Περί ευρωπαϊκής αλληλεγγύης
Του Σάββα Καλεντερίδη
Τη στιγμή που η οικονομική κρίση βρίσκεται σε εξέλιξη σε τρεις χώρες της Ε.Ε. (μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα) και δοκιμάζει τα όρια της ευρωπαϊκής αλληλεγγύης, τη στιγμή που η τουρκική επιθετικότητα εναντίον της Ελλάδος τείνει να λάβει τη μορφή ολοκληρωτικής αμφισβήτησης των συνόρων αλλά και της ύπαρξής μας ως ανεξάρτητης χώρας, και τη στιγμή που η επιθετικότητα αυτή εκφράζεται τις περισσότερες φορές μέσω της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας, εμφανίζεται στο προσκήνιο μια άλλη μορφή ευρωπαϊκής αλληλεγγύης, όχι προς μια χώρα μέλος της Ε.Ε., αλλά προς την Τουρκία!
Ενώ οι ΗΠΑ αρνούνται παραχωρήσουν τους πηγαίους κωδικούς του πολεμικού αεροσκάφους 4ης γενιάς F35, στην παραγωγή του οποίου δήλωσε συμμετοχή και η Τουρκία, το κονσόρτσιουμ που κατασκευάζει το ευρωπαϊκό πολεμικό αεροσκάφος τέταρτης γενιάς Eurofighter, με σκοπό να δελεάσει την Τουρκία και να συμμετέχει στο πρόγραμμα παραγωγής, προβαίνει σε πρωτοφανείς προσφορές-υποχωρήσεις, που όχι μόνο είναι δυνατόν να θέσουν σε κίνδυνο την ισορροπία δυνάμεων και την ασφάλεια στην περιοχή του Αιγαίου, της ΝΑ Μεσογείου και της Μέσης Ανατολής, αλλά είναι δυνατόν να θέσουν σε κίνδυνο την ασφάλεια και της ίδιας της Ευρώπης. Να εξηγήσουμε γιατί.
Η Τουρκία, ζαλισμένη από το νεοοθωμανικό όνειρο, έχει καταστήσει "εθνικό-νεοοθωμανικό στοίχημα" την απόκτηση υψηλής τεχνολογίας και -δι' αυτής- ισχυρής αμυντικής βιομηχανίας, μέσω της οποίας θα καταστεί όχι απλά περιφερειακή αλλά παγκόσμια δύναμη. Αιχμή του δόρατος στο σχέδιο απόκτησης υψηλής τεχνολογίας και ανάπτυξης ισχυρής και βιώσιμης αμυντικής βιομηχανίας, είναι η αεροναυπηγική βιομηχανία της Τουρκίας και ο στόχος για την κατασκευή τουρκικού μαχητικού αεροσκάφους μέχρι το 2025. Σε πρώτη φάση η Τουρκία απαιτεί συμπαραγωγές με μεγάλο ποσοστό εγχώριας συμμετοχής και πρόσβαση στους πηγαίους κώδικες των πολεμικών αεροσκαφών που αγοράζει, με σκοπό την απόκτηση κατασκευαστικής εμπειρίας και υψηλής τεχνολογίας, που θα της επιτρέψουν την ανάπτυξη της εγχώριας αεροναυπηγικής βιομηχανίας και την κατασκευή τουρκικού μαχητικού. Ο στόχος με την απόκτηση δυνατότητας κατασκευής τουρκικού μαχητικού, είναι αφ’ ενός μεν η μείωση της επιχειρησιακής εξάρτησης της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας (ΤΠΑ) και των Τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων (ΤΕΔ) από τους ξένους, γεγονός που θα μειώσει και την πολιτική εξάρτηση της Τουρκίας, και εφ’ εταίρου η πώληση του μαχητικού σε μουσουλμανικές χώρες, γεγονός που θα της επιτρέψει να παίξει ηγετικό ρόλο στον ισλαμικό κόσμο.
Η επιμονή της Τουρκίας για πρόσβαση στους πηγαίους κωδικούς των πολεμικών αεροσκαφών σχετίζεται και με έναν άλλο τομέα, αυτό της εθνικής ασφάλειας και της δυνατότητας της Τουρκίας να ασκεί απόλυτο εθνικό έλεγχο στα πολεμικά της αεροσκάφη σε περίπτωση πιθανού πολέμου με την Ελλάδα, με δεδομένο ότι η Τουρκική Πολεμική Αεροπορία παραμένει επιχειρησιακά εξαρτημένη από τις ΗΠΑ σε ποσοστό 80%, όπως ομολογούν οι ίδιοι οι Τούρκοι ανώτατοι αξιωματικοί στο πολεμικό παίγνιο που συμπεριλαμβάνεται στη δικογραφία του σχεδίου Βαριοπούλα και έχει διαρρεύσει στον τύπο. Ενισχυτικό των φόβων των Τούρκων για δυνατότητα εξουδετέρωσης της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας -όπως και της Ελληνικής- σε περίπτωση ελληνοτουρκικής σύγκρουσης στο Αιγαίο, είναι η συνομιλία που ομολόγησε ότι είχε ο κ. Θεόδωρος Πάγκαλος με τον Ρίτσαρντ Χόλμπρουκ, "αρχιτέκτονα" της παρέμβασης των ΗΠΑ στην κρίση των Ιμίων, κατά την οποία ο Αμερικανός αξιωματούχος εξομολογήθηκε στον Έλληνα πολιτικό ότι σε περίπτωση που η Ελλάδα επιχειρούσε να χρησιμοποιήσει τα οπλικά της συστήματα στα Ίμια, αυτά δεν θα λειτουργούσαν, γιατί οι ΗΠΑ θα τα κλείδωναν μέσω των πηγαίων κωδικών των αεροσκαφών και των βλημάτων που φέρουν αεροσκάφη και πολεμικά πλοία, στους οποίους κωδικούς δεν δίνουν εθνική πρόσβαση σε Ελλάδα –που ούτως ή άλλως δεν το απαιτεί- και Τουρκία. Συγκεκριμένα, ο κ. Πάγκαλος, σε συνέντευξή του σε ελληνικό περιοδικό τον Απρίλιο του 2011 ανέφερε ότι ο Ρίτσαρντ Χόλμπρουκ, αναφερόμενος στα Ίμια του είπε; «Όλος ο χώρος του Αιγαίου είχε μπλοκαριστεί ηλεκτρονικά από τους Αμερικανούς και δεν επρόκειτο να χαθεί ούτε μια ανθρώπινη ζωή. Οι πύραυλοι και οι βόμβες των πολεμικών σκαφών των 2 στόλων δεν θα έβρισκαν κανέναν στόχο. Είχαν φροντίσει οι Αμερικανοί να μην χτυπηθεί κανένα σκάφος.»
Με βάση λοιπόν δημοσίευμα της εφημερίδας ΖΑΜΑΝ, ανώτατος εκπρόσωπος του κονσόρτσιουμ που κατασκευάζει το Eurofighter, δήλωσε σε συντάκτη της τουρκικής εφημερίδας, που ανήκει στο ‘μυστικό στρατό’ του ισλαμιστή Γκιουλέν, ότι «σε περίπτωση που η Τουρκία συμμετέχει στην κατασκευή του ευρωπαϊκού αεροσκάφους 4ης γενιάς, το κονσόρτσιουμ είναι διατεθειμένο να δώσει τους πηγαίους κωδικούς και το σύνολο της κρίσιμης τεχνολογίας στην Τουρκία, η οποία θα αποκτήσει επί πλέον το δικαίωμα να συμμετέχει σε όλες τις φάσεις έρευνας και ανάπτυξης του προγράμματος».
Να σημειωθεί ότι η άρνηση της Τουρκίας να συμμετέχει στο πρόγραμμα παραγωγής του αμερικανικού πολεμικού αεροσκάφους 4ης γενιάς F35, αποτελεί απόφαση που ελήφθη από κοινού από τον Τούρκο πρωθυπουργό Ερντογάν και από τον αρχηγό του Γενικού Επιτελείου Ισίκ Κοσανέρ, στην τελευταία σύσκεψη της Εκτελεστικής Επιτροπής Αμυντικής Βιομηχανίας της Τουρκίας (SSİK).
Τονίζουμε το τελευταίο γιατί η Τουρκία, παρότι αντιμετωπίζει σοβαρά εσωτερικά προβλήματα, που φθάνουν μέχρι την ακύρωση εθνικών διακλαδικών ασκήσεων μεγάλης κλίμακος, όταν πρόκειται να εξυπηρετήσει το εθνικό της σχέδιο και τους εθνικούς της στόχους, ακριβώς επειδή στα ζητήματα αυτά είναι ενωμένη, κατορθώνει να παίρνει αποφάσεις που τη φέρνουν αντιμέτωπη ακόμα και με τις ίδιες τις ΗΠΑ, πράγμα αδιανόητο για την Ελλάδα.
Τέλος, βαθύτατη θλίψη προκαλεί το γεγονός ότι η Ελλάδα, αντί να ενισχύει την ευρωπαϊκή ιδέα και την ευρωπαϊκή αλληλεγγύη, με άφρονες πολιτικές και πολιτικούς και με φαιδρά πρόσωπα που την εκπροσωπούν χρόνια τώρα σε σοβαρές θεσμικές θέσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης -η τελευταία δήλωση της Ελληνίδας Επιτρόπου για επιστροφή στη δραχμή γελοιοποίησε ακόμα περισσότερο την Ελλάδα- όχι μόνο θέτει σε αμφισβήτηση την ευρωπαϊκή αλληλεγγύη, αλλά καταφέρνει να τη στρέψει υπέρ της Τουρκίας. Η περίπτωση δε του Eurofighter αποτελεί τρανή απόδειξη του πόσο επηρεάζει την εθνική ασφάλεια και τη δυνατότητα της Ελλάδος να υπερασπιστεί την εθνική ακεραιότητα η οικονομική κρίση, μια κρίση που θα επιτρέψει στη Γερμανία, που έχει τη μερίδα του λέοντος στο κονσόρτσιουμ του (πιθανόν) ευρω-τουρκικού μαχητικού 4ης γενιάς, να ελέγχει κρισιμότατους τομείς στη χώρα μας όπως οι τηλεπικοινωνίες (ΟΤΕ), χρηματοδότηση εξοπλιστικών προγραμμάτων κλπ.
Τη στιγμή που η Τουρκία προσπαθεί να πραγματώσει ένα μεγαλεπήβολο εθνικό σχέδιο συγκρουόμενη ακόμα και με την υπερδύναμη, η Ελλάδα μέρα με τη μέρα χάνει το κύρος της ως χώρα και διολισθαίνει στον κατάλογο των πιο ανυπόληπτων χωρών στον κόσμο. Έχουμε να διανύσουμε μεγάλο δρόμο για να ξανακάνουμε την Ελλάδα μια ευυπόληπτη χώρα, αφού πρώτα απομακρύνει ο λαός από την εξουσία και από τα κόμματα τους διεφθαρμένους, τους πρίγκιπες και τους εκλεκτούς των πρεσβειών...
Το άρθρο αυτό δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, την Παρασκευή, 03 Ιουνίου 2011
Το άρθρο αυτό δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, την Παρασκευή, 03 Ιουνίου 2011
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου