ΕΛΛΑΔΑ

ΒΡΕΘΗΚΑΝ ΟΙ ΤΑΦΟΙ ΤΗΣ ΡΩΞΑΝΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Δ;

Μπροστά σε μια μεγάλη αρχαιολογική ανακάλυψη πιθανόν να βρίσκονται τα συνεργεία της ΚΗ’ Εφορείας Κλασσικών Αρχαιοτήτων Σερρών..... Μετά από έρευνες ετών και αξιοποιώντας την ιστοριογραφία και τις προφορικές παραδόσεις της περιοχής, οι αρχαιολόγοι κατέληξαν σε μία «τούμπα» σε αγροτική περιοχή του Δήμου Αμφίπολης.

ΟΔΗΓΟΣ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ

Πολλοί φίλοι και φίλες μου έχουν ζητήσει να γράψω ένα αρθρο με "Οδηγίες Επιβίωσης",γιατί μπορεί σύντομα να αντιμετωπίσουμε δύσκολες καταστάσεις που να οφείλονται σε διάφορους λόγους,όπως πτώχευση και στάση πληρωμών,περίεργα και πρωτόγνωρα γεωφυσικά φαινόμενα και εγώ δεν ξέρω τι άλλο.

ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ 16/10/1912

Το έργο της απελευθέρωσης της Κατερίνης ανατέθηκε στην 7η Μεραρχία του Στρατού Θεσσαλονίκης, που είχε διοικητή το Συνταγματάρχη (ΠΒ) Κλεομένη Κλεομένους. Στις.. 15 Οκτωβρίου 1912 εκδόθηκε η Διαταγή των Επιχειρήσεων.

ΠΛΑΝΗΤΕΣ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

Οι πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος είναι 8. Ερμής, Αφροδίτη, Γη, Άρης, Δίας, Κρόνος, Ουρανός και Ποσειδώνας. Και έχουνε όλοι αρχαία ελληνικά ονόματα προς τιμήν των αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων που θεμελίωσαν την αστρονομία. Ας γνωρίσουμε λοιπόν τα μυθικά πρόσωπα των οποίων τα ονόματα πήραν οι πλανήτες.

Η ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Αν καλούσαμε στις μέρες μας σ’ ένα γεύμα κάποιους αρχαίους Έλληνες όπως τον... Ηρόδοτο, τον Ηρακλή ή τον Αριστοφάνη..

Δευτέρα 28 Φεβρουαρίου 2011

ΣΣΣΣΣΣ

Την τραγική κατάσταση στην οποία βρίσκονται τα σχολεία στη Γερμανία αποτυπώνει ρεπορτάζ του γερμανικού καναλιού Spiegel TV. Αυτό που προκύπτει ως συμπέρασμα είναι η παντελής αδυναμία των παιδιών των μεταναστών να προσαρμοστούν και στη συνέχεια να ενσωματωθούν στη γερμανική κοινωνία.

Είναι τελικά κάτι που ούτε τα ίδια τα παιδιά των μεταναστών επιθυμούν και ούτε και οι Γερμανοί θεωρούν πια πιθανό. Στην αρχή του ρεπορτάζ φαίνεται μια ομάδα παιδιών μεταναστών να κτυπούν ένα άλλο παιδί για του πάρουν το κινητό τηλέφωνο –σκηνές οι οποίες διαδραματίζονται και στην Ελλάδα σε μεγάλη συχνότητα- Χαρακτηριστική είναι η κατάσταση που επικρατεί στο σχολείο Rutli στο Neukölln το 8ο διαμέρισμα του Βερολίνου - όπου οι μαθητές μετανάστες είναι το 83% του μαθητικού πληθυσμού- οι καθηγητές έγραψαν ένα απεγνωσμένο γράμμα στο τοπικό δημοτικό συμβούλιο όπου μεταξύ άλλων ανέφερε: «Η στάση των παιδιών των μεταναστών μέσα στις τάξεις είναι χαρακτηριστική της απαξίωξης για την εκπαίδευση και της απάνθρωπης στάσης που τηρούν.

Η επανάληψη της στάσης αυτής γίνεται πρότυπο και για τους υπόλοιπους μαθητές. Είμαστε αβοήθητοι». Στο ίδιο σχολείο η διευθύντρια του σχολείου βρίσκεται στο νοσοκομείο ύστερα από ξυλοδαρμό. Το κλίμα αυτό της τρομοκρατίας όπως επιβεβαιώνει και ένας μαθητής είναι διαδεδομένο, καθώς καθηγητές γίνονται συχνά θύματα ξυλοδαρμού.,

Σε απόπειρα του ρεπόρτερ του γερμανικού καναλιού να πάρει συνέντευξη από ένα καθηγητή ο τελευταίος του δείχνει μια εντολή που είχε λάβει από τον σχολικό επιθεωρητή όπου του απαγορεύεται να μιλήσει. Δεν είναι όμως μόνο η κατάσταση στο συγκεκριμένο σχολείο η οποία περιγράφεται ως τραγική.

Και σε άλλα σχολεία στην ημερήσια διάταξη είναι οι ξυλοδαρμοί και ληστείες από τους μετανάστες μαθητές, διαμορφώνοντας ένα σκηνικό το οποίο σύντομα, εάν δεν συμβαίνει ήδη θα βιώσουμε και στην Ελλάδα. Κατά τα άλλα και σύμφωνα με την ντιρεκτίβα του υπουργού δικαιοσύνης η Ελλάδα βρίσκεται σε μια μετάβαση προς μια «πολιτισμική πολύ» κοινωνία. Τέτοιες δηλώσεις αν όχι τίποτα άλλο, αποδεικνύουν την παντελή άγνοια της πραγματικότητας έτσι όπως διαμορφώνεται σταδιακά.


ΙΔΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ......


ΑΣ ΤΟ ΞΑΝΑΠΩ

ΚΑΜΜΙΑ ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΛΕΞΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ Η ΠΑΡΑΓΩΓΟ ΤΗΣ ΙΕΡΗΣ ΑΥΤΗΣ ΛΕΞΕΩΣ

ΚΑΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΑΥΤΗΣ VARDRASKA

Ο Γκρούεφσκι είχε αποδεχθεί την ονομασία «Δημοκρατία της Μακεδονίας -Σκόπια» για τη χώρα του, όπως επιβεβαίωσε ο ίδιος, ωστόσο την πρόταση είχε απορρίψει η ελληνική πλευρά.

Είναι η πρώτη φορά, που ο Σκοπιανός πρωθυπουργός αναγνωρίζει δημόσια ότι, η κυβέρνηση του είχε αποδεχθεί την πρόταση.

Την πρόταση είχε υποβάλει ο μεσολαβητής του ΟΗΕ, Μάθιου Νίμιτς, μερικές ημέρες πριν από τη Σύνοδο Κορυφής του ΝΑΤΟ στο Βουκουρέστι που διεξήχθη τον Απρίλιο του 2008.

«Μας αναφέρθηκε ότι είναι η τελευταία πρόταση πριν από τη διεξαγωγή της Συνόδου και πως έπρεπε να τοποθετηθούμε επ' αυτής. Αποφασίσαμε να αποδεχθούμε αυτή την πρόταση ως πρόταση που μπορεί να τεθεί σε δημοψήφισμα, ώστε οι πολίτες να εκτιμήσουν, αν είναι καλή ή όχι πρόταση», δήλωσε σχετικά ο κ. Γκρούεφσκι.

Όπως προαναφέρθηκε, η συγκεκριμένη πρόταση του κ.Νίμιτς είχε απορριφθεί από την ελληνική πλευρά και τότε ο Αμερικανός διπλωμάτης επανήλθε με νέα πρόταση, τον Οκτώβριο του 2008, με το όνομα «Δημοκρατία της Βόρειας Μακεδονίας».

Ο κ. Γκρούεφσκι υποστηριξε εξάλλου ότι σε περίπτωση διεξαγωγής πρόωρων εκλογών στην ΠΓΔΜ, οι διαπραγματεύσεις για το όνομα δεν θα επηρεαστούν.

ΜΕ ΑΛΛΑ ΛΟΓΙΑ......


Δεν πρέπει όμως να ξεχνούν ότι αυτοί που χειροκροτούν τον καρνάβαλο όταν παρευλάνει, είναι οι ίδιοι που μόλις τελειώσει η παρέλαση, τον καίνε…
Του Δημήτρη Σιανίδη
Δικηγόρου και μέλους της Επιτροπής Αγώνα κατά των διοδίων Πιερίας



Μπορεί να διανύουμε την τελευταία και θεαματικότερη εβδομάδα της Αποκριάς αλλά οι απανταχού μασκαράδες δεν άντεξαν και πέταξαν ήδη τις μάσκες τους.
Ο κ. Ρέππας, μόλις πριν λίγες ημέρες, αφού πρώτα χαρακτήρισε το κίνημα «ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ» ως «τζαμπατζήδες», κατάφερε και πέρασε στη Βουλή την τροπολογία της ντροπής.
Δεν μας είπε όμως τότε, ότι από τις 5 Μαρτίου η εταιρία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», θα αυξήσει όλα τα διόδια που εκμεταλλεύεται κατά 33% ! Δεν μας είπε δηλαδή ότι από τις 5 Μαρτίου τα Ι.Χ. θα πληρώνουν πλέον 4,10 ευρώ από 3,10 που πλήρωναν και τα μεγάλα Φορτηγά 14,20 ευρώ από 10,70 ευρώ που πληρώνουν σήμερα!
Φυσικά δεν μας είπε και ούτε πρόκειται να μας πει ποτέ, πόσο θα πληρώνουμε τον Ιανουάριο του 2012, όταν θα έχουμε νέα αύξηση τιμών, και πόσο τον Οκτώβριο του 2012 όταν, σύμφωνα με τη σύμβαση, θα ολοκληρωθούν τα έργα.
Αποδεικνύεται λοιπόν για ακόμα μια φορά, πόσο δίκιο έχουμε όταν λέμε: «ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ». Αποδεικνύεται ότι το κάνουμε όχι γιατί δεν θέλουμε να πληρώσουμε αλλά γιατί δεν αντέχουμε άλλο αυτό το φιάσκο. Το κάνουμε για να κρατήσουμε «ζωντανή» την αξιοπρέπειά μας, (όση μας απέμεινε με όλα αυτά που ζούμε τελευταία), για τον ίδιο μας τον εαυτό, για τα παιδιά μας.
Στο κάτω – κάτω όλοι μας και ο καθένας ατομικά έχουμε ένα μερίδιο ευθύνης απέναντι στην επόμενη γενιά, την οποία φέραμε στον κόσμο.
Και υποτίθεται ότι όλοι ζούμε και αγωνιζόμαστε για ένα καλύτερο αύριο, για μας και τα παιδιά μας.
Αυτοί λοιπόν που ακόμα μας αμφισβητούν και περιορίζονται στην ανώδυνη κριτική του καναπέ ή του καφενείου, απλά ας αναρωτηθούν πώς ενεργούν καθημερινά στις προσωπικές τους υποθέσεις.
Τους ρωτάμε λοιπόν ευθέως: Θα αγόραζαν ποτέ ένα ζευγάρι παπούτσια με 500 ευρώ, εάν ήξεραν ότι η τιμή του είναι 50 ;
Θα αγόραζαν καναπέ, (για να κάθονται και να μας κάνουν κριτική), με 5.000 ευρώ όταν θα μπορούσαν να πάρουν παρόμοιο με 500 μόλις ευρώ;
Διότι αγαπητοί μου φίλοι, πρέπει να μάθετε ότι με τις συμβάσεις παραχώρησης των διοδίων, το κόστος που τελικά πληρώνετε σαν χρήστες για την κατασκευή και συντήρηση των αυτοκινητοδρόμων είναι δέκα, ίσως και παραπάνω από δέκα φορές παραπάνω, από όσο το κόστος μιας κανονικής εργολαβίας, με ίδια ποιότητα κατασκευής. Και αυτό διότι ενώ το κόστος κατασκευής των έργων είναι εξαρχής δεδομένο, θα πληρώνετε τελικά για 30 χρόνια, την συντήρηση των σταθμών διοδίων και τα υπερκέρδη των εργολάβων!
Επίσης πρέπει να μάθετε ότι εσείς ουσιαστικά χρηματοδοτείτε - για ακόμα μια φορά - το κόστος κατασκευής των αυτοκινητοδρόμων, αφού βάζετε από την τσέπη σας το 50% του απαιτούμενου κεφαλαίου, ενώ οι μεγαλοεργολάβοι, οι οποίοι είναι προσεκτικοί, (διότι υπάρχει και το ενδεχόμενο τα έργα να μην τελειώσουν), συμμετέχουν με ένα ποσοστό που στην καλύτερη περίπτωση αγγίζει το 10%!
Φυσικά εξακολουθείτε να πληρώνετε κάθε χρόνο «αλμυρά» τέλη κυκλοφορίας, υποτίθεται για να γίνονται και να συντηρούνται οι αυτοκινητόδρομοι !
Και τέλος, αξίζει να πληροφορηθείτε ότι και σε όλη την Εγνατία οδό, ετοιμάζονται να παραχωρήσουν τα διόδια σε ιδιωτικές εταιρίες. Ενώ λοιπόν εσείς, σαν λαός, πληρώσατε και συνεχίζεται να πληρώνετε το έργο της κατασκευής της «Εγνατίας οδού», ιδιωτικές εταιρίες θα εκμεταλλεύονται τα διόδιά της, και οι τιμές φυσικά που θα βάλουν και εκεί, δεν θα είναι καθόλου φιλικές προς εσάς.
Είναι προφανές πλέον ότι η μικρή μας χώρα, γεμίζει απ’ άκρη σ’ άκρη με διόδια, τα οποία όλα ανεξαιρέτως θα εκμεταλλεύονται οι ιδιώτες, επιβάλλοντας τα σχετικά «χαράτσια» στους πολίτες, κατά την απόλυτη κρίση τους.
Με τα δεδομένα αυτά, είναι υπερβολή να ισχυρισθεί κανείς ότι η εθνική μας περιουσία ξεπουλιέται σε μια ντόπια και ξένη ολιγαρχία κατασκευαστών και τραπεζών;
Υπερβάλλει άραγε και ο έντυπος τύπος, όταν γράφει ότι οι εταιρίες που κατασκευάζουν τους αυτοκινητόδρομους στη χώρα μας, κάνουν ουσιαστικά μνημόσυνο με τα «κόλλυβα του λαού», μας κλέβουν, και ότι όσο περισσότερα τους δίνουμε τόσο περισσότερα μας ζητάνε, σαν να μας είχαν υπόδουλους;
Θα πρέπει να καταλάβουμε ότι ενώ έχουμε τους πιο χαμηλούς μισθούς στην Ευρώπη, (μιλάω για την Ευρώπη της Δύσης και του Βορρά στην οποία πάντοτε ανήκαμε), πληρώνουμε πιο ακριβά τα βασικά καταναλωτικά μας αγαθά και τις υπηρεσίες που μας παρέχονται από οποιοδήποτε άλλο Ευρωπαϊκό κράτος.
Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει τώρα και με τα διόδια.
Ας αφήσουμε λοιπόν τον καναπέ, τις προφάσεις, τις δικαιολογίες και τα ψευτοδιλήμματα και ας αγωνιστούμε. Για μας τους ίδιους, για τις οικογένειές μας, για την επιβίωσή μας για το σήμερα και το αύριο των παιδιών μας.
Σ΄ αυτό τον αγώνα όμως, μπροστά πρέπει να είναι οι θεσμικοί, όλοι αυτοί που εκλέχθηκαν για να υπηρετούν τα συμφέροντα και τα δίκαια του τόπου που τους ανέδειξε. Δυστυχώς κάποιοι από αυτούς μέχρι τώρα ήταν απόντες από τον αγώνας μας. Ίσως τώρα ήρθε η ώρα να καταλάβουν ποια πρέπει να είναι η θέση και ο ρόλος τους, ίσως τώρα πρέπει να συναισθανθούν την ευθύνη την οποία έχουν.
Όσο για τους κάθε λογής καρνάβαλους, ας χαρούν για λίγο ακόμα, παρελαύνοντας στο άρμα της προσωπικής τους κραιπάλης. Δεν πρέπει όμως να ξεχνούν ότι αυτοί που χειροκροτούν τον καρνάβαλο όταν παρευλάνει, είναι οι ίδιοι που μόλις τελειώσει η παρέλαση, τον καίνε…
--
Εθελοντική Ομάδα Δράσης Ν. Πιερίας (ΕΟΔνΠ)
Φλέμινγκ 19, Κατερίνη 601 00
Τηλ. 23510 31906 / Φαξ 23510 34 174
info@otoposmou.gr & www.otoposmou.gr

ΑΧΙΛΛΕΩΣ ΑΣΠΙΣ


.
Και φτιάχνει πρώτα μια τρανή και στιβαρή ασπίδα παντού στολίζοντάς τη.
...
Και βάζει γύρω της λαμπρό τρίφυλλο μεταλλικό στεφάνι , όπου δένει το λουρί το ασημένιο.

Πέντε μετάλλου στρώματα έχει η ασπίδα. Σκάλιζει πάνω της πολλά στολίδια , με τη σοφή των δυο χεριών του τέχνη.

Στη μια μεριά φτιάχνει τη γη , τον ουρανό στην άλλη , αλλού τη θάλασσα και τον ακούραστο ήλιο και τη σελήνη ολόγεμη .

Σ` άλλη μεριά τα ζώδια όλα φτιάχνει , τ` άστρα που στεφανώνουν τον ουρανό.

Τις Πλειάδες και τις Υάδες και το δυνατό Ωρίωνα και την Άρκτο, που Άμαξα μερικοί την ονομάζουν ,

γιατί γύρω από τον εαυτό της στρέφεται και τον Ωρίωνα παραφυλάει και μόνο αυτή μες στα νερά του Ωκεανού δε λούζεται.

Φτιάχνει και δυο όμορφες πόλεις θνητών ανθρώπων. Στη μία γάμοι γίνονται , συμπόσια μεγάλα , νύφες προβάλλουν από τα σπίτια τους και οι λαμπαδηφόροι από την πόλη περνούν κι αντιλαλούν τραγούδια , γαμήλια , πολλά.

Νέοι χορευτές στριφογυρνούν κι ανάμεσα τους κιθάρες και αυλοί παίζουν . Οι γυναίκες μπροστά στην πόρτα στέκονται και θαυμάζουν

Κόσμος συρρέει στην αγορά , όπου καβγάς θεριεύει. Δυο άντρες εκεί μαλώνουνε για την εξαγωρά ενός άντρα σκοτωμένου.

Ο ένας λέει πως τα έχει όλα ξεπληρώσει και βεβαιώνει το λαό , ενώ ο άλλος ισχυρίζεται πως τίποτα δεν πήρε.

Και οι δύο τέλος θέλουν στο δικαστή να πάνε , απόφαση να βγάλει. Οι άνθρωποι γύρω και τους δύο τους επιδοκιμάζουν και τους υποστηρίζουν.

Οι κήρυκες τον κόσμο συγκρατούσαν και οι γέροντες κάθονται πάνω σε λαξεμένους λίθους , μέσα στον κύκλο τον ιερό , στα χέρια τους κρατώντας τα ραβδιά των μεγαλόφωνων κηρύκων .

Σε αυτά έπειτα στηρίζονται και δικάζουν , καθείς με τη σειρά του . Και είναι στη μέση καταγής δύο τάλαντα χρυσά , για να δοθούν μετά τη δίκη σε όποιον πιο δίκαια μιλήσει .

Γύρω από την άλλη πόλη στρατοπεδεύουν δύο στρατοί πολυπληθείς με αστραφτερά τα όπλα . Δύο γνώμες έχουν κατά νου , ή να την καταστρέψουνε ή να μοιράσουνε στα δύο όσα πολύτιμα αγαθά η πόλη μέσα κρύβει .

Μα οι άλλοι (μέσα) δεν υποχωρούν και οπλισμένοι κρυφά παραμονεύουν . Στο τείχος πάνω στέκονται και το φρουρούν γυναίκες παντρεμένες , μικρά παιδιά και άντρες γερασμένοι .

Οι άλλοι (έξω) ξεκινούν . Ο Άρης και η Αθηνά η Παλλάδα είναι μπροστά , χρυσοί και οι δύο , χρυσά φορώντας ρούχα , όμορφοι , μεγαλόσωμοι , όπλα κρατώντας . Έτσι , θεοί αυτοί , απ` όλους ξεχωρίζουν . Οι άνθρωποι είναι μικρότεροι .

Φτάνουν σε τόπο που μπορούν να στήσουνε καρτέρι , σε ποταμό που πήγαιναν και πότιζαν τα ζώα , και καλυμμένοι κάθονται πίσω από τα λαμπερά , χάλκινά τους όπλα .

Πέρα , ψηλά , στέκονται δύο σκοποί στρατιώτες , που αγναντεύουν πρόβατα και βόδια με γυριστά τα κέρατα .

Γρήγορα περπατούν αυτά , με δυο βοσκούς κατόπι , που χαρούμενοι παίζουν τη φλογέρα . Το δόλο δε μυρίζονται .

Οι άλλοι (από την πόλη) σαν τους βλέπουν τρέχουν επάνω τους , γοργά τα κοπάδια των βοδιών και των αρνιών των άσπρων ξεχωρίζουν , σκοτώνουν και τους δυο βοσκούς .

Οι άλλοι (έξω) ακούν φωνή πολλή κοντά στα βόδια , εκεί που κάθονται στην ιερή συναγωγή συναθροισμένοι , αμέσως στα άλογα τα γοργοπόδαρα ανεβαίνουν και τους φτάνουν .

Σε μάχη παρατάσσονται και πολεμούν στου ποταμού τις όχθες . Με χάλκινα κοντάρια αλληλοχτυπιούνται .

Ανάμεσά τους η Έριδα , η Ταραχή της μάχης , του θανάτου η ολέθρια Μοίρα , άλλον κρατώντας ζωντανό μα μόλις πληγωμένο , άλλον απλήγωτο και άλλο νεκρό , στη μάχη σέρνοντάς τον από τα πόδια , ρούχο φοράει κόκκινο στους ώμους , βαμμένο από των ανθρώπων το αίμα .

Στριφογυρνούν και πολεμούν σαν ζωντανοί ανθρώποι και σέρνουν των νεκρών τα πτώματα ο ένας του άλλου. Ακόμα φτιάχνει (πάνω στην ασπίδα) χωράφι με χώμα μαλακό και εύφορο , τρεις φορές οργωμένο .Αγρότες πάνω του πολλοί στρέφουνε τα ζευγάρια και πάνω κάτω τα οδηγούν .

Κάθε φορά που στρίβουν στην άκρη του αγρού τους , κάποιος γλυκόπιοτο κρασί τους δίνει χέρι χέρι κι όταν γυρίζουν τη στροφή , ακολουθούν το αυλάκι , μέχρι να φτάσουνε βαθιά στου χωραφιού την άκρη .

Κι αυτό μαυρίζει πίσω τους , μοιάζει σαν οργωμένο κι ας είναι από χρυσό . Με θαυμαστή τη χύτευση , σαν θαύμα μοιάζει . Φτιάχνει ακόμα πάνω της κτήμα βασιλικό που το θερίζουνε εργάτες κρατώντας στα χέρια τους κοφτερά δρεπάνια .

Κι άλλα δεμάτια πέφτουνε στη γη μέσα στ` αυλάκια κι άλλα με καλαμόσχοινα δένουν οι δεματάδες . Τρεις από αυτούς εκεί στέκονται και δένουν . Πίσω μαζεύουν τα παιδιά , τα κουβαλούν στις αγκαλιές και βιαστικά τα δένουν .

Ανάμεσά τους στέκει σιωπηλός ο βασιλιάς τους , σκήπτρο κρατώντας επάνω στο αυλάκι , χαρά γεμάτος . Κήρυκες λίγο πιο μακριά τραπέζι ετοιμάζουν κάτω από βελανιδιά .

Βόδι μεγάλο σφάζουν και ετοιμάζουν , ενώ οι γυναίκες κοσκινίζουνε πολύ λευκό αλεύρι , οι εργάτες για να φάνε . Κι επάνω της βάζει μεγάλο αμπέλι , σταφύλια γεμάτο , όμορφο , χρυσό .

Μαύρα έχει εκείνο τα τσαμπιά και μ` ασημένια δίχαλα στηρίζονται τα κλήματα ως την άκρη . Στις δυο πλευρές χαράζει αυλάκι από κύανο και φράχτη σηκώνει τριγύρω από κασσίτερο.

Ένα δρομάκι μοναχό φτάνει μέχρι τ` αμπέλι και το περνούν κουβαλητές , σαν γίνεται ο τρύγος . Κορίτσια και αγόρια νεαρά και χαρούμενα το μελιστάλακτο καρπό μέσα σε πλεχτά κοφίνια κουβαλάνε .

Κι ανάμεσά τους ένα παιδί παίζει γλυκιά κι οξύφωνη κιθάρα , και τραγουδάει όμορφα , με τη λεπτή φωνή του . Άλλοι το συνοδεύουνε στο όμορφο τραγούδι , βγάζουν κραυγές , χτυπούν τα πόδια τους στη γη κι ακολουθούν .

Φτιάχνει ακόμα πάνω της κοπάδι βόδια με κέρατα όρθα , από χρυσό φτιαγμένα και κασσίτερο . Τα βόδια μουγκρίζουνε κι από το σταύλο τρέχουν για βοσκή στο βουερό ποτάμι , πλάι στο λυγερό καλαμιώνα .

Τέσσερις χρυσοί βοσκοί τα βόδια ακολουθούνε κι εννέα γοργοπόδαρα σκυλιά τους συνοδεύουν . Δύο λιοντάρια τρομερά στα πρώτα βόδια ανάμεσα έχουν αρπάξει ταύρο που μουγκρίζει .

Μουγκρίζει γοερά καθώς μακριά τον σέρνουν . Πίσω του τρέχουνε σκυλιά και άντρες γεροδεμένοι . Μα τα λιοντάρια σκίζουνε του μεγαλόσωμου βοδιού το δέρμα , σπαράσοντας τα σωθικά και πίνοντας το μαύρο του αίμα .

Οι βοσκοί μάταια σπρώχνουν τα γρήγορα σκυλιά τους να ορμήξουν . Τα σκυλιά δεν το τολμούν , λιοντάρια να δαγκώσουν . Κοντά τους μόνο στέκονται , γαβγίζουν , ξαναφεύγουν .

Φτιάχνει ακόμα πάνω της ο φημισμένος θεός με τα γερά τα χέρια , βοσκοτόπι σε όμορφο λιβάδι , με πρόβατα άσπρα και πολλά και στάνες και σκεπαστά καλύβια και μαντριά .

Κι ο ξακουστός θεός , ο δυνατός στα μπράτσα , τη στολίζει με χοροστάσι, όμοιο με εκείνο που κάποτε μες στη παλιά Κνωσσό ο Δαίδαλος για την ωριοπλέξουδη Αριάδνη με τέχνη είχε φτιάξει.

Νέοι ελεύθεροι και νεαρές παρθένες ,που προίκα δίνουν οι γαμπροί βόδια για να τις πάρουν , εκεί χορεύουν , πιασμένοι μεταξύ τους από τους καρπούς.

Λεπτά υφάσματα φορούν οι κοπελιές για ρούχα και οι νιοί χιτώνες έχουνε, λινούς καλοπλεγμένους , που αμυδρά γυαλίζουνε φτιαγμένοι από λάδι. Αυτές φοράνε όμορφα στεφάνια κι αυτοί μαχαίρια έχουνε χρυσά κι απ` τα ασημένια τα λουριά τους κρεμασμένα .

Κι άλλοτε τρέχουν ελαφριά με γυμνασμένα πόδια , τόσο ελαφριά , όσο το εργαλείο του τροχού με τα χέρια του δοκιμάζει καθιστός ο κεραμοποιός αν θα γυρίσει .

Άλλοτε πάλι τρέχουν σε σειρές , αντίκρυ η μια στην άλλη . Κόσμος πολύς στέκει εκεί , γύρω από τον ερωτικό χορό κι ευχαριστιέται . Ανάμεσά τους ψάλλει θείος τραγουδιστής και παίζει την κιθάρα .

Από την αρχή του τραγουδιού δύο ακροβάτες στροβιλίζονται στη μέση . Βάζει ακόμα πάνω της ποτάμι , δυνατό και μεγάλο , τον Ωκεανό , στο ακριανό στεφάνι ολόγυρα της στεριοκάμωτης ασπίδας.



(Σ 478-608)

Η ασπίδα του Αχιλλέα αποτελείται από πέντε μεταλλικές στρώσεις (δύο εξωτερικές από σκληρό μπρούντζο, δύο ενδιάμεσες από κασσίτερο και μια εσωτερική από μαλακό χρυσό). H αντιδιατρητική συμπεριφορά της ασπίδας του Αχιλλέα στην προσομοίωση ανακαλύφθηκε ότι το στρώμα μαλακού χρυσού είναι αδιαπέραστο βασίζεται σε αρχές της Μηχανικής», σημείωσε ο κ. Παϊπέτης. Καταλήγοντας ότι «τα αποτελέσματα των πειραμάτων επιβεβαιώνουν με εκπληκτική ακρίβεια τις περιγραφές του Ομήρου και τη συμπεριφορά αυτών των αμυντικών όπλων στη μάχη».

.

ΔΙΕΔΩΣΕ ΤΟ

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More