ΕΛΛΑΔΑ

ΒΡΕΘΗΚΑΝ ΟΙ ΤΑΦΟΙ ΤΗΣ ΡΩΞΑΝΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Δ;

Μπροστά σε μια μεγάλη αρχαιολογική ανακάλυψη πιθανόν να βρίσκονται τα συνεργεία της ΚΗ’ Εφορείας Κλασσικών Αρχαιοτήτων Σερρών..... Μετά από έρευνες ετών και αξιοποιώντας την ιστοριογραφία και τις προφορικές παραδόσεις της περιοχής, οι αρχαιολόγοι κατέληξαν σε μία «τούμπα» σε αγροτική περιοχή του Δήμου Αμφίπολης.

ΟΔΗΓΟΣ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ

Πολλοί φίλοι και φίλες μου έχουν ζητήσει να γράψω ένα αρθρο με "Οδηγίες Επιβίωσης",γιατί μπορεί σύντομα να αντιμετωπίσουμε δύσκολες καταστάσεις που να οφείλονται σε διάφορους λόγους,όπως πτώχευση και στάση πληρωμών,περίεργα και πρωτόγνωρα γεωφυσικά φαινόμενα και εγώ δεν ξέρω τι άλλο.

ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ 16/10/1912

Το έργο της απελευθέρωσης της Κατερίνης ανατέθηκε στην 7η Μεραρχία του Στρατού Θεσσαλονίκης, που είχε διοικητή το Συνταγματάρχη (ΠΒ) Κλεομένη Κλεομένους. Στις.. 15 Οκτωβρίου 1912 εκδόθηκε η Διαταγή των Επιχειρήσεων.

ΠΛΑΝΗΤΕΣ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

Οι πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος είναι 8. Ερμής, Αφροδίτη, Γη, Άρης, Δίας, Κρόνος, Ουρανός και Ποσειδώνας. Και έχουνε όλοι αρχαία ελληνικά ονόματα προς τιμήν των αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων που θεμελίωσαν την αστρονομία. Ας γνωρίσουμε λοιπόν τα μυθικά πρόσωπα των οποίων τα ονόματα πήραν οι πλανήτες.

Η ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Αν καλούσαμε στις μέρες μας σ’ ένα γεύμα κάποιους αρχαίους Έλληνες όπως τον... Ηρόδοτο, τον Ηρακλή ή τον Αριστοφάνη..

Πέμπτη 17 Ιουνίου 2010

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΠΑΜΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ WASHINGTON TIME



Συμφωνούμε με τη δήλωση του Richard Rahn στο άρθρο του της 3ης Ιουνίου 2010 στην Washington Times με τίτλο, Ο ανεύθυνος Γείτονας: Η Ελληνική Ανηθικότητα Χτυπά τη Βουλγαρία και τη Μακεδονία: «Είτε κάποιος είναι ιδιοκτήτης σπιτιού ή μιας χώρας, είναι προτιμότερο να έχει υπεύθυνους και όχι ανεύθυνους γείτονες.» Ωστόσο, είναι πιο σημαντικό να έχει γείτονες που δεν κλέβουν την περιουσία των γειτόνων τους, όπως χρήματα, πιστωτικές κάρτες και αριθμούς κοινωνικής ασφάλισης. Με άρθρα σαν αυτό του κ. Rahn στην Washington Times, η Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας (ΠΓΔΜ), ενθαρρύνεται να διαπράξει παρόμοια εγκλήματα: να σφετεριστεί δηλαδή την ιστορία της γειτονικής της χώρας, την ταυτότητα και τον πολιτισμό της.

Βρήκαμε το άρθρο προσβλητικότατο για την Ελλάδα και το σύνολο του Ελληνισμού. Είναι ιστορικά αβάσιμο, βαθιά προκατειλημμένο και παραπλανητικό. Ο κ. Rahn θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Μακεδονία είναι ελληνική επαρχία. Θεωρούμε οποιαδήποτε αναφορά ως «Μακεδονία και Ελλάδα» ως δύο χωριστές οντότητες ως άμεση επίθεση εναντίον της εδαφικής κυριαρχίας της Ελλάδας. Ποια άραγε θα ήταν η αντίδραση των ΗΠΑ, αν......
κάποιος μιλούσε για τη Νέα Αγγλία ή την Καλιφόρνια ως χωριστές οντότητες παντελώς ασύνδετες με τις Ηνωμένες Πολιτείες; Οι ΗΠΑ θα περίμεναν μήπως σε κάποια γωνιά και δεν θα αντιδρούσαν στην περίπτωση που το Κεμπέκ αποσχιζόταν από τον Καναδά και αποφάσιζε να μετονομαστεί ως Βερμόντ, Νέο Χάμσιαρ, Μέην ή Νέα Αγγλία;

Ο κ. Rahn θα πρέπει να γνωρίζει ότι σύμφωνα με τα ψηφίσματα του ΟΗΕ # 817 της 7 Απριλίου 1993 και # 845 της 18 του Ιουνίου 1993, το επίσημο όνομα της χώρας στην οποία αναφέρεται είναι «Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας», ή απλά ΠΓΔΜ, έως ότου ένα μόνιμο όνομα συμφωνηθεί μεταξύ της χώρας αυτής και της Ελλάδας. Η ενδιάμεση συμφωνία αυτή υπογράφηκε από την Ελλάδα και την ΠΓΔΜ, και ο σκοπός του ήταν να βρούμε ένα όνομα διαφορετικό από «Δημοκρατία της Μακεδονίας» για την προαναφερθείσα χώρα καθώς αυτό ήταν και συνεχίζει να είναι η αιτία της διαφωνίας τους.

Όλοι οι ισχυρισμοί του κ. Rahn σ' αυτό το άρθρο δεν θα μπορούσαν να ήταν πιο μακριά από την αλήθεια. Θα μπορούσε μήπως ο συγγραφέας να μας υποδείξει ποιοι είναι αυτοί οι λόγιοι που συμφωνούν με την εξής ατάκα: «ακόμη αν και οι Σλάβοι αποτελούν την πλειονότητα του πληθυσμού για τα τελευταία 1.300 χρόνια στη γη που είναι σήμερα η χώρα της Μακεδονίας;»

Σύμφωνα με την τουρκική απογραφή του Χιλμί Πασά το 1906, στην περιοχή της Μακεδονίας (τμήμα της Ευρωπαϊκής Οθωμανικής Αυτοκρατορίας πριν από την απελευθέρωση της περιοχής από τους Τούρκους), δεν υπήρχε καμιά καταγεγραμμένη «Μακεδονική» εθνότητα:
423.000 ή 41,71% Μουσουλμάνοι (Τούρκοι και Αλβανοί)
259.000 ή 27,30% Έλληνες
178.000 ή 18,81% Βούλγαροι
13.150 ή 1,39% των Σέρβοι
73.000 ή 7,72% άλλοι

Εδώ πρέπει να σημειωθεί πως τα Τουρκικά αρχεία είναι αρκετά ενδεικτικά της κατάστασης, δεδομένου ότι, ως ηγεμόνες της περιοχής, θα έδιναν ιδιαίτερη έμφαση ύπαρξης «Μακεδονικού» έθνους, αν ένα τέτοιο έθνος υπήρχε. Οι Έλληνες που ζούσαν στην Μακεδονία ήταν απλά Έλληνες και τίποτα άλλο.

Ο συγγραφέας αδυνατεί να εξηγήσει γιατί δεν υπήρχε «Μακεδονικός στρατός» για να αγωνιστεί για τα δικαιώματα των υποτιθέμενων «εθνικά Μακεδόνων» στους Βαλκανικούς Πολέμους του 1912-1913. Επιπλέον κατά τη διάρκεια των συνομιλιών της Συνθήκης του Βουκουρεστίου του 1913, η οποία καθόρισε τα σημερινά σύνορα της Ελλάδας με τους γείτονές της δεν υπήρξαν εκπρόσωποι από κανένα «Μακεδονικό Έθνος». Η Έκθεση του Carnegie (Έκθεση της Διεθνούς Επιτροπής σχετικά με τα αίτια και τη διεξαγωγή των Βαλκανικών Πολέμων), όχι μόνο δεν κατέγραψε την ύπαρξη «Μακεδονικού» στρατού, αλλά δεν έκανε μνεία ύπαρξης οποιωνδήποτε αμάχων «εθνικά Μακεδόνων». Δεν αναρωτιέται ο κ. Rahn γιατί το Μανιφέστο του Κρούσεβου, το τόσο αγαπητό από το λαό της ΠΓΔΜ, δεν περιελάμβανε καμιά «Μακεδονική» εθνότητα; Στην πραγματικότητα απευθύνει έκκληση σε όλους τους κατοίκους της Μακεδονίας, ως Μακεδόνες, «ανεξάρτητα από την πίστη, εθνότητα, φύλο ή συνείδηση"

Ο κ. Rahn φαίνεται να ξεχνά κάτι πολύ σημαντικό όταν αναφέρει πως «ο λαός της Μακεδονίας και της Βουλγαρίας θα αντιμετωπίσουν μια συρρίκνωση των αγορών τους ...» Ξεχνά ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις που υπάρχουν στην ΠΓΔΜ δημιούργησαν πάνω από 30.000 θέσεις εργασίας εκεί. Επιπλέον, η οικονομία της χώρας θα ευημερούσε περισσότερο εάν η κυβέρνηση της ΠΓΔΜ δεν ξόδευε εκατομμύρια δολάρια σε προπαγάνδα εναντίον των γειτόνων της και δεν επιδιδόταν σε στήσιμο αγαλμάτων του Μεγάλου Αλεξάνδρου και του πατέρα του Φιλίππου στη μάταιη προσπάθειά της να απαρχαιώσει τα Σκόπια.

Η ΠΓΔΜ συμβάλλει στη δική της αστάθεια με την τεχνητή εκστρατεία οικοδόμησης έθνους εις βάρος της μεγάλης αλλά και ανήσυχης αλβανικής μειονότητάς της, η οποία γίνεται και περισσότερο ανυπόμονη καθώς περνά ο καιρός. Να ισχυριστούμε ότι τα οικονομικά προβλήματα της ΠΓΔΜ οφείλονται στην Ελλάδα και ότι θα πρέπει να εισαχθεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση προκειμένου να σωθεί, είναι ψευτιές, ερασιτεχνισμός και μυρίζει προπαγάνδα. Αυτό έχει ιδιαίτερη βαρύτητα, δεδομένου πως οι σχέσεις του κ. Rahn με τη Βουλγαρο-Αμερικανική κοινότητα είναι γνωστές και θα πρέπει να παρέχουν κάποιο είδος σύγκρουσης συμφερόντων, λαμβάνοντας υπόψη ότι η Βουλγαρία δεν αναγνωρίζει «Μακεδονικό έθνος και γλώσσα».

Τώρα, αν ο Μέγας Αλέξανδρος ή ο πατέρας του, ο βασιλιάς Φίλιππος Β ήταν Έλληνες ή όχι, γιατί ο κ. Rahn δεν ρίχνει μια ματιά στην επιστολή προς τον Πρόεδρο Barack Obama από 364 παγκοσμίως διακεκριμένους ιστορικούς, αρχαιολόγους και ερευνητές που αναφέρουν: "Οι απαντήσεις είναι ξεκάθαρες: ο Μέγας Αλέξανδρος ήταν Έλληνας, δεν ήταν Σλάβος και οι Σλάβοι και η γλώσσα τους δεν υπήρχαν στην πατρίδα του Αλέξανδρου την εποχή που έζησε ο Αλέξανδρος, αλλά κατέφτασαν 1000 χρόνια αργότερα ». Ολόκληρο το γράμμα τους και η ακαδημαϊκή τεκμηρίωσή τους μπορεί να βρεθεί στη διεύθυνση:http://makedonia-evidence.org/obama-letter.html και πρέπει να διαβάζεται και χρησιμοποιείται σωστά από οποιονδήποτε γράφει ή σχολιάσει για το θέμα αυτό.

Για να υπάρξει ειρήνη και σταθερότητα στην περιοχή, η ΠΓΔΜ πρέπει να απόσχει από την κλοπή της ταυτότητας της Μακεδονίας. Έτσι, η ΠΓΔΜ πρέπει να σταματήσει τη φαύλη προπαγάνδα μέσω των μέσων μαζικής ενημέρωσης, το διαδίκτυο και κάθε άλλο μέσο δημοσιότητας και ιδιαίτερα την προκατειλημμένη αρθρολογία οικονομολόγων για την Washington Times. Θεωρούμε κάθε αναφορά προς την Ελλάδα ως διεφθαρμένη χώρα εχθρική προς τον Ελληνισμό.

Αντώνιος Παπαδόπουλος
Ύπατος Πρόεδρος Παμμακεδονικής Ένωσης ΗΠΑ

Δημήτρης Χατζής
Ύπατος Γραμματέας Παμμακεδονικής Ένωσης ΗΠΑ

Η ΘΟΛΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ

Γνωστή και ως  Θυµέλη, η Θόλος της αρχαίας  Επιδαύρου, άρχισε να  χτίζεται  το 365 π.Χ. και η  ανέγερσή της διήρκεσε για περίπου τέσσερις  δεκαετίες λόγω των  ρευστών πολιτικών και οικονοµικών συνθηκών  του 4ου  αι. π.Χ.
Ενα βήµα ακόµη πιο κοντά στην εικόνα που του χάρισε τη φήµη του σηµαντικότερου θεραπευτικού κέντρου όλου του αρχαίου ελληνικού κόσµου έρχεται το Ιερό του Ασκληπιού στην Επίδαυρο.

Η περίφηµη Θόλος του – το αινιγµατικό και µεγαλύτερο κυκλικό µνηµείο της αρχαιότητας – ετοιµάζεται να φτάσει τα 8,10 µ. ύψος, να αποκτήσει το περίφηµο ασπρόµαυρο δάπεδό της που έκρυβε έναν µυστικό λαβύρινθο και επτά ακόµη κίονες κορινθιακού ρυθµού. Το Στάδιο θα µπορεί πλέον να φιλοξενήσει περί τους 2.000 καθήµενους θεατές και η θολωτή δίοδός του όχι απλώς θα αποκατασταθεί, αλλά και θα επιτρέπει στους επισκέπτες να τη διαβούν! Και η καρδιά του Ιερού της Αρχαίας Επιδαύρου, ο ναός του Ασκληπιού, θα δεχθεί τις πρώτες βοήθειες ώστε να µην κινδυνεύει το ευαίσθητο δάπεδο του σηκού.

Ολα τούτα που πήραν µετ’ επαίνων το πράσινο φως από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συµβούλιο θα υλοποιηθούν βεβαίως εφόσον εξασφαλιστούν 3 εκατ.

ευρώ από το νέο κοινοτικό πλαίσιο στήριξης (ΕΣΠΑ). Το πρώτο βήµα στο πλούσιο Ιερό δίπλα στο θέατρο όπου σήµερα φιλοξενείται το Φεστιβάλ είναι η αναστήλωση της περίφηµης µαρµάρινης κιονοστοιχίας της Θόλου, καθώς 7 από τους 14 εσωτερικούς κίονες που διαθέτουν από τα ωραιότερα και αρχαιότερα κορινθιακά κιονόκρανα θα λάβουν θέσεις (εν µέρει από νέο υλικό) στο µνηµείο. Οσο για τους 7 δωρικούς εξωτερικούς κίονες (από τους 26 αρχικά) έχουν ήδη δώσει στο µνηµείο την τρίτη του διάσταση σε ύψος 6,90 µ., ενώ βάσει των µελλοντικών επεµβάσεων που υπογράφει η αρχιτέκτων Γιούλη Αναστασιάδου θα προστεθούν το επιστύλιο και τµήµα της ζωφόρου, δίνοντας στο µνηµείο της Θόλου τελικό ύψος 8,10 µ. «Αν το επιτρέψει ο χρόνος, καθώς το πρόγραµµα λήγει το 2015, θα αποκατασταθεί και µέρος του δαπέδου (σ.σ. λευκό µάρµαρο και µαύρος αργολικός λίθος συνέθεταν ρόµβους και τρίγωνα συγκλίνοντας προς έναν στρογγυλό λευκό λίθο - οµφαλό), ώστε να πάρει και πάλι ο λαβύρινθος (σ.σ. σύστηµα οµόκεντρων διαδρόµων που κρυβόταν στο υπόγειό του) τον µυστηριακό του χαρακτήρα», εξηγεί στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος της Επιτροπής Συντήρησης Μνηµείων Επιδαύρου Βασίλης Λαµπρινουδάκης.

Τους 2.000 καθήµενους θεατές θα µπορεί να υποδεχθεί το ορθογώνιο στάδιο της Αρχαίας Επιδαύρου που φιλοξενούσε στις µέρες της δόξας του γυµνικούς αγώνες προς τιµήν του Ασκληπιού. Ολα αυτά βεβαίως όταν ολοκληρωθεί η µελέτη, που υπογράφει ο αρχιτέκτων Βαγγέλης Μαστέλλος, καθώς µε τα µέχρι τώρα έργα οι λίθινες θέσεις ξεπερνούν τις 1.200. Θα αποκατασταθεί δε και η εντυπωσιακή θολωτή δίοδος που βρίσκεται στο µέσον της βόρειας πλευράς, από την οποία θα επιτρέπεται η διέλευση των επισκεπτών.


Σωτηρία για την «ούγια»

Χείρα προστασίας θα δοθεί στον ναό του Ασκληπιού, όπου κάποτε στέγαζε το χρυσελεφάντινο άγαλµα του θεού, έργο του γλύπτη Θρασυµήδη. Σύµφωνα µε τη µελέτη του αρχιτέκτονα Ιωάννη Μαυροµµατίδη, θα τοποθετηθεί ο πρώτος αναβαθµός της κρηπίδας του ναού. «Πρόκεται για ένα έργο που θα αποκαταστήσει την “ούγια” του µνηµείου» τόνισε χαρακτηριστικά ο καθηγητής στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο Μανόλης Κορρές. «Οπως ένα ύφασµα ξηλώνεται ανεξέλεγκτα αν χαλάσει η ούγια του, έτσι και ο ναός κινδυνεύει να καταστραφεί από την έλλειψη της κρηπίδας», συνέχισε. «Οχι µόνο θα προστατευθεί το πώρινο δάπεδο του κτιρίου του 4ου αι. π.Χ., αλλά θα γίνει και πιο “ευανάγνωστο” το µνηµείο, καθώς θα αποκατασταθεί η στάθµη όπως ήταν στην αρχαιότητα ενώ θα διευκολυνθεί και η απορροή των υδάτων», συµπλήρωσε ο κ. Λαµπρινουδάκης.

ΓΛΩΣΣΑ ΜΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΗΤΕΡΑ ΟΛΩΝ

Μία εργασία βασισμένη σε Μελέτη της ομογενούς καθηγήτριας Αναστασίας Γονέου.

Ελληνική Γλώσσα - τροφός όλων των γλωσσώνΜε τίτλο «Ελληνική Γλώσσα - τροφός όλων των γλωσσών»,η Αναστασία Γονέου, μεταξύ άλλων, αναφέρει:

«Η Ομηρική (Ελληνική) Γλώσσα, αποτελεί τη βάση επάνω στην οποία στηρίχτηκαν πλήθος σύγχρονων γλωσσών. Ακόμα κι αν δεν υπήρχε καμία άλλη αναφορά, ακόμα κι αν δεν είχε διασωθεί κανένα προκατακλυσμιαίο μνημείο, θα αρκούσε η Ελληνική Γλώσσα ως απόδειξη της ύπαρξης στο παρελθόν, μίας εποχής μεγάλου πολιτισμού. Στη γλώσσα μας είναι εμφυτευμένη όλη η γνώση που κατέκτησε ο άνθρωπος, έως την παρούσα στιγμή. Κάθε ελληνική λέξη-όρος φέρει ένα βαρύ φορτίο νόησης, φορτίο που οι προγενέστεροι 'εξόδευσαν', για να κατακτήσουν γνωστικά τη συγκεκριμένη έννοια και να την 'βαπτίσουν' με το συγκεκριμένο όνομα-λέξη ».

Παραδείγματα:

AFTER = Από το ομηρικό αυτάρ= μετά. Ο Όμηρος λέει: ''θα σας διηγηθώ τι έγινε αυτάρ''.

AMEN = λατινικά: amen. Το γνωστό αμήν προέρχεται από το αρχαιότατο ή μήν = αληθώς, (Ιλιάδα Ομήρου β291-301), ημέν. Η εξέλιξη του ημέν είναι το σημερινό αμέ!

BANK = λατινικά pango από το παγιώ, πήγνυμι. Οι τράπεζες πήραν την ονομασία τους από τα πρώτα 'τραπέζια' (πάγκους) της αγοράς.

BAR = λατινικά: barra από το μάρα = εργαλείο σιδηρουργού.

BOSS = από το πόσσις = ο αφέντης του σπιτιού.

BRAVO = λατινικό, από το βραβείο.

BROTHER = λατινικά frater από το φράτωρ.

CARE = από το καρέζω.

COLONIE από το κολώνεια = αποικιακή πόλη.

DAY = Οι Κρητικοί έλεγαν την ημέρα 'δία'. Και: ευδιάθετος = είναι σε καλή μέρα.

DISASTER = από το δυσοίωνος + αστήρ

DOLLAR = από το τάλλαρον = καλάθι που χρησίμευε ως μονάδα μέτρησης στις ανταλλαγές. π.χ. «δώσε μου 5 τάλλαρα σιτάρι». Παράγωγο είναι το τάλληρο, αλλά και το τελλάρo!

DOUBLE = από το διπλούς - διπλός.

EXIST = λατινικά ex+sisto από το έξ+ίστημι= εξέχω, προέχω.

EXIT = από το έξιτε = εξέλθετε

EYES = από ! το φάεα = μάτια.

FATHER = από το πάτερ (πατήρ).

FLOWER =! λατινικά flos από το φλόος.

FRAPPER = από το φραγκικό hrappan που προέρχεται από το (F)ραπίζω = κτυπώ ( F= δίγαμμα).

GLAMO UR = λατινικό gramo ur από το γραμμάριο. Οι μάγοι παρασκεύαζαν τις συνταγές τους με συστατικά μετρημένα σε γραμμάρια και επειδή η όλη διαδικασία ήταν γοητευτική και με κύρος, το gramou r - glamou r, πήρε την σημερινή έννοια.

HEART, CORE = από το κέαρ = καρδιά.

HUMOR = από το χυμόρ = χυμός (Στην ευβοϊκή διάλεκτο, όπως αναφέρεται και στον Κρατύλο του Πλάτωνος, το τελικό ' ς' προφέρεται ως 'ρ'. Π.χ.

σκληρότηρ αντί σκληρότης).

I = από το εγώ ή ίω, όπως είναι στην βοιωτική διάλεκτο.

ILLUSION = από το λίζει = παίζει.

ΙS = από το είς.

KARAT = εκ του κεράτιον, (μικρό κέρας για τη στάθμιση βάρους).

KISS ME = εκ του κύσον με = φίλησέ με (...είπε ο Οδυσσέας στην Πηνελόπη).

LORD = εκ του λάρς. Οι Πελασγικές Ακροπόλεις ονομάζονταν Λάρισσες και ο διοικητής τους λάρς ή λαέρτης. Όπως: Λαέρτης - πατέρας του Οδυσσέα).

LOVE = λατινικό: lo! ve από το 'λάFω'. Το δίγαμμα (F) γίνεται 'αυ' και ' λάF ω' σημαίνει ''θέλω πολύ''.

MARMELADE = λατινικά melimelum από το μελίμηλον = κυδώνι.

MATRIX = από το μήτρα.

MATURITY = λατινικά: maturus από το μαδαρός= υγρός.

MAXIMUM = λατινικά: maximum από το μέγιστος.

MAYONNAISE = από την πόλη Mayon, που πήρε το όνομά της από το Μάχων = ελληνικό όνομα και αδελφός του Αννίβα.

ME = από το με.

MEDICINE = λατινικά :medeor από το μέδομαι, μήδομαι = σκέπτομαι, πράττω επιδέξια. Και μέδω = φροντίζω, μεδέων = προστάτης.

MENACE = από το μήνις.

MENTOR = από το μέντωρ.

MINE = από το Μινώαι (= λιμάνια του Μίνωα, όπου γινόταν εμπόριο μεταλλευμάτων. «Κρητών λιμένες, Μίνωαι καλούμεναι».

(Διοδ.Σικελ.Ε'84,2).

MINOR = λατινικά: minor από το μινύς = μικρός. Στα επίσημα γεύματα είχαν το μινύθες γραμμάτιον, ένα μικρό κείμενο στο οποίο αναγραφόταν τι περιελάμβανε το γεύμα. Παράγωγο το... menu!

MODEL = από το μήδος= σχέδιο (η ίδια ρίζα με τη μόδα (= moda).

MOKE = από! το μώκος = αυτός που χλευάζει.

MONEY = λατινικό: moneta από το μονί! α = μόνη επωνυμία της Θεάς Ήρας:

Ηραμονία. Στο προαύλιο του ναού της Θεάς στη Ρώμη ήταν το νομισματοκοπείο και τα νομίσματα έφεραν την παράστασή της, (monetae).

MOTHER = από το μάτηρ, μήτηρ.

MOVE = από το ομηρικό αμείβου = κουνήσου!

MOW = από το αμάω = θερίζω.

NIGHT = από το νύχτα.

NO = λατινικό: non, ne εκ του εκ του νη: αρνητικό μόριο ( ''νέ τρώει, νέ πίνει''), ή (νηπενθής = απενθής, νηνεμία = έλλειψη ανέμου.

PAUSE = από το παύση.

RESISTANCE = από το ρά + ίστημι.

RESTAURANT = από το ρά + ίσταμαι = έφαγα και στηλώθηκα.

RESTORATION = λατινικά restauro από το ρά+ίστημι, όπου το ρά δείχνει συνάρτηση, ακολουθία, π.χ . ρά-θυμος, και ίστημι = στήνομαι.

SERPENT = λατινικά serpo από το έρπω (ερπετό). H δασεία ( ') προφέρεται ως σ = σερπετό.

SEX = από το έξις. Η λέξη δασύνεται και η δασεία μετατρέπεται σε σίγμα και = s + έξις.

SIMPLE = από το απλούς (η λέξη δασύνεται).

SPACE = από το σπίζω = εκτείνω διαρκώς.

SPONSOR από το σπένδω = προσφέρω! (σπονδή).

TRANSFER από το τρύω (διαπερνώ) + φέρω. Transatlantic = διαπερνώ τον Ατλαντικό.

TURBO = από το τύρβη = κυκλική ταραχώδης κίνηση.

YES = από το γέ = βεβαίως.

WATER = από το Ύδωρ (νερό), με το δ να μετατρέπεται σε τ.

VARDARSKA


ΚΥΡΙΕ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ ΩΣ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΕΧΕΤΕ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΤΕ ΓΙΑ ΜΙΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΦΟΡΑ ΤΟΥΣ ΕΧΘΡΟΥΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑ ΤΗΣ ΟΠΟΙΑΣ ΕΙΣΤΕ ΤΥΧΕΡΟΣ ΝΑ ΚΥΒΕΡΝΑΤΕ
Η ΧΩΡΑ ΣΑΣ ΖΗΤΑ
ΚΑΜΜΙΑ ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΣΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΩΝ ΣΚΟΠΙΩΝ ΜΕ ΤΗΝ ΙΕΡΗ ΛΕΞΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ Η ΠΑΡΑΓΩΓΟ ΑΥΤΗΣ
Η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΑΔΑ
ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΙΝΑΙ ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ
ΑΣ ΠΑΝΕ ΑΛΛΟΥ ΝΑ ΒΡΟΥΝ ΤΗΝ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥΣ
ΕΙΝΑΙ ΣΛΑΒΟΙ ΚΑΙ ΤΟ ΞΕΡΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ
VARDRASKA ΚΑΙ ΑΜΑ ΤΟΥΣ ΑΡΕΣΕΙ
ΚΑΙ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΤΕ ΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ ΣΑΣ ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΤΟ ΣΚΕΦΤΗΚΕ ΝΑ ΠΡΟΔΩΣΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΛΑΟ
ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΔΕΔΙΚΑΣΜΕΝΟ ΑΝ ΘΕΛΕΤΕ
Η ΣΚΑΝΔΙΝΑΒΙΑ
5 ΧΩΡΕΣ ΑΠΑΡΤΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΣΚΑΝΔΙΝΑΒΙΑ ΑΛΛΑ ΚΑΜΜΙΑ ΔΕΝ ΟΝΟΜΑΖΕΤΑΙ ΣΚΑΝΔΙΝΑΒΙΑ
ΟΧΙ ΟΙ ΣΛΑΒΟΙ ΞΑΦΝΙΚΑ ΝΑ ΟΝΟΜΑΣΤΟΥΝ ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ;
ΚΑΙ ΕΓΩ ΤΙ ΕΙΜΑΙ;
ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΕΙΜΑΙ

Kαθημερινά γινόμαστε μάρτυρες αθλιοτήτων. Η εθνική πολιτική των κρατών έχει πέσει στο επίπεδο του γυφτοπάζαρου. Κάποιοι παίζουν με τους λαούς, υποτιμώντας τους σε βαθμό εγκληματικό. Το πρόβλημα πλέον δεν είναι μόνον της Ελλάδας και των Ελλήνων. Το πρόβλημα έχει φτάσει στο σημείο να είναι πλέον γενικό πρόβλημα του συνόλου των Βαλκανίων. Όλοι “εμπλέκονται” με τον ίδιο προσβλητικό και υποτιμητικό τρόπο. Έλληνες, Βούλγαροι, Σέρβοι και Αλβανοί έχουν “εμπλακεί” σε ένα παιχνίδι, το οποίο, ενώ τους αφορά άμεσα, δεν το “παίζουν” οι ίδιοι..

Το πρόβλημα μάλιστα μετά την “πρόταση” για τη “Μακεδονία του Βαρδάρη” στα πρότυπα της “Μακεδονίας του Πιρίν” φεύγει πλέον από το ελληνοσκοπιανό επίπεδο και μπαίνει και στη βουλγαρική επικράτεια. Με τη νέα προτεινόμενη ονομασία απειλούνται με “φωτιά” και τα υπόλοιπα Βαλκάνια και όχι μόνον η Ελλάδα. Με τη νέα ονομασία το πρόβλημα παύει να είναι ελληνοσκοπιανό και γίνεται ταυτόχρονα και σκοπιανοβουλγαρικό, εφόσον απειλεί και την ακεραιότητα της Βουλγαρίας. Το νέο όνομα της Δημοκρατίας των Σκοπίων απειλεί ευθέως και τους Βούλγαρους.

Ρωτάμε λοιπόν εμείς, όσους συμπατριώτες μας βλέπουν σαν “λογική” την πρόταση περί “Μακεδονίας του Βαρδάρη” …Όλους όσους “τσιμπάνε” με την τελευταία “υποχώρηση” της συμμορίας των εμπόρων ναρκωτικών, που στηρίζει τον Γκρουέφσκι …Της συμμορίας, που, μαζί με κάποιους πληρωμένους και χαπακωμένους προβοκάτορες των γηπέδων, είναι οι μόνοι που δηλώνουν “Μακεδόνες”, σε μια χώρα όπου όλοι οι υπόλοιποι δηλώνουν Αλβανοί, Σέρβοι και κυρίως Βούλγαροι. Τους ρωτάμε λοιπόν και περιμένουμε μια λογική απάντησή τους στην τόσο “ακίνδυνη” πρόταση του Νίμιτς.
Αν η σημερινή FYROM ονομαστεί δήθεν “Μακεδονία του Βαρδάρη”, οι πολίτες της τι ακριβώς θα δηλώνουν ως εθνική τους ταυτότητα; “Μακεδόνες” δεν θα δηλώνουν; Οι “Μακεδόνες του Βαρδάρη” είναι αυτόματα “Μακεδόνες” σκέτο και τέλος. Άρα πού βρίσκεται το “ακίνδυνο” του γεωγραφικού προσδιορισμού που μας “σερβίρουν”; Η γλώσσα τους πώς θα δηλώνεται, όταν αυτοί θα δηλώνουν “Μακεδόνες”; “Μακεδονική” δεν θα είναι η γλώσσα αυτών, που δηλώνουν εθνικά “Μακεδόνες”; Δικαιωματικά θα δηλώνεται ως τέτοια, ακόμα κι αν είναι η αγγλική ή η αρχαία κινεζική.

Πρέπει σε κάποια στιγμή να τελειώνει το δούλεμα με τον “γεωγραφικό προσδιορισμό”, που υποτίθεται είναι η “κόκκινη” γραμμή της Ελλάδας και την έχουμε δει σε όλες τις “παρδαλές” της αποχρώσεις. Πρέπει να τελειώνει το παραμύθι με τις δήθεν μεγάλες “υποχωρήσεις” των Σκοπιανών μέχρι να “τσιμπήσουν” οι Έλληνες. Ο όρος Μακεδονία πρέπει να είναι αυτός, ο οποίος θα λειτουργεί ως γεωγραφικός προσδιορισμός και όχι το αντίθετο. Ο όρος Μακεδονία πρέπει να προσδιορίζει γεωγραφικά τους άλλους και όχι να προσδιορίζεται ο ίδιος από άλλους γεωγραφικούς προσδιορισμούς. Το γεγονός, δηλαδή, ότι χρησιμοποιούνται οι ίδιες λέξεις, δεν σημαίνει ότι εξασφαλίζεται το ίδιο αποτέλεσμα. Είναι άλλο πράγμα ο “μακεδονικός χαλβάς” και άλλο ο “χαλβαδένιος Μακεδόνας”. Το πρώτο είναι τύπος χαλβά, ενώ το δεύτερο είναι τύπος “Μακεδόνα” …και μάλιστα υβριστικός.

Τι σημαίνει πρακτικά αυτό; Ότι είναι άλλο πράγμα να ονομάζεται η περιοχή “Μακεδονία του Βαρδάρη” και η λέξη Βαρδάρης να είναι ο γεωγραφικός προσδιορισμός της έννοιας “Μακεδονία” και είναι άλλο πράγμα να ονομάζεται η περιοχή “Μακεδονική Βαρδαρία” και η λέξη Μακεδονία να είναι ο γεωγραφικός προσδιορισμός της έννοιας “Βαρδάρης”. Στην πρώτη περίπτωση η εθνική ταυτότητα συνδέεται με την έννοια Μακεδονία, ενώ στη δεύτερη περίπτωση η εθνική ταυτότητα συνδέεται με την έννοια του Βαρδάρη και της Βαρδαρίας.

Στην πρώτη περίπτωση ο πολίτης της “Μακεδονίας του Βαρδάρη” είναι “Μακεδόνας”, που κατοικεί στην περιοχή της Βαρδαρίας, ενώ στη δεύτερη περίπτωση ο πολίτης της “Μακεδονικής Βαρδαρίας” είναι “Βαρδάριος”, ο οποίος απλά κατοικεί σε ένα κομμάτι της Μακεδονίας, όπως κάποιος Έλληνας κατοικεί σε κάποιο άλλο μέρος της Μακεδονίας ή κάποιος Βούλγαρος σε κάποιο άλλο. Στην πρώτη περίπτωση η γλώσσα αυτού του πολίτη είναι η “μακεδονική”, ενώ στη δεύτερη περίπτωση είναι η “βαρδαρική”, άσχετα αν καί στις δύο περιπτώσεις μιλάμε για την ίδια εκδοχή της βουλγαρικής γλώσσας.

Γι’ αυτό τον λόγο ισχυριζόμαστε ότι κάποιοι μας “δουλεύουν” σε βαθμό εξοργιστικό. Για να καταφέρουν όλα αυτά τα πράγματα, δημιουργούν σύγχυση. Αναμιγνύουν τα ακίνδυνα με τα επικίνδυνα. Τα “άφλεκτα” με τα “εύφλεκτα”. Τι σημαίνει πρακτικά αυτό. Ότι εκ του πονηρού κάποιοι συγκρίνουν τον όρο αυτόν με τον όρο της “Μακεδονίας του Πιρίν”. Δεν είναι ίδια περίπτωση η “Μακεδονία του Βαρδάρη” με τη “Μακεδονία του Πιρίν”. Γιατί; Γιατί η “Μακεδονία του Πιρίν” είναι άφλεκτη. Εξαιτίας της ύπαρξής της, δεν εκδηλώνεται αλυτρωτισμός.

Είναι γεωγραφικός προσδιορισμός μιας περιοχής, στην οποία είναι ξεκαθαρισμένο ότι την κατοικούν εθνικώς Βούλγαροι, οι οποίοι μιλούν τη βουλγαρική γλώσσα. Οι εθνικοί στόχοι των Βουλγάρων και άρα και οι στόχοι των κατοίκων της “Μακεδονίας του Πιρίν” είναι οι βουλγαρικοί και μέσα σ’ αυτούς τους στόχους δεν είναι να “ενωθούν” με Έλληνες ή Αλβανούς ή Σέρβους, επειδή απλά κατοικούν σε ένα κοινό “οικόπεδο”. Οι στόχοι των “Μακεδόνων του Πιρίν” είναι να εκβουλγαρίσουν και την υπόλοιπη Μακεδονία και όχι να εκμακεδονίσουν τον χώρο γύρω τους με πρώτη τη Βουλγαρία. Μπορούν να συνυπάρξουν επί αιώνες στον ίδιο χώρο με τους Έλληνες, χωρίς να αισθάνεται κάποιος από αυτούς “αλύτρωτος”. Γι’ αυτόν τον λόγο η “Μακεδονία του Πιρίν” δεν αποτέλεσε ποτέ πρόβλημα για τους Έλληνες της Μακεδονίας.

Το ίδιο “άφλεκτη” είναι και η “Μακεδονία του Αιγαίου”. Αυτή η Μακεδονία είναι “άφλεκτη”, γιατί οι στόχοι της είναι οι στόχοι των Ελλήνων και —όπως συμβαίνει και με την περίπτωση των Βουλγάρων— δεν αποτελεί στόχο των Ελλήνων της Μακεδονίας να “ενωθούν” με τους Βούλγαρους ή τους Αλβανούς ή τους Σέρβους της υπόλοιπης Μακεδονίας. Είναι “συγκάτοικοι” στον ίδιο χώρο και όχι “αδέρφια”. Δεν έχουν κοινούς στόχους, γιατί δεν είναι ίδιοι. Ο καθένας από αυτούς έχει ανάγκη τον δικό του χώρο και δεν αισθάνονται χωρισμένοι, που ονειρεύονται την “ένωση”.

Η μόνη ιδιομορφία της “Μακεδονίας του Αιγαίου” είναι ότι αυτή είναι η αυθεντική Μακεδονία. Η μόνη αυθεντική. Γιατί συμβαίνει αυτό; Γιατί απλούστατα είναι η ελληνική. Γιατί τόσο η λέξη Μακεδονία όσο και η λέξη του γεωγραφικού της προσδιορισμού —που είναι η λέξη Αιγαίο— ανήκουν στην ίδια γλώσσα, ενώ δεν συμβαίνει το ίδιο με τις λέξεις Πιρίν ή Βαρδάρη, οι οποίες είναι σλαβικές. Ο όρος “Μακεδονία του Αιγαίου” είναι ταυτόσημος με τον όρο ιστορική “Μακεδονία” και γι’ αυτόν τον λόγο δεν χρησιμοποιείται από κανέναν, εφόσον λειτουργεί ως πλεονασμός. Η “Μακεδονία του Αιγαίου” είναι όμοια με τη Μακεδονία της αρχαιότητας, εφόσον την κατοικούν Έλληνες και μιλούν Ελληνικά. Αυτή η Μακεδονία είναι η αυθεντική και ανήκει σ’ αυτούς, οι οποίοι δημιούργησαν όχι μόνον τη λέξη Μακεδονία, αλλά και την ιστορία του όρου που περιγράφει αυτή η λέξη.

Δίπλα σ’ αυτά τα “άφλεκτα” έρχονται τώρα κάποιοι και τοποθετούν μια εύφλεκτη “βόμβα”. Η “Μακεδονία του Βαρδάρη” είναι “εύφλεκτη”, γιατί από τον γεωγραφικό όρο προσπαθούν κάποιοι να “εφεύρουν” νέα εθνική ταυτότητα και νέα εθνική γλώσσα. Από έναν κοινό γεωγραφικό όρο —ξένο προς την ιστορία τους ή τη γλώσσα τους— προσπαθούν να φτιάξουν εθνική ταυτότητα. Αυτό είναι το ψευδές και αυτό την καθιστά “εύφλεκτη”. Γιατί; Γιατί από την εθνική ταυτότητα και την εθνική γλώσσα εκφράζονται οι εθνικοί στόχοι. Γιατί, όπως είπαμε πιο πάνω, αυτοί, που κατοικούν τη “Μακεδονία του Βαρδάρη”, θα δηλώνουν εθνικά Μακεδόνες, ενώ στην πλειοψηφία τους είναι Βούλγαροι και Αλβανοί και η επίσημη γλώσσα τους “δικαιωματικά” θα ονομάζεται “μακεδονική”, ενώ είναι βουλγαρική.

Αυτοί λοιπόν οι “Μακεδόνες” θα προσδιορίσουν τους εθνικούς τους στόχους και αυτοί δεν θα είναι ούτε ελληνικοί, όπως είναι αυτοί της “Μακεδονίας του Αιγαίου”, ούτε βουλγαρικοί, όπως είναι αυτοί της “Μακεδονίας του Πιρίν”. Θα είναι με ψευδή στοιχεία “μακεδονικοί”. Άρα; Άρα θα καλλιεργείται μόνιμα ένας αλυτρωτισμός εξ’ αιτίας του μακεδονικού “οικοπέδου”. Θα αναζητείται μόνιμα η ένωση των αδερφών “Μακεδόνων” της “Μακεδονίας του Βαρδάρη” με αυτούς της “Μακεδονίας του Πιρίν” και της “Μακεδονίας του Αιγαίου”.

Άσχετα με το αν οι Έλληνες της “Μακεδονίας του Αιγαίου” ή οι Βούλγαροι της “Μακεδονίας του Πιρίν” δεν θα θέλουν ούτε καν να τους δουν τους Σκοπιανούς, αυτοί θα ζουν με τον αλυτρωτισμό. Θα επιβιώνουν ως σύνολο εξαιτίας αυτού του αλυτρωτισμού. Θα μιλούν οι Σκοπιανοί στο όνομα δήθεν όλων των “Μακεδόνων”, άσχετα αν δεν θα θέλει ο ένας να βλέπει τον άλλον. Θα μιλούν οι “ελεύθεροι” στο όνομα και των “σκλαβωμένων”, άσχετα αν αυτό δεν αντιπροσωπεύσει καμία πραγματικότητα. Γιατί θα το κάνουν αυτό; Γιατί αυτό θα είναι πλέον το εθνικό τους παραμύθι. Στην κυριολεξία παραμύθι, εφόσον θα βασίζεται σε ένα ψέμα.
Μιλάμε για πραγματικό ψέμα. Ψέμα, το οποίο αγγίζει τα όρια της ύβρεως. Τι σχέση μπορεί να έχει η ιστορική Μακεδονία του “Στρατηγού-Αυτοκράτορα” των Ελλήνων με τους Σλάβους “λαθρεπιβάτες” της “Λαθρομακεδονίας του Βαρδάρη”; Τι σχέση μπορεί να έχει η έννοια Μακεδονία με όλους τους γύφτους και τσιγγάνους της πρώην Γιουγκοσλαβίας, που μάζεψε ο Τίτο στα Σκόπια; Τι σχέση μπορεί να έχει η υποχρεωτικά ελληνική γλώσσα της διαχρονικής Μακεδονίας με τη βουλγαρική γλώσσα του νεοσύστατου κράτους της FYROM; Τι σχέση μπορεί να έχει η μακεδονική ιστορία με τους εμπόρους ναρκωτικών του Γκρουέφσκι;
Γι’ αυτόν τον λόγο είπαμε ότι με τη νέα πρόταση απειλούνται με “ανάφλεξη” ολόκληρα τα Βαλκάνια. Το “Μακεδονικό Ζήτημα” δεν απειλεί πλέον μόνον την Ελλάδα. Απειλεί πλέον εξίσου και τη Βουλγαρία και άρα σύντομα θα κληθεί κι αυτή να το αντιμετωπίσει. Ό,τι πρόβλημα δημιουργεί το “Μακεδονικό Ζήτημα” στην Ελλάδα, δημιουργεί και στη Βουλγαρία. Δεν θα είναι πλέον μόνον η “Μακεδονία του Αιγαίου” στόχος των Σκοπιανών, αλλά και η “Μακεδονία του Πιρίν”. Απλά η Ελλάδα απειλείται εξαιτίας του πνευματικού μέρους της έννοιας Μακεδονίας, ενώ η Βουλγαρία απειλείται εξαιτίας του υλικού μέρους της έννοιας της Μακεδονίας.

Η Βουλγαρία μάλιστα απειλείται πιο άμεσα, γιατί οι κάτοικοι της “Μακεδονίας του Πιρίν” μιλάνε την ίδια γλώσσα και έχουν τις ίδιες παραδόσεις με την πλειοψηφία των Σκοπιανών. Με λίγες έξωθεν υπερατλαντικές παρεμβάσεις, κάποιες προβοκάτσιες και μερικά κοντέινερ ναρκωδολάρια μπορεί μέσα σε λίγες ημέρες να τιναχθεί στον “αέρα” η ενότητα του βουλγαρικού κράτους. Αυτή η κατάσταση μας αφορά άμεσα, γιατί απειλείται με αποσταθεροποίηση ολόκληρη η περιοχή. Η συμμορία του Γκρουέφσκι μπορεί ν’ αποκτήσει χαρακτηριστικά “καταλύτη” για τις εξελίξεις στην περιοχή. Μια συμμορία απόλυτα εκβιάσιμη και η οποία εξυπηρετεί τα συμφέροντα όποιου μπορεί να την απειλήσει.

Το “κλειδί” της κατάστασης το κατέχει η Ελλάδα. Από αυτήν εξαρτάται αν θα συνεχιστούν οι αθλιότητες ή όχι. Η Ελλάδα θ’ αποφασίσει αν θα επιτρέψει τις αποσταθεροποιητικές τάσεις να εκδηλωθούν. Αρκεί να μην αναγνωρίσει την πρωτίστως αντιβαλκανική πρόταση των ιμπεριαλιστών και δεν υπάρχει κίνδυνος. Προδότης θα είναι όποιος Έλληνας ηγέτης τολμήσει ν’ αποδεχθεί αυτόν τον όρο. Ας προσέχει ο Παπανδρέου τι υπογράφει, γιατί οι καιροί είναι ύποπτοι και ο ελληνικός λαός είναι πολύ πληγωμένος —και εξαιτίας πολλών θεμάτων— για ν’ ανεχθεί επιπλέον και μια νέα εθνική προδοσία.

“ΒΑΡΔΑΡΙΑ” και τέλος. Έννοια, η οποία σέβεται απόλυτα τη γεωγραφία της χώρας, την κοινή παράδοση των μειονοτήτων της και ως λέξη ανήκει στον γλωσσικό πλούτο της πλειοψηφίας των κατοίκων της. Μια έννοια, την οποία δεν την εφηύραν οι Έλληνες αλλά οι ίδιοι και την έχουν χρησιμοποιήσει στο παρελθόν. Στη χειρότερη περίπτωση “Μακεδονική ΒΑΡΔΑΡΙΑ”, εφόσον για πρακτικούς λόγους επιμένουν να δανείζονται ξένους γεωγραφικούς προσδιορισμούς και θέλουν ως “νέοι” στην κοινωνία των Εθνών να εντοπίζονται εύκολα στον χάρτη. Η μόνη χάρη που ως Έλληνες μπορούμε να τους κάνουμε, για να μην τους ψάχνουν κάποιοι δίπλα στην Γκάμπια ή τη Μπούργκινα Φάσο.

Μια πολυεθνική ΒΑΡΔΑΡΙΑ —όμοια με το Βέλγιο ή την Ελβετία, για παράδειγμα— εφόσον δεν υπάρχει ιστορικά καταγεγραμμένο βαρδαρικό έθνος. Βαρδαρία, με επίσημη υπηκοότητα των κατοίκων της τη βαρδαρική και με επίσημη γλώσσα τη βαρδαρική διάλεκτο της βουλγαρικής.

Πρέπει να καταλάβουν οι γείτονές μας ότι είναι μικρά τα εθνικά τους “ποδαράκια”, για να φορέσουν αυτοκρατορικά “παπούτσια”. Να τελειώνει η πλάκα με τους εμπόρους ναρκωτικών, που κυβερνάνε τα Σκόπια.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΑΪΑΝΟΥ
Πρόεδρος του ΕΑΜ Β’

ΣΥΓΝΩΜΗ ΕΛΛΑΔΑ



ΤΟ ΟΤΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΖΟΥΝ ΚΑΙ ΒΑΣΙΛΕΥΟΥΝ ΟΙ ΠΡΟΔΟΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΟ
ΤΟ ΟΤΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟ ΝΑ ΑΓΑΠΑΣ ΑΥΤΗ ΤΗ ΧΩΡΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΝΟΜΟ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΓΝΩΣΤΟ ΕΙΝΑΙ
ΤΟ ΟΤΙ ΟΜΩΣ ΕΝΩ ΕΝΑ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΕΘΝΟΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΤΑΧΤΕΣ ΤΟΥ ΝΑ ΑΝΑΓΕΝΝΗΘΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΜΦΑΝΙΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟΙ ΠΡΟΔΟΤΕΣ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ
ΟΤΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΔΕΧΘΕΙ ΑΥΤΟΣ Ο ΛΑΟΣ
ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΒΟ(υ)ΛΕΥΤΕΣ ΤΗΣ (ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ;) ΒΟΥΛΗΣ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΜΕ ΝΥΧΙΑ ΚΑΙ ΔΟΝΤΙΑ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΧΡΟΝΙΑ ΤΩΡΑ ΝΑ ΔΙΑΜΕΛΗΣΟΥΝ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΟ ΤΟΥΣ ΕΧΟΥΝ ΠΕΙ
ΕΜΦΑΝΙΣΤΗΚΑΝ ΟΙ (ΕΛΛΗΝΕΣ;) ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΟΙ ΠΟΥ ΣΕ ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ 4 ΩΡΩΝ ΔΙΕΛΥΣΑΝ ΤΗΝ ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΣ
ΝΑΙ ΑΥΤΗ ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΠΟΥ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΑΥΤΗ ΕΜΑΘΑΝ ΝΑ ΟΜΙΛΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΒΑΡΒΑΡΟΙ
ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΗΡΘΑΝ ΚΑΙ ΟΙ (ΕΛΛΗΝΕΣ;) ΙΣΤΟΡΙΚΟΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΔΩΣΑΝ ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΜΑΧΗ ΣΤΟΝ ΔΙΑΜΕΛΙΣΜΟ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΕ ΤΟ ΝΑ ΜΗΝ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΗΘΟΥΝ ΣΕ ΚΑΜΜΙΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΤΩΝ ΣΚΟΠΙΩΝ
ΜΕΤΑ ΜΑΖΕΥΤΗΚΑΝ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ ΚΑΠΟΙΟΙ ΠΕΡΙΕΡΓΟΙ(ΕΛΛΗΝΕΣ;) ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΠΟΥ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥΣ ΗΤΑΝ ΝΑ ΧΡΕΩΚΟΠΗΣΟΥΝ ΑΥΤΗ ΤΗ ΧΩΡΑ ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΕΥΚΟΛΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ ΚΥΡΙΑΡΧΙΚΑ ΜΑΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΣΕ ΑΙΓΑΙΟ ΣΕ ΘΡΑΚΗ ΣΕ ΚΥΠΡΟ
ΚΑΝΕΝΑΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΔΕΝ ΖΗΤΗΣΕ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΠΟΛΕΜΟ ΚΥΡΙΟΙ
ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΑΣ ΖΗΤΗΣΑΝ ΝΑ ΜΑΣ ΚΑΝΕΤΕ ΥΠΕΡΗΦΑΝΟΥΣ
ΟΠΩΣ ΕΙΜΑΣΤΑΝ ΠΑΝΤΑ
ΣΙΓΑ ΣΙΓΑ ΟΜΩΣ ΕΠΕΙΔΗ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΠΗΓΑΙΝΑΝ ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΡΑΦΟΥΝ ΕΠΕΙΣΑΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΟΤΙ ΟΛΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΑ ΒΑΛΚΑΝΙΑ
ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΑΡΧΙΣΑΝ ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΚΑΠΟΙΑ ΛΑθΗ ΑΠΟ ΓΝΩΣΤΟΥΣ ΤΗΛΕΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΕΣ ΣΕ ΚΑΠΟΙΕΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΜΕ ΜΕΓΑΛΗ ΤΗΛΕΘΕΑΣΗ ΜΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΩΝ ΣΚΟΠΙΩΝ
ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΧΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΕΡΙΕΡΓΑ ΛΑΘΗ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΚΑΠΟΙΑ ΠΑΡΤΥ ΣΕ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΠΛΟΙΑ ΣΕ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΕΞΕΥΤΕΛΙΖΟΠΝΤΑΣ ΟΤΙ ΙΕΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΧΕΙ ΜΕΙΝΕΙ ΣΤΙΣ ΚΑΡΔΙΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΕΓΙΝΕ ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΛΑΘΟΣ ΤΥΧΑΙΟ

Με μια προκλητική εμφάνιση της παρουσιάστριας Κωνσταντίνας Παπατσάκωνα στο πόρταλ του Μάκη αναγνώρισε τον πρωθυπουργό των Σκοπίων, ως πρωθυπουργό της "ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
ΣΥΓΝΩΜΗ ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΝ ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΛΑ ΓΕΝΝΗΘΗΚΑΝ ΓΕΝΙΤΣΑΡΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΔΟΤΕΣ
ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΟ ΘΑΡΡΟΣ ΟΥΤΕ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ ΝΑ ΥΨΩΣΟΥΝ ΣΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΤΟΥΣ
ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΑΥΤΗ ΘΑ ΤΗΝ ΑΛΛΑΞΟΥΝ

ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ;


Οι νόμοι του ελληνικού κράτους έχουν ισχύ σε ορισμένες περιοχές της Θράκης; Ή μήπως τελούν εν υποτελεία;


Η γνωστή κυβερνητική υπάλληλος, υφισταμένη της κυρίας Διαμαντοπούλου, κυρία Θάλεια Δραγώνα

στα νέα προγράμματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης για τους Τσιγγάνους (πολιτικώς ορθώς: Ρομά) περιλαμβάνει όλες τις περιοχές και τους δήμους της επικράτειας που καλούνται να τα αναλάβουν και να τα υποστηρίξουν, πλην Θράκης!

Γιατί;

Δεν υπάρχουν Τσιγγάνοι στη Θράκη;

(Ή μήπως για κάποιους δεν υπάρχει ήδη Θράκη;)...

Πάντως, στο ανάλογο επίσημο έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας και Μάθε Παιδί μου Γράμματα της κυρίας Αννας «επί δικαίοις και άδικοις» Διαμαντοπούλου και της πρωθιέρειας των ντοκτορά κυρίας Θάλειας Δραγώνα η περιφέρεια «Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης» έχει καθαιρεθεί σε «Ανατολικής Μακεδονίας» σκέτο! («ΠΑΡΟΝ» 13.VI.2010).

Τι συμβαίνει; Διαμελίσθηκε η επικράτεια και δεν το πήραμε χαμπάρι;

Εχουν αναλάβει οι δύο κυρίες, το Συνταγματικό καθήκον της αναδιαμόρφωσης της δομής του κράτους στην περιοχή;

Μήπως η άποψη του ψευτομουφτή Θράκης και του εκεί Τουρκικού Προξενείου ότι στο «σαντζάκι τους» δεν υπάρχουν Τσιγγάνοι (ούτε και Πομάκοι) αλλά μόνον Τούρκοι, είναι πλέον σεβαστή και απ' το παρ' ημίν σεβαστό Υπουργείον Παιδείας;

Και, εν τοιαύτη περιπτώσει, πού είναι, εν μέσω τέτοιας κατασκευασμένης τουρκικής πλειονότητας, η πολυτραγουδισμένη ευαισθησία για τις μειονότητες (όπως των Πομάκων ή των Ρομά) της κάθε κυρίας Δραγώνα κι οποιουδήποτε άλλου;

Ή μήπως η ευαισθησία για τις μειονότητες υφίσταται αναλόγως της μειονότητας; αν πρόκειται δηλαδή

για σλαβομακεδόνες ή τουρκογενείς μουσουλμάνους μάς πιάνει ο πόνος, αλλά αν πρόκειται για Πομάκους ή Τσιγγάνους (στη Θράκη) τους αφήνουμε στον πόνο τους;

Αλλά, για να σοβαρευτούμε!

Πολλοί καθηγητές εξ Αθηνών ψωμίζονται με τα μειονοτικά επί χρόνια και ζαμάνια ενώ αντιστοίχως πολύ χρήμα διασπαθίζεται στη Θράκη από εντόπιους κανθάρους, χριστιανούς μουσουλμανοπατέρες.

Η ελαφρότης με την οποίαν η κυβέρνηση Παπανδρέου (και τα ακαδημαϊκά παράσιτα, που είτε με ΠΑΣΟΚ είτε με Ν.Δ. το ίδιο χρυσοψωμίζονται) αντιμετωπίζει τα τεκταινόμενα στη Θράκη, έχει φθάσει στα όρια της αμφισβήτησης των νόμων, του Ελληνικού Συντάγματος και των Διεθνών Συνθηκών.

Δεν μπορεί εν ενεργεία βουλευτής του ΠΑΣΟΚ να κουρελιάζει το Ελληνικό Σύνταγμα δηλώνοντας -με όρκο- Τούρκος (στη Θράκη) - ενώ νοτίως του Αλιάκμονος το παίζει Ελλην, απολαμβάνοντας όλα όσα κάτι τέτοιο σημαίνει. Στην Τουρκιά θα τον είχαν χώσει σε πολύ βαθύ μπουντρούμι.

Η περίπτωση Καραχασάν -επιλογή του κ. Παπανδρέου- που απεδείχθη σε όλα νούλα αλλά αστέρι στο να δηλώνει Τουρκάλα, θα έπρεπε να έχει καταδείξει στον κ. Πρωθυπουργό ότι οι πιασάρικες και οι εντυπωσιοθηρικές κινήσεις δεν λύνουν τα (όντως) προβλήματα στη Θράκη.

Μόνον η ευνομία για όλους τους πολίτες, χριστιανούς, μουσουλμάνους κι άθεους, μπορεί να θεραπεύει προβλήματα. Οχι η κολακεία του τουρκικού εθνικισμού, ούτε ο «κατευνασμός» μισαλλόδοξων ιμάμηδων. Οσο για τους εν Αθήναις επαγγελματίες «προστάτες των μειονοτήτων» - αρκετά πια...

ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ 2010



Εκδηλώσεις τιμής προβολής και ανάδειξης της ελληνικής θέασης του κόσμου. Τα Προμήθεια, ως πανελλήνιος θεσμός που σκοπό έχει να μας φέρει σ' επαφή με τον πολιτισμό, το πνεύμα και τις αξίες των προγόνων μας, διανύουν ήδη το δέκατο πέμπτο έτος συνεχούς παρουσίας τους.

Με εμπνευστή και πρωτεργάτη τον καθηγητή του πανεπιστημίου της Στοκχόλμης Τρύφωνα Ολύμπιο, λαμβάνουν χώρα στο υπέροχο φυσικό περιβάλλον του Άλσους Προμηθέως, στους πρόποδες του Ολύμπου, όπου χιλιάδες επισκέπτες απ' όλη την Ελλάδα κι από το εξωτερικό συγκεντρώνονται κάθε χρόνο για να ανταμώσουν κάτω από τον καταγάλανο ουρανό του Όρους των Θεών. Να γνωρίσουν το ελληνικό πνεύμα και έθος, να τιμήσουν τους αρχαίους φιλοσόφους και τις φιλοσοφικές σχολές με δημόσιες συζητήσεις και εκδηλώσεις, να παρακολουθήσουν καλλιτεχνικά, πολιτισμικά και τελεστικά δρώμενα, να μετάσχουν σ' αυτά ως αναζωογονητική μύηση στις αρχέγονες πηγές που μας γέννησαν, να νιώσουν με κατάνυξη την πατρώα ψυχή, να έρθουν σ' επαφή με την κοσμοθέαση των προγόνων μας.

Η θέαση που είχαν οι αρχαίοι Έλληνες για τον κόσμο και η οποία είχε απολύτως γνωσιολογικό και επιστημονικό χαρακτήρα, εκφράστηκε μέσα από τον τρόπο ζωής τους (ήθη και έθιμα πλήρως εναρμονισμένα με το σεβασμό τους για τη φύση), μέσα από τις κοινωνικές και πολιτισμικές αξίες, τη συμμετοχή στα κοινά και την ανάδειξη της έννοιας του πολίτη, τη μαχητικότητα για την προάσπιση των θεσμών που δημιούργησαν, τη φιλοσοφική αναζήτηση, την επιστημονική έρευνα, την Τέχνη καθώς και την αντίληψή τους για το θείον που απετέλεσε το μυθολογικό και ψυχολογικό υπόβαθρο της ελληνικής κοσμοθεάσεως και του ελληνικού πολιτισμού. Οι παράγοντες αυτοί, αλληλένδετοι για τους προγόνους μας και για όποιον σήμερα επιχειρεί να τους κατανοήσει, συναποτελούν ένα όλον η προσέγγισή του οποίου φρονούμε ότι αποτελεί ζητούμενο αλλά και αναγκαιότητα για το σύγχρονο γίγνεσθαι.

....Αυτή την ανασύνδεση με τον αρχαίο, παγκοσμίως σεβαστό και πάντοτε επίκαιρο πολιτισμό μας προβάλλουμε και αναδεικνύουμε στις εκδηλώσεις των Προμηθείων. Όχι σαν άγονη λατρεία ενός νεκρού παρελθόντος αλλά ως έκφραση του ζωντανού και ρέοντος Λόγου εκείνων στους οποίους αναγνωρίζει η σώφρων ανθρωπότητα ότι τους οφείλει τα πάντα. Ως έναυσμα επίκαιρου και γόνιμου προβληματισμού για διεξόδους στα αδιέξοδα του σήμερα, με άξονα σκέψης και πλαίσιο αναφορών την κοσμοαντίληψη εκείνων.....

Τα Προμήθεια 2010 θα τελεστούν στις 18, 19 και 20 Ιουνίου. Η επιμέλεια της διοργάνωσης έχει ανατεθεί στον Πολιτιστικό Σύλλογο "Προμηθεύς Πυρφόρος" ως μόνιμο πλέον φορέα με θεσμοθετημένη διάσταση ευθύνης, ενώ στις εκδηλώσεις μετέχουν εμπράκτως φορείς, ομάδες και προσωπικότητες απ' όλη την Ελλάδα. ....

Τα Προμήθεια είναι μια γιορτή για όλους όσους τιμούν την ελληνική παιδεία και τον ελληνικό πολιτισμό. Ευπρόσδεκτοι στις γιορτές των Προμηθείων είναι όλοι όσοι νιώθουν πως η διαύγεια σκέψης και οι αξίες των προγόνων μας, μπορούν ν' αποβούν βατήρας πνευματικής παλιγγενεσίας, ελπίδας και αντίστασης στους μαζικούς ισοπεδωτικούς μηχανισμούς της εποχής μας.

Οράτε το μέλλον, ευγένειαν ασκείτε, επαινείτε αρετήν

Έρρωσθε κι ευδαιμονείτε!

Επιτροπή Προμηθείων 2010

ΤΟΥΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ


Το παρακάτω κείμενο είναι πραγματικά λόγια που έχουν κατα καιρούς ειπωθεί για την Ελλάδα. Λόγια τα οποία πρέπει να γεμίζουν υπερηφάνια τους απανταχού Ελληνες.

Ο εθνικισμός είναι μορφή ενεργείας... λοιπόν οι ενεργητικοί άνθρωποι δεν μπορεί παρά να είναι εθνικισταί, είτε το ξέρουν είτε οχι,δεν μπορεί παρά να ζούν ανάμεσα στο έθνος τους και εκεί να ξοδεύουν την δύναμή τους και εκεί να παίρνουν δύναμη
Ίων Δραγούμης

Χρειάστηκε η πτώση της Κωνσταντινουπόλεως, η εξορία των γραμμάτων και των χειρογράφων του Βυζαντίου και η ανακάλυψη της τυπογραφίας, για να κλειδωνισθή η νάρκη που διατηρούσε προσεκτικά η Καθολική Εκκλησία. Το πέπλο της άγνοιας σχίσθηκε. Μιά αυγή εγκαταστάθη στην Ευρώπη.
ΑΝΤΡΕ ΛΕ ΦΕΒΡ

Ούτε η Ρωμαική κοσμοκρατορία, ούτε η θριαμβευτική πορεία του Χριστιανισμού του οποίου οι κοινότητες απλώνονταν κατά το τέλος της αρχαιότητος στον ευρύτατο από την Ιρλανδία μέχρι τις Ινδίες χώρο, ούτε ακόμη η Βυζαντινή αυτοκρατορία καί ο Αραβικός πολιτισμός θά μπορούσαν να δημιουργηθούν χωρίς τον Μέγα Αλέξανδρο και το κοσμογονικό του έργο.
Χ.ΜΠΕΓΚΣΤΟΝ

Σε εκείνους που σκέπτονται πως η Ελλάδα σήμερα δεν έχει καμμία σημασία ας μου επιτραπεί να πώ ότι δεν θα μπορούσαν να κάνουν μεγαλύτερο λάθος. Η σημερινή, όπως και η παλιά Ελλάδα, έχει υψίστη σημασία για οποιονδήποτε ψάχνει να βρεί τον εαυτό του.
ΧΕΝΡΙ ΜΙΛΛΕΡ

Αν οι Ελληνες αποκτήσουν μόρφωση και ενότητα, αλίμονό μας.
ΟΥΙΣΤΟΝ ΤΣΩΡΤΣΙΛ

Ο Ελληνικός λαός είναι ατίθασος και γι'αυτό πρέπει να τον πλήξουμε βαθειά στίς πολιτιστικές του ρίζες... Να πλήξουμε την γλώσσα, την θρησκεία, τα πνευματικά και ιστορικά του αποθέματα...
ΧΕΝΡΙ ΚΙΣΙΓΚΕΡ

Όταν η κοιτίδα του ευγενεστέρου πολιτισμού που γνώρισε η ανθρωπότης, η χώρα που της οφείλομε ότι καθιστά την ζωή ανώτερη και ωραιότερη, υφίσταται τέτοια επίθεση, η θέση όλων των αληθινών ανθρώπων είναι στο πλευρό της.
ΜΑΚΕΝΖΙ ΚΙΝΚ Πρωθυπουργός Καναδά

Ο πολιτισμός μας περνάει σήμερα κρίση.... κρίση φαινομενικά οικονομική αλλά πρωτίστως κρίση πνευματική, κρίση πολιτισμού. Δεν έχω να προτείνω άλλη θεραπεία απο την επιστροφή στην Ελλάδα.
ΡΕΝΕ ΠΟΟΥΞ Γάλλος δημοσιογράφος

Η Ελλάδα έδωσε το παράδειγμα που καθένας από μας πρέπει να ακολουθήση, ώσπου οι σφετεριστές της ελευθερίας, οπουδήποτε της γης κι αν βρίσκονται, υποστούν την δίκαιη τιμωρία της.
ΦΡΑΓΚΛΙΝΟΣ ΡΟΥΣΒΕΛΤ Πρόεδρος ΗΠΑ

Ο ανθρωπισμός κατά το Ελληνικό πρότυπο είναι η πρώτη αξία καί η μοναδική αρετή του ανθρώπου, πού περιλαμβάνει μέσα της όλες τις άλλες.
KI ELBETIUS

Ο Δυτικός κόσμος ανάγει την γέννησή του στους Ελληνες, πού πρώτοι έκαναν το βήμα από τα φυλετικά ήθη στο ανθρώπινο φρόνημα.
Κ.ΠΟΠΕΡ

Οι Ελληνες εδημιούργησαν σε πολλούς τομείς διαχρονικά πρότυπα, και γι' αυτό θα έπρεπε να τους θεωρήση κανείς ως τον πνευματικά υγιέστερο λαό του κόσμου."
ΕΓΚΟΝ ΦΡΙΝΤΕΛ (EGON FRIEDELL)

Η Ελλάς είναι το εκτυφλωτικό φώς. Μ'αυτήν όλες οι απορίες λύονται, τα σύννεφα διαλύονται.
ΑΛΕΝ ΖΙΠΕΝ Γάλλος πολιτικός

Ολα τα πολιτισμένα έθνη εις ότι αφορά την δραστηριότητα τού πνεύματος, είναι αποικίες της Ελλάδος.
ΧΕΝΡΙ ΜΕΧΝ

Χωρίς Ελληνομάθεια δεν υπάρχει παιδεία.
ΤΟΛΣΤΟΙ

Στη Βίβλο υπάρχουν εικόνες, μύθοι, μιά θρησκεία, μόνο πού δεν υπάρχει σκέψη, στοχασμός. Είναι οι Ελληνες πού πρώτοι άρχισαν πραγματικά να στοχάζονται, οι πρώτοι πού δημιούργησαν ένα εξελιγμένο αστικό πολιτισμό.
Χ.Λ.ΜΠΟΡΧΕΚ

Δεν γνώρισα κανένα που να εμπνέη τόσον σεβασμό όσο οι Ελληνες φιλόσοφοι.
ΝΙΤΣΕ

Αν στην βιβλιοθήκη του σπιτιού σας δεν έχετε τα έργα των αρχαίων Ελλήνων συγγραφέων, τότε μένετε σε ένα σπίτι δίχως φώς."
ΤΖΩΡΤΖ ΜΠΕΡΝΑΡ ΣΩ

Είναι ντροπή να λέγωνται μορφωμένοι όσοι δεν μελετούν τους αρχαίους Ελληνες συγγραφείς.
ΡΑΜΠΕΛΕΣ Γάλλος ιστορικός

Αυτό που χρειάζεται η Δύση σήμερα, είναι να ξαναγυρίση στην αρχαία Ελληνική Γραμματεία.
ΡΟΖΕ ΓΚΑΡΩΝΤΥ Φιλόσοφος-συγγραφεύς

Οι Ελληνες είχαν το χάρισμα να απορούν γιά πράγματα που οι άλλοι λαοί τα νόμιζαν αυτονόητα.
ΒΛΟΥΦΙΛΝΤ

Τά μαθηματικά ως επιστήμη βρήκαν τον δρόμο τους εις τον αξιοθαύμαστο λαόν των Ελλήνων. Η διαπίστωση ότι οι Αιγύπτιοι δεν είχαν ιδέα της γεωμετρίας ως επιστήμης, ενισχύεται από την άγνοια αυτών ως προς τον υπολογισμό του ύψους κ.λ.π.
ΚΑΝΤ

Αν η διορατικότης των Ελλήνων συμβάδιζε με την ιδιοφυία τους, τότε ίσως και η βιομηχανική επανάσταση να άρχιζε χίλια χρόνια πριν απο τον Κολόμβο. Και στην εποχή μας τότε δεν θα προσπαθούσαμε να περιφερώμαστε απλώς γύρω απο την Σελήνη, αλλά θα είχαμε φθάσει και σε άλλους κοντινούς πλανήτες.
ΑΡΘΟΥΡ ΚΛΑΡΚ

Οταν γνωρίσουμε σε βάθος την αρχαία Ελληνική επιστήμη και μελετήσουμε τις προτάσεις της, θα μπορούμε να προχωρήσουμε με μεγαλύτερα βήματα στην κατανόηση του Σύμπαντος και των μυστικών του.
ΤΖΩΡΤΖ ΜΠΗΝΤΛ βραβείο Νόμπελ Φυσικής

Ο κόσμος είναι η διαστελλόμενη Ελλάς και η Ελλάς είναι ο συστελλόμενος κόσμος.
ΒΙΚΤΩΡ ΟΥΓΚΩ

Η Ελλάς καταληφθείσα, τον άγριον νικητή κατέκτησε, και τις τέχνες εισήγαγε είς το αγροίκο Λάτιον.
ΟΡΑΤΙΟΣ Ρωμαίος ποιητής

Είμαι από την Σικελία, δηλαδή την Μεγάλη Ελλάδα και υπάρχει ακόμη πολύ από την Ελλάδα στην Σικελία. Το μέτρο, η αρμονία και ο ρυθμός ζούν ακόμη. Εξ' άλλου είμαι και ο ίδιος εγώ Ελληνικής καταγωγής. Ναι, ναι μην εκπλήτεσθε. Το οικογενειακό μου όνομα είναι Πυράγγελος. Το Πυραντέλλο δεν είναι παρά η φωνητική παραφθορά του Πιράτζελο-Πιραντέλλο.
ΛΟΥΙΤΖΙ ΠΙΡΑΝΤΕΛΛΟ

Αν δεν υπήρχε η ανδρεία και η γενναιοψυχία των Ελλήνων, δεν γνωρίζομε ποιό θα ήταν το αποτέλεσμα του Β' Παγκοσμίου πολέμου.
ΟΥΙΣΤΟΝ ΤΣΩΡΤΣΙΛ

Ρίξτε ένα βλέμμα στον μικρό κατάλογο των εθνών που υπετάχθησαν υπό του Αξονα από τό 1938, και θα δήτε ότι η γεννεοψυχία των Ελλήνων φωτίζει σαν ήλιος ένα σκοτεινό κόσμο.
ΚΑΝΤΙΤΟΥΣ Άγγλος συγγραφεύς

Κανείς δεν τολμούσε να προείπη, ότι οι Ελληνες πού 500 χρόνια π.Χ. είχαν ρίξει στην θάλασσα τους παντοκράτορες Πέρσες, θα επαναλάμβαναν κατά το 1940 αυτό το κατόρθωμα. Και όμως οι Ελληνες κατέπληξαν τον κόσμο μέ ένα νέο Μαραθώνα.
ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ Γκάβελγκάντε

Πρώτη η Ελλάς μας εδίδαξε πως οι ελεύθεροι άνθρωποι μπορούν να είναι γενναίοι, και ότι καμμιά ήττα δεν είναι παντοτινή. Ο μικρός αυτός λαός απεδείχθη αντάξιος της ιστορίας του.
ΑΛΜΠΕΡΤ ΚΑΜΥ

Η χώρα μας, στην οποία τιμάται ιδιαιτέρως η ανδρεία, παρακολουθεί με θαυμασμό τον αγώνα των Ελλήνων στην Αλβανία. Μας συγκινεί τόσο πολύ ώστε παραμερίζοντας κάθε άλλο αίσθημα φωνάζουμε: ΖΗΤΩ Η ΕΛΛΑΣ.
ΗΜΕΡΑ Ιαπωνική εφημερίδα 7 Δεκεμβρίου 1940.

Επολεμήσατε άοπλοι εναντίον ενόπλων και ενικήσατε. Μικροί εναντίον μεγάλων και επικρατήσατε. Δεν ήταν δυνατόν να γίνη αλλιώς γιατι είσθε Ελληνες. Ως Ρώσσοι και ως άνθρωποι σας είμαστε ευγνώμονες, γιατί χάρη στις δικές σας θυσίες καρδίσαμεν τον απαιτούμενο καιρό νά προετοιμάσουμε την άμυνά μας. Ελληνες, σας ευγνωμονούμε.
ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΤΗΣ ΜΟΣΧΑΣ

Ο θαρραλέος αγώνας αυτού του λαού του σχετικά μικρού έθνους, για το δικαίωμα να ζη χωρίς επεμβάσεις από δικτατορικά έθνη προκαλεί σεβασμό και θαυμασμό όλων των λαών που αγαπούν την ελευθερία.
ΔΙΑΚΥΡΗΞΗ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗΣ ΓΕΡΟΥΣΙΑΣ, 3 Απριλίου 1941

Μετά την τελική νίκη και λύτρωση η Ελλάδα θα πάρη όλα όσα της ανήκουν, και θα ζηση υπερήφανα και ηρωικά μέσα στους νικητές.
ΟΥΙΣΤΟΝ ΤΣΩΡΤΣΙΛ

Η Ιστορική δικαιοσύνη μου επιβάλει να διατυπώσω οτι μεταξύ των εχθρών οι οποίοι ευρίσκεντο απένατι ημών, ο Έλλην στρατιώτης προ πάντων, επολέμησε με το μεγαλύτερον θάρρος. Παρεδόθη μόνον όταν η εξακολούθησις της αντιστάσεως δεν ήτο πλέον δυνατή και δεν είχε πλέον κανένα λόγο... Επολέμησεν εντούτοις τόσον γενναίως ώστε και οι πολέμιοί του δεν δύναντι να του αρνηθούν την εκτίμησιν των... Ούτω οι αιχμάλωτοι Έλληνες απελύθησαν αμέσως, λαμβανομένης υπ' όψιν της ηρωικής στάσεως των στρατιωτών αυτών
Adolph Hitler, Reichstag 4 Μαίου 1941

Μέχρι τωρα λέγαμε πως οι Έλληνες πολεμούν σαν ήρωες. Από 'δω και στο εξής θα λέμε πως οι ήρωες πολεμούν σαν Έλληνες
Sir W. Churchill

ΔΙΕΔΩΣΕ ΤΟ

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More