ΕΛΛΑΔΑ

Τετάρτη 12 Ιανουαρίου 2011

ΠΟΛΛΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΑ



Τα περί “ανεξαρτησίας” της Κρήτης (γράφει η Δέσποινα Δημότση)

Τα εθνικά μας άλυτα «προβλήματα» είναι και πολλά και γνωστά. Αυτό που παραμένει άγνωστο είναι συνήθως το όποιο πρόβλημα που «εκκολάπτεται» για να κάνει δυναμική την παρουσία του στα επόμενα χρόνια. Ένα από αυτά είναι και …η «ανεξαρτησία» της Κρήτης. Κάποιοι προσπαθούν να βρουν πρόσφορο έδαφος για να δημιουργήσουν προβλήματα και στην Μεγαλόνησο της Ελλάδος. Και μην ξεχνάμε πως από τον περασμένο αιώνα όλα τα παρόμοια θέματα που δημιουργήθηκαν με ονομασίες ή εδάφη όλα κατέληξαν σε μεγάλα εθνικά θέματα. Είναι πολλές οι περιοχές της Ελλάδος που από τον 20ο αιώνα αμφισβητούνται με κοινό παρονομαστή την Ελληνικότητα τους.

Το 2012, λοιπόν, δεν θα είναι μόνο το έτος με τα σενάρια περί του τέλους του κόσμου αλλά και στα εθνικά μας θέματα θα δημιουργηθεί το ερώτημα αν το διαμέρισμα της Κρήτης είναι Ελλάδα ή όχι. Και για όλα αυτά το «πάτημα» θα είναι η συνθήκη του Λονδίνου του Φεβρουαρίου 1913 που σύμφωνα με την οποία μετά το τέλος των Βαλκανικών πολέμων, η Κρήτη ενώθηκε με την Ελλάδα!


Σε κάποιους μπορεί να φανεί λίγο τραβηγμένο αλλά δεν είναι καθόλου, διότι ήδη τα τελευταία χρόνια υπάρχουν κάποιες «κινήσεις» για το θέμα από διάφορες ιστοσελίδες, οι οποίες (ευτυχώς) δεν έχουν πολλούς υποστηριχτές διότι η πλειοψηφία είναι λογικά σκεπτόμενοι άνθρωποι. Και πώς να μην είναι όταν οι περίφημες ανεξαρτησίες είναι πολλές εντός και εκτός Ελλάδος; Αυτόνομη Κύπρος, Κόσσοβο, Μαυροβούνιο, Σκόπια (δεν μου επιτρέπω να το γράψω Μακεδονία έστω και σε εισαγωγικά) κτλ.


Όλα αυτά δεν είναι τυχαία γεγονότα εφόσον οι διαμελισμοί συγκεκριμένων κρατών «βολεύουν» κάποιους να κάνουν τις «δουλειές» τους. Ένα πολύ ισχυρό παράδειγμα είναι το άρθρο περί Ελληνικότητας της Κρήτης από την αρχαία εποχή. Όλα αυτά τα πρωτοφανή και προκλητικά εκτυλίχθηκαν στην παρουσίαση της έκδοσης «Κρητών Επιχειρείν» το καλοκαίρι του 2009, όταν η Μεταξία Τσιποπούλου διευθύντρια Εθνικού Αρχείου Μνημείων του υπουργείου Πολιτισμού, αμφισβήτησε την Ελληνικότητα της Κρήτης ισχυριζόμενη ότι οι αρχαίοι Κρήτες ήταν σημιτικό φύλο δηλώνοντας «είτε αρέσει είτε δεν αρέσει σε κάποιους οι Μινωίτες ήταν σημιτικό φύλο»!!!!


Τι άλλο θα ακούσουμε από το Υπουργείου Πολιτισμού; Παραποιούν όχι μόνο την ιστορία σε κάθε τους ευκαιρία, αλλά και επιμένουν να μας «βαπτίζουν» κάθε φορά και απογόνους άλλων λαών, είτε αυτοί λέγονται Ινδοευρωπαίοι είτε Σημίτες.


Δημιουργείται το ερώτημα γιατί την Κρήτη, γιατί την «διάλεξαν». Βεβαίως δεν έχει απομείνει και κάτι που να μην διεκδικείται στην χώρα μας εκτός της Πελοποννήσου και της Στερεάς Ελλάδας, όλα τα υπόλοιπα διεκδικούνται άτυπα ή μη. Η Κρήτη από τα αρχαία χρόνια ήταν από τις πρώτες περιοχές που είχαν αναπτύξει πολιτισμό, τον περίφημο Μινωικό ο οποίος χρονολογείται από το 3.500 π.Χ (Πρωτομινωική περίοδος).


Η Κνωσός και η Φαιστός πρωτοστάτησαν στον πολιτισμό αλλά και στους Ελληνικούς πολέμους από την αρχαιότητα μέχρι και τον προηγούμενο αιώνα. Σε πολλούς πολέμους οι Κρήτες ήταν από τους τελευταίους που πολεμούσαν ενώ άλλες περιοχές είχαν ήδη κατακτηθεί! Αλλά δεν είναι μόνο ο πολιτισμός και η παλικαριά των Κρητών, αλλά και η γεωγραφική θέση της Κρήτης που «βολεύει» κάποιους να την «βάλουν στο τρυπάκι» περί ανεξαρτησίας της. Σταυροδρόμι ηπείρων με πολύ εύφορο κλίμα είναι η Μεγαλόνησος και η περιοχή που συμβάλλει πιο θετικά από όλες τις υπόλοιπες στην οικονομία της χώρας.


Δίνει τα μεγαλύτερα και πιο θετικά νούμερα ενώ αντιθέτως παίρνει από τις πιο λίγες επιχορηγήσεις και κονδύλια! Ίσως να μην χρηματοδοτείται επίτηδες από το κράτος, όλα παίζουν τον ρόλο τους, τίποτα δεν γίνεται τυχαία ιδιαίτερα σε «λεπτά» θέματα! Δεν μπορούμε να τα αμφισβητούμε όλα, και αρχαίες πηγές και ευρήματα, εκτός και αν σκαρφιστούν να… «βρουν» ξαφνικά νέα ευρήματα που τους «βολεύουν», είναι για όλα ικανοί.


Οι «σπουδαγμένοι» και «έμπειροι» αρχαιολόγοι καλό θα είναι να κάνουν μια ταχεία επανάληψη σε αυτά που είναι δεδομένα για τον κλάδο τους ή απλά ας δώσουν την θέση τους σε γνώστες ιστορίας. Ο Πλάτωνας είναι ξεκάθαρος σε ότι λέει : «Η φιλοσοφία είναι παλαιότατη μεταξύ των Ελλήνων και περισσότερο στους Κρήτες και στους Λακεδαιμόνιους…», «Θα ‘πρεπε να πεις: Ξένε, δεν είναι τυχαίο που οι νόμοι της Κρήτης έχουν τόσο μεγάλη φήμη σε ολόκληρο τον Ελληνικό κόσμο» αλλά και περισσότερο στον παρακάτω διάλογο:


ΣΩΚΡΑΤΗΣ: Ποιος από τους παλαιούς βασιλείς λέγεται ότι υπήρξε καλός νομοθέτης, του οποίου οι νόμοι διασώζονται ακόμα και σήμερα, επειδή είναι θεϊκοί;

ΕΤΑΙΡΟΣ: Δεν μου έρχεται στον νου.

ΣΩΚΡΑΤΗΣ: Δεν ξέρεις ποιοι Έλληνες έχουν τους παλιότερους νόμους;

ΕΤΑΙΡΟΣ: Μήπως εννοείς τους Λακεδαιμονίους και το νομοθέτη Λυκούργο;

ΣΩΚΡΑΤΗΣ: Αλλά και αυτοί οι νόμοι σε καμία περίπτωση δεν υπάρχουν περισσότερο από τριακόσια χρόνια ή κάτι περισσότερο. Αλλά και οι καλύτεροι από τους νόμους τούτους από πού ήρθαν; Ξέρεις;

ΕΤΑΙΡΟΣ: Λένε από την Κρήτη.

ΣΩΚΡΑΤΗΣ: Αυτοί λοιπόν, οι Κρήτες, έχουν τους πιο παλιούς νόμους απ’ όλους τους Έλληνες; («Ουκούν ούτοι, οι Κρήτες, παλαιοτάτοις νόμοις χρώνται των Ελλήνων»)

ΕΤΑΙΡΟΣ: Ναι.

ΣΩΚΡΑΤΗΣ: Ξέρεις ποιοι ήταν οι άξιοι βασιλείς τους; Ο Μίνωας και ο Ραδάμανθυς, γιοι του Δία και της Ευρώπης, δικοί τους είναι οι νόμοι.

Χαρά Μαστροχώστα

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου

ΔΙΕΔΩΣΕ ΤΟ

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More