπε να γίνει αυτόνομη. Όλοι θυμήθηκαν τους αρχαίους κινεζικούς μύθους για έναν λευκό λαό στα δυτικά, ψηλό, με πράσινα και γαλανά μάτια, και βοστρυχωτά γένια. Έπειτα από πολλές διελκυστίνδες, η κινεζική κυβέρνηση δέχτηκε να γίνει εξέταση DΝΑ από κοινή ομάδα ερευνητών από πανεπιστήμια της Κίνας, της Σουηδίας και των ΗΠΑ.
Τα πορίσματα από το DΝΑ ξεκαθάρισαν ένα πράγμα: Οι μούμιες δεν είχαν καμία σχέση με τους Ουιγούρους Τούρκους, οι οποίοι άλλωστε είχαν καταλάβει την περιοχή μόλις τον 9ο αιώνα μ.Χ. Αλλά δεν επήλθε συμφωνία για τίποτε από τα υπόλοιπα. Οι ανθρωπολόγοι είχαν βρει γονιδιώματα που παραπέμπουν άλλοτε σε Κιμμέριους Κέλτες της Κριμαίας, άλλοτε σε Σκύθες του Κιργιστάν και άλλοτε σε κατοίκους της Ανατολικής Μεσογείου.
Τι λένε οι αρχαιολόγοι; Πολύ απλά, ότι τα σχέδια των ρούχων των νεκρών έχουν ελληνικής τεχνοτροπίας μοτίβα. Μάλιστα, ένα από τα εγχάρακτα ταφικά αναθήματα φέρει το σύμβολο της γνωστής σβάστικας. Ακόμη πιο εντυπωσιακά, μια μούμια που βρέθηκε πολύ νοτιότερα της ερήμου στο Γινγκπάν της ΝΔ Κίνας- χρονολογείται από το 1000 π.Χ., έχει ύψος γύρω στο 1.90(!) και φέρει χρυσή νεκρική προσωπίδα, κατά το συνήθειο των Μυκηναίων.
Μα... υπάρχει ιστορική διασταύρωση; Έχουμε ξανακούσει ποτέ για τέτοιον λαό; Ψάχνοντας στα κείμενα του Πλίνιου του Πρεσβύτερου (ΧΧΙV, Τaprobane) βρίσκουμε μια απροσδόκητη περιγραφή των Κινέζων, από έναν πρεσβευτή της Κεϋλάνης, προς τον αυτοκράτορα Κλαύδιο: «Ο πατέρας μου έχει επισκεφθεί συχνά τη χώρα τους. Αυτοί οι άνθρωποι ξεπερνούν στο ύψος τους συνηθισμένους ανθρώπους, έχουν πυρόξανθα μαλλιά και γαλανά μάτια...». Σημειωτέον ότι ένας επισκέπτης από την Κεϋλάνη προφανώς θα πήγαινε στην Κίνα με πλοίο και θα έπιανε λιμάνι στη νοτιοδυτική μεριά της, κοντά στο Γινγκπάν.
Έπειτα από αυτό, η φαντασία οργιάζει. Βρήκαμε, μήπως, πού κατέληξαν οι Μυκηναίοι, όταν μετανάστευσαν λόγω κλιματικής αλλαγής μετά τον Τρωικό Πόλεμο; Τα κείμενα των Χετταίων μιλούν για τους Αχιγιάβα (Αχαιούς) που προχώρησαν πολεμώντας μέσα από τη Συρία. Αλλά και οι Κιμμέριοι σάρωσαν εκείνα τα μέρη, για να καταλήξουν να γίνουν οι Πάρθοι. Μήπως, απλά, βρήκαμε αυτούς που τους κυνήγησαν ως την εσχατιά της Γης και τους εξολόθρευσαν, κλέβοντας ακόμη και τα ταφικά τους έθιμα; Κάποτε, η αλήθεια θα έλθει στο φως.

ΒΟΥΔΑΣ... ΑΡΣΑΚΕΙΟΣ

Το άνοιγμα του δρόμου του μεταξιού έδωσε ανατολικούς ορίζοντες όχι μόνο στους εμπόρους αλλά και στους απόστολους νέων ιδεών. Τα κινεζικά χρονικά αναφέρουν ότι ένας από τους πρώτους κήρυκες του ινδογενούς βουδισμού στην Κίνα ήταν ο Αν Σινγκάο. Ήταν ευγενούς καταγωγής, από τον βασιλικό οίκο των Ανξί, της χώρας του. Το όνομα Ανξί είναι η απόδοση στα κινεζικά του ονόματος Αρσάκης, της γνωστής δυναστείας που βασίλεψε στους Πάρθους μεταξύ του 240 π.Χ. και του 224 μ.Χ., με πρωτεύουσα την Αντιόχεια Μαργιανή (ή Μερβ). Λίγο μετά τον Αν Σιγκάο, στο δεύτερο μισό του 2ου αιώνα μ.Χ., ένας άλλος βουδιστής ιεραπόστολος στην Κίνα είχε «αρσάκειο όνομα», ο Αν Ξουάν. Επίσης, την ίδια εποχή, εμφανίστηκε στην Νταρόν της Αρμενίας ομάδα βουδιστών από την Ινδία, για τους οποίους ο μελετητής Ε. Seldeslachts ισχυρίζεται ότι τουλάχιστον οι δύο αρχηγοί τους ήταν Έλληνες του πρώην ελληνο-ινδικού βασιλείου. Να ήταν οι απόστολοι αυτοί δημιουργήματα της τότε παγκοσμιοποιημένης κρίσης, μια μείξη ελληνικής φιλοσοφίας με τον φιλειρηνικό τρόπο ζωής που δίδασκε ο ινδός «πεφωτισμένος πρίγκιψ»;
Όποια και αν ήταν η ακριβής καταγωγή των αποστόλων του βουδισμού στην Κίνα, το γεγονός είναι ότι ο δρόμος του μεταξιού λειτούργησε τελικά ανασχετικά στη μετατροπή της μεγάλης αυτής χώρας σε μουσουλμανική. Αντίθετα, η ιστορία παίζει τελευταία ένα περίεργο πολιτικοθρησκευτικό παιχνίδι: Όπως διαβάσαμε στην επίσημη ιστοσελίδα της κινεζικής πρεσβείας στην Αυστραλία, η κυβέρνησή της προωθεί από το 2006 το... πάντρεμα του κομμουνισμού με τον βουδισμό. «Η ανισοκατανομή του πλούτου και ο καταναλωτισμός δεν έχουν εγείρει μόνον άγχος και εντάσεις στη μοντέρνα Κίνα» γράφει, «αλλά και ένα ιδεολογικό κενό. Πολλοί αισθάνονται χαμένοι, πνευματικά και ηθικά. Οι ιερείς του βουδισμού πιστεύουν ότι η κοσμοθεωρία τους προσφέρει την αναγκαία πνευματική γαλήνη για να γεμίσει αυτό το κενό». Τον νέο αυτό προσανατολισμό, οι κομματικοί αξιωματούχοι που τον εμπνεύστηκαν τον ονομάζουν «αρμονική κοινωνία της Κίνας». Μας βαυκαλίζει η ιδέα ότι πρόκειται για την τελευταία συμβολή της Ελληνιστικής εποχής στη διαμόρφωση του κόσμου μας.

35 ΑΙΩΝΕΣ ΠΡΙΝ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΑΝΙΑ ΔΡΑΜΑΣ


ΥΣΤΕΡΑ ΑΠΟ ΑΝΑΣΚΑΦΙΚΕΣ ΕΡΕΥΝΕΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ

Τον ρόλο, που διαδραμάτισε η περιοχή της Πλατανιάς στη Δράμα για 3,5 και πλέον χιλιετίες, αναζητά η ΙΗ' Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων μέσα από την ανασκαφική έρευνα, που διεξάγει στην περιοχή.

Σε απόσταση πέντε...
χιλιομέτρων από τον σύγχρονο οικισμό, στη θέση «Ακρόπολη», οι αρχαιολόγοι έφεραν στο φως ευρήματα που μαρτυρούν την κατοίκηση από τα προϊστορικά χρόνια και μέχρι τη Βυζαντινή εποχή. Ανασκάπτοντας την ακρόπολη, εντόπισαν τείχη και κτίσματα, που καταδεικνύουν την οργάνωση του αρχαίου οικισμού.

Όπως αποκαλύπτει στο ΑΠΕ- ΜΠΕ η αρχαιολόγος της ΙΗ' ΕΠΚΑ, Βασιλική Πουλιούδη, κατά τη διάρκεια των ερευνών στην περιοχή ανακαλύφθηκαν η δυτική είσοδος της ακρόπολης, ένας αποθέτης και δύο δώματα - κατοικίες. «Επίσης, σε τομή που διανοίξαμε εσωτερικά του τείχους ανακαλύψαμε τη θεμελίωση του όλου περιβόλου», εξηγεί η κα Πουλιούδη.

Στα κινητά ευρήματα συγκαταλέγονται νομίσματα, όστρακα, κοσμήματα και μεταλλικά αντικείμενα. Από αυτά συμπεραίνεται πως Θράκες, Μακεδόνες και Ρωμαίοι εγκαταστάθηκαν στην περιοχή αφήνοντας παρακαταθήκη τα ιδιαίτερα πολιτισμικά τους στοιχεία.

Η ανασκαφή ξεκίνησε τον περασμένο Σεπτέμβριο και διήρκεσε μόλις τρεις μήνες.

Η κα Πουλιούδη επισημαίνει ότι με τη συνέχιση της ανασκαφής θα φωτιστούν πτυχές, όπως «το πώς χρησιμοποιήθηκε η ακρόπολη και αν αποτελούσε χώρο προστασίας από τους επιδρομείς, ποιες ήταν οι εμπορικές και πολιτιστικές σχέσεις των κατοίκων της περιοχής με άλλους λαούς και κυρίως με την υπόλοιπη επικράτεια της αποικίας των Φιλίππων, στην οποία ανήκαν».

Τα πρώτα ευρήματα και συμπεράσματα από την ανασκαφή στην Πλατανιά Δράμας θα παρουσιάσει η αρχαιολόγος, Βασιλική Πουλιούδη, στην 23η Επιστημονική Συνάντηση για το Αρχαιολογικό Έργο στη Μακεδονία και τη Θράκη, στην αίθουσα τελετών της παλιάς Φιλοσοφικής Σχολής του ΑΠΘ, στις 13 Μαρτίου.

ΔΙΕΔΩΣΕ ΤΟ

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More