ΕΛΛΑΔΑ

Τετάρτη 23 Μαρτίου 2011

ΕΛΛΗΝΙΚΗ Η ΑΟΖ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ;


Δραματική εξέλιξη στο θέμα του ιταλικού σκάφους «Explora» και της πειρατείας μέσα στην ελληνική υφαλακρηπίδα από την τουρκική κορβέτα "Badirma" - που επιβεβαιώνει, δυστυχώς, τον χαρακτηρισμό που έδωσε το defencenet.gr για «Ίμια νο2» - είχαμε τις τελευταίες ώρες: Η εταιρεία του ιταλικού σκάφους για να πλεύσει και να ολοκληρώσει την αποστολή της εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας (αυτονότητα και της ελληνικής ΑΟΖ), εντός των νοητών ορίων του FIR Αθηνών, ζήτησε και πήρε … άδεια από την Τουρκία η οποία υποστήριζε ότι η θαλάσσια περιοχή νότια της Καρπάθου είναι τουρκική ΑΟΖ! Και η Τουρκία της έδωσε την άδεια! Εξέδωσε NAVTEX, η οποία επιτρέπει στο ιταλικό σκάφος να επιχειρήσει εντός της μιας περιοχής καθαρά ελληνικής από κάθε άποψη: Ακόμα και αν δεχθούμε ότι η υφαλοκρηπίδα είναι σε αμφισβήτηση από την Τουρκία (μιλάμε για μια περιοχή από νότια της Καρπάθου και νοτιοανατολικά της Κρήτης μέχρι το Καστελόριζο!) υπάρχει το θέμα των νοητών ορίων του FIR, εντός των οποίων είναι αυτονόητο ότι ο έλεγχος και η αστυνόμευσή τους είναι ελληνικής δικαιοδοσίας. Αλλά εν πάση περιπτώσει από την αρχή η ελληνική πλευρά έχει μιλήσει για ελληνική υφαλοκρηπίδα. Οι Ιταλοί λοιπόν, οι οποίοι πρέπει να εκτελέσουν έρευνα για το έργο της πόντισης καλωδίου οπτικών ινών από την Ιταλία μέχρι το Ισραήλ, από την στιγμή που έμειναν τελείως απροστάτευτοι από την Ελλάδα από την οποία μόνο είχαν ζητήσει αρχικά άδεια, αλλά και τις ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις οι οποίες έλαβαν εντολή να μην κινηθούν κατά του τουρκικού σκάφους, μετά την τουρκική πειρατεία, επέστρεψαν στην Ιταλία και έκαναν τι; Ζήτησαν άδεια πλέον από την Τουρκία για να κινηθούν νότια της Καρπάθου! Ακριβώς αυτό επεδίωκε η Άγκυρα για να δημιουργηθεί τετελεσμένο και de facto αναγνώριση των απαιτήσεων και των θέσεων της και αμέσως έδωσε άδεια στο ιταλικό σκάφος! Δηλαδή για να κινηθεί κάποιος στην αυλή του σπιτιού μας ζήτησε άδεια από τον γείτονα που λέει ότι η αυλή είναι δική του! Έτσι από τις βραδυνές ώρες της Τετάρτης και μέχρι την Πέμπτη, το «Explora» θα πραγματοποιήσει συμπληρωματικές εργασίες με σκοπό μελλοντικά να ποντιστεί οπτική ίνα που θα συνδέει την Ιταλία με το Ισραήλ. Τι θα έπρεπε να γίνει έστω και στην ύστατη στιγμή; Αυτό που έγινε και το 1974: Όπως τότε εκδόθηκε ΝΟΤΑΜ που έκλεισε τους αεροδιαδρόμους του Αιγαίου που διεκδικούσαν οι Τούρκοι, έπρεπε να απαγορευθεί στο ιταλικό σκάφος να πλεύσει εντός της ελληνικής "θαλάσσιας περιοχή ελληνικής δικαιοδοσίας" , από την στιγμή που ζήτησε άδεια από τρίτο κράτος που δεν δικαιούται να δώσει άδεια. Και όχι να συμπράξει στην τουρκική πειρατεία. Το γεγονός ότι εν συνεχεία το υπουργείο Εξωτερικών εξέδωσε ανακοίνωση και επέδωσε διάβημα που «καταδικάζει» την τουρκική ενέργεια, μόνο ως γραφική κίνηση μπορεί να εκληφθεί. Το παιχνίδια παίχθηκε και χάθηκε στην μη αποστολή ελληνικού πολεμικού σκάφους για την υποστήριξη του “Explora”. Aπό την στιγμή που δεν υπερασπιστήκαμε το δικαίωμά μας, πως ζητάμε από τον αντίπαλο να δεχθεί την θέση μας; Κανονική εκχώρηση εθνικών δικαιωμάτων έγινε το Σάββατο 12 Μαρτίου. Εδώ έφτασαν να λένε από το ΓΕΕΘΑ ότι «Μάθαμε για το περιστατικό από ένα email που έστειλε η ιταλική εταιρεία το βράδυ»! Και βέβαια αυτό δεν είναι αλήθεια, αλλά έτσι τους είπανε να λένε, έτσι λένε. Ιδού ολόκληρη η μνημειώδης ανακοίνωση του ΥΠΕΞ: «Το ιταλικό ερευνητικό πλοίο «Explora» πρόκειται να πραγματοποιήσει συμπληρωματικές εργασίες σε θαλάσσια περιοχή ελληνικής δικαιοδοσίας, βάσει της σχετικής άδειας, που έχει λάβει από τις αρμόδιες ελληνικές αρχές, με βάση το Διεθνές Δίκαιο. Η Ελλάδα, ως όφειλε και στο πλαίσιο της δικαιοδοσίας της, εξέδωσε σχετική αγγελία προς ναυτιλλόμενους NAVTEX. Γνωρίζουμε ότι η Τουρκία εξέδωσε NAVTEX για το ίδιο πλοίο. Η αγγελία αυτή της Τουρκίας είναι παράτυπη. Η Τουρκία δεν έχει δικαιοδοσία στην περιοχή.

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου

ΔΙΕΔΩΣΕ ΤΟ

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More