ΕΛΛΑΔΑ

Τετάρτη 17 Νοεμβρίου 2010

ΑΠΟΚΡΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΙΣ


Σε έσοδα μεγαλύτερα του 1 δισ. ευρώ στοχεύει η Κυβέρνηση από το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων 2011, σε μια προσπάθεια να ...υπερκαλύψει τους ετήσιους στόχους του Μνημονίου. Το υπουργείο Οικονομικών και τα συναρμόδια υπουργεία θεωρούν πως οι αποκρατικοποιήσεις έχουν και θεσμικό χαρακτήρα, καθώς μπορούν υπό τις κατάλληλες προϋποθέσεις να ενισχύσουν το επενδυτικό κλίμα και να στηρίξουν την αγορά εργασίας.

Ήδη η Ειδική Γραμματεία Αποκρατικοποιήσεων έχει αναλάβει το σχεδιασμό και το συντονισμό των απαραίτητων ενεργειών για την υλοποίησή των πολιτικών αποφάσεων που έχει λάβει από τον περασμένο Ιούνιο η Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων, διορίζοντας συμβούλους για την κάθε περίπτωση και προετοιμάζοντας το έδαφος για κάθε αποκρατικοποίηση. Οι στόχοι από τις αποκρατικοποιήσεις θα περιγράφονται αναλυτικά στον Προϋπολογισμό 2011 που θα κατατεθεί αύριο, Πέμπτη, στην Βουλή.

Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς του οικονομικού επιτελείου το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων του 2011 προβλέπει τη διάθεση συμμετοχών στις εταιρείες ΔΕΠΑ, ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ, Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα, ΕΑΒ, ΟΔΙΕ, Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, ΕΛΤΑ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς και συμβάσεις παραχώρησης σε οδούς και λιμάνια, αλλά και την διάθεση μέρους του ψηφιακού φάσματος συχνοτήτων.

Η αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ θα δρομολογηθεί μέσα στο πρώτο εξάμηνο. Ήδη έχουν επιλεγεί ως σύμβουλοι του Ελληνικού Δημοσίου η Rothschild, η UBS και η Alpha Bank. Οι τρεις σύμβουλοι καλούνται να προτείνουν τρόπους διαθέσεως του δικαιώματος πρώτης προτιμήσεως που έχει η ΔΕΗ για την εξαγορά του 30% των μετοχών της ΔΕΠΑ, αλλά και τρόπους διασφαλίσεως του ελέγχου του διαχειριστή του συστήματος φυσικού αερίου (ΔΕΣΦΑ) μετά την αυτονόμησή του από τη ΔΕΠΑ.

Η κυβέρνηση προτίθεται να διαθέσει σε ιδιώτες το 10% της ΕΥΔΑΠ και το 23% της ΕΥΑΘ και σύμφωνα με πληροφορίες η σχετική διαδικασία θα προβλέπει και την εκχώρηση του management καθώς θεωρείται πως χωρίς αυτή την παράμετρο δεν θα υπήρχε ικανοποιητικό επενδυτικό ενδιαφέρον για τις εταιρείες. Η ιδιαιτερότητα του σχεδίου που επεξεργάζεται η κυβέρνηση είναι πως το management θα εκχωρηθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Η κυβέρνηση θα παρατείνει την άδεια εκμετάλλευσης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) στη Hochtief, ενώ σε συνεργασία με τη γερμανική εταιρεία, θα επιδιώξουν την είσοδο ενός ακόμη στρατηγικού επενδυτή, μακροπρόθεσμου χαρακτήρα. Ήδη εξέφρασε ενδιαφέρον η γερμανική εταιρεία διαχείριση αεροδρομίων Fraport.

Όσον αφορά στα ΕΛΤΑ εξετάζεται η διάθεση μεγάλου ποσοστού (39%), ενώ δεν έχει αποφασιστεί εάν θα εκχωρηθεί και το management στον ιδιώτη, καθώς και το εάν στην αποκρατικοποίηση θα συμπεριληφθεί η ΕΛΤΑ Ταχυμεταφορές.

Στο σκέλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το 49% της εταιρείας απαλλαγμένης από χρέη θα εκχωρηθεί σε ιδιώτη μαζί με το management, ενώ προβλέπεται και η αξιοποίηση μέρους της ακίνητης περιουσίας της εταιρείας.

Βάρος δίνεται στο σχέδιο για την αξιοποίηση των λιμανιών της χώρας με τη μέθοδο των συμβάσεων παραχώρησης. Παράλληλα με τα λιμάνια σε φάση ώριμη εκτιμάται πως θα είναι το 2011 και η παραχώρηση τμημάτων της Εγνατίας Οδού σε ιδιώτες.

Για τις αποκρατικοποιήσεις σε Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα, ΕΑΒ, ΟΔΙΕ και την διάθεση μέρους του ψηφιακού φάσματος συχνοτήτων οι συζητήσεις της Ειδικής Γραμματεία Αποκρατικοποιήσεων με τα συναρμόδια υπουργεία βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο και αναμένονται άμεσα αποφάσεις

1 comments:

Τα Ταχυδρομεία Την Πηδηξαν Ξανα?

Δημοσίευση σχολίου

ΔΙΕΔΩΣΕ ΤΟ

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More