ΕΛΛΑΔΑ

ΒΡΕΘΗΚΑΝ ΟΙ ΤΑΦΟΙ ΤΗΣ ΡΩΞΑΝΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Δ;

Μπροστά σε μια μεγάλη αρχαιολογική ανακάλυψη πιθανόν να βρίσκονται τα συνεργεία της ΚΗ’ Εφορείας Κλασσικών Αρχαιοτήτων Σερρών..... Μετά από έρευνες ετών και αξιοποιώντας την ιστοριογραφία και τις προφορικές παραδόσεις της περιοχής, οι αρχαιολόγοι κατέληξαν σε μία «τούμπα» σε αγροτική περιοχή του Δήμου Αμφίπολης.

ΟΔΗΓΟΣ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ

Πολλοί φίλοι και φίλες μου έχουν ζητήσει να γράψω ένα αρθρο με "Οδηγίες Επιβίωσης",γιατί μπορεί σύντομα να αντιμετωπίσουμε δύσκολες καταστάσεις που να οφείλονται σε διάφορους λόγους,όπως πτώχευση και στάση πληρωμών,περίεργα και πρωτόγνωρα γεωφυσικά φαινόμενα και εγώ δεν ξέρω τι άλλο.

ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ 16/10/1912

Το έργο της απελευθέρωσης της Κατερίνης ανατέθηκε στην 7η Μεραρχία του Στρατού Θεσσαλονίκης, που είχε διοικητή το Συνταγματάρχη (ΠΒ) Κλεομένη Κλεομένους. Στις.. 15 Οκτωβρίου 1912 εκδόθηκε η Διαταγή των Επιχειρήσεων.

ΠΛΑΝΗΤΕΣ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

Οι πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος είναι 8. Ερμής, Αφροδίτη, Γη, Άρης, Δίας, Κρόνος, Ουρανός και Ποσειδώνας. Και έχουνε όλοι αρχαία ελληνικά ονόματα προς τιμήν των αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων που θεμελίωσαν την αστρονομία. Ας γνωρίσουμε λοιπόν τα μυθικά πρόσωπα των οποίων τα ονόματα πήραν οι πλανήτες.

Η ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Αν καλούσαμε στις μέρες μας σ’ ένα γεύμα κάποιους αρχαίους Έλληνες όπως τον... Ηρόδοτο, τον Ηρακλή ή τον Αριστοφάνη..

Πέμπτη, 25 Νοεμβρίου 2010

ΠΟΛΕΜΟΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ.....Η ΑΠΛΗ ΚΑΤΟΧΗ ΜΕ ΤΟΝ ΓΝΩΣΤΟ ΤΡΟΠΟ ΣΤΗΝ ΘΡΑΚΗ;


ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΑΚΟΜΑ ΑΛΛΑ....
ΤΩΡΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ Ο Κ. ΜΑΡΚΕΖΙΝΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΤΕ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΠΟΛΥ ΞΑΦΝΙΚΑ ΔΕΝ ΘΑ ΑΝΑΦΕΡΘΩ ΣΤΑ ΠΟΣΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΙΧΑΜΕ ΝΑ ΑΚΟΥΣΟΥΜΕ ΚΑΤΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΑΛΛΑ ΕΜΕΝΑ ΜΟΥ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΠΟΛΥ ΠΑΡΑΞΕΝΟ ΤΟ ΟΤΙ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ
Α) ΕΜΦΑΝΙΣΤΗΚΑΝ ΔΥΟ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΚΟΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΕ ΛΙΓΕΣ ΗΜΕΡΕΣ ΘΑ ΕΡΘΕΙ ΑΚΟΜΑ ΕΝΑ ΑΠΟ ΠΑΣΟΚ ΜΕΡΙΑ
(ΝΟΜΙΖΩ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ ΑΝ ΔΕΝ ΜΕ ΑΠΑΤΑ Η ΜΝΗΜΗ ΜΟΥ ΕΙΧΑ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΣΕ ΜΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΟΤΙ Ο ΔΙΚΟΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΤΕΤΡΑΚΟΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΧΩΡΙΣ ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΚΑΤΙ)
Β) ΚΑΙ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΜΑΡΚΕΖΙΝΗΣ
Γ) ΤΟ ΚΚΕ ΑΡΧΙΖΕΙ ΚΑΙ ΠΑΙΡΝΕΙ ΙΣΩΣ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ(ΦΙΛΟΕΛΛΗΝΙΚΗ) ΘΕΣΗ ΣΤΑ ΕΘΝΙΚΑ ΜΑΣ ΘΕΜΑΤΑ
Δ)Ο ΚΥΡΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ ΑΠΕΙΛΕΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΤΡΙΤΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ(ΑΚΟΜΑ ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ Η ΔΙΑΚΥΡΗΞΗ ΓΙΑ ΤΟ ΑΠΟ ΠΑΣΟΚ ΜΕΡΙΑ ΚΟΜΜΑ)
Ε) ΣΥΖΗΤΙΟΥΝΤΑΙ ΘΕΜΑΤΑ ΠΕΡΙ ΠΛΟΥΤΟΥ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΟΤΑΝ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ( ΑΝΤΕ ΠΑΛΙ ΔΕΚΑ ΧΡΟΝΙΑ ΜΟΝΟ ΕΜΕΙΣ ΚΑΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΒΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΕΙΧΑΜΕ ΜΙΛΗΣΕΙ ΓΙΑΥΤΑ ΚΑΙ ΜΑΣ ΕΛΕΓΑΝ ΕΘΝΙΚΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΓΡΑΦΙΚΟΥΣ) ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΣΥΖΗΤΙΟΥΝΤΑΙ ΑΛΛΑ ΣΕ ΛΙΓΕΣ ΗΜΕΡΕΣ ΜΑΛΛΟΝ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΥ ΘΑ ΑΣΧΟΛΗΘΕΙ ΜΕ ΑΥΤΑ ΤΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ
ΤΩΡΑ ΑΣ ΑΣΧΟΛΗΘΟΥΜΕ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΜΕ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΡΚΕΖΙΝΗ( ΤΟΝ ΦΟΒΑΜΑΙ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΘΑ ΜΑΣ ΔΕΙΞΕΙ)
“Θα μπορούσαν οι Τούρκοι να βρουν ανοικτό το δρόμο ανατολικά του ποταμού Άρδα -δυτικά της Ορεστιάδας- και από εκεί, ακολουθώντας τη γραμμή βόρεια και μετά βορειοανατολικά να βρεθούν στα Πομακοχώρια της Ροδόπης, πίσω από τις ελληνικές γραμμές”. Το απόσπασμα αυτό δεν είναι από σενάριο πολεμικής ταινίας, αλλά από το τελευταίο βιβλίο του Βασίλειου Μαρκεζίνη “Μια νέα εξωτερική πολιτική για την Ελλάδα”. Πολλοί και επώνυμοι βρέθηκαν στην παρουσίαση του βιβλίου του Σερ Βασίλειου Μαρκεζίνη την περασμένη εβδομάδα στη Μεγάλη Βρετάνια, λίγοι μάλλον μπήκαν στον κόπο να το διαβάσουν.
Διαφορετικά, δεν θα είχε περάσει ασχολίαστο το κομμάτι του βιβλίου όπου ο γνωστός καθηγητής εκτιμά ότι είναι πιθανό ένα “τεχνητά δημιουργημένο επεισόδιο στις περιοχές τουρκογενών πληθυσμών της Ροδόπης”. Στη συνέχεια, αναλύοντας το σενάριο αυτό, περιγράφει, όπως προαναφέραμ, πως θα μπορούσαν οι τουρκικές δυνάμεις να κυκλώσουν τις ελληνικές, επιχειρώντας “ισχυρή επίθεση ενισχυμένης θωρακισμένης ταξιαρχίας στο ελληνικό έδαφος στο ύψος του χωριού Λάβαρα, με σκοπό να δημιουργήσουν ρήγμα για διείσδυση κατά μήκος του οδικού άξονα Λάβαρα-Πρωτοκλήσσι-Κυριάκι-Περιστεράκι”. Ο κ. Μαρκεζίνης συνεχίζει την περιγραφή της δυνητικής τουρκικής επίθεσης, κάνοντας λόγο για ταυτόχρονη ρίψη αλεξιπτωτιστών κατά τον άξονα και ”διείσδυση δεύτερης θωρακισμένης τουρκικής ταξιαρχίας βορείως του Άρδα”.
“Ο καιρός θα δείξει ποιοι έχουν δίκαιο: οι εφησυχάζοντες ή οι ανησυχούντες”, κλείνει το σύντομο αυτό απόσπασμα του βιβλίου του ο κ. Μαρκεζίνης.

Ο ΚΟΣΜΟΣ ΜΑΘΑΙΝΕΙ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.....Η ΕΛΛΑΔΑ;


Την ώρα που η κ. Διαμαντοπούλου αφελληνίζει την ελληνική παιδεία, εκστρατεία για την επιστροφή των αρχαίων ελληνικών και των λατινικών στα βρετανικά σχολεία, ξεκίνησε στη Βρετανία. Επικεφαλής της εκστρατείας είναι η ιστορικός, συγγραφέας και παρουσιάστρια ιστορικών εκπομπών, Μπέτανι Χιουγκς. Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Sunday Times, την ένθερμη υποστήριξή τους στο εγχείρημα έχουν εκφράσει, μεταξύ άλλων, ο...

... δήμαρχος του Λονδίνου Μπόρις Τζόνσον, ο θεατρικός συγγραφέας Τομ Στόπαρντ, ο συγγραφέας αστυνομικών μυθιστορημάτων, Κόλιν Ντέξτερ και η ηθοποιός Τζοάνα Λάμλεϊ. Η Μπέτανι Χιουγκς, η οποία έχει παρουσιάσει στη βρετανική τηλεόραση ντοκιμαντέρ για την αρχαία Σπάρτη, τον βασιλιά Μίνωα και την Ωραία Ελένη, επισημαίνει ότι υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον για τις γλώσσες αυτές που μέχρι πρόσφατα πολλοί θεωρούσαν "νεκρές".

«Η ταινία "300" για τη μάχη των Θερμοπυλών έκανε εισπράξεις 72 εκατ. δολαρίων το πρώτο Σαββατοκύριακο της προβολής της. Η σειρά λατινικών βιβλίων "Minimus" με ήρωα έναν ποντικό, έχει πουλήσει 115.000 αντίτυπα. Κάθε βδομάδα λαμβάνω περισσότερα από 150 μηνύματα στο ηλεκτρονικό μου ταχυδρομείο από ανθρώπους που μου γράφουν: Αγαπούσα πάντοτε τις κλασικές γλώσσες. Που μπορώ να απευθυνθώ για να κάνω μαθήματα;". Ξέρουμε ότι υπάρχει πολλή όρεξη», εξηγεί.

Η Βρετανίδα παρουσιάστρια και ιστορικός δημιούργησε μια ειδική ιστοσελίδα στη διεύθυνση www.classicsforall.com. Τα σχολεία που θέλουν να συνεργαστούν με καθηγητές αρχαίων ελληνικών ή λατινικών μπορούν να αναζητήσουν εκεί το προσωπικό αλλά και κατάλληλα βιβλία. Χορηγοί - λάτρεις των κλασικών σπουδών, έχουν ήδη ενισχύσει την εκστρατεία με 250.000 στερλίνες, ενώ στόχος είναι να συγκεντρώνεται το ποσό αυτό κάθε χρόνο. Οι υπεύθυνοι της εκστρατείας φιλοδοξούν να εισάγουν τα αρχαία ελληνικά και τα λατινικά στην διδακτέα ύλη 100 δημόσιων σχολείων έως το 2020. Αυτήν την εβδομάδα, σκοπεύουν να συναντηθούν με τον υπουργό Παιδείας Νικ Γκιμπ προκειμένου να τον πείσουν να συμπεριλάβει τη διδασκαλία των δυο γλωσσών στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα της χώρας.

ΟΤΑΝ ΟΙ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ




Κύριε διευθυντά, Δε θα σταθώ στην αισθητική της ολοσέλιδης διαφήμισης για τη νέα σειρά του ΣΚΑΪ «Η επανάσταση αρχίζει» με τον σκοτωμένο Οθωμανό, που δημοσιεύει η «Κ». Θα σας ρωτήσω, όμως, τι σημαίνει ο υπότιτλος «1821, η γέννηση ενός Έθνους»; Την έδειξα στους μαθητές μου (Β΄ και Γ΄ τάξεων Γυμνασίου) και τους ρώτησα ποιο Έθνος γεννήθηκε το 1821. Επειδή πολλή «χολή» χύνεται μονίμως για τις ιστορικές γνώσεις των μαθητών μας περί εθνικών επετείων κ.λπ., ενημερώνω τον Όμιλο ΣΚΑΪ και Καθημερινής αλλά και τον «σύμβουλο» της τηλεοπτικής σειράς, καθηγητή κ. Βερέμη, τι απαντήσεις πήρα: «Το ’21 ξαναγεννήθηκε ο Ελληνισμός» (δηλαδή «αναγέννηση» και όχι «γέννηση»), «γεννήθηκε το κράτος μας μετά τη σκλαβιά 400 χρόνων» (το «κράτος», λοιπόν, όχι το «έθνος») και άλλες παρόμοιες, που θα έδιναν, άλλωστε, και μαθητές του Δημοτικού...
Τουλάχιστον, ο τόμος που κυκλοφόρησε φέτος από τον ίδιο σταθμό και υπό την επιμέλεια πάλι του κ. Βερέμη κινήθηκε οριακά μεν αλλά πιο ανεκτά από επιστημονική και πραγματιστική άποψη, αφού ο τίτλος του είναι «1821, η γέννηση ενός έθνους-κράτους». Η δήθεν ανεπαίσθητη και ανώδυνη «έκπτωση» που επιχειρείται τώρα, με την αφαίρεση του όρου «κράτος», απλούστατα ανασταίνει πανηγυρικά τον Φαλμεράυερ και όλους τους ομοίους του, αφήνει εκδικητικά ανεξίτηλο το άρωμα της κυρίας που πρό-σφατα για τέτοιους λόγους παραιτήθηκε από το Υπουργείο (τέως Εθνικής) Παιδείας, αναδεικνύει σε παραχαράκτες της Ιστορίας όλους μας τους εκπαιδευτικούς, που διδάσκουμε ότι το «ομόγλωσσον» και η «εθνική συνείδηση» των Ελλήνων ανάγεται αιώνες πριν από το «Ελλήνων προμαχούντες Αθηναίοι» και το «ίτε, παίδες Ελλήνων» και, βέβαια, εξευτελίζει τις χιλιάδες σε όλο τον κόσμο θερμών φιλελλήνων –σαν τη Ζακλίν ντε Ρομιγύ– που αγωνιούν και αγωνίζονται πολύ πιο φιλότιμα από εμάς εδώ να περισώσουν την ιστορική αλήθεια και την αξιοπρέπειά μας, ιδίως τώρα που αναρίθμητοι μας θέλουν pigs!

Το τραγελαφικό, μάλιστα, είναι ότι στο ίδιο με την πιο πάνω καταχώριση φύλλο (23.11.10) η «Κ» καμαρώνει –και δικαίως– με πρωτοσέλιδη αναγγελία και εκτεταμένο εσωτερικό ρεπορτάζ για το πρωτότυπο άγαλμα της Αθηνάς από το Αρέτσο, που μας δάνεισαν για ένα μήνα οι Ιταλοί και που «χυτεύθηκε σε ελληνικό εργαστήριο» τον 3ο π. Χ. αιώνα! Άραγε, αυτό το εργαστήριο ανήκε σε άλλο Έθνος από αυτό που «γεννήθηκε το 1821»; Τότε ο Μακρυγιάννης ήταν παρανοϊκός, όταν φώναζε στους στρατιώτες του, που διαπραγματεύονταν να πουλήσουν σε ξένους τα δύο αρχαία αγάλματα, «γι’ αυτά πολεμήσαμε»!

Σας ευχαριστώ

ΓΙΑΝΝΗΣ Β. ΚΩΒΑΙΟΣ
Φιλόλογος-Συγγραφέας

ΖΗΤΗΜΑ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ........


Η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΑΔΑ
Ο πρωθυπουργός της ΠΓΔΜ, Νίκολα Γκρούεφσκι, μιλώντας στη Βουλή, επιχείρησε να συνδέσει το θέμα της ονομασίας με τα αποκαλούμενα ζητήματα «ταυτότητας».

«Το πρόβλημα της ονομασίας στην ουσία είναι ζήτημα ταυτότητας. Η ελληνική πλευρά, σε όλες τις συνομιλίες στο παρελθόν, ποτέ δεν το έκρυψε αυτό. Η κυβέρνηση Καραμανλή είχε το θάρρος να το πει, και αργότερα η νέα κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ αναφέρεται ανοιχτά σε αυτό. Πρόκειται για ένα δύσκολο και πικρό για εμάς θέμα, το οποίο δυστυχώς ο νότιος γείτονάς μας όχι μόνο το επεξεργάστηκε στο παρελθόν, αλλά είναι επίκαιρο και στα 20 χρόνια της ανεξαρτησίας μας», ανέφερε ο κ.Γκρούεφσκι, απαντώντας σε επερωτήσεις βουλευτών.
«Το πρόβλημα με την ταυτότητα και το άνοιγμα αυτού του προβλήματος από το νότιο γείτονά μας υπάρχει εδώ και τουλάχιστον 100 χρόνια. Εάν κοιτάξετε τις απογραφές για την εθνοτική σύνθεση του πληθυσμού που διεξήγαγε η Οθωμανική Αυτοκρατορία στις αρχές του 20ου αιώνα, το 1903, το 1904, το 1905, στο βόρειο τμήμα της σημερινής Ελλάδας, θα δείτε πόσοι "Μακεδόνες" ζούσαν εκεί τότε και πόσοι ζουν τώρα, πώς πραγματοποιήθηκε η μετακίνηση και η αναχώρηση, δηλαδή η απομάκρυνσή τους από αυτό το έδαφος.

Εάν κοιτάξετε λίγο αυτό το τμήμα της όχι και τόσο μακρινής ιστορίας, θα αντιληφθείτε ότι αυτό το ζήτημα είναι αρκετά πιο παλιό και ξεπερνά τα χρόνια της ζωής μας. Το ζήτημα ποτέ δεν έκλεισε. Το ζήτημα ήταν υπαρκτό και πριν να γίνει πρωθυπουργός ο Νίκολα Γκρούεφσκι », συμπλήρωσε ο πρωθυπουργός της ΠΓΔΜ.

Ο Γκρούεφσκι σημείωσε ότι το κόμμα του υπερασπίζεται το «ζήτημα της γλώσσας».

«Θα σας υπενθυμίσω ότι το 2005 ο διαμεσολαβητής Νίμιτς κατέθεσε μια πρόταση στην τότε κυβέρνηση και εκείνη την περίοδο ο κ.Τσερβένκοφσκι (σ.σ. ήταν τότε πρόεδρος της ΠΓΔΜ) κάλεσε σε συνάντηση τους αρχηγούς των κομμάτων. Εγώ τότε ήμουν επικεφαλής του VMRO-DPMNE που ήταν τότε στην αντιπολίτευση.

Ο Τσερβένκοφσκι παρουσίασε την πρόταση στην οποία υπήρχε ξεκάθαρα πρόβλημα με τη μακεδονική γλώσσα, αφού δεν συμπεριλαμβάνονταν η "μακεδονική" γλώσσα στη λύση. Εγώ αντέδρασα σε αυτή την πρόταση ενώ ολόκληρη η τότε εξουσία - ο πρόεδρος, ο πρωθυπουργός, η κυβέρνηση, την αποδέχθηκαν. Αυτό ήταν λάθος και το πρώτο σημάδι ότι κάποιος στη χώρα είναι έτοιμος να αποδεχθεί την απαλοιφή κάποιων τμημάτων της ταυτότητας του μακεδονικού λαού», είπε ο κ.Γκρούεφσκι.

Ο κ. Γκρούεφσκι ανέφερε ακόμη ότι η κυβέρνηση του κάνει ότι είναι δυνατό ώστε να επιλυθεί το πρόβλημα της ονομασίας και να εξευρεθεί λύση προκειμένου να εκλείψουν οι δυσκολίες για την ΠΓΔΜ και να μην απειλούνται τα ζωτικά της συμφέροντα, συμπεριλαμβανομένων και ζητημάτων που σχετίζονται με την «εθνική ταυτότητα».

«Σε αυτό ακριβώς επικεντρώνονται οι προσπάθειές μας, οι συζητήσεις σε διάφορα επίπεδα, προκειμένου να εξευρεθεί λύση, η οποία θα συμβάλει στην απεμπλοκή της ενταξιακής πορείας της "Μακεδονίας" στην Ε.Ε. και ΝΑΤΟ, και παράλληλα, δεν θα επιφέρει ζημιά , η οποία ενδέχεται να έχει μακροχρόνιες συνέπειες», κατέληξε ο κ. Γκρούεφσκι.

Ο βουλευτής της αντιπολίτευσης, Γκιόργκι Οροβτσάνετς, αντέτεινε ότι ζητήματα που άπτονται της «εθνικής ταυτότητας» εμφανίσθηκαν μόλις τα τελευταία χρόνια και κατηγόρησε ως υπεύθυνη γι΄αυτό την κυβέρνηση του κ. Γκρούεφσκι.

ΞΕΝΙΟΣ ΔΙΑΣ


Στην Αρχαία Ελλάδα η φιλοξενία εθεωρείτο πράξη αρετής. Τους ξένους προστάτευαν ο Ξένιος Δίας και η Αθηνά η Ξενία, όπως και οι Διόσκουροι Κάστωρ και Πολυδεύκης. Υπήρχε θεία απαίτηση για την περιποίηση των ξένων και εθεωρείτο αμάρτημα η κακή αντιμετώπισή τους. Η φιλοξενία ακολουθούσε μία ιεροτελεστία και παρέχονταν σε κάθε ξένο, ο οποίος ανεξάρτητα από την τάξη που ανήκε, μπορούσε να μείνει σε ειδικό δωμάτιο στον «ξενώνα».

Η φιλοξενία είχε σημαντική κοινωνική δύναμη, διότι μπορούσε να συνδέσει άτομα οποιασδήποτε τάξης, ακόμη και απλούς πολίτες με βασιλιάδες. Στα χρόνια του Ομήρου, σε όποιο σπίτι και αν πήγαινε ένας ξένος, θα έβρισκε φιλοξενία. Κάτι τέτοιο αφορούσε όλες τις Πόλεις Κράτη της Ελλάδας, αν και οι...
Θεσσαλοί και οι Αθηναίοι φημίζονταν ειδικά για τα φιλόξενά τους αισθήματα. Ο ξένος βέβαια της εποχής του Ομήρου δεν ήταν τουρίστας, αλλά αγγελιοφόρος, εξόριστος, ταξιδιώτης, κλπ.

Η αποδοχή ενός ξένου για φιλοξενία λεγόταν «εστιάν» ή «ξενίζειν» ή «ξενοδοχείν». Ο ξένος με την άφιξή του έκανε ευχές στην οικογένεια που τον φιλοξενούσε και στην αναχώρηση δεχόταν δώρα. Όταν εμφανιζόταν ένας ξένος, ο κύριος του σπιτιού ή στην περίπτωση σύμφωνα με τους αρχαίους Έλληνες «ξενοδόχος» ή «στεγανόμος», ή «εστιοπάμμων» ή «ναύκληρος», τον προσκαλούσε στο σπίτι του και παρέθετε γεύμα προς τιμή του.
H πρόσκληση σε γεύμα λεγόταν «επί ξενία καλείν». Ο ξένος μετά από το καθιερωμένο λουτρό, φορούσε τα πολυτελή ενδύματα που του προσέφερε ο οικοδεσπότης και στη συνέχεια καθόταν τιμητικά σε θρόνο. Το γεύμα συνήθως διαρκούσε πολύ, ενώ στη συζήτηση συμμετείχε και η οικοδέσποινα. Ο ξένος μετά από τα γεύματα έλεγε κάποια ιστορία ή κάποιο ανέκδοτο. Στην περίπτωση που κάποια ημέρα της φιλοξενίας δεν έτρωγε μαζί με τον ξενοδόχο του, τότε αυτός του έστελνε τρόφιμα στον ξένο του.

Στους πρώτους ιστορικούς χρόνους βελτιώθηκαν οι συγκοινωνίες με αποτέλεσμα την ανάπτυξη του εμπορίου. Οι πολιτείες και οι κοινωνίες ήκμαζαν, όπως επίσης οι επιστήμες και οι τέχνες. Τα ταξίδια τότε έγιναν συχνά και πήραν μαζικό χαρακτήρα σε περιόδους αγώνων και εορτών. Οι ελληνικές πόλεις, σε περιπτώσεις εορτών, αθλητικών εκδηλώσεων και πανηγυρισμών, εκτός από το πλήθος των επισκεπτών, δέχονταν και αντιπροσωπείες από άλλες πόλεις. Τότε με τη μεσολάβηση της πολιτείας, η φιλοξενία ανατέθηκε σε ορισμένους πολίτες οι οποίοι αντιπροσώπευαν την πόλη, οπότε δημιουργήθηκε ο θεσμός της δημόσιας φιλοξενίας. Η δημόσια φιλοξενία συνήθως δημιουργούσε ισχυρούς δεσμούς ανάμεσα στις πόλεις, με αποτέλεσμα να συνάπτονται συνθήκες αμοιβαίας φιλοξενίας.

Την προστασία των ξένων σε κάθε πόλη επέβλεπαν οι «πρόξενοι», δηλαδή οι επίσημοι αντιπρόσωποι των άλλων πόλεων, μετά από ειδική συνθήκη που υπογράφονταν για αυτό. Έτσι δημιουργήθηκε ο θεσμός της «προξενίας». Ο θεσμός της προξενίας ισχυροποιήθηκε από την καθιέρωση των νομισμάτων σαν ανταλλακτικό ενδιάμεσο και από την διάδοση της γραφής και οδήγησε σε συνθήκες φιλίας πολλές ελληνικές πόλεις, αλλά και ελληνικές με ξένες πόλεις επίσης. Η συνθήκη προξενίας, συντάσσονταν και χαράσσονταν σε μαρμάρινες στήλες, ενώ ορισμένες φορές οι εκπρόσωποι αντάλλασσαν σύμβολα αμοιβαίας αναγνώρισης, όπως συνηθίζονταν στην περίπτωση της ιδιωτικής ξενίας. Την εποχή αυτή, η λέξη «ξενία», πολλές φορές χρησιμοποιήθηκε για να εκφράσει την έννοια της φιλίας. Σταδιακά δε ο θεσμός της προξενίας έβαλε τις βάσεις για να διαμορφωθεί και να λειτουργήσει ένας τύπος διεθνούς δικαίου μεταξύ των πόλεων -κρατών.

Κάθε καλεσμένος μπορούσε να φέρει όποιον ήθελε σε γεύμα. Αυτή n συνήθεια γέννησε μάλιστα μια ιδιαίτερη κατηγορία ανθρώπων, στην οποία έδωσαν το περιφρονητικό παρατσούκλι “παράσιτα”. Ο Πλούταρχος έγραψε ένα ολόκληρο κεφάλαιο αφιερωμένο στο πρόβλημα: ως ποιο Βαθμό μπορεί να χρησιμοποιήσει κανείς αυτό το δικαίωμα χωρίς να ξεπεράσει τα όρια της καλής συμπεριφοράς.
Στο “Συμπόσιο” ο Πλάτωνας διηγείται ότι ο Αριστόδημος συνάντησε τον Σωκράτη με επίσημο ένδυμα και μαθαίνοντας ότι πηγαίνει στο τραπέζι του Αγάθωνα, αποφάσισε να τον συνοδεύσει αν και δεν ήταν καλεσμένος. Στο δρόμο ο Σωκράτης, απασχολημένος καθώς ήταν με ένα φιλοσοφικό πρόβλημα, Βράδυνε το βήμα του. Ο Αριστόδημος δεν παρατήρησε ότι ο φιλόσοφος έμεινε πίσω και μπήκε μόνος στο σπίτι του Αγάθωνα. Παρ’ όλα αυτά δεν βρέθηκε σε δυσάρεστη θέση: οι θύρες ήταν διάπλατα ανοιχτές, και ένας δούλος τον οδήγησε αμέσως στην τραπεζαρία, όπου ο Αγάθωνας τον υποδέχτηκε με μεγάλη χαρά, λέγοντάς του ότι ήθελε να τον καλέσει προσωπικά, μα δεν μπόρεσε να τον βρει.
Μόλις οι προσκαλεσμένοι έμπαιναν στο σπίτι, οι δούλοι τούς έβγαζαν τα υποδήματα. Θεωρούνταν αταίριαστο να κυκλοφορεί κανείς μέσα στο σπίτι με τα πέδιλα με τα οποία βάδιζε στο δρόμο. Πριν καθίσουν οι καλεσμένοι στο τραπέζι, τους έπλεναν και τους αρωμάτιζαν τα πόδια.

Μα ούτε κι ύστερα απ’ αυτή τη διαδικασία ήταν ωραίο να ρίχνεται κανείς στο φαγητό. Προηγούμενα οι καλεσμένοι περιφέρονταν στα δωμάτια, θαύμαζαν τα έπιπλα και τα αντικείμενα διακόσμησης και επαινούσαν την καλαισθησία του νοικοκύρη. Οι Έλληνες έδιναν μεγάλη σημασία στους καλούς τρόπους. Αυτό ζητούσε n εθιμοτυπία. Η συνήθεια να τρωει κανείς ξαπλωμένος, αν και άγνωστη στην ομηρική εποχή, ήταν παρ’ όλα αυτά πολύ παλιά, όπως αποδεικνύεται από τα ζωγραφισμένα αγγεία του 7ου αιώνα.

Σε κάθε κρεβάτι κάθονταν δυο άνθρωποι. Ξαπλώνονταν ακουμπώντας με τον αριστερό αγκώνα σε μαξιλάρι, έτσι που το στήθος τους ήταν μισοσηκωμένο. Αφού καθόταν όλος ο κόσμος, οι υπηρέτες έχυναν νερό στους καλεσμένους τους για να πλύνουν τα χέρια τους. έπειτα έφερναν κάτι τραπεζάκια χαμηλά, πάνω στα οποία ήταν έγκαιρα τακτοποιημένα τα φαγητά. ‘Έφερναν τόσα τραπεζάκια όσα κρεβάτια ήταν στην αίθουσα, δηλαδή σε κάθε τραπεζάκι έτρωγαν δύο άνθρωποι. Οι Έλληνες δεν χρησιμοποιούσαν πιρούνια και μαχαίρια. Κουτάλια είχαν, αλλά προτιμούσαν να τα αντικαθιστούν με μια κόρα ψωμί. Το φαγητό το έπιαναν με τα χέρια. Τις μερίδες τις σέρβιραν ψιλοκομμένες για να πιάνονται εύκολα.

ΜΙΑ ΛΕΣΧΗ ΜΠΙΛΝΤΕΜΠΕΡΓΚ


Του Κυριάκου Βελόπουλου
Η ίδρυση, ο ρόλος της και "προτάσεις" που οδήγησαν σε γεγονότα...!
Το 1952, ο Πολωνοεβραίος Τζότζεφ Ρέντινγκερ, πρόεδρος της οργανώσεως «Πανευρωπαϊκή Κίνηση» πρότεινε την ίδρυση ενός αμερικανοευρωπαϊκού οργανισμού για την ανταλλαγή απόψεων επί των διεθνών εξελίξεων, σε υψηλό επίπεδο, με σκοπό την βελτίωση των σχέσεων μεταξύ των 2 ηπείρων, όπως τονίζει ο Γ. Γεωργαλάς στο βιβλίο του «Κοσμοεξουσιαστές».
Η «πρόταση, προφανώς έγινε κατόπιν εντολής και έτσι οδήγησε στην ίδρυση μιας «Λέσχης» για την υλοποίηση της. Σε αυτήν πρωτοστάτησαν οι αδελφοί Ροκφέλλερ (Νέλσον και Ντέηβιντ), ο δισεκατομμυριούχος Χάουαρντ Χιούζ, ο ιδρυτής της C.I.A Άλλεν Ντάλλες, η ιταλική μασονική (σκοτικού δόγματος) Προπαγκάντα – Ντούε (Ρ-2) με ηγέτη τον μαφιόζο Λίτσιο Τζέλι κ.α. Ως προθήκη χρησιμοποιήθηκε ο βασιλικός σύζυγος της Ολλανδίας πρίγκιψ Βερνάρδος που ανέλαβε και πρόεδρος της δεκαμελούς Γενικής Γραμματείας της κινήσεως.
Η ιδρυτική διάσκεψη συνήλθε τον Μάιο του 1954 στο ξενοδοχείο «Μπίλντεμπεργκ» του Όστερμπεκ της Ολλανδίας. Μετείχαν οι Χ. Τρούμαν, Α. Ντάλλες, Μπρόξιο (γ.γ ΝΑΤΟ). Α. Τζέλι, εκπρόσωποι πολυεθνικών, βιομηχανιών όπλων, τραπεζικών ομίλων, μεγάλων Μ.Μ.Ε. Σχεδόν όλοι μασόνοι σκοτικού τύπου. Πρόκειται για «διαπλοκή» μεγάλου κεφαλαίου – μασονίας – μυστικών υπηρεσιών – πολιτικών – Μ.Μ.Ε – μαφίας υπό την ηγεσία των Η.Π.Α, όπου εδρεύουν οι περισσότερες πολυεθνικές, τα μεγάλα Μ.Μ.Ε και ο τεκτονισμός σκωτικού τύπου.
Οι «συναντήσεις», η διάσπαση και η οργάνωση της
Στην ιδρυτική σύσκεψη, αποφασίσθηκε η σύγκλιση ετησίων «συναντήσεων», στις οποίες τα μόνιμα μέλη της «Λέσχης» και οι εκάστοτε καλεσμένοι τους θα αντήλλασσαν απόψεις επί των διεθνών πραγμάτων…!
• Από τότε η «Λέσχη» συνεδριάζει κάθε χρόνο για 3 ημέρες, αλλά ενίοτε και εκτάκτως, κάθε φορά σε άλλη χώρα, ώστε να υπογραμμίζεται ο οικουμενιστικός χαρακτήρας της.
• Πριν από κάθε σύνοδο συνέρχεται «προσυνεδρίαση» από τα μόνιμα μέλη της «Λέσχης», η οποία καταρτίζει τον κατάλογο των προσκεκλημένων και την ημερήσια διάταξη της συνόδου.
• Στις συναντήσεις των Μπίλντεμπέργκερς, συζητούνται μεγάλα προβλήματα κατά τρόπο σφαιρικό( από οικονομικής, στρατιωτικής, διπλωματικής, πολιτικής και κάθε άλλης πλευράς) και συνάγεται μια «πρόταση», με σκοπό «ενημερωτικό». Κατά το καταστατικό της Λέσχης όλοι μετέχουν ως ιδιώτες, εκθέτουν ελεύθερα τις απόψεις τους που θεωρούνται «προσωπικές γνώμες» και δεν λαμβάνονται αποφάσεις. Φυσικά, ουδέποτε καλούνται να εκθέσουν τις απόψεις τους πρόσωπα που έχουν λάβει αντιοικουμενιστικές θέσεις σε οποιοδήποτε πεδίο – οικονομικό, πολιτικό, γλωσσικό, πολιτισμικό ή θρησκευτικό. Κατά τα άλλα δεν αποκλείεται κανείς για τις πολιτικές του τάσεις…! Στην «Λέσχη» συνυπάρχουν φιλελεύθεροι, νεοφιλελεύθεροι, συντηρητικοί, σοσιαλδημοκράτες, σοσιαλιστές. Καλύπτει ολόκληρο σχεδόν το φάσμα του πολιτικού διπολισμού ( δεξιά – αριστερά) με αποκλεισμό των αντιοικουμενιστών. Οι ακροδεξιοί αποκλείονται ως «εθνικιστές» και οι κομμουνιστές ως αντιτιθέμενοι στην Pax Americana. Η «Λέσχη» περιλαμβάνει μεγάλο αριθμό μασόνων, αλλά και μη μασόνους.
Τα μη μέλη καλούνται για 2 λόγους:
1. Να προσφέρουν κάλυψη ή κύρος.
2. Να διαπιστωθεί αν προσφέρονται για ένταξη και προώθηση.
Φυσικά, η «Λέσχη» είναι «δημοκρατική», δηλαδή υπέρ των κοινοβουλευτικών καθεστώτων δια των οποίων ελέγχονται ευχερέστερα οι χώρες μέσω χρηματοδοτούμενων κομμάτων και προεκλογικών εκστρατειών, κατευθυνόμενων Μ.Μ.Ε, διαφθοράς και κυβερνητικών κρίσεων. Για αυτό και είναι κατ’ αρχήν εναντίον των δικτατοριών και καταδίκασε αμέσως το στρατιωτικό καθεστώς της Ελλάδος (1967 – 1974).
• Το 1954, στο Όστερμπεκ της Ολλανδίας η Λέσχη «πρότεινε» την ανατροπή του τότε «αριστερού» καθεστώτος του προέδρου Άρμπενθ στην Γουατεμάλα, το οποίο προσπαθούσε να περιορίσει την κυριαρχία των βορειοαμερικανικών «καρτέλ» στην χώρα και κυρίως της «Γιουνάϊτεντ Φρούτ Κόμπανυ», η οποία ήλεγχε την παραγωγή φρούτων και μαζί τους σιδηροδρόμους, τις μεταφορές, τα λιμάνια, το εξαγωγικό εμπόριο της χώρας. Πράγματι ακολούθησε ένοπλη εισβολή αντικαθεστωτικών στην Γουατεμάλα και ο Άρμπενθ ανατράπηκε…!
• Το 1959, η Λέσχη συνήλθε στο Γιεσίλκοφ της Τουρκίας και «εισηγήθηκε» την ανεξαρτητοποίηση της Κύπρου με αποκλεισμό της Ενώσεως. Ακολούθησαν οι συμφωνίες Ζυρίχης – Λονδίνου, με τις οποίες ιδρύθηκε ελληνοτουρκικό-κυπριακό κράτος.
• Το 1963, στις Κάννες, οι «Μπίλντεμπεργκερς» επέκριναν την πολιτική του προέδρου Κέννεντυ στο Βιετνάμ και στην Κούβα. Πέντε μήνες αργότερα, ο Κέννεντυ δολοφονήθηκε.
• Το 1995 στο Μπύργκενστοκ της Ελβετίας συζητήθηκε το θέμα « Η παγκόσμια κυβέρνηση»…!
Η κοινή γνώμη πιστεύει ότι πολλές άλλες σημαντικές αποφάσεις – στροφές στις διεθνείς σχέσεις πάρθηκαν από τους «Μπίλντεμπεργκερς». Οι αποφάσεις όμως λαμβάνονται αλλού, χωρίς δημοσιότητα και «προσκεκλημένους». Στους «Μπίλντεμπεργκερς» απλώς ανατίθεται η προπαρασκευή της παγκόσμιας κοινής γνώμης, όταν αυτό κρίνεται σκόπιμο, ώστε να αποδεχθεί ευκολότερα την πραγμάτωση τους. Η «Μπίλντεμπεργκ», η «Τριμερής», η «Σιών», το «Συμβούλιο Διεθνών Υποθέσεων» κ.λπ. είναι εκτελεστικά όργανα, υψηλού επιπέδου, αλλά πάντως εκτελούν, δεν αποφασίζουν. Σε αυτά ανατίθενται αποστολές, όπως η μελέτη των ήδη ειλημμένων αποφάσεων, η επεξεργασία των λεπτομερειών της εφαρμογής τους, η επισήμανση των πιθανών επιπτώσεων κ.λπ.
Η Λέσχη υπέστη σοβαρά πλήγματα με αποκαλύψεις που έγιναν σε βάρος της όπως η ανάμειξη της στο σκάνδαλο Λόκχηντ, που υποχρέωσαν σε παραίτηση τον πρίγκιπα Βερνάρδο και τον πρωθυπουργό της Ιαπωνίας, καθώς και στην πολύκροτη υπόθεση της τεκτονικής στοάς Π-2 στην Ιταλία. Έγινε, επίσης, λόγος για ανάμειξη της σε δολοφονίες (Κέννεντυ), πραξικοπήματα (Βιετνάμ), πολέμους (Κύπρος, Άραβες – Ισραήλ) και για σχέσεις της με τις «Ερυθρές Ταξιαρχίες». Τα εναντίον της πυρά κατευθύνονταν από ανταγωνιστικά κέντρα και κυρίως την Trilateral Committee. Αυτή προέκυψε από ρήξη που προκλήθηκε κατά την σύνοδο της Λέσχης, τον Μάιο του 1973 στο Σαλτσγκιομπάντεν της Σουηδίας. Οι διαφωνούντες προς τις «συντηρητικές» αντιλήψεις και μεθόδους της Λέσχης, «εκσυγχρονιστές», με επικεφαλής τον Ντέηβιντ Ροκφέλλερ, απεχώρησαν και συγκρότησαν την Τριμερή Επιτροπή με συμμετοχή 325 μονίμων μελών (έναντι 30 της Μπίλντεμπεργκ) από Η.Π.Α, Ευρώπη, Ιαπωνία, (εξ ου «Τριμερής»). Ένας από τους «νεωτερισμούς» των «εκσυγχρονιστών» ήταν η ένταξη της Ιαπωνίας στα διεθνή υπερεθνικά κέντρα εξουσιασμού. Οι νεωτεριστές αποβλέπουν σε μια συνένωση των οικονομιών του Ειρηνικού, που θα περιλαμβάνει τις Η.Π.Α, την Ιαπωνία, την Ταϊβάν, την νότιο Κορέα, τη Σιγκαπούρη και την Αυστραλία. Επιμένουν μάλιστα ότι πρέπει να δοθεί προς αυτήν την κατεύθυνση μεγαλύτερη σημασία και προτίμηση έναντι της Ευρωπαϊκής.
Στη Διοίκηση της «Λέσχης» μετέχουν παράγοντες:
1. Οικονομικοί, όπως οι αδελφοί Ροκφέλλερ, οι Ανιέλι της FIAT, ο Λιοτάρ της Νεστλέ, ο Φόρεν της General Electric……!
2. Των Μ.Μ.Ε όπως διευθυντές ή αρχισυντάκτες του Foreign Affairs, της Monde, των Sunday Times…..!
3. «Πνευματικοί», στελέχη ΑΕΙ, κέντρων μελετών και άλλων συναφών ιδρυμάτων, όπως των πανεπιστημίων Χάρβαρντ, Οξφόρδης, της «Ενώσεως Σπουδών Ευρωπαϊκών Προβλημάτων» (Ιταλία), του «Ινστιτούτου Διεθνών Σχέσεων» (Γερμανία)….!
4. Πολιτικοί και διπλωματικοί.
5. «Συνδικαλιστικοί»
6. Των «διεθνών οργανισμών», ΝΑΤΟ, ΟΟΣΑ….!
7. «Προσωπικότητες», όπως ο βασιλικός σύζυγος της Ολλανδίας πρίγκιψ Βερνάρδος, οι βασίλισσες της Ολλανδίας Βεατρίκη και της Ισπανίας Σοφία, λόρδοι, τ. Πρωθυπουργοί, υπουργοί…!
Απόσπασμα από το Βιβλίο "Η Ελλάδα αιμορραγεί"

ΤΩΡΑ ΜΑΛΩΝΟΥΝ....ΟΙ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΜΟΙ;


Μάχη παρασκηνίου µεταξύ των µουσουλµανικών οργανώσεων εξελίσσεται µε επίκεντρο την ανέγερση τζαµιού στην Αθήνα. Σ’ αυτήν τη µάχη έχει εµπλακεί ακόµη και το όνοµα της διεθνούς φήµης ιρανής αρχιτέκτονοςΖάχα Χαντίντ, η οποία εµφανιζόταν να έχει προσφερθεί να σχεδιάσει το µουσουλµανικό τέµενος.

«Καµία τέτοια πρόταση δενέχει κατατεθεί, αλλά, ακόµη και αν υπάρξει, η απόφαση της κυβέρνησης είναι να πραγµατοποιηθεί διεθνής διαγωνισµός», επισηµαίνουν στα «ΝΕΑ» στελέχη του υπουργείου Παιδείας, που έχει αναλάβει όλη την προεργασία για την ανέγερση του τεµένους.

Ενοχληµένος από τις προσπάθειες να εµπλέξουν την κ. Χαντίντ φέρεται να είναι ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Θόδωρος Πάγκαλος, ο οποίος έχει τοποθετηθεί από τον Πρωθυπουργό επικεφαλής της επιτροπής που εξετάζει την πρόοδο και τις εργασίες στο θέµα του τεµένους. Κυβερνητικά στελέχη, µάλιστα, τόνιζαν σε αυστηρό τόνο πως «δεν θα επιτρέψουµε παιχνίδια στο θέµα του τζαµιού». «Η Ζάχα Χαντίντ είναι µια από τις σηµαντικότερες προσωπικότητες του ισλαµικού κόσµου και σίγουρα η εµπλοκή του ονόµατός της ή η ενδεχόµενη συµµετοχή της στον διαγωνισµό θα αποτελέσει τιµή για εµάς. Ωστόσο, ποτέ και σε καµία συνάντηση των επίσηµων µουσουλµανικών ενώσεων δεν αναφέρθηκε η πρόθεσή της να αναλάβει τον σχεδιασµό του τεµένους. Αυτό το µάθαµε µέσα από δηµοσιεύµατα», λέει στα «ΝΕΑ» η εκπρόσωπος της Μουσουλµανικής Ενωσης Ελλάδας Αννα Στάµου.

Αντίθετα, οι µουσουλµανικές ενώσεις φέρονται να εκφράζονται θετικά για δύο Ελληνες που έχουν συµµετάσχει στον σχεδιασµό δύο πολύ σηµαντικών τζαµιών. Το πρώτο είναι το τέµενος Μπιν Μαντίγια στην Πλατεία Αλ Νάσερ στο Ντουµπάι, η κατασκευή του οποίου ολοκληρώθηκε το 1990 και έχει σχεδιαστεί από το αρχιτεκτονικό γραφείο Τοµπάζη. Το δεύτερο είναι το τζαµί της Γρανάδας στην Ισπανία, που ύστερα από δικαστικές περιπέτειες 22 ετών κατασκευάστηκε στην ισπανική πόλη. Στον σχεδιασµό του συµµετείχε ο ελληνοαιγύπτιος αρχιτέκτονας Ταϊµούρ Μπάλµπα, ο οποίος έχει παρουσιάσει στο παρελθόν ακόµη και µακέτα του τζαµιού στο υπουργείο Παιδείας.

Η Ενωση Μεταναστών

Το τζαµί όµως έχει καταφέρει να διασπάσει και τους µουσουλµάνους! Την 1η Νοεµβρίου, 28 µουσουλµανικές κοινότητες για πρώτη φορά συνεδρίασαν από κοινού και κατέληξαν σε µια κοινή πλατφόρµα θέσεων και όρισαν ως εκπροσώπους τους για τις επαφές τους µε την πολιτεία τούς κ. Ναΐµ Ελγαντούρ, πρόεδρο της Μουσουλµανικής Ενωσης Ελλάδας, και τον κ. Σαγιέντ Τζαµίλ, πρόεδρο του Πολιτιστικού Συνδέσµου Ελλάδας - Πακιστάν. Πριν από λίγες ηµέρες, όµως, εµφανίστηκε στο προσκήνιο και η Ενωση Μεταναστών Ελλάδας (ΕΜΕ), στην οποία µετέχει ο κ. Σαγιέντ. Στις προτάσεις της ΕΜΕ περιλαµβάνεται µεταξύ των άλλων η κατασκευή 10 τουλάχιστον τζαµιών στην Ελλάδα, ενώ ο Σύλλογος δήλωσε την προθυµία του να συµβάλει οικονοµικά στην ανέγερσή τους, προκειµένου, όπως επιχειρηµατολόγησαν τα µέλη της, «να µη δηµιουργηθούν αντιδράσεις στην ελληνική κοινωνία λόγω της οικονοµικής κρίσης».

Αυτή την πρόταση, πάντως, ούτε η κυβέρνηση αλλά και κανένας επίσηµος πολιτικός φορέας δεν θέλει να συζητήσει. «Τέτοια πρόταση είχε κατατεθεί στο παρελθόν από αµφιλεγόµενων προθέσεων οργανώσεις. Εµείς όµως δεν θα επιτρέψουµε σε φονταµενταλιστικές οργανώσεις να χρησιµοποιήσουν την κατασκευή τζαµιών στην Ελλάδα ως µέσο προπαγάνδας. Το τζαµί αλλά και οι θρησκευτικοί του λειτουργοί θα τελούν υπό την έγκριση και εποπτεία µας», λέει στα «ΝΕΑ» κυβερνητικό στέλεχος, που υπενθυµίζει πως για τον ίδιο λόγο δεν προχώρησε η κατασκευή του τζαµιού στην Παιανία, την οποία είχε ψηφίσει η Βουλή στις 6 Ιουνίου 2000.

Τότε ήταν κεφάλαια από τη Σαουδική Αραβία που «τρόµαξαν» την κυβέρνηση, ενώ τώρα είναι «η βιασύνη αυτόκλητων κύκλων να παρουσιάζονται ως υπερασπιστές των µουσουλµάνων», όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά κυβερνητικά στελέχη.

ΑΛΛΟΙ ΚΕΡΔΙΖΟΥΝ.......ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ....


Για όσους είχαν ακόμη ψευδαισθήσεις ότι οι υπεράνω όλων Γερμανοί (Deutschland uber alle, λέει ο ύμνος τους, ακόμα και αν αποφεύγεται πλέον η εκφώνησή του) είναι και …υπεράνω χρημάτων, ήρθε ο ίδιος ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Ταμείου Διάσωσης να αποκαταστήσει τα πράγματα.

“Κανείς δεν παίρνει τίποτα από τον Γερμανό φορολογούμενο. Είναι αντίθετα πιθανό η Γερμανία να έχει κέρδη από τη συνεισφορά της στο ταμείο αυτό. Μόνο στην περίπτωση της Ελλάδας, αυτά θα φθάσουν ως τα 600 εκατ. ευρώ, γιατί οι Έλληνες θα πρέπει να πληρώσουν ένα είδος επιτοκίου επί της βοήθειας αυτής”, δήλωσε ο Κλάους Ρέγκλινγκ σε συνέντευξή του σήμερα στην εφημερίδα Bild.

Ο ίδιος διευκρίνισε ότι μόνο η Ιρλανδία έχει ζητήσει βοήθεια. “Tα επιτόκια δανεισμού αυξάνονται και για άλλες χώρες της ευρωπαϊκής περιφέρειας. Τα προβλήματα είναι διαφορετικά κάθε φορά: άλλες φορές έχουμε έναν πολύ ανεπτυγμένο τραπεζικό τομέα, άλλες μια πολύ ασθενή ανάπτυξη. Όμως, το ταμείο διάσωσης είναι αρκετά μεγάλο για όλο τον κόσμο», ανέφερε χαρακτηριστικά για να προσθέσει ότι σε καμία περίπτωση δεν πιστεύει ότι απειλούνται η Γαλλία και η Ιταλία.

Κατά τον κ. Ρέγκλινγκ, δεν είναι ορατός ο κίνδυνος διάσπασης της Ευρωζώνης.

ΣΥΜΒΑΣΗ ΕΡΓΟΥ COOPER


Ξέρει κανείς άραγε την Σύμβαση Cooper;

Υπάρχει μια σύμβαση η οποία λήγει φέτος. Σύμβαση αρκούντως σοβαρή που δείχνει ότι αυτή η χώρα από την δουλεία δεν έφυγε ποτέ! Γιατί μα γιατί λείπουν οι Έλληνες πολιτικοί. Και πρωτίστως δούλοι αυτής της σύμβασης είναι ΟΛΟΙ οι πολιτικοί της χώρας, που σιωπηλά αποδέχτηκαν να ΜΗΝ εξυπηρετούν τα συμφέροντα της χώρας μας, την οποία υποτίθεται πως υπηρετούσαν!!!
Η σύμβαση αυτή λέγεται COOPER!
Ο μακαρίτης ο Μπάτσης στο βιβλίο που είχε γράψει το 1947 με τίτλο “Η βαριά βιομηχανία στην Ελλάδα”, αποκάλυψε την ύπαρξη της λεγόμενης “Σύμβασης Cooper”(υπεγράφη το 1940 και λήγει την 31/12/2010 και είμαι περίεργος να δω αν οι ξεφτιλισμένοι οι πολιτικάντηδες θα την ανανεώσουν!
Υπάρχει στο υπουργείο Βιομηχανίας και παραδίδεται -σαν “ιερό κείμενο”- από υπουργό σε υπουργό!), βάσει της οποίας τα λεγόμενα “στρατηγικά ορυκτά” της Ελλάδας καθώς και ο υδάτινός μας πλούτος, τίθενται υπό την αιγίδα ενός Αμερικανικού consortium εταιρειών!
Το αποτέλεσμα αυτής της αποκάλυψης ήταν να τουφεκιστεί ο Μπάτσης μαζί με τον Μπελογιάννη το 1952! Από τους 12 που ήταν για “ντουφέκι”, επέλεξαν μόνον 3, ένας εκ των οποίων ήταν και ο Μπάτσης!
Kαταλάβατε γιατί κανένας πολιτικός δεν αποτολμά να ακουμπήσει τα παρθένα κοιτάσματα ορυκτού πλούτου που βρίσκονται στην Ελλάδα. Είμαστε η μόνη χώρα στην Ευρώπη με σιδερο-χρώμιο και νικέλιο και δεν παράγουμε ούτε γραμμάριο ανοξείδωτου χάλυβα.

ΣΠΙΤΙ.....ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ


Την απελευθέρωση της αγοράς ακινήτων για τους πολίτες ξένων χωρών προβλέπει το νομοσχέδιο που ετοιμάζει το τουρκικό υπουργείο Χωροταξίας, το οποίο ωστόσο θέτει περιορισμό ως προς την αγορά οικοπέδων σε πολίτες της Ελλάδας και του Ισραήλ, σύμφωνα με δημοσιεύματα του τουρκικού Τύπου.

Η εφημερίδα «Μιλιέτ» έγραψε προχθές ότι οι ξένοι θα μπορούν να αγοράζουν σπίτια στην Τουρκία απλά με το διαβατήριό τους, δίχως να τίθεται θέμα αμοιβαιότητας. Η ελευθερία αυτή θα ισχύει και για τους πολίτες της Ελλάδας και του Ισραήλ. Ωστόσο θα υπάρχει περιορισμός ως προς τα οικόπεδα. Τέτοια θα μπορούν να αγοράζουν οι πολίτες χωρών εκτός της Ελλάδας και του Ισραήλ.

Το όριο αγοράς είναι αυτό των 99 χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, δεν θα εφαρμοστεί κάποιο όριο για τους πολίτες του Ιράν, της Συρίας, της Σαουδικής Αραβίας και των χωρών του Αραβικού Κόλπου.

ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΘΥΣΑΥΡΟΣ ΣΤΗΝ ΒΕΡΟΙΑ


Τμήμα οχυρωματικού περιβόλου, που πιθανότατα αποτελούσε τη δυτική πλευρά της οχύρωσης της υστερορωμαϊκής Βέροιας, ήρθε στο φως κατά τη διάρκεια εργασιών κατασκευής γέφυρας στην πόλη.Στο τείχος βρέθηκαν...
... ενσωματωμένοι δύο επιτύμβιοι βωμοί, ενώ οι αρχαιολόγοι περισυνέλεξαν και κεραμικά κινητά ευρήματα. «Δεν έχει γίνει ακόμα συστηματική έρευνα, ωστόσο φαίνεται πως πρόκειται για τμήμα της όψης του δυτικού τείχους της αρχαίας πόλης, που κατασκευάστηκε την υστερορωμαϊκή εποχή - τον 3ο αιώνα μ.Χ. - για την αντιμετώπιση των εισβολών από τον Βορρά», τονίζει ο αρχαιολόγος της ΙΖ' Εφορείας Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων, Νεκτάριος Πουλακάκης.

ΔΙΕΔΩΣΕ ΤΟ

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More