Επιχειρησιακή σύμβαση στα μέσα μεταφοράς Ανατροπή στις εργασιακές σχέσεις- Οι εργαζόμενοι θα κληθούν σε διαπραγμάτευση από μηδενική βάση
Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, οι εργαζόμενοι των μέσων μαζικής μεταφοράς θα κληθούν σε διαπραγμάτευση από μηδενική βάση για τον καθορισμό της εν λόγω επιχειρησιακής σύμβασης, ενώ με τη λήξη της διαπραγμάτευσης κάθε άλλη σύμβαση ή κανονισμός που ίσχυε έως σήμερα θα καταργηθεί.
Μάλιστα, όπως πληροφορείται «Το Βήμα», σε περίπτωση που οι διαπραγματεύσεις δεν καρποφορήσουν, αλλά καταρρεύσουν, το μισθολόγιο των υπαλλήλων των μεταφορικών ΔΕΚΟ θα αποφασιστεί με νόμο! Αλλωστε οι ποσοτικοί στόχοι της κυβέρνησης έχουν ήδη τεθεί, καθώς προβλέπουν περικοπή των δευτερευουσών αποδοχών στο 10% των τακτικών αποδοχών. Επίσης, σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, ώσπου να καταρτιστεί επιχειρησιακή σύμβαση δεν θα επιτρέπεται η προσφυγή στον Οργανισμό Διαμεσολάβησης και Διαιτησίας.
Ουσιαστικά, όπως εκτιμάται, πρόκειται περί ενός μοντέλου... κομμένου και ραμμένου στα μέτρα της τρόικας και, αν και εφόσον η εφαρμογή του περάσει, ενδέχεται να αποτελέσει συνολικό «μοντέλο» για όλες τις επιχειρήσεις στις οποίες συμμετέχει το Δημόσιο.
Επίσης, όπως έχει επισημανθεί από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, το εν λόγω νομοσχέδιο προβλέπει μετατάξεις εκατοντάδων υπαλλήλων, οι οποίες θα πραγματοποιηθούν σε δύο φάσεις. Στην πρώτη, η οποία θα λάβει χώρα εντός του ερχόμενου διαστήματος, περίπου 1.500 εργαζόμενοι θα περάσουν σε άλλους φορείς του Δημοσίου, τους οποίους θα υποδείξει το υπουργείο Εσωτερικών. Σε δεύτερη φάση θα επαναληφθεί η ίδια διαδικασία, όταν ολοκληρωθεί η συγχώνευση των συγκοινωνιακών φορέων, με τη μετάταξη υπαλλήλων που θα κριθούν υπεράριθμοι. Εκτός από τα εργασιακά και τα μισθολογικά, τα οποία αποτελούν και το μήλον της Εριδος μεταξύ των εργαζομένων των αστικών συγκοινωνιών και του υπουργείου Υποδομών, το νομοσχέδιο για την εξυγίανση και αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών εισηγείται μια σειρά από μέτρα για τον εξορθολογισμό του μεταφορικού συστήματος της Αθήνας, όπως άλλωστε έχει εξαγγείλει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου.
Επίσης, το νομοσχέδιο θα θεσπίσει το λεγόμενο «Σύμφωνο Ευθύνης», το οποίο θα επιβάλει τριμηνιαίο οικονομικό έλεγχο στις μεταφορικές ΔΕΚΟ από ορκωτούς ελεγκτές και σε περίπτωση απόκλισης από το εγκεκριμένο επιχειρησιακό τους σχέδιο, θα συγκροτείται νέο business plan, ενώ θα υφίστανται κυρώσεις οι διοικήσεις των φορέων.
Μάλιστα το επιχειρησιακό πρόγραμμα του ενοποιημένου ΟΑΣΑ θα εγκρίνεται από την αρμόδια για τις ΔΕΚΟ διυπουργική επιτροπή, η κρατική επιχορήγηση θα δίνεται βάσει συγκεκριμένων δεικτών αποδοτικότητας, ενώ πρόθεση του υπουργείου είναι το μεταφορικό έργο των συγκοινωνιών να εκτελείται κατόπιν σύμβασης.
Ακόμη, όπως έχει προαναγγείλει το υπουργείο Υποδομών, οι μεταφορικές ΔΕΚΟ θα «καθαρίσουν» από τα χρέη και τα ελλείμματά τους, τα οποία θα περάσουν στο δημόσιο ταμείο. Παράλληλα, ωστόσο, θα τεθεί ένα όριο στην επιδότησή τους από το κράτος, καθώς αυτή δεν θα ξεπερνά το 40% του λειτουργικού τους κόστους. Πρόκειται για μια ελληνικού τύπου αντιγραφή του πολωνικού Συντάγματος, το οποίο προβλέπει έκπτωση των προϋπολογισμών που ανεβάζουν το έλλειμμα της κεντρικής κυβέρνησης στο 60%! Το πλάνο του υπουργείου Υποδομών για την αύξηση των εσόδων των μεταφορικών ΔΕΚΟ προβλέπει, πέρα από τις αυξήσεις των εισιτηρίων που έρχονται, εκμετάλλευση της ακίνητης περιουσίας, αλλά και της υποδομής των συγκοινωνιακών εταιρειών, καθώς και ευρύτερες συνεργασίες με τον ιδιωτικό τομέα, όπως π.χ. οι συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ).
Σε δύο εταιρείες
Π ρόθεση του υπουργείου Υποδομών είναι να συμμαζέψει τα ελλείμματα των αστικών συγκοινωνιών μέσα από την ενοποίηση των μέσων μαζικής μεταφοράς σε δύο εταιρείες, οι οποίες θα λειτουργούν υπό τη σκέπη του ΟΑΣΑ, ο οποίος με τη σειρά του θα ασκεί καθήκοντα μητροπολιτικού φορέα. Μάλιστα, η αρμοδιότητά του θα επεκταθεί τόσο προς τους ΟΤΑ που λειτουργούν μεταφορικές υπηρεσίες όσο και προς τα ΚΤΕΛ Αττικής, ενώ θα συνεργάζεται στενά και με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τον προαστιακό σιδηρόδρομο. Ουσιαστικά θα πρόκειται για τον κεντρικό φορέα χάραξης μεταφορικής πολιτικής της Αττικής στα πρότυπα όσων ισχύουν στις μητροπόλεις της Ευρώπης.
Επιπλέον, όπως έχει επισημανθεί από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου, τα οδικά μέσα, δηλαδή η ΕΘΕΛ και τα ΗΛΠΑΠ, θα συγχωνευθούν σε μία κοινή εταιρεία διαχείρισης, ενώ το μετρό, το τραμ και οι ΗΣΑΠ θα ενοποιηθούν σε επιχείρηση μέσων σταθερής τροχιάς.
http://www.tovima.gr
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου