ΕΛΛΑΔΑ

ΒΡΕΘΗΚΑΝ ΟΙ ΤΑΦΟΙ ΤΗΣ ΡΩΞΑΝΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Δ;

Μπροστά σε μια μεγάλη αρχαιολογική ανακάλυψη πιθανόν να βρίσκονται τα συνεργεία της ΚΗ’ Εφορείας Κλασσικών Αρχαιοτήτων Σερρών..... Μετά από έρευνες ετών και αξιοποιώντας την ιστοριογραφία και τις προφορικές παραδόσεις της περιοχής, οι αρχαιολόγοι κατέληξαν σε μία «τούμπα» σε αγροτική περιοχή του Δήμου Αμφίπολης.

ΟΔΗΓΟΣ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ

Πολλοί φίλοι και φίλες μου έχουν ζητήσει να γράψω ένα αρθρο με "Οδηγίες Επιβίωσης",γιατί μπορεί σύντομα να αντιμετωπίσουμε δύσκολες καταστάσεις που να οφείλονται σε διάφορους λόγους,όπως πτώχευση και στάση πληρωμών,περίεργα και πρωτόγνωρα γεωφυσικά φαινόμενα και εγώ δεν ξέρω τι άλλο.

ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ 16/10/1912

Το έργο της απελευθέρωσης της Κατερίνης ανατέθηκε στην 7η Μεραρχία του Στρατού Θεσσαλονίκης, που είχε διοικητή το Συνταγματάρχη (ΠΒ) Κλεομένη Κλεομένους. Στις.. 15 Οκτωβρίου 1912 εκδόθηκε η Διαταγή των Επιχειρήσεων.

ΠΛΑΝΗΤΕΣ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

Οι πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος είναι 8. Ερμής, Αφροδίτη, Γη, Άρης, Δίας, Κρόνος, Ουρανός και Ποσειδώνας. Και έχουνε όλοι αρχαία ελληνικά ονόματα προς τιμήν των αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων που θεμελίωσαν την αστρονομία. Ας γνωρίσουμε λοιπόν τα μυθικά πρόσωπα των οποίων τα ονόματα πήραν οι πλανήτες.

Η ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Αν καλούσαμε στις μέρες μας σ’ ένα γεύμα κάποιους αρχαίους Έλληνες όπως τον... Ηρόδοτο, τον Ηρακλή ή τον Αριστοφάνη..

Τρίτη, 9 Φεβρουαρίου 2010

ΤΕΛΙΚΑ ΜΗΠΩΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΠΟΙΑ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΕΔΩ?


Ο ύμνος του Πρόκλου προς τον ένα Θεό

Ο Πρόκλος υπήρξε ένας από τους τελευταίους μεγάλους διανοητές της νεοπλατωνικής φιλοσοφίας και του αρχαιοελληνικού φιλοσοφικού στοχασμού εν γένει. Συστηματοποίησε πλήρως την νεοπλατωνική κοσμοθεωρία και την παρέδωσε, ως ένα ενιαίο πλέον σύστημα, στον χριστιανικό σχολαστικό Μεσαίωνα. Η σκέψη του γοήτευσε τους συγχρόνους και μεταγενεστέρους αυτού διανοητές, εθνικούς και χριστιανούς. Μάς είναι γνωστό ότι συνέθεσε, μεταξύ άλλων, ύμνους προς τους θεούς, μεταξύ δε αυτών είναι και ο ακόλουθος προς «τον Θεόν»,ο οποίος σώζεται ως το 29ο ποίημα μεταξύ των θεολογικών δογματικών ποιημάτων του Γρηγορίου του Ναζιανζηνού, και αναφέρεται στην ύψιστη θεϊκή ύπαρξη που αποτελεί την αρχή των πάντων, το Ένα, έχει δε ως εξής:

«Ω πάντων επέκεινα•τί γαρ θέμις άλλο σε μέλπειν;Πώς σε τον εν πάντεσσιν υπείροχον υμνοπολεύσω;Πώς λόγος υμνήσει σε;συ γαρ λόγω ουδενί ρητός.μούνος εών άφραστος•επεί τέκες όσσα λαλείται.Πώς νόος αθρήσει σε;συ γαρ νόω ουδενί ληπτός,μούνος εών άγνωστος•επεί τέκες όσσα νοείται.Πάντα σε και λαλέοντα,και ου λαλέοντα λιγαίνει.Πάντα σε και νοέοντα και ου νοέοντα γεραίρει.Ξυνοί γαρ τε πόθοι,ξυναί δ’ωδίνες απάντων αμφί σε•σοι δε τα πάντα προσεύχεται•εις σε δε πάντα σύνθεμα σον νοέοντα λαλεί σιγώμενον ύμνον.Εκ σέο πάντα πέφηνε•συ δ’ουδενός είνεκα μούνος Σοι ενί πάντα μένει•σοι δ’αθρόα πάντα θοάζει.Και πάντων τέλος εσσί,και εις και πάντα υπάρχεις,ουχ εν εών,ου πάντα•πανώνυμε,πώς σε καλέσσω,τον μόνον ακλήιστον;Υπερνεφέας δε καλύπτρας τίς νόος ουρανίδης εισδύσεται;Ίλαος είης,ω πάντων επέκεινα•τί γαρ θέμις άλλο σε μέλπειν;».


(Ω εσύ, που βρίσκεσαι υπεράνω των πάντων• γιατί πώς αλλιώς επιτρέπεται να σε εγκωμιάσω; Πώς εσένα που είσαι ανώτερος απ’ όλα θα σε δοξάσω; Πώς ο λόγος θα σε υμνήσει; Γιατί εσύ δεν μπορείς να εκφραστείς από κανέναν λόγο, αφού μόνο εσύ είσαι άρρητος και γέννησες όσα λέγονται. Πώς ο νους θα σε γνωρίσει; Γιατί δεν είναι αντιληπτός από κανέναν νου, αφού μόνο εσύ είσαι άγνωστος και γέννησες όσα νοούνται. Όλα, και όσα μιλούν και όσα δεν μιλούν, εσένα εξυμνούν• όλα, και όσα νοούν και όσα δεν νοούν, εσένα τιμούν. Γιατί κοινοί είναι οι πόθοι, κοινή είναι η λαχτάρα των πάντων για σένα• σε σένα τα πάντα προσεύχονται• σε σένα τα πάντα απευθύνουν σιωπηρό ύμνο, νοώντας μέσα τους τα σύμβολά σου. Από σένα έχουν έρθει στο φως τα πάντα• εσύ μόνο δεν οφείλεις την ύπαρξή σου σε τίποτα. Σε σένα τα πάντα στηρίζονται, σε σένα όλα μαζί τρέχουν• είσαι ο σκοπός των πάντων, είσαι και ένας και τα πάντα, χωρίς να είσαι ούτε ένα ούτε τα πάντα• κάτοχε όλων των ονομάτων, πώς να αποκαλέσω εσένα που είσαι ο μόνος ασύλληπτος; Ποιος ουράνιος νους θα διεισδύσει στα πέπλα που απλώνονται πάνω από τα σύννεφα; Ας είσαι σπλαχνικός• ω εσύ, που βρίσκεσαι υπεράνω των πάντων• γιατί πώς αλλιώς επιτρέπεται να σε εγκωμιάσω;)
(Πηγή:«Ύμνος εις Θεόν» του Πρόκλου).

ΒΑΤΙΚΑΝΟ ΕΝΑΝΤΙΟΝ AVATAR




Επίθεση κατά της ταινίας Avatar εξαπέλυσαν τόσο η εφημερίδα του Βατικανού, όσο και ο ραδιοφωνικός σταθμός του, κατηγορώντας την για «λατρεία της φύσης» και για μετατροπή «της οικολογίας στη θρησκεία της χιλιετίας».
Η εφημερίδα L' Osservatore Romano δήλωσε ότι στην ταινία «επικρατεί μια πνευματικότητα που σχετίζεται με την λατρεία της φύσης».
Η εφημερίδα κατηγόρησε επίσης τον σκηνοθέτη Τζέιμς Κάμερον για την «απόλυτη προσέγγισή του».
Αν και ο Πάπας Βενέδικτος ΙΣτ' έχει αποκτήσει το παρατσούκλι του «πράσινου Πάπα», επειδή στηρίζει έναν οικολογικό τρόπο ζωής, ο εκπρόσωπος του Βατικανού Φεντερίκο Λομπάρντι δήλωσε ότι η αντίθεση της Αγίας Έδρας για την ταινία Αβαταρ αντικατοπτρίζει τις απόψεις του ποντίφικα, κυρίως «τους κινδύνους της μετατροπής της φύσης σε θεότητα».

ΚΑΠΟΥ ΕΙΧΑ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΟΤΙ Η ΠΡΩΤΗ ΚΑΙ Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΠΑΦΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΜΕ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΗΤΑΝ Ο ΑΦΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ. ΕΛΠΙΖΩ ΚΑΠΟΤΕ ΝΑ ΒΓΟΥΝ ΨΕΥΤΕΣ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΤΑ ΛΕΝΕ ΑΥΤΑ ΚΑΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΝΑ ΔΕΙΞΕΙ ΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟ ΚΑΙ ΑΔΟΥΛΩΤΟ ΠΝΕΥΜΑ. ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΚΟΤΑΔΙ

Στα χνάρια του εφιάλτη



Θερμοπύλες, 480 π.Χ. Ο Ηρόδοτος περιγράφει την ηρωική και μέχρις έσχατος αντίσταση των 300 Σπαρτιατών του Λεωνίδα προς τους πέρσες εισβολείς και την προδοσία του Εφιάλτη – την πιο δραματική μάχη των Περσικών Πολέμων. Θερμοπύλες 2010 μ.Χ. Ένα κλιμάκιο της Τροχαίας Φθιώτιδας σταθμεύει στο ρεύμα προς Λαμία. Αρχίζει μια διαφορετικού είδους «αντίσταση»: οι οδηγοί που καταβαίνουν προς την Αθήνα «παίζουν» τα φώτα τους προειδοποιώντας για τον «κίνδυνο» εκείνους που ανεβαίνουν.

Στην πραγματικότητα, ακόμη κι αν τηρείς το επιτρεπτό όριο ταχύτητας, δύσκολα θα παρατηρήσεις μια ταμπέλα προς το ρεύμα για Λαμία, σβησμένη από τον χρόνο, που γράφει «Θερμοπύλες». Η κατάσταση της ταμπέλας είναι ενδεικτική της ερήμωσης του μικρού οικισμού που κόβεται στην μέση από την παλιά πλέον εθνική οδό. Στην δεξιά πλευρά του δρόμου βρίσκεται και το άγαλμα του Λεωνίδα και ακολουθεί ένα αντίστοιχο μνημείο για τους 700 Θεσπιείς μαχητές, οι οποίοι έπεσαν μαζί με τους Σπαρτιάτες στην μάχη των Θερμοπυλών. Παρκινγκ για τους επισκέπτες, δεν υπάρχει. Όποιος επιθυμεί να το δει από κοντά παρκάρει επάνω στον δρόμο, σε μια μικρή εσοχή, και βγαίνει από το αυτοκίνητο με ιδιαίτερη προσοχή. Απέναντι σταθμεύουν όσοι επισκέπτες έρχονται από το αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας. Περιμένουν την κατάλληλη ευκαιρία και διασχίζουν τον δρόμο τρέχοντας τον δρόμο ανάμεσα σε νταλίκες και διερχόμενα αυτοκίνητα, για να καταφέρουν να φωτογραφηθούν με φόντο τον πάνοπλο Λεωνίδα. Όχι για να μιμηθούν την ηρωική αυτοθυσία όσων έπεσαν στο ίδιο σημείο πριν από δυόμιση χιλιετίες. Αλλά γιατί σ’ εκείνο το σημείο δεν υπάρχει υπόγεια διάβαση για τους πεζούς, ούτε καν μια ελαφριά πεζογέφυγα, όπως αυτές που ξεφύτρωσαν στις λεωφόρους της Αθήνας κατά τις παραμονές των Ολυμπιακών Αγώνων.

Τα χρώματα των Θερμοπυλών είναι σήμερα ένα χαρακτηριστικό παζλ της ελληνικής υπαίθρου: άσφαλτος, νταλίκες, λιγοστοί επισκέπτες και λίγο πιο πέρα η εγκατάλειψη, χωματόδρομοι, σκόρπιοι κυνηγοί. Είναι δύσκολο να βρει κανείς κάτι ιδιαίτερο εκεί αν δεν ξέρει να το αναζητήσει...

Το στενό των Θερμοπυλών δεν υπάρχει πια. Έχει μετατραπεί σε μια ζώνη πλάτους 4χλμ. Αυτό όμως δεν σταμάτησε τον συναισθηματικό μου οργασμό εκείνη την στιγμή που βίωνα όλα τα συναισθήματα που βιώνουμε όταν συνειδητοποιούμε το τι εστί να είσαι Έλλην. Η γυναίκα μου με ρώτησε μια φορά, καθώς μου περιέγραφε την οδό προς το Τροφώνιο Μαντείο, πως νιώθεις που ακολουθείς τα χνάρια των ιερέων; «τι να σου πω, Στην Ελλάδα πριν από 2500 χρόνια παντού κάτι γινόταν».

Τώρα;

ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΑΛΛΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ




Την απόγνωσή τους για το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας τους αποφάσισαν να αποτυπώσουν Γάλλοι φοιτητές σε μία επιστολή γραμμένη στα... αρχαία ελληνικά.
Με την υποσημείωση «αφού δεν καταλαβαίνετε γαλλικά, σας γράφουμε ελληνικά», οι φοιτητές έστειλαν το γράμμα διαμαρτυρίας στον υπουργό Παιδείας της χώρας, Ξαβιέ Νταρκός.
Φυσικά, πρόκειται για ένα χαριτολόγημα των φοιτητών Αρχαίων Ελληνικών της Σορβόννης, οι οποίοι διάλεξαν τον τρόπο αυτόν για να
τραβήξουν την προσοχή της γαλλικής κυβέρνησης. Όπως επισημαίνουν αστειευόμενοι στην επιστολή, ο Πλάτων και ο Δημοσθένης δεν θα μπορούσαν παρά να συμφωνήσουν με το πνεύμα του κειμένου τους.
Η επιστολή των Γάλλων φοιτητών:
Scientifiques à leur manière, les hellénistes de la Sorbonne
(Paris-IV) tentent une démarche expérimentale. Xavier Darcos et
Valérie Pécresse n'entendent pas leurs revendications exprimées en
français? Tentons le grec, se sont-ils dit.
(Il est vrai que cette hypothèse est doublée d'une autre, d'origine
médicale, que certains manifestants résument ainsi: la mastérisation
rend sourd). D'où ce texte que n'auraient pas renié Platon ou
Démosthène:

Ο τν τν λλήνων γλτταν μανθάνοντες τ φιστάντι π τ τν πολιτν
παιδεί
χαίρειν.
Τήνδε
σοι πιστέλλομεν τν πιστολν να τελευτν θέλς κοσαι ν
λέγομεν
. Τρίτον γρ δη μνα τοτον σπουδάκαμεν πως σε πείθωμεν ς
κακ
ς χει τ περ τς πενταετος διδασκαλίας προβεβουλευμένα σοι.
γανακτομεν δ' τι μες μν λέγομεν, σ δ' οκ κούεις. Περ δ
τοσούτου
ποιε τος πολλος τν διδασκάλων κα τν μαθητν
προτρέποντάς
σε πρς σωφροσύνην ; Κα γρ παντες μολογοσιν τι
καινός
τις νόμος χρήσιμός στι κα ναγκαος, σ δ' δίκως τν καιρν
το
τον λαβες να τος πιστεύοντάς σοι προδς κα τς τν νέων λπίδας
διαφθείρ
ς. Κα μν ες τοσοτον βρεως κεις π φιλοτιμίας στε
δοκε
ν το ρθο λόγου καταφρονεν κα τς δικαιοσύνης. Τ δ τοιοτον
θράσος
ασχρόν στι κα οδν λλ ργς μν μποιε. Δι
παιτομέν σε τ βεβουλευμένα φέντα κα πσιν ο πολν δη χρόνον
καλο
σί σε ες λόγους λθόντα μετ τούτων καινν νόμον κθεναι, δι'
ο
πσι τος πολίταις τ μέλλοντα σφαλέστερα σται κα δικαιότερα.

ΔΙΕΔΩΣΕ ΤΟ

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More