ΕΛΛΑΔΑ

ΒΡΕΘΗΚΑΝ ΟΙ ΤΑΦΟΙ ΤΗΣ ΡΩΞΑΝΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Δ;

Μπροστά σε μια μεγάλη αρχαιολογική ανακάλυψη πιθανόν να βρίσκονται τα συνεργεία της ΚΗ’ Εφορείας Κλασσικών Αρχαιοτήτων Σερρών..... Μετά από έρευνες ετών και αξιοποιώντας την ιστοριογραφία και τις προφορικές παραδόσεις της περιοχής, οι αρχαιολόγοι κατέληξαν σε μία «τούμπα» σε αγροτική περιοχή του Δήμου Αμφίπολης.

ΟΔΗΓΟΣ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ

Πολλοί φίλοι και φίλες μου έχουν ζητήσει να γράψω ένα αρθρο με "Οδηγίες Επιβίωσης",γιατί μπορεί σύντομα να αντιμετωπίσουμε δύσκολες καταστάσεις που να οφείλονται σε διάφορους λόγους,όπως πτώχευση και στάση πληρωμών,περίεργα και πρωτόγνωρα γεωφυσικά φαινόμενα και εγώ δεν ξέρω τι άλλο.

ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ 16/10/1912

Το έργο της απελευθέρωσης της Κατερίνης ανατέθηκε στην 7η Μεραρχία του Στρατού Θεσσαλονίκης, που είχε διοικητή το Συνταγματάρχη (ΠΒ) Κλεομένη Κλεομένους. Στις.. 15 Οκτωβρίου 1912 εκδόθηκε η Διαταγή των Επιχειρήσεων.

ΠΛΑΝΗΤΕΣ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

Οι πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος είναι 8. Ερμής, Αφροδίτη, Γη, Άρης, Δίας, Κρόνος, Ουρανός και Ποσειδώνας. Και έχουνε όλοι αρχαία ελληνικά ονόματα προς τιμήν των αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων που θεμελίωσαν την αστρονομία. Ας γνωρίσουμε λοιπόν τα μυθικά πρόσωπα των οποίων τα ονόματα πήραν οι πλανήτες.

Η ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Αν καλούσαμε στις μέρες μας σ’ ένα γεύμα κάποιους αρχαίους Έλληνες όπως τον... Ηρόδοτο, τον Ηρακλή ή τον Αριστοφάνη..

Τετάρτη 24 Αυγούστου 2011

ΑΡΧΑΙΟ ΓΕΛΙΟ ΑΘΑΝΑΤΟ


Το γέλιο είναι υγεία ψυχική και σωματική. Αιματώνονται οι πνεύμονες, μπαίνει οξυγόνο, λειτουργεί καλύτερα η καρδιά, έρχεται ευεξία, ανεβαίνει το ηθικό, επιδρά καλά στις αρρώστιες, λιγοστεύει τις ψυχοσωματικές παθήσεις. Το πραγματικό γέλιο φέρνει χαρά, γαλήνη, ειρήνη, συμφιλίωση. Το γέλιο χαλαρώνει το στρες. Τα παιδιά γελάνε περισσότερο επειδή έχουν λίγες έγνοιες και αναπαυμένη ψυχή. Οι μεγάλοι άνδρες (πραγματικοί) ακόμα και μπροστά στο θάνατο είναι γαλήνιοι και γελαστοί. Ο Σωκράτης πριν πιει το κώνειο το χαρακτήρισε φιλικό ποτήρι, κέρασμα από τους Αθηναίους. Το γέλιο ταιριάζει στους πολιτισμένους, στους καλλιεργημένους, στους πνευματικά ανώτερους. Οι άγριοι λαοί δεν είχαν χιούμορ. Το Χιούμορ είναι απ’ την Ελληνική λέξη χυμόρ=χυμός (Αριστοτέλης Περί Ψυχής). HUMOR = από το χυμόρ = χυμός (Στην ευβοϊκή διάλεκτο, όπως αναφέρεται και στον Κρατύλο του Πλάτωνος, το τελικό ‘ ς ‘ προφέρεται ως ‘ρ’. Π.χ. σκληρότηρ αντί σκληρότης). Η πρώτη αναγωγή της προέλευσης του αγγλικού όρου humor γίνεται στην “ περί των χυμών του σώματοςθεωρία του Ιπποκράτη. Βάσει αυτής της ιατρικής θεωρίας υφίστανται τέσσερεις κράσεις, που κάθε μία έχει σχέση με την επικράτηση ενός από τους τέσσερεις χυμούς του ανθρώπινου σώματος (χολή, φλέγμα, μέλαινα χολή, αίμα). Όταν υπάρχει αρμονική μίξη των χυμών του σώματος, ο άνθρωπος είναι υγιής και με καλή διάθεση. Από την ευβοϊκή διάλεκτο το χυμόρ πέρασε στη λατινική γλώσσα ως (h)umor και σήμαινε εκτός από το υγρό, την υγρασία, το χυμό, και τη διάθεση. Ο γέλως, ως ευεργετική δύναμη ελατρεύετο στην Αρχαία Ελλάδα. Ο Λυκούργος πρώτος έφτιαξε άγαλμα της Θεότητος του Γέλωτος στη Σπάρτη, αναφέρει ο Πλούταρχος. Και οι Θεσσαλοί τον ετιμούσαν τον γέλωτα αρκετά. Στο Βρετανικό Μουσείο εκτίθεται αγγείο του Γέλωτος με τη φράση «Γέλως καλός». Υπάρχει ένα καλό βιβλίο «Ο ΓΕΛΩΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ» (εκδόσεις Κόκκινη μηλιά) και σας το προτείνω.(Κεντρική διάθεση ΝΕΑ ΘΕΣΙΣ.

Ο Διογένης βλέποντας κάποιον να δείχνει ερωτευμένος µε µια πλούσια γριά, είπε: «Σ’ αυτήν δεν κάρφωσε τα µάτια του, αλλά τα δόντια του». Κάποια άλλη στιγµή ζητούσε ελεημοσύνη από ένα άγαλµα κι όταν τον ρώτησαν γιατί κάνει κάτι τέτοιο, εκείνος απάντησε «εξασκούµαι στο να µην απογοητεύομαι από την αναισθησία των ανθρώπων».
Και κάποτε ζητώντας βοήθεια από κάποιον του είπε: «Αν έδωσες σε άλλον, δώσε και σε µένα. Αν δεν έδωσες σε κανέναν, τότε άρχισε από µένα».
Όταν ένας φαλακρός άρχισε να τον βρίζει ο Διογένης του είπε: «Δεν σου ανταποδίδω τις βρισιές, αλλά θα ήθελα να πω ένα “µπράβο” στις τρίχες σου, γιατί απαλλάχτηκαν από ένα κακορίζικο κεφάλι».
Ένας πατέρας ζήτησε από τον Αρίστιππο να διδάξει τον γιο του. Ο φιλόσοφος ζήτησε ως αµοιβή 500 δραχµές και ο πατέρας άρχισε τα παζάρια θεωρώντας το ποσό υπερβολικό. «Με τόσα χρήµατα θα µπορούσα να αγοράσω ένα ζώο» είπε. «Αγόρασε», του απάντησε ο Αρίστιππος. «Έτσι θα έχεις δύο».
Και όταν κάποιος του είπε ότι η Λαΐδα (η γνωστή εταίρα) δεν τον αγαπά αλλά προσποιείται, εκείνος του αποκρίθηκε: «Ούτε το κρασί ή το ψάρι µε αγαπούν, εγώ όµως τα απολαµβάνω».
Κάποιος κλώτσησε τον Σωκράτη, χωρίς ο τελευταίος να αντιδράσει. Οι σύντροφοί του ταράχτηκαν και τον ρώτησαν πώς ανέχεται, άπραγος, µια τέτοια συμπεριφορά κι εκείνος τους απάντησε: «Αν µε κλωτσούσε γάιδαρος µήπως θα έπρεπε να του ανταποδώσω την κλωτσιά;».
Κι όταν ρωτήθηκε αν είναι καλό να παντρεύεται κανείς ή όχι απάντησε «ότι από τα δυο κι αν κάνει κάποιος, θα μετανιώσει».
Κάποιος ταξιδιώτης ρώτησε έναν µάντη πώς είναι η οικογένειά του. Ο µάντης απάντησε «όλοι καλά, το ίδιο κι ο πατέρας σου». Ο ταξιδιώτης επισήµανε πως ο πατέρας του έχει πεθάνει εδώ και χρόνια. Και ο µάντης του είπε: «Μιλάµε για τον πραγματικό σου πατέρα…».
Ενας έβαλε πάνω σε µια ασπίδα τη νεκρή αλλά γλωσσού και καβγατζού όσο ζούσε σύζυγό του για να την πάει στο νεκροταφείο, οι φίλοι του αναρωτήθηκαν για την επιλογή της ασπίδας. Κι εκείνος απεφάνθη: «Της άρεσαν οι µάχες».
Ρώτησε κάποιος έναν δάσκαλο: «Πώς λεγόταν η µητέρα του Πριάµου;». Ο δάσκαλος βρέθηκε σε δυσκολία, αλλά έδωσε την απάντηση: «Εµείς πάντως, για να την τιµήσουµε, την λέµε κυρία».
Ένας φλύαρος κουρέας ρώτησε τον βασιλιά Αρχέλαο «πώς θέλεις να σε κουρέψω;» και ο βασιλιάς του απάντησε: «Σιωπηλός».
Μια μέρα ο Φωκίωνας διαφωνούσε όπως συνήθιζε άλλωστε µε όλους πάνω σε πολιτικά θέµατα. Εκείνη τη φορά όµως, όταν µίλησε στην Εκκλησία του Δήµου, όλοι ασπάστηκαν τις ιδέες του. Απορημένος γύρισε προς τους φίλους του και τους ρώτησε: «Μήπως είπα σήµερα κάποια ανοησία, χωρίς να το καταλάβω;»

ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΟΤΕΣ


Σοκ στην Τουρκία. Διέρρευσε στο διαδίκτυο μέρος της ομιλίας του πρώην αρχηγού των τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων Ισίκ Κοσάνερ, ο οποίος παραιτήθηκε πριν από λίγες εβδομάδες. Στο ντοκουμέντο ο Κοσάνερ μιλά σε αξιωματικούς και τονίζει τα τραγικά λάθη και τις γκάφες που κάνει ο τουρκικός στρατός στις μάχες με τo PKK.

Πάντως ο Κοσάνερ είναι καυστικός και για τους αξιωματικούς και κυρίως των μηχανοκίνητων μονάδωνö που τονίζει ότι υπάρχουν αξιωματικοί που μόλις γίνει μια μάχηö παρατούν τα όπλα τους και φεύγουν. « Όταν ο αρχηγός της ομάδας που έχω στείλει για επιχείρηση είναι ο πρώτος,που με την πρώτη σφαίρα που πέφτει αφήνει το όπλο και φεύγει , εμείς δεν μπορούμε να προχωρήσουμε. Σημαίνει πως εμείς δεν έχουμε κάνει την απαραίτητη εκπαίδευση… αν ο αρχηγός φεύγει είναι λογικό να πέφτει το μέτωπο. Εδώ ήρθαν δυο άτομα από απέναντι και μας πήραν ομήρους 30 άτομα.Ρεζίλι. Δεν είναι δυνατόν! Μετά το όπλο που άφησε ο αρχηγός μας το δείχνουν στο Κουρδικό τηλεοπτικό δίκτυο.».

Το γεγονός που ανέφερε ο Κοσάνερ, συνέβη το 2010 στην περιοχή Λίτζε της Νοτιοανατολικής Τουρκίας.Ο πρώην αρχηγός φέρεται να αποκαλύπτει πως τούρκοι στρατιώτες έχουν σκοτώσει κατά λάθος άτομα από τη δίκη τους μονάδα, καθώς νόμιζαν ότι ήταν Κούρδοι αντάρτες.

Ο Κοσάνερ επίσης αναφέρει πως δεν υπάρχει συντονισμός στον τουρκικό στρατό. «Γίνεται η σύγκρουση. Εδώ πολλές φορές ο αρχηγός πτήσης του Μη Επανδρωμένου Αεροσκάφους δεν συντονίστηκε με τον αρχηγό που έδινε μάχη στο μέτωπο.» Ο Κοσάνερ αναφέρεται στη μάχη του Χάντεπε ,όπου ο τουρκικός στρατός έχασε 7 άνδρες.

Ο πρώην τούρκος Επιτελάρχης τονίζει πως σε πολλά σημεία της επικράτειας ο στρατός έχει τοποθετήσει νάρκες τις οποίες δεν γνωρίζει όμως που βρίσκονται. “Eδω δεν έχουμε κρατήσει σημειώσεις για τις νάρκες που έχουν τοποθετηθεί στα σύνορα. Υπήρξε άνθρωπος που περνούσε από εκεί και τις πάτησε. Έχει τύχε,ι να καλέσω ειδική μονάδα για να τις καθαρίσει. Τώρα πως γίνεται να έχουν τοποθετηθεί πριν από 10-20 χρόνια και να μην γνωρίζουμε που βρίσκονται».

Τραγικό είναι πάντως πως στη γειτονική χώρα υπέκλεπταν και συνομιλία του αρχηγού των Τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων. Σύμφωνα με μερίδα του τουρκικού τύπου η συνομιλία του Κοσάνερ , έχει γίνει πριν από 13 μήνες στην πόλη Τούντζελι.

Ο ΚΥΡΙΟΣ ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΤΗΣ ΑΠΑΝΤΑ

ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΜΑΡΤΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΓΕΡΜΑΝΙΔΑ ΚΑΓΚΕΛΑΡΙΟ ΚΥΡΙΑ ΑΓΓΕΛΑ ΜΕΡΚΕΛ

Με αφορμή την πρόσφατη βαλκανική περιοδεία της Γερμανίδας Καγκελαρίου, κατά την οποία σε συνέντευξή της στην κροατική τηλεόραση αναφέρθηκε στην ΠΓΔΜ ως ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, θα ήθελα να την παρακαλέσω να λάβει υπ’ όψιν της τα ακόλουθα.

Ο αείμνηστος Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Καραμανλής, μιλώντας προ ετών στη Θεσσαλονίκη, τόνισε ότι «Μία Μακεδονία υπάρχει και αυτή είναι Ελληνική»
Ο Καθηγητής Ιστορίας του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης κ. Ρόμπιν Φολ, επ’ ευκαιρία της εν εξελίξει εκθέσεως στο εκεί Μουσείο Ashmolean, με τίτλο «Από τον Ηρακλή στον Μέγα Αλέξανδρο», τόνισε σε επίσημη συνέντευξή του, ότι όσοι ονομάζουν την ΠΓΔΜ Μακεδονία, είναι ανιστόρητοι.
Ελέχθη επίσης, ότι εάν ο πρώην Πρόεδρος των ΗΠΑ κ. Τζώρτζ Μπους ο νεότερος, έβλεπε την προαναφερόμενη Έκθεση, θα εντρέπετο που ονόμασε την ΠΓΔΜ ως Μακεδονία. Αλλά ο Αμερικανός Πρόεδρος δεν είναι Ιστορικός ούτε Αρχαιολόγος και ενδεχομένως παρασύρθηκε από κακούς συμβούλους.
Οι 15 ηγέτες της Ε.Ε. τον Ιούνιο του 1992 σε συνδιάσκεψη κορυφής στη Λισσαβώνα, αποφάσισαν ομόφωνα να αναγνωρίσουν την ΠΓΔΜ, υπό την προϋπόθεση ότι η ονομασία της δεν θα περιελάμβανε τη λέξη Μακεδονία. Το θέμα είχε τότε εγερθεί από τον Μακεδόνα Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας Κωνσταντίνο Καραμανλή, ο οποίος τόνιζε στην από 3-1-1992 συναφή επιστολή του ότι:
· Η αναγνώριση της αυτοαποκαλούμενης «Δημοκρατίας της Μακεδονίας» έχει θεμελιώδη σημασία γιά την Ελλάδα, κάτι το οποίο γνωρίζω καλύτερα από κάθε άλλο, διότι είμαι ο ίδιος μακεδόνας.
· Η Δημοκρατία αυτή ούτε εθνολογικά, ούτε ιστορικά έχει δικαίωμα να ονομάζεται Μακεδονία. Η εθνολογική σύνθεσή της αποτελείται κυρίως από Αλβανούς, Τούρκους, Σλάβους και Αθίγγανους, που ουδεμία σχέση έχουν με τους Μακεδόνες.
Είναι αδιανόητο, τόσα χρόνια μετά τη λήξη του Ψυχρού Πολέμου, να δίδεται ιστορική νομιμοποίηση στις σκοπιμότητες του Στάλιν και του Τίτο, οποίοι ονόμασαν την Νότια Γιουγκοσλαβία ως Μακεδονία, γιά να εξυπηρετήσουν βλέψεις εξόδου στο Αιγαίο και αποσπάσεως της Μακεδονίας από την Ελλάδα.

Νίκος Μάρτης
Πρώην Υπουργός

ΓΑΥΔΟΣ ΚΑΙ ΑΟΖ


Το θέμα της ΑΟΖ δεν αναδεικνύει μόνο την σημασία του Καστελλόριζου, αλλά κάθε ακριτικού νησιού της Ελλάδας. Μια από αυτές τις σημαντικές περιπτώσεις είναι και η Γαύδος. Με τη Γαύδο εμπλέκεται, φαινομενικά, μόνο και μόνο η Λιβύη, λόγω γεωγραφίας. Μόνο που στην πραγματικότητα η υπόθεση του Καστελλόριζου με την Τουρκία επηρεάζει και την υπόθεση της Γαύδου με την Λιβύη. Η ιδέα είναι απλή. Η παθητική στάση με το πρώτο θέμα έχει επιπτώσεις και στο δεύτερο.


Αφού η αμφισβήτηση προκαλεί την αμφισβήτηση του άλλου, θα μπορούσαμε να σκεφτούμε το πρόβλημα αντίστροφα και να αρχίσουμε την μελέτη του προβλήματος της Γαύδου, για να έχει επιπτώσεις σ' εκείνο του Καστελλόριζου. Διότι οι θέσεις της Τουρκίας και της Λιβύης δεν είναι απόλυτα συμμετρικές. Ενώ η Τουρκία είναι αρνητική με τα πάντα στο Αιγαίο, η Λιβύη αποδέχεται την ΑΟΖ της Κρήτης. Κατά συνέπεια, αν ακολουθήσουμε τη γενική στρατηγική μας μέσω της θεωρίας παιγνίων, δεν θα πρέπει να επικεντρωθούμε σε μία διπλωματική αντιπαράθεση και να ανοιχθούμε με τις χώρες που έχουν μία πιο θετική αντιμετώπιση προς εμάς.

Συνεπώς, η υπόθεση της Γαύδου προσφέρει περισσότερες δυνατότητες εξ αρχής. Επιπλέον, με τα ίδια δεδομένα όσον αφορά στη τάξη πραγμάτων στη Λιβύη, το έδαφος είναι πιο πρόσφορο για περισσότερες κινήσεις και μάλιστα πιο ευέλικτες. Διότι ακόμα κι αν υπάρχει μία ενδιάμεση κατάσταση, αυτή δεν είναι πια τόσο μονοκόμματη de facto και δεν μπορεί πλέον να είναι τόσο κάθετη.

Για όσους πιστεύουν ότι το θέμα της Γαύδου είναι ασήμαντο, αρκεί να αναρωτηθούν γιατί είναι σημαντικό για τη Λιβύη κι η απάντηση είναι απλή, αφορά και την περιοχή και το μέγεθος της περιοχής.

Η Γαύδος μπορεί να έχει έκταση μόνο 29 τετραγωνικά χιλιόμετρα και να βρίσκεται μόνο 26 ναυτικά μίλια νότια της χώρας των Σφακίων, κι όμως το δικό της απέραντο γαλάζιο προβληματίζει. Η εξήγηση δεν είναι δύσκολη. Η ΑΟΖ δεν αφορά αποκλειστικά το μήκος, λόγω των 200 ΝΜ, όπως νομίζουν οι περισσότεροι. Η ουσία της ΑΟΖ είναι το εμβαδόν. Έτσι, η συμβολή της Γαύδου, μέσω της μέσης γραμμής, δεν είναι μόνο τα μισά από τα 26 ΝΜ. Στην πραγματικότητα, πρόκειται για ένα ολόκληρο μέτωπο με αυτό το πάχος. Όταν ξέρουμε, λοιπόν, πόσο σημαντική είναι η πετρελαϊκή δραστηριότητα σε αυτήν την περιοχή, κατανοούμε απόλυτα το μέγεθος του προβλήματος. Αρκεί να υπενθυμίσουμε τη διαπραγμάτευση της Κύπρου με την Αίγυπτο, για να επινοήσουμε πρακτικά την αξία της μέσης γραμμής στον καθορισμό των συνόρων των ΑΟΖ.

Όλα αυτά τα στοιχεία αφορούν το πλαίσιο της υπόθεσης, αλλά δεν μπορούμε να εξετάσουμε το πεδίο δράσης, δίχως ν' αναφερθούμε στο πρόβλημα της οικονομικής δραστηριότητας. Όντως όλα αυτά τα στοιχεία δηλώνουν πόσο σημαντική πρέπει να είναι όχι μόνο η υποστήριξη της οικονομικής δραστηριότητας της Γαύδου, αλλά κι οι επενδύσεις που πρέπει να γίνουν σε αυτό το νησί.

Η συντήρηση μία φθίνουσας κατάστασης δεν επαρκεί. Για να έχει μέλλον το θέμα της ΑΟΖ και να είναι δυναμικό το πλαίσιο της διαπραγμάτευσης, πρέπει να επενδύσουμε στους ανθρώπους μας στη Γαύδο.

ΚΑΛΑ ΜΑΣ ΚΑΝΟΥΝ


Φωτιές άναψε στο Δήμο Αθηναίων δημοσίευμα σύμφωνα με το οποίο ο Δήμαρχος Αθηναίων κ. Γιώργος Καμίνης εισάγει καινά δαιμόνια στις παιδικές κατασκηνώσεις που διατηρεί ο δήμος στον Άγιο Ανδρέα

Αναστατωμένοι γονείς και εργαζόμενοι φέρονται να καταγγέλλουν πως με απόφαση του δημάρχου, η πρωινή προσευχή έπαψε να τελείται, προκαλώντας όπως είναι φυσικό, την έκπληξη όχι μόνο των γονιών αλλά και των ίδιων των παιδιών που φιλοξενούνταν εκεί. Και πώς να μην τους προκαλέσει έκπληξη, καθώς η καθημερινή προσευχή αποτελεί απαράβατο κανόνα στην κατασκήνωση από το 1952.

Άλλη μια εντολή του δημάρχου που ορκίστηκε με πολιτικό όρκο κατά την ανάληψη των καθηκόντων του, ήταν η κατάργηση της έπαρσης της ελληνικής σημαίας, η οποία συμπλήρωνε το τελετουργικό με την καθημερινή ανάκρουση του Εθνικού Ύμνου.

Το δημοσίευμα ανέφερε επίσης πως η μεγαλύτερη από τις πισίνες, η οποία χρησιμοποιούνταν τα προηγούμενα χρόνια από τα παιδιά για να παίζουν πόλο και να αθλούνται, τώρα πλέον χρησιμοποιείται μόνον από τον δήμαρχο και την οικογένειά του.

Η αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής και Αλληλεγγύης κ. Καλλιόπη Γιαννοπούλου η οποία είναι υπεύθυνη του τομέα των κατασκηνώσεων δήμου, έσπευσε να δώσει διευκρινήσεις για το δημοσίευμα. Η αντιδήμαρχος επεσήμανε πως τίποτα από τα καταγγελθέντα δεν ισχύει και δήλωσε πως η προσευχή πραγματοποιείται καθημερινά, όπως και η έπαρση σημαίας, ενώ και τον 15αύγουστο πραγματοποιήθηκε γιορτή με την καθιερωμένη αρτοκλασία.

Σε προηγούμενη επικοινωνία πάντως με την κατασκήνωση, σχετικά με τις καταγγελίες, δεν πήραμε απάντηση στο ερώτημα για το αν γίνεται όντως προσευχή και έπαρση σημαίας. Πληροφορίες αναφέρουν πως η διοίκηση του δήμου και της κατασκήνωσης ανέθεσαν σε μία υπάλληλο να πραγματοποιεί μόνη την έπαρση, ενώ, για να διασκεδαστούν οι εντυπώσεις, συνεχίζεται με τους τύπους η καθημερινή υποστολή της σημαίας.

Θα θέλαμε την προσωπική άποψη του κ. Καμίνη σχετικά με το θέμα. Άλλωστε μπορεί ο ίδιος να έχει δηλώσει ανοιχτά «άθεος», αλλά αυτό δεν σημαίνει πως έχει την εξουσία να επιβάλει τις απόψεις του σε παιδάκια 6-12 ετών.

Και αν όντως το δημοσίευμα είναι ψευδές και συκοφαντικό, όπως δηλώνει η κ. Γιαννοπούλου, γιατί δεν παρεμβαίνει ο κ. Καμίνης να το διαψεύσει και ο ίδιος;

ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥΡΚΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ



Με ένα κατάπτυστο δημοσίευμα της τουρκικής Todayszaman, που αποτελεί οχετό προπαγάνδας (και φυσικά παραπληροφόρησης), ξεκινά μία νέα επιχείρηση αναβαθμισμένων απαιτήσεων έναντι του Ελληνικού κράτους και της κυβέρνησης Παπανδρέου. Στόχος του δημοσιεύματος (και φυσικά του τουρκικού επεκτατισμού) και πάλι η Θράκη… Οι “Τούρκοι” της δυτικής Θράκης απαιτούν “αυτονομία” του “εκπαιδευτικού συστήματος τους”, είναι ο τίτλος του δημοσιεύματος της τουρκικής εφημερίδας.

Και αυτό το δημοσίευμα αποτελεί τον προάγγελο πιθανών εξελίξεων στον χώρο της εκπαίδευσης στην Ελλάδα και ιδιαίτερα στην Θράκη, αφού οι πρώτες νύξεις για ανεξάρτητη εκπαίδευση (σε όλα τα επίπεδα που μπορεί να υπάρξει εκπαίδευση) είχαν ζητήσει οι τουρκόφρονες της Θράκης μέσω των μουσουλμάνων βουλευτών (Νέας Δημοκρατίας και ΠΑΣΟΚ) της Θράκης. Την ίδια νύξη είχαν κάνει και άλλοι κύκλοι άμεσα εφαπτόμενοι με το τουρκικό προξενείο της Κομοτηνής.

Τί μέλλει γενέσθαι απέναντι σε αυτή τη νέα τουρκική πρόκληση; Και δεν είναι μόνο η “απαίτηση” που προβάλει η τουρκική εφημερίδα, αλλά είναι κυρίως τα ψεύδη που χρησιμοποιεί για να δικαιολογήσει το “αίτημα” των “τούρκων της Θράκης”, αφού τολμά να εμφανίσει την “τουρκική μειονότητα” (χρησιμοποιείται ο όρος “τουρκική”, που αποτελεί παράβαση της Συνθήκης της Λοζάνης και χαρακτηρίζεται άκρως επιθετική προς την Ελλάδα) με ποσοστό 67% επί του συνολικού πληθυσμού της Θράκης, ενώ στην πραγματικότητα το ποσοστό αυτό δεν ξεπερνά το 15%. Όμως, αυτό ακριβώς το προπαγανδιστικό ψέμα της τουρκικής εφημερίδας τοποθετεί και ενεργοποιεί μία προς χρήση “νάρκη” για το μέλλον (και για ζητήματα που αφορούν γενικά τους μουσουλμάνους της Θράκης).

Η ανεξάρτητη – αυτόνομη εκπαίδευση, αποτελεί -ίσως- το μείζον θέμα που απασχολεί τους τουρκόφρονες της Θράκης σήμερα. Ίσως, η κυβέρνηση του Γιώργου Παπανδρέου θα πρέπει να εστιάσει στην συγκεκριμένη αναβάθμιση απαιτήσεων – προκλήσεων των ανθρώπων της Άγκυρας, δεδομένου του καταγεγραμένου ιστορικού γεγονότος με το Αλβανικό Πανεπιστήμιο στο Κόσοβο, του οποίου η έναρξη λειτουργίας σηματοδότησε και την σύγκρουση Αλβανών – Σέρβων στην περιοχή…

ΖΗΤΟΥΝ ΑΦΟΡΙΣΜΟ


Τον αφορισμό του μητροπολίτη Θεσσαλονίκης Άνθιμου, ζητάει η μεγαλύτερη οργάνωση των Σκοπιανών των ΗΠΑ,
εξαιτίας των όσων δήλωσε για την πρόθεση των φιλσοκοπιανών της Φλώρινας να λειτουργήσουν ραδιοφωνικό σταθμό, που θα εκπέμπει προπαγανδιστικό πρόγραμμα.


Όπως ο ίδιος δήλωσε, εάν ο ραδιοφωνικός σταθμός αποκτήσει άδεια από τις ελληνικές αρχές, θα γεμίσει ένα λεωφορείο με νέους και θα πάει στη Φλώρινα για να τον κάνουν «γυαλιά καρφιά».

Με δηλώσεις του στο Kanal5 των Σκοπίων ο πρόεδρος της λεγόμενης «United Macedonia Diaspora» ζήτησε από τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο να αποσχηματίσει και να αφορίσει τον μητροπολίτη Θεσσαλονίκης Άνθιμο,
χαρακτηρίζοντας τον «επαίσχυντη ντροπή», λόγω των δηλώσεων του, κατά της πιθανής λειτουργίας φιλοσκοπιανού ραδιοφωνικού σταθμού στη Φλώρινα.

ΑΛΛΟΣ ΕΝΑΣ ΑΚΟΜΑ ΑΝΙΣΤΟΡΙΤΟΣ ΠΡΟΔΟΤΗΣ


«Στην Ελλάδα δεν υπάρχουν «Μακεδόνες» και κανείς δεν θα τους δώσει δικαιώματα αφού οι ίδιοι δεν αναγνωρίζουν τον εαυτό τους ως τέτοιους. Αφού όμως, η Ελλάδα, επιδιώκει για την εφαρμογή των δικαιωμάτων των μειονοτήτων της στις γειτονικές χώρες, είναι υποχρεωμένη και η ίδια να δώσει τα ίδια δικαιώματα στις μειονότητες που ζουν στην Ελλάδα», τόνισε ο Παναγιώτης Δημητράς ο οποίος ήταν καλεσμένος στην Αυστραλία από τους Σλάβους των Σκοπίων. Ο Δημητράς, ως εκπρόσωπος της ελληνικής επιτροπής του Ελσίνκι , ισχυριζόμενος ότι παλεύει για τα δικαιώματα των μειονοτήτων στην Ελλάδα θα συνεχίσει: «Βρίσκομαι στην ευχάριστη θέση να πω ότι θα συνεργαστώ με το κόμμα «Ουράνιο Τόξο» επειδή έχει επιλέξει το σωστό δρόμο για να δουλέψει. Το γραφείο μας είναι ανοικτό και θα παράσχει κάθε βοήθεια προς το κόμμα αυτό γιατί κινείται προς την σωστή κατεύθυνση», είπε ο Παναγιώτης Δημητράς.



Οι θέσεις αυτές, του Παναγιώτη Δημητρά, προκάλεσαν δυσφορία στους παρευρισκόμενους Έλληνες Ομογενείς και με «επικεφαλής τον Μπαρμπάτος προσπάθησαν να τον εκφοβίσουν με αποτέλεσμα να διακοπεί η διάλεξή του και όλα τα μέλη του ελληνικού συμβουλίου του Ελσίνκι, να απομακρυνθούν με συνοδεία την ασφάλεια του Πανεπιστημίου», αναφέρει χαρακτηριστικά το σκοπιανό κανάλι.

ΚΑΙ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΜΕ ΤΑ ΣΚΟΠΙΑ


Οι προκλήσεις των Σκοπιανών βρίσκουν τώρα υποστήριξη και από τους Τούρκους.

Η τουρκική εταιρεία TAV, που διαχειρίζεται από πέρσι το αεροδρόμιο των Σκοπίων, έστησε άγαλμα – προτομή του Μεγάλου Αλεξάνδρου, ύψους 1,5 μέτρου, στο νέο κτίριο του αεροδρομίου των Σκοπίων που ονομάζεται από το 2006 αεροδρόμιο «Μέγας Αλέξανδρος».

Ο επικεφαλής της τουρκικής εταιρείας TAV στην ΠΓΔΜ Μουράτ Όρνεκολ δήλωσε: «Το υπουργείο Μεταφορών επέλεξε και ενέκρινε το νέο άγαλμα, το οποίο είναι το δώρο της εταιρείας μας για το νέο αεροδρόμιο».

120 ΗΜΕΡΕΣ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΧΡΕΟΚΟΠΙΑ;


Βόμβα από την Κίνα έριξε ο κορυφαίος οίκος αξιολόγησης παγκοσμίως, η Standard & Poor’s, κατά της Ελλάδας, προβλέποντας ολική χρεοκοπία μέχρι το τέλος του 2011: «Η Ελλάδα θα οδηγηθεί σε χρεοκοπία μέχρι το τέλος του 2011″, σύμφωνα με το σημαίνον στέλεχος της Standard & Poor’s, Ντέιβιντ Μπιρς, σε δηλώσεις που έκανε την Δευτέρα στο Πεκίνο.

Η ολική χρεοκοπία της χώρα τους επόμενους τέσσερις μήνες θεωρείται απόρροια της πλήρους αδυναμίας της οικονομίας να επιστρέψει σε αναπτυξιακή τροχιά, του εκτροχιασμού των ελλειμμάτων και της κατάρρευσης της εσωτερικής κατανάλωσης. Ταυτοχρόνως προέβλεψε και έξοδο από το ευρώ.

Φαίνεται ότι η S&P θεωρεί ότι δεν θα γίνει πράξη και το πακέτο των Βρυξελλών, αφού σε διαφορετική περίπτωση, τόσο σύντομη χρεοκοπία είναι ανεξήγητη.

Η S&P έχει δημοσιεύσει στο παρελθόν ότι η Ελλάδα θα οδηγηθεί σε μερική χρεοκοπία, πράγμα που συνέβη, όταν οι Ευρωπαίοι αξιωματούχοι προωθήσουν το σχέδιο για την αναδιάταξη του ελληνικού χρέους με τη συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα και τώρα επιβεβαιώνεται αυτή η πρόβλεψη τόνισε ο αξιωματούχος της S&P.

Ο Ντ. Μπιρς είχε εκτιμήσει, από τον προηγούμενο μήνα, ότι η ελληνική πτώχευση είναι αναπόφευκτη, όπως και η έξοδος της χώρας από το ευρώ, αλλά δεν το είχε ρποσδιορίσει χρονικά. Το ότι «βλέπει» ολική χρεοκοπία τους επόμενους τέσσερις μήνες, μπορεί να αποβεί καταστροφικό, αφού η S&P σπάνια διαψεύδεται, μη διστάζοντας να υποβαθμίσει και την οικονομία των ΗΠΑ.

Για την πρόσφατη υποβάθμιση των ΗΠΑ, ο αξιωματούχος του οίκου αξιολόγησης τόνισε ότι «δεν υπάρχει κανένα λάθος στην αξιολόγηση», ενώ αναφέρθηκε και σε άλλες οικονομίες όπως η Κίνα, λέγοντας ότι η γήρανση του πληθυσμού σε συνδυασμό με τα δημοσιονομικά προβλήματα ενδέχεται να οδηγήσουν σε νέες υποβαθμίσεις των αξιολογήσεων ανεπτυγμένων οικονομιών

ΔΙΕΔΩΣΕ ΤΟ

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More