ΜΑΛΛΟΝ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΑΥΤΟΙ ΤΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΑΛΛΑ ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ
ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΔΙΟΔΙΑ ΔΕΝ ΑΓΟΡΑΖΟΥΜΕ ΚΑΤΙ ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΤΣΑΜΠΑΤΖΗΔΕΣ ΚΥΡΙΟΙ ΑΠΛΑ
ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΤΑΚΙΝΟΥΜΑΣΤΕ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΜΑΣ
ΤΩΡΑ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΑΤΕ Η ΟΧΙ ΑΚΟΜΑ( ΕΠΙΤΗΔΕΣ)
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΚΙΝΗΣΕΩΣ ΜΕ ΤΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΜΑΣ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΤΟΣΟ ΔΥΣΚΟΛΟ ΕΙΝΑΙ
ΚΑΙ ΑΝ ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΜΑΣ ΚΑΝΟΥΝ ΔΡΟΜΟΥΣ ΠΟΛΥ ΑΠΛΑ ΑΣ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΥΝ ΠΡΩΤΑ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΥΣ ΣΕ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΠΑΡΑΔΡΟΜΟΥΣ ΤΟ ΙΔΙΟ ΑΣΦΑΛΕΙΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΘΑ ΔΙΑΛΕΞΟΥΜΕ ΠΟΥ ΚΑΙ ΠΩΣ ΘΑ ΚΙΝΗΘΟΥΜΕ ΠΑΝΤΩΣ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΟΔΗΓΟΥΜΕ ΣΕ ΔΡΟΜΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ
Ο Ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Χουντής, με αφορμή την συνέντευξη που έδωσαν χθες εκπρόσωποι εργολαβικών επιχειρήσεων κατασκευής των αυτοκινητοδρόμων και διαχείρισης διοδίων, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
Χθες οι εκπρόσωποι των εργολαβικών εταιριών διεκδίκησαν συνολική επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων παραχώρησης με βασική απαίτηση την παράταση του χρόνου εκμετάλλευσης των δρόμων. Για να χρυσώσουν το χάπι και για να κάμψουν τη δυναμική του κινήματος «Δεν πληρώνω» εμφανίσθηκαν να παζαρεύουν την πιθανότητα προσωρινής μείωσης των τιμών κάποιων διοδίων. Είναι σαφές ότι σε αυτή τη βασική κατεύθυνση συμφωνεί και η Ελληνική Κυβέρνηση η οποία για άλλη μια φορά υποχωρεί στις πιέσεις τους.
Στα σχέδια τους όμως θα έπρεπε να λάβουν υπόψη τους τα παρακάτω σχόλια:
Πρώτο: Η χρονική επέκταση των συμβάσεων που έχουν υπογράψει με το Ελληνικό δημόσιο «εάν δεν προεβλέπετο ρητά από τις προκηρύξεις του διαγωνισμού για την ανάθεση της αρχικής σύμβασης παραχώρησης» παραβιάζει την Κοινοτική Νομοθεσία. Απ’ ότι γνωρίζουμε κανένας διαγωνισμός δεν προέβλεπε κάτι τέτοιο.
Άλλωστε, τυχόν επέκταση των συμβάσεων προϋποθέτει εξ αρχής νέους διαγωνισμούς κάτι που θα περιέπλεκε εξαιρετικά και θα καθιστούσε μη εφικτή μια τέτοια διαδικασία.
Δεύτερο: Οι μειωμένες εισπράξεις που επικαλούνται οφείλονται κυρίως στην μείωση των διελεύσεων εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, της τεράστιας αύξησης των τιμών των καυσίμων, του πολλαπλασιασμού των διοδίων και των συνεχών αυξήσεων των τιμών τους, που αυτοί οι ίδιοι προκάλεσαν. Ας μην επικαλούνται λοιπόν το κίνημα του «Δεν πληρώνω» που ναι μεν έχει μια συνεχώς αυξανόμενη ανταπόκριση στον κόσμο αλλά συμβάλλει ακόμα σε μικρό μόνο ποσοστό στις «απώλειές» τους.
Τρίτο: Το γεγονός ότι οι τράπεζες «αρνούνται» πλέον να χρηματοδοτήσουν αυτά τα έργα, είναι πρόβλημα δικό τους. Αυτοί έχουν της ευθύνη να εξεύρεσης των κεφαλαίων τους. Γνωρίζουν άλλωστε ότι σήμερα οι τράπεζες αρνούνται να χρηματοδοτήσουν κάθε επενδυτική πρόταση. Θα όφειλαν λοιπόν να είχαν δεσμεύσει τις τράπεζες σε αυτή την κατεύθυνση.
Τέταρτο: Η είσπραξη διοδίων για ανύπαρκτους δρόμους και για δρόμους χωρίς δυνατότητα εναλλακτικής διαδρομής, τόσο από ιδιώτες όσο και από επαγγελματίες μεταφορείς εμπορευμάτων, θα έπρεπε να γνωρίζουν ότι θα προκαλούσαν την δίκαιη αντίδραση του κοινού. Θα όφειλαν να γνωρίζουν επίσης ότι αυτού του είδους τα «χαράτσια» είναι και άδικα και παράνομα.
Πέμπτο: Με όσα ανέφεραν χθες προετοιμάζουν ήδη την πάγια επιχειρηματολογία τους για να «φουσκώσουν» όπως κάνουν εδώ και δεκαετίες τις υφιστάμενες συμβάσεις, επικαλούμενοι καθυστερήσεις σε απαλλοτριώσεις, αρχαιολογικά ευρήματα, μετακινήσεις δικτύων κοινής ωφέλειας κλπ., Αυτές οι πρακτικές, αυτά τα σκάνδαλα έχουν εξοργίσει τον ελληνικό λαό.
Έκτο: Το να ζητούν οι εργολάβοι «περιφρούρηση νομιμότητας από το κράτος», το να ζητούν να αλλάξει η νομοθεσία για να συλλαμβάνονται οι «τζαμπατζήδες» είναι μια τεράστια πρόκληση όχι μόνο για την κοινή λογική αλλά και για τη «δημοκρατία» μας.
Η Ελληνική Κυβέρνηση οφείλει να πάψει να προσβάλλει, αποκαλώντας τζαμπατζήδες, πολίτες με ευθύνη και κοινωνική ευαισθησία, που έχουν το κουράγιο να ανθίστανται στις απαιτήσεις των εργολάβων. Οφείλει επιτέλους να προστατεύσει το δημόσιο συμφέρον και το συμφέρον των πολιτών και να βάλει φρένο στις παράλογες αξιώσεις των εργολάβων.
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου