Μπορεί τον Οκτώβριο του 2010 η υφυπουργός Παιδείας, Εύη Χριστοφιλοπούλου, να δήλωνε ότι «στόχος είναι η αναβάθμιση της διδασκαλίας της Ιστορίας» και ο επίσης υφυπουργός, Γιάννης Πανάρετος, ότι «είμαστε περήφανοι για την Ιστορία μας και γι’ αυτό θα παραμείνει κεντρικό αντικείμενο στην εκπαίδευση των Ελλήνων μαθητών», ωστόσο οι ενέργειες του υπουργείου βρίσκονται ακριβώς στην αντίθετη κατεύθυνση.
Το μάθημα της Ιστορίας αφαιρείται από τον κορμό της υποχρεωτικής διδασκαλίας στη Β΄ και Γ΄ Λυκείου και θα είναι επιλογής, ενώ θα εντάσσεται σε μία ομάδα μαθημάτων κάτω από την ονομασία «Αρχαιογνωσία», με τη διδασκαλία του να περιορίζεται στην «Αρχαία Ιστορία» και την «Ιστορία των ιδεών».
Η ιστορία της Ευρώπης θα ενταχθεί στην ομάδα των Κοινωνικών Επιστημών, ενώ η Νεότερη Ιστορία δεν υπάρχει καν στο πρόγραμμα. Όσον αφορά την πρώτη λυκείου, η ιστορία θα παραμείνει υποχρεωτικό μάθημα με 3 ώρες διδασκαλίας την εβδομάδα.
Οι εν λόγω αλλαγές βρίσκονται στην τελική πρόταση του υπουργείου Παιδείας για τις αλλαγές στο Νέο Λύκειο. Η βαθιά γνώση της μητρικής γλώσσας, το υψηλό επίπεδο στα αγγλικά, η κυριαρχία των μαθημάτων επιλογής έναντι των υποχρεωτικών και η εισαγωγή της τέχνης και του πολιτισμού στο πρόγραμμα με την ταυτόχρονη αλλαγή του μοντέλου διδασκαλίας είναι αυτά στα οποία στοχεύει το υπουργείο για το Νέο Λύκειο.
Σύμφωνα με την πρόταση, μειώνεται ο αριθμός γνωστικών αντικειμένων, αλλά αυξάνονται οι διδακτικές ώρες. Στην Α΄ Λυκείου από 32 σε 34, στη Β΄ Λυκείου από 34 σε 35 και στην Γ΄ Λυκείου από 31 σε 33. Σε μάθημα επιλογής μετατρέπονται και τα Θρησκευτικά, ενώ η Πληροφορική δεν θα υπάρχει, αφού οι Νέες Τεχνολογίες θα διδάσκονται καθ' όλη τη διάρκεια του σχολικού βίου.
Οι προτάσεις της Επιτροπής:
- Αύξηση των ωρών διδασκαλίας της Γλώσσας και της Λογοτεχνίας κατά 2 ώρες.
- Ενίσχυση της αγγλικής, υποχρεωτική και στις 3 τάξεις του Λυκείου 3 ώρες την εβδομάδα.
- Μείωση του αριθμού των γνωστικών αντικειμένων τα οποία εντάσσονται σε ομάδες μαθημάτων με βάση το περιεχόμενό τους.
- Καθιέρωση περισσότερων μαθημάτων επιλογής και λιγότερων υποχρεωτικών στη Β΄ και Γ΄ Λυκείου.
- Την εισαγωγή δύο επιπέδων στη διδασκαλία ορισμένων μαθημάτων. Το βασικό και το υψηλό ανάλογα με τις δυνατότητες του μαθητή.
- Την εισαγωγή νέων μαθημάτων με τον τίτλο «Τέχνη και πολιτισμός» καθώς επίσης των «Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών».
- Αύξηση των επιλογών στις ξένες γλώσσες
- Εισαγωγή των Νέων Τεχνολογιών σε όλη τη διάρκεια του μαθητικού βίου
- Ριζική αλλαγή του μοντέλου διδασκαλίας με την εφαρμογή της συνεργατικής μεθόδου.
- Εισαγωγή της ερευνητικής εργασίας την οποία θα κάνει ο μαθητής σε συνεργασία με κάποιον καθηγητή. Η εργασία θα είναι ελεύθερης θεματικής και θα πραγματοποιείται με συγκεκριμένη διαδικασία.
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου