ΕΛΛΑΔΑ

ΒΡΕΘΗΚΑΝ ΟΙ ΤΑΦΟΙ ΤΗΣ ΡΩΞΑΝΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Δ;

Μπροστά σε μια μεγάλη αρχαιολογική ανακάλυψη πιθανόν να βρίσκονται τα συνεργεία της ΚΗ’ Εφορείας Κλασσικών Αρχαιοτήτων Σερρών..... Μετά από έρευνες ετών και αξιοποιώντας την ιστοριογραφία και τις προφορικές παραδόσεις της περιοχής, οι αρχαιολόγοι κατέληξαν σε μία «τούμπα» σε αγροτική περιοχή του Δήμου Αμφίπολης.

ΟΔΗΓΟΣ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ

Πολλοί φίλοι και φίλες μου έχουν ζητήσει να γράψω ένα αρθρο με "Οδηγίες Επιβίωσης",γιατί μπορεί σύντομα να αντιμετωπίσουμε δύσκολες καταστάσεις που να οφείλονται σε διάφορους λόγους,όπως πτώχευση και στάση πληρωμών,περίεργα και πρωτόγνωρα γεωφυσικά φαινόμενα και εγώ δεν ξέρω τι άλλο.

ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ 16/10/1912

Το έργο της απελευθέρωσης της Κατερίνης ανατέθηκε στην 7η Μεραρχία του Στρατού Θεσσαλονίκης, που είχε διοικητή το Συνταγματάρχη (ΠΒ) Κλεομένη Κλεομένους. Στις.. 15 Οκτωβρίου 1912 εκδόθηκε η Διαταγή των Επιχειρήσεων.

ΠΛΑΝΗΤΕΣ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

Οι πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος είναι 8. Ερμής, Αφροδίτη, Γη, Άρης, Δίας, Κρόνος, Ουρανός και Ποσειδώνας. Και έχουνε όλοι αρχαία ελληνικά ονόματα προς τιμήν των αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων που θεμελίωσαν την αστρονομία. Ας γνωρίσουμε λοιπόν τα μυθικά πρόσωπα των οποίων τα ονόματα πήραν οι πλανήτες.

Η ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Αν καλούσαμε στις μέρες μας σ’ ένα γεύμα κάποιους αρχαίους Έλληνες όπως τον... Ηρόδοτο, τον Ηρακλή ή τον Αριστοφάνη..

Παρασκευή, 4 Ιουνίου 2010

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ


ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΟΥ ΜΠΛΟΓΚ ΜΑΣ ΠΟΥ ΤΟΣΟ ΑΓΑΠΗΣΑΤΕ
ΑΠΟΦΑΣΙΣΑΜΕ ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΑΝΑΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΟΥΜΕ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΣ
ΞΕΚΙΝΗΣΑΜΕ ΩΣ ΜΠΛΟΓΚ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΟΥ ΗΘΕΛΕ ΝΑ ΑΣΧΟΛΗΘΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΕΣΟΥΜΕ ΝΑ ΔΩΣΟΥΜΕ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΠΟΥ ΜΑΣ ΔΙΑΒΑΖΕΙ ΤΙΣ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ ΤΙΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
ΒΕΒΑΙΑ ΔΕΝ ΞΕΦΥΓΑΜΕ ΑΠΛΑ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΑΜΕ ΝΑ ΠΑΝΤΡΕΨΟΥΜΕ ΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΑΛΛΑ ΟΙ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΠΟΥ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΦΗΝΑΝ ΝΑ ΓΡΑΨΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΑΔΩΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΤΣΙ ΟΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΟΠΩΣ ΤΗΝ ΜΑΘΑΜΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΑΛΑΙΟΥΣ ΜΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΚΑΙ ΓΕΜΑΤΟΥΣ ΕΛΠΙΔΑ ΚΑΙ ΑΓΩΝΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΑΥΡΙΟ ΕΛΛΗΝΕΣ
ΚΑΙ ΤΟ ΑΣΧΗΜΟ ΣΕ ΤΟΥΤΗ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΠΛΕΟΝ ΟΠΟΙΟΣ ΜΙΛΑ ΓΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΝΑΙ ΕΘΝΙΚΙΣΤΗΣ ΑΚΡΑΙΟΣ ΓΡΑΦΙΚΟΣ
ΕΓΩ ΕΧΩ ΝΑ ΠΩ ΕΝΑ ΜΟΝΟΝ
ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΧΝΑ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΤΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΜΕΛΛΟΝ
ΚΑΙ ΠΙΣΤΕΨΤΕ ΜΕ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΠΛΟΥΣΙΟ ΑΠΟ ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΓΕΜΑΤΟ ΑΠΟ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΙΑΤΡΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΒΟΤΑΝΟΛΟΓΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΓΛΩΣΣΑ
ΕΧΟΥΜΕ ΠΛΟΥΣΙΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ
ΑΛΛΑ
ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΕΙΝΑΙ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΜΑΣ
ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΧΕΡΙ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΕΛΛΗΝΑ ΠΟΛΙΤΗ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΠΛΟΥΣΙΟ
ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Η ΘΑΝΑΤΟΣ
ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ
Η ΕΛΛΑΔΑ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΠΕΘΑΙΝΕΙ
ΟΧΙ
ΑΥΤΑ ΤΑ ΕΙΠΑΝ ΕΘΝΙΚΙΣΤΕΣ;
ΟΧΙ
ΤΑ ΕΙΠΑΝ ΜΕΓΑΛΟΙ ΗΡΩΕΣ ΕΛΛΗΝΕΣ
ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΗΡΩΕΣ

ΕΛΛΑΣ: ΠΩΛΕΙΤΑΙ



ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΕΝΤΟΝΕΣ ΠΙΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΔΕΧΘΗΚΕ Η ΕΛΛΑΔΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΨΕΥΤΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΤΕΛΙΚΑ ΕΝΕΔΩΣΕ
ΟΙ ΛΟΓΟΙ ΠΟΛΛΟΙ
ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΝΑ ΕΧΕΙ ΟΡΥΚΤΑ ΚΑΙ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΠΟΤΕ ΝΑ ΤΑ ΒΓΑΛΕΙ
ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΝΑ ΕΧΕΙ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΚΑΙ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΠΟΤΕ ΝΑ ΤΟ ΒΓΑΛΕΙ
ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΝΑ ΕΧΕΙ ΧΡΗΜΑ ΚΑΙ ΚΑΠΟΤΕ ΝΑ ΤΑ ΕΜΦΑΝΙΣΕΙ
ΠΡΕΠΕΙ ΜΕ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΦΤΩΧΗ
Η ΑΡΧΗ ΕΓΙΝΕ ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΑΗΜΕΝΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΠΟΥ ΟΙ ΕΚΑΣΤΟΤΕ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ
ΕΝΩ ΠΡΟΣΛΑΜΒΑΝΑΝ ΚΟΣΜΟ ΠΟΥ ΙΣΩΣ ΝΑ ΜΗΝ ΧΡΕΙΑΖΟΤΑΝ Η ΕΠΑΙΡΝΑΝ ΚΟΣΜΟ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΟΤΑΝ ΑΝΑΓΚΑΣΑΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΝΑ ΧΩΡΙΣΤΕΙ ΣΕ ΔΥΟ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΑ ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ
ΑΡΑ Ο ΕΜΦΥΛΙΟΣ ΑΡΧΙΣΕ
ΚΑΙ ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΚΑΙ ΠΕΡΑ
ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΔΕΗ ΟΤΕ ΟΣΕ ΝΕΡΟ ΔΙΟΔΙΑ ΠΑΡΑΛΙΕΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΟ ΟΠΑΠ
ΞΑΦΝΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΔΕΚΟ ΖΗΜΙΟΓΟΝΕΣ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΩΛΗΘΟΥΝ ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΜΑ ΣΕ ΙΔΙΩΤΕΣ
ΑΡΑ ΠΟΙΟΣ ΦΤΑΙΕΙ ΠΟΥ ΕΓΙΝΑΝ ΖΗΜΙΟΓΟΝΕΣ
ΤΟ ΕΡΓΟ ΕΥΚΟΛΟ
ΟΛΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΕΛΕΓΕ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΟΛΕΣ ΟΙ ΔΕΚΟ ΝΑ ΔΟΥΝ ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ
ΚΑΙ ΑΝΤΕ ΝΑ ΔΕΧΤΩ ΤΟΝ ΟΤΕ ΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΤΟ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΟ ΤΟΝ ΟΠΑΠ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΑ ΔΕΧΟΜΑΙ
ΑΛΛΑ ΤΟ ΝΕΡΟ ΤΟ ΦΩΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΚΟΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ ΟΧΙ ΚΥΡΙΟΙ ΔΕΝ ΤΑ ΔΕΧΟΜΑΙ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΑ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΠΑΡΑΝΟΜΑ ΑΛΛΑ ΜΟΥ ΚΛΕΒΟΥΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ
ΒΕΒΑΙΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΕΧΟΥΝ ΠΟΥΛΗΘΗ ΑΛΛΑ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΠΟΥ ΠΗΡΑΝ ΔΕΝ ΦΤΑΣΑΝΕ ΤΙ ΕΜΕΙΝΑΝ ΤΩΡΑ
ΟΛΑ ΤΑ ΝΗΣΙΑ ΟΛΟΙ ΟΙ ΝΟΜΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΚΤΗΡΙΑ ΟΠΟΤΕ ΚΥΡΙΟΙ
Η ΕΛΛΑΣ ΠΩΛΕΙΤΑΙ ΟΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΠΛΩΜΕΝΗ
ΚΑΤΑ ΤΟ ΓΝΩΣΤΟ ΑΣΜΑ
ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΠΛΑ
ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ ΜΑΣ

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΝΑΡΗΣ(1793/1795-1877)



Κωνσταντίνος Κανάρης (1793 ή 1795 2 Σεπτεμβρίου 1877), Έλληνας επαναστάτης, ναύαρχος και πολιτικός, ήρωας της Επανάστασης του 1821

Η ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΗΡΩΑ
Γεννήθηκε στα Ψαρά γύρω στο 1793. Από μικρός δούλευε σε πλοία συγγενών του, κυρίως σ' αυτό του θειου του Μπουρέκα.
Αρχικα το ονομα του ηταν "Κανάριος" και εντέλει έγινε το Κανάρης. Όταν πέθανε ο θειος του στου οποιο το μικρό εμπορικό πλοίο εργαζόταν, ανέλαβε καπετάνιος του ο ίδιος σε ηλικία είκοσι ετών.
Πήγε στην Οδησσό για πρώτη φορά το 1820. Ήξερε για τη Φιλική Εταιρεία αλλά δεν είχε γίνει μέλος της. Όταν έμαθε ότι ξέσπασε η επανάσταση στις Παραδουνάβειες Ηγεμονίες, γύρισε εσπευσμένα στα Ψαρά.
Ήταν απ' τους πρώτους που κατατάχθηκαν στον στόλο των Ψαριανών. Ναύαρχος ήταν ο Ν. Αποστόλης. Ο Κανάρης έκανε επιδρομές στα μικρασιατικά παράλια ενώ κατόπιν εντάχθηκε στα πυρπολικά. Η ανατίναξη στην Ερεσσό ενός τουρκικού δικρότου τον παρακίνησε να κάνει ένα ανάλογο εγχείρημα.

Η ΑΝΑΤΙΝΑΞΗ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΚΗΣ ΝΑΥΑΡΧΙΔΑΣ
Τον Ιούνιο του 1822, αφού ο ελληνικός στόλος, στον οποίο συμμετείχε δεν κατάφερε να σώσει τη Χίο από τις τρομερές τουρκικές σφαγές, ο Κανάρης ανέλαβε να βάλει μπουρλότο στην τουρκική ναυαρχίδα του Καπετάν Πασά Καρά Αλή, την επικεφαλής του στόλου που έκαψε το νησί.
Την επιχείρηση θα εκτελούσαν τα πυρπολικά του Κανάρη και του Πιπίνου. Στο εγχείρημα βοήθησαν δύο παράγοντες: αφενός ότι η νύχτα ήταν πολύ σκοτεινή καθώς δεν είχε φεγγάρι και αφετέρου ότι στο κατάφωτο κατάστρωμα της ναυαρχίδας οι Τούρκοι, κάπου δυό χιλιάδες, γιόρταζαν το Μπαϊράμι κι έτσι τα μέτρα φρούρησης ήταν ελλιπή. Η φωτιά απ' το μπουρλότο μεταδόθηκε ταχύτατα στο καράβι.
Πριν προλάβουν να απομακρυνθούν απ' αυτό οι πρώτες σωστικές λέμβοι, η φωτιά έφτασε στην πυριτιδαποθήκη, η οποία ανατινάχθηκε. Ως αποτέλεσμα, τα θύματα ήταν πάρα πολλά. Μεταξύ αυτών ο ναύαρχος Καρά Αλής, οι καλύτεροι αξιωματικοί του και πολλοί ναύτες. Το πυρπολικό του Πιπίνου προσέγγισε την υποναυαρχίδα αλλά δεν κατάφερε να την καταστρέψει. Της προκάλεσε όμως αρκετές ζημιές.
Η ανατίναξη της τουρκικής ναυαρχίδας υπήρξε ένα από τα χαρακτηριστικότερα γεγονότα του κατά θάλασσαν αγώνα, έκανε δε πολύ μεγάλη εντύπωση στην Ευρώπη. Χρησιμοποιώντας σημερινή ορολογία, θα λέγαμε ότι βοήθησε επικοινωνιακά πολύ την Επανάσταση.
Και μεταξύ των επαναστατημένων Ελλήνων και μεταξύ των Ευρωπαίων, ο Κανάρης πλέον ήταν ήρωας. Η δράση του βεβαίως συνεχίσθηκε. Ο Κακλαμάν Πασάς Μεχμέτ τοποθετήθηκε νέος ναύαρχος στη θέση του Καρά Αλή. Τον Οκτώβριο του 1822 βγήκε με το στόλο του στο Αιγαίο για να ανεφοδιάσει τα τουρκικά φρούρια στην Πελοπόννησο και να καταστείλει την Επανάσταση στα νησιά. Αγκυροβόλησε στην Τένεδο. Αλλά στις 29 Οκτωβρίου 1822, ο Κανάρης, συνοδευόμενος από το Βρατσάνο, διείσδυσε ανάμεσα στον τουρκικό στόλο.
Μη μπορώντας να προσεγγίσει το πλοίο του ναυάρχου, την καπουδάνα, πλησίασε το Ριάλα-Γεμισσί, την αντιναυαρχίδα και την πυρπόλησε. Έχασαν τη ζωή τους οκτακόσια μέλη του πληρώματος, Τούρκοι αλλά και Χριστιανοί ναύτες που υπηρετούσαν στον οθωμανικό στόλο. Ο Κακλαμάν Πασάς Μεχμέτ σήκωσε αμέσως άγκυρα και κατέφυγε με τη βοήθεια και ούριου ανέμου, στο Τσανάκ-Καλεσί, στα Δαρδανέλλια.

ΤΟ ΕΓΧΕΙΡΗΜΑ ΤΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ
Τον επόμενο χρόνο, ο Κανάρης πραγματοποίησε επιθέσεις στα μικρασιατικά παράλια, αλλά χωρίς μεγάλη επιτυχία. Δεν μπόρεσε, επίσης, να κάνει τίποτε όταν το 1824 ο Χοσρέφ-Μεχμέτ Πασάς κατέστρεψε τα Ψαρά.
Όμως, τον Αύγουστο του 1824 πυρπόλησε μια μεγάλη φρεγάτα του Χοσρέφ στη Σάμο και μια κορβέττα στη Μυτιλήνη. Η έλλειψη πόρων, ωστόσο, αποσυντόνισε το ναυτικό των Ελλήνων. Οι ναύτες έπαιρναν τα πλοία, σήκωναν όποια σημαία ήθελαν και επιδίδονταν στην πειρατεία. Μόνος ο Κανάρης κατάφερνε να επιβάλλει την πειθαρχία στα δικά του πληρώματα. Αλλά κι αυτός μέσα σ' αυτό το καθεστώς αναρχίας παραλίγο να σκοτωθεί το 1825 στην Αίγινα, την εποχή που η Μπουμπουλίνα έχανε τη ζωή της στις Σπέτσες. Ακατάβλητος, όμως, εισηγήθηκε στη Διοίκηση ένα εξαιρετικά παράτολμο εγχείρημα. Ο Μωχάμετ Άλη είχε συγκεντρώσει στην Αλεξάνδρεια περίπου εξήντα μεγάλα πολεμικά και τριπλάσια φορτηγά πλοία. Μ' αυτά προετοιμαζόταν το καλοκαίρι του 1825 να στείλει στρατό στην επαναστατημένη Ελλάδα (ο οποίος στρατός χρησιμοποιήθηκε αργότερα στην άλωση του Μεσολογγίου).
Το σχέδιο του Κανάρη προέβλεπε να πάνε κάποια ελληνικά πλοία στην Αλεξάνδρεια και να κάψουν τον αιγυπτιακό στόλο. Έτσι θα σταματούσε και το λαθρεμπόριο που έκαναν Γάλλοι, φίλοι του Μωχάμετ Άλη, σε βάρος του ελληνικού αγώνα. Το σχέδιο εγκρίθηκε και η αρχηγία του ελληνικού στόλου ανατέθηκε στον πλοίαρχο Μανόλη Τομπάζη, άτομο ηλικιωμένο και σώφρον.
Στις 10 Αυγούστου 1825, ο Τομπάζης κι ο Κριεζής, μαζί με τα πυρπολικά του Μιαούλη, του Μπούτη και του Κανάρη, έφθασε έξω από την Αλεξάνδρεια. Την έκτη εσπερινή ώρα που έφθασαν προ της Αλεξάνδρειας, έπλεε μεν ούριος άνεμος αλλά για να μπουν μέσα στο λιμάνι χρειάζονταν κάποιον πιλότο επειδή υπήρχαν πολλοί ύφαλοι. Ο Κανάρης θεώρησε ότι έπρεπε να επιτεθεί άμεσα γιατί ήταν τέτοια η διάταξη των αιγυπτιακών πλοίων που, με τον άνεμο ο οποίος φύσαγε, θα υφίσταντο πανωλεθρία σε μια επίθεση με πυρπολικά. Εξαπατώντας τον πιλότο, ύψωσε ρωσική σημαία και μπήκε μόνος του στο λιμάνι.
Προσπάθησε να πλησιάσει τον εχθρικό στόλο αλλά ο άνεμος έπεσε ξαφνικά, οπότε άρχισε να κόβει βόλτες μέσα στο λιμάνι, προσπαθώντας να φθάσει στον μυχό. Όταν βρέθηκε δίπλα στο γαλλικό πολεμικό "Μέλισσα", κατάλαβε ότι είχε γίνει αντιληπτός. Έβαλε λοιπόν φωτιά στο πυρπολικό, μπήκε με τους ναύτες του στη βάρκα διαφυγής και προσπάθησε να βγει απ' το λιμάνι. Το πλήρωμα της "Μέλισσας" άρχισε να πυροβολεί και το πυρπολικό και τη βάρκα του Κανάρη. Ο άνεμος δυνάμωσε και το πυρπολικό, καιόμενο, πλησίασε τον αιγυπτιακό στόλο απειλητικά.
Ο πλοίαρχος Αργκύς, κυβερνήτης της "Μέλισσας" έγραψε στην έκθεσή του: "Εάν το πλοίον αυτό προσκολλάτε κατά κακήν μοίραν εις την φρεγάταν της πρωτοπορίας, η σύγχυσις ήθελε εμπέσει εις τον υπόλοιπον στόλον, τα δε άλλα δύο πυρπολικά ήθελον προσδράμει, προσβάλλοντα έτερα πλοία. Η καταστροφή θα ήτο τρομερά, ολοκληρωτική δε η νίκη των Ελλήνων. Αλλ' η Μέλισσα κατά κάποιον τρόπο τους παρημπόδισε". Ο Κανάρης, ενώ έβαλλαν εναντίον του και από τα πλοία και από παράκτια πυροβολεία, κατάφερε να διαφύγει και να φθάσει στον ελληνικό στόλο, ο οποίος είχε ήδη υψώσει ελληνική σημαία. Ο Μωχάμετ Άλη, έξαλλος, πήρε μερικά πλοία και κυνήγησε τους Έλληνες μέχρι τις ακτές της Καραμανίας χωρίς αποτέλεσμα. Οι επαναστατημένοι Έλληνες θεώρησαν την πράξη του Κανάρη, πλήρη τόλμης και πατριωτισμού αλλά κάποιοι Ευρωπαίοι δυσαρεστήθηκαν και την είδαν σαν αχαρακτήριστη πειρατική πράξη λόγω της χρησιμοποίησης ξένης σημαίας υπό επισήμου καταδρομέως. Η αγγλόφιλη "Εφημερίς της Ύδρας", σε μια εποχή που υπήρχαν διαμάχες για το ζήτημα της βασιλικής υποψηφιότητας (κάθε μεγάλη δύναμη ήθελε ο νέος βασιλιάς των Ελλλήνων να προέρχεται από τον δικό της βασιλικό οίκο) κατηγόρησε τους Γάλλους επειδή ο φιλοτουρκισμός τους έγινε αιτία να ματαιωθεί ένα μεγάλο απελευθερωτικό εγχείρημα.

Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑ ΤΟΥ
Ο Κανάρης όμως φαίνεται ότι δεν τα είχε με τους Γάλλους καθώς έστειλε τον γιό του Θεμιστοκλή να εκπαιδευθεί στο Παρίσι υπό την επίβλεψη του εκεί Φιλελληνικού Κομιτάτου, το οποίο άλλωστε τον είχε προσκαλέσει.
Το 1826 τοποθετήθηκε κυβερνήτης ενός καινούργιου πλοίου, της "Ελλάδας".
Το 1827 ήταν πληρεξούσιος των Ψαρών στη συνέλευση της Τροιζήνας.
Ο Ιωάννης Καποδίστριας θα τον διορίσει φρούραρχο της Μονεμβασιάς πρώτα και κατόπιν διοικητή μιας ναυτικής μοίρας που θα πολεμήσει τους αγγλόφιλους και τους αντικυβερνητικούς της Ύδρας.
Στον Κανάρη ανατέθηκε να συλλάβει τον Πετρόμπεη Μαυρομιχάλη, όταν ο τελευταίος διέφυγε από το Ναύπλιο. Απογοητευμένος, λόγω της δολοφονίας του Καποδίστρια, ο Κανάρης πήγε στη Σύρο όπου ιδιώτευσε για ένα διάστημα.
Όταν ήρθε στην Ελλάδα ο Όθωνας, τον διόρισε καταρχήν πλοίαρχο γ΄ τάξεως (ήταν υψηλός βαθμός) κι έπειτα ναύαρχο, αν και δεν τον συμπαθούσε.
Μετά τη μεταπολίτευση του 1843, ο Κανάρης έγινε υπουργός Ναυτικών στην κυβέρνηση Μεταξά και κατόπιν στην κυβέρνηση Κωλέττη.
Το 1854 έγινε υπουργός Ναυτικών στην κυβέρνηση Αλέξανδρου Μαυροκορδάτου. Παίρνοντας όλο και περισσότερο προοδευτικές θέσεις, για να μπορεί να τις υποστηρίζει, δεν δέχθηκε το 1861 τη σύνταξη που του δώσανε.
Το καλοκαίρι του 1862 ο Όθωνας του ανέθεσε τον σχηματισμό κυβέρνησης.
Ο Κανάρης πρότεινε έναν κατάλογο με υπουργούς, που όλοι τους είχαν σχεδόν επαναστατικές απόψεις, λέγοντας στον Όθωνα ότι μόνο με τέτοια κυβέρνηση και η μοναρχία θα ήταν δυνατό να σωθεί και να διατηρηθεί η τάξη στη χώρα. Ο Όθωνας δεν δέχθηκε και έδωσε την εντολή στον Γενναίο Κολοκοτρώνη. Ο Κανάρης πέρασε ανοιχτά στην αντιπολίτευση.
Μετά την έξωση του Όθωνα έγινε μέλος της υπό τον Βούλγαρη τριανδρίας (μαζί και με τον Ρούφο) και πήγε, επικεφαλής επιτροπής, στη Δανία για να προσφέρει τον θρόνο στον μετέπειτα βασιλιά Γεώργιο.
Διετέλεσε υπουργός Ναυτικών στην κυβέρνηση Ρούφου, κατόπιν το 1864 σχημάτισε ο ίδιος κυβέρνηση, μετά από ένα μήνα παραιτήθηκε, σχημάτισε και πάλι κυβέρνηση, η οποία παρέμεινε επί ένα χρόνο στην εξουσία.
Παραιτήθηκε τώρα, θέλοντας να αποσυρθεί από τον δημόσιο βίο καθώς είχε υπερβεί τα 75 χρόνια. Το σπίτι όπου έμενε, στην Κυψέλη, έγινε σχεδόν τόπος προσκυνήματος όπου συνέρρεαν πολίτες από παντού για να δουν τον καταδεκτικότατο γέροντα, τον "Ναύαρχο" όπως τον αποκαλούσε όλος ο κόσμος. Το κύρος του ήταν τέτοιο που, με καθολική απαίτηση, το 1877 ετέθη επικεφαλής οικουμενικής κυβέρνησης για να αντιμετωπιστούν οι δύσκολες για την χώρα περιστάσεις που δημιούργησε ο Ρωσοτουρκικός πόλεμος.

ΤΟ ΤΕΛΟΣ
Στις 2 Σεπτεμβρίου 1877 πέθανε, όντας εν ενεργεία πρωθυπουργός. Στην τελευταία του κατοικία, δίπλα στην είσοδο του Α΄ Νεκροταφείου τον συνόδευσε όλη η Αθήνα και, νοερά, ολόκληρος ο Ελληνισμός.

Είχε παντρευτεί την Δέσποινα Μανιάτη. Παιδιά τους ήταν:

ο Νικόλαος (γεννήθηκε το 1818, στάλθηκε με ειδική αποστολή στη Βηρυττό, σκοτώθηκε το 1848),
ο Θεμιστοκλής (γεννήθηκε το 1819, στάλθηκε στην Αίγυπτο με ειδική αποστολή, σκοτώθηκε το 1851),
ο Θρασύβουλος (γεννήθηκε το 1820, κατατάχθηκε στο Ναυτικό, έγινε ναύαρχος, πέθανε το 1898),
ο Μιλτιάδης (γεννήθηκε το 1822, κατατάχθηκε στο Ναυτικό όπου διακρίθηκε, έγινε ναύαρχος, έβγαινε πολλά χρόνια βουλευτής, έγινε τρεις φορές υπουργός Ναυτικών το 1864, το 1871 και το 1878, πέθανε το 1899),
ο Λυκούργος (γεννήθηκε το 1826, σπούδασε νομικά, πέθανε το 1865),
η Μαρία (γεννήθηκε το 1828, παντρεύτηκε τον Α. Μπαλαμπάνο, πέθανε το 1847),
ο Αριστείδης (γεννήθηκε το 1831, ήταν αξιωματικός και σκοτώθηκε στις ταραχές του 1863 έξω από τον οικίσκο των ανακτόρων στην οδό Ηρώδου του Αττικού).

ΔΙΕΔΩΣΕ ΤΟ

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More