Την τραγική κατάσταση στην οποία βρίσκονται τα σχολεία στη Γερμανία αποτυπώνει ρεπορτάζ του γερμανικού καναλιού Spiegel TV. Αυτό που προκύπτει ως συμπέρασμα είναι η παντελής αδυναμία των παιδιών των μεταναστών να προσαρμοστούν και στη συνέχεια να ενσωματωθούν στη γερμανική κοινωνία. Είναι τελικά κάτι που ούτε τα ίδια τα παιδιά των μεταναστών επιθυμούν και ούτε και οι Γερμανοί θεωρούν πια πιθανό. Στην αρχή του ρεπορτάζ φαίνεται μια ομάδα παιδιών μεταναστών να κτυπούν ένα άλλο παιδί για του πάρουν το κινητό τηλέφωνο –σκηνές οι οποίες διαδραματίζονται και στην Ελλάδα σε μεγάλη συχνότητα- Χαρακτηριστική είναι η κατάσταση που επικρατεί στο σχολείο Rutli στο Neukölln το 8ο διαμέρισμα του Βερολίνου - όπου οι μαθητές μετανάστες είναι το 83% του μαθητικού πληθυσμού- οι καθηγητές έγραψαν ένα απεγνωσμένο γράμμα στο τοπικό δημοτικό συμβούλιο όπου μεταξύ άλλων ανέφερε: «Η στάση των παιδιών των μεταναστών μέσα στις τάξεις είναι χαρακτηριστική της απαξίωξης για την εκπαίδευση και της απάνθρωπης στάσης που τηρούν. Η επανάληψη της στάσης αυτής γίνεται πρότυπο και για τους υπόλοιπους μαθητές. Είμαστε αβοήθητοι». Στο ίδιο σχολείο η διευθύντρια του σχολείου βρίσκεται στο νοσοκομείο ύστερα από ξυλοδαρμό. Το κλίμα αυτό της τρομοκρατίας όπως επιβεβαιώνει και ένας μαθητής είναι διαδεδομένο, καθώς καθηγητές γίνονται συχνά θύματα ξυλοδαρμού., Σε απόπειρα του ρεπόρτερ του γερμανικού καναλιού να πάρει συνέντευξη από ένα καθηγητή ο τελευταίος του δείχνει μια εντολή που είχε λάβει από τον σχολικό επιθεωρητή όπου του απαγορεύεται να μιλήσει. Δεν είναι όμως μόνο η κατάσταση στο συγκεκριμένο σχολείο η οποία περιγράφεται ως τραγική. Και σε άλλα σχολεία στην ημερήσια διάταξη είναι οι ξυλοδαρμοί και ληστείες από τους μετανάστες μαθητές, διαμορφώνοντας ένα σκηνικό το οποίο σύντομα, εάν δεν συμβαίνει ήδη θα βιώσουμε και στην Ελλάδα. Κατά τα άλλα και σύμφωνα με την ντιρεκτίβα του υπουργού δικαιοσύνης η Ελλάδα βρίσκεται σε μια μετάβαση προς μια «πολιτισμική πολύ» κοινωνία. Τέτοιες δηλώσεις αν όχι τίποτα άλλο, αποδεικνύουν την παντελή άγνοια της πραγματικότητας έτσι όπως διαμορφώνεται σταδιακά.
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου