ΕΛΛΑΔΑ

ΒΡΕΘΗΚΑΝ ΟΙ ΤΑΦΟΙ ΤΗΣ ΡΩΞΑΝΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Δ;

Μπροστά σε μια μεγάλη αρχαιολογική ανακάλυψη πιθανόν να βρίσκονται τα συνεργεία της ΚΗ’ Εφορείας Κλασσικών Αρχαιοτήτων Σερρών..... Μετά από έρευνες ετών και αξιοποιώντας την ιστοριογραφία και τις προφορικές παραδόσεις της περιοχής, οι αρχαιολόγοι κατέληξαν σε μία «τούμπα» σε αγροτική περιοχή του Δήμου Αμφίπολης.

ΟΔΗΓΟΣ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ

Πολλοί φίλοι και φίλες μου έχουν ζητήσει να γράψω ένα αρθρο με "Οδηγίες Επιβίωσης",γιατί μπορεί σύντομα να αντιμετωπίσουμε δύσκολες καταστάσεις που να οφείλονται σε διάφορους λόγους,όπως πτώχευση και στάση πληρωμών,περίεργα και πρωτόγνωρα γεωφυσικά φαινόμενα και εγώ δεν ξέρω τι άλλο.

ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ 16/10/1912

Το έργο της απελευθέρωσης της Κατερίνης ανατέθηκε στην 7η Μεραρχία του Στρατού Θεσσαλονίκης, που είχε διοικητή το Συνταγματάρχη (ΠΒ) Κλεομένη Κλεομένους. Στις.. 15 Οκτωβρίου 1912 εκδόθηκε η Διαταγή των Επιχειρήσεων.

ΠΛΑΝΗΤΕΣ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

Οι πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος είναι 8. Ερμής, Αφροδίτη, Γη, Άρης, Δίας, Κρόνος, Ουρανός και Ποσειδώνας. Και έχουνε όλοι αρχαία ελληνικά ονόματα προς τιμήν των αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων που θεμελίωσαν την αστρονομία. Ας γνωρίσουμε λοιπόν τα μυθικά πρόσωπα των οποίων τα ονόματα πήραν οι πλανήτες.

Η ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Αν καλούσαμε στις μέρες μας σ’ ένα γεύμα κάποιους αρχαίους Έλληνες όπως τον... Ηρόδοτο, τον Ηρακλή ή τον Αριστοφάνη..

Κυριακή 28 Ιουνίου 2009

ΚΚΕ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ ΚΑΙ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ. ΤΑ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΑ ΤΗΣ ΝΤΡΟΠΗΣ



«Αν δεν νικιόμασταν στη Μ.Ασία, η Τουρκία θα 'τανε σήμερα πεθαμένη και εμείς μεγάλη Ελλάδα. Τη "λευτεριά" μας θα την στηρίζαμε στην υποδούλωση του Τουρκικού λαού. Αυτό εμείς δεν το δεχόμαστε. Το αποκρούουμε κατηγορηματικά. Η αστικοτσιφλικάδικη Ελλάδα στη Μ.Ασία πήγε όχι σαν εθνικός απελευθερωτής μα σαν ιμπεριαλιστική δύναμη, όργανο των εγγλέζων μεγαλοκαρχαριών. Πήγαινε όχι μόνο για να διαιωνίσει την ξενική κυριαρχία πάνω στον Τουρκικό λαό μα και να κάνει την Τουρκία αντισοβιετικό ορμητήριο. Γι' αυτό εμείς όχι μόνο δεν λυπηθήκαμε για την αστικοτσιφλικάδικη ήττα στη Μικρασία μα και την επιδιώξαμε»







ΑΥΤΑ ΕΛΕΓΕ Ο ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ ΣΤΙΣ 12/07/1935

ΤΟ 1932 ΕΒΓΑΛΕ ΤΗΝ ΠΡΟΔΟΤΙΚΗ 4Η ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΟΥ ΚΚΕ (6/3/1932) ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΧΑΡΙΖΕ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΚΑΙ ΘΡΑΚΗ ΣΕ ΒΟΥΛΓΑΡΟΥΣ ΚΑΙ ΓΙΟΥΓΚΟΣΛΑΒΟΥΣ.

ΜΙΛΟΥΣΕ ΓΙΑ ΕΝΙΑΙΑ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΙΜΠΕΡΙΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ ΣΕ ΕΜΦΥΛΙΟ.

ΣΚΟΠΟΣ Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ Η ΟΠΟΙΑ ΘΑ ΠΕΡΙΕΛΑΜΒΑΝΕ ΜΕΡΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΑ ΣΚΟΠΙΑ ΚΑΙ ΜΕΡΗ ΤΗΣ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ.
ΣΤΟΧΟΣ Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΙΑ ΧΩΡΑΣ ΜΑΡΙΟΝΕΤΑΣ ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΤΗΣ ΕΞΟΔΟ ΤΩΝ ΣΟΒΙΕΤΙΚΩΝ ΣΤΙΣ ΘΕΡΜΕΣ ΘΑΛΑΣΣΕΣ ,ΔΗΛΑΔΗ ΤΗΝ ΜΕΣΟΓΕΙΟ.ΑΛΛΑ ΜΕ ΑΥΤΟ ΘΑ ΑΣΧΟΛΗΘΟΥΜΕ ΑΡΓΟΤΕΡΑ.
ΝΑΙ ΑΥΤΟ ΤΗΝ ΛΕΓΟΜΕΝΗ "ΜΕΓΑΛΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ"
ΕΠΙΣΗΣ ΤΑ ΙΔΙΑ ΠΡΟΔΟΤΙΚΑ ΕΛΕΓΕ ΚΑΙ ΤΟ 192
ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΜΑΣ ΤΩΡΑ.
Η αστικοτσιφλικάδικη Ελλάδα στη Μ.Ασία πήγε όχι σαν εθνικός απελευθερωτής μα σαν ιμπεριαλιστική δύναμη
ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΩ ΟΣΟΥΣ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΟΤΙ Η ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΠΛΗΘΥΣΜΩΝ ΣΤΗΝ ΜΙΚΡΑ ΑΣΙΑ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΩΝ ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΤΟ 1914.
ΕΧΕΤΕ ΑΚΟΥΣΕΙ ΠΟΤΕ ΓΙΑ ΤΑ ΑΜΕΛΕ ΤΑΜΠΟΥΡΟΥ?
ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΚΤΟΠΙΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΑ?
ΜΗΠΩΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΦΗΜΟ "ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΞΕΡΙΖΩΣΑΜΕ"?
Ο ΚΕΜΑΛ ΤΟ ΕΙΠΕ ΑΥΤΟ ΤΟ 1922,ΜΟΛΙΣ ΕΓΙΝΕ Ο ΠΕΡΙΦΗΜΟΣ ΣΥΝΩΣΤΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ....
Η αστικοτσιφλικάδικη Ελλάδα στη Μ.Ασία πήγε όχι σαν εθνικός απελευθερωτής μα σαν ιμπεριαλιστική δύναμη
Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΤΡΑΤΟΣ ΑΠΟΒΙΒΑΣΤΗΚΕ ΣΤΗΝ ΣΜΥΡΝΗ ΤΟ 1919
5 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑΣ.
ΑΡΑ ΟΙ ΑΙΤΙΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΔΙΕΘΝΙΣΤΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΚΕ ΔΕΝ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΝΟΝΤΑΙ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ.
Πήγαινε όχι μόνο για να διαιωνίσει την ξενική κυριαρχία πάνω στον Τουρκικό λαό μα και να κάνει την Τουρκία αντισοβιετικό ορμητήριο.
ΑΥΤΟ ΑΛΛΩΣΤΕ ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΥΤΟ ΘΕΜΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ ΚΑΙ ΤΟ ΚΚΕ.
ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ Γ ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΠΩΣ ΟΤΑΝ Ο ΚΕΜΑΛ ΕΙΧΕ ΣΧΕΔΟΝ ΑΠΟΜΟΝΩΘΕΙ Ο ΣΥΝΤΡΟΦΟΣ ΛΕΝΙΝ ΗΤΑΝ Ο ΜΟΝΟΣ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΠΡΟΣΦΕΡΘΗΚΕ ΝΑ ΤΟΝ ΒΟΗΘΗΣΕΙ.
ΤΟΥ ΕΔΩΣΕ ΠΟΛΛΑ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΣΟΒΙΕΤΙΚΑ ΟΠΛΑ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΣΕ ΧΡΥΣΟ.
ΜΑΛΛΟΝ ΘΥΜΗΘΗΚΕ ΠΩΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ ΑΝΕΒΗΚΕ ΣΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ ΜΕ ΕΝΑΝ ΠΑΡΟΜΟΙΟ ΤΡΟΠΟ
ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ ΤΟΥ ΕΔΩΣΑΝ ΕΝΑ ΤΡΕΝΟ ΓΕΜΑΤΟ ΜΕ ΧΡΥΣΑΦΙ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΑΤΡΕΨΕΙ ΤΟΝ ΤΣΑΡΟ ΚΑΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ.
ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ Ο ΛΕΝΙΝ ΕΔΩΣΕ ΧΡΥΣΟ ΣΤΟΝ ΚΕΜΑΛ ΣΕ ΜΙΑ ΠΕΡΙΟΔΟ ΟΠΟΥ ΜΑΙΝΟΤΑΝ Ο ΡΩΣΙΚΟΣ ΕΜΦΥΛΙΟΣ ΚΑΙ 7-8 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΡΩΣΟΙ ΧΩΡΙΚΟΙ ΠΕΘΑΝΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΙΝΑ
Πήγαινε όχι μόνο για να διαιωνίσει την ξενική κυριαρχία πάνω στον Τουρκικό λαό μα και να κάνει την Τουρκία αντισοβιετικό ορμητήριο.
ΑΡΑ ΟΠΩΣ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΕΣΤΕ ΤΟ ΚΚΕ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΣΕ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΤΑ ΣΟΒΙΕΤΙΚΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
ΑΛΛΑ ΑΣ ΤΟ ΔΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ.
ΑΣ ΥΠΟΘΕΣΟΥΜΕ ΠΩΣ ΤΟ ΚΚΕ ΔΕΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΣΕ ΤΑ ΣΟΒΙΕΤΙΚΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ.
ΠΟΙΟΣ ΛΟΙΠΟΝ Ο ΛΟΓΟΣ ΝΑ ΠΕΙ
Γι' αυτό εμείς όχι μόνο δεν λυπηθήκαμε για την αστικοτσιφλικάδικη ήττα στη Μικρασία μα και την επιδιώξαμε
ΠΟΣΟ ΠΡΟΔΟΤΗΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΧΑΡΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΤΤΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΣΟΥ.
ΑΛΛΑ ΜΑΛΛΟΝ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΣΑΝ ΝΑ ΜΙΜΗΘΟΥΝ ΤΟΝ ΛΕΝΙΝ.
ΕΙΧΕ ΠΕΙ ΟΤΙ "ΣΚΟΠΟΣ ΜΑΣ Η ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΙΜΠΕΡΙΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ ΣΕ ΕΜΦΥΛΙΟ.ΝΑ ΕΥΧΕΣΤΕ ΝΑ ΝΙΚΗΣΟΥΝ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ ΚΑΙ ΝΑ ΧΑΣΕΙ Η ΡΩΣΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΕΒΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ"
Γι' αυτό εμείς όχι μόνο δεν λυπηθήκαμε για την αστικοτσιφλικάδικη ήττα στη Μικρασία μα και την επιδιώξαμε
ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΕΙΣΑΙ
ΠΑΤΡΙΩΤΗΣ ΟΤΑΝ ΕΧΕΙΣ ΤΕΤΟΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ?
ΠΩΣ ΛΟΙΠΟΝ
ΜΕΤΑΛΑΧΘΗΚΑΝ ΣΕ ΠΑΤΡΙΩΤΕΣ ΤΟ 1941????
ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΛΑΒΩ ΟΡΙΣΜΕΝΟΥΣ ΓΙΑ ΤΟ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΑΤΡΙΔΑ ΘΑ ΠΩ ΟΤΙ Η ΠΑΤΡΙΔΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΡΟΑΙΩΝΙΕΣ ΕΣΤΙΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΠΟΥ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΕΚΟΒΑΝ ΒΟΛΤΕΣ ΣΤΙΣ ΣΤΕΠΕΣ ΤΟΥ ΚΑΖΑΚΣΤΑΝ.
ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΞΕΧΝΙΟΜΑΣΤΕ
ΕΠΕΙΔΗ ΚΑΙ Ο ΕΘΝΙΚΟΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟΣ (ΝΑΖΙΣΜΟΣ) ΕΝΑ ΕΙΔΟΣ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΜΟΥ ΕΙΝΑΙ
ΤΟ ΣΛΟΓΚΑΝ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΕ ΓΙΑΤΙ ΧΑΝΟΜΑΣΤΕ
"ΔΕΝ ΩΦΕΛΕΙ ΝΑ ΛΑΒΕΙΣ ΜΕΤΡΑ ,ΕΑΝ ΠΡΩΤΑ ΔΕΝ ΦΡΟΝΤΙΣΕΙΣ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙΣ ΤΗΝ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ"
ΤΑΔΕ ΕΦΗ ΒΛΑΝΤΙΜΙΡ ΙΛΙΤΣ ΛΕΝΙΝ
ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ
"ΑΡΙΣΤΕΡΙΣΜΟΣ Η ΠΑΙΔΙΚΗ ΑΡΡΩΣΤΙΑ ΤΟΥ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΜΟΥ",1922
ΑΠΛΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΗΚΩΘΟΥΜΕ

Σκωτσέζικο «ναι» στον επαναπατρισμό των μαρμάρων


«Οι Έλληνες δικαιούνται να αποκτήσουν έναν από τους πιο σημαντικούς πολιτιστικούς θησαυρούς τους». Αυτό δήλωσε εκπρόσωπος της κυβέρνησης της Σκωτίας, αναφερόμενος στα μάρμαρα του Παρθενώνα, που παραμένουν «υπό ομηρία» στο Βρετανικό Μουσείο.

Όπως ανέφερε, οι Σκωτσέζοι υπουργοί πιστεύουν πως η Ελλάδα είναι απολύτως ικανή να παρουσιάσει και να συντηρήσει τα γλυπτά του Παρθενώνα με τον κατάλληλο τρόπο, και γι’ αυτό το λόγο θα στηρίξουν την προσπάθεια.

Η κυβέρνηση της Σκωτίας είναι η τελευταία που έρχεται να προστεθεί στο μακρύ πλέον κατάλογο εκείνων που υποστηρίζουν την επιστροφή των μαρμάρων του Παρθενώνα στη χώρα μας.
«Ναι» στην επιστροφή των μαρμάρων λέει το 97% των Βρετανών
Με το εντυπωσιακό ποσοστό του 97% οι Βρετανοί πολίτες στέλνουν ηχηρή απάντηση στο ερώτημα που αφορά στην επιστροφή των μαρμάρων του Παρθενώνα στην κοιτίδα τους.

Συγκεκριμένα, στην ιστοσελίδα της μεγάλης βρετανικής εφημερίδας «Guardian», βρίσκεται σε εξέλιξη αυτές τις μέρες διαδικτυακή ψηφοφορία, όπου οι επισκέπτες καλούνται να απαντήσουν στην ερώτηση: «Είναι καιρός να επιστρέψουμε τα Μάρμαρα του Παρθενώνα»;

Η εφημερίδα «προκαλεί» τους επισκέπτες της να αποφανθούν εάν ο ισχυρισμός του Έλληνα υπουργού Πολιτισμού, Αντώνη Σαμαρά, ότι η κοινή γνώμη στη Μ. Βρετανία υποστηρίζει την επιστροφή των Μαρμάρων του Παρθενώνα, είναι σωστός ή όχι.

Με την ψηφοφορία να λήγει σε δύο ημέρες από σήμερα, η συντριπτική πλειοψηφία των επισκεπτών της βρετανικής ιστοσελίδας της Guardian συμφωνούν: Τα Μάρμαρα πρέπει να επιστραφούν στην Ελλάδα.

Σημαντική λεπτομέρεια είναι το γεγονός ότι τα Μάρμαρα δεν αναφέρονται ως «Ελγίνεια», αλλά ως «Μάρμαρα του Παρθενώνα», κάτι που δείχνει ότι η Αθήνα κέρδισε έδαφος στην διεκδίκηση των Μαρμάρων, αφού εδώ και πολλά χρόνια η διπλωματική αναφορά των Βρετανών στα Μάρμαρα ήταν «Ελγίνεια».

Ωστόσο, ο υπεύθυνος της συγκεκριμένης ιστοσελίδας χρησιμοποίησε την ονομασία «Ελγίνεια» στην ηλεκτρονική διεύθυνση του διαδικτύου που αντιστοιχεί στην ψηφοφορία, η οποία είναι: http://www.guardian.co.uk/culture/poll/2009/jun/24/elgin-marbles.

Δεν πειράζει, κάποτε θα το παραδεχτεί και αυτός…

Διον


AΡΧΑΙΟ ΔΙΟΝ
Το Δίον είναι μια περιοχή στους πρόποδες του Ολύμπου. Σήμερα είναι γνωστή σ’ όλο τον κόσμο γιατί οι αρχαιολόγοι έφεραν στο φως μια πολύ σπουδαία μακεδονική πόλη. Οι αρχαίοι βασιλιάδες της Μακεδονίας είχαν διαλέξει το Δίον για θερινή τους κατοικία. Εκεί δημιούργησαν, αιώνες πριν, έναν οικισμό στα ερείπια του οποίου είναι εμφανή τα στοιχεία του αρχαίου Μακεδονικού Πολιτισμού.
Οι αρχαιολόγοι, με επικεφαλής τον καθηγητή Δ. Παντερμαλή, έφεραν στο φως έναν αξιοθαύμαστο πολιτισμό. Απομεινάρια αρχαίου θεάτρου, αγοράς, λουτρών και ανακτόρων. Αξιόλογα επίσης είναι και τα ευρήματα των τάφων που βρέθηκαν στην περιοχή του Δίου. Οι περισσότεροι τάφοι, βασιλικοί, μαρτυρούν την ύπαρξη ενός λαμπρού και ακμαίου πολιτισμού.
Σήμερα μπορούμε να θαυμάσουμε τα ερείπια αυτού του πολιτισμού στον αρχαιολογικό χώρο του Δίου και στο Αρχαιολογικό Μουσείο του Δίου.


ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Τραγουδώντας ο Ησίοδος γύρω στο 700 π.Χ το θεϊκό έρωτα του Δία για τη Θυία, την κόρη του προπάτορα των Ελλήνων Δευκαλίωνα, λέει ότι αυτή έμεινε έγκυος και γέννησε δυο παιδιά, τον Μάγνητα και το Μακεδόνα, που έζησαν στην Πιερία γύρω από τον Όλυμπο. Ο ιερός χώρος του Δία στην περιοχή αυτή ήταν το Δίον, στις υπώρειες του Ολύμπου. Η πόλη του Δίου αναφέρεται για πρώτη φορά στην ιστορία, στην περιγραφή της πορείας του στρατηγού Βρασίδα από τη Θεσσαλία, στη χώρα του φίλου του, βασιλιά της Μακεδονίας, του Περδίκα του Β’. Ήταν η πρώτη πόλη που συνάντησε ο Βρασίδας μετά το πέρασμα των συνόρων το καλοκαίρι του 424 π. Χ.
Προς το τέλος του 5ου π. Χ.αιώνα σύμφωνα με τον ίδιο το συγγραφέα, ανέβηκε στο θρόνο της Μακεδονίας ο Αρχέλαος που αναδιοργάνωσε το κράτος, ενίσχυσε την κεντρική εξουσία, έκανε δρόμους και οχυρά και εκσυγχρόνισε το στρατό. Στο Δίον, κατά τον Διόδωρο και άλλους συγγραφείς, ο ίδιος βασιλιάς οργάνωσε, προς τιμή του Ολύμπιου Δία και των Μουσών που λατρεύονταν εκεί, αγώνες αθλητικούς και σκηνικούς διάρκειας εννέα ημερών. Στις θεατρικές παραστάσεις που ανέβηκαν εκεί ασφαλώς θα περιλαμβάνονταν και τα δράματα “Αρχέλαος” και “Βάκχες” που συνέθεσε ο Ευριπίδης στα τελευταία χρόνια της ζωής του στη μακεδονική αυλή. Ο Δίων ο Χρυσόστομος μαρτυρεί ότι ο Φίλιππος και ο Αλέξανδρος συνήθιζαν να πανηγυρίζουν τις νίκες τους στο Δίον με μεγαλόπρεπες θυσίες για το Δία και τις Μούσες. Επίσης απ’ το χώρο του Δίου ξεκίνησε την εκστρατεία του για τα βάθη της Ανατολής ο Μέγας Αλέξανδρος.
Οι ανασκαφές που άρχισαν το 1928 και συνεχίστηκαν με εντατικό ρυθμό από τον καθηγητή Δημήτριο Παντερμαλή, κατά την περίοδο 1973-1988, απέδειξαν ότι το Δίον αποτελούσε κατά την αρχαιότητα την ιερή πόλη των Μακεδόνων. Μεταξύ των ευρημάτων που ήλθαν στο φως, συγκαταλέγονται τα ιερά της Δήμητρας, της Ίσιδας, του Διονύσου και το Ασκληπείο, οδοί με καταστήματα, το νεκροταφείο και το τείχος της πόλης, το ελληνιστικό και ρωμαϊκό θέατρο, οι ρωμαϊκές θέρμες (λουτρά) με πλήθος γλυπτών, το Ωδείο, καθώς και μια παλαιοχριστιανική κοιμητηριακή βασιλική έξω από τα τείχη. Πολλά από τα ευρήματα εκτίθενται σήμερα στο Αρχαιολογικό Μουσείο, που βρίσκεται στο χωριό του Δίου.

ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ – ΜΟΥΣΕΙΟ
Ο αρχαιολογικός χώρος λειτουργεί καθημερινά από τις 08.30 – 13.00.
Στον αρχαιολογικό χώρο επίσης λειτουργεί αναψυκτήριο στο οποίο ο επισκέπτης μπορεί να βρει καφέδες, αναψυκτικά, παγωτά, σάντουιτς κλπ. Τηλέφωνο Μουσείου 23510 53206

Σειριος



Το μυστηριώδες άστρο ο ΣΕΙΡΙΟΣ και οι Μακεδόνες : επιστρέφει να φωτίσει ξανά την Ελλάδα ;

Ο Σείριος. το μυστηριώδες άστρο που κυβέρνησε το πνεύμα των αρχαίων Μακεδόνων, ξαναστρέφει το πρόσωπο του στην Ελλάδα, τώρα που μπαίνουμε στον Υδροχόο. Αιγύπτιοι, Βαβυλώνιοι, Ασσυριοι, Σουμέριοι, Ετρούσκοι και Ρωμαίοι έχουν στο πάνθεον τους μία θέση για το αστέρι εκείνο που, περισσότερο από τ' άλλα, λάμπει στο βράδυνα ουρανό. Μυστηριακές λατρείες και συμβολισμοί που

κρύβουν χαμένα μυστικά μέσα στη νύχτα του χρόνου. Μπορούμε άραγε να ανασυνθέσουμε τις ψηφίδες μιας μεγάλης γνώσης που χάθηκε ή που ίσως παραμένει ακόμη ανάμεσα μας σε μέρη που δεν φανταζόμαστε; Ένας κώδικας περιμένει να αποκρυπτογραφηθεί...

Το Ουράνιο Σώμα του Σείριου

Αστρονομικά ορίζουμε το Σείριο ως το λαμπρότερο απλανή αστέρα του Μεγάλου Κυνός. Ανήκει στον τύπο των λευκών αστεριών και α­πέχει μόλις...8,4 έτη φωτός από τη Γη. Είναι διπλός αστέρας και μα­ζί με το συνοδό του, το Σείριο Β', περιστρέφονται γύρω από ένα κοι­νό κέντρο βάρους. Η μέση αμοιβαία απόσταση τους είναι της τάξε­ως των 3 δισεκατομμυρίων χλμ. και η περίοδος της περιφοράς τους διαρκεί 50 χρόνια. Ο Σείριος έχει μάζα 2,3 φορές μεγαλύτερη από τον Ήλιο, αλλά μικρότερη πυκνότητα. 0α έλεγε κανείς πως μοιάζει με νεφέλωμα. Η περιοδική μεταβολή της φωτεινότητας του κάθε 25 χρόνια συνοδεύ­εται από ισχυρότατα παλιρροιακά κύματα, λόγω της γειτονίας του με το συνοδό του. Σύμφωνα με τη γνώμη πολλών αστρονόμων, ο Σείριος βρίσκεται στο «κέντρο» σχεδόν του γαλαξία μας. Ετυμολογικά, η λέξη «Σείριος, -α, -ον» σήμαινε ο καίων, ο κατά· καίων, ο καυστικός, ο θερμός και ήταν επίθετο των ουρανίων σωμάτων, τα οποία εκπέμπουν μεγάλη θερμότητα. «Σείριος» ο­νομαζόταν πολλές φορές και ο Ήλιος, γεγονός που δημιούρ­γησε στην πορεία μεγάλη σύγχυση γύρω από το διαχω­ρισμό των δύο άστρων. (Γι' αυτό και μέχρι σήμερα άλλοι μιλούν για το «Μακεδονικό Άστρο» και άλλοι ·για το «Μακεδονικό Ήλιο», αναφερόμενοι στο γνω­στό μακεδονικό σύμβολο). Ομόρριζες λέξεις είναι ο «σειριόκαυτος», που σήμαινε ο καμένος από τον η­λιακό καύσωνα ή από το Σείριο και η «σειρήνα», μυθικό εκείνο πλάσμα που αναπαριστάνονταν άλλρτε ως γυναίκα-ψάρι και άλλοτε ως γυναίκα-πουλί και σήμαινε αρχικά «η φανερώνουσα τη δύναμίν της δια του καύσωνας του ηλίου κατά τη μεσημβρίαν».
Σύμφωνα με το μύθο, «Σειρήνα» ήταν και η αδερφή του Μεγάλου Αλεξάνδρου (σειρήνα και όπως την απεικονίζουν οι Ντόγκον γοργόνα είναι το ίδιο για τους μεταγενεστέρους). Τριγυρνούσε στις θάλασσες και κατέ­στρεφε τα πλοία όσων τολμούσαν να της πουν πως ο βασιλιάς πέ­θανε (Ζει ο βασιλιάς Αλέξανδρος;) Μοιάζει πραγματικά αστείο, αλλά και άξιο απορίας το πως μπορεί ένας μύθος - είτε ως παραβολή εί­τε ως δημιούργημα του συλλογικού ασυνείδητου - να μεταμορφώσει έντεχνα και να προστατεύσει μία βαρυσήμαντη αλήθεια...

Στην Αιγυπτο και στην Ελλάδα
Στην αρχαία Αίγυπτο, σύμφωνα με τις απόψεις των μελετητών, ο Σεί­ριος ταυτιζόταν με τη θεά Ίσιδα, που αναπαριστάνονταν ως αγελάδα ξαπλωμένη πάνω σ' ένα πλοίο, και στ' αγάλματα την απεικόνιζαν συχνά με κέρατα αγελάδας και με την κόμμωση της σαν ουρά ψαριού. Πολλές φορές έφερε ως στέμμα ένα οκτάκτινο αστέρι. Αδερφός και σύζυγος της Ίσιδος ήταν ο Όσιρις, που η λατρεία του έμοιαζε πολύ με εκείνη του Διονύσου. Με αυτόν η Ίσιδα γέννησε τον Ώρο. Σύμφωνα με άλλες πηγές όμως αυτός που γονιμοποίησε την Ίσιδα ήταν ο Άμμων-Μιν ή Αμμων-Ρα, ο ίδιος θεός που αργότερα ονομάστηκε Άμμων-Δίας και που, σύμφωνα με την Ολυμπιάδα, ήταν ο Πατέρας του Αλέξανδρου.

Canis στα λατινικά). Μορφή τσακαλιού ή λύκου είχε και ο σουμεριακός θεός Άνου, που φαίνεται πως ήταν επίσης σχετικός με το αστέρι αυτό.

Για την ελληνική μυθολογία, ο Σείριος είναι το άστρο εκείνο, στον Αστερισμό του Μεγάλου Κυνός, στο οποίο είχε μεταμορφωθεί το σκυλί του Ωρίωνα. Αυτό βέβαια δεν είναι τυχαίο, καθώς οι αστερισμοί του Κυνός, του Ωρίωνα και της Αργούς βρίσκονται ο ένας δί πλα στον άλλον.

Ο Ωρίων ήταν γιος του Ποσειδώνα και της Ευρυάλης, κόρης του Μί­νωα και φημισμένος κυνηγός. Φορούσε συνήθως μία λεοντή και κρα­τούσε στα χέρια του ρόπαλο (σύμβολα αυτά και του Ηρακλή). Υπάρ­χουν πολλές ιστορίες γύρω από το πρόσωπο του και τον πιστό του σκύλο Σείριο.

Ο Ωρίωνας συνδέεται με το βασιλιά Οινοπίων (ή Οινέα στη Βοιωτία), που είχε σύζυγο του (ή κόρη του) τη Μερόπη, την οποία βίασε ο Ο­ρίων υπό την επήρεια της μέθης. Ο Ωινοπίων, εξοργισμένος, τον τύ­φλωσε, με τη σύμπραξη του πατέρα του Διονύσου. Όμως ο Ωρίωνας, με τη βοήθεια ενός χρησμού κατάφε­ρε να ξαναβρεί το φως του. Συγκεκριμένα, ο χρησμός έλεγε ότι θα για­τρευτεί, αν βαδίσει προς την Ανατολή και εκθέσει τις άδειες κοιλότητες των ματιών του στις πρωινές ηλιαχτίδες. Έτσι βοηθούμενος από τους θορύβους που έκαναν οι σιδηρουργοί του Ηφαί­στου, έφτασε στη Λήμνο, όπου ο Κηδαλίων (ο δάσκαλος του Ηφαίστου), τον κουβάλησε στους ώμους του και τον έφερε μπροστά στον Ήλιο.

-Ορισμένοι πιστεύουν ότι αυτός ο μύθος έχει κάποια σχέση με τη σύ­νοδο Ήλιου-Σείριου, που γίνεται μια φορά το χρόνο, αλλά και με τα μυστήρια των Καβείρων. Γνωρίζουμε πως ο γάμος του Φιλίππου και της Ολυμπιάδας ήταν αποτέλεσμα της συνάντησης τους στη Σαμοθράκη, όπου εκτελούνταν τα «Καβείρια μυστήρια» ή, αλλιώς, τα «μυ­στήρια των μεγάλων θεών». Ο Φίλιππος είχε μυηθεί από νωρίς στα μυστήρια αυτά (μάλλον στη Θήβα), ενώ η μητέρα του Αλέξανδρου ή­ταν ιέρεια.

Οι Κάβειροι άλλωστε θεωρούνται θεότητες του πυρός - η λέ­ξη «Κάβειρος» έχει ετυμολογική σχέση με το ρήμα «καίω; - όμως τα σύμβολα τους, όπως π.χ. το αγκίστρι, έ­χουν να κάνουν με το νερό και τα συναντούμε αρ­γότερα σε όλες σχεδόν τις θρησκείες. Κατά μία άποψη (Ηρόδοτος, Στράβων, Πίνδαρος) είναι α­πόγονοι του Ηφαίστου από το γάμο του με την Καβειρώ, γι' αυτό και τους βρίσκουμε πάντοτε κοντά σε ηφαιστειογενείς περιοχές, ενώ συχνά αντιπροσωπεύουν χθόνιες ή υποχθόνιες θεότητες. Η καρδιά της καβειρικής λατρείας βρισκόταν στην αρ­χαία Μακεδονία, στο βουνό Άθως. Όπως κι αν ονομάζονται οι Κάβειροι στις διάφορες περιοχές, θεωρούνταν πρόγονοι του αν­θρώπινου γένους. Μάλιστα, αναφέρεται ότι ένα από τα πρόσωπα των μυστηρίων της Σαμοθράκης λεγόταν «Αδάμας» και θεωρείται ο άνθρωπος-αρχέτυπο, ο πρώτος αρσενικός στην τάξη της γέννεσης. Σύμφωνα με την παράδοση, τον Ωρίωνα σκότωσε η Άρτε­μη από ζήλεια για την κυνηγετική του τέχνη και ο Δίας τον έκανε αστερισμό δίπλα στις Πλειάδες, ενώ κα­τά μια άλλη εκδοχή πέθανε από το θανατηφόρο τσίμπημα ενός σκορπιού, άποψη στηριγμένη προ­φανώς στ' αστρολογικά δεδομένα, καθώς είχε παρατηρηθεί πως ο αστερισμός του Ωρίωνα και του Μεγάλου Κυνός εξαφανίζονται από τον ορί­ζοντα όταν ανατέλλει ο Σκορπιός. Ο Ώριων όμως και ο Σείριος κυνηγούσαν άγρια ζώα και στο βασίλειο του Άδη (όπως περιγράφεται και στην Οδύσσεια), αν και αυτή πρέπει να είναι μία παράδοση ξενόφερτη, ίσως αιγυπτιακής επιρροή που σχετιζόταν με τα μυστήρια και τη λατρεία των νεκρών.
Οι Ντογκον, η Κιβωτός και οι Πενήντα «Νομμός»»
Στην Αφρική και συγκεκριμένα στο Μαλί, υπάρχει ένας λαός, που εχει κυριολεκτικά καταπλήξει τους σύγχρονους αστρονόμους με τη γνώση του πάνω στο θέμα του Σείριου. Μοιάζουν να ξέρουν τα πάντα γύρω από τη φύση και τις ιδιότητες του άστρου, ο και των συνοδών του, που πιστεύουν ότι είναι δύο και όχι μόνο ένας, κάτι που η αστρονομία μόλις τώρα ερευνά και ανακαλύπτει. Πρόκειται για τους Ντόγκον, οί οποίοι ισχυρίζονται ότι σχετίζονται με το άστρο αυτό που κυριολεκτικά λατρεύουν. Ο μεγαλύτερος Θεός τους είναι ο Άμμα, ένα είδος κατάλοιπου του Άμμωνος- Δία που πέρασε σε αυτούς από το μαντείο της Σίβας και, σύμφωνα με την παράδοση τους, δημιούργησε το Σύμπαν και τους ζώντες οργανισμούς, αλλά και τους ίδιους τους ανθρώπους, που τους έφτιάξε αρχικά ως αμφίβια όντα, με το όνομα «Νόμμος».(Η πίστη αυτή μοιάζει με την αντί­στοιχη των Σουμερίων και των Βαβυλωνίων).

ater KUBILE», δηλαδή την Κυβέλη των Κρητών. Η Ίσιδα φαίνεται πως έχει άμεση σχέση με την Κρητική θεά με τα φίδια, αλλά ταυτίζεται κατά καιρούς και με πολλές άλλες ελληνικές θεότητες όπως η Άρτεμις, η Δήμητρα, η Αφροδίτη, η Εκάτη κ.λπ. Στη Σαμοθράκη θεωρείται πως οι Κάβειροι ήταν οι μόνοι που σώθηκαν από τον τρομερό κατακλυσμό αού έπληξε το νησί όταν, σύμ­φωνα με την παράδοση, ο Εύξεινος Πόντος ξεχείλισε και έσπασε το φράγμα που σχημάτιζαν οι Συμπληγάδες Πέτρες και οι βράχοι του Ελ­λησπόντου.

Οι πιο γνωστές και οικείες παραδόσεις που έφτασαν μέχρι τις μέρες μας γύρω από το θέμα της κιβωτού είναι αυτές του Νώε, αλλά και της Πυρράς και του Δευκαλίωνα. Η τελευταία μάλιστα σταμάτησε στη Δωδώνη, όπου υπήρχε και το περιώνυμο μαντείο, που συμβουλευό­ταν πολύ συχνά η Ολυμπιάδα και το οποίο μάλιστα της προφήτεψε τον ερχομό του Αλεξάνδρου. Ο Ιάσωνας πήρε ξύλο από εκεί και έφτιαξε το πηδάλιο της Αργούς για να ξεκινήσει α­πό τη Βοιωτία την Αργοναυτική Εκστρατεία μαζί με τους 50 συγγενείς του (όσοι και οι πρώτοι «Νόμμος» των Ντόγκον) με κατεύθυνση την Αία της Κολχίδος.

Στο πιο αρχαίο έπος της ανατολής, στην ασσυριακή μυθολογία, συναντούμε τον ή­ρωα Γιλγαμές, ο οποίος ξεκινά ένα ενα­έριο ταξίδι με μία βάρκα παίρνοντας μα­ζί του 50 συντρόφους. Υπάρχουν όμως κι άλλες ομοιότητες ανάμεσα στον Ιάσωνα και το Γιλγαμές. Μία από αυτές είναι το φύτεμα από τον Ιάσωνα των δοντιών του δράκοντα στο χώμα, απ' όπου και βγήκαν 50 πολεμιστές. Κάτι αντίστοιχο κάνει και ο Γιλγαμες για να κερδίσει τη δύναμη. Οι συμπτώσεις όμως δεν σταματούν εδώ. Ο Δαναός, ο βασιλιάς του Αργούς ο γενάρχης των Ελλήνων είχε 50 κόρες, που νυμφεύθηκαν τους 50 υιούς του αδερφού του πατέρα τους, Αιγύπτου. Με όλες τις Δαναίδες είχε ερωτοτροπήσει και ο Ηρακλής, ο μυθικός γενάρχης των Δωριέων και ιδρυτής, κατά το μύθο, της Μακεδόνικης δυναστείας. Πολλές παραδόσεις μάλιστα φέρουν τον Ηρακλή ως αρχηγό της αργοναυτικής εκστρατείας καν όχι τον Ιάσωνα... (Ο Ηρακλής, έτσι κι αλλιώς πέρασε από την Κρήτη στη Λιβύη).

Ο αστερισμός της Αργούς είναι δίπλα στον Ωρίωνα και το Μεγάλο Σκύλο. Αν ο Σείριος συμβολίζει τη Μεγάλη Μητέρα και τη μήτρα ή την Κιβωτό, όπου φυλάσσονται οι γόνοι, τότε σίγουρα ο Ωρίωνας είναι η στιγμή της ανάδειξης και του ανδρώματος του ήρωα και η Αργώ «το ταξίδι», δηλαδή η αποστολή, που ο ήρωας πρέπει να πραγματοποιή­σει για την εξάπλωση της φυλής του και των χαρακτηριστικών της. Αν κοιτάξουμε τον «ημίθεο» Αλέξανδρο κάτω από αυτό το πρίσμα, τότε θα καταλάβουμε ότι γνώριζε πολύ καλά το ρόλο που όφειλε να ενσαρκώσει, στο όνομα των αξιών εκείνων που ήταν ο μόνος φορέ­ας και εγγυητής, λόγω της άμεσης σύνδεσης του με το θείο. Σημειώστε ότι ο αστερισμός της Αργούς είναι δίπλα στον Ωρίωνα και το Μεγάλο Σκύλο. Η ιερή σημασία του αριθμού 50 έχει αποδοθεί α­πό πολλούς μελετητές στον αιγυπτιακό μυστικισμό και αν θυμηθεί κανείς πως η περίοδος της περιφοράς του Σείριου διαρκεί 50 έτη, τότε ίσως η έμφαση που δίνεται σε αυτόν τον αριθμό να μην είναι κα­θόλου τυχαία.Διόνυσο...

Ω! Αλεξανδρε

ΕΦΙΑΛΤΗΣ ΝΙΚΟΣ ΔΗΜΟΥ ΣΤΟΥΣ N.Y.TIMES:ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΜΙΛΟΥΣΑΝ ΑΛΒΑΝΙΚΑ!

ΕΠΕΙΔΗ ΤΕΛΙΚΑ ΜΟΝΟ ΑΥΤΗ Η ΧΩΡΑ ΒΓΑΖΕΙ ΕΦΙΑΛΤΕΣ ΚΑΙ ΚΟΜΠΛΕΞΙΚΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΔΕΝ ΕΞΗΓΗΤΑΙ ΑΛΛΙΩΣ ΑΥΤΗ Η ΜΑΝΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΗ ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΛΑ ΣΕ ΛΙΓΑ ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΛΑ ΘΑ ΜΑΣ ΠΟΥΝΕ ΟΤΙ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΟΤΟ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΔΩΣΕ ΤΑ ΦΩΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΠΟΥΘΕΝΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΩ ΔΕΝ ΑΙΣΘΑΝΟΝΤΑΙ ΥΠΕΡΗΦΑΝΟΙ ΠΟΥ ΓΕΝΝΗΘΗΚΑΝ ΕΛΛΗΝΕΣ ΟΙ ΜΗΠΩΣ ΔΕΝ ΓΕΝΝΗΘΗΚΑΝ ΑΛΛΑ ΟΥΤΕ ΜΕΓΑΛΩΣΑΝ ΣΑΝ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΛΛΑ ΣΠΟΥΔΑΣΑΝ ΤΣΑΜΠΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΒΟΛΕΥΤΗΚΑΝ ΤΣΑΜΠΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΠΡΑΒΟ ΤΟΥΣ ΣΕ ΕΚΕΙΝΟΥΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΕ ΕΜΑΣ
Η NY TIMES εκανε προσφατα ενα αφιερωμα στο μουσειο της ακροπολης , στο οποιο ερωτηθη και ο Νικος Δημου για τις αποψεις του.
ΠΩΣ Η ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΔΗΜΟΥ ανάμεσα σε εκατομμύρια Έλληνες που η μόνη του επιθυμία είναι να μην είχε γεννηθεί Έλληνας.

Ειπε τα παρακατω:

The marbles in fact belonged to the Parthenon, a building here and nowhere else, the best argument for repatriation, except the idea now is not to reattach them where they came from but to move them from one museum to another, from the British Museum to the new Acropolis Museum, albeit next door — a different matter, if not to the Greeks. (τα μάρμαρα ΑΝΗΚΑΝ στον Παρθενώνα - δεν ανήκουν πλέον δηλαδή - και γιατί δεν τα αφήνουμε ήσυχα εκεί που είναι και να τα περιφέρουμε από μουσείο σε μουσείο;)

“It’s the fault of a German,” Mr. Dimou said about Greek pride in this cause. He was referring to Johann Winckelmann, the 18th-century German art historian whose vision of an ancient Greece “populated by beautiful, tall, blond, wise people, representing perfection,” as Mr. Dimou put it, was in a sense imposed on the country to shape modern Greek identity.

“We used to speak Albanian and call ourselves Romans, but then Winckelmann, Goethe, Victor Hugo, Delacroix, they all told us, ‘No, you are Hellenes, direct descendants of Plato and Socrates,’ and that did it. If a small, poor nation has such a burden put on its shoulders, it will never recover.” (με λίγα λόγια μιλούσαμε αλβανικά και αυτοαποκαλούμασταν ρωμιοί-ρωμαίοι κι ευτυχώς που μας το είπε ο Ντελακρουά ότι είμαστε Έλληνες απόγονοι του Πλάτωνα και του Σωκράτη αλλιώς δεν θα είχαμε ιδέα. Έχετε δει ποτέ πιο κατεβασμένα σώβρακα από του Δήμου;)

http://www.nytimes.com/2009/06/24/arts/design/24abroad.html?pagewanted=2&_r=1

Εδώ κλαίγεται -ως συνήθως -στο αναρχοαριστερό lifo για ΔΗΘΕΝ παραχάραξη των δηλώσεών του (λες κι είναι η πρώτη φορά που εκφράζεται με πλήρη ανθελληνισμό.)

http://www.lifo.gr/blogs/lifoteam/17373

Σχόλιο από τον Κ.

Ειναι θλιβερο να βλεπει κανεις, πώς τετοια κομπλεξ και καταστροφικες για την πατριδα θεσεις, εφευρισκονται με τετοια συχνοτητα μονο στην Ελλαδα.

Το να περιμενει κανεις να βγει ο Ντελακρουα για να πεισει τον καθε τσοπανο για το τι ειναι, μου φαινεται αστειο και να το συζητουμε. Οι παραπανω ευρωπαιοι κυριοι, με εξαιρεση τον 1ο, ουτε που ενδιαφερονταν για τους νεοελληνες και την Ελλαδα πριν ξεσπασει η επανασταση του 21. Οι περισσοτεροι τοτε αποφασισαν να πανε ενα ταξιδακι στην Ελλαδα, που περιμεναν να βρουν με τις αρχαιοτητες αθικτες και τους κατοικους με χλαμυδες. Οποιος εχει διαβασει γραμματα του Λορδου Βυρωνα, αντιλαμβανεται.

Και σε 200 χρονια απο τωρα, ισως οι απογονοι μας να προτιμουν το Ευρωπαιος , παρα το Ελληνας. Αυτο δεν αλλαζει το ποιος ειναι ο αλλος και αν καποτε η Ε.Ε. διαλυθει, το φυσικοτερο πραγμα στον κοσμο θα ειναι η επιστροφη στο φυσιολογικοτερο αυτοπροσδιορισμο του Ελληνα.

Καποιοι ειχαν ενα οραμα πολυ πριν το 18ο αιωνα.

http://www.greece.org/poseidon/work/occupation/outline.html
Ο ιδιος ο Κωνσταντινος Παλαιολογος, στην τελευταια του ομιλια, απευθυνθηκε χωριστα στους Γενουατες και Βενετους και χωριστα στους "ελληνοφωνους" Γραικους της Πολης, που αποκαλεσε γονους Ελληνων και Ρωμαιων.

Αυτο που ο κυριος Δημου δε λεει, ειναι πως τελικα, οι ιδιοι οι Ρωμαιοι, μετα την κατακτηση της Ελλαδας, περισσοτερο αφελληνιστηκαν παρα το αντιθετο. Ξεχναει ο κυριος Δημου, τη ρηση του Ορατιου "Graecia capta ferum victorem cepit" (η κατακτημενη Ελλαδα, κατεκτησε τον αγριο κατακτητη της).

Οι ελληνικες κοινοτητες απο την Κυπρο μεχρι τη Συρια και την Αιγυπτο και απο την ελληνόφωνη κατω Ιταλια μεχρι τον Ποντο, δε μας εξηγει ο κυριος Δημου ποιος τους πηρε απο το χερακι για να τους κανει να πιστεψουν πως ειναι Ελληνες?

http://www.sigmalive.com/simerini/news/local/119466

Τα αρβανιτικα τα θυμαται ο κυριος Δημου. Τα ελληνικα που μιλιοντουσαν στη Β. Ηπειρο, το Μοναστηρι, τη Μολδοβλαχια, την Οδησσο, την Κατω Ιταλια,τα θυμαται? Τον ορκο των Φιλικων και την πατριδα που μιλα, τον εγραψε ο Ντελακρουα με το πινελο του ή ο Ουγκω που γεννηθηκε το 1801? Τη γεννια των Κολωκοτρωναιων που πολεμουσαν Τουρκους γενεες 14 , τους επεισε καποιος να το κανουν?

Το οτι στην Ελλαδα υπαρχουν ακομα βουκολικα εθιμα που αναγονται σε διονυσιακες λατρειες το ξερει?

Το οτι το "ρωμαικο" κατα τα αλλα Βυζαντιο, ειχε τον Ομηρο ως βασικο μερος της αγωγης, τη στιγμη που οι "Ρωμαιοι Ιταλοι" ουτε που τον θυμοντουσαν το ξερει?

Αλλα βεβαια, οι Ιταλοι δεν εχουν τα κομπλεξ του Δημου, ωστε να απορριψουν καθε σχεση τους με το παρελθον επειδη αν δεν ηταν οι Αραβες και η Πολη δε θα ηξεραν ποιοι ηταν οι Ρωμαιοι (Μεσαιωνας γαρ και δραση της Καθολικης Εκκλησιας).

Το μεγαλυτερο ΔΗΜΟΤΙΚΟ επος της Βυζαντινης λογοτεχνιας, ο Διγενης, τελειωνει με τη μονομαχια του Διγενη με το ΧΑΡΟΝΤΑ (ναι, αυτον των αρχαιων Ελληνων, που μονο στον ελληνισμο πλεχθηκε κι αυτος με το χριστιανισμο και τον θεωρουμε φυσικο), "που χει του ΚΡΟΙΣΟΥ τα πλουμια". Τον ιδιο Χαροντα που ακομα και σημερα στην Ελλαδα βαζουμε κερμα στο νεκρο για να τον πληρωσει ως πορθμεα.

Αραγε ηταν ο Ουγκω που καλλιεργησε τον ελληνισμο στον Αιγυπτιωτη Καβαφη? Στη Σινασο, στα βαθη της Καππαδοκιας, διαβαζαν Ουγκω με τις ευλογιες των Τουρκων?

Τον αγραμματο Στρατηγο Μακρυγιαννη, που ελεγε "τουτα δω τα μαρμαρα και 10.000 ταλαρα να σας δωκουνε, μην τα δινετε, γι αυτα πολεμησαμε", τον επεισε ο Ουγκω να πολεμησει?

Παραθετω και ενα σχετικο αρθρο της Ελενης Γλυκατζη Αρβελερ.
http://www.myriobiblos.gr/texts/english/1821_problems_of_greek.html

Και αν ακομα δεχθουμε οοολα αυτα που λεει ο κυριος Δημου ως σωστα... Το οτι ξανανακαλυψαμε τις ριζες , τι το φοβερο εχει? Το ιδιο δεν εκανε ολη η ευρωπη? Η Ευρωπη ειχε συναισθηση της αρχαιας ιστοριας πριν την Αλωση και τη φυγη διανοουμενων απο την Πολη με αρχαια ελληνικα χειρογραφα? Μονο η Ιταλια ειχε αρχισει να ξυπνα , εξ ου και ο οδηγικος ρολος της, απο την πρωτη επισκεψη του Γεμιστου οπου εξεπληξε τον Κοζιμο ντει Μεντιτσι που εγινε υποστηρικτης του. Συν το οτι οι Αραβες, που αντεγραφαν γραπτα βυζαντινα και τα αποθηκευαν στον Οικο της Σοφιας στη Βαγδατη και στην Κορδοβα, εγιναν η 2η πηγη ωστε οι Ευρωπαιοι να ξανανακαλυψουν το παρελθον τους.

Μολοταυτα, δεν ειδα κανεναν Ευρωπαιο να απαρνιεται την ιστορια του τοπου του πριν την Αναγεννηση. Βλεπετε, οσο μεγαλυτερη η ιστορια, τοσο μεγαλυτερο και το κομπλεξ, ισως. Η Ιταλια λοιπον, σημερα, ειναι απο τις πιο ενεργες χωρες στον κοσμο, που κανουν εκστρατειες επαναφορας ρωμαικων αρχαιοτητων στα ιταλικα μουσεια. Η ιδια Ιταλια που μεχρι το 1940 δεν ειχε κοινη γλωσσα και μεταξυ διαφορετικων νομων δε μπορουσαν να συννενοηθουν και που πριν το Δαντη, δε μπορουσε καν να μιλησει καποιος για ιταλικη γλωσσα. Οι Αγγλοι ειναι πανευτυχεις με το Στοουνχετζ και τους Δρουιδιδες. Οι Δανοι με τους Βικινγκς, οι Γαλλοι με μονολιθικα γαλατικα μνημεια, οι Αιγυπτιοι με τα δικα τους, κλπ.

Μονο στην αθανατη Ελλαδα, σε τετοιες κρισιμες στιγμες, βγαινουν οι διαφοροι κυριοι Δημου και πολεμουν την προσπαθεια επαναπατρισμου των γλυπτων του Παρθενωνα.

Βεβαια ο κυριος Δημου, τονιζει το οτι δε θα εμπαιναν στον Παρθενωνα αλλα στο νεο μουσεια, αρα τι στο Λονδινο , τι στην Αθηνα, το ιδιο ειναι.

Επιλεκτικα και οχι αθωα, ο κυριος Δημου ξεχναει τη μικρη λεπτομερεια, πως στο νεο μουσειο, τα γλυπτα παρουσιαζονται σε ολο το μηκος τους, οπως ηταν και στο μνημειο, ωστε ακριβως, να διηγουνται την ιστορια που απεικονιζουν. Δεν ειναι κομματια ξεκομμενα το ενα απο το αλλο, αλλα μερη μιας εξιστορησης, που εξαιτιας της στασης των Αγγλων, παραμενει κομμενη και διαταραγμενη.

Eγώ Ρωμιός γεννήθηκα ρωμιός και θα πεθάνω έλεγε ο Διάκος, ενώ οι Τούρκοι εκτός από γιουνάν μας λένε και ρουμιού.

Πληροφοριακά.

Ο Διακος ειπε "Εγω Γραικος γεννηθηκα, Γραικος θε να πεθανω."

Γιατι το Γραικος, το χρησιμοποιουσαν και οι Βυζαντινοι ακομα, μιας και που ολη η Δυση ετσι τους αποκαλουσε. Απο το Graeci, δηλαδη Ελληνες.

Διαβασε αν θες και την αφηγηση του Νικολο Μπαρμπαρο (Βενετου χειρουργου στην Αλωση). Το δε Γιουναν το πηραν απο τους Περσες (Iωνες), με το οποιο οι Περσες, πριν περασουν κατω απο το Σουλτανο μας αποκαλουσαν.

http://www.deremilitari.org/resources/sources/constantinople3.htm

H στα ιταλικα

http://wikisource.org/wiki/Giornale_dell

Ωραια λοιπον, σε μας ο Μεσαιωνας αργησε να ρθει και ξεστραβωσαμε μετα την Αλωση αυτους που με τη σειρα τους μας ξεστραβωσαν με τη σειρα τους, για να χαρει ο κυριος Δημου. Γιατι στην υπολοιπη Ευρωπη δε βγαινουν αντιστοιχοι κυριοι Δημου να λενε τα ιδια για τις δικες τους χωρες στις ξενες εφημεριδες? Γιατι δεν εχουν ολοι τα ιδια κομπλεξ... Κατα πασα πιθανοτητα, ο κυριος Δημου ο ιδιος δεν αντεχει ενδομυχα τη συγκριση του εαυτου του με τους αρχαιους και πανω στην απελπισια του παρηγοριεται με την ιδεα πως δεν εγινε και τιποτα, μιας και δεν ειμαστε Ελληνες.

Παλι το περιεργο με ολους αυτους τους ψευτοπροοδευτικους της διαστρεβλωμενης αριστερης θολερης διανοησης, ειναι οτι, με την πρωτη ευκαιρια, οταν προσπαθουν να αποδειξουν πως η Ελλαδα δεν εχει Ελληνες, αλλα ενα συνοθυλευμα ολων των αλλων λαων, τοτε γλωσσικα, γενετικα και αλλα επιχειρηματα ειναι χρησιμα.

Με το που ακουν ομως τιποτα σημερα για υπερβολικο αριθμο ξενων στην Ελλαδα, για μη αποτελεσματικη απορροφηση κλπ, οι ιδιοι, σε αποκαλουν ρατσιστη, ξενοφοβο και σου πετουν το γνωστο "Ελλην ειναι ο εχων ελληνικη παιδεια".

E λοιπον, ειμαι σιγουρος πως και ο κυριος Δημου, μη οντας ρατσιστης ο ιδιος, θα επρεπε να αφησει τη χωρα ησυχη στην εκστρατεια της για τα μαρμαρα, σκεπτομενος, πως εν τελει, Ελληνες ειναι οι εχοντες ελληνικη παιδεια, ακομη και αν, οπως πιστευει, τους την εφερε μεχρι τα κορφοβουνια ο Ουγκω.

Και ισως θα ηταν προτιμοτερο να ασχοληθει με το κατα ποσον ειναι "Μακεδονες" οι Σκοπιανοι, που οι δυστυχοι, ουτε το αλφαβητο να διαβασουν τις μακεδονικες επιγραφες δεν ξερουν και το πρωτο "μακεδονικο" λεξικο τους το εφτιαξε ο Τιτο το 60-70.

ΔΙΕΔΩΣΕ ΤΟ

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More