ΕΛΛΑΔΑ

Πέμπτη 16 Σεπτεμβρίου 2010

Η ΙΣΤΟΡΙΑ..........ΜΕ ΤΟ ΤΡΑΚΤΕΡ


Εκεί στην Νέα Υόρκη, στην Αστόρια, στην Τριακοστή Λεωφόρο κοντά στο τραίνο, κάθε πρωί κάνει τον καθημερινό του περίπατο κάποιος γέροντας με το μπαστούνι. Είναι πολύ κοντού αναστήματος, κρατάει μπαστούνι και φοράει και ένα καπέλο με τη σημαία της Ελλάδος επάνω. Ο Γέρος είναι φίλος μου, είναι από την... Καρπασία, μιλάει την Κυπριακή διάλεκτο στην εντέλεια και είναι και «πειραχτήρι». Πάντως το καπελάκι με την Ελληνική σημαία δεν το έβγαλε από το κεφάλι του από τον καιρό που τον γνωρίζω. Από όσα μου είπε, ζει στην Αμερική από το 1975 και είναι πάνω από ογδόντα χρονών. Ήρθε στην Αμερική σαν μετανάστης, μετά την κατάληψη της Καρπασίας από τους Τούρκους το 1974.

Ο Γέρος ήταν γεωργός και λέει ότι του πήραν οι Τούρκοι ογδονταεφτά «σκάλες» χωράφια, ένα πελώριο σπίτι με εννέα μεγάλα δωμάτια, καμιά τριανταριά κατσίκες και ένα Τρακτέρ. Το αξιοσημείωτο είναι ότι ο Γέρος, δεν αναφέρεται συχνά στην τεράστια περιουσία που έχασε, αλλά μονολογάει συνέχεια για το μεταχειρισμένο Τρακτέρ που εγκατέλειψε λόγω ανάγκης.
Ιδού και η Ιστορία του Γέρου από το Καρπάσι.

Ιστορεί ο Γέρος...
«Άκου γιε μου, εκεί στο χωράφι που όργωνα λίγο πριν την εισβολή, έρχεται κάποιος ξενικός και με ρωτάει εάν πουλώ το τρακτέρ. Ξέρεις ακούστηκε στο χωριό ότι θα αγόραζα ένα καινούργιο τρακτέρ και το μεταχειρισμένο, τι θα το έκανα, θα το έβαζα για «πούληση». Ο άνθρωπος αυτός μου πρόσφερε 1,500 λίρες, αυτή ήταν και η τιμή που όρισα για το Τρακτέρ. Εγώ του είπα θα το σκεφτώ, αλλά θα του το πουλούσα έτσι κι αλλιώς εφόσον χρειαζόμουν τα λεφτά. Του είπα να περάσει σε δυο τρεις μέρες να συμφωνήσουμε.

Το βράδυ όταν πήγα στο καφενείο για να πιω καφέ και με βρίσκει ο κουμπάρος μου ο Παναής και με ρωτάει.
«Σε βρήκε ο Τούρκος;»
Του λέω και εγώ. «Ποιος Τούρκος;»
Συνεχίζει. «Σε γύρευε ένας Τουρκοκύπριος το πρωί και ρωτούσε για το Τρακτέρ και τον έστειλα στο χωράφι να σου μιλήσει».
Έμεινα σιωπηλός για λίγο, δεν ήξερα ότι ο άνθρωπος που ήθελε να αγοράσει το Τρακτέρ ήταν Τούρκος. Βλέπεις, μιλούσε καλά Κυπριακά και δεν έδωσα και πολύ σημασία. Εγώ πάντως το Τρακτέρ σε Τούρκο δεν το πουλούσα ο κόσμος να χαλάσει. Έχουμε και κάποια υπόσταση στην κοινωνία. Απαντάω του κουμπάρου μου ότι μίλησα του ανθρώπου και πήγα σπίτι.

Δεν πέρασαν δυο τρεις μέρες και μου κατέβηκε ο Τούρκος.... Ρωτάει: «Θα κάμουμεν την πράξη; Έφερα και 100 λίρες για το προσύμφωνο». Εγώ έστω και εάν ήθελα πάρα πολύ να το πουλήσω, ευγενικά για να τον αποφύγω, του απαντώ ότι δεν είχα αρκετά λεφτά για να αγοράσω καινούργιο Τρακτέρ και έτσι ακύρωσα την συμφωνία. Η πλάκα είναι ότι δεν βρήκα άλλο πελάτη για το Τρακτέρ και σε τρεις μήνες έγινε ο πόλεμος και τα έχασα όλα."

Πραγματικά, όσο συμπονετικός και να είναι κάποιος άνθρωπος, η ιστορία του Γέρου από το Καρπάσι είναι και κωμική. Εγώ τον πειράζω καθημερινά και τον αποκαλώ και «Φασίστα» γιατί δεν πούλησε στον Τούρκο, μόνο και μόνο γιατί ήταν Τούρκος. Αυτός μου απαντἀει με την Κυπριακή εθιμοτυπική φράση «Μακάρι να ξυλιφτούν ούλοι!» και εννοεί τους Τούρκους και πάει λέγοντας.

Ο επίλογος! Ο Γέρος έχει και όνομα αλλά δεν το χρησιμοποιώ δια τον λόγο ότι δεν πήρα την άδειά του για να δημοσιεύσω την ιστορία. Μόλις προχθές ο Γέρος επισκέφτηκε την Κύπρο και για πρώτη φορά μετά την εισβολή και πήγε και στο σπίτι του στην Καρπασία. Εκεί τώρα, μένει κάποιος Τούρκος Αξιωματικός του Στρατού κατοχής. Ο Γέρος λέει ότι ο Τούρκος ήταν ευγενικός αλλά δεν τους άφησε να δουν το εσωτερικό του σπιτιού λόγω του ότι ήταν ασυγύριστο και η γυναίκα του απουσίαζε. Τους άφησε όμως να περπατήσουν στην αυλή και να κόψουν εάν ήθελαν, λίγα σύκα. Όταν από περιέργεια τον ρώτησα εάν είδε το Τρακτέρ, ο Γέρος δεν απάντησε! Απλώς με κοίταξε με μια Θλίψη που διαπερνά την Ψυχή, που σαλεύει το μυαλό.

Από τη μέρα που γύρισε ο Γέρος δεν μιλάει και πολύ. Άλλαξε ο Άνθρωπος! Εγώ τώρα αποφεύγω να του μιλήσω για το Καρπάσι, δεν θέλω να του βάζω αλάτι στις πληγές. Έστω και σιωπηλά προσπαθώ να δώσω κάποια κατανόηση, συμπόνια. Προσπαθώ να καταλάβω!

«Εάν σταματήσεις να Θλίβεσαι τότε θα Πάψεις και να Θυμάσαι!»
Ανδρέας Ζάκος
Σχόλιο του ιδίου: ‎"Μόνο έτσι!" Οι δειλοί προτιμούν τη γαλήνη του Δεσποτισμού!

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου

ΔΙΕΔΩΣΕ ΤΟ

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More