ΕΛΛΑΔΑ

ΒΡΕΘΗΚΑΝ ΟΙ ΤΑΦΟΙ ΤΗΣ ΡΩΞΑΝΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Δ;

Μπροστά σε μια μεγάλη αρχαιολογική ανακάλυψη πιθανόν να βρίσκονται τα συνεργεία της ΚΗ’ Εφορείας Κλασσικών Αρχαιοτήτων Σερρών..... Μετά από έρευνες ετών και αξιοποιώντας την ιστοριογραφία και τις προφορικές παραδόσεις της περιοχής, οι αρχαιολόγοι κατέληξαν σε μία «τούμπα» σε αγροτική περιοχή του Δήμου Αμφίπολης.

ΟΔΗΓΟΣ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ

Πολλοί φίλοι και φίλες μου έχουν ζητήσει να γράψω ένα αρθρο με "Οδηγίες Επιβίωσης",γιατί μπορεί σύντομα να αντιμετωπίσουμε δύσκολες καταστάσεις που να οφείλονται σε διάφορους λόγους,όπως πτώχευση και στάση πληρωμών,περίεργα και πρωτόγνωρα γεωφυσικά φαινόμενα και εγώ δεν ξέρω τι άλλο.

ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ 16/10/1912

Το έργο της απελευθέρωσης της Κατερίνης ανατέθηκε στην 7η Μεραρχία του Στρατού Θεσσαλονίκης, που είχε διοικητή το Συνταγματάρχη (ΠΒ) Κλεομένη Κλεομένους. Στις.. 15 Οκτωβρίου 1912 εκδόθηκε η Διαταγή των Επιχειρήσεων.

ΠΛΑΝΗΤΕΣ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

Οι πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος είναι 8. Ερμής, Αφροδίτη, Γη, Άρης, Δίας, Κρόνος, Ουρανός και Ποσειδώνας. Και έχουνε όλοι αρχαία ελληνικά ονόματα προς τιμήν των αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων που θεμελίωσαν την αστρονομία. Ας γνωρίσουμε λοιπόν τα μυθικά πρόσωπα των οποίων τα ονόματα πήραν οι πλανήτες.

Η ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Αν καλούσαμε στις μέρες μας σ’ ένα γεύμα κάποιους αρχαίους Έλληνες όπως τον... Ηρόδοτο, τον Ηρακλή ή τον Αριστοφάνη..

Πέμπτη 12 Αυγούστου 2010

ΔΙΟΔΙΑ ΤΕΛΟΣ


ΔΙΟΔΙΑ ΤΕΛΟΣ. Τυπώστε και τοποθετήστε την επιγραφή στο παρ-μπρίζ του οχήματός σας και περάστε ελεύθερα!!!

Ολοένα και μεγαλύτερες διαστάσεις λαμβάνει το κίνημα των πολιτών που αρνούνται να καταβάλουν το αντίτιμο σε ορισμένους σταθμούς διοδίων ανά την Ελλάδα.Οι αυξήσεις που σημειώθηκαν τα τελευταία δύο έτη κυμαίνονται από 35 έως και 50% ενώ εκατοντάδες χιλιόμετρα του εθνικού οδικού δικτύου παραμένουν θανατηφόρα επικίνδυνα.Το πρόβλημα είναι πολυδιάστατο και αποτελεί πρόκληση για την κοινωνία, σε μια εποχή που εκατομμύρια καταναλωτές ασφυκτιούν μέσα στα καινούρια οικονομικά δεδομένα:

Η κοινοτική οδηγία 1999/62, η οποία τροποποιείται με την 2006/38/ΕΚ που η ελληνική κυβέρνηση δεν έχει καν ενσωματώσει στην ελληνική έννομη τάξη, θέτει τις προδιαγραφές των οδικών δικτύων όπου τοποθετούνται σταθμοί διοδίων. Διαχωριστική νησίδα και περισσότερες από μία λωρίδες αποτελούν χαρακτηριστικά που εθνικές οδοί όπως η Κορίνθου-Πατρών ουδέποτε διέθεταν, έχοντας χαρακτηριστεί ως το πιο επικίνδυνο εθνικό δίκτυο στην Ευρώπη.

Για αυτόν όμως το δρόμο οι διερχόμενοι οδηγοί είναι υποχρεωμένοι να καταβάλλουν αντίτιμο! Στην ουσία, καλούνται να πληρώνουν ένα οδικό δίκτυο που σε ορισμένα σημεία αποτελεί αυτή τη στιγμή εργοτάξιο, που η ολοκλήρωση της ανακατασκευής του θα πραγματοποιηθεί μετά από χρόνια με αποτέλεσμα αμφίβολο και όπου δεκάδες ζωές χάνονται κάθε χρόνο. Και φυσικά τα ίδια ακριβώς ισχύουν και σε άλλα πρωτόγονα οδικά δίκτυα πολλών περιοχών της Ελλάδας.

Ανεξάρτητα όμως από την ποιότητα των εθνικών οδών, σημαντικό πρόβλημα υφίσταται για χιλιάδες κατοίκους διαφόρων δήμων που τέμνει το εθνικό οδικό δίκτυο, οι οποίοι προκειμένου να μεταβούν στην εργασίες τους ή στις καθημερινές δουλειές τους, αναγκάζονται να καταβάλλουν διόδια σε κάθε διέλευσή τους!

Τέτοιο πρόβλημα αντιμετωπίζουν στον υπερθετικό βαθμό οι κάτοικοι και εργαζόμενοι των περιοχών από Αφίδνες μέχρι τον Ωροπό, οι οποίοι στην ουσία δεν έχουν δικαίωμα εναλλακτικής επιλογής, καθώς οι παράδρομοι είναι ημιτελείς και επικίνδυνοι (πηγή: Επιτροπές Αγώνα Ενάντια στα Διόδια,epitropesdiodiastop.blogspot.com). Μάλιστα, σύμφωνα με το Ν. 2539/1997, οι κάτοικοι περιοχών όπου λειτουργούν σταθμοί απαλλάσσονται από την υποχρέωση καταβολής διοδίων.

Η ΕΚΠΟΙΖΩ δηλώνει ότι συμμετέχει στο κίνημα κατά της αυθαίρετης επιβολής διοδίων και καλεί τους καταναλωτές να μην πληρώνουν διόδια τόσο στους πολλούς δρόμους άθλιας ποιότητας όσο και στους σταθμούς διοδίων της περιοχής κατοικίας ή εργασίας τους.

Σε περίπτωση που καταναλωτής αρνηθεί να πληρώσει, δεν υφίσταται καμία απολύτως ποινική ευθύνη, όπως άλλωστε έχουν δηλώσει επανειλημμένως και εκπρόσωποι της Τροχαίας.

Η μόνη ενέργεια που μπορεί να πράξει η εταιρία που έχει αναλάβει τη διαχείριση των διοδίων είναι να διεκδικήσει το αντίτιμο δικαστικά, με τη διαδικασία των πολιτικών δικαστηρίων. Ακόμα και στην περίπτωση του Ν. 3555/2007 (με τον οποίο επικυρώθηκε η σύμβαση του ελληνικού δημοσίου με την εταιρία «ΝΕΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.»), όπου επιβάλλεται πρόστιμο στο 20πλάσιο του αντιτίμου, όπως αναφέρει! το κίνημα των Επιτροπών Αγώνα Ενάντια στα Διόδια, η σχετική διάταξη είναι αντισυνταγματική.

Οι καταναλωτές λοιπόν που αρνούνται να πληρώσουν διόδια θα πρέπει να γνωρίζουν ότι:
1. Η Τροχαία δεν έχει καμία απολύτως δικαιοδοσία παρέμβασης.
2. Η πράξη τους δεν τιμωρείται ούτε ποινικά ούτε διοικητικά από το ελληνικό δημόσιο.
3. Δεν είναι υποχρεωμένοι να δώσουν τα στοιχεία τους στον υπάλληλο των διοδίων παρά μόνο τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματός τους.
4. Σε περίπτωση που οι υπάλληλοι των διοδίων κωλυσιεργούν προκειμένου να τους προκαλέσουν ψυχολογική πίεση λόγω των οχημάτων που ακολουθούν, μπορούν …να ανεβάσουν την μπάρα μόνοι τους και να φύγουν!

Η ΕΚΠΟΙΖΩ, τέλος, δηλώνει ότι θα συμμετέχει με κάθε νόμιμο μέσο στον αγώνα κατά του παράλογου καθεστώτος διοδίων που επικρατεί.

ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΟΥΜΕΛΑ


Κύριο άρθρο της εφημερίδας ΠΟΝΤΙΑΚΗ ΓΝΩΜΗ, 17ο φύλλο
Η Παναγία Σουμελά αποτελούσε για 1600 χρόνια θρησκευτικό, πνευματικό και εθνικό κέντρο για τους Έλληνες του Πόντου. Σε εκείνο το εξαιρετικής ομορφιάς και αγριότητας τοπίο, σε σπηλιά που βρίσκεται ακριβώς κάτω από την κορφή, στους απρόσιτους βράχους του όρους Μελά, οι μοναχοί Βαρνάβας και Σοφρώνιος, αφού προηγουμένως διέσχισαν χιλιάδες χιλιόμετρα στο Αιγαίο και την Ανατολή, ξεπερνώντας μύριους κινδύνους, τον 4ο αιώνα τοποθέτησαν την εικόνα της Παναγίας της Αθηνιώτισσας. Έκτοτε, το ιερό εκείνο προσκύνημα, που με τον καιρό απέκτησε αίγλη και την εύνοια των Κομνηνών, αποτέλεσε φωτοδότη φάρο και συνάμα λιμάνι καταφυγής για Έλληνες και αλλόφυλους, για χριστιανούς και αλλόθρησκους.
Από το 1922 μέχρι φέτος, η Ιερά Σταυροπηγιακή Μονή Παναγίας Σουμελά παρέμενε κλειστή, χωρίς μοναχούς και ηγουμένους, χωρίς πιστούς και προσκυνητές, και το σκοτάδι του Όρους Μελά και της κοιλάδας που διαρρέει το θορυβώδες ποτάμ' τη Παναΐας, ήταν ακόμα πιο βαθύ, μέρα και νύχτα.
Όσο λειτουργούσε το μοναστήρι, κάθε μέρα ήταν ξεχωριστή, για μοναχούς και προσκυνητές. Οι μέρες όμως της γιορτής του Μοναστηριού και ιδιαίτερα η 15η Αυγούστου, ήταν κάτι παραπάνω από θρησκευτική πανήγυρις. Ήταν μια πραγματική λαοσύναξη.
Οι Πόντιοι από όλες τις περιοχές του Πόντου συγκεντρώνονταν έξω από το μοναστήρι και έκαναν καταυλισμούς ανά περιοχή καταγωγής. Δηλαδή είχαν ξεχωριστούς καταυλισμούς οι προερχόμενοι από την Κρώμνη, τη Σαντά, το Σταυρίν, την Αργυρούπολη, τα Σούρμενα, τον Όφη, το Ρίζαιο κλπ. Εκεί, με αφορμή την θρησκευτική γιορτή και την πανήγυρη, εύρισκαν την ευκαιρία οι Πόντιοι να συνευρεθούν, να γνωριστούν, να μιλήσουν, να τραγουδήσουν, να ανταγωνιστούν στο χορό, το τραγούδι, τα στιχάκια... Ως συνέχεια αυτής της παράδοσης χτίστηκαν και οι ξενώνες στην Παναγία Σουμελά, στο Βέρμιο, με βάση την καταγωγή από τον Πόντο (Ξενώνες Κρωμναίων, Σανταίων, Τριπολιτών κλπ).
Αυτή η λαοσύναξη σταμάτησε να γίνεται από το 1922. Έκτοτε, το βράδυ της 14/15ης Αυγούστου, κάθε χρόνο, το σκοτάδι στην κοιλάδα και στο Όρος Μελά που είναι σκαρφαλωμένο το μοναστήρι της Παναγίας, ήταν πιο βαθύ, σκοτία πίσα, που έλεαν τ' εμετέρ'. Εκεί τριγυρνούσαν μόνο οι ψυχές πενήντα γενιών Ποντίων, που συνέδεσαν και ταύτισαν την επιβίωση του Γένους με τη δύναμη που έπαιρναν από την Παναγία Σουμελά, ειδικά κάθε Δεκαπενταύγουστο.
Φέτος, το Δεκαπενταύγουστο, θα λειτουργήσει και πάλι η Παναγία Σουμελά στον Πόντο, μετά από σχετική άδεια των τουρκικών αρχών και με την παρουσία του Οικουμενικού Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίου. Φέτος, τη νύχτα της 14/15ης Αυγούστου, θα ανταμωθούν οι ψυχές πενήντα γενιών Ποντίων, που έμειναν θαμμένοι στα άγια χώματα του Πόντου, με τις ψυχές τριών γενιών Ποντίων που γεννήθηκαν και ανδρώθηκαν στην Ελλάδα, μετά το 1923.
Φέτος η νύχτα της 14/15ης Αυγούστου θα είναι πιο φωτεινή από ποτέ.
Ας είμαστε όλοι, εκεί, όσοι μπορούμε, και ας επιδείξουμε αίσθημα ιστορικής ευθύνης, για να μην αμαυρώσουμε αυτές τις ιερές στιγμές.

Μηνιαία Εφημερίδα ΠΟΝΤΙΑΚΗ ΓΝΩΜΗ
Συνδρομές: κ. Σοφία Κεσίδου, 210 3316036, gnomi@infognomon.gr

ΚΑΙ ΑΛΛΗ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ


Την απαγόρευση ανάρτησης της ελληνικής σημαίας στη βραχονησίδα Ζουράφα από το Λιμενικό, καταγγέλλει ομάδα πολιτών από τη Βόρεια Ελλάδα, που θέλησε να αποβιβαστεί στη νησίδα.

Όπως καταγγέλλουν οι πολίτες, με ειδικό σήμα, το Λιμενικό απαγόρευσε τη μετάβαση, με τη δικαιολογία ότι η ανάρτηση του ιστού της σημαίας ενδεχομένως να προκαλέσει ζημιές στο φάρο που υπάρχει στο έδαφος του νησιού.
Η Λαδόξερα (Ζουράφα) είναι το κρίσιμο έδαφος για τα πετρέλαια του Β.Αιγαίου.
Η Λαδόξερα οριοθετεί την ελληνική επικράτεια στο Βορειοανατολικό Αιγαίο. Είναι η Βορειοανατολικότερη των Θρακικών Σποράδων.

Η Ζουράφα* (Λαδόξερα) με επιφάνεια κάποτε 9 στρέμματα και μήκος ακτής 465 μέτρα (σύμφωνα με παλαιότερες μετρήσεις της Υδρογραφικής Υπηρεσία του Π.Ν), τώρα είναι μικρότερη του ενός στρέμματος και έχει ακτογραμμή 32 μέτρα , είναι χαμηλή και για αυτό εξαιρετικά επικίνδυνη , ιδίως με δυσμενείς συνθήκες ορατότητας για όσους πλέουν ανατολικώς της Σαμοθράκης , από το Βορειοανατολικό άκρο της οποίας (Άκρα Άγκιστρο ή Σκεπαστό) απέχει 6 ν.μ. περίπου.
Έπ' αυτής λειτουργεί φανός μεμονωμένου κινδύνου με αναλάμπον λευκό φως.
Η μεταλλική πυραμίς του φανού είναι χρωματισμένη μαύρη με ερυθρή λωρίδα. Βάθη μικρότερα από 10 μέτρα βρίσκονται μέχρις αποστάσεως 100 μέτρων περίπου γύρω της. Απέχει 22 ν.μ περίπου από το φάρο της Αλεξανδρουπόλεως , είναι υπόλειμμα ηφαιστειογενούς νήσου και έχει παρατηρηθεί αξιόλογο θαλάσσιο ρεύμα ανατολικής διευθύνσεως κοντά της.
Η ευρύτερη περιοχής της είναι πλούσιος ψαρότοπος , όπου συχνάζουν ακόμη όλων των ειδών τα ψάρια. Με την Ζουράφα ασχολήθηκε διεξοδικώς σε περισπούδαστο άρθρο του στη "Θρακική Επετηρίδα" ο διακεκριμένος λόγιος της Σαμοθράκης Νικόλαος Φαρδύς (1853-1901). ("Τα Ζγοράφα ως κέντρο των σεισμών της Σαμοθράκης και λείψανο τεσσάρων νήσων του Θρακικού Πελάγους προ αμνημονεύτων χρόνων καποντισθεισών")

Ο συγγραφεύς αυτός γράφοντας για το νησί το 1897 το αποκαλεί "Ζγοράφα" (τα) και σημειώνει , ότι σε καιρό γαλήνης διακρίνεται και από κάποια υγρή, ελαιώδη ουσία που επιπλέει επί των πέριξ υδάτων , που αποπνέει οξεία οσμή πετρελαίου . Ο ίδιος μεταξύ άλλων αναφέρει ότι : α) Για πρώτη φορά διαπίστωσε προσωπικώς την ύπαρξη εκεί πετρελαίου το 1874 , του οποίου η πηγή ευρίσκετο επί της Ζουράφας β) Η Ζουράφα ήταν ονομαστή για την ποσότητα και την ποιότητα των σπόγγων της γ) Στην περιοχή της υπήρχαν πολλά ίχνη κτηρίων των οποίων διακρίνονται οι θύρες , τα παράθυρα οι κίονες , τα κιονόκρανα κ.λ.π. (προφανώς η εναλακτική ονομασία Λαδόξερα οφείλεται στην ύπαρξη της παραπάνω ελαιώδους ουσίας).

Ο κορυφαίος των θαλασσογράφων μας Σ.Ε. Λυκούδης έγραφε προ εβδομήντα περίπου ετών ,ότι η διαβρωτική επεξεργασία της θάλασσας κατήντησε την Ζουράφα να έχει διάσταση μέγιστη 35 μέτρα , της οποίας οι δύο ακραίες κεφαλές είναι ξηρές σε περίοδο γαλήνης και αναπαυτήρια γλάρων .

Η Ζουράφα είναι , όπως προαναφέρεται το Βορειανατολικότερο , αναδυόμενο στην ανοιχτή θάλασσα , νησαίο Ελληνικό έδαφος υπόλειμμα μεγάλου εδάφους. Αναφέρεται από τον Marko Boscini (1613 -1678) , χωρίς όνομα και τον Alexander Conze Γερμανό αρχαιολόγο που επισκέφτηκε την Σαμοθράκη κατά τον β΄ ήμισυ του παρελθόντος αιώνος "Τα Ζγόραφα" .

Χάρη στην επί αυτής κυριαρχία , η Ελλάς επεκτείνει σημαντικά τις ζώνες θαλάσσιας κυριαρχία της (χωρικά ύδατα κ.ά.) στον κρίσιμο χώρο του Β.Α. Αιγαίου , προς τα Ανατολικά. Στο στενό μεταξύ της Ζουράφας και της Άκρας Γκρέμια ( σήμερα Boztepe Burnu, της Ανατολικής Θράκης) έχει εύρος 14 ν.μ. περίπου . Στο παρελθόν αρκετά πλοία , προσπαθώντας να αποφύγουν την προσέγγιση προς την Ζουράφα είχαν προσαράξει στα βραχώδη νησαίο εδάφη που περιβάλουν την άκρα Γκρέμια . Πόσοι Έλληνες γνωρίζουν την ύπαρξη της Ζουράφας ,που κείται Ανατολικά της Σαμοθράκης , Βόρεια της Ίμβρου και Νότια της Αλεξανδρουπόλεως και την οποία περιφρονητικώς παραλείπουν οι περισσότεροι από τους κυκλοφορούντες για το ευρύ κοινό (σχολικοί ,τουριστικοί κ.ά.) χάρτες μας , μολονότι σηματοδοτεί τα όρια της Ελληνικής Επικράτειας .

Σε όσα Αναφέρει Ο Σ.Ε. Λυκούδης για την διαβρωτική επεξεργασία της θάλασσας και η ταπεινότητα μας για την επείγουσα ανάγκη προστασίας της Ζουράφας από την αέναη δράση των στοιχείων της φύσης , πρέπει να προστεθεί η παρατήρηση που έχει καταχωρηθεί στην παλαιότερη έκδοση του Πλοηγού του έτους 1955 , σύμφωνα με την οποία σε μικρές αποστάσεις από τη Ζουράφα υπάρχουν στα μεν Δυτικά της "Βράχος" μικρού υπέρ την επιφάνεια της θάλασσας ύψους , στα σε Νοτιοανατολικά της "Βράχος" περί την επιφάνεια της θάλασσας. Ήδη , μετά από 40 χρόνια , τα βραχώδη αυτά νησαία εδάφη έχουν δυστυχώς εξαλειφθεί. Προφανώς περιέπεσαν στην κατηγορία του σκόπελοι ή και της υφάλου .... Απέμεινε η κάπως υψηλότερη Ζουράφα. Νησιοφύλακες και νησίαρχοι της (μέχρι πότε); τα θαλασσοπούλια......

ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΝ ΤΙΠΟΤΑ ΟΙ ΕΛΒΕΤΟΙ !!!!!!



Η Ελβετία αποτελεί μια μικρή αλλά ισχυρή «εξαίρεση» σε μια ενωμένη -και μεγαλύτερη όσο ποτέ- Ευρώπη.
Αρκετά χρόνια πριν, το 1992, οι Ελβετοί ψήφισαν να απέχουν από την Ευρωπαϊκή Οικονομική Ζώνη, ένα βήμα πριν από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Παρόλο που η πλειοψηφία κατά του ευρωπαϊκού εγχειρήματος δεν ήταν πολύ μεγαλύτερη από την μειοψηφία (50,3% έναντι 49,7%), η ελβετική κοινή γνώμη είναι εδώ και χρόνια διαιρεμένη όταν τίθεται το ερώτημα για σύμπλευση με τις Βρυξέλλες.
Ωστόσο, οι πρόσφατες εξελίξεις στο οικονομικό «γίγνεσθαι» της Ευρώπης με τις μεγάλες περικοπές στις κρατικές δαπάνες και την όξυνση των κοινωνικών αντιπαραθέσεων φαίνονται να «καθησυχάζουν» τους Ελβετούς που δείχνουν ανέπαφοι από όλη αυτήν την κατάσταση. Η συνεχιζόμενη ανάπτυξη της χώρας τους μάλλον δικαώνει το «όχι» στην ενωμένη Ευρώπη.
Ο Stefan Meierhans, επικεφαλής του Οργανισμού Παρακολούθησης Τιμών λέει ότι οι Ελβετοί έχουν υψηλούς μισθούς σε σχέση με τα ευρωπαϊκά στάνταρντς την ίδια στιγμή που απολαμβάνουν χαμηλά επιτόκια στα ενυπόθηκα δάνεια. Επιπλέον, ο ΦΠΑ βρίσκεται στα επίπεδα του 7,6% ενώ στην καλύτερη περίπτωση στην Ε.Ε. ξεκινάει από 15%.
Η ασφάλεια, παράλληλα, που παρέχει το Ελβετικό φράγκο έχει καταστήσει το νόμισμα ασφαλές καταφύγιο τους τελευταίους 12 μήνες την ίδια στιγμή που το ευρώ συνεχίζει να υποχωρεί. Προς επίρρωσιν τούτου, οι εισαγωγές από χώρες της Ε.Ε. υποχωρούν στις τιμές, κάτι που ωφελεί τους Ελβετούς καταναλωτές.
Αρκεί να σημειωθεί πως μεγάλο μερίδιο στην οικονομική ισορροπία της χώρας έχουν οι μακρόχρονοι νόμοι που απαγορεύουν τόσο στην ομοσπονδιακή κυβέρνηση όσο και τα (τοπικά) καντόνια να συσσωρεύουν μεγάλα χρέη που με τη σειρά τους δημιουργούν ελλείμματα και συνεπακόλουθα αυστηρά οικονομικά μέτρα.
Ωστόσο, μπορεί να υπάρχει και μια άλλη πλευρά μέσα σε όλη αυτή την αισιόδοξία. Το δυνατό φράγκο μπορεί να καταστήσει τις ελβετικές εισαγωγές περισσότερο ακριβές. Ήδη δυνατοί παίκτες της Ελβετικής βιομηχανίας κατασκευών εκφράζουν τις ανησυχίες τους γι’ αυτό και βλέπουν με καλό μάτι την απόφαση της Εθνικής Τράπεζας για αγορά ευρώ ως προσπάθεια να σταματήσουν την ταχεία άνοδο του φράγκου.
Από την άλλη βέβαια, αρκετές ελβετικές εταιρείες προετοιμάστηκαν κατάλληλα και εμπορεύονται για αρκετά χρόνια μόνο σε ευρώ εντός της ευρωζώνης. Έτσι κατόρθωσαν να αποφύγουν οποιεσδήποτε απώλειες από την ρευστότητα της ισοτιμίας. Εκτός βέβαια από τον τουρισμό. Το αδύναμο ευρώ αλλά και η αδύναμη λίρα έχουν μετατρέψει την Ελβετία σε έναν πολύ ακριβό τουριστικό προορισμό για τους Ευρωπαίους.
Γεγονός που δε φαίνεται να απασχολεί τόσο πολύ την ισχυρή οικονομία των Ελβετών καθώς μόνο το 30% θα ήταν έτοιμο να ενταχθεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση. «Το ευρώ δεν μας απασχολεί και πολύ ενώ το ευρωπαϊκό εγχείρημα δε φαίνεται να λειτουργεί καλά», σχολιάζουν χαρακτηριστικά.

ΔΙΕΔΩΣΕ ΤΟ

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More