ΕΠΙΚΡΑΤΕΙ ΜΙΑ ΑΠΟΨΗ ΟΤΙ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ ΔΕΝ ΥΠΗΡΞΕ ΤΙΠΟΤΑ ΑΛΛΟ ΚΑΙ ΜΟΙΡΑΙΑ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑΝ ΤΑ ΔΙΔΑΓΜΑΤΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ ΤΕΛΙΚΑ ΑΦΟΥ Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΕΙΧΕ ΕΚΦΥΛΙΣΤΕΙ. ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΓΝΩΣΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΕΡΑΣΤΙΟΥΣ ΠΛΟΥΤΑΡΧΟ ΚΑΙ ΠΡΟΚΛΟ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΧΡΙΣΤΟΝ, ΑΠΟ ΣΗΜΕΡΑ ΘΑ ΑΝΑΦΕΡΟΥΜΕ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΠΟΥ ΠΙΘΑΝΟΝ(ΕΠΙΤΗΔΕΣ ΙΣΩΣ) ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΟΙ ΣΤΟΥΣ ΠΙΟ ΠΟΛΛΟΥΣ ΑΠΟ ΕΜΑΣ.ΚΑΙ ΠΙΣΤΕΨΤΕ ΜΑΣ ΑΥΤΟΙ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΠΟΛΛΟΙ ΚΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΑΞΙΟΙ ΜΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΞΕΡΟΥΜΕ... ΚΑΛΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ
Θεόφραστος (372 - 287 π.Χ.). Ο Θεόφραστος που γεννήθηκε στην Ερεσό, είναι μια από τις μεγαλύτερες προσωπικότητες που ανέδειξε η Λέσβος στην αρχαιότητα.Ο πατέρας του ήταν ο πλούσιος έμπορος Μέλαντας και το πραγματικό του όνομα ήταν Τύρταμος. Αρχικά έλαβε τα πρώτα του μαθήματα κοντά στον Λεύκιππο ενώ αργότερα εγκατέλειψε την πόλη της Ερεσού και μετέβη στην Αθήνα όπου άρχισε να ασχολείται με τη φιλοσοφία ως μαθητής του Πλάτωνα. Μετά το θάνατο του δασκάλου του, το 347 π.Χ., ακολούθησε τον Αριστοτέλη. Υπήρξε ο κατεξοχήν μαθητής, συνεργάτης και συνεχιστής του έργου του Αριστοτέλη, τον οποίο διαδέχθηκε στη διεύθυνση της "Σχολής του Περιπάτου" και την κράτησε άξια επί 34 χρόνια, συγκεντρώνοντας γύρω του 2.000 μαθητές από ολόκληρη την Ελλάδα. Ο Θεόφραστος διέπρεψε σ' όλους τους κλάδους της σοφίας, στη Μεταφυσική, στη Λογική, στην Ηθική, στη Ρητορική, αλλά κυρίως υπηρέτησε τις φυσικές επιστήμες. Το συγγραφικό έργο του ήταν πελώριο. Από τα 240 συγγράμματα που του αποδίδονται, εκτός από τα βοτανολογικά και τη συλλογή των "Χαρακτήρων", σώθηκαν μόνο αποσπάσματα τα οποία όμως είναι αρκετά για να δώσουν μια καθαρή εικόνα της προσωπικότητάς του. Στα δύο βοτανολογικά έργα "Περί των φυτών ιστορίας" και το "Περί φυτών αιτίων" ο Θεόφραστος επεχείρησε τη συστηματική και λεπτομερειακή κατάταξη του φυτικού κόσμου. Τα έργα αυτά έχουν εξαιρετική σημασία καθώς συντέλεσαν ώστε να ιδρυθούν οι αντίστοιχοι επιστημονικοί κλάδοι και να συστηματοποιηθεί για πρώτη φορά στο σύνολό της η εμπειρική έρευνα, όμως μαρτυρούν και το σοφό ερευνητή και διανοητή Θεόφραστο των κοιλάδων και των βουνών της Ερεσού. Μια άλλη πλευρά του Θεόφραστου παρουσιάζουν οι "Χαρακτήρες". Η συλλογή αυτή αποτελείται από τριάντα σχεδιαγραφήματα, τα οποία δίνουν μια άριστη απεικόνιση των διαφόρων ανθρώπινων χαρακτήρων. Αυτό οφείλεται στην ικανότητα του Θεόφραστου να διακρίνει στις λεπτομέρειές της την εκδήλωση των ψυχικών καταστάσεων, καθιστώντας έτσι τους "Χαρακτήρες" μικρά αριστουργήματα, ανυπέρβλητα στο είδος τους. Το είδος αυτό μεταφέρθηκε και στο θέατρο. Έτσι ο Θεόφραστος εγκαινίασε τη μεγάλη σειρά από τους περίφημους "Χαρακτήρες", που από την αρχαιότητα ως σήμερα έδωσε η θεατρική δημιουργία.
ΜΕΡΙΚΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΙΟ ΓΝΩΣΤΑ ΤΟΥ ΡΗΤΑ:
-ΨΥΧΗ ΚΑΙ ΝΟΥΣ ΤΑΥΤΙΖΟΝΤΑΙ
-Η ΖΩΗ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΣΠΟΥΔΑΙΑ ΓΙΑ ΠΟΛΛΕΣ ΗΔΟΝΕΣ, ΠΟΥ ΤΕΛΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΜΙΑ ΙΔΕΑ
-Ο ΧΡΟΝΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΟΛΥΤΙΜΟΤΕΡΟ ΑΠ΄ ΟΣΑ ΞΟΔΕΥΟΥΜΕ
-ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΜΠΙΣΤΕΥΟΜΑΣΤΕ ΕΝΑ ΑΛΟΓΟ ΧΩΡΙΣ ΧΑΛΙΝΑΡΙ ΠΑΡΑ ΤΑ ΑΣΥΝΤΑΧΤΑ ΛΟΓΙΑ
-Η ΟΜΟΡΦΙΑ ΕΙΝΑΙ ΣΙΩΠΗΛΗ ΑΠΑΤΗ
-ΤΙΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΑΝΩΦΕΛΟ ΑΠΟ ΤΗ ΦΙΛΟΔΟΞΙΑ
-ΟΙ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΕΙΣ ΠΟΥ ΠΕΡΝΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΗ ΖΩΗ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΑΠΟ ΤΑ ΚΑΛΑ
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου