ΕΛΛΑΔΑ

ΒΡΕΘΗΚΑΝ ΟΙ ΤΑΦΟΙ ΤΗΣ ΡΩΞΑΝΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Δ;

Μπροστά σε μια μεγάλη αρχαιολογική ανακάλυψη πιθανόν να βρίσκονται τα συνεργεία της ΚΗ’ Εφορείας Κλασσικών Αρχαιοτήτων Σερρών..... Μετά από έρευνες ετών και αξιοποιώντας την ιστοριογραφία και τις προφορικές παραδόσεις της περιοχής, οι αρχαιολόγοι κατέληξαν σε μία «τούμπα» σε αγροτική περιοχή του Δήμου Αμφίπολης.

ΟΔΗΓΟΣ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ

Πολλοί φίλοι και φίλες μου έχουν ζητήσει να γράψω ένα αρθρο με "Οδηγίες Επιβίωσης",γιατί μπορεί σύντομα να αντιμετωπίσουμε δύσκολες καταστάσεις που να οφείλονται σε διάφορους λόγους,όπως πτώχευση και στάση πληρωμών,περίεργα και πρωτόγνωρα γεωφυσικά φαινόμενα και εγώ δεν ξέρω τι άλλο.

ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ 16/10/1912

Το έργο της απελευθέρωσης της Κατερίνης ανατέθηκε στην 7η Μεραρχία του Στρατού Θεσσαλονίκης, που είχε διοικητή το Συνταγματάρχη (ΠΒ) Κλεομένη Κλεομένους. Στις.. 15 Οκτωβρίου 1912 εκδόθηκε η Διαταγή των Επιχειρήσεων.

ΠΛΑΝΗΤΕΣ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

Οι πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος είναι 8. Ερμής, Αφροδίτη, Γη, Άρης, Δίας, Κρόνος, Ουρανός και Ποσειδώνας. Και έχουνε όλοι αρχαία ελληνικά ονόματα προς τιμήν των αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων που θεμελίωσαν την αστρονομία. Ας γνωρίσουμε λοιπόν τα μυθικά πρόσωπα των οποίων τα ονόματα πήραν οι πλανήτες.

Η ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Αν καλούσαμε στις μέρες μας σ’ ένα γεύμα κάποιους αρχαίους Έλληνες όπως τον... Ηρόδοτο, τον Ηρακλή ή τον Αριστοφάνη..

Πέμπτη, 19 Ιανουαρίου 2012

ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ....ΑΣ ΓΥΡΙΣΟΥΜΕ ΣΤΑ ΧΩΡΙΑ ΜΑΣ


Είμαι 44 ετών, σύμβουλος μηχ/σης, εργάζομαι σε μόνιμη βάση και είμαι παντρεμένος με 2 παιδιά. Επιλέγω να μείνω γιατί εδώ μεγάλωσα. Ήδη στο χωριό μου έξω από τη Θεσσαλονίκη είμαι Αθηναίος και στην Αθήνα νιώθω "από χωριό.

Μου φτάνει μια μετανάστευση
. Δεν θέλω τα παιδιά μου να μεγαλώσουν ξένα σε έναν ξένο τόπο. Θέλω να έχω κοντά μου συγγενείς και φίλους.


Τώρα σε περίπτωση μη εργασίας, που είναι πολύ πιθανή στο άμεσο μέλλον, θα έκανα πιο εύκολα επιστροφή στο χωριό παρά στο εξωτερικό, χάριν της γλώσσας, της οικογένειας μου και του αισθήματος ότι είμαι Έλληνας. Νιώθω να προδίδω τον τόπο μου σε μια διαφορετική περίπτωση.

Για να βελτιωθούν οι συνθήκες, όμως, κι επειδή οι πολιτικοί μας είναι παντελώς ανίκανοι, θα πρέπει να δραστηριοποιηθούμε κοινωνικά. Όσοι πιο πολλοί τόσο πιο εύκολη μπορούμε να κάνουμε τη μετάβαση σε νέα Ελλάδα.

Προσπαθώ να δραστηριοποιηθώ σε αυτό τον τομέα.

Θεωρώ ότι πρώτη προσέγγιση είναι το τι μέλλον θέλουμε
. Θέλουμε να κάνουμε την χώρα Γερμανία; θέλουμε να κάνουμε την χώρα Αίγυπτο; Μήπως Ιαπωνία; Μήπως Κίνα; Μήπως ακόμη ψάχνουμε τον 3ο δρόμο;

Προσωπικά πιστεύω στο εφικτό και σε αυτό θα επικεντρωθώ. Νομίζω λοιπόν ότι παραγωγικά η χώρα μπορεί να γίνει μια αγροτοτουριστική οικονομία, όσο γίνεται υψηλού επιπέδου (βιολογικά ΠΟΠ και παραδοσιακά αγαθά), μεταποίηση σε ότι παράγεται στη χώρα, να μην τα πουλάμε για ένα κομμάτι ψωμί, και φυσικά η Ναυτιλία, για την οποία δεν έχω ιδιαίτερες γνώσεις, αλλά υπάρχει και αυτό είναι θετικό.

Στη φάση όπου βρισκόμαστε, όμως, θα πρέπει να ξεπεράσουμε τα άμεσα εμπόδια.

Πρώτα τους πολιτικούς
. Δεν νομίζω ότι είναι σε θέση να ξεχωρίσουν 2 γαϊδουριών άχυρα, και μπορούν να τα κάνουν πολύ χειρότερα από ότι είναι τα πράγματα.

Μετά τον κακό εαυτό μας
. Δεν είναι δυνατόν να περιμένουμε λύσεις από τους άλλους.

Τρίτον να ξεχάσουμε κακές συνήθειες
του πρόσφατου παρελθόντος. π.χ. η κλασική θέση στο δημόσιο.

Τους πολιτικούς το ξεφορτωνόμαστε με εκλογές. Υπάρχουν αρκετά μικρά σχήματα που λένε καλά πράγματα. Αξίζουν προσοχής.

Τον κακό μας εαυτό να τον αλλάξουμε με τον καλό μας εαυτό. Σταματάμε να θέλουμε να ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα. Δεν θα μπορεί να μας δώσει γάλα και θα μείνουν μόνο οι κοπριές της.

Αγοράζουμε μόνον ελληνικά προϊόντα.

Πληροφορικάριοι είμαστε, ας μεταδώσουμε τη γνώση του τι και ποιο είναι Ελληνικό προϊόν. Κυκλοφορούν κακογραμμένες προσεγγίσεις προϊόντων. Για παράδειγμα θεωρώ ότι τα ελληνικά όσπρια του Βελγικού Σούπερ μάρκετ είναι καλύτερα από τα Τούρκικα του Ελληνικού Σούπερ Μάρκετ.

Ας ορίσουμε σωστά τις ελληνικές επιχειρήσεις
. Μπορούμε να τους δώσουμε κίνητρα. Όποια Ελληνική εταιρεία κάνει προσλήψεις, θα γίνει αποκλειστικός μας προμηθευτής. Όσοι προσλαμβάνουν και δίνουν ανθρώπινες συνθήκες εργασίας, ας τους διατυμπανίζουμε να βοηθάμε εν δυνάμει συναδέλφους.

Και για τις κακές συνήθεις του παρελθόντος
, να πω ότι αν προχωρήσουν οι πρώτες απλές ιδέες και μετά πάμε σε ποιο οργανωμένες δράσεις. Όποιος καπηλευθεί το ομαδικό πνεύμα... στην πυρά.

Υπάρχει η ουτοπία των 90'ς ή των 00'ς;
Δηλαδή υπάρχει ο κόσμος της συνεχούς ανάπτυξης όπου θα μπορώ να είμαι μέρος και να ζω όλο και καλύτερα, όπως και οι άλλοι γύρω μου. Μήπως η γη είναι πεπερασμένη και η αέναη ανάπτυξη δεν υπάρχει;

Οι περισσότερες φωνές διαμαρτυρίας
σωστά εντοπίζουν το πρόβλημα στην ανεπάρκεια αυτών που μας οδήγησαν στη σημερινή μας κατάσταση, αλλά εδώ υπάρχει μια μεγάλη αδικία και μια μεγάλη παγίδα.

Η αδικία είναι ότι οι προηγούμενοι
έζησαν σε βάρος των νέων γενεών, καταναλώνοντας αχόρταγα τους πόρους του μέλλοντος (και ακόμη συνεχίζουν νομίζω). Και η παγίδα είναι ότι οι νεώτεροι θέλουν (λογικά σκεπτόμενοι φυσικά) να απολαύσουν όλα όσα απήλαυσαν οι προηγούμενοι.

Μεταφράζοντας σε έργα αυτό που θεωρώ παγίδα
, είναι η εξής διαδικασία. Να δημιουργηθούν δευτερογενείς και τριτογενείς παραγωγικές μονάδες (εργοστάσια και υπηρεσίες) τα οποία θα παράγουν αγαθά και θα εξυπηρετούν την εγχώρια και ξένη αγορά ώστε ο πλούτος που θα απομείνει να μοιραστεί στο λαό.

ΟΚ λοιπόν, αυτό θέλουν ΟΛΟΙ
, και οι Κινέζοι και οι Ινδοί και οι Αφρικανοί και οι Αμερικανοί και οι ΕΕ κλπ. Το πρόβλημα (απλοποιημένα όσο γίνεται) είναι ότι αυτοί που έχουν χρήματα, (αγορές χρήματος) θέλουν να χρηματοδοτήσουν τέτοιες δραστηριότητες ώστε να πάρουν το μεγαλύτερο μέρος του κέρδους αυτής της διαδικασίας, και το που θα επενδύσουν το γνωρίζουμε.

Οι ίδιες οι πραγματικές αγορές έχουν απολέσει
ένα μεγάλο μέρος της δύναμής τους μη μπορώντας να υλοποιήσουν την "παγίδα" ανάπτυξη που θέλουμε εμείς και οι λοιποί ΕΕ (ο μέσος πολίτης της γης δύσκολα θα αγοράσει προϊόντα μας).

Θέλω να καταλήξω στο ότι πρέπει να βρούμε κατ' αρχήν μια "οικολογική"
ανακυκλώσιμη ανάπτυξη, η οποία να μην τελειώνει. Αφού λοιπόν σταματήσουμε να κλέβουμε το μέλλον από τα παιδιά μας, και αφού καταφέρουμε να παράγουμε όλα τα βασικά που χρειαζόμαστε, να κάνουμε αυτή την ανάπτυξη ευχάριστη και να ζήσουμε εκεί.

(Ουτοπικό; Ναι αν το βρούμε θα έρθουν με όπλα να το πάρουν)

ΒΡΕΧΕΙ ΜΕΤΕΩΡΙΤΕΣ


Επιστήμονες εντόπισαν κομμάτια του γειτονικού μας πλανήτη, Άρη, συνολικού βάρους 7 κιλών, στο Μαρόκο...

Η «βροχή» μετεωριτών έγινε τον περασμένο Ιούλιο και σήμερα επιστήμονες της NASA πιστοποίησαν ότι οι πέτρες που έπεσαν στη βόρεια Αφρική προέρχονται από τον Άρη.

Οι αστρονόμοι πιστεύουν ότι κάτι χτύπησε τον γειτονικό μας πλανήτη πριν από εκατομμύρια χρόνια, με αποτέλεσμα ορισμένα κομμάτια του να σπάσουν. Τα πετρώματα άρχισαν να ταξιδεύουν στο ηλιακό μας σύστημα και κάποια από αυτά έπεσαν στη Γη!

Το μεγαλύτερο από τα 15 συνολικά πετρώματα έχει βάρος 907 γραμμάρια, ενώ δεν είναι η πρώτη φορά που «βρέχει» από τον Άρη: όπως δηλώνουν οι επιστήμονες» αυτό έχει συμβεί άλλες τέσσερις φορές!


ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΙΣΩ ΠΟΡΤΑ ΟΛΑ ΣΤΟΥΣ ΕΡΓΟΔΟΤΕΣ


Ανατροπές από το παράθυρο φέρνει η διευκρινιστική εγκύκλιος της γγ του υπουργείου Εργασίας, Α. Στρατινάκη, βάση της οποίας ακόμα και οι μικρές επιχειρήσεις που απασχολούν 5 άτομα, θα μπορούν να συνάπτουν επιχειρησιακές συμβάσεις.
Υπό αυτό πρίσμα ακυρώνεται στη βάση της η Εθνική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας και απαντάται η απαίτηση του ΔΝΤ για συρρίκνωση του εργασιακού κόστους για τις ΜμΕ.
Με τον τρόπο αυτό κρίνεται άνευ ουσίας η συζήτηση για την αναπροσαρμογή της Εθνικής Συλλογικής Σύμβασης και η κατάργηση του 13-14ου μισθού καθώς εκ των πραγμάτων μπορεί να υπογραφεί οτιδήποτε σε επιχειρησιακό επίπεδο και συνπεώς δεν υπάρχει ανάγκη θεσμοθέτησής του από την ΣΣΕ.

Στη διευκρινιστική εγκύκλιο γίνεται σαφές ότι επιχειρησιακές συμβάσεις μπορούν να υπογράψουν και επιχειρήσεις και εταιρίες ακόμα και αν βρίσκονται σε κλάδους που εμπίπτουν και δεσμεύονται από τις συλλογικές. Παράλληλα στις επιχειρησιακές μπορεί να καθοριστεί νέος κατώτατος μισθός.

Η ρύθμιση εκτιμάται ότι εκπορεύεται κυρίως από εκδοτικούς κύκλους όπου η ισχύς της ΣΣΕ της ΕΣΗΕΑ είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη και οι μειώσεις μισθών δεν γίνονται αποδεκτές από τους εργαζομένους. Σύμφωνα με τα στοιχεία επιχειρησιακές συμβάσεις έχουν ήδη εφαρμόσει 52 επιχειρήσεις που απασχολούν 6.281 άτομα.

Προϋποθέσεις
Σύμφωνα με την εγκύκλιο, για να υπογραφεί επιχειρησιακή σύμβαση εργασίας χρειάζονται:
1. Η σύσταση Ενωσης Προσώπων (συστήνεται εντός 10ημέρου με τις νέες ρυθμίσεις) εφόσον δεν υφίσταται σωματείο στην επιχείρηση και απασχολούνται τουλάχιστον 5 εργαζόμενοι. Κάθε εργαζόμενος που έχει συμπληρώσει ένα δίμηνο στην επιχείρηση καθώς και ο ανήλικος και ο αλλοδαπός που νόμιμα εργάζεται έχει δικαίωμα να γίνει μέλος στην Ενωση αυτή.
2. Για τη σύσταση της Ενωσης απαιτείται η κατάρτιση ιδρυτικής πράξης που κατατίθεται στο Ειρηνοδικείο τουλάχιστον από τα 3/5 των εργαζομένων στην επιχείρηση. Ετσι, αν σε μια επιχείρηση απασχολούνται 5 εργαζόμενοι και επιθυμούν να συστήσουν Ενωση Προσώπων θα πρέπει να μετέχουν στην Ενωση και οι 5 για να συσταθεί η τριμελής εφορευτική επιτροπή και να αναδειχτούν από τις εκλογές 2 εκπρόσωποι. Αν μείνουν λιγότεροι από 5 ή τα 3/5 των απασχολουμένων η Ενωση διαλύεται.
3. Η εκλογή δύο εκπροσώπων που αναδεικνύονται κατόπιν αρχαιρεσιών που διεξάγουν οι υπόλοιποι εργαζόμενοι, ως τριμελής εφορευτική επιτροπή (σύμφωνα με το ν. 1264/1982 μέλος της εφορευτικής επιτροπής δεν μπορεί συγχρόνως να είναι και υποψήφιος για εκπρόσωπος της Ενωσης Προσώπων).
4. Η συμφωνία του εργοδότη. Οταν η μια πλευρά αρνείται να συμμετάσχει σε διαπραγματεύσεις για την υπογραφή επιχειρησιακής σύμβασης, η άλλη πλευρά μπορεί να προσφύγει στον ΟΜΕΔ και να ζητήσει με αίτησή της τον ορισμό Μεσολαβητή για την έναρξη των διαπραγματεύσεων.

Η ένωση προσώπων μπορεί να ασκήσει ακόμη και το δικαίωμα της απεργίας, ύστερα από απόφαση, με μυστική ψηφοφορία, της πλειονότητας των εργαζομένων της επιχείρησης.
Η επιχειρησιακή συλλογική σύμβαση εργασίας «καλύπτει» όλους τους εργαζόμενους της επιχείρησης ανεξάρτητα από την κατηγορία, τη θέση ή την ειδικότητά τους. Μάλιστα, όσο διαρκεί η εφαρμογή του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής, η επιχειρησιακή σύμβαση υπερισχύει σε περίπτωση συρροής με την κλαδική και δεν μπορεί να περιέχει όρους εργασίας δυσμενέστερους για τους εργαζόμενους από τους όρους της ΕΓΣΣΕ.

Επιχειρησιακή σύμβαση μπορεί να υπογράψει και ο εργοδότης που είναι μέλος εργοδοτικής οργάνωσης η οποία έχει συμβληθεί για την υπογραφή κλαδικής ή ομοιοεπαγγελματικής σύμβασης ή είναι υποχρεωμένος να εφαρμόζει σ.σ.ε. ή απόφασης διαιτησίας που έχει κηρυχθεί υποχρεωτική.

Κλαδικές Η εγκύκλιος υπενθυμίζει ότι για όσο χρονικό διάστημα διαρκεί η εφαρμογή του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής «δεν επεκτείνονται και δεν κηρύσσονται γενικώς υποχρεωτικές με απόφαση του υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης οι κλαδικές και ομοιοεπαγγελματικές σ.σ.ε. καθώς και οι δ.α.».

Ο νέος νόμος προβλέπει, ακόμη ότι στο μέλλον «η επέκταση των συλλογικών συμβάσεων και των αποφάσεων διαιτησίας θα ισχύει από την ημερομηνία δημοσίευσης της απόφασης του υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και όχι από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης, όπως προέβλεπε η προηγούμενη ρύθμιση».

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΠΕΡΙΜΕΝΑ ΟΤΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΘΑ ΕΡΧΟΤΑΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΟΛΟΙ ΜΑ ΟΛΟΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΤΗΣ ΘΑ ΛΙΓΟΨΥΧΟΥΣΑΝ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟΥΣ ΣΛΑΒΟΥΣ Η ΣΕ ΟΠΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ ΛΑΟ ΘΑ ΗΘΕΛΕ ΝΑ ΜΑΣ ΚΑΠΙΛΕΥΤΕΙ ΩΣ ΧΩΡΑ!
ΟΙ ΣΛΑΒΟΙ ΕΧΟΥΝ ΟΝΟΜΑ VARDRASKA ΑΛΛΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΣΤΕΛΝΟΥΝ ΣΤΟΝ ΑΓΥΡΙΣΤΟ
CASUS BELI, ΑΙΤΙΑ ΠΟΛΕΜΟΥ ΛΟΓΙΚΑ ΘΑ ΗΤΑΝ ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ Η ΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΣΕ ΑΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ.

ΝΤΡΟΠΗ ΣΕ ΕΣΑΣ

ΥΠΗΡΧΑΝ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΙΝ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΤΟ 1940 ΟΝΤΩΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΠΟΥ ΕΝΩ ΓΙΝΟΤΑΝ ΠΟΛΕΜΟΣ, ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΚΑΤΑΧΕΙΜΩΝΟ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ,ΣΑΦΩΣ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΦΤΩΧΕΙΑΣ ΕΚΕΙΝΗΣ ΟΜΩΣ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΚΑΙ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΑΣ ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΤΑ ΜΕΣΑ ΓΙΑ ΝΑ ΖΕΣΤΑΘΟΥΝ ΟΙ ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ.ΑΛΛΑ ΗΤΑΝ ΤΟ 1940 ΚΑΙ ΣΕ ΠΟΛΕΜΟ ΚΥΡΙΑ ΑΝΝΑ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ,ΞΕΡΕΙΣ ΚΑΤΙ ΑΠΟ ΙΣΤΟΡΙΑ,ΑΠΟ ΠΕΙΝΑ,ΑΠΟ ΦΙΛΟΤΙΜΟ,ΑΠΟ ΥΠΕΡΗΦΑΝΙΑ; ΑΣ ΔΟΥΝ ΤΩΡΑ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΑΣ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ ΓΙΑΤΙ ΕΚΟΨΕΣ ΤΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ. Σχολεῖο Ὀλυμπιακοῦ χωριοῦ χωρίς θέρμανση. Δεῖτε τά ξεφτιλίκια τῆς κ. Διαμαντοπούλου

Η δωρεάν Δημόσια παιδεία στην Ελλάδα απαιτεί κουβέρτα από το σπίτι….
Οι μαθητές εν ετει 2012 πάνε με κουβέρτες και σκεπάσματα στα σχολεία στην ΑΘΗΝΑ των Ολυμπιακών αγώνων.
Οι φωτογραφίες είναι πραγματικά ΣΟΚΑΡΙΣΤΙΚΕΣ. Μαθητές με παπλώματα για μία σταγόνα γνώση!!!
Κοψτε το πετρέλαιο απο τη βουλή και βάλτε στα σχολεια

Στο 12ο γυμνάσιο και στο 6ο λύκειο Αχαρνών (συστεγάζονται και είναι τα σχολεία του Ολυμπιακού Χωριού) στους πρόποδες… της Πάρνηθας στις 11-1-2012 τα πιο πολλά παιδια αποχώρησαν λογω μη λειτουργίας της θέρμανσης. Τα μονα σωματα που λειτουργουσαν ηταν στα γραφεία των καθηγητων και σε 1 με 2 τάξεις. Αύριο ολα τα παιδια είπαν οτι θα φέρουν από μια κουβέρτα για να μπορέσουν να κάνουν μάθημα. Ζήτω η ελληνικη παιδεία!

Τα αποτελέσματα τα βλέπετε… Μέχρι και ΣΗΜΕΡΑ το ειπαν και το καναν!!!! Πανε σχολείο με κουβέρτες

ΔΕΝ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΟΙ ΟΜΟΓΕΝΕΙΣ ΜΑΣ ΤΗΝ ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΣ


ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ ΟΤΙ ΟΙ ΟΜΟΓΕΝΕΙΣ ΜΑΣ ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΤΗΝ ΓΛΩΣΣΑ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ ΠΟΥ ΑΓΑΠΟΥΝ.ΚΑΙΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΗ ΑΛΛΑ ΕΔΩ ΔΙΠΛΑ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΑΛΒΑΝΙΑ.
Tα παιδιά των Ομογενών στην Αλβανία αναγκάζονται να πάνε στα αλβανικά, αφού το Ελληνικό κράτος σταμάτησε να επιδοτεί τη μεταφορά τους...

Μαθητές από απομακρυσμένα χωριά δεν έχουν τρόπο να πάνε στα μειονοτικά σχολεία. Μέχρι τώρα πλήρωνε για τη μεταφορά τους η Ελλάδα. Οπως αναφέρει η «Κάτοψη» κάποιοι σκέφτηκαν ότι θα αναχαιτίσουν την…..οικονομική κρίση κόβοντας τα λίγα, αλλά αναγκαία, κονδύλια για τη μεταφορά των παιδιών – μελών της ελληνικής μειονότητας στην Αλβανία!


ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΕΡΚΟΠΟΡΤΑ


Ανοίγουν την Κερκόπορτα στους Τούρκους!

Μιλούν για τα 200 εκ. της PROTON και κρύβουν 15 ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ των άλλων τραπεζών που αποκαλύπτει η Black Rock!

Αντί να ζητήσουν αντίστοιχα τα θαλασσοδάνεια από τις άλλες διοικήσεις των τραπεζών, ανοίγουν την κερκόπορτα στους Τούρκους “επενδυτές”!


“Θαλασσοδάνειο” μαμούθ σε επιχειρηματία βρέθηκε στο Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο αλλά το αποσιωπούν!

Του Λουκιανού Κάλλιμπαν

Τρεις… «σκελετούς» στο μπαούλο του ελληνικού χρηματοπιστωτικού συστήματος βρήκαν οι ελεγκτές της BlackRock, οι οποίοι έλεγξαν τις τράπεζες και συνέταξαν ειδική έκθεση για την Τράπεζα της Ελλάδος η οποία θα κοστίσει συνολικά στο σύστημα περί τα 15 δισ. ευρώ.

Το περιεχόμενο της έκθεσης έχει κλονίσει τους τραπεζίτες, τον άνθρωπό τους, τον μεταβατικό πρωθυπουργό κ. Λουκά Παπαδήμου, αλλά και τον διοικητή της Τραπέζης της Ελλάδος κ. Γεώργιο Προβόπουλο. Σύμφωνα με απολύτως εξακριβωμένες πληροφορίες, οι ελεγκτές της BlackRock έχουν καταθέσει το πόρισμά τους, έχει γίνει η μελέτη της έκθεσης και έχει επιβληθεί αυστηρή απαγόρευση σε οποιαδήποτε διαρροή.

Οι ειδικοί της BlackRock όμως δεν έχουν τέτοιου είδους απαγορεύσεις και δεσμεύσεις. Γι’ αυτό κι έχουν μιλήσει σε στελέχη οίκων αξιολόγησης, όπως είναι η “Standard & Poor’s” λίγο πριν από την αξιολόγηση των ευρωπαϊκών χωρών.

Τρία ευρήματα

Όταν μιλούν για την ελληνική κρίση αναφέρονται και στην επικείμενη κρίση του τραπεζικού συστήματος στην Ελλάδα και χρησιμοποιούν τρία επιχειρήματα:

1. Τα προβλήματα του προκαλούν τα μετοχοδάνεια, τα οποία μοιράστηκαν αφειδώς σε φίλους και κολλητούς αλλά δεν εξυπηρετούνται.

2. Οι οξυνόμενες επισφάλειας από δάνεια που βρίσκονται ήδη στα «κόκκινα» και δεν εξυπηρετούνται.

3. Οι συνέπειες της υποκεφαλαιοποίησης μετά τις μειώσεις στα assets και την ανώμαλη προσγείωση του Χρηματιστηρίου Αθηνών.

Από κει και πέρα, ωστόσο, προκύπτουν και ερωτήματα. Οι εμπειρογνώμονες της BlackRock κάνουν αυτές τις διαπιστώσεις και δεν αποκλείουν ντόμινο εξελίξεων στο τραπεζικό σύστημα.

Η “Bain” και οι Τούρκοι

Την ίδια στιγμή, η Τράπεζα της Ελλάδος έρχεται να αναθέσει σε μια ακόμα ξένη εταιρεία συμβούλων, τη “Bain & Co” τη διαδικασία υποβολής επιχειρηματικών σχεδίων των εμπορικών τραπεζών ως το 2013, καθώς και τα σχέδια ενίσχυσης της κεφαλαιακής βάσεώς τους. Τυχαίο;

Μήπως είναι σύμπτωση ότι η “Bain & Co” δραστηριοποιείται έντονα στην Τουρκία;

Μήπως επίσης είναι σύμπτωση πως για μία από τις τρεις τράπεζες που είναι στα «κόκκινα» σύμφωνα με τη “BlackRock” υπάρχει έντονο ενδιαφέρον από το τουρκικό Μετοχικό Ταμείο Στρατού (που αποτελεί και την τρίτη ισχυρότερη οικονομική δύναμη της γείτονος);

Συνδέεται όλο αυτό παιγνίδι με τις υποθηκεύσεις εδαφών που προορίζονται για γεωργική, βιοτεχνική και βιομηχανική εκμετάλλευση;

Κι αν λάβουμε υπ’ όψιν μας ότι πίσω από την Τράπεζα της Ελλάδος κρύβονται πλέον διά Νόμου οι εμπορικές τράπεζες, οι οποίες συμμετέχουν και ελέγχουν το μετοχικό της κεφάλαιο αντί του κράτους, κάτι πολύ σοβαρό παίζεται…

Αναμένονται υπεύθυνες απαντήσεις από τόσο από τον κ. Λουκά Παπαδήμο, όσο και από τον κ. Γιώργο Προβόπουλο. Κι αυτό θα πρέπει να γίνει γρήγορα πριν αρχίσουν να μιλούν κακές γλώσσες από τις τρεις «κόκκινες» τράπεζες ή από κάποιες άλλες που δεν μπορούν να προχωρήσουν στα κοινά τους όνειρα. Κρίμα δεν είναι;

ΔΕΝ ΖΗΤΗΣΑΝ ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΜΙΣΘΩΝ;


Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, το ΔΝΤ και η ΕΚΤ, όχι μόνο δεν ζήτησαν...

μείωση των μισθών στον ιδιωτικό τομέα το 2010 με την υπογραφή του Μνημονίου, αλλά χαρακτήριζαν το μέτρο αυτό αναποτελεσματικό για την ανταγωνιστικότητα, ενώ θα έθετε σε κίνδυνο τη βιωσιμότητα του χρέους και θα διεύρυνε την άνιση κατανομή του εισοδήματος.

Αποκαλυπτική είναι η πρώτη έκθεση της Κομισιόν για το Μνημόνιο του 2010 - είχε δοθεί στη δημοσιότητα έναν μήνα μετά την υπογραφή της δανειακής σύμβασης των 110 δισ. ευρώ -, τα συμπεράσματα της οποίας έρχονται σε πλήρη αντίφαση με τη σημερινή συζήτηση που φέρεται να υποκινείται από την τρόικα για μείωση ή κατάργηση του κατώτατου μισθού και των δώρων στο όνομα της βελτίωσης της ανταγωνιστικότητας.

Ειδικότερα στο κεφάλαιο της έκθεσης αυτής, που αφορούσε τις μεταρρυθμίσεις της αγοράς εργασίας, η Κομισιόν αποκαλύπτει ότι το θέμα της μείωσης των μισθών είχε συζητηθεί στις διαπραγματεύσεις για τη σύνταξη του πρώτου Μνημονίου αλλά απορρίφθηκε γιατί κρίθηκε, μεταξύ άλλων, ότι θα έπληττε την οικονομία και θα είχε μικρή επίπτωση στην ανταγωνιστικότητα.

«Το πρόγραμμα δεν περιλαμβάνει όρους και προϋποθέσεις σχετικά με τους μισθούς του ιδιωτικού τομέα. Το θέμα της επιβολής ή μη παρόμοιων όρων και προϋποθέσεων συζητήθηκε μεταξύ των Αρχών και του προσωπικού της επιτροπής του ΔΝΤ και της ΕΚΤ» ανέφερε η έκθεση της Κομισιόν και αποκάλυπτε ότι «η ιδέα να επιβληθεί γενική περικοπή στους μισθούς του ιδιωτικού τομέα τελικά δεν έγινε δεκτή για διάφορους λόγους».


ΟΙ ΑΙΤΙΕΣ. Οι λόγοι αυτοί καταγράφονταν αμέσως μετά από την Κομισιόν και είναι οι παρακάτω:

1. Η επιβολή περικοπής στους μισθούς του ιδιωτικού τομέα πιθανότατα θα συνεπάγονταν ακόμη μεγαλύτερη διατάραξη της οικονομικής δραστηριότητας το 2010-2011. Αυτό θα καθιστούσε τη δημοσιονομική εξυγίανση ακόμη δυσχερέστερη.
2. Η ολιγοπωλιακή φύση πολλών τομέων της ελληνικής οικονομίας σημαίνει ότι οι περικοπές του κόστους εργασίας θα είχαν απορροφηθεί από αυξήσεις των τιμών με μειωμένη επίπτωση στην εξωτερική ανταγωνιστικότητα.
3. Η διάρθρωση των εξαγωγών της Ελλάδας συγκεντρώνεται σε εξαγωγές υπηρεσιών, οι οποίες δεν είναι ελαστικές ως προς τις τιμές και σε προϊόντα έντασης κεφαλαίου (όπως χημικά και φαρμακευτικά), για τα οποία το κόστος εργασίας είναι δευτερεύουσα συνιστώσα.
4. Η περικοπή των μισθών του ιδιωτικού τομέα θα συνέβαλλε σε περισσότερο άνιση κατανομή του εισοδήματος στην κοινωνία.
Θα πρέπει πάντως να σημειωθεί επισήμως μέχρι σήμερα ότι η τρόικα δεν έχει απαιτήσει να γίνουν περικοπές στον 13ο και τον 14ο μισθό ή στον κατώτατο μισθό στον ιδιωτικό τομέα, πέραν της επιστολής που έχει στείλει στην κυβέρνηση στην οποία θέτει τα ζητήματα αυτά, ζητώντας να συζητηθούν μεταξύ των κοινωνικών εταίρων.

Στο πλαίσιο αυτό θα πραγματοποιηθεί σήμερα η συνάντηση μεταξύ της ΓΣΕΕ και των εργοδοτικών Οργανώσεων (ΣΕΒ, ΓΣΒΕΕ κ.ά.). Η ΓΣΕΕ απορρίπτει κατηγορηματικά κάθε συζήτηση για μείωση ή πάγωμα μισθών και δεν αναμένεται να υπάρξει συμφωνία.


ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΗΤΑΝ ΣΥΝΩΣΤΙΣΜΟΣ....ΣΦΑΓΗ ΑΜΑΧΩΝ ΗΤΑΝ

Άλλοι θεωρούν πως είναι ένας απλός συνωστισμός σε λιμάνι...
Άλλοι πάλι πιστεύουν ότι αυτό το βίντεο αποτελεί ένα χαμένο και εξαιρετικά πολύτιμο ιστορικής αξίας ντοκουμέντο από την καταστροφή της Σμύρνης.
Ο δημιουργός αυτού του ντοκιμαντέρ είναι ο George Magarian. Γεννήθηκε το 1895. Εργάστηκε ως διευθυντής στο παράρτημα του Ικονίου της ΧΑΝ (Χριστιανική Αδελφότης Νέων) και την χρονική περίοδο των γεγονότων στη Μικρά Ασία το 1922, προσπάθησε με δραστηριότητες να ανακουφίσει τα θύματα της τραγωδίας. Επιπλέον χρησιμοποιώντας μηχανή 35 mm, κινηματογράφησε εικόνες της ανθρωπιστικής καταστροφής, σε Σμύρνη, Αθήνα αλλά και Πειραιά.
Όλοι αγνοούσαν την ύπαρξη αυτού του βίντεο διότι ήταν φυλαγμένο για τουλάχιστον 60 χρόνια στο σπίτι της συζύγου του. Ώσπου το 2008 ο εγγονός του Robert Davidian, "ανακάλυψε" το ντοκουμέντο και το μετέτρεψε σε ψηφιακή μορφή για να το σώσει.




ΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΤΟ 1987 ΓΙΑ ΠΟΛΛΑ ΕΘΝΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ


Μπορεί η συνεδρίαση να έγινε… το 1987, αλλά είναι σαν να έγινε -κυριολεκτικά- χθες.Όποιος το διαβάσει θα το πάρει στη κυριολεξία για προφητεία. Και όμως, ήταν η γνώση που μέχρι σήμερα επιμελώς έκρυβε το Ελληνικό πολιτικό κατεστημένο από τους πολίτες της χώρας.
Πέρασαν 24 χρόνια από τότε!
Στα πρακτικά της Βουλής αποδεικνύεται η γνώση της ύπαρξης πετρελαίου στην ΕλλάδαTο γιατί είναι εδώ το ΔΝΤ, το ποιος το έφερε, και το γιατί το έφερε, κάποιοι από εμάς το γνωρίζουμε, ωστόσο καλό είναι να το μάθουν και όσοι δεν το γνωρίζουν.

Στα πρακτικά της βουλής, που ακολουθούν και που αφορούν τη συνεδρίαση που έλαβε μέρος στις 6 Απριλίου 1987, είναι δυνατόν να διαβάσει κανείς το πόσο καλά γνώριζαν οι Ελληνικές κυβερνήσεις την ύπαρξη του Αιγαιακού Ελληνικού πετρελαίου, αλλά και τι φοβήθηκαν και δεν προχώρησαν στην άντλησή του.Μπορεί η συνεδρίαση να έγινε… το 1987, αλλά είναι σαν να έγινε -κυριολεκτικά- χθες.Όποιος το διαβάσει θα το πάρει στη κυριολεξία για προφητεία. Και όμως, ήταν η γνώση που μέχρι σήμερα επιμελώς έκρυβε το Ελληνικό πολιτικό κατεστημένο από τους πολίτες της χώρας. Μάλιστα, εγκληματικά φερόμενο, το ίδιο κατεστημένο, σήμερα πριμοδοτεί την άλωση της χώρας και την παράδοση κάθε εθνικού και δημόσιου πλούτου στα χέρια τρίτων.
ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
Δ’ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
ΣΥΝΟΔΟΣ Β’
ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ
ΠΡΟΕΔΡΙΑ ΓΙΑΝΝΗ Ν. ΑΛΕΥΡΑ
ΤΟΜΟΣ ΕΚΤΟΣ
Συνεδριάσεις 4Β’ – ΡΣΤ’
17 Μαρτίου 1987 – 27 Απριλίου 1987
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΡΑ’ . . 6 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 1987 , Σελίδα, 5159
ΠΡΟΕΔΡΟΣ (Γιάννης Ν. Αλευράς)..
ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΗΣ: Κύριε Πρόεδρε, χωρίς να θέλω να δημιουργήσω προβλήματα στην όλη διαδικασία, θέλω να γραφεί στα πρακτικά, να διατυπώσω κι εγώ τη διαμαρτυρία μου, διότι ξέρω ότι 4-5 συνάδελφοι που είναι στην Αίθουσα, πιθανώς δεν θα με ακούσουν, λόγω της κόπωσης.
Διαμαρτύρομαι, λοιπόν, κι εγώ και ξεκινώ την ομιλία μου τονίζοντας, ότι αυτή δεν θα είναι κάποια ομιλία με συνέχεια, με συγκεκριμένη δομή. Θα αναφερθώ σε 3-4 σημαντικά κατά την άποψη μου ζητήματα, που εν τούτοις και αυτά είναι πτυχές του όλου ζητήματος, το οποίο συζητούμε
σήμερα.
Στην αρχή θέλω να αναφερθώ για λίγο στο ιστορικό του θέματος.
Έχει γραφτεί στον ξένο Τύπο, αλλά και στον ελληνικό, ότι γύρω στα τέλη της δεκαετίας του ’60, δηλαδή 2-3-5 χρόνια πριν από το 70, οι Αμερικανοί ολοκλήρωσαν τις έρευνες που έκαναν στην περιοχή μας για τα κοιτάσματα πετρελαίου και επεσήμαναν με τους δορυφόρους τους κοιτάσματα στο Βόρειο Αιγαίο. Ακολούθησε, η χαρτογράφηση αυτών των κοιτασμάτων με βάση τα στοιχεία που συνέλεξαν οι δορυφόροι και στην συνέχεια είχαμε από την πλευρά των Αμερικανών πάντοτε, την επεξεργασία των σχετικών στοιχείων.
Φαίνεται ότι οι Αμερικανοί έβγαλαν τα εξής περίπου συμπεράσματα: Ότι υπάρχουν κατ’ αρχήν κοιτάσματα πετρελαίου, πιθανώς πλούσια, και σύμφωνα με τη συνθήκη της Γενεύης του 1958, που αναφέρεται στα θέματα της υφαλοκρηπίδας, αλλά και σύμφωνα με τη συνθήκη της Λωζάνης που ρυθμίζει τα ελληνοτουρκικά σύνορα, αυτά τα κοιτάσματα, είναι ελληνικά.
Οι εκτιμήσεις που έγιναν θα πρέπει να ήσαν οι εξής: Με την άντληση των πετρελαίων αυτών από τους ίδιους τους Έλληνες θα προέκυπτε μία ισχυροποίηση της Ελλάδος, ισχυροποίηση οικονομική, πολιτική και στρατιωτική.
Δεύτερο στοιχείο είναι, ότι αυτή η πρώτη εκτίμηση θα μπορούσε να οδηγήσει αργότερα σε μείωση ή και εξάλειψη της επιρροής των Αμερικανών στη Χώρα μας και επομένως θα προέκυπτε μακροπρόθεσμα μία ζημία στα πολιτικοστρατιωτικά, αλλά και οικονομικά συμφέροντα των Η.Π.Α.
Ακολούθησε η χάραξη της πολιτικής, από την πλευρά των Αμερικανών, στο συγκεκριμένο κρίσιμο χώρο του Αιγαίου με βάση αυτά τα δεδομένα.
Έχει δημοσιευτεί στον ξένο Τύπο, έχει γραφτεί και έχει συζητηθεί και εδώ στην Ελλάδα, ότι κατά πάσα πιθανότητα, κατά πάσα βεβαιότητα θα έλεγα, οι Αμερικανοί έδωσαν αυτούς τους χάρτες στους Τούρκους, οι οποίοι στη συνέχεια τους δημοσίευσαν ως δικούς τους χάρτες.
Είναι φυσικό να ξέρουμε όλοι, ότι οι Τούρκοι δεν είχαν δυνατότητες να βρουν τα πετρέλαια, ούτε φυσικά να φτιάξουν χάρτες, τους οποίους αργότερα δημοσίευσαν. Αυτή είναι εργασία των Αμερικανών. Υπέδειξαν στη συνέχεια στους Τούρκους να θέσουν τις αμφισβητήσεις και διεκδικήσεις τους. Από τότε υποστηρίζουν σε κάθε περίπτωση τις διεκδικήσεις αυτές των Τούρκων. Αυτά είναι γνωστά.
Τέλος θα ήθελα να επισημάνω, ότι καθοδηγούν τους Τούρκους στην κλιμάκωση των πιέσεων και στις διάφορες σχετικές μεθοδεύσεις.Το τελευταίο που μπορούμε να πούμε είναι, ότι οι Αμερικανοί εξοπλίζουν τους Τούρκους με ρυθμούς τους οποίους δεν μπορεί να παρακολουθήσει η Χώρα μας.
Οι Αμερικανοί δηλαδή, με απλά λόγια, προτίμησαν αυτή τη συνταγή της ανάμιξης των Τούρκων στις ελληνικές υποθέσεις, επειδή αυτή είναι μία δοκιμασμένη μέθοδος από τους Άγγλους στην Κύπρο και μάλιστα με πολλή επιτυχία. Η άποψη μου είναι, ότι εδώ έχει εφαρμοστεί η κλασική μέθοδος του διαίρει και βασίλευε.
Οι Τούρκοι, όταν θα πήραν αυτά τα στοιχεία, είναι φυσικό να ανησύχησαν, γιατί γνωρίζουν ότι μια Ελλάδα ισχυρή όχι μόνο δεν μπορεί να είναι αντικείμενο εκβιασμών, προκλήσεων και ληστείας, αλλά σύμφωνα και με τους δικούς τους πάγιους φόβους μπορεί αυτό να σημάνει το τέλος των ονείρων τους για μια νέα οθωμανική αυτοκρατορία και για άλλα τέτοια κωμικά πράγματα.Έχουμε επομένως εδώ να παρατηρήσουμε, ότι αμερικανικά και τουρκικά συμφέροντα συμπίπτουν και γι’ αυτο ακριβώς υπάρχει ένα είδος κοινής πολιτικής και στενής συνεργασίας Αμερικανών και Τούρκων, αλλά φυσικά για διαφορετικούς λόγους. Όλες οι ενέργειες των Τούρκων από τότε έχουν ως αίτιο τους πιο πάνω λόγους και είναι αποτέλεσμα της πολιτικής που αναφέραμε.
Επομένως, από δω και πέρα πρέπει να περιμένουμε ότι θα εξακολουθήσει η ίδια κατάσταση και δεν πρέπει κανείς Έλληνας να αυταπατάται, ότι μπορεί να υπάρξουν καλές προθέσεις, διάλογος με αποτελέσματα και όλα τα σχετικά.
Εκείνο που μπορούμε να περιμένουμε είναι, ότι χρειάζεται επαγρύπνηση απ’ όλους, ισχυρές ένοπλες δυνάμεις, διπλωματική επίθεση, διεθνή ερείσματα, ισχυρή οικονομία, ομοψυχία, δραστηριοποίηση όλων των εθνικών δυνάμεων, αποφασιστικότητα και ετοιμότητα για όλα τα ενδεχόμενα και λεπτοί χειρισμοί.
Αυτά αναφέρονται στο παλαιό ιστορικό του θέματος και νομίζω ότι ήταν χρήσιμο να αναφερθούν, για να μπορούμε να έχουμε τη γενική πορεία από παλαιότερα μέχρι σήμερα, γιατί έτσι ερμηνεύονται τα γεγονότα και είμαστε έτοιμοι να κάνουμε σωστές εκτιμήσεις και να πάρουμε σωστές αποφάσεις.
Ένα άλλο σημαντικό θέμα, που πρέπει να αναφέρω, είναι το πρακτικό της Βέρνης. Θυμάστε ότι τον Αύγουστο του 1976 υπήρξε μια συμφωνία των Υπουργών Εξωτερικών Μπίτσιου και Τσαγλαγεντήλ που οδήγησε στην Έναρξη ενός ελληνοτουρκικού διαλόγου. Αργότερα στις 2. 11. 76 υπήρξε μια συνάντηση Τζούνη και Μπριγκέλ και απ’ αυτή προέκυψε το πρακτικό της Βέρνης, που υπεγράφη στις 11 Νοεμβρίου.
Το περιεχόμενο ήταν δέσμευση και από τις δύο πλευρές για αποφυγή προκλήσεων στο χώρο του Αιγαίου κατά τη διάρκεια του διαλόγου.Έχω εδώ το κείμενο και θα το διαβάσω για τα πρακτικά. Αναφέρομαι στα άρθρα 6 και 7 του πρακτικού της Βέρνης:
«Αρθρο 6: Τα δύο μέρη αναλαμβάνουν την υποχρέωση όπως απόσχουν πάσης πρωτοβουλίας ή πράξεως σχετικής προς την υφαλοκρηπίδα του Αιγαίου, η οποία θα ηδύνατο να παρενοχλήσει τη διαπραγμάτευση.
Αρθρο 7 : Τα δύο μέρη αναλαμβάνουν την υποχρέωση, όπως, καθ’ όσον αφορά στις διμερείς των σχέσεις, απόσχουν πάσης πρωτοβουλίας ή πράξεως, η οποία θα έτεινε να μειώσει το κύρος του ετέρου».
Αν προσέξατε θα δείτε, ότι αυτά τα δύο άρθρα είναι διατυπωμένα τόσο ελεύθερα, ώστε να μπορεί να γίνει οποιαδήποτε ερμηνεία από την πλευρά της Τουρκίας. Και ξέρετε πόσο κακόπιστοι είναι οι Τούρκοι και πόσο εφαρμόζουν ή όχι τις διεθνείς συμβάσεις, στις οποίες έχουν δεσμευθεί.
Είμαστε τώρα βέβαιοι, ότι ο διάλογος αυτός με βάση τις γνωστές τουρκικές διεκδικήσεις δεν θα μπορούσε ποτέ να καταλήξει σε συμφωνία.
Α
πλα οι Τούρκοι επεδίωκαν και πέτυχαν, τον ατέρμονα διάλογο, με σκοπό την παρεμπόδιση ή διακοπή της εκμετάλλευσης των ελληνικών πετρελαίων από τους Έλληνες. Και αυτό οι Τούρκοι το επέτυχαν, έως ότου ετοιμαστούν, δηλαδή έως ότου αποκτήσουν την αναγκαία στρατιωτική υπεροχή, για να μας επιτεθούν και να μας αρπάξουν τουλάχιστον το μισό Αιγαίο, όπως αυτό υπάρχει στα σχέδια τους και επανειλημμένα έχει διακηρυχθεί από την πλευρά τους.
Τα λάθη της Κυβέρνησης Καραμανλή στην περίπτωση αυτή της υπογραφής του πρωτοκόλλου είναι, πρώτο, ότι έκανε διάλογο με τους Τούρκους, καθ’ ην στιγμή οι Τούρκοι κατείχαν το 40% της Κύπρου. Το δεύτερο ότι άρχισαν ένα διάλογο, ο οποίος λόγω των διαφανών προθέσεων των Τούρκων δεν μπορούσε να καταλήξει σε αποτέλεσμα και τρίτο δεν συμφωνήθηκε αρχή και τέλος αυτού του διαλόγου.
Ήταν δηλαδή αυτό ακριβώς που επεδίωκαν οι Τούρκοι. Αυτό βέβαια δεν μπορούμε να πούμε ότι το έκανε ηθελημένα η τότε Κυβέρνηση. Οπωσδήποτε, όμως, επιτεύχθη με πίεση των Τούρκων, με φανερό σκοπό να σταματήσουν επ’ αόριστον οι έρευνες για ανεύρεση και εκμετάλλευση πετρελαίων στο Αιγαίο.
Ποιά είναι τα επιχειρήματα που χρησιμοποίησαν οι Τούρκοι, πώς κατάφεραν να πείσουν την Κυβέρνηση να δεχθεί τέτοια εξέλιξη, αυτό δεν φαίνεται ότι το γνωρίζουμε ακριβώς.
Αφήνουμε το θέμα αυτό στους ιστορικούς.
Η διακοπή του διαλόγου από την σημερινή Κυβέρνηση κατέστησε το πρακτικό της Βέρνης ανενεργό. Εμείς δεν έχουμε, κύριοι συνάδελφοι, να φοβηθούμε τίποτα για να είμαστε ευάλωτοι σε πιέσεις των Τούρκων.
Σήμερα εμείς μπορούμε, εάν κρίνουμε κατάλληλο τον χρόνο, να προχωρήσουμε σε έρευνες και εκμετάλλευση των πετρελαίων χωρίς καμιά δέσμευση.
Με το νομοσχέδιο αυτό η Κυβέρνηση αποκτά τον έλεγχο των αποφάσεων του κονσόρτσιουμ και ρυθμίζει τις εξελίξεις σύμφωνα με τα συμφέροντα του ελληνικού Λαού και διασφαλίζοντας τα γενικότερα συμφέροντα της.
Πριν κλείσω αυτό το θέμα θα ήθελα να θυμίσω και να σημειώσω, ότι τον Μάρτιο του 1978 συναντήθηκαν στο Μοντραί οι Πρωθυπουργοί Ελλάδος–Τουρκίας κύριοι Καραμανλής και Ετσεβίτ, προκειμένου, όπως άκακοινώθηκε τότε -διαβάζω επακριβώς- «να αποκατασταθεί ένας διάλογος ο οποίος δυνατόν να άρει τα εμπόδια προς εξεύρεση αμοιβαίως ικανοποιητικών λύσεων στα ελληνοτουρκικά προβλήματα». Τότε θυμάστε έγινε και η διακοπή των ερευνών.Τώρα εκείνο που εγώ έχω να σημειώσω είναι, πώς είναι δυνατόν να υπάρξουν αμοιβαίως ικανοποιητικές λύσεις με κατεχόμενη από τους Τούρκους την Κύπρο, με συνεχείς απειλές και παραβιάσεις του εναέριου χώρου μας, με προκλητικές διεκδικήσεις σε βάρος μας και τόσα άλλα αμέτρητα, εμείς τελικά δεν το κατανοούμε.
Επίσης είναι σημαντικό να αναφέρω για να γραφτεί στα πρακτικά, ότι η συζήτηση εκείνη Καραμανλή και Ετσεβίτ έγινε χωρίς ημερήσια διάταξη.Κράτησε πάρα πολλές ώρες και εξ όσων τουλάχιστον έχουμε διαβάσει στον Τύπο δεν κρατήθηκαν πρακτικά.
Ακολούθησε μία συνάντηση ακόμα στις 10 Μαίου του 1978 στην Ουάσιγκτον, η οποία κατέληγε σε διατύπωση ευχών, αλλά δε φαίνεται ότι και από αυτή τη συνάντηση μάθαμε πολλά πράγματα για το τι ακριβώς συζητήθηκε.
Η ουσία είναι, ότι το πρακτικό της Βέρνης ίσχυσε εκείνα τα χρόνια με απαίτηση των Τούρκων και βέβαια επί ζημία των δικών μας συμφερόντων.
Ότι το πρακτικό αυτό υπήρξε επιζήμιο για τα εθνικά μας συμφέροντα, αποδεικνύεται, και εκ του ότι οι Τούρκοι το επικαλούνται συνεχώς ακόμη και τώρα που δεν υπάρχει διάλογος και που επομένως δεν έχει καμιά ισχύ.
Θέλω να πω λίγα λόγια για την αιγιαλίτιδα ζώνη και ελπίζω στο τέλος να σας δώσω την εικόνα ενός σεναρίου, που κυκλοφόρησε τις τελευταίες εβδομάδες.
Το θέμα της αιγιαλίτιδος ζώνης είναι γνωστό, αλλά θέλω να επισημάνω ορισμένα πράγματα.
Το πρώτο είναι ότι έχουμε δικαίωμα επέκτασης της αιγιαλίτιδας ζώνης, απόλυτο δικαίωμα, στα 12 ναυτικά μίλια. Με τον τρόπο αυτό θα μπορούσαμε να διασφαλίσουμε τις θέσεις μας στο Αιγαίο γενικά, και ειδικότερα στο θέμα της υφαλοκρηπίδας, χωρίς μεγάλες διεθνοπολιτικές τριβές. Η Τουρκία το γνωρίζει αυτό και επικαλείται την αρχή, της ευθυδικίας και την αρχή της επιείκειας, οι οποίες δεν μπορούν βέβαια να προσφέρουν στους Τούρκους καμιά σοβαρή νομική θεμελίωση. Γι’ αυτό ακριβώς η Τουρκία μάς απειλεί με πόλεμο, σε περίπτωση δηλαδή που εμείς θα προχωρήσουμε στην επέκταση της αιγιαλίτιδας ζώνης στη Χώρα μας.
Εγώ μπορώ να αναφέρω κάτι εδώ στη Βουλή υπεύθυνα. «Ότι δηλαδή γνωρίζω με απόλυτη βεβαιότητα, ότι και οι Αμερικανοί και το ΝΑΤΟ δεν επιθυμούν την επέκταση της αιγιαλίτιδας ζώνης στον χώρο του Αιγαίου από 6 σε 12 ναυτικά μίλια.
Και δεν το επιθυμούν, διότι όταν γίνει αυτή η επέκταση όχι μόνο κατοχυρώνονται τα δικαιώματα μας στό χώρο του Αιγαίου και γίνονται αναμφισβήτητα, αλλά καταρρέει και ολη η πλαστή επιχειρηματολογία, περί του ότι η Τουρκία είναι χώρος με μεγαλύτερη στρατηγική σημασία από αυτή της Ελλάδος. Αυτό τι κάνει; Ανατρέπει τα δεδομένα και τους συσχετισμούς της περιοχής όπως είναι σήμερα. Και αυτό επίσης θα είχε σαν αποτέλεσμα, ότι το ΝΑΤΟ και οι Αμερικανοί δεν θα μπορούν να ελέγχουν το χώρο όπως έχουν συνηθίσει.
Μπορώ να σας βεβαιώσω, ότι αυτή η δυνατότητα που έχουμε, για επέκταση της αιγιαλίτιδας ζώνης στα 12 ναυτικά μίλια, είναι, ένα πανίσχυρο όπλο στα χέρια της όποιας ελληνικής κυβέρνησης και πρέπει να γίνεται έντονη εκμετάλλευση στις όποιες διαπραγματεύσεις για τα εθνικά μας θέματα.
Έχω και μια άλλη πρόταση κατά τη γνώμη μου σημαντική. Έως ότου δηλαδή αντιμετωπίσουμε το θέμα της υφαλοκρηπίδας, συνολικά, δικαιούμεθα και μπορούμε να προβούμε σε τμηματική επέκταση της αιγιαλίτιδας ζώνης, χωρίς μάλιστα να δημιουργηθούν και εμπλοκές.
Προτείνω συγκεκριμένα την επέκταση της αιγιαλίτιδος ζώνης της νήσου Θάσου από 6 ναυτικά μίλια σε 12 ναυτικά μίλια. Επαναλαμβάνω, ότι προτείνω την επέκταση της αιγιαλίτιδας ζώνης μόνο της νήσου Θάσου. Θα μπορέσουμε έτσι απερίσπαστοι να προχωρήσουμε σε έρευνες και εκμετάλλευση των εκεί κοιτασμάτων, χωρίς προβλήματα.
Η Τουρκία, αφ’ ενός μεν δεν ενοχλείται από αυτή τη συγκεκριμένη επέκταση, αφ’ ετέρου δε, δεν δικαιούται να αντιδράσει, διότι η ίδια η Τουρκία είχε επεκτείνει την αιγιαλίτιδα ζώνη και στον Εύξεινο Πόντο και νότια προς την πλευρά της Κύπρου.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ : Η Κυβέρνηση το δέχεται;
ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΗΣ : Εγώ το προτείνω αυτό κύριε συνάδελφε. Εγώ, ο Βουλευτής Κουτσογιάννης. Εγώ, παρακαλώ την Κυβέρνηση, αφού το αναφέρετε, να μελετήσει με προσοχή αυτή την πρόταση για τμηματική επέκταση της αιγιαλίτιδας ζώνης και πιστεύω ότι έτσι λύνονται πολλά προβλήματα. Οι μεγάλες δυνάμεις επίσης δεν εμποδίζονται στην περίπτωση αυτή στη ναυσιπλοΐα τους ή στην κίνηση πολεμικών σκαφών τους στην περιοχή.
ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΜΑΝΟΣ : Είναι πολύ ενδιαφέρουσα αυτή η πρόταση σας.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΗΣ : Είναι δική μου, δεν έχω καμίασυνεννόηση ούτε με τον κ. Υπουργό, ούτε με την Κυβέρνηση γενικότερα. Και η Νέα Δημοκρατία και η ΔΗΑΝΑ, δυστυχώς κατά τη γνώμη μου, επιμένουν να κτυπήσουμε ανατολικά της Θάσου στα 11 μίλια….
ΗΛΙΑΣ ΜΑΛΕΒΙΤΗΣ : Εμείς δεχόμαστε την πρόταση τη δική σας εάν το δεχθεί η Κυβέρνηση.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΗΣ : Αναφέρομαι σ’ αυτά που είπατε περί Ηπειρωτικής υφαλοκρηπίδος. Θα μου επιτρέψετε να πω, ότι σύμφωνα με όσα διάβασα στις εφημερίδες οι Τούρκοι δέχονται αυτό το σημείο, δηλαδή να κτυπήσουμε εμείς 11 μίλια ανατολικά της Θάσου. Το ερώτημα είναι γιατί το δέχονται.
Είναι προφανές, ότι αμέσως μετά οι Τούρκοι θα προχωρήσουν σε γεώτρηση, η οποία θα είναι εκτός των δικών μας χωρικών υδάτων και έτσι θα προκληθεί σύγκρουση ή οπωσδήποτε εμπλοκή δεν ξέρω ποιας έκτασης και ποίας μορφής, κατά τη γνώμη μου αυτό ήταν το σενάριο. Και στις δυο περιπτώσεις θα είχαμε πτώση της Κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ και πιθανώς και διχοτόμηση στο Αιγαίο. Αυτό είναι, μέσα στα σενάρια. Εγώ από τα στοιχεία που έχω δεν βλέπω ότι η Τουρκία ήταν έτοιμη για μεγάλη σύγκρουση και μπορώ να πω, γιατί δεν θα είχαμε τέτοια σύγκρουση, αλλά δεν πρέπει να παραλείψω να πω ότι τον τελευταίο μήνα πριν από την σύγκρουση παρατηρήθηκε μία μεγάλη και έντονη κινητικότητα.
Ουάϊμπεκερ, Περλ, γνωστοί τουρκόφιλοι και ανθέλληνες να βρίσκονται 1, 2 βδομάδες στην Αγκυρα, ο Οζάλ να πηγαίνει στην Αμερική, να κάθεται εκεί αρκετές μέρες και στη συνέχεια να πηγαίνει στο Λονδίνο. Αυτή όλη η κινητικότης, κατά τη γνώμη μου, δεν είναι καθόλου συμπτωματική και κατά τη δική μου άποψη ταυτίζεται με τα γεγονότα και τις εξελίξεις
εκείνων των ημερών. Ίσως αυτό έγινε, διότι η Κυβέρνηση έχοντας πιθανώς κάποιες πληροφορίες -δεν το γνωρίζω αυτό επίσημα- πρόλαβε και προχώρησε στη διατύπωση αυτού του σχεδίου νόμου. Όταν οι κύριοι αυτοί είδαν ότι το σενάριο δεν μπορούσε να προχωρήσει, να ασκήσουν πιέσεις
και εκβιασμούς κ.λπ., τότε προχώρησαν στο δεύτερο σενάριο. Αυτή είναι η άποψη μου και θα παρακαλέσω να την έχετε υπόψη σας στις αναλύσεις που γίνονται. Υπάρχει περίπτωση να υπάρξει σύγκρουση Ελλάδος–Τουρκίας; Αυτό συμφέρει την Ελλάδα; Συμφέρει την Τουρκία;
Συμφέρει το ΝΑΤΟ; Συμφέρει τους Αμερικανούς; Να το δούμε.
Η επίσημη θέση των Αμερικανών, που εξεφράσθη από τον κ. Κίσιγκερ το 1976 είναι, ότι αποκλείεται κάθε στρατιωτική λύση στο Αιγαίο, έχω ολόκληρο το κείμενο εδώ από την εφημερίδα «ΒΗΜΑ», αλλά δεν χρειάζεται να το διαβάσω επειδή δεν έχουμε χρόνο. Το γιατί δεν συμφέρει πράγματι είναι γνωστό. Μία τέτοια σύγκρουση δεν μπορούν να εκτιμήσουν οι Αμερικανοί και το ΝΑΤΟ, πού θα οδηγήσει και γι’ αυτό δεν συμφέρει. Εάν όμως γίνει κάποια εμπλοκή με τέτοιο τρόπο, ώστε να είναι ελεγχόμενη από τους Αμερικάνους, ολιγοήμερη και ελεγχόμενη, ασφαλώς θα γίνει.
Πότε θα γίνει αυτό; Όταν η Χώρα η δική μας θα βρεθεί σε κάποιο είδος διάλυσης, σε ακυβερνησία, σε οικονομική ή άλλη κρίση, σε παράλυση θα έλεγα, όπως έγινε δηλαδή στην περίπτωση του Αττίλα, τότε θα γίνει αυτη η επίθεση…
(Στο σημείο αυτό ακούγεται ο προειδοποιητικός ήχος λήξης του χρόνου ομιλίας του κ. Βουλευτή)
Κύριε Πρόεδρε, θα παρακαλούσα να μου δώσετε άλλο ένα λεπτό.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Παναγιώτης Ν. Κρητικός) : Όχι και άλλο λεπτό, κύριε Κουτσογιάννη.

ΔΙΕΔΩΣΕ ΤΟ

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More