ΕΛΛΑΔΑ

ΒΡΕΘΗΚΑΝ ΟΙ ΤΑΦΟΙ ΤΗΣ ΡΩΞΑΝΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Δ;

Μπροστά σε μια μεγάλη αρχαιολογική ανακάλυψη πιθανόν να βρίσκονται τα συνεργεία της ΚΗ’ Εφορείας Κλασσικών Αρχαιοτήτων Σερρών..... Μετά από έρευνες ετών και αξιοποιώντας την ιστοριογραφία και τις προφορικές παραδόσεις της περιοχής, οι αρχαιολόγοι κατέληξαν σε μία «τούμπα» σε αγροτική περιοχή του Δήμου Αμφίπολης.

ΟΔΗΓΟΣ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ

Πολλοί φίλοι και φίλες μου έχουν ζητήσει να γράψω ένα αρθρο με "Οδηγίες Επιβίωσης",γιατί μπορεί σύντομα να αντιμετωπίσουμε δύσκολες καταστάσεις που να οφείλονται σε διάφορους λόγους,όπως πτώχευση και στάση πληρωμών,περίεργα και πρωτόγνωρα γεωφυσικά φαινόμενα και εγώ δεν ξέρω τι άλλο.

ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ 16/10/1912

Το έργο της απελευθέρωσης της Κατερίνης ανατέθηκε στην 7η Μεραρχία του Στρατού Θεσσαλονίκης, που είχε διοικητή το Συνταγματάρχη (ΠΒ) Κλεομένη Κλεομένους. Στις.. 15 Οκτωβρίου 1912 εκδόθηκε η Διαταγή των Επιχειρήσεων.

ΠΛΑΝΗΤΕΣ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

Οι πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος είναι 8. Ερμής, Αφροδίτη, Γη, Άρης, Δίας, Κρόνος, Ουρανός και Ποσειδώνας. Και έχουνε όλοι αρχαία ελληνικά ονόματα προς τιμήν των αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων που θεμελίωσαν την αστρονομία. Ας γνωρίσουμε λοιπόν τα μυθικά πρόσωπα των οποίων τα ονόματα πήραν οι πλανήτες.

Η ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Αν καλούσαμε στις μέρες μας σ’ ένα γεύμα κάποιους αρχαίους Έλληνες όπως τον... Ηρόδοτο, τον Ηρακλή ή τον Αριστοφάνη..

Δευτέρα, 25 Ιουνίου 2012

ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΕΛΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΟΖ




Ο χάρτης της φωτογραφίας έχει εκδοθεί από τη National Geographic Society των HΠΑ, για το διεθνώς αναγνωρισμένο περιοδικό «Τhe National Geographic Magazine». Παρατηρείστε τη διασυνοριακή γραμμή με κόκκινο διακεκομμένο χρώμα που υπάρχει στον χάρτη αυτόν, που ξεκινάει από τον Έβρο και φτάνει μέχρι το Καστελόριζο. Αυτή η γραμμή είναι... συμβατή με τις διεθνείς συνθήκες, που αφορούσαν την Ελλάδα και την Τουρκία ως το 1977 (παρατηρείστε, τα σημεία που δείχνουν τα κόκκινα βέλη – κάνετε κλικ στη φωτογραφία).

Στο ένθετο άνω - δεξιά της φωτογραφίας υπάρχει ένας χάρτης των ΑΟΖ της Ανατολικής Μεσογείου, που σχεδιάστηκε από εμένα προσεγγιστικά για να εκτιμήσω αν το «κίτρινο δόντι» που σε πολλούς πρόσφατους Ελληνικούς χάρτες ΑΟΖ της Μεσογείου που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο αλλά και δημοσιεύονται σε περιοδικά, φέρεται ότι ανήκει στην Τουρκική ΑΟΖ είναι Ελληνικό ή Τουρκικό;

Δεδομένου ότι μια ΑΟΖ πρέπει να χαράσσεται με βάση τις διεθνείς συνθήκες και τα 200 ναυτικά μίλια πρέπει να υπολογίζονται στη χάραξή της μετά τα οριοθετημένα εξ αυτών σύνορα, χερσαία ή θαλάσσια, το «δόντι» είναι Ελληνικό. Τουλάχιστον, ως το 1977 ήταν… Η φωτογραφία το αποδεικνύει.

Στα χρόνια που ακολούθησαν τα θαλάσσια σύνορα Ελλάδας - Τουρκίας, όπως αυτά φαίνονται στον παραπάνω χάρτη άρχισαν σιγά-σιγά να «εξαχνώνονται». Η υπογραφή του Δικαίου της θάλασσας από την Ελλάδα το 1982 (τη συνθήκη που καθορίζει διεθνώς τα της ΑΟΖ ενός κράτους), όπως και η εφαρμογή του στη χάραξη της Ελληνικής ΑΟΖ δυστυχώς θα εμποδίζεται από συμφωνίες που ακολούθησαν με σημαντικότερη το μνημόνιο Παπούλια- Γιλμάζ που είναι διακρατική.

Στον παραπάνω χάρτη του 1983, ένα χρόνο μετά την ημερομηνία που η Ελλάδα υπέγραψε τη Διεθνή συνθήκη του ΟΗΕ για το Δίκαιο της θάλασσας μπορείτε να παρατηρήσετε μερική εξαφάνιση των χαραγμένων θαλασσίων συνόρων στα σημεία που δείχνουν τα κόκκινα βέλη (κάνετε κλικ στη φωτογραφία). Η συνθήκη αυτή δεν μπορεί να παραβλέψει προηγούμενες διακρατικές συμφωνίες και συνθήκες ΑΛΛΑ επιτρέπει στην Ελλάδα να κάνει απεμπόληση εθνικών της δικαιωμάτων εφόσον αυτό δεν «ενοχλεί» τις όμορες χώρες....

Η προσέγγιση της κοινής εκμετάλλευσης του Αιγαίου είχε ξεκινήσει και προχωρούσε... Πρωθυπουργός ήταν ο Ανδρέας Παπανδρέου. Σε αντίστοιχο χάρτη της National Geographic Society των HΠΑ, για το ίδιο περιοδικό και για το έτος 1992 η γραμμή αυτή εξαφανίζεται (κάνετε κλικ στη φωτογραφία), ενώ προϋπήρχε σε όλους τους προηγούμενους πριν το 1977 χάρτες!

H απεμπόληση εθνικών δικαιωμάτων επιβεβαιώθηκε και από το Μνημόνιο Παπούλια-Γιλμάζ του 1988, που υπεγράφη επί κυβέρνησης Ανδρέα Παπανδρέου και το οποίο άλλαξε τα σύνορα στο Αιγαίο, αφού επέτρεψε την ελεύθερη διακίνηση των Τούρκων σε αυτό, όπως και την έρευνα για φυσικό αέριο και πετρέλαιο με επιστημονική ένδυση (έρευνα στο βυθό για ερευνητικούς σκοπούς, δημιουργία κοινών ερευνητικών προγραμμάτων με «πρόθυμους» από τα Ελληνικά ΑΕΙ κ.λπ.). Το μόνο θετικό όσον αφορά αυτό το συγκεκριμένο μνημόνιο είναι ότι η Τουρκία δεν το τηρεί, κάτι που επιτρέπει στην Ελλάδα να το καταγγείλει.

Η ιστορία απεμπόλησης των ήδη υπαρχόντων θαλασσίων συνόρων Ελλάδας – Τουρκίας πέρασε και από άλλα στάδια, ένα από τα οποία αφορούσε την Ελληνοτουρκική συμφωνία επί της νέας δομής του ΝΑΤΟ, που έγινε το 1997 επί κυβέρνησης Σημίτη. Η συμφωνία αυτή αποτελεί μια ακόμη συμφωνία ντροπής που επιβεβαίωσε την αποδοχή εκ μέρους της Ελλάδας τη συνδιαχείριση του Αιγαίου με τη Τουρκία. Ενδεικτικό του γεγονότος αυτού είναι, ότι ο τότε Τούρκος υπουργός Άμυνας Σεζγκίν ισχυρίστηκε ότι με τη νέα δομή του ΝΑΤΟ το Αιγαίο τίθεται υπό κοινή ευθύνη!

Η καταγγελία του μνημονίου Παπούλια-Γιλμάζ είναι το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει η Ελλάδα πριν την ανακήρυξη της ΑΟΖ της, εκμεταλλευόμενη τη συμπεριφορά της Τουρκίας.

Υπενθυμίζω, ότι σύμφωνα με Γαλλικούς ερευνητικούς χάρτες η περιοχή ανάμεσα στη Ρόδο και το Καστελόριζο, που ονομάζω «δόντι» είναι υποψήφια για πολύ μεγάλο κοίτασμα πετρελαίου.

Το μνημόνιο Παπούλια-Γιλμάζ ήταν κατά των Ελληνικών συμφερόντων και περιόρισε σύμφωνα με όσα ανέφερα την Ελληνική ΑΟΖ… Πολλοί θα μπορούσαν να εκλάβουν την υπογραφή Παπούλια σαν πράξη εσχάτης προδοσίας.

Αν και όσα γράφω έχουν ειπωθεί και από μένα αλλά και από άλλους παλαιότερα, η προσθήκη των φωτογραφιών από το National Geographic Society των ΗΠΑ, δίνουν άλλη ισχύ και νόημα στη συζήτηση για την ανακήρυξη της Ελληνικής ΑΟΖ, αφού συνδέονται άμεσα με τη χάραξή της και τη πολιτική που ακολουθήθηκε γύρω από αυτή μέχρι τώρα.

ΘΑΡΣΕΙΝ ΧΡΗ ΤΑΧ’ ΑΥΡΙΟΝ ΕΣΕΤ’ ΑΜΕΙΝΟΝ


Διαβάστε την ημερήσια διαταγή που εξέδωσε ο Φ.Φράγκος, την ημέρα της αποχώρησής του από
το Υπουργείο Εθνικής Αμύνης

"Αξιωματικοί,

Υπαξιωματικοί,

Στρατιώτες, Ναύτες, Σμηνίτες

και Πολιτικό Προσωπικό,

Γυναίκες και Άνδρες των Ενόπλων μας Δυνάμεων,

Αποχωρώντας σήμερα από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, με το πέρας της αποστολής της υπηρεσιακής Κυβερνήσεως, θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για τις μεγάλες προσπάθειες που καταβάλετε και τη συμβολή σας στο καθημερινό και δύσκολο έργο που επιτελείτε. Ένα έργο για το οποίο πρέπει όλοι να είμαστε υπερήφανοι.

Με τη διάθεση προσφοράς και την αυταπάρνηση που επιδεικνύετε καθημερινά, δικαιώνετε το σεβασμό, την αγάπη και την εμπιστοσύνη, με τα οποία σας περιβάλλει ο Ελληνικός λαός.

Ανέλαβα την ευθύνη της πολιτικής ηγεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων σε μια σημαντική στιγμή της πορείας της πατρίδας μας. Το μικρό αυτό διάστημα παραμονής στη θέση αυτή, μου έδωσε ακόμη μια ευκαιρία να συνεργαστώ και πάλι με πολλούς από εσάς με τους οποίους έχουμε πορευτεί πολλά χρόνια και έχουμε εργασθεί μαζί, με σοβαρότητα και υπευθυνότητα, αυξάνοντας την αποτελεσματικότητα των Ενόπλων μας Δυνάμεων.

Σε ένα περιβάλλον υψηλών απαιτήσεων και υποχρεώσεων εκπέμψαμε μήνυμα σιγουριάς, αυτοπεποίθησης και ισχύος, προς πάσα κατεύθυνση αλλά και κοινωνικής ευαισθησίας προς τις δοκιμαζόμενες ομάδες της ελληνικής κοινωνίας.

Θα ήθελα να τονίσω ότι παρά τη δυσχερή δημοσιονομική συγκυρία της Ελλάδος, η χώρα μας διαθέτει ένα από τα καλύτερα αμυντικά συστήματα με άρτιο εξοπλισμό και εξαιρετικά στελέχη, τα οποία σέβονται και τιμούν το Σύνταγμα και είναι αφοσιωμένα αποκλειστικά στην αποστολή τους, που είναι η εξασφάλιση της εδαφικής ακεραιότητας και της εθνικής ανεξαρτησίας της πατρίδας.

Έχουμε το σθένος και την ικανότητα να προβάλλουμε αυτά ακριβώς τα οποία
είμαστε. Και ομιλώ συνεχώς για την σιωπηλή, ισχυρή στρατιωτική δύναμη, η οποία όχι απλά είναι δύναμη αποτροπής, αλλά είναι και δύναμη σταθερότητας για την ευρύτερη περιοχή. Αυτός είναι πραγματικά ο ρόλος που αξίζει στην πατρίδα μας.

Είμαι απόλυτα πεπεισμένος ότι η νέα πολιτική ηγεσία έχει επίγνωση και βαθιά
συνείδηση της πραγματικότητας, και θα βρουν, από κοινού με τη στρατιωτική ηγεσία,
λύσεις και τρόπους για να αναδείξουν την ανθρώπινη διάσταση, που είναι καθοριστική για την διατήρηση και του αξιόμαχου και του φρονήματος. Και θεωρώ ότι οι δύσκολες συνθήκες, από πλευράς οικονομικής συγκυρίας, επιβάλλουν να είμαστε απόλυτα πιο ανθρώπινοι.

Πρώτη προτεραιότητα πρέπει να είναι η διασφάλιση της αξιοπρέπειας του προσωπικού, το οποίο έχει υποστεί σοβαρότατες μειώσεις μισθών. Σε καμία περίπτωση να μην συγχέεται το ηθικό και το υψηλό φρόνημα με την απαίτηση για αξιοπρεπή διαβίωση των οικογενειών του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων, οι οποίοι είχαν, έχουν και θα έχουν πίστη στο καθήκον, υψηλό φρόνημα και ηθικό.

Προέχει επίσης ότι πρέπει να διατηρηθεί το αξιόμαχο του στρατού μας, να διατηρήσουμε τα υπερσύγχρονα οπλικά μας συστήματα σε άριστη κατάσταση από πλευράς λειτουργικότητας με υψηλή διαθεσιμότητα. Να εξασφαλίσουμε δηλαδή τη συντήρηση τους, τα ανταλλακτικά τους, τα πυρομαχικά τους και τα καύσιμα.

Όπως είχα αναφερθεί όταν ανέλαβα τα καθήκοντά μου, δεν υπάρχει στη σκέψη κανενός από εμάς οιαδήποτε παραχώρηση σε θέματα εθνικής κυριαρχίας ή οποιαδήποτε διολίσθηση σε θέματα γεωπολιτικής και γεωστρατηγικής, επειδή η χώρα διέρχεται δύσκολη οικονομική συγκυρία, διότι ό,τι θα χαθεί σε εθνική κυριαρχία πολύ δύσκολα το ανακτάς.

Έχοντας πλήρη επίγνωση των δυνατοτήτων της πατρίδος μας, εύχομαι στο νέο Υπουργό Εθνικής Άμυνας κ. Πάνο Παναγιωτόπουλο και στους Υφυπουργούς κ. Παναγιώτη Καράμπελα και κ. Δημήτριο Ελευσινιώτη καλή επιτυχία στο δύσκολο έργο που αναλαμβάνουν, και είμαι βέβαιος ότι όλοι σας θα συνεχίσετε με την ίδια πίστη και αφοσίωση για το καλό των Ενόπλων Δυνάμεων και της πατρίδας μας. Τα δύσκολα θα τα περάσουμε. Η Ελλάδα μας θα ξαναβρεί τον δρόμο της.

Ως ελάχιστη ένδειξη τιμής και σεβασμού, κλίνω ευλαβικά το γόνυ μου στις πολεμικές σημαίες και στους αθάνατους νεκρούς των ανά τους αιώνες αγώνων του Έθνους και των πεσόντων στην εκτέλεση του καθήκοντος κατά την ειρηνική περίοδο.

«ΘΑΡΣΕΙΝ ΧΡΗ ΤΑΧ’ ΑΥΡΙΟΝ ΕΣΕΤ’ ΑΜΕΙΝΟΝ» που διέπει όλες τις γενιές των Ελλήνων και ήταν η προτροπή της θεάς Αθηνάς στον Οδυσσέα όταν οι Έλληνες είχαν απογοητευτεί μετά από την 10ετη πολιορκία της Τροίας, δίχως αποτέλεσμα.

ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ ΦΡΑΓΚΟΣ"

ΚΑΤΑΡΡΕΕΙ Η ΕΥΡΩΖΩΝΗ


Ένα αποκαλυπτικό ρεπορτάζ δημοσίευσε στην ηλεκτρονική του έκδοση, το γερμανικό περιοδικό Spiegel (σ.σ. θα είναι πρώτο θέμα και στην έντυπη), στο οποίο παρουσιάζεται ένα έγγραφο-φωτιά του γερμανικού υπουργείου Οικονομικών που πραγματεύεται το σενάριο κατάρρευσης της Ευρωζώνης.
Το άρθρο με τίτλο «ο γερμανικό Υπουργείο Οικονομικών παρουσιάζει ζοφερό σενάριο κατάρρευσης του ευρώ» και υπότιτλο «Η ανάπτυξη θα κατέρρεε μαζικά, η ανεργία θα αυξανόταν σε αριθμό μεγαλύτερο των πέντε εκατομμυρίων: Σύμφωνα με πληροφορίες του SPIEGEL, το γερμανικό Υπουργείο Οικονομικών εκτιμά για την περίπτωση κατάρρευσης της Ευρωζώνης καταστροφικές συνέπειες για τη γερμανική οικονομία», κάνει λόγο για τους κινδύνους που θα κληθεί να αντιμετωπίσει η Γερμανία, αλλά και τις χώρες που θα πηγούν περισσότερο από μία τέτοια εξέλιξη.
Η Γερμανία
Όσον αφορά τους κινδύνους που θα κληθεί να αντιμετωπίσει η Γερμανία, το περιοδικό γράφει πως η γερμανική οικονομία θα βίωνε τις καταστροφικές συνέπειεςτου σεναρίου του υπουργείου του Βόλφγκανγκ Σόιμπλε.
Μάλιστα στον πρώτο χρόνο όπου η Γερμανία θα επέστρεφε στο εθνικό της νόμισμα, η ανάπτυξη θα κατέρρεε έως και ...
10%, ενώ η ανεργία θα ανέβαινε ξανά καταγράφοντας πάνω από πέντε εκατομμύρια ανέργους.
Το Spiegel κάνει λόγο για προσπάθεια απόκρυψης των διαπιστώσεών του από το γερμανικό υπουργείο Οικονομικών, φοβούμενο ότι το κόστος μιας διάσωσης του ευρώ δεν θα μπορούσε πλέον να παραμείνει υπό έλεγχο. «Αποτιμώντας τέτοιου είδους σενάρια, άλλη μια τέτοια ακριβή διάσωση φαίνεται ως το μικρότερο κακό», φαίνεται να λέει υπάλληλος του γερμανικού υπουργείου Οικονομικών.
Η Ελλάδα
Στο κείμενο αυτό όπως είναι φυσικό, γίνεται και αναφορά στην Ελλάδα. Όπως σημειώνεται, η κατάσταση παραμένει τεταμένη παρά την συγκρότηση κυβέρνησης με κορμό την Νέα Δημοκρατία του συντηρητικού Αντώνη Σαμαρά, η οποία ζητά άμεσα να χαλαρώσουν οι όροι του προγράμματος λιτότητας.
«Επιδιώκεται να ληφθούν λιγότερα μέτρα λιτότητας και δύο χρόνια επιπλέον χρόνος για την εφαρμογή των συμφωνηθέντων μέτρων», αναφέρεται στο στρατηγικό έγγραφο. Ωστόσο όπως σημειώνεται, η Γερμανίδα καγκελάριος, Άνγκελα Μέρκελ έχει επανειλημμένα αποκλείσει κάθε νέα παραχώρηση προς την Ελλάδα.
Ο Ευρωπαϊκός Νότος
Το έγγραφο του υπουργείου Οικονομικών κάνει λόγο για νέες εστίες πυρκαγιάς, όπως η Ιταλία και η Ισπανία. Γίνεται αναφορά στις προσπάθειες του τεχνοκράτη πρωθυπουργού, Μάριο Μόντι, ο οποίος βλέπει τον λαό να είναι απέναντί του στην επιβολή του προγράμματος λιτότητας και να μην μπορεί να αντιμετωπίσει την ανεργία στις νεαρές ηλικίες.
Από την άλλη, στην Ισπανία, η κυβέρνηση έλαβε βοήθεια από την Ευρωπαϊκή Ένωση προκειμένου να διασωθούν οι ισπανικές τράπεζες, ύψους 100 δισ., αλλά παρόλα αυτά τιμωρείται στις αγορές με επιτόκια σε επίπεδα ρεκόρ για τα κρατικά της ομόλογα.
Η προώθηση της Ανάπτυξης
Έτσι για να τεθεί η κατάσταση υπό έλεγχο, οι ευρωπαϊκοί οικονομικοί γίγαντες, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία και Ισπανία, συμφώνησαν σε ένα σύμφωνο ανάπτυξης ύψους 130 δις ευρώ. Αντί να γίνεται μόνο επίμονη λιτότητα, θα πρέπει τώρα να τεθεί σε κίνηση η οικονομία. Αναμένεται επίσης και ο φόρος χρηματοπιστωτικών συναλλαγών – ακόμη και σε έναν αρχικά μικρότερο κύκλο.
Σύμφωνα με δημοσκόπηση, παρά τις πολιτικές προσπάθειες οι περισσότεροι Γερμανοί, Γάλλοι, Ισπανοί και Ιταλοί θεωρούν τις δανειακές βοήθειες προς την Ελλάδα χαμένες. Οι κάτοικοι των τεσσάρων μεγαλύτερων οικονομιών της Ευρωζώνης θεωρούν σίγουρο ότι η Ελλάδα δεν θα αποπληρώσει ποτέ τα χρήματα που δανείστηκε εν μέσω κρίσης. Στη Γαλλία το ποσοστό που συμμερίζεται αυτή την άποψη ανέρχεται στο 85%, στη Γερμανία στο 84%, στην Ισπανία στο 72% και στην Ιταλία στο 65%.
Ο ευρω-εκφοβισμός πέτυχε στην Ελλάδα, άρα μπορεί να εφαρμοστεί με επιτυχία και στη Γερμανία… Οι Ηνωμένες Πολιτείες της Ευρώπης χτίζονται και το συνδετικό τους υλικό θα είναι ο φόβος!

ΕΛΛΗΝΕΣ


Είμεθα πανάρχαιοι Πελασγοί! Είναι δε μεγάλη τιμή για μας διότι οι προπάτορές μας υπήρξαν το δυναμικότερο γένος της ιστορίας. Παρόλο που φέρουμε διάφορες ονομασίες κατά το φύλο (Αχαιοί, Ίωνες, Αιολείς, Αρκάδες, Μινωίτες, Μυκηναΐοι, Μακεδόνες κλπ )...
τρία υπήρξαν τα κύρια γενικά ονόματα του γένους των Ελλήνων: Πελασγοί (εκ του Πελασγού) , Γραικοί (εκ του Γραικού) και Έλληνες (εκ του Έλληνος). Και θα ήτο περιττόν να τονίζουμε την καταγωγή μας αν οι «καλοθελητές»δεν προέβαιναν στον άγριο τεμμαχισμό και ακρωτηριασμό του ενδόξου Γένους μας, με σκοπό να το αφανισουν αριθμητικά και να το κάνουν νήπιο ηλικιακά.

ΠΕΛΑΣΓΟΙ ΕΣΜΕΝ
Ο Πελασγός
Ητο υιός του Διός και της Νιόβης, αυτόχθων πάππος του Θεσσαλού [Και όχι Ινδοευρωπαίος εκ του πουθενά, ή εξ Ασίας και Αφρικής όπως ισχυρίζονται ορισμένοι αμαθείς ή κακόβουλοι κονδυλοφόροι]. Η ετυμολογία του Πελασγός προέρχεται α/ εκ του πάλαι +γέγαα =γίνομαι παλιός β/ εκ του «Πέληον Αργος»=παλαιός γέρων(εξ ου και Αργος Πελασγικόν) γ/ εκ του πελαργός =ταξιδευτής δ/ εκ του περάω=περνώ θάλασσαν (μετανάστης, θαλασσοπόρος) ε/ εκ του πλάζω =περιπλανώμαι δια θαλάσσης (λαός της θάλασσας) στ/ εκ του πέλας =πλησίον+άγω (οδηγώ, ηγούμαι μεταφέρω στους γειτονικούς λαούς) Όλα τα ετυμολογικά στοιχεία του ονόματος Πελασγός οδηγούν στον πανάρχαιο, ανήσυχο και τολμηρό λαό της θάλασσας που μεταναστεύει και ταξιδεύει (όπως ο πολύπλαγκτος Οδυσσεύς). Οι πρώτοι Πελασγοί ήσαν Αρκάδες που επέζησαν από τον Κατακλυσμό και από εκεί ορμώμενοι προσήγγισαν στις γειτονικές ακτές (Ιταλία, Μικρά Ασία, Μεσόγειο κλπ )
Ο Γραικός
Ητο προκατακλυσμιαίος ήρως, υιός του Θεσσαλού και δισέγγονος του Πελασγού που ήκμασε προ του Κατακλυσμού του Δευκαλίωνος . Ετυμολογείται εκ του «γραίος =γεραιός ή γηραιός εκ της ΅γης + ρέωΆ ή ΅γη +έραΆ»[ Ο Κωνστ. Οικονόμου εξ Οικονόμων στο « Περί γνησίας Προφοράς» σελ.335 γράφει: «Γραικός είναι άνθρωπος τον μεν σώμα στερρός , κραταιός, το δε γένος γηραιός, ήτοι παλαιός, αρχαιόγονος, πρεσβυγενής και γεράσμιος».
Για τον Έλληνα γράφει ότι είναι εκ του έλα, είλη, ήλιος, σέλας πάντα σημαίνονται το ταχυκίνητον και πολυέλικτον φως »(Αεροπορική Ιδέα , άρθρο Αννας Τζιροπούλου-Ευσταθίου τ.40 2004)]. Πάντως η κοιτίδα μας είναι η Θεσσαλία με επίκεντρο τον Όλυμπο.

Ο Έλλην
Ητο υιός του Δευκαλίωνος και είναι μετεξέλιξη εκ της γενιάς των Πελασγών και Γραικών «Έλλην, γόνω μεν ην Διός, λόγω δε Δευκαλίωνος». Και η χώρα που κατοικούσαν οι Έλληνες ωνομάσθη Ελλάς, «πρότερον Πελασγία καλουμένη» [Ηρόδ. Β! 56] Ετυμολογικές εκδοχές α/ Ελλάς= η φωτεινή καθέδρα, (σελ+ελλά) β/ Ελλάς=ο φωτεινός λίθος (σέλ+λας).
Κατά τον Αριστοτέλη το όνομά της πήρε από την Δωδώνη της Ηπείρου , όπου ζούσαν οι Σελλοί και οι καλούμενοι τότε Γραικοί και νυν Έλληνες Το Πάριον Μάρμαρον γράφει: «Έλληνες ωνομάσθησαν , το πρότερον Γραικοί καλούμενοι».

Η ονομασία "Πελασγοί" είναι γενική και περιλαμβάνει μια ευρύτερη ομάδα που ξεκίνησε μεν από την ίδια περιοχή με κέντρο το Αιγαίο Πέλαγος (την Ελληνική Χερσόνησο και τις πέριξ του Αιγαίου ακτές) αλλά ξαπλώθηκε σε όλη την λεκάνη της Μεσογείου, στην Ευρώπη και στον κόσμο ολόκληρο και συν τω χρόνω πήρε διαφορετικά ονόματα. Και δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι οι Πελασγοί με διάφορα ονόματα είναι διεσπαρμένοι σε κάθε γωνιά του πλανήτου.

ΤΕΡΜΙΤΕΣ ΣΤΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΜΑΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ


Του Καθηγητή Γιώργου Πιπερόπουλου

Αναρωτιέμαι πώς μας έφεραν μέχρι εδώ, μας πλάνεψαν με την ψευδαίσθηση ότι είμαστε πλούσιοι, και κατάντησαν την Ελλάδα ανυπόληπτο πτωχοκομείο.

Στέκομαι με προσοχή διαπιστώνοντας τις απίστευτες σε ένταση και έκταση επιθέσεις σε θεσμούς και δομές του κοινωνικού μας συστήματος. Προσπαθώ να προσδιορίσω την επικινδυνότητα όσων βιώνουμε εμείς και τα παιδιά μας με την πολλαπλασιαστική δύναμη των ΜΜΕ και συγκεκριμένων διαμορφωτών της κοινής γνώμης…
Στέκομαι στην έννοια της «ταυτότητας» ξεκινώντας επίπονα και δημιουργικά την αναζήτηση των νοημάτων της καθώς οι Νόμοι της Αγοράς, το Στρατηγικό Μάρκετινγκ και οι επιδερμικές Δημόσιες Σχέσεις της Παγκοσμιοποίησης που καλπάζει ανεξέλεγκτα στοχεύουν να εξαφανίσουν την έννοια της ταυτότητας για άτομα, ομάδες και Έθνη.
Ψυχοδυναμικά η έννοια της ταυτότητας αναφέρεται στην οργάνωση που προκύπτει καθώς το άτομο αντιμετωπίζοντας διάφορα προβλήματα και εμπόδια λύνει κάποια και υπερβαίνει άλλα. Η ταυτότητα είναι μια συνάρτηση της υποκειμενικής αντίληψης ότι οι προσπάθειές μας έχουν νόημα και η ζωή μας χωράει λειτουργικά, εναρμονίζεται με τον γεωπολιτικό χώρο και το κοινωνικό-οικονομικό-πολιτισμικό πλαίσιο στο οποίο υπάρχουμε.
Ταυτότητα σημαίνει ότι έμαθα και αποδέχομαι τι είναι σωστό ή λάθος, τίμιο ή άτιμο και έχοντας θεμέλιο την ηθική κάνω τις επιλογές μου ελεύθερα και αβίαστα!
Στις τελευταίες δεκαετίες συντελέσθηκαν στον ελληνικό χώρο, στην κοινωνία μας καταλυτικές και εσκεμμένες αλλαγές στις εμπειρίες μας και τα συστήματα αξιών, στα ιδανικά και στο ευρύτερο πλαίσιο αναφοράς μας. Και έτσι η υποκειμενική αίσθηση της «ταυτότητας» έγινε ακόμη πιο δύσκολη για τον καθένα και την καθεμιά μας να τη συνειδητοποιήσουμε και πιο ρευστή για να τη διατηρήσουμε βιώνοντάς την.
Όταν διαθέτουμε ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ μπορούμε να ξεπεράσουμε και τις πιο δύσκολες δοκιμασίες, αν όμως εκλείψει η σταθερότητα του πλαισίου αναφοράς που θεμελιώνεται σε πατροπαράδοτους θεσμούς τότε χάνεται η συνοχή της ταυτότητάς μας.
Και καθώς «κόλλησε» η συμβολική Εθνική μας άμαξα στο βάλτο, ΔΕΝ μπορούμε πια να βάλουμε πλάτη και να σπρώξουμε εφόσον ΔΕΝ απέμεινε κομμάτι «σταθερής γης» για να πατήσουμε επάνω του…
Εσείς τι λέτε, φίλες και φίλοι του blog ;
Να επιτρέψουμε, τελικά, στους «απάτριδες τερμίτες» να ροκανίζουν τα θεμέλιά της Εθνικής μας ταυτότητας;
Να παραδοθούμε και να παραδώσουμε τα όπλα τα ιερά;

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΕΩΡΓΙΑ


Είναι Παρασκευή 15 Ιουνίου απόγευμα, δυο μέρες πριν τις δεύτερες εκλογές, και ένας καλός φίλος και γεωπόνος επιστρέφει από το θαλασσινό μπάνιο όταν κτυπάει το κινητό.

Ένας άλλος φίλος αγρότης που καλλιεργεί πεπόνια είχε σοβαρό πρόβλημα. Αμέσως ο γεωπόνος κατευθύνθηκε στο χωράφι.

Μετά από μισή ώρα ήταν φανερό ότι κάτι σοβαρό συμβαίνει αλλά πως μπορείς να το επαληθεύσεις;

Χωρίς ένα εργαστήριο να σου λύνει τα δύσκολα προβλήματα μέσω της απομόνωσης και της ταυτοποίησης του παθογόνου, τι θα πεις στον αγρότη, πάρε μια τσάντα φάρμακα και ριξτα; Πιθανότατα επρόκειτο για ίωση αλλά πώς να το επαληθεύσεις;

Άλλοι τρεις γεωπόνοι που πέρασαν από εκεί κατέληξαν σε τρεις διαφορετικές διαγνώσεις.

Αμέσως μετά στο πρόγραμμα σειρά έχει ο Τάκης, ένας πολύ καλός φίλος που καλλιεργεί φράουλες. Τα φυτά δείχνουν να ...
συνέρχονται από το θρεπτικό ισχυρό σοκ που έχουν υποστεί αλλά είναι πλέον αργά, οι υψηλές θερμοκρασίες είναι προ των πυλών ανακόπτοντας οριστικά τη παραγωγική περίοδο της φράουλας. Από τον Φεβρουάριο ή τον Μάρτιο επεσήμανε στον Τάκη ότι τα φυτά έχουν κρυφές τροφοπενίες, να κάνει άμεσα ανάλυση φύλλων και να προχωρήσει στην κατάλληλη λίπανση. Όμως ένας Έλληνας παραγωγός είναι απέναντι..

1. σε άλλους Έλληνες παραγωγούς που του δίνουν συνέχεια οδηγίες,

2. απέναντι σε φίλους και συγγενείς που του δίνουν και αυτοί οδηγίες,

3. απέναντι στον εαυτό του που έχει και αυτός ισχυρό λόγο,

4. απέναντι στην άγνοια που δημιουργεί ένα ισχυρό ανάχωμα λόγω φόβου και

5. απέναντι σε γεωπόνους και γεωτεχνικούς που θα καταλήγουν πάντα σε διαφορετικές διαγνώσεις,

6. απέναντι ενδεχομένως σ έναν ερευνητή, και τότε είναι που μπερδεύονται εντελώς τα πράγματα. Έτσι λοιπόν είναι προφανές ότι οι λιπάνσεις που έκανε ήταν μια συνισταμένη όλων των παραπάνω συνιστωσών.

Όμως μεγάλη ευθύνη έχει και ο φίλος γεωπόνος που έπρεπε να του έχει μιλήσει εδώ και πολλούς μήνες και να τον έχει ενημερώσει για την κατάλληλη και ισορροπημένη λίπανση και την σχέση μεταξύ των στοιχείων για μια συγκεκριμένη καλλιέργεια.
Όμως τι είναι η κατάλληλη και ισορροπημένη λίπανση; Τι είναι οι κρυφές τροφοπενίες; Τι ακριβώς είναι η ισορροπημένη σχέση μεταξύ των στοιχείων στην λίπανση μιας καλλιέργειας;

Χρόνια ολόκληρα όλοι μας ακούμε τους αγρότες μας να συμβουλεύουν ο ένας τον άλλον αλλά και οι γεωτεχνικοί, πανεπιστημίου και τει, και ειδικά όσο αναπτύσσεται η καλλιέργεια, να βάλουν ένα ισορροπημένο λίπασμα και κατά κανόνα ένα 20-20-20. Για όσους δεν γνωρίζουν οι τρεις μεγάλοι αριθμοί σε ένα τσουβάλι λίπασμα σημαίνουν το άζωτο το φωσφόρο και το κάλιο και την συγκέντρωση τους επί της εκατό.

Μεγαλύτερη ανισορροπία για ένα καλλιεργούμενο φυτό από το 20-20-20 ή το 15-15-15 ή το 11-11-11 η οποιοδήποτε άλλο με την σχέση 1-1-1, στην φάση της έντονης ανάπτυξης, δεν υπάρχει.

Τα καλλιεργούμενα φυτά απορροφούν το άζωτο, το φωσφόρο και το κάλιο υπό μια σχέση που δεν είναι 1-1-1 αλλά και που διαφοροποιείται συνεχώς όσο το φυτό αναπτύσσεται και η παραγωγική περίοδος κορυφώνεται.

Ο φίλος, ο γεωπόνος, που τυγχάνει να είναι και ερευνητής, γεμάτος εκνευρισμό κοίταξε τον ουρανό και φωνάζοντας στην μέση του πουθενά είπε:

γιατί κανείς δεν μιλάει για αυτά τα πράγματα;
Γιατί κανείς δεν ενημερώνει τους αγρότες για την ορθολογική λίπανση;
Για τις σχέσεις μεταξύ των στοιχείων; Για την μέγιστη σημασία της οργανικής ουσίας;
Και γιατί επιτελούς όποιος αγρότης φροντίζει για οργανική ουσία στο έδαφος και βάζει κομποστ γιατί δεν τον εφοδιάζουν με ελληνικά, αφού υπάρχουν;

Ο ίδιος φίλος πριν από χρόνια περνούσε από πύργο και σταμάτησε για λίγο σε ένα συνάδελφο. Ο συνάδελφος είχε πρόσφατα ανοίξει μαγαζί με γεωργικά εφόδια έχοντας όμως ειδικότητα στην αγροτικής οικονομία. Μετά από λίγο ήρθε ένας αγρότης και ρώτησε τι πρέπει να κάνει για τα δένδρα του, ξινά, μέσα στον Αύγουστο;

Ο συνάδελφος αφού σκέφτηκε για λίγη ώρα έφυγε και επέστρεψε με δυο σακούλες φυτοφάρμακα. Ο αγρότης πλήρωσε και έφυγε. Προσωπικά, μου έμεινε η απορία, τι θα ψέκαζε με δυο τεράστιες σακούλες με φάρμακα μέσα στον Αύγουστο.

Ένας άλλος καλός φίλος, ο Σπύρος, αποφάσισε κάποτε να κάνει βιολογικές καλλιέργειες. Φυσικά τότε ξεκίνησε και το μαρτύριο. Αν στην Ελλάδα θέλεις να κάνεις κάτι το διαφορετικό πρέπει να εξασφαλίσεις ότι θα υπάρχει και η κατάλληλη ενημέρωση. Στην χώρα μας δεν υπάρχει ενημέρωση, οι γεωργικές και νομαρχιακές υπηρεσίες είναι για τις επιδοτήσεις και για να βάζουν τρικλοποδιές σε όσους προσπαθούν να κάνουν ένα βήμα. Το τηλέφωνο του φίλου ερευνητή είχε πάρει φωτιά, έφτανε να χτυπάει έως και 10 φορές την ημέρα. Άλλες τόσες φορές θα χτυπούσε το τηλέφωνο διαφόρων φίλων και γνωστών, απλών γεωπόνων ή και ερευνητών σε όλη την χώρα για να βρεθεί μια πληροφορία.

Όσοι θέλουν να κάνουν βιολογική καλλιέργεια στην Ελλάδα πρέπει να το σκεφτούν καλά, καθώς δεν υπάρχει ενημέρωση. Ελάχιστες υπηρεσίες και γραφεία μπορούν να το κάνουν αυτό. Από προσωπική εμπειρία μπορώ να πω ότι το ένα και μοναδικό πρόσωπο γεωπόνος στην νομαρχία Ηλείας τοποθετημένο κάθε φορά σαν υπεύθυνο για την βιολογική γεωργία – προσωπικά μου έδινε την εντύπωση ότι – ήταν προσεκτικά επιλεγμένο σαν το πιο ακατάλληλο, σαν κάποιος να το έκανε σκόπιμα για να μην εξυπηρετεί τον κόσμο και φυσικά από γνώσεις κοντά στο μηδέν.

Η ελληνική γεωργία είναι ανυπεράσπιστη, είναι εγκαταλελειμμένη στην τύχη της. Σκόπιμα;
από αδιαφορία;
Από ανικανότητα;

Ίσως λίγο απ όλα. Το σίγουρο είναι ότι καταρρέει, φυτοζωεί και σπρώχνει πολλούς στην εξαθλίωση. Ενώ θα μπορούσε με απλές κινήσεις να γίνει χρυσοφόρα και συναλλαγματοφόρα.

Αυτές τις απλές κινήσεις ο φίλος γεωπόνος και ερευνητής με την μεσολάβηση ενός αλλού καλού φίλου κάπου εκεί γύρω στο 2005/2006, τις παρέδωσε σε ένα υπόμνημα στον τότε γενικό γραμματέα του υπουργείου γεωργίας, έναν κύριο που ητο και καθηγητής στην Γεωπονική. 6-7 χρόνια μετά υπάρχει η υποψία ότι το υπόμνημα απλώς μουχλιάζει σε ένα συρτάρι. Τον ίδιο γενικό γραμματέα συνάντησε ο γραφων στην Αγρότικα, δυο χρόνια μετά στην Θεσσαλονίκη. Όταν ήρθαν οι δυο τους πρόσωπο με πρόσωπο ρώτησε ο γραφών τον γγ, γατί τον κοροιβο τον αφήνετε να χαθεί;

Και ο γγ αφού τον έσπρωξε με δύναμη του λέει: δεν με παρατάς και εσύ και ο κοροιβος;

Αυτή είναι η αντιμετώπιση εκ μέρους των πατέρων του έθνους, αυτός ο κύριος εκπροσωπούσε την αντίληψη πιθανότατα ολόκληρης της ΝΔ για την ελληνική γεωργία. Φυσικά το πασοκ δεν υπηρξε ούτε καλύτερο ούτε χειρότερο, απλά το ίδιο.

Ο γράφων είχε στείλει εκείνη την περίοδο επιστολές σε όλους τους βουλευτές του νομού και στον νομάρχη Ηλείας κάνοντας μια σημαντική πρόταση για το ινστιτούτο του ΕΘΙΑΓΕ στον Κόροιβο. Δεν απήντησε και δεν ενδιαφέρθηκε κανείς.

Τα μέτρα για να βγει η ελληνική γεωργία από το τέλμα είναι απλά, απλώς πρέπει κάποιος να ενδιαφέρεται. Εκείνο το υπόμνημα υπάρχει ακόμα για όποιον ενδιαφέρεται.

Η ελληνική γεωργία σήμερα είναι ένα τρελοκομείο βυθισμένο στον απέραντο εξευτελισμό. Η πολιτεία με την αδιαφορία της την άφησε έρμαιο των γεωργικών καταστημάτων και τα γεωργικά καταστήματα χαράζουν εθνική πολιτική. Ουκ ολίγες φορές ο αγρότης μπήκε σε ένα κατάστημα γεωργικών εφοδίων ρωτώντας: ρε μπαμπη τι θα καλλιεργήσουμε φέτος; Και ο μπαμπης χαράζει εθνική πολιτική. Αυτό είναι σε θέση να το κάνει μόνο το υπουργείο συλλέγοντας δεδομένα από την παγκόσμια αγορά μέσω των πρεσβειών και προξενείων ώστε να μπορεί να στηθεί μια πολιτική σε βάθος εικοσαετίας αλλά και αξιοποιώντας κατά τον καλύτερο τρόπο τα ελληνικά προϊόντα.

Κάποτε σε μια συζήτηση μια φίλη είπε: η ελληνική γεωργία δεν έχει μέλλον. Ο γράφων την ρώτησε αν τα διαμάντια μπορεί να τα αγοράζει ο καθένας; Αυτή απάντησε: φυσικά και όχι. Βεβαίως τα αγοράζουν οι λιγότεροι αλλά ποτέ δεν χάνουν την αξία τους στην διεθνή αγορά. Και ο γραφών ξανα ρώτησε: γιατί τα ελληνικά γεωργικά προϊόντα δεν είναι διαμαντικά;
Με τις εδαφοκλιματικές συνθήκες στην Ελλάδα και την εφαρμογή ολοκληρωμένης διαχείρισης ή βιολογικής καλλιέργειας, θα είχαμε σαν αποτέλεσμα να συγκομίζουμε διαμάντια.
Έρχονται απεσταλμένοι εταιρειών, πανεπιστημίων και ερευνητικών ιδρυμάτων από το εξωτερικό και συλλέγουν από έντομα, βομβίνους μέχρι φυτικό υλικό, τα ερευνούν και τα βελτιώνουν στην χώρα τους και μετά τα εξάγουν. Εισάγουμε από βομβίνους, βελτιωμένες φυλές ποικιλίες και υβρίδια σε πρόβατα μοσχάρια, πατάτα, τομάτα, λαχανικά, σιτηρά, δενδρώδη και γενικώς για όλη την φυτική και ζωική παραγωγή.

Η κάποτε πλούσια βιοποικιλότητα σε φυτά και ζώα χάνεται. Ποικιλίες και φυλές που έφτασαν σε εμάς από την εποχή του Ομήρου και του Θεόφραστου χάνονται και συνθλίβονται κάτω από την αδιαφορία των κυβερνώντων της νδ και του πασοκ. Φυσικά εκεί μέσα μερίδιο ευθύνης έχουν και τα υπόλοιπα κόμματα της βουλής.

Ο Ησίοδος περιγράφει της καλλιεργητικές φροντίδες ανάλογα με την εποχή κάπου 3000 χρόνια πριν και ο Θεόφραστος την πρώτη ανθεκτική ποικιλία σίτου στην σκωρίαση στην οικουμένη 2400 χρόνια πριν. Την άμπελο και την ελιά που στήριξαν την κλασική Ελλάδα και τον πολιτισμό μας τώρα τα αντικαθιστούμε με εισαγόμενα από Ευρώπη και Αμερική. Σε λίγο τίποτε δεν θα είναι ελληνικό. Σε μερικές δεκαετίες οι Έλληνες θα είναι και αυτοί μειονότητα. Σε ένα αιώνα από τώρα τίποτε δεν θα είναι ελληνικό σε αυτό τον τόπο.

Θα έπρεπε στους τομείς επιστήμης των φυτών και των ζώων να έχουμε κάνει θαύματα και να εξάγουμε, αλλά κάποιοι, όλοι αυτοί που μας κυβερνούν από το 1974 και μετά, μας θέλουν επαίτες, στην εξαθλίωση και στην μιζέρια. Μέχρι το 1974 είχαμε τους υψηλότερους ρυθμούς γεωργικής ανάπτυξης στην Ελλάδα, σήμερα βουλιάζουμε, αύριο δεν θα μπορούμε να καλλιεργήσουμε ούτε τομάτα.

Φάνης Α. Τσαπικούνης
Συγγραφέας
Πτυχιούχος Τμήματος Γεωπονίας ΑΠΘ
Διδάκτωρ Τμήματος Βιολογίας ΠΠ

ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΕΡΟΥ


Στη Λίμα, την πρωτεύουσα του Περού, στο μουσείο βρίσκονται ευρήματα που βρέθηκαν σε μια σπηλιά από έναν γεωργό. Ο γεωργός ανακάλυψε μια μούμια και δίπλα της ήταν η μούμια ενός παιδιού.
Η εφημερίδα La Stampa γράφει ότι οι αρχαιολόγοι λένε ότι τα άτομα αυτά ανήκαν στη φυλής με το όνομα - Chachapoyas (Chachapoyya). Τα άτομα της φυλής ήταν ψηλά, ασπρομάλληδες και είχαν ανοιχτόχρωμο δέρμα. Οι Chachapoyas ήταν μία από τις πιο προηγμένες φυλές του Αμαζονίου.
Επεσήμαναν ότι όταν οι Ίνκας περιγράφουν τους θεούς ως ψηλούς, με ανοιχτόχρωμο δέρμα και γενειάδα, θα ήταν οι Chachapoyas .Μέχρι εδώ τίποτα το περίεργο. Ο γεωργός βρήκε στην σπήλια και άλλα αντικείμενα. Μεταξύ αυτών και το πιο κάτω σπασμένο κεραμικό που φέρει γράμματα.
Οι αρχαιολόγοι είπαν ότι η γραφή είναι άγνωστη. Εσείς την βλέπετε για άγνωστη; Δεν είναι αυτά Ελληνικά γράμματα;
Και αν είναι Ελληνικά γράμματα μια που λένε ότι αυτή η φυλή ήταν οι θεοί που περιγράφουν οι Ίνκας τότε δεν οδηγούμαστε στο συμπέρασμα ότι οι θεοί ήταν οι Έλληνες;

ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗ ΜΕΣΩ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ


Διαβάστε για την πρωτοβουλία των Αυστραλών ομογενών να μηνύσουν τη Βρετανία και να διεκδικήσουν την επιστροφή των μαρμάρων του Παρθενώνα (pics)

Έτοιμοι να καταθέσουν μήνυση σε βάρος της Βρετανίας, προκειμένου να υποχρεωθεί να επιστρέψει στην Ελλάδα τα μάρμαρα του Παρθενώνα, είναι οι ομογενείς της Αυστραλίας σε συνεργασία με επιτροπές, που δραστηριοποιούνται ανά τον κόσμο με αυτό τον στόχο.
Την κοινοποίηση έκανε ο Εμμανουήλ Κόμηνος, που ηγείται της πρώτης επιτροπής Επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αυστραλία, μιλώντας σε σχετική ημερίδα στο Λονδίνο, όπου παρουσιάστηκαν άγνωστα αποδεικτικά στοιχεία, που ενισχύουν ηθικά και νομικά επιχειρήματα υπέρ της επιστροφής των γλυπτών του Παρθενώνα.

Προσφυγή στη δικαιοσύνη για τη διεκδίκηση επιστροφής
Η ημερίδα διοργανώθηκε από τη βρετανική επιτροπή, την αμερικανική και την αυστραλιανή επιτροπή υπέρ της επιστροφής των γλυπτών.
''Έχουμε αποφασίσει να προσφύγουμε στη Δικαιοσύνη για τη διεκδίκηση των γλυπτών μας και θα καταρρίψουμε όλα τα επιχειρήματα των Βρετανών'' δήλωσε ο κ. Κόμηνος.
Μεταξύ των νομικών που ασχολούνται με την προσφυγή είναι ο Ελληνοαμερικανός δικηγόρος Μάικλ Ρέπας, ο Γιώργος Μπίζος από τη Ν. Αφρική (δικηγόρος του Νέλσον Μαντέλα) και ο Ελληνοαυστραλός Βίκτωρ Μπιζάνης.
Μάλιστα, κατά τον τελευταίο, η δικαστική εκπροσώπηση της ελληνικής πλευράς θα πρέπει να ανατεθεί στον Αυστραλό νομικό Τζέφρι Ρόμπερτσον, ο οποίος είναι εγκατεστημένος στο Λονδίνο και έχει κερδίσει στο παρελθόν δίκη για λογαριασμό των Αβοριγίνων της Τασμανίας.
Ο κ. Μπιζάνης, υποστηρίζει ότι υπάρχουν δικαστικά προηγούμενα πάνω στα οποία θα πρέπει να στηριχθεί η προσφυγή.

Η περίπτωση ''Μάμπο''
Ειδικότερα, αναφέρεται στην περίπτωση ''Μάμπο'', δηλαδή των Αβοριγίνων που μήνυσαν την αυστραλιανή Πολιτεία της Κουϊνσλάνδης το 1992, με το επιχείρημα ότι οι πρόγονοί τους ήταν εκεί, όταν οι λευκοί κατέλαβαν τα εδάφη τους, χαρακτηρίζοντας τα ως ''εις ουδένα ανήκοντα''. Οι Αβορίγινες κέρδισαν τη δίκη και ανάγκασαν την Πολιτεία να τους επιστρέψει εδάφη, που είχαν καταλάβει οι λευκοί άποικοι από το 1788.
Το δεύτερο δικαστικό αφορά την επιστροφή κρανίων και οστών Αβοριγίνων από τη Βρετανία στην Αυστραλία. Τα είχαν πάρει οι Βρετανοί κατά τον 19ο και τον 20ο αιώνα, προκειμένου να χρησιμοποιηθούν ''σε ανθρωπολογικές έρευνες''. Οι Αβορίγινες μήνυσαν τη Βρετανία και κατόρθωσαν να κερδίσουν τη δίκη και να τους επιστραφούν τα κρανία και τα οστά των προγόνων τους.

Δε νομιμοποιείται η συνδιαλλαγή του Έλγιν
Ο ίδιος δήλωσε, μεταξύ άλλων: ''Την εποχή που ο Έλγιν αποκόλλησε τα μάρμαρα του Παρθενώνα και τα μετέφερε στο Λονδίνο, στην Ελλάδα ζούσαν πραγματικοί δικαιούχοι-απόγονοι των Ελλήνων, οι οποίοι δεν ρωτήθηκαν, ούτε πούλησαν, ούτε επέτρεψαν την αρπαγή τους'' είπε ο κ.
Μπιζάνης και πρόσθεσε: ''Με ποιον μίλησαν οι άνθρωποι του Έλγιν; Με τον διορισμένο Τούρκο Αγά των Αθηνών. Και πώς είναι δυνατόν να νομιμοποιείται και να ισχύει σήμερα μια τέτοια συνδιαλλαγή; Μια συνδιαλλαγή που διεξήχθη χωρίς την παρουσία έστω ενός Έλληνα''.
Στην ημερίδα του Λονδίνου η αρχαιολόγος, προϊστάμενη της Διεύθυνσης Τεκμηρίωσης και Προστασίας Πολιτιστικών Αγαθών, Ελένη Κόρκα, παρουσίασε χειρόγραφες επιστολές που είχε ανταλλάξει το 1811 ο λόρδος Έλγιν με τον διάδοχό του Βρετανό πρέσβη στην Υψηλή Πύλη, από τις οποίες συνάγεται πως η αφαίρεση και μεταφορά των γλυπτών ήταν παράνομη.

ΑΣ ΞΑΝΑΒΡΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑ ΜΑΣ


Του Κωνσταντίνου Χολέβα
Πολιτικού Επιστήμων
Το μέλλον μας βρίσκεται αποκλειστικά στα χέρια μας.
Οι ξένοι απλώς κοιτάζουν το συμφέρον τους.
Ζητούμε από την πολιτική ηγεσία να δείξει ωριμότητα και καλούμαστε και οι απλοί πολίτες να αγωνισθούμε με κάθε τρόπο για ομοψυχία και ενότητα.

Δεν έχουμε την πολυτέλεια άλλων διχασμών και άλλων διαχωριστικών γραμμών.
Μνημονιακοί και αντιμνημονιακοί δεν υπάρχουν. Υπάρχουν απλοί Έλληνες που εργάζονται , φορολογούνται σκληρά και απαιτούν από το Κράτος να τους παρέχει ασφάλεια, περίθαλψη, παιδεία και δουλειά για τα παιδιά τους. Υπάρχει η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων νοικοκυραίων που βαρέθηκαν να δουλεύουν και να φορολογούνται ενώ βλέπουν την ανεργία των νέων να αυξάνεται και την ασυδοσία των αλλοδαπών εγκληματιών να εκμεταλλεύεται την πλημμελή αστυνόμευση.
Υπάρχει η μαγιά του Μακρυγιάννη που πιστεύει στον Θεό, στην πατρίδα και στην τίμια εργασία, αλλά βλέπει από το 1981 και μετά μία μεγάλη απαξίωση των παραδοσιακών αρχών του Έθνους και μία κατρακύλα προς το συνεχώς χειρότερο.

Τέταρτο απαραίτητο στοιχείο θεωρώ την απομάκρυνση των λαθρομεταναστών, τον αποτελεσματικό έλεγχο των συνόρων μας, την ενεργότερη αστυνόμευση της γειτονιάς, την κατάργηση του Νόμου Ραγκούση περί απονομής ιθαγενείας και την διάλυση των πολυπολιτισμικών μύθων.
Επιτέλους ο Έλληνας δεν έχυσε το αίμα του και τον ιδρώτα του επί 180 χρόνια για να φτιάξει ένα κράτος , το οποίο θα μετατρέψουν σε κόλαση οι λαθραίοι όλου του κόσμου.
Αν δεν λυθεί το συντομότερο αυτό το πρόβλημα με τη δυναμικότερη συμμετοχή της Ευρ. Ένωσης η εθνική ομοψυχία θα στηρίζεται σε γυάλινα πόδια. Διότι κοινωνική συνοχή χωρίς εθνική ομοιογένεια δεν υπάρχει. Είχαμε μία ζηλευτή εθνική ομοιογένεια και οι οπαδοί της αποτυχημένης πολυπολιτισμικότητας επιχειρούν να μας την στερήσουν.
Φτάνει πιά!


Τρίτο στοιχείο που θα μας βοηθήσει είναι η μεγαλύτερη φροντίδα για τη νεολαία μας. Καλύτερη παιδεία, μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την αντιμετώπιση της ανεργίας των νέων, περισσότερα κίνητρα για να μείνουν στη χώρα μας οι εγκέφαλοι και οι διάνοιες που διαρρέουν στο εξωτερικό, αυστηρή τήρηση της διατάξεως που καταργεί το «πανεπιστημιακό άσυλο», δημιουργία λίγων ιδιωτικών Πανεπιστημίων με πολύ υψηλές προδιαγραφές, αναβάθμιση του γλωσσικού αισθητηρίου των νέων μας, προστασία της ελληνικής γλώσσας, η οποία είναι μία από τις σπουδαιότερες κληρονομιές που θα αφήσουμε στις νεώτερες γενιές.


Δεύτερη απαραίτητη προϋπόθεση για να ξαναβρούμε την ομοψυχία μας είναι η καλύτερη γνώση και διδασκαλία της Ιστορίας μας.
Μόνον όταν ξέρεις από πού έρχεσαι γνωρίζεις καλύτερα πού πηγαίνεις.
Ιστορία σημαίνει παροχή προτύπων για τη νεολαία μας, Αγίων, ηρώων εθνομαρτύρων, αγωνιστών της ειρήνης και του πολέμου.
Ιστορική γνώση σημαίνει συνειδητοποίηση των δυνατοτήτων μας , αλλά και των αντιπάλων μας και των κινδύνων για τον Ελληνισμό.
Ορθή κατανόηση της Ιστορίας συνεπάγεται αξιοπρεπέστερη πολιτική στο Αιγαίο, στη Θράκη, στην Κύπρο, στο Μακεδονικό, στο Βορειοηπειρωτικό.
Διότι δεν μπορούμε να μιλούμε για ενότητα χωρίς να ενδιαφερόμαστε για τον Ελληνισμό εκτός συνόρων.


Πρώτιστο στοιχείο εθνικής ενότητας και ομοψυχίας είναι η πίστη μας στο Θεό και η Ορθόδοξη Εκκλησία μας.
Μόνο μέσα στην Ελληνορθόδοξη παράδοση συνδυάζεται η εθνική ταυτότητα με την οικουμενικότητα, το τοπικό με το πανανθρώπινο, η κοινωνική δικαιοσύνη με τον σεβασμό στον ιδρώτα του τιμίως εργαζομένου, η πολιτιστική μας κληρονομιά με την αξιοποίηση των θετικών στοιχείων που έχουν οι άλλοι πολιτισμοί.
Η οικουμενικότητα του Ελληνισμού και η παγκοσμιότητα της Χριστιανικής διδασκαλίας έδωσαν μία καρποφόρα σύνθεση, η οποία κράτησε όρθιο και ενωμένο το Έθνος μας σε πολύ δύσκολες και κρίσιμες στιγμές.
Ο Ιωάννης Καποδίστριας, ο πρώτος Κυβερνήτης μετά την Επανάσταση του 1821, ανόρθωσε το νεοσύστατο κρατίδιο βασισμένος στην βαθιά πίστη του στον Θεό, στην εμμονή στην Ελληνορθόδοξη Παιδεία και στην επίγνωση της διαχρονικής συνέχειας του Ελληνισμού. Παράδειγμα προς μίμησιν.


Μπορούμε και ξέρουμε τον τρόπο να αποκτήσουμε την ενότητα, την ποιότητα, την υπευθυνότητα.
Όποιος κι αν σχηματίσει κυβέρνηση ας θυμάται ότι αυτός ο λαός μεγαλούργησε κατά καιρούς όταν είχε ομοψυχία και ομόνοια.
Η διχόνοια που βαστάει ένα σκήπτρο η δολερή, κατά τον Διονύσιο Σολωμό, είναι υπεύθυνη για μεγάλα δεινά από την εποχή της αρχαιότητος μέχρι τη Μικρασιατική τραγωδία του 1922 και το αιματοκύλισμα της δεκαετίας του 1940-1949.
Οι οπαδοί του αθεϊσμού, του διεθνισμού, της κολλεκτιβοποίησης των πάντων και οι εχθροί της εθνικής συνείδησης και της ελεύθερης οικονομίας όπου κυβέρνησαν απέτυχαν.
Διέλυσαν πολλές χώρες της Ανατολικής Ευρώπης και τώρα καραδοκούν να κάνουν παρόμοια πειράματα στη χώρα μας.
Η Ελλάδα όμως χρειάζεται επάνοδο στις πατροπαράδοτες αξίες της. Ας τις αξιοποιήσουμε για να μην διαλυθεί περαιτέρω η κοινωνία, η οικονομία, η παιδεία, η άμυνα.

Η ΕΛΛΑΔΑ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ


Διαβάστε το συγκλονιστικό άρθρο που δημοσίευσε η εφημερίδα Liberation…
«Όχι, αυτό που συμβαίνει στην Ελλάδα, αν και δραματικό, δεν είναι μια καταστροφή. Είναι...
επίσης μια ευκαιρία. Γιατί η δύναμη του χρήματος έχει, για πρώτη φορά, υπερβεί με ένταση το ρυθμό της μέχρι τότε σταδιακής, σχολαστικής και προσεκτικά οργανωμένης καταστροφής του δημόσιου συμφέροντος και της ανθρώπινης αξιοπρέπειας.

Και σε μια χώρα τόσο διάσημη για τη φιλοσοφία της ζωής, στον αντίποδα του αγγλοσαξονικού μοντέλου, και διάσημη για την ακούραστη αντίσταση που έχει φέρει στις πολλαπλές μορφές καταπίεσης που προσπάθησαν να τη χαλιναγωγήσουν.

Ο Έλληνας δεν χορεύει και δε θα χορέψει ποτέ στο ένα πόδι, ούτε θα σκύψει δουλικά, ανεξάρτητα από τα καθεστώτα που θέλουν να του επιβάλλουν. Χορεύει με τα χέρια του, σαν να θέλει να πετάξει προς τα αστέρια. Γράφει στους τοίχους αυτό που θα του άρεσε να διαβάσει κάπου αλλού. Καίει μια τράπεζα όταν δεν του αφήνουν πλέον την πολυτέλεια να ψήσει στην παραδοσιακή του ψησταριά. Ο Έλληνας είναι τόσο ζωντανός, όσο η ιδεολογία της απειλής θανάσιμη. Και ο Έλληνας αν και χτυπημένος μέχρι θανάτου, στο τέλος πάντα σηκώνεται.

Ναι, η Ευρώπη της οικονομίας ήθελε να δημιουργήσει ένα παράδειγμα. Αλλά μες τον εκνευρισμό της να χτυπήσει τη χώρα που φαινόταν η πιο αδύναμη στη ευρωζώνη, μέσα στην υπερβολική της βία, η μάσκα της έπεσε. Είναι τώρα περισσότερο από ποτέ, η ώρα να καταδείξουμε το αληθινό της πρόσωπο: αυτό του ολοκληρωτισμού. Γιατί πρόκειται πραγματικά περί αυτού. Και υπάρχει μόνο μία απάντηση στον ολοκληρωτισμό: ο αγώνας, επίμονος και ανυποχώρητος, μέχρι τη μάχη, αν χρειαστεί, καθώς διακυβεύεται η ίδια η ύπαρξη.

Έχουμε έναν κόσμο, μια ζωή, και αξίες να υπερασπιστούμε. Παντού στους δρόμους, είναι τα αδέλφια μας, οι αδελφές μας, τα παιδιά μας, οι γονείς μας, οι οποίοι έχουν πληγεί μπροστά στα μάτια μας, ακόμα και αν είναι μακριά. Πεινάμε, κρυώνουμε και πονάμε μαζί τους. Όλα τα χτυπήματα που δέχονται μας τραυματίζουν εξίσου. Κάθε παιδί στην Ελλάδα που λιποθυμά στο σχολείο του, μας καλεί στην αγανάκτηση και στην εξέγερση.

Για τους Έλληνες, είναι καιρός να πούνε όχι, και, για όλους εμάς, ήρθε ο καιρός να τους υποστηρίξουμε. Επειδή ο ελληνικός λαός σήμερα ηγείται της μάχης κατά του οικονομικού ολοκληρωτισμού, που καταστρέφει παντού τη δημόσια περιουσία, απειλεί την καθημερινή επιβίωση, διαδίδει την απόγνωση, το φόβο και την αποχαύνωση μέσα από έναν πόλεμο όλων εναντίον όλων.

Πέρα από έναν συναισθηματικό θυμό που εκτονώνεται με την καταστροφή των συμβόλων της καταπίεσης, αναπτύσσει έναν διαυγή θυμό, των αγωνιστών που αρνούνται να στερηθούν την ίδια τους τη ζωή προς όφελος της τραπεζικής μαφίας και της λογικής της, αυτής του «τρελού χρήματος«.

Με τις συνελεύσεις της άμεσης δημοκρατίας, το κίνημα της πολιτικής ανυπακοής, το κίνημα «Δεν πληρώνω» και τις πρώτες εμπειρίες της αυτοδιαχείρισης, μια νέα Ελλάδα αναδύεται αυτή τη στιγμή, που απορρίπτει την τυραννία της αγοράς για λογαριασμό των ανθρώπων.

Δεν γνωρίζουμε πόσο καιρό θα πάρει για τους ανθρώπους να ελευθερωθούν από τηνεθελοντική δουλεία τους, αλλά είναι βέβαιο ότι, αντιμετωπίζοντας τη γελοιότητα της πελατειακής πολιτικής, των διεφθαρμένων δημοκρατιών, τον τραγελαφικό κυνισμό του κράτους των banksters (τραπεζική μαφία), θα έχουμε μόνο την επιλογή -ενάντια σε κάθε εκβιασμό- να διαχειριστούμε τις υποθέσεις μας εμείς οι ίδιοι.

Η Ελλάδα είναι το παρελθόν μας.

Είναι επίσης το μέλλον μας.

Ανακαλύψτε την ξανά μαζί της!

Το 2012 ας γίνουμε όλοι Έλληνες!»



ΕΠΙΣΚΥΡΟΣ


  • Tο αρχαίο Ελληνικό ποδόσφαιρο ήταν μια μίξη ποδοσφαίρου, ράγκμπυ και πετόσφαιρας.
  • Το όνομα του ΕΠΙΣΚΥΡΟΣ (2500 ετών).
  • Ήταν γυμνικός αγών όπως σχεδόν όλοι οι αγώνες την αρχαία Ελλάδα.
  • ... Το γήπεδο που διεξήγετο ο αγώνας ήταν χωρισμένο σε δύο μέρη με γραμμές από σκύρα (χαλίκια) και η μπάλα ήταν κατασκευασμένη από δερμάτινα κομμάτια ραμμένα μεταξύ τους με εντόσθια ζώων, ενώ στις δύο άκρες του γηπέδου ήταν χαραγμένη μια γραμμή που συμβόλιζε τα δύο τέρματα.
  • Η μπάλα αυτή ήταν φουσκωμένη με αέρα και εξωτερικά ήταν ζωγραφισμένη με ζωντανά χρώματα και συνήθως διακοσμημένη με γεωμετρικά σχέδια.
  • Αναφέρεται στον “Φαίδωνα” του Πλάτωνα : «Αυτή η γη αν κάποιος την έβλεπε από ψηλά είναι όμοια με τις σφαίρες που έχουν φτιαχτεί από δώδεκα χρωματιστά είδη δέρματος».
  • Αρα η μπάλα ήταν φτιαγμένη από 12 χρώματα, 12 κομμάτια δέρματος συμβολίζοντας τους 12 Έλληνες Θεούς.
  • Μας διασώζονται ακόμη και ονόματα διάσημων «ποδοσφαιριστών» της αρχαιότητος ,όπως του Αριστόνικου του Καρυστίου, του Δημοτέλη του Χίου, του Χαιρεφάνη και του Κτησιβίου του Χαλκιδέως.
  • Οι κεφαλιές ήταν μέσα στο παιχνίδι καθώς και τα σπρωξίματα και οι σκληρές συγκρούσεις, για να εμποδίσουν τους αντιπάλους να φτάσουν την μπάλα.
  • Το περίεργο είναι πως, όπως μας πληροφορεί ο Αρριανός, «Φύγετε νεαροί, αυτό το παιχνίδι με την μπάλα φουσκωμένη από αέρα έχει γίνει για μεσήλικες και παιδιά» (Αρριανός ΧΙV 47), δεν μπορούσαν να συμμετάσχουν οι νέοι.

ΔΙΕΔΩΣΕ ΤΟ

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More