Μπορεί η σύγχρονη Ελλάδα να βρίσκεται στο στόχαστρο της κριτικής των Γερμανών, δεν ισχύει όμως το ίδιο με την ελληνική αρχαιότητα, που χαίρει πάντοτε εκτίμησης και θαυμασμού από τη γερμανική κοινή γνώμη. Aίσθηση προκάλεσε στο ακροατήριο το εορταστικό κλίμα των εγκαινίων της πρωτότυπης έκθεσης «Οι αθάνατοι Θεοί της Ελλάδας» στη Γλυπτοθήκη του Μονάχου, που έλαβε χώρα την Πέμπτη κατ' εξαίρεση στον υπαίθριο χώρο μεταξύ της Γλυπτοθήκης και του Μουσείου Αγγείων.
«Στα σκαλιά του Μουσείου είχε τοποθετηθεί ένα πελώριο άγαλμα της Θεάς Αθηνάς, που με τα πελώρια μάτια της και το δόρυ δέσποζε σε όλη την πλατεία», περιγράφει ο Πρωτοπρεσβύτερος, κ. Απόστολος Μαλαμούσης, που παρευρέθη στην εκδήλωση.
Στις ατασθαλίες και τις ερωτικές περιπέτειες θεών και θνητών, αλλά και στους μυθικούς ήρωες της αρχαιότητας, που έδωσαν έμπνευση στην παγκόσμια λογοτεχνία, αναφέρθηκε στον λόγο του ο διευθυντής των Μουσείων, κ. Φλόριαν Κνάους.
«Αν κάποτε το σύνθημα ήταν "να φύγουν οι Θεοί από τη ζωή των ανθρώπων", με τη σημερινή έκθεση το σύνθημα αντιστρέφεται "να έλθουν πάλι οι Θεοί στη ζωή των ανθρώπων"» κατέληξε ο κ. Κνάους.
Εν συνεχεία, προλόγισε ο Βαυαρός υπουργός Επιστημών, Ερεύνης και Τέχνης, δρ Βόλφγκανγκ Χόιμπς με προφανή διάθεση σύσφιγξης των σχέσεων των δύο λαών. «Πατέρα Απόστολε» είπε ο υπουργός απευθυνόμενος στον Πρωτοπρεσβύτερο «σου δίνω την εξουσιοδότηση σε λίγες μέρες που θα είσαι στην Ελλάδα να μεταφέρεις στους συμπατριώτες σου την αμέριστη φιλία, εκτίμηση και αγάπη ημών των Βαυαρών για τους Ελληνες. Με τη σημερινή μεγαλοπρεπή έκθεση τιμούμε τον ελληνικό πολιτισμό, που θεωρούμε αιώνιο και πνευματική βάση του πολιτισμού μας».
Η εν λόγω ρήση του υπουργού, που θεωρείται φιλέλλην και η σύζυγός του μιλάει ελληνικά, συγκίνησε και ενθουσίασε το ακροατήριο, που αποτελείτο και από Ελληνες του Μονάχου.
Το πολυσχιδές υλικό της έκθεσης, που θα διαρκέσει ώς τον Ιούλιο του 2013, περιλαμβάνει εκθέματα που αφορούν τόσο τους δώδεκα θεούς του Ολύμπου όσο και τις θεότητες που προϋπήρχαν στον ελλαδικό χώρο.
Ο επισκέπτης έχει τη δυνατότητα να παρακολουθήσει την εξέλιξη της πολυθεΐας στον χωροχρόνο έως την εποχή της επικράτησης του χριστιανισμού.
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου